מה מושך הרבה מהציבור הדתי לאומי החסידות?חסדי הים
רגש, יחס לעבודת ה' האישיתadvfb
האמתרעות שרה
אני חושבת שהיום זאת הדרך הנכונה לעבוד את ה', ובגלל שהציבור שלנו מחפש תמיד את האמת, את הדרך הכי טובה, בלי להתחשב במה שהיה, לכן הכי קל לו להגיע לחסידות
מאיפה ההנחה שהחסידות נתפסה בציבור הדתי?חושבת בקופסא
בניגוד לחרדים, ששם אתה או ליטאי או חסידי, וזהו, דתי יכול לקרוא קצת חסידות להתלהב ועם זאת לא להתחייב לשום מנהג חסידי.
אם אתה נתנה לקרוא חסידות, אבל אין לך שום אדמו"ר וכל הקונצפט הזה נשמע לך מוזר, אפשר לקרוא לך נמשך לחסידות?
אי אפשר באמת לכמת את זה בצורה מחולטת בגלל שדתיים לא מתחייבים לא לפה ולא לפה.
אם כבר אפשר לטעון שצורת הלימוד הליטאית של ניתוח ופלפול שכלתני היא זאת שתפסה את כמעט כל הישיבות הציוניות, וגם אלו שמכניסות לימודי חסידות עושות רק בחלק מאוד קטן של היום ורוב הזמן מוקדש ללימוד עיוני.
פעם שמעתי מישהו חרדי לשעבר ועבר לציונות הדתיתadvfb
שאמר שציונים דתיים לומדים יותר חסידות מהחסידים עצמם.
לפי דבריך אפשר לומר גם הרב קוק לא נתפס בציבור הציוני דתי, כי לומדים ברוב הזמן גמרא ורק בזמן מועט אפשר ללמוד את כתביו.
יש בתי מדרש שפחות שמים דגש על חסידות וגם שם תוכלי למצוא ספרים כאלה וזה יעניין חלק מהלומדים, שזה כבר לא מובן מאליו. יש גם בתי מדרש שנותנים מקום יותר נוכח לחסידות. טיש זה לא דבר זר לציונים דתיים.
יש חרידים שהם לא חסידים ולא ליטאים, בני עדות המזרחחדשה דנדשה
למה לא?פצל"פ
אנחנו משתדלים לקחת מכל דעה ושיטה את הטוב שבה אז למה שלא גם מהחסידות?
אולי גם זה מאזן קצת את הכלליות הקוקניקית
אז החסידות דואגת יותר לפרט גם
פשוט מעניין אותי מה ספציפית מושך אנשים לזה?חסדי הים
צריך לדעת איפה אדם עומד בעבודתו ה' וממה הוא לוקח.
אני אישית עובד טכנית בבניית מאגרי מידע בחסידות, אבל אני יותר מסתכל על זה מבחוץ, אבל יש לזה השפעה גדולה עלי.
נגיד אתמול תוך כדי עבודה למדתי/קראתי 'תפארת חיים' שיש שם תורות של השרף ממוגלניצא (דמות מרתקת) ומעוד צדיקים והתורות חודרות.
אני חושב שאנשים לא נחשפים היום מספיק לדרכים המגוונות של עבודת ה' בחסידות.
גם קווניקיות אני מסתכל עליה מבחוץ, זה לא איפה שאני עומד נפשית והשקפתית.
בקווניקיות, זה יותר גרוע, כי זה יכול לעלות לי על העצבים. חסידות התורות מאוד מעניינות אותי וגם חלק מדרכי העבודות ה', חלק גורם לי דחייה.
פשוטכְּקֶדֶם
אז זה בעיה ענקית!!!! החסידות מבחינה היסטוריתחסדי הים
???צדיק יסוד עלום
מסכים שחב"ד וגור וקוצק יותר "אליטיסטיות" (או שעדיף לומר רדיקליות). אבל תנועת החסידות במקורה היא של העם
רוב סיפורי הבעש"ט האותנטיים עסקו עם רבנים. התורהחסדי הים
היא מאוד גבוהה ולא מתאימה להמונים.
ר' נחמן יש לו תורות עמוקות וגם סיפורי מעשיות עמוקים. הוציאו כל מיני משפטים ורידדו את המסר.
תיקח את כל תלמידי המגיד ממעזריץ אף אחד לא פנה להמונים.
מחילה אבל זה טעותירחמיאל
אמנם נכון יש המון סיפורים עם רבנים, אבל הבסיס של כל החסידות. איך שהכל התחיל, תסתכל בסיפורים, העיקר הוא היהודים הפשוטים, הבעש"ט מאד כיבד ונתן מקום מאד מכובד (לפעמים אפילו יותר מאשר ת"חים) דווקא את היהודים הפשוטים.
יש המון סיפורים כאלה. שהבעש"ט היה מגיע לכפרים ומספר שם סיפורים ומחזק דווקא את היהודים הפשוטים,
גם אח"כ בדורות הבאים, תמיד היה גם את הת"חים ואת היהודים הפשוטים, ופנו תמיד לכולם
הם סיפורים שנוצרו אחרי זהחסדי הים
לא נכוןירחמיאל
מחילה אבל זה לא נכון, תקרא לדוג' בספר הזכרונות של הרבי הרייצ מליובאוויטש (סיפורים שהוא אמר ששמע מאביו שקיבל דור אחרי דור התקופת הבעש"ט).
ובכלל, מה זה סיפורים שנצרו אחרי זה? אתה טוען שהם הומצאו? אם כן אז אין לי מה להגיד לך אם אתה לא מאמין, לא יעזור לי שום טיעון אם על כל דבר אתה עלול להגיד שזה המצאה.
ואם אתה מתכוון שזה היה פשוט יותר מאוחר, בדורות הבאים. אז לא, זה עוד מלפני שהבעש"ט התגלה (עוד בהיותו צדיק נסתר)
מה?ירחמיאל
החסידות מאז ומעולם [עוד מלפני שהתגלה הבעש"ט] הגיעה לכולם, דווקא ב'גדולים' היה רוב ההתנגדות אבל בפשוטים הכל התחיל, תקרא קצת בספרים שמספרים על תחילת החסידות, זה ממש לא מה שאתה אומר,
ומאיפה הגעת למסכנה שנכבר אורה??? במה זה מתבטא? שעבר יותר מ200 שנה מאז שזה התחיל ועדיין יש מליונים של יהודים שחיים ככה וכל החיות שלהם היא מגיעה מהחסידות?
השאלה הכוונה ב'חיות' מהחסידות?חסדי הים
רוב החסידות היום מסתכם בטבילה במקוה, טישים, ניגונים, והליכה לאדמו"רים לברכות, וסיסמאות. הרבה מזה זה עדר.
זה לא ההתעמקות בתורת החסידות או עבודת ה' בצורה של מסירות נפש של פעם.
אולי כי החסידים נאלצו להתגונן מפני החילונות, אזקעלעברימבאר
החסידות הפכה מתנועה לארגון שמטרתו להגן מהחילונות
זה לא קשוררוממה
החסידות קדמה בהרבה לחילוניות.
היא נפוצה במזרח אירופה, החילוניות היתה מאוחרת יותר ובמערב אירופה.
אחת התוצאות של הרדיפה של החסידות היא שזאת הפכה לתנועה גדולה. היא היתה עממית.
החסידות אגב לא היגרה למערב אירופה היא נשארה איפה שהיתה האוכלוסיה הפחות משכילה ויותר חלשה.
זה כמו קליקות פוליטיות שס נגד אגודה. רבו על מי יהיה יותר קרוב לפריץ.
לא יודע איזה חסידים אתה מכירירחמיאל
אבל אלו לא החסידים שאני מכיר. נכון, הדורות השתנו וכמעט אין היום צורך במסירות נפש בפועל, אבל זה לא אומר שזה לא קיים, (וחוצמזה, בזה מסתכמת אצלך החסידות של פעם? במסירות נפש? נכון, זה חלק חשוב. אבל זה ממש ממש לא הכול)
יש היום הרבה אנשים שכל הקשר שלהם עם השי"ת הוא דרך החסידות, דרך הקשר שלהם עם האדמו"ר שלהם, דרך לימוד של תורת החסידות לעומק ותפילה מתוך התבוננות אמיתית וכו', לא יודע למה אתה מגדיר את זה כמוות של החסידות
זה ממש לא נכון .רוממה
הבעל שם טוב היה נרדף . הרבנים רדפו אותו והתנגדו לו.
אבל המסורת העממית באותם אזורים שפעה כישופים וקמעות וצוענים ועוד, ואנשים נמשכו לזה (כי הרבנות היתה דווקא האליטיסטית והיה צריך יותר להתאמץ כדי להתקרב לתלמידי החכמים ולשמורתורה ומצוות).
מפה הלכה והשתכללה השיטה.
הכוונה באליטסם שזאת הייתה תורה השייכת לחוגחסדי הים
מצומצם של מקובלים שיצרו לעצמם דרך מסויימת.
הרבנות הרגילה ראתה בזה סכנה.
זאת לא היתה תורהרוממה
והם שרו וכל מיני כי מספיק שהצדיק דבק בה' כדי שהחסיד יהיה פטור. הוא מנקה את מצפונו באמצעות תרומה.
זה כמו כל הבאבות של נתיבות. אותה חרטה.
זה לא ככה. את מתארת את זה בצורה מעוותתנפש חיה.
וזה אומר
שכנראה לא הבנת את הסיפור עד הסוף
לא נשמה זה אומר שאני לא שבויה בקונספציהרוממה
בגלל זה היום אחוזים גבוהים מהחסידים חוגגים בחדרי חדרים (וגם החסידות אגב).
אנוסים קוראים להם.
ותרבות הבאבות היא שלילית כשזה קרוב למרוקאים, כשזה קשור לאשכנזים זה אדמור מיוחס ולא קשור לכל מיני תרבויות צועניות וויקינגיות שהיו מצויות במזרח אירופה.
מישהו פה דיבר על אליטיסטים?נפש חיה.
החסידות לא צמחה סתם משום מקום
השורש שלה חזק מכדי לערער אותו
הייתי מציעה פשוט לשמוע
מאנשים רציניים ומחוברים באמת
ולא מהתקשורת
צוענים? וויקינגים?
על מה את מדברת
בחייאת.
מי שלא רוצה לשמוע ולחקור
גם אלף שיעורים לא יעזרו לו
חבל.
כי זאת לא חסידות אמיתית מה שאת מכירה.
מציעה לך להכיר מקרוב, ללמוד מה זה ולשמוע ממי שמבין בזה באמת, לא מחרטטנים.
את לא חייבת להתחבר לענף הזה, אבל לפחות תביני שיש לו שורש רציני ויהודי אמיתי.
תצליחי!
מי שחוגג בחדרי חדרים, עדיין לא מחובר לעבודת הנפש חיה.
ולקיות מצוות , גם מצוות פשוטות של לא תעשה. אין קשר לחסידות או לא.
עדיין לא זכה להיות אמיתי,
ולעבודת ה מתוך יראת רוממות.
וזה באמת חבל.
זה באמת פספוס.
לא מדוייק מה שאת אומרתנפש חיה.
זה שהצדיק צינור
זה ממש לא פותר את החסיד מלעבוד את ה ולקיים מצוותיו ולהיזהר בהן קלה כחמורה.
הזלזול הזה בקיום המצוות
כי יש מי ש"עובד בשבילי"
לא קיים ביהדות
ובטח לא אצל החסיד המקושר באמת לרבו.
באבות
חרטה?
מציעה לך להיזהר ולא לזלזל גם אם את לא מסכימה עם הרעיון ופחות מתחברת,
כי אלו דברים שיסודם יציב וקודש.
לרקוד סביב מדורה יסודו קודשרוממה
ללכת לקבר באומן ולהתפלל באומן ביום הדיו יסודו קודש.
נכון
הבוחר יבחרנפש חיה.
זה לא חכמה לגשת לברר עניין מתוך מניפולציה.
במנהגים - יש מושג של "מנהג ישראל- תורה הוא" וממילא היחס צריך להיות של כבוד ולא יחס מזלזל חלילה.
אפשר לקחת את המנהג לצדדים פגאניים כמו שאת עושה
ונכון יותר לקחת את זה כחלק בעבודת ה'.
(ולרקוד סביב מדורה זה לא קשור רק לחסידות, רוקדים ושמחים ביום הזה כי כך ציווה רשב"י לתלמידיו וכך מנהג ישראל גם היום. )
אם את מתקטננת אז אכתוב
גזירת השער לנשים ממש ממש לא קשורה ל"חסידות", היא קשורה לצניעות על מנת שלא ייתגלה שיער , זה שלא כל עם ישראל נוהג ככה , לא הופך את זה מושא ללעג כמו שאת עושה !
האם גם לחבוש אוסף שערות תפור בחוט זה נקרא מנהג שיסודו קודש? אין קשר
זה שוב, קשור למצוות כיסוי ראש של נשים באופן כללי.
אולי זה גם טוב ללעוג לחובשות פיאה?!
נסיעה לציון ר נחמן באומן- אין צורך להכביר, כתבו על זה רבים וטובים לפניי
מי שלא מבין - באמת זה קשה לקבל את הקשר הזה בין החסידים לרב
ויש חסידויות גם כיום
שהחסידים נוסעים לרבה כדי להתחזק
ולאסוף כוחות ושמחה
בשביל עבודת ה
בשום פנים ואופן
לא בשביל עבודת הרבי ולא עבודת אליל!!!
ואם את התרשמת שזאת "תורת החסידות"
אני ממש מבשרת לך שזאת לא החסידות
מה שהיה בימי הבעל שם טוב
והמשיכו תלמידיו הגדולים,
ותלמידי תלמידיו,
זה הבסיס לחסידות היום.
אז למה יש הרבה חסידויות?
ולמה יש דקויות בעבודת ה', שכל חסידות נתנה להן דגשים אחרים?
כי כשאור מופץ וכל אחד קולט רסיס ממנו, הוא ממשיך אותו הלאה
זה לא מבטל את האור הגדול של הפנס
מבינה?
והאור הזה נמשך ע"י גדולי ישראל
גם מי שלא חסיד 'פרופר'
גם כיום.
מנהג ישראל תורה הוארוממה
זה המצאה של פסיקה אשכנזית חסרת ביסוס בתלמוד. שיסודה בדברים שקרו בשטח ואין להם סימוכין בשום מקום אבל מישהו זוכר שסבא רבא רבא שלו עשה משהו והפך את זה להלכה פסוקה.
יש אגב מנהג טעות
יש מנהג רע
יש עוד סוגי מנהגים.
בגלל זה חלק מקפידים לא לאכול בוטנים בפסח וחלק מקפידים לא לאכול אורז בפסח.
והמושג קטניות רק הולך ומתרחב מדור לדור.
זה שילוב של בורות עצלנות וגאווה. ועדר מאמינים שלא שואל שאלות.
בכל אופן אין טעם ממש להתווכח איתך.
אישה שגוזרים לה את השיער זאת אישה שמשפילים אותה כדי שתהיה משועבדת לאדיוט התורן שמחתנים אותה אליו ולא תברח לשום מקום . ככה גם אף אחד לא יפזול לכיוון שלה כי היא מראש עוברת תהליך של כיעור.
זה יותר מזכיר הלכות אישה יפה (וגויה) במלחמה מאשר הלכות קידושין שמכבדה יותר מגופו.
אין שום צורה ושום דרך להצדיק מנהג רע כזה ואני בטוחה שאם נחקור נגלה שהמקור שלו זה טקסי עבודה זרה קדם נוצריים.
בכבוד, מוזמנת לחקור את שורשי המנהגיםנפש חיה.
כדאי להתחיל בספר
"טעמי המנהגים ומקורי הדינים"
יש עוד ספר של שאול מייזליש
שאני לא זוכרת את שמו כרגע
לא מתווכחת
אבל גם לא מנסה ,
ממילא ההתנצחות לא תועיל
כל מה שרציתי זה להבהיר
שלא כל מה שנראה פשוט ומגוחך
הוא אכן כזה.
ויש דברים שזה לא פשוט לומר עליהם "מגוחך"
זה התפתח אחר כך מהיהודי הקדוש בפולין ובצורהחסדי הים
דומה לפני כן אצל צדיקי צ'רנוביל באוקראינה.
בהתחלה החסידות הייתה לה תורה ועבודת ה' אליסטית.
אני לא אומר שאי אפשר למצוא בכלל סימנים קדומים של העממיות שהתפתחה אחר כך, אבל זאת לא הייתה עיקר תנועת החסידות בראשיתה.
זה לא נכון.רוממה
כמה מתלמידי הבעש"ט פתחו חצרות? אפילוחסדי הים
ה'מאור עיניים' זה לא היה חצר.
אצל המגיד ממעזריטש למדו תלמידים, זה לא היה חצר.
לגבי תלמידי המגיד ממעזריטש, אלו שפתחו דברים דומים לחצרות, זה היה כדי ללמד את העם תורה. רבי שניאור זלמן מלאדי כותב בפירוש שהוא לא מעוניין להתעסק בגשמיות, וברוח דומה כותבים שאר התלמידים. חוץ מזה שרוב התלמידים לא פתחו חצרות.
המגיד מקוזניץ מזהיר בספר 'אם לבינה' מהפיכת החסידות לעממית.
רק בדורות אחרי זה זה הפך יותר לחצרות במובן המקובל היום.
ואז?ירחמיאל
בדורותם זה לא מה שעניין אנשים,
אז היו את האנשים היו שקועים כמעט רק בעבודת ה' ומהם האדמו"ר הזקן לא רצה לשמוע דברים בגשמיות כי רבי זה אחד שנועד בשביל קשר עם הקב"ה, אבל וודאי שהיה גם דברים כאלה אז, היה המון 'יהודים פשוטים' שלא היו יודעים אפילו א"ב,
ודרך אגב, עם דיברת שע האדמו"ר הזקן, אז מסופר ששם היו מתגלגלים מופתים מתחת השולחן ואף אחד לא טרח להתכופף להרים אותם.
אדורות האלה הגשמיות תפסה הרבה פחות מקום.
בדורינו הגשמיות תופסת הרבה מקום, ולכן זה ככה, זה לא בגלל שום דבר אחר חוץ מירידת הדורות, או יותר מדוייק 'עקבתא דמשיחא'
יש לרב חיים וידאלצדיק יסוד עלום
שיעור שהועבר בג' אלול בישיבת שיח יצחק, שנקרא "הספד למשנת הרב קוק".
אני חושב שתחיית החסידות בציבור הדת"ל היא עדות לפספוס הטראגי של תורת הרב קוק, שהפכה להיות עוד חלק במישמש של עבודת ה' הרגשית-אינטואיטיבית והרדודה
(החלק הראשון של השיעור עוסק בנקודה הזו, בשיא האותנטיות הכאב והסרקסטיות האופיינית לרב חיים; החלק השני עוסק בקווים מקבילים בין משנת הרב שג"ר והרב קוק
זה בא מכמה כיווניםאביעד מילוא
יש את אלה שהתקרבו לברסלב הם חיפשו להתחזק ומצאו את תורת רבי נחמן ורבי נתן
יש מי שהתקרב לחב"ד ולתורות העמוקות שלהם
ויש את מי שהגיעו לטישים בכל מיני חסידויות במאה שערים והתחזק משם והוא הולך לשם בקביעות ומושפע מהתורות שלהם.
קלזיויק
הזניחו את נושא הפיתוח הרוחני האישי בשם ערכים לאומיים ואז נוצר צמא.
לדעתי פשוט לא למדו את הרב קוק כמו שצריך, הוא הרי היה צדיק וחסיד וקדוש אמיתי.
אולי למדו רק אורות ולא אורות הקודש, או רק אתחסדי הים
אתה צודקזיויק
חסר לנו רגש כנראהנושי מושי:)
מסתדר?
כן. יכול להיותחסדי הים
עצלנות ושטחיותבחור עצוב
זה יכול לבוא ממקום כזה, אבל זה יכול לבוא ממקוםחסדי הים
השאלה היא על הציבור הדתי לאומיבחור עצוב
כדי שיגיע מהמקום שאתה מתאר, צריך הרבה שנים של לימוד גמרא, תורת הרב זצ"ל, מהרל, כוזרי וכו'. ואז החסידות מגיעה כהשלמה ועילוי.
בפועל לצערנו אצל רוב הציבור זה לא המצב.
זה לא חייב לסתור. ברור שיש בנין יסודי של תורה,חסדי הים
מוסר ואמונה שאדם צריך לבנות, אבל זה לא סותר שחלק מהזמן יוקדש ל"תורתך שעשועי", וזה יכול להיות ספרי חסידות. זה מרחיב ומרומם את המבט.
חוץ מזה, יש ספרי חסידות שלפי דעתי חלק מהבניין, כמו הבני יששכר שמסדר לך את מהלך השנה.
מי אמר שצריך ללמוד ע"פ הסדר שהזכרת?advfb
לגמרירוממה
ממש.
למה להתאמץ ללמוד פסיקות הלכה כשיש כל מיני סיפורי אגדות על הארי הקדוש שבגלל זה עושים דברים.
כל המופע של אומן ומירון זה קלאסי. אבל זה מה שטוב להמונים.
האדם מחפש משמעותשם פשוט
בדיוקחיוךך
השאלה איזו משמעותזיויק
מחפש אמתשם פשוט
שמחה
שלווה
לקפוץ סביב מדורה\קבר זאת משמעות של עבודה זרהרוממה
אני אקח צעד קדימה עם כל מיני רבני עבודה זרה שאונסים בחורות בתוך מסגרת טיפולית דתית.
איפה שאין שכל יש סיפורי מעשיות.
אומן שזה מקלט לעבריינים ופגועי נפש. תיירות דתית שלמה סביב עסקנים שחוגגים על טיפשות של אנשים.
הוצאת שם רע. ממש ממש לא זאת הכוונהנפש חיה.
וחסיד אמיתי
חס ושלום לומר שעושה דברים הפוכים מזה
ה' ישמור.
זה שיש שוליים בעייתיים/ אנשים בעייתיים, זה נכון.
זה לא משליך על כולם . ממש לא.
בכלל לא.
אל תקחי כותרות ותהפכי אותן לחזות הכל
כי זה לא ככה.
יש הרבה אנשים טובים
שבאמת באים כדי להתרומם וכדי לקיים את העצה הזאת של "תחזיקו עצמכם יחד"
ו" איש לא יעדר" באומן, ראש השנה.
אנא הזהרי במילותייך.
יש דתלים שנמשכים לחסידותאריק מהדרום
הם מספיק כדי לקרוא לזה תופעהadvfb
לא בטוח בכללאריק מהדרום
אפשר להתעקש אבל אני לא יודע על סמך איזה מדד אתה רוצה להסתמך.
אם יש מדף "חסידות" בדברי שיר זו תופעה? ישנם ישיבות תיכוניות וישיבות הסדר חסידיות אבל כמה הן מהמכלול? מעט מאוד.
הרב שג"ר זה חסידות? הרב שטינזלץ? לא יודע, זה מאוד בשוליים.
ישיבות ומדרשותadvfb
ישיבות
רמת גן
רמת השרון
מגדל העמק
שבי שומרון
תקוע
יצהר
עתניאל
תורת החיים
צפת
מדרשות
תכלת
שובה
כל המוסדות הנ"ל הם מוסדות שחסידות היא דבר לא זניח אצלם בכלל, אצל רובם גם דבר עיקרי מאוד.
משמע, יש כאן תופעה.
הייתי מדוייק במה שכתבתי בהודעה שהגבת אליה - הם מספיק כדי לקרוא לזה תופעה.
תלמידי הרב שטיינזלץ והרב שג"ר הם מיעוט ביחס לצה"ד אך הם עדיין מספיק אנשים ומוסדות ורעיונות שמשפיעים כדי לקרוא לכל מה שסביבם בשם "תופעה".
אז הרוב? כנראה שלא. האם זה תופעה? חד משמעית כן. מסתבר שצריך להתעקש כדי לא לקרוא לזה תופעה או להגדיר מחדש את המושג תופעה.
אגב, לא כתבתי את ישיבת שיח, כי בעיני גם אם הרב שג"ר עסק בחסידות הישיבה באופי יותר מחקרי והאופי החסידי כנראה פחות תפס, ממה שאני מתרשם לפחות.
כמו כן, בקרב לימוד תורה לנשים, תורת החסידות אף יותר נפוצה. זאת גם תופעה בעיני.
דת עממית היא כוח משיכה עצוםshaulreznik
חבד לא עממית. הישיבות החרדליות החסידיות לא עממיותקעלעברימבאר
ובפירוש הנאו-חסידות הליברלית ממש לא עממית אלא אלטיסטית
העין הטובה היופי לאהוב את האחרהפי
לקיים את המצוות מתוך התלהבות ושמחה ..
מרגיש לי כמו אמת .
הבערך.רוממה
זה הרבה יותר נוח. מספק חוויה בלי מחויבות .
כשיש ואקוםרוממה
אז קל לדחוף כל מיני שטויות בטח כשהם ממוסדות.
חב"ד זה קלאסי. וזה יפה שהרוב מתחברים להיבטים החסידיים ופחות לזה שזה הרמבם הדוק.
ברסלב זה בכלל.
אגב אותו ואקום נכנס היה בעדות המזרח ונכנס לשם המיסיון של הציונות הדתית.
אין מסורת בית אבא, אין כלום. תתיישרו אלינו.
עדות המזרח בהרבה מקומות בארץ היו ללא הנהגה מסודרת ומי שנכנס לשם זה מי ששלט במוסדות.
בדיוקshaulreznik
חוסר בירוריהודי אוהב ה'
נראה לי עיקר מה שמושך לחסידות זה הפשטות והנוחות, אתה ללא צריך להתאמץ יוץר מדי ואפשר להשאיר גם את כל ההתאמצות בצורה חיצונית של שינוי מראה חיצוני ופחות עבודה עצמית. יותר מזה החסידות בנויה יותר על עבודת הפרט פחות מדברת על עבודת הכלל, וזה יותר נוח לאדם ההתעסקות בעצמו מאשר באידאלים ענקיים של תיקון העולם, יש פה בריחה מהאידיאל הגדול של הציונות הדתית של לתקן עולם בכל המצבים ובכל האופנים
זה לא ככהירחמיאלאחרונה
חסידות זה לא מה שאתה מתאר, מי שכשהו מחליט להיות חסיד אז מה שהוא עושה זה ללכת לחנות כובעים אז זה ה"י,
וגם מאיפה הבאת שבחסידות העיקר זה לתקן את עצמנו ומזניחים את תיקון העולם? לא יודע איזה חסידים אתה מכיר, אבל זה לא ככה, ככה זה אצל ליטאים, (ידוע הסיפור על אותו רב שרצה לתקן את כל העולם, ואז התייאש ואמר שיתקן רק את המדינה שהיה גר בה, אחרי שהתייאש אמר שיתקן רק את המחוז ואחרי שהתייאש אמר שייתקן על כל פנים רק את העיירה, ואחרי זה הגיע למסכנה שלפחות את המשפחה ובסוף אמר שקודם כל ייתקן את עצמו)
[אפילו שמעתי פעם בשם החסיד הרב גינזבורג שאמר על הסיפור הנ"ל שאצלנו [אצל החסידים] מתחילים הפוך, מתיקון האדם, ומהר מאד מתייאשים מעצמינו, ואז הולכים לתקן את העולם...]
במה לעבוד ומה אפשר לעשות בתקופת חיפוש עבודה?צע
כבר כמעט חודשיים שאני מחפש עבודה.
נראלי שיש מין תום כזה שבע"ה נמצא בקלות עבודה, ולכן זה בסדר לקבל דמי אבטלה נמוכים שנגזרים ממשרת סטודנט..
ואז מגיע הרגע הזה, שאתה מבין שאולי ח"ו זה יכול לקחת הרבה יותר זמן .. ויפה שעה אחת קודם גם לחשוב על הכנסה זמנית וגם על לוז או משהו כזה ..
אני מניח שלרבים מילואים זאת אופציה אבל אין לי כח ורצון לפרט למה, אבל ישמצב גדול שאני מנוע מלעשות מילואים..
(לא עשיתי במלחמה..)
האם יש רעיונות אחרים למקומות עבודה זמניים?
במהלך התואר לא קמתי בזמן אז קל וחומר עכשיו שאני ללא מסגרת.. ואני מניח שאולי עבודה תוכל לגרום לי לבריאות ויציבות .. וכמובן גם להכנסה..
רעיונות אחרים לסדר ויציבות עשיה לימוד והתקדמות בתקופה מאתגרת זו מלבד עבודה זמנית/או על הצד שאתקשה למצוא עבודה זמנית זה גם מבורך..
בתפילה לפרנסה בשפע ולמציאת מקום עבודה מתאים ומספק לכולם.. ואולי אפילו השבוע אעדכן שדברים יסתדרו והתקבלתי😃
תודה רבה..
אולי משלוחים? ראיתי מלא שעושיםזיויק
עבודה היא ברכה בלי קשר לתוכן שלהמשהאחרונה
מה הכישרון הטבעי שלך? מה למדת?
דברים שאני עושה לפעמים/משה
יחד עם שאר פרוייקטי הווטסאפ של ערוץ 7, הנה עוד אחד: אייטמים מעניינים שאני (או הצוות) דגים מהפורום.
מוזמנים להצטרף. קבוצה שקטה של 2 אייטמים ביום בממוצע
.
ילדה שיוצאת מלא פעמים בלילה ממיטת מעבר, מותשים.עינב66
אשמח לשמוע מנסיונכם כשילדה בת שנתיים ותשע עברה למיטת מעבר (כי למדה לצאת מהמיטת תינוק), מה הכי עזר לכן שתשאר במיטה שלה במהלך הלילה ולא תבוא אליכם חמש פעמים?
רוצים להתחיל איתה מהלך אבל מנסים להבין מה יגרום לה להישאר במיטה שלה ולא לבוא אלינו כי היא יכולה וזה מפתה לצאת ולהיות עצמאית.
מבחינת שפה היא מבינה אבל לא הכי מדברת עדיין.
תכתבי בפורוםרקאני
הריון ולידה
פה זה פחות רלוונטי
בפועלנפשי תערוג
מה שיעזור זה להחזיר כל פעם
כל פעם
אבל זה מתיש ומנסיון אישי באיזה שלב באמצע הלילה נשברים כי רוצים לישון
עם הזמן זה עובר.
ואתם כהורים.
אל תרגישו שנכשלתם אם היא בכל זאת מגיעה למיטה
לא נוראנחלתאחרונה
כיף להיות במיטה עם אבא ואמא! לא נורא בכלל. אם יש מיטה רחבה מספיק
והילדונת לא בועטת נוראות תוך כדי שינה, לא נורא. חושבת שזה נותן בטחון
לילד. אולי להתפלל על זה, אם זה מפריע? לבקש עצה טובה מהשם?
אנשים שמבינים בכסף השקעות וכוניק זמניק
פורום תורני דתי לאומירוצה להשתחרר
מכירים את פורום אוצר החכמה? לתורה? ועוד כמה קצת פחות מוצלחים?
יש הרבה פורומים תורניים חרדיים. הראשונים שהזכרתי מוצלחים מאוד בהרבה מובנים, פעילים, ואפשר למצוא בהם דברים מעניינים גם לאחר זמן.
האם יקום פורום תורני דתי לאומי? שיהיה ברמה, פעיל, לגופו של עניין (בדרך כלל כמובן), ומעניין?
תגיד אוצר החוכמההפי
תגיד לי אלפי ספרים תורניים ב"ה שעזרו לי שנים
באיזה הקשר זה פורום?
תחפשי בגוגל 'פורום אוצר החכמה'רוצה להשתחרר
ותגלי מקום מעניין מאוד. זה לא 'אוצר החכמה' עצמו - ספריית הספרים הענקית, אם כי יש ביניהם קשר כמובן.
זה פורום תורני, רובו חרדי אך לא כולו. חלק מהכותבים מוכרים (הרב איתם הנקין ז"ל, יבל"א הרב יוסף בדיחי, הרב יואל קטן, ועוד מן הסתם), אם כי כולם משתמשים בשמות אנונימיים כמו כאן.
זה קצת מצחיק אבלנקדימון
מי ששם בפורומים אלה מי שנחלשו רוחנית והתדרדרו לפורומים. אצלנו, החזקים לא משוטטים בדברים כאלה באינטרנט וממילא לא תראה מקבילה.
זו פרשנות בלבד.
לא חושב שזה נכוןרוצה להשתחרר
כלומר, מן הסתם יש שם רבים כאלה, אבל ודאי לא כולם. יש שם אנשים גדולים, ידענים ומעניינים, יראי שמיים בהחלט.
חלקם גם רבנים מוכרים, כפי שכתבתי להפי.
בסוף השימוש בכלים כאלה מועיל לפיתוח של שיח תורני, לפתרון שאלות, ועוד.
אה, ואני מכיר חברה חזקים מאוד אצלנו שמכירים את הפורומים האלה. כל מי שמחפש באינטרנט מדי פעם תשובות לשאלות תורניות עיוניות (לא הלכתיות פשוטות), כמעט בטוח נפגש בזה. דווקא חברה ברמה גבוהה לדעתי. אז אמנם הצדיקים הנ"ל אינם משוטטים יומם ולילה באינטרנט, אבל יוצא לפעמים להיכנס.
בינינו, קשה ברשת להישאר בדיונים מעמיקים כל הזמןמתוך סקרנות
יש סיפור מעניין עם אוצר החכמה והפורום שלהםמשה
לעצם העניין. כנראה בעולם הדתי לאומי יש לא מעט פעילות כאן (פחות משהייתי רוצה) ולא מעט גדולי תורה צעירים כותבים דווקא בפייסבוק.
יש קבוצת פייסבוק/ווטסאפ של רבנים לדעתיארץ השוקולדאחרונה
ממש מושך אותי כל הנושא הזה של בניה ויצירהרק נשמה
עכשיו יש לי אפס ניסיון אבל אני ממש רוצה לדעת לעבוד עם חומרים לעשות חריטות בעץ לבנות רהיטים וכאלה לא בקטע של מקצוע סתם כתחביב אבל אין לי מושג איך מתחילים וגם איך משלבים הכל עם לימודי תואר 
יש למישהו רעיונות לקורסים או סדנאות או ליודעת מה?
פשוט להתחיל, בכל דרך, להשקיעזיויק
יש ביוטיוב כמויות של חומר בחינםמשהאחרונה
משם אפשר להתחיל. אחר כך להתקדם...
לשבור הרגלים קבועיםזיויק
יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?
כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.
איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?
ההובי של חייoo
לשנות הרגלים רעים
ליצור הרגלים טובים
כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל
ממליצה על ספר כוחו של הרגל
הוא מסביר את הרעיון של
טריגר- פעולה- תגמול
איך להיפטר/ ליצור הרגל
אמיתי? זה קל לך?זיויק
לשנותoo
או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך
הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו
לא אוהבים תהליכים
וזה גורם לקושי בהשגת דברים
אני כן אוהבת תהליכים
מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות
לרוב גם נהנת מהדרך
לכן בעיניי זה לא קשה
אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים
נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
כןנפש חיה.
לאט לאטנפש חיה.
ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר
ללכת בצעדים קטנים
ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע
תהיי ספציפית?זיויק
אשתדלנפש חיה.
לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות
ופירט איך לעשות את זה צעד צעד
זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.
לגבי הצעדים הקטנים-
נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז
קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)
לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)
כשהייתה לי מטרה גדולה
השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....
היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי
רק צריך לרצות
ולעשות משהו קטן בכיוון.
תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג
ומוסיפים כמה שיכולים
אי אפשר לשבור הרגליםצדיק יסוד עלום
אפשר לשבור הרגלים, זה לוקח זמן אבל קורהקעלעברימבאר
הפך היהדותזיויק
💁🏻♂️צדיק יסוד עלום
הפך הפסיכולוגיהקעלעברימבאר
💁🏻♂️צדיק יסוד עלום
מידות בסיסיות בנפש אי אפשר, אבל אפשר לנתב אותןקעלעברימבאר
יש לנו ש"ס שלם לצטטצדיק יסוד עלום
איפה בשס?קעלעברימבאר
אנשים נשארים אותו הדבר,צדיק יסוד עלום
בני אדם הם יצורים קטנים וחלשים
הרצון להשתנות תמיד מתבדה