לפסוח על שתי הסעיפים🥺
מתי אני אפסיקהרמוניה
ברגע שתהיי מוכנה למסור את כל הרצונות שלך לה'אני:)))))
זה עבודת חיים.
זה דורש אמונה גדולההרמוניה
נשמע שיש לך רצון לשנות וזה כבר דבר חיובי..מורות עפות עלי
יש כאלה שבכלל לא מרגישים את זה.
ובכלל, עבירות זה הרבה תולדה של מציאות כפויה.. כלומר אם לאדם היה נחת רוח אמיתית בעולם הזה, סביר שהוא היה עושה רצון ה' בצורה אופטימלית.
תודה!הרמוניה
נשמה וגוףadvfb
במלחמה תמידית. הגוף רוצה משהו אחד, הנשמה רוצה משהו אחר.
לאט לאט.. תורת החסידות למדה אותנו יותר להתעסק טוב מאשר להתעסק עם הרע ולכן כל אדם שרואה בו שיש בו טוב ורע, כדאי לו להגביר את הטוב ומתוך כך הרע ממילא יתמעט.
גם כאשר הרע מתמעט רק בקצת זה גם משהו טוב שחשוב להוקיר אותו. זה מסע שלם כמו שכתבו למעלה ולכן לפעמים צריך גם לנהל אותו בצורה הדרגתית. חשוב להעריך כל התקדמות באשר היא. עוד התקדמות קטנה ועוד אחת ועוד אחת, בסוף נראה שהתקדמנו מלא בעז"ה.
מחזק
הרמוניה
במה זה מתבטא?זיויק
בעיקר תרבותהרמוניה
את עובדת את הבעל וגם את ה'?זיויק
..הרמוניה
התלבטתי אבל כרגע לא אשתף לגבי עצמי
אני אתן דוגמא שיכולה להיות מקבילה וקשורה לבנים: ללכת למשחק כדורגל.
סבבה אתה מבין איפה הסתירה?
כןזיויק
סליחה(:הרמוניה
במקום להתעטףכְּקֶדֶם
בצעיף של בית"ר תתעטפי בירוק של הפועל
עד שירד לך לגמרי
זה תשובת המשקל
אולי התכוונת "אדום" של הפועלמבקש אמונה
חח🤦♀️הרמוניה
כשתכירי שה' הוא בעל הכוחות כולםחסדי הים
כשתמצאי משהו טוב שימלא לך את החסר שבגללו אתעַלְמָה1
פוסחת מידי פעם לסעיף השני
מדוייקקפה שחור חזק
א. מזדהה. ב. שאלה. (ראי/ראו למטה)דג כחול
בהתחלה רצתי להדגים עם כדורגל אבל אמרתע נניח לזה ונתרכז בכלל..
מה זה אומר לפסוח על שתי הסעיפים?
אני יכול לחשוב על 3 תשובות. למה מהן הכוונה?
* יהודי שמקיים המון מצוות, אבל עדיין ישלו יצר הרע והוא גם עובר עבירות.
* יהודי שמקיים המון מצוות, אבל עדיין ישלו יצר הרע לדברים שבגדול הם לא ממש,אסורים, אלא "שמתלויים אליהם" גם דברים אסורים.
* יהודי שמקיים המון מצוות, ודברים שהם הלכה פשוטה הוא לא עוברת. אבל יש תחומים שהם לא "ממש עבירות" שהוא נמשך אליהן/אוהב/מתעניין בהם..
אפשר כמובן להציע תשובה אחרת, רק ניסיתי להבין באיזה רובד את חווה זאת.
מה החויה/ההתמודדות שלך?
כמובן, אם לא נח לך לענות אל תעני....
אם בכל זאת להדגים עם כדורגלדג כחול
תרחיש א - אדם בסהכ ירא שמיים אבל נוסע לראות משחק בשבת.
תרחיש ב - אדם נוסע ביום חול, לראות משחק למרות שמתלווה למגרשים קללות ומילים לא מתאימות..
תרחיש ג - בן אדם בסהכ רואה מהבית משחק, אבל לכאורה למה לו להתעסק בכדורדל אם בזמן הזה הוא יכול ללמוד תורה, לעשןת חסד, לעשות משהו משמעותי..
אז ניסיתי להבין באיזה מישור את חווה את הפסיחה על שתי הסעיפים..
👍👍אהבתי את ההדגמה זה ממש מסביר.הרמוניה
זה מורגש אצלי גם בתחום אחד ספציפי כרגע שמשתייך לתרחיש ב.
וגם באופן כללי- המון תרחיש ג.
יש לי יותר מדי "נפילות"... שמקורן ברשלנות, שמקורה בחוסר יראת שמיים.
(יש לי רשימת דוגמאות אם יש צורך)
לגבי המשפט האחרון שכתבתדג כחול
אם הוא נכתב בציניות, אז אני מתנצל, אני כמובן לא התכוונתי לחטט "בחולשות" שלך.. ניסיתי רק להבין באיזה רמה זו..
זה לא נכתב בציניות😅הרמוניה
אם חפצה נפשך, אני חושב שיש לישבבצער
בטח שחפצה נפשי! אשמח מאדהרמוניהאחרונה
הדלקת נר חנוכה אצלכםזיויק
1. מדליקים וזהו, אם שרים זה ככה בהרצה
2. מדליקים ושרים בנחת ושמחה
3. מדליקים, שרים בשמחה, ואח"כ מתבוננים בנרות
4. מוסיפים עוד משהו? לימוד?
