אתם נותנים כסף למקבץ נדבות ערבי?כְּקֶדֶם

הכלל אצלי שאם מישהו מבקש כסף לאוכל ואני באמת בעדק שזה לאוכל כי אני הולך איתו לשווארמה או מאפיה אז מביא כמה שיכול. אבל עם ערבים מצדי שימות מרעב תקראו לי גזען או מה שלא יהיה אבל אני לא סובל אותם בייחוד מאז השביעי.

אבא שלי נגיד תמיד מדבר בשבחם וכאלה ושלא כולם אותו דבר ואני נזהר לא צחטוף עליו קריזה אבל זה מחרפן אותי

לא מבין איך יש אנשים שיש להם עדיין אמפתיה אליהם

לא. איתם רק דרכי שנאה. "תכלית שנאה שנאתים לאויביםחסדי הים
היו לי"
מזה הפסוק הזה?בנות רבות עלי

זה לא מופיע לי בתהילים חסדי היומי

קלט, כבחסדי הים
אהה.. אוקי . כן.. אני רואה את זה עכשיו. תודה.בנות רבות עלי
מה פתאוםרקאני
זו רק את.. אל תכליליבנות רבות עלי
איפה הכללתי?רקאני
אם לא הכללת אז אני חוזר בי.בנות רבות עלי
לא נעים לי לענות על זההפי
אני צריכה להפסיק אבל כן
מזה??? חוצפה!בנות רבות עלי
לא להגיב ליהפי
הפי. תרגעי.. חבל עליך.בנות רבות עלי

אני אזרוק עליך ג'חנון

ממש לא. בשום מצב.פה לקצת
לא מורידין ולא מעליןנקדימון
ברור שיש לי אמפתיה כלפי אנשים טוביםadvfb

שהם ממוצא ערבי. 

כבדהו ושחדהו זה נראה לי מתאים.

לא כבדהו וכבדהו

וגם לא חשדהו וחשדהו

- כבדהו וחשדהו.

זה מזכיר לי הייתה פעם אחתכְּקֶדֶם

לפני כמה חודשים שהשתכרתי במחנה עקב הפרידה מדברי לא השתכרתי  כזה גרוע לדעתי אעפ שחברים שלי אמרו שהפחדתי זוג בנות עם בקבוק(לא י זכור לי)😝

בכולופן מה שכן זכור לי זה שהלכתי לצד להקיא ואז הגיע איזה ערבוש דיי זקן וראה שאני במצב כפית

ואמר שאני צריך לשתות. אמרתי לו שהכל טוב ואני בסדר והוא התעקש ואז הלך לא יודע לאן והביא לי כוסות מים ובדק שאני מתאושש. אני נוטה יותר להאמין שזה היה אליהו ולא באמת ערבוש

כי ערבושים הם **** אבל מי יודע מי יודע

נשמע מאוד ריגשיadvfb
אני פעם העלאתי אמא פלסטינית עם ילדים לטרמפדי שרוט

זה היה בדרך לתקוע, אוגוסט, חם רצח, אני רואה אותה הולכת על הכביש בלבוש עמוס ומלא עם 2 ילדים קטנים. תכלס ריחמתי עליה. עצרתי בצד סימנתי לה בידיים בליל מוזר של תנועות שממנו היא הבינה שאני מוכן לקרב אותה לכניסה לכפר בכיוון שלה.

 


 

וואלה הרגשתי טוב עם עצמי. לאו דווקא מעצם המעשה. כאילו, *גם* בגלל המעשה אבל גם בגלל שלא נכנעתי לפחד.

היו בקיבוצי העוטף כאלו שנתנו להם הסעות לבתי חוליםהסטורי
הנוסעים השיבו להם 'טובה' כמובן...
מה אגיד לך. בבחינת כבדהו וחשדהו.די שרוט
אין לי איך להגן על מה שעשיתי אחרי ה 7 באוקטובר. ויחד עם זאת, אם אתקל בסיטואציה דומה, כנראה שאפעל באופן דומה.
זה לא טובה במקרה הזה. די בסיסי להסיע אדם בחום כבדקעלעברימבאר
אני לא בטוח שיש בזה לא תחונם. האם לתת מים לאדם צמא זה בגדר "מתנת חנינה"?
לא מורידין ולא מעליןנקדימון
מבחינתם עשית את השירות שיהודי חייב לעשות למוסלמי, והילדים האלה ילמדו שכדאי להרוג אותך בכל מקרה
בסיסי זה לארקאני
בחיים לא הייתי עושה את זה
ואם אדם שואל מה השעה זה בסיסי?קעלעברימבאר
וואלה לארקאני
שהאויב שלי לא יפנה אליי ולא ידבר איתי
יש בזה היגיון, אם דיבור איתו ישכיח מאיתנו שהםקעלעברימבאר

אויבים שרוצים להשמיד את המדינה

אויב צריך לשנוארקאני
אם אתה שונא מישהו אתה במקרה הטוב לא מדבר איתו במקרה הטוב יותר מחטיף לו
אויב צריך לאייב, לא לשנוא. כלומרקעלעברימבאר

לזכור שהוא אויב ואני במלחמה איתו. אין לי מה לשנוא אותו אישית

ואז כאות תודה הפרא אדם הזה ישרוף לנו את התינוקותהסטורי
כולל באותם קיבוצים שהסיעו אותם לבית חולים.
כלומר אתה טוען שלתת חסד לערבים יגרום לנזק יותרקעלעברימבאר

מתועלת?

 

אם זה כך אני מסכים איתך. 

 

אבל אם לא אין סיבה להניח שאותה אישה פלסטינית שצועדת בחום תרצח אנשים בטבח. ואנו משתדלים כמה שיותר להיטיב בעולם, כמו אברהם אבינו

היא עצמה לארקאני
אבל את הילדים היא תחנך לזה
המציאות היא שהם הגיעו מילדים בני עשר ועד נכיםהסטורי
עם קביים כדי לטבוח בנו. כבר שכחתם?!


בגרמניה הנאצית היו כמה מצילי יהודים, בעזה לא היה אפילו אחד!

איך זה קשור לאם להיטיב לערבי או לא?קעלעברימבאר

האם אנו יודעים לשפוט האם ערבי ממוצע ראוי מצד מידת הדין להיטיב לו או לא?

ערבי ממוצע הוא רוצחרקאני

וכובש את אדמתך

ראוי להיטיב לכזה דבר?

אם הוא כובש את אדמתי זה אומר שהוא איבד את הצלםקעלעברימבאר

אלוקים?

זה לא מה,שאמרתירקאני

על תערבב ביני לבין הסטורי למרות שגם מה שהוא אומר נכון בעיניי

אבל לי מספיק שהאוייב כובש את אדמתי ומעוניין לקחת לי אותה ולרצוח את כולנו בשביל זה

בשביל לשנוא אותו ולרדוף עד חרמה

יש הבדל בין לרדוף עד חרמה שזהקעלעברימבאר

מעשה בטחוני נכון. לבין לשנוא שזה נפשי

כל מי שאויב של עם ישראל צריך לשנואכְּקֶדֶם
לא מבין למה אתה מנסה להבדיל
לשנוא את הקולקטיב, לא את האדם הפרטיקעלעברימבאר
חביב אדם שנברא בצלם אלוקים. והרי כשרבי עקיבאקעלעברימבאר

אמר זאת כל הגויים היו אויבים שלנו

אמר זאת על בני נחכְּקֶדֶם
הבדל עצום
הוא לא אמר "חביב בן נוחקעלעברימבאר

שנברא בצלם אלוקים שקיבל על עצמו בבית דין 7 מצוות", אלא "חביב אדם"

כמובן כי זה מבוסס על הפסוק..כְּקֶדֶם
ולכן לפי פרש"י "לכן מוטל עליו לעשות רצונו" משום שהוא נברא בצלם אלוקים.


לא דומה למה שניסית להסביר שמדובר בכל הגוים גם אלו שלא עושים רצון ה' חס ושלום


אגב הכיוון שניסיתי להביא שזה רק הקולקטיב ולא הפרט הוא כיוון דיי מסוכן ומשובש כי לפי ההיגיון הזה לא שייך לשנוא אנשים רשעים כמו היטלר אייכמן מנגלה? נו באמת

כמו שחביבים ישראל שנקראו בנים וניתןקעלעברימבאר

להם כלי חמדה, גם אם לא עושים רצון ה', כך חביב אדם גם אם לא עושה רצון ה'.

 

היטלר שייך לשנוא אותו כי הוא רשע, כמו שאנו שונאים את ישו כי הוא רשע אבל יהודי.  אבל ערבי ממוצע הוא לא רשע, גם אם חוטא.

 

טוב שבגויים הרוג נאמר על הקולקטיב, כלומר גם גוי טוב ביום פקודה עלול להצטרף לעם שלו ולהלחם בנו, שהרי הלכה שהקולקטיבים של האומות שונאים את ישראל. ולכן בכל גוי מסתתר אנטישמי קטן שלא באשמתו. ולומדים זאת מהירא את דבר ה' במצרים שנתן את סוסיו לממלכה המצרית ורדפה אחרי ישראל בים סוף

 

 

 

מה? אתה מבין שזה תרתי דסתרי?כְּקֶדֶם

איך ערבי ממוצע הוא לא רשע גם אם הוא חוטא??

רשע בהגדרה זה חוטא.


ומה פתאום אתה עושה השוואה בין עם ישראל לגוים? זה בכלל לא שייך בשום קנה מידה. איך אתה יוצא מנקודת הנחה שבגלל שהיחס לעם ישראל הוא x  אז בהכרח שזה גם היחס לגוים?? אם זה אכן היה כך. חזל לא היו עושים את ההפרדה מלכתחילה בין יהודים לגוים.

יהודי שחשב לעשות מצווה ונאנס ולא עשאה נחשב לו כאילו עשאה. גוי לא.

גוי שחשב לעשות עבירה ולא עשה נחשב לו כאילו עשה. יהודי לא.

גם בנים למקום וגםקעלעברימבאר

צלם אלוקים נובעים מהסגולה ולא מהבחירה. זה נכון שבישראל יש את עניין האחווה ושייך לשנוא גם את הרשעים. אבל אברהם התפלל על אנשי סדום גם כשהיו רשעים ורצה לארח גם אורחים שמשתחווים לאבק רגליהם (נכון ששרה מייצגת את הקפדנות על הרשעים ויש גם לזה צד. אבל בסוף שרה הולכת אחרי אברהם על זה וקיימה את בקשתו ב"מהרי שלש סאים קמח סולת"). 

 

החלוקה בין גוים לישראל בזה זה כי ישראל קדוש כבן של מלך גם בגוף ולא רק בנשמה ולכן הולכים לפי המצוות במעשה, גוי צלם אלוקים שלו הוא בעיקר בנשמה אבל לא בגוף ולכן הולכים לפי הכוונה

מה הקשר סגולה לגוים? לגוים אין סגולהכְּקֶדֶם

מה גם שאין להם נשמה לפי רוב הדעות.


לפי הרב ההבדל בין יהודי לגוי גדול הרבה יותר מההבדל בין אדם לחיה

הרמב"ם אומר שיש להם נשמה. וגם בן דוד שלקעלעברימבאר

 הרבי מלובביטש קורא את התניא כך "ונפש האלוקית, בישראל היא חלק אלוקה ממש" כלומר בגוים היא חלק אלוקה ממעל אבל לא ממש. וכן סובר הרב שרקי. 

 

נפסק שלחסידי אומות יש עולם הבא אז יש להם נשמה.

 

צלם אלוקים זה לא בחירה, אם כן זה סגולה.

 

זה שהבדל בין יהודי לגוי גדול יותר מאדם לחיה לא סותר את סגולת צלם אלוקים. אגב הרב לא אמר הבדל בין יהודי לגוי אלא "בין הנשמה הישראלית לנשמות הגוים" כלומר בין נשמת כנסת ישראל בכללותה לנשמה של גוי. (וגם זה הרב שרקי סובר כך).

 

 

יפה מאוד!אני:)))))
חחחחחח הנה חובבת אחדות הגוים הופיעהכְּקֶדֶם
אני חובבת כל דעה ישרהאני:)))))

מה לעשות שאתה הרבה פעמים נוטה לדעות לא ישרות?

 

גוי חוטא הוא לא רשע בעינייך? חחחכְּקֶדֶם

את שכל הזמן מדברת נגד הגוים פתאום מגנה עליהם?

מריח לי פישי

מה זה גוי חוטא?אני:)))))

מתי דיברתי על גויים?

מה הכוונה אחדות הגויים?קעלעברימבאר
כל המרחם וכורקאני
זה נאמר על אכזרים, לא על חוטאים.קעלעברימבאר

וגם ב"לרחם" יש רמות. האם לענות לגוי תמים ברחוב מה השעה זה בכלל "המרחם"?

רוצחי תינוקות הם לא אכזריים?רקאני

מהללי רוצחי תינוקות?

למה אתה מיתמם?

כל ערבי מהלל רוצחי תינוקות?קעלעברימבאר
עצם העובדה שהם לא מוקיעים או מראים התנגדותכְּקֶדֶם

למעשי האיבה של המחבלים מעידה שהם תומכים במידת מה בזה אז כן.

אז הם חוטאים, לא רשעיםקעלעברימבאר
תבדוק שוב מה ההגדרה של רשעכְּקֶדֶם
רשע זה מי שעווונתיו מרובים על זכויותיוקעלעברימבאר
מעולה וכמה ערבים אתה מכיר ששומרים 7 מצוות בני נחכְּקֶדֶם

מה גם שבישביל להיות גר תושב צריך לא להיות אויב שלנו והם מלכתחיחה לא עומדים בקריטריון הבסיסי הזה. אתה בכוח מנסה להוכיח משהו שמציאות מראה שלא קיים.

חאלס לטחון מים

אז זה אומר שעוונתיהם מרובים מזכויותיהם?קעלעברימבאר
תענה לי אתהכְּקֶדֶם

אם אדם לא מקיים מצוות

הגיוני שמצותיו יגברו על עוונותיו?

נגיד שהוא מקיים 6קעלעברימבאר

מצוות בני נוח ובמצוות איסור רצח מחפף בקטע שלא מוחה בבני עמו שרוצחים. האם זה אומר שעוונותיו מרובים על זכויותיו?

אתה משווה רצח למצוות אחרות? הרמב"ם מסבירכְּקֶדֶם

שאין השחטה לנפש כרצח.

קל וחומר רצח של יהודי 

גם ע"ז וגילוי עריות משחיתות את הנפש באותה מידהקעלעברימבאר
ממש לא נכון.כְּקֶדֶם

זה דעת הרמב"ם. אחרים חולקים עליו.קעלעברימבאר

באופן כללי יחס הרמב"ם לעריות לטוב או לרע הוא יוצא דופן משאר חכמי ישראל

זה שאדם לא גר תושב לא אומר שהוא רשעקעלעברימבאר
גר תושב אמור להיות בין נח וגם להסכים להיות תחתכְּקֶדֶם
שלטון ישראל בשלום. אתה מאמין בלב שלם שככה נוהגים הערבים בארץ?
לא. לכן הם לא גרים תשובים. אבל גם לא רשעיםקעלעברימבאר
הם לא גרים תושבים כי הם לא בני נח וכי הם לא מסכימםכְּקֶדֶם

לחיות בשלום איתנו


לא הבאת ראיה אחת ללמה הם לא רשעים.

אתה ליטרלי הולך נגד השכל הישר עוד מבלי להיכנס למקורות חזל שהבאתי וכן בעניין אויבי ישראל

זה שאדם לא מוחה נגד רוצחים לא הופך אותו לרשעקעלעברימבאר
כל אדם שיש בו מעוון זה רשע גמור הוא כדברי הרמב"םכְּקֶדֶם
זה לגבי רוצח. לא לגבי אדם שלא מחה ביד רוצחיםקעלעברימבאר
שוב לא נכוןכְּקֶדֶם

שים לב לדיוק של הרמב"ם.

מה גם שאחאב לא רצח את נבות אלא איזבל הוא פשוט לא מחה.

אחאב הוא המלך. הוא נתן רשות לאיזבל לעשות זאת,קעלעברימבאר
כי מעצמה לא היתה לה סמכות. וחוץ מזה עם מלך מקפידים יותר. ואחאב לא מיחה באשתו, כשערבי לא ימחה באשתו שתלך לעשות פיגוע אז נדבר
כןרקאני
חוץ מיוסף חדאד ועוד כמה בודדים
פגשת ערבי שהילל רצח תינוקות?קעלעברימבאר
אני גם מחכהאני:)))))
מחכה ללמוד לקרוא?כְּקֶדֶם
זה יהיה לא במקום אם אני אבקש שתסביר ליאני:)))))

איך זה קשור למה שאמרת?

כי אני לא רואה שום קשר, ולא רק אני.

אני מבין את הכעס שלך במיוחד אחרי שמחת תורה, וחושבקעלעברימבאר

שהלך הרוח שלך נכון ומועיל ובמיוחד במלחמה הנוכחית ומחזק את דרכך להמשיך במחשבה שלך. רק מציין שיש עוד אלמנטים אחרים ביחס לגויים. שמאל דוחה וימין מקרבת

לא קשור לשביעי היחס שלי לערבים לא השתנה בכלל.כְּקֶדֶם

מדובר בדברים פשוטים ואין מחלוקת בדבר, כפי שאתה מנסה להציג.

בלי נדר במוצאי הצום אשלח לך דברי המהר"ל בנושא. תזכיר לי

נראה שיש חולקיםאני:)))))
אני מדגיש - זה לא אומר שזה צריך לרפות את ידינוקעלעברימבאר

במלחמת החורמה מולם. צריך לגרש את כל העזתים. ןלדעת שכל ערבי הוא אויב פוטנציאלי. זה לא קשור לשנאה אליו אבל

ברוראני:)))))
וגם לא לטשטש את ההבדל ביןקעלעברימבאר

עם ישראל לגויים, ואת ייחודיותו של עם ישראל כעם סגולה. 

 

או כמו שאומר הרב קוק:

 

רחבות הלב, שבאה לפעמים להכניס את העולם כולו, כל האנושיות כולה, בכלל החבה המיוחדה המתגלה לישראל, היא צריכה בדיקה. כשההכרה של הקודש המצוין אשר לסגולת ישראל עומדת בצביונו, ומתוך בהירותו מתפשטת החבה והאהבה בעין טובה על כל גוי ואדם יחד, זוהי מדתו של אברהם אבינו, אב המון גויים, "ונברכו בך כל משפחות האדמה - ובזרעך". אבל יש שיסוד התרחבותה של חבה זו באה מתוך כחות הרגש והאפלת אור הקדש של הכרת הסגולה הישראלית העליונה, ואז היא ארסית, ותוכן פעולתה הוא מלא הירוס נורא, שצריך להתרחק ממנו כמפני שור המועד, ו"שאיה יוכת שער", "לדידי חזי ליה ומנגח כתורא".

פשוט שהם כולם אויבים שלנו נכוןקעלעברימבאר
ערבי ממוצע, הוא בחזקת רוצח עד שיוכיח אחרתהסטורי
שיגיד בקולו שישראל צודקים והאומה שלו רצחנית, שיתנער מהם, שיתנער מהזהות הפלסטינית שלא היתה קיימת מעולם וכל קיומה הוא רק סביב הרעיון של השמדת ישראל.
חזקה הולכת לפי רוב. רוב הערבים לא רצחו בפועל.קעלעברימבאר

אתה צודק שהוא בחזקת אויב. אבל אויב לא איבד את צלמו

לא מכיר שום מקור שצריך ללמד זכות על פראי אדםהסטורי
וכן, זאת המסורת שלהם ממוחמד שטבח (תוך רמאות והפרת הסכמים) ביהודי קוריטה וחייבר, דרך פרעות קורדובה, דרך תרפ"ט ועד היום.


אם יש צדיק אחד בסדום (בברלין הנאצית היו, בעזה לא היה אפילו אחד!) שיצא מן המקום בלי להביט לאחור!

אתה צודק בהלך הרוח שלך. רק העלתי הרהוריםקעלעברימבאר
מי שיציל יהודי בעזהאני:)))))
אחת דתו למות בייסורים 
גם בגרמניה הנאציתכְּקֶדֶם
האם זה דבר שאפשר לדרוש מהם?אני:)))))
למסור על זה את הנפש?
לא דורשים להציל או להתנגד, אלא להיות נטרלי לגמרי.קעלעברימבאר

וערבי שלא נטרלי לגמרי הוא חוטא, אבל לאו דווקא רשע

כלומר ערבי שלא נטרלי או תומך בישראל הוא חוטאקעלעברימבאר
זה שלא היה אפילו אחד, זה סימן לרצחנות שלהםהסטורי
..אני:)))))

אני לא רוצה לסנגר עליהם.

אבל אני שמעתי מקרה של יהודים שנכנסו בטעות לתוך כפר ערבי והתושבים התחילו להתנפל עליהם ואחד האנשים הוציא אותם מההמון והכניס אותם לבית שלו עד שיגיע עזרה.

אז נכון זה נדיר אבל יש אנשים כאלה.

יש גם את יוסף חדאד והוא לא היחיד.

יוסף חדאד הוא אוייב שלי רק בגלל שהוא ערבי? לא,האומה הערבית הם האוייבים והיחיד הזה לא אוייב שלי.

יוסף חדאד, שייך לקבוצה מתוך הנוצרים-ערביםהסטורי
שאינם מזדהים כפלסטינאים, אלא כאזרחי ישראל לכל דבר.


בשנים האחרונות הקהילה הזאת מנסה להמציא מחדש את הזהות הארמית, כדי להתבדל מהערבים עם התעודת זהות הכחולה שמזדהים עם האויב ורואים את עצמם כפלסטינים.

בסדר הוא לא היחידאני:)))))
גם האנשים שהצילו את משפחתינו באירופההסטורי
אם היו נתפסים היו נתלים.


עדיין באירופה הנאצית, היו אלפים שהצילו יהודים, בעזה בשמחת תורה, לא היה אפילו אחד.

אולי יש חשש שאם נעזור להם נפסיק לראות בהם אויבים,קעלעברימבאר

ואז לא נוכל להלחם נגדם כשצריך. ואז יוצא שבאמת זה כמו הטעם של לא תחנם וכמו לאסור שתייית יין, למנוע התקרבות בין יהודים לשונאיהם שתמנע ממנו להגן על עצמינו.

 

השאלה אם אי אפשר להפריד בין הקולקטיב הערבי שהוא אויב שלנו לאדם פרטי שלא? או כמו שאמר הרצי"ה שאין לנו מלחמה נגד אחמד או מוסטפה הפרטיים

כשאחמד יעבור צד, על מלא, נדברהסטורי
כל עוד שהזהות שלו פלסטינית, הזהות שלו היא להשמיד אותנו. כשנראה כאן, כמו הדרוזים, ערבים שנמצאים בצד שלנו לכל דבר ועניין, נדבר.
אז זה משום איסור קרבה?קעלעברימבאר
השאלה אם לגשת לזה מתוך -קעלעברימבאר

הייתי רוצה להיטיב לכל אדם, אלא שאני יודע שלהיטיב לו יהרוס יותר מאשר ייבנה ולכן לא עושה זאת

בוודאי שאני רוצא להיטיב לכל אדם, אבל הם איבדוהסטורי

את תואר אדם, ספק אם אפילו הגדרת 'פרא אדם' ראויה להם. איך אמר מרדכי הורביץ: "הערבים אוהבים את הרצח שלהם חם ומהביל, עוד נתגעגע לתאי הגזים הסטרליים של הנאצים", אוי לנו שראינו זאת מתקיים.

 

אני רוצה שהם יתיאשו מלחיות כאן ויקומו ויעזבו. אני בהחלט מוכן להתנדב להסיע אותם החוצה...

הפלגת בדבריך. ייתכןקעלעברימבאר

שערבי שתומך בפלסטיניזם ייתן על זה את הדין, אבל זה לא אומר שהוא איבד את התואר אדם, כל עוד הוא לא מחבל בפועל. גם אני בעד לגרש אותם החוצה בכפיה עם תכנית ליישוב מחדש באינדונזיה, אבל לא על ידי גרימת צער.

 

מה שעשית כאן זה הכללה. אם מחבל איבד את צלמו, אז אתה טוען שכל ערבי שתומך באש"ף באופן עקיף מאוד גם איבד. זה לשפוך את התינוק עם המים

אני לא עשיתי הכללה, המציאות עשתה הכללההסטורי

הנציגות הנבחרת שלהם ברש"פ הובילה את הטבח, כשהנציגים הנבחרים שלהם לכנסת (המתונים! הקיצוניים שבהם מחרימים את הבחירות...) מזרימים להם כספים דרך כל מיני עמותות פיקטיביות.

 

כבר שכחתם איך הם פשטו על העוטף בנעריהם וזקניהם? מילדים ועד נכים עם קבים?!

אז אתה יכו לומר את זה על כל צרפתי, שהצרפתיםקעלעברימבאר

בחרו בממשלה שתומכת באש"ף. ובכלל על כל גוי, שהרי הלכה שקולקטיב האומות שונא את ישראל

א. יש בדבריךהסטורי
ב. את הצרפתים של הדור הזה לא ראיתי יוצאים מנער ועד זקן כל העם מקצה לטבוח יהודים.
הענייןהוא שצריך לחלק בין הקולקטיב לאינדבדואל.קעלעברימבאר

לגבי האינדבדואל - חביב אדם שנברא בצלם אלוקים.

לגבי הקולקטיב - טוב שבגויים הרוג

החזקה היא שהאינדוודואל הוא חלק מקוחקטיבהסטורי
שמחנך לחשכו של מוחמד...


חוזר שוב, אם יש צדיק בסדום, שיצא מן המקום. שיכריז שהדברים לא בשמו, שיכריז שהוא תומך במלחמה הצודקת של עם ישראל נגד הרשעים. כל עוד שלא כך - הוא בחזרת חלק מהקולקטיב שמחנך ע"פ הקוראן.

אז למה הרב צבי יהודה הזדעזע כשראהקעלעברימבאר

שיהודים הציקו לערבים? הרי הם חלק מהאויב ואיבדו את צלם אלוקים?

שמעתי מכמה מתלמידיו ניואנסים שוניםהסטורי
של התיחסות לשני האירועים המפורסמים. אכן חושב שברמת עבודת המידות יש מקום לא להשתעשע מזה.


מעבר לכך, נראה לי שהיתה מחשבה שמקום המדינה ועד פרוץ האינטיפדה הראשונה - סה"כ הערבים שתחת שלטונינו משלימים עם המציאות ואיתנו. כמעט כל האירועים החבלניים היו מגורמים מחוץ לגבולות, הבדואים בנגב התגייסו כולם וגם בבתי הספר ביפו ואום אל פאחם חגגו את יום העצמאות (באמת). אירועים חריגים איתם, היו בהחלט חריגים. אז היתה מחשבה שבגדול הם 'השלימו', כמו באגרת של יהושע וממילא יש מקום להתייחס אליהם כמעין גר תושב.


האינתיפדה הראשונה וביתר שאת השניה שכללה מרד של הערבים בעלי הת.ז. הכחולה ושאר אירועים מאז, הוכיחו היטב, שהם לא השלימו, גם אם רובם, רוב הזמן, חיים את חייהם - ביום פקודה הם אויב לכל דבר, ממשיך דרכם של פורעי תרפ"ט.

שאלה - זו או גר תושב או איבד את צלם אלוקים?קעלעברימבאר

אין תחום ביניים?

קולקטיב שכקולקטיב שורף תינוקותהסטורי
או 'רק' מחלק בקלוואות כשאחיו עושים זאת - הוא קולקטיב של פראי אדם.


ההתעקשות לדמיין שהאחמד שעומד מולך אינו כזה, כמו שבבארי חשבו שחליל הוא חבר שלהם, מעוררת תמיהה רבה.

כל ערבי חילק בקלוואות כשנרצחו היהודים בשמחת תורה?קעלעברימבאר

מי שחילק בקלוואות הוא באמת רשע

כנראה שלא וזה לא משנההסטורי
הם כציבור, ככלל מתנהלים כך, מחנכים כך, קוראים את בתי הספר והכיכרות על שם האנסים והרוצחים.


אגיד שוב - אם יש צדיק אחד בסדום, שיצא מן המקום בלי להביט לאחור. כל עוד שהוא חלק מהקולקטיב ולא מתנער ממנו, הוא חלק מהרשע והפשע.

לכן את הציבור צריך לשנוא, לא את היחיד.קעלעברימבאר

נכון שהוא חלק מהרשע, אבל זה לא הופך אותו לרשע אלא חוטא. נגיד יש חבורה של מחתרת יהודית שהרגו סתם ערבים, ויש שם אחד שהיה חלק מהחבורה אבל לא הרג ולא סייע אבל גם לא התנער מהם, האם הוא רשע בעצמו? לא

בוודאי שיש לנו מלחמה בכל מי ששייך לקולקטיבהסטורי
גור אריה על מעשה שמעון ולוי:


הכתוב אומר כו'. דאם לא כן "אשר טמא אחותם" למה לכתוב, כי לא דברו הם "אשר טמא את דינה אחותם", דהא במרמה השיבו, ואם היו אומרים להם "אשר טמא דינה אחותם" היו מבינים כי במרמה הם מדברים, אלא בודאי הכתוב אומר "כי טמא דינה אחותם" ולא הוי זה מרמה.


אך קשה אם שכם חטא כל העיר מה חטאו להרוג, ותירץ הרמב"ם וכו'


ונראה דלא קשיא מידי, משום דלא דמי שני אומות, כגון בני ישראל וכנעניים, שהם שני אומות, כדכתיב (פסוק טז) "והיינו לעם אחד" – ומתחלה לא נחשבו לעם אחד, ולפיכך הותר להם ללחום כדין אומה שבא ללחום על אומה אחרת, שהתירה התורה. ואף על גב דאמרה התורה (דברים כ, י) "כי תקרב אל עיר להלחם עליה וקראת אליה לשלום", היינו היכי דלא עשו לישראל דבר, אבל היכי דעשו לישראל דבר, כגון זה שפרצו בהם לעשות להם נבלה, אף על גב דלא עשה רק אחד מהם – כיון דמכלל העם הוא, כיון שפרצו להם תחלה – מותרים ליקח נקמתם מהם. והכי נמי כל המלחמות שהם נמצאים כגון "צרור את המדיינים וגו'" (במדבר כה, יז), אף על גב דהיו הרבה שלא עשו – אין זה חילוק, כיון שהיו באותה אומה שעשה רע להם – מותרין לבא עליהם למלחמה, וכן הם כל המלחמות:


גור אריה על בראשית ל"ד:י"ג:א'

מלחמה כן. שנאה לא.קעלעברימבאר

אין מה להשוות בין מלחמות לפני 3000 שנה לימינו.

 

 ודיברתי על שנאה, לא על מלחמה. זה שהרגנו חיילים מצרים ביום כיפור לא אומר שאנו שונאים כל חייל וחייל אישית, אלא אויבים אותם

 

אז אתה בעד לתת לו טרמפ, לפני שהורגים אותו או אחרי?הסטורי
כמובן, אני נגד כל פעולה מלחמתית פרטית. ב"ה יש לנו מדינה והנזק מפעולות פרטיות, שעלולות לגרום לאנרכיה, גדול בהרבה מהתועלת שאולי תצא מהן.


אבל ברמת העקרון, מאוד משונה לי ההתעקשות שלכם לתת טרמפ לנוח'בה של מחר.

אני כבר לא בטוח שאתן לו טרמפ, חזרתי ביקעלעברימבאר
אבל לא אשנא אותוקעלעברימבאר
מודה ועוזב ירוחםהסטורי
👍 בכל מקרה זה היה תיאורטי, הייתי חושש בטחוניתקעלעברימבאראחרונה
במילא לתת טרמפ לפלסטינית, והייתי שואל רב לפני אם יש בזה משום לא תחונם
זה שאדם תומך בעקיפין זה אומרקעלעברימבאר

שהוא אויב וצריך להתייחס אלין כאויב. לא שהוא איבד צלם אלוקים. גם אלישע אמר למלך יורם לתת אוכל לאויבים הארמיים, סימן שהם לא איבדו צלם אלוקים, והם היו אכזריים פי אלף. ואגב גם לחיות צריך להיטיב, אז גם אם מישהו איבד את צלמו זה לא משנה

אלישע אמר את זה באירוע ספציפיהסטורי
בו הם נתפסו בנס. כשאויבים נתפסו בדרך טבע, הנביאים נזפו מאוד במלכים שריחמו עליהם. מאיפה הרחמנות על אכזרים הזאת.
נכון. רק הבאתי דוגמא שהם לא איבדו צלם אלוקיםקעלעברימבאר
ואגב גם אני בעד לגרש את כל הפלסטיניםקעלעברימבאר
אבל אני מבין את צדקת דבריך, שבאה כקונטרה לטרלולקעלעברימבאר

של השמאל. בפועל כנראה דבריך ייתרמו לתועלת גדולה יותר לעולם 

לא, ממש לא רק. אני בהחלט מתכוון לכל מההסטורי
שכתבתי כפשוטו.
כן. התכוונתי שכתבת כפשוטו. התכוונתיקעלעברימבאר

שטוב שאתה סובר כך כי זה קונטרה לשמאל ואנו נמצאים במלחמה ואם כולם היו מדברים על צלם אלוקים של הערבים זה היה מרפה את ידינו במלחמת החורמה מולם

טוב ערכתי.. חחחבנות רבות עלי
למה לא להרגיש טוב על זה?קעלעברימבאר
אני לא נותן למקבצי נדבות באופן כללי בדרך כללאריק מהדרום

כי אני לרוב לא מאמין להם, יש מספיק למי לתרום שאפשר לסמוך עליהם קצת יותר.

בכל מקרה @הפי אל תתפדחי, יש לך נשמה גבוהה כנראה משורש רבי שמעון בן שטח.

לא יודעתהפי

אני מרגישה לא טוב עם זה האחרון שהכרתי שעזר נרצח בעצמו מהם ..

אני אשתדל לא לתת להם יותר לפני שאני מביאה לשמוע את השפה של האדם מולי

נתתי השבוע כמה שקלים לערביה עלובהזיויק
סליחה, טרמפיסטית יקרהפשוט אני..
עבר עריכה על ידי פשוט אני.. בתאריך כ"ה בכסלו תשפ"ו 20:34

נסעתי היום ברחבי ארצנו, בשטח שנמצא מחוץ לגבולותיה הרשמיים של מדינת ישראל (כלומר יו"ש).

 

באחת מתחנות האוטובוס שבהן לא עוברים אוטובוסים,

עמדה נערה צעירה והושיטה ידה לכיוון הכביש.

 

עצרתי לידה, פתחתי את החלון, ואחרי שהבנו שהיעדים שלנו קרובים זה לזה - היא חשה להיכנס לתוך המכונית.

 

אחרי מספר דקות במכונית, הטלפון התחיל לצלצל. על המסך הגדול של הרכב היה כתוב באותיות קידוש לבנה: מוחמד אל חטיב.

עניתי למוחמד, קולגה בעבודה, ביולוג גאון, בעל מבטא ערבי כבד. 

אתה לא יודע מה גיליתי, הוא אמר לי. אבל אני יכול לספר לך רק אם אתה לבד.

מצטער, מוחמד, יש לי טרמפיסטית במכונית. 

אה, אמר מוחמד, אז נהיה בקשר, הפטיר וניתק את הטלפון.

 

המשכתי לנסוע עוד כמה רגעים, עד שהבחנתי שהבחורה רועדת מפחד.

היא עלתה על טרמפ, ולא רק שהיא שמעה שיחה עם מוחמד במבטא ערבי כבד, אלא היא שמעה שמוחמד קיבל דיווח על זה שיש לי טרמפיסטית ברכב.

כנראה הראש שלה התחיל להריץ סרטים.

 

מיד כשקלטתי את המצב שלה, הסברתי לה שמוחמד עובד איתי, סיפרתי לה על מהות העבודה שלנו, ואפילו הקראתי לה בע"פ את שיר של יום. 

של יום רביעי כמובן, של הביוקר.

התנצלתי על הלחץ ועל החרדה שהיא חוותה.

 

בקיצור,

מסר לקהל הקדוש:

לא לענות למוחמד כשאתם עם טרמפיסטים. וגם אם כן, לא להגיד להם שיש לכם טרמפיסטים.

 

*שם המשפחה שלו כאן שונה כדי למנוע זיהוי. שאר הפרטים נכונים.

 

למנוע זיהוי? סיפרת סיפור ספציפי כל כך.די שרוט

כמו שאספר שהעלתי טרמפיסטית, לחצתי על הכפתור שהופך את האוטו לרובוטריק מעופף בשביל לדלג על הפקק במחסום חיזמא, טסנו מעל ירושלים רבתי ונחתנו בכותל ובירכנו הגומל בסידור אדום בנוסח רפורמי.

 

צבע הסידור שונה על מנת למנוע זיהוי. ככה אין מצב שהיא תזהה אותי.

😅פצל"פ

אני לא יודע אם אתה בכוונה צוחק🙈

אבל

הוא לא רוצה שיהיה זיהוי שלו או של המוחמד הזה

לא של הטרמפיסטית

אני מקווה שהיא לא כאן פשוט אני..

ובלי השם שלו - לא תוכלו לחפש אותו בגוגל...

ועכשיו אני מקווה שגם הוא לא כאןפשוט אני..אחרונה

המקום שלכם בעולםזיויק

הוא קיים בכלל? הוא ברור לכם?

יהיה ברור אי פעם?

איך אחרים רואים את המקום שלכם?

זה למעשה תפקיד? שליחות? כישרון?

רק מי שהבין את השאלה שיענה. תודה 🙂

אולי הבנתי, אז-הרמוניה

אין לי "מקום" בעולם... אני כאן כל רגע שה' מחליט שאהיה כאן, כל רגע מחדש. 

שליחה, כל מה שיש לי זה מה', ממה שהוא נותן לי משתדלת לתת.

אחרים רואים את מה שאני באמת מכוונת. כשאני מצליחה באמת לכוון ולהיות בתודעה של מה שכתבתי לפני- אנשים רואים את זה, זה ממש כאילו "שם ה' נקרא עליך ויראו ממך". יראת כבוד כזו.

אבל לא תמיד אני ככה, וכשאני פועלת ממניעים אגואיסטים זה ניכר.

זה לא יוצר פיזור? לא עדיף מיקוד? יש דבר כזה בכלל?זיויק
תלוי אולי בסוג האנשים? איך הקב"ה עובד עם היצורים שברא?
לא, כיהרמוניה

אין לנו תפקיד אחד בעולם חוץ מלעשות את רצון ה' ולהתקרב אליו.

וזה כן בא ביחד עם מודעות עצמית, לראות מה הכלים שה' שם לך.

אם זה יכולת לשמח אנשים, אם זה לימוד שאתה צריך להפיץ... מבינים את זה לפי מה שקורה איתך, אתה יודע במה אתה טוב, ועדיין כל פעם ה' שם אותך בסיטואציה אחרת, כל רגע בפני עצמו. 

יכול להיות שאתה אדם תוסס ואתה יודע איך להשתמש בזה לטוב אבל עכשיו ה' רוצה אותך בפקק ולראות איך אתה מגיב ואם תתעצבן. זה מלא דברים. המגמה היא אחת.

בלבלתזיויק
כי אישרת שבאופן כללי יש מיקוד בתכונה, גם אם יש יוצא מן הכלל.
התכונה היא לא המיקוד בעינייהרמוניה

היא הדרך, לא המטרה. 

מי שמתקבע על התכונה שבעיניו היא התפקיד שלו עלול לחטוא לעיקר.

הטלת כאן פצצהזיויק

כי תמיד חשבתי שכישרון ויעוד קשורים זה לזה.

תוכלי לבאר את כוונתך?

היעוד שליoo

ברור לי מאד

לעשות טוב לעצמי ולאחרים

ללמוד ולהשתפר מיום ליום


אני לא מוטרדת ממה אנשים אחרים חושבים על התפקיד שלי

את התפקיד שלי רק אני קובעת ושאחרים יתעסקו בתפקידים שלהם

זה לא יעוד של כל אחד?זיויק
חשבתי יותר בכיוון של משהו ממוקד: לדוגמא חסד, רפואה, שליחות ציבורית, יצירה, חינוך, ביטחון, קדושה וכאלה
זה יכול להיותooאחרונה

יעוד של כל מי שרוצה בזה

לא רואה צורך לתחום את תפקידי לתחום מסוים 

לאמיצים בלבדזיויק
אתם מחזיקים פה פצלשים? [אני לא]
מי שאמיץoo

לא מפחד לדבר בשם עצמו

וכנראה לא פותח פצלש

לפעמים לשאלות נקודתיות...הרמוניה
בדיוק חשבתי על זהזיויק
נשקול🙂
לא! עיניי יתהלך במישרים והייתי כשוכב בלב 'ים'.חסדי הים
איזו מן שאלה זאת?כְּקֶדֶם
#גם_פצלשים_בני_אדם@


כן. במקום אנונימי בפורומים שאיןיעל מהדרום
אני בעצמי😅פצל"פ

אבל היום אני כבר רק מפה כמעט

ולא כ"כ משתמש במקורי

כנ"ל חחפצלשי"ת
לא הבנתי את התגובהפצלשי"ת
שהשאלה הקפיצה את אלה שזה השם שלהםזיויק
בעוד אני כיוונתי לכלל משתמשי הפורום. קפיש?
לאנפש חיה.

היה לי כינוי בלי הנקודה ושכחתי את הסיסמא אליו

לפני הרבה שנים

יש לי פצלש בחיים האמיתיים.די שרוט
הבעיה שהוא תמיד מנצח בויכוחים.
בערךמבולבלת מאדדדד
יש לי כמה שפתחתי כל פעם לשאלה ספציפית. אבל הם לא פעילים (ואני לא זוכרת את השמות שלהם בכלל😂
לאארץ השוקולד

מלבד אחד כמו מבולבלת, לא זוכר מה הפצלש

אה הא! תמיד ידעתי שאתה פצלש של מבולבלתדי שרוט
ארץ השוקולד

אוי, עלית עלינו🙈

@מבולבלת מאדדדד , באיזה ניק נשתמש?

אופס🫢מבולבלת מאדדדד
אני חושבת שנעבור להשתמש רק בפצלש השלישי שלנו, @די שרוט
בניגוד למה שחושבים אין לי הרבה..בנות רבות עלי

אומנם פתחתי הרבה בעבר אבל ברשמי אני קופץ מידי פעם לבנות מרכלות עלי אבל לא יותר מכך.

אני אפילו לא מכוון את זה.. אני פשוט מתחבר ומה שיוצא לי בהתחברות אני מתחבר.. חחח

מעניין ממה זה נובעזיויק
האם פצלש בניקים נובע מפיצלוש בנפש? 🫢
לאפצלשי"תאחרונה
זהו?זיויק
חכמת ההמונים: קרה לכם שכעסו עליכם ולא רצו להסביר?זיויק
נגיד והשדר הוא "תבין לבד" כשזה באמת לא לגמרי מובן, או שמורגש שיש כאן משהו מעבר. מה עשיתם?
בטח, קרה ליפצלשי"תאחרונה

אבל לצערי מהצד השני, כעסתי על מישהו ולא רציתי להסביר...

כשמישהו מכעיס אותי כל כך ואח"כ עוד שואל למה אני כועסת, זה עוד יותר מרגיז ומתסכל וגומר את הסבלנות. כאילו... אתה עושה דבר כל כך מציק ולא ברור לך על מה אני כועסת?? זה מעלה את התחושה שמדובר בהיתממות ולא באמת ברצון כנה להבין למה כעסתי..

 

אני חושבת שהפתרון במצב כזה הוא פשוט להתרחק ממי שכועס עליך, אם אתה חשוב לו, כשהוא ירגע הוא יפנה אליך בעצמו...

רעיונות למשחקי קופסאהרמוניה
עבר עריכה על ידי הרמוניה בתאריך כ"ג בכסלו תשפ"ו 20:09

מגבשים וכייפים ששווה לקנות?

 

תודה

אליאסדרור אל
קטאן כמובןריבוזום
טיקט-טו-רייד שיחקתי פעם אחת ומאוד נהניתי אבל אין לנו בבית, אז אין לי ניסיון אישי אם הקסם שלו מחזיק מעמד. לפי מה ששמעתי מסביב נראה שכן משחק שווה. 
נראה ככה...הרמוניה
שם קוד!ריבוזום
איך שכחתי (דורש לפחות ארבעה שחקנים)
זהוו גם אליאס...הרמוניה
סיאנס. לא משחק קופסא אבל מגבש.די שרוט
ואם יש בעיה הלכתית של עבודה זרה אז טוויסטר. ואם יש בעיה הלכתית של נגיעה אז טלפון שבור. ואם יש בעיה הלכתית של במושב ליצים אז תלמדו הלכות לשון הרע.
אני בוכה😂Shandy
אציע כמה שונים:ארץ השוקולד

שם קוד,

אליאס,

דיקסיט,

עידן האבן,

טיקט טו רייד,

Robo rally,

The crew,

Avalon,

Shadows over Camelot,

Nefarious,

Colloretto,

סושי גו,

אזול,

Draftasorus

 

יואוהרמוניה

מה זה השמות האלה אתה בטוח שזה בישראל?😂

 

ממש תודה!

מה ה3 הכי מומלצים בעיניך? (חוץ משם קוד ואליאס)

הרבה משחקים הם באנגלית במקורארץ השוקולדאחרונה

ולא יודע אם תרגמו אותם, בכל מקרה, בכלל המשחקים שפירטתי אין מלל כמעט.


תלוי מה הסגנון שאת מחפשת?

האורך? מספר השחקנים?

שנאת עצמית: "כי כמה שונאים יש לו לאדם, ובראשםחסדי הים

שנאת האדם בעצמו, כי האדם שונא לעצמו יותר מכל שונאיו"

(אמר דודי זקני רבי פנחס הורוביץ זצ"ל בדרשתו הידועה בשם 'כל המפרשים וספרי המוסר')

איך אתם מבינים את המשפט? איזה תחושות יש לכם סביב זה?

הוא מתאר הפרעה פסיכיאטרית כאילו זה המצב הרגילפשוט אני..

כלומר שנאה עצמית היא לא הפרעה בפני עצמה, אלא תסמין של הפרעות ומחלות שונות, בעיקר דיכאון מג'ורי והפרעות חרדה למיניהן.

או שהוא מדבר על בעיה נפוצה אצל רוב בני אדם, שרובנוקעלעברימבאר
מלאי ביקורת עצמית על עצמינו, אכזבה מעצמינו, תחושת פספוס, כעס על עצמינו על דברים שעשינו/לא עשינו בעבר, רגשי אשמה. או קנאה באחרים והרגשה שאנחנו לא שווים, או שאין לנו מה שצריך להיות, או תחרות עם אחרים והרגשת נחיתות
כן. הוא התעסק בזה בכמה מקומות לגביחסדי הים

מכמה היבטים לגבי קנאה וכעס שמבלבלים את הדעת.

בפירושו לתורה 'פנים יפות' בכמה וכמהחסדי היםאחרונה

מקומות מהיבטים שונים.

בכללי הוא כותב עמוק עם המון מקורות והסברים קצרים, וכדי להבין את השפה שלו ואת הרעיונות שהוא מנסה להעביר, צריך הרבה יגיעה. גם צריך להשוות בין כמה וכמה מקומות.

אתן לך דוגמית מהפרשה שהייתה:

"שענין הפגם שהוצרך לתקן הוא בחינת חטא עץ הדעת כמבואר אצלינו בהרבה מקומות, ופגם עץ הדעת הוא בג' בחינות קנאה ותאוה וכבוד המוציאין את האדם מן העולם [אבות פ"ד מכ"א], והוא נתקן ע"י ג' אבות שהם בבחינת אהבת ה' ויראתו ותפארתו כמש"ה [ישעיהו מט, ג] ישראל אשר בך אתפאר שהוא תיקון ג' בחינות אלו, והרמז לזה כי ג' אבות עם הכולל כמספר עץ הדעת".

ביקורת היא שנאה? אכזבה היא שנאה?פשוט אני..
הוא אומר שם בפירוש שזה לא אידיאליחסדי הים

כלל וכלל ושצריך להתגבר על זה, רק הוא מציין תופעה. הוא אומר בלשונו שדווקא צריך להפוך את המחשבות עלמא דחירות.

משפט נכוןשם פשוט

הרבה פעמים (לרוב) לאדם יש דימוי עצמי נמוך

זה גורם לו לשנאה עצמית, תיעוב עצמי מוסתר או יותר גלוי.

וזה הרבה ממה שהורס לאדם בחיים, זה התעללות עצמית.

בלי מודע האדם בעצמו מחבל לעצמו בחיים. 

כן. לצערנו זה קורה.חסדי הים
תהיות פילוסופיות של ליל סערהאוי טאטע!

הטוב


מה זה בעצם אומר שמשהו הוא טוב?

מה מגדיר משהו כטוב?

מה בעצם מיוחד בדברים טובים?

ומה בעצם אנחנו מתכוונים שטוב לנו?


מנסה טיפה להעמיק מה זה בעצם אומר הטוב הזה

זה מושג יומיומי אבל הוא חמקמק

אשמח למחשבות שלכם

את שלי אשתף בהמשך בעזרת השם ובלי נדר, כשהם קצת יותר יתבשלו

מעניין ממשאוי טאטע!

תודה


האמת שאני כתבתי טוב לא התכוונתי דווקא לטוב במובן של נכון מוסרית אלא גם לטוב במובן הנעים והמועיל

כלומר גם מסעדה טעימה היא מסעדה טובה למרות שאין בה שום דבר מוסרי

אבל ברור שהמוסריות היא גם חלק מהטוב הזה

כש...נחלת

כשחיים את האדם שאנחנו בכל המובנים. כשמחים בחלקנו אבל משתדלים

לדייק יותר במה שממלא אותנו סיפוק. בנתינה לעצמנו ולאחרים בצורה מאוזנת,

כשמצליחים להתגבר על משהו אצלנו, ולו אחת ליום ומבחינים בזה.

כשמצליחים לגרום למישהו (במיוחד במשפחה) שמחה. כשמצליחיףם

לבטא את הכשרונות שבנו, כשבסוף היום, כשמתבוננים אחורה, מרגישים

שהיום מוצה. היטב ולא בוזבז. מוצה נכון. כשזוכרים שהשם מלווה אותנו

תמיד בכל זמן ובכל מקום.

את אומרת הרבה דברים נכוניםאוי טאטע!
אבל אני מנסה למצוא איזה מכנה משותף יותר יסודי ושורשי
כי האל ציווה כמהר"ל, לא כמו הרמב"םחסדי הים
במו"נ, וגם הוא מודה כשעובדים את ה' ולא עוסקים בפילוסופיה, עושים את זה שהאל ציווה כמבואר במשנה תורה.
בהחלטנחלת

מותר לשאול ולתהות כפי שהיא תוהה (בליל סערה...). בטוחה שיש הרבה ספרי קודש שמדברים על זה והוגים בזה.

צריך למצוא אותם.  אולי תנסי לשמוע שיעורים של הרב אהרן לוי בהידברות. מאוד מתקבל על הדעת שגם הנושא

הזה עולה באחד השיעורים, או ביותר.  אפשר גם לשאול אותו בתגובות. הוא עונה, אמנם בקצרה, אבל זה יתן

כיוון מחשבה...

 

מה עם הרב נויגרשל? אם לא טועה, בימי שלישי בערב (22.00?). שואלים אותו כל מה שמעניין, מטריד,

מעלה תהיות....מאוד ממליצה. הוא גם יכול להפנות לשיעורים ו/או ספרים העוסקים בזה.

הוא עמוק וירא שמים ויודע ה מ ו ן.  

 

אולי אפשר לחפש גם באינטרנט , כמובן, עם ביקורת ולא לקבל כל דבר  - עם ביקורת ומחשבה.

להשוות לחכמינו, לדרך התורה.

 

בצורה שטחית אולי, שהטוב הוא הקב"ה. הוא מקור הטוב וכל מה שנובע ממנו הוא טוב.

ועדייןנחלת

מו"נ נחשב לספר פילוסופיה, לא?

כן. לכן שם הוא טוען שיש סיבות וטעמים למצוותחסדי הים
מה שמראה חיות רוחנית וגשמית בצורהחסדי הים
הרצויה לאל.
בתמצותבמשפנחלת

במשפט אחד, למצוא חן בעיני אלוקים ואדם.

 

אולי, זה הטוב.

אני מבין את זה בעומק כדברי דודי ההפלאהחסדי הים
כתובות קיא ע"ב: "וכמו שבקבלת התורה מסרו נפשם בדביקות להשי"ת וירד עליהם ט"ל והחיים, כן האדם בעסקו בתורה לשמה ומיחד כל איבריו וכל עצמות בחינותיו בעין השכלי לאמתות אחדות הבורא יתברך שורש נשמתו אז הטל הוא מחייהו ומתפשט בכל בחינותיו ובכל איבריו חיות פנימי, והוא שאמר הכתוב [דברים ד ד] ואתם הדבקים בה' אלהיכם חיים כולכם היום, רצ"ל כולכם כל בחי' רמ"ח איברים ושס"ה גידים מתפשט בהן מצות עשין ולאוין כמ"ש חז"ל את האלקים ירא זו מצות ל"ת ואת מצותיו שמור זו מצות עשה כי זה כל האדם באיבריו וגידיו ומחייה אותם. ומ"ש היום הוא ענין שאמר עולמך תראה בחייך שמרגיש בנפשו חיות פנימי הוא בחינת התחיה אשר יהי' לעתיד נגלה לעין כל."
טוב - טוב אנושי שמבטא את הטוב האלוקי המוחלטזיויק
נכון.נחלת
אם הבעיה היא שאתה לא נרדםשלג דאשתקד

אני מציע לך לקרוא את הדיאלוג האפלטוני הידוע "אותיפרון", או למצער לקרוא את "פרוטגורס". הם עוסקים ממש בנושא הזה.

אני לא בטוח שתצא מהם תשובה חד משמעית, אבל אני בטוח שתירדם די מהר

לכאורה ככל שמשהו הוא יותר קשור לחייםנקדימוןאחרונה
ככל שמשהו מוסיף חיים, בכמות או באיכות, אז זה טוב. ככה חשבתי פעם. זו שאלה עמוקה מאוד.


ולגבי איפה ה' בסיפור? ובכן, הוא זה שיצר את המערכת ואת האדם, ולכן הוא יודע מה עובד הכי "טוב" כלומר מה מתאים לחיים בצורה המושלמת.


מרגיש לי קצת שטחי, אבל אולי זה מועיל כנקודת פתיחה כלשהי.

רטוב לי 🥶⛈️🪖בחור עצוב
מקווה שבינתיים החלפת טיטול, ואתה יבש ונקי 🤭פ.א.
"רטוב הוא לפני שמש"חסדי היםאחרונה

אולי יעניין אותך