יש משו ממש ממש עןצמתיכְּקֶדֶם
מבין אותךזיויק
..פצלשי"ת
אשזיויק
איזה יופי של שאלה !!נפש חיה.אחרונה
אנחנו מדליקים בנחת
(עושים הכנות לפני, זה מיוחד!)
ואז שרים את המזמור למנצח
ואת ארוממך
ואחר כך יושבים מול הנרות ומתפללים
משתדלים להתבונן ולא רק להסתכל , כמה שיותר.
ארוחת ערב משתדלת משהו יותר חגיגי
ולשלב בזה לימוד, שיהיה סעודת מצווה.
בעיקרון לא שאלתי אף פעם אבל אני מאמינה שבגלל שהחנוכייה היא חפץ של מצווה (כמו ארון קודש , נרות שבת וכו) אז גם כשהיא מכוסה אפשר להתפלל עוד בזכות המצווה שקיימנו כאן.
קיצור הלכות חנוכה למנהגים השוניםעיתים לתורה
ניתן ללמוד את עיקרי הלכות חנוכה בתמציתיות על פי המנהגים השונים בעמוד קיצור הלכות חנוכה וכן בקובץ המצורף.20251207222511.pdf
או ישירות לפרק הנדרש:
זמן הדלקת נרות חנוכה – מפרט ארבע מדרגות בזמן ההדלקה מהמהודר לקל.
אכילה, לימוד ומלאכה קודם הדלקה – כפשוטו.
החייבים בהדלקת נר חנוכה – דין איש ואשתו, קטנים, בחורי ישיבות, חתן וכלה בערב חתונה, שותפים בדירה.
משפחה שמתארחת בחנוכה – דין השתתפות בפרוטה, יש להם יחידת דיור נפרדת. הבעל והאשה מתארחים במקומות שונים.
חיוב הדלקה מפני החשד – אורח עם פתח משל עצמו. בית עם שתי פתחים והדין בימינו.
מקום העמדת נרות חנוכה בבתים שונים – מקום לכתחילה לדירת קרקע. לבניין מגורים. למתגוררים בקומות גבוהות.
הדלקה נרות חנוכה מחוץ לבתים – הדלקה במלון, רכבת, ספינה, מטוס ואוהל.
הדלקה בבית הכנסת – זמן ההדלקה.הדלקה חוזרת בביתו.
'הדלקה עושה מצווה' – הדלקה במקום רוח. במיעוט שמן. טלטול הנרות. נרות שכבו.
פתילות ושמנים לנר חנוכה – הידור בשמן זית. שמן למאור. פתילה מצופה בשעווה. נורה חשמלית.
הברכות על נרות חנוכה וסדר ההדלקה – ברכות ההדלקה. ברכות לאדם שרואה נר חנוכה. דגשים בהדלקה.
מלאכה לנשים – המנהג להמנע ממלאכה. זמנו. וגדרי המלאכות שנמנעו.
שבת חנוכה – תפילה והדלקה ערב שבת. טלטול חנוכיה בשבת. הבדלה.
כיבוי נרות חנוכה ושימוש באורן ובשמן – שימוש בנרות. לאחר שיעור המצווה. שימוש של מצווה. כיבוי הנרות. הנאה מהשמן הנותר.
הלל ועל הניסים בחנוכה – סדרי התפילה ודין שוכח. חיוב הלל לנשים.
הספד, תענית והנהגות האבל בחנוכה - תענית יחיד, יארצייט, ערב ראש חודש. הספדים. דיני אבלות. בית עלמין.
מנהגים, הנהגות וסגולות בחנוכה – אוסף מנהגי חתונה בתפוצות ישראל השונים.
טוב, זה הזמן לשאול: מה זה חנוכה בשבילכם?זיויק
משפחה?
המצווה?
האווירה?
האוכל?
הקדושה?
ההיסטוריה?
הניצחון?
המקדש?
ועוד מלא דברים שאפשר לכתוב...
מה מודגש לכם?
החגoo
האהוב עלי
חג ארוך אבל לא מחייב
בלי מלא סעודות
חורפי
הדלקת נרות כיפית
מפגשים משפחתיים
היסטוריה של ניצחון
עם גבורה נשית
נכון!זיויק
..פצלשי"ת
מעבר למהות של החג,
בשבילי זה גם הפסקת התרעננות באמצע השגרה.
ולכן גם אם אין חופש מהלימודים/עבודה, אני אקח בעצמי חופש
זה נכוןזיויקאחרונה
יש לכם רב?זיויק
אולי יותר מרב אחד?
אולי בכלל לא?
כמה הוא משמעותי בחייכם?
מה אתם שואלים אותו?
ומה לא?
תשובות:קגג
א: כן
ב: כן
ג: יש
ד: מאוד, מורה דרך חיים.
ה: כל שאלה שקשורה איכשהו לרוחניות מלכתחילה
ו: כל שאלה שלא קשורה באופן ישיר לרוחניות הוא משהו שהתקדש בגלל משהו מסוים אבל ביסודו הוא לא רוחני הוא עם קשר רוחני.
יש לי כמה רבנים לשאלות הלכתיות,פתית שלג
וכמה רבנים שמשפיעים מאוד על העבודת ה' שלי והבחירות שלי בחיים.
למרות זאת לצערי הרבה שנים לא יצא לי להתייעץ אחד על אחד עם רב לגבי שאלות שהן לא הלכתיות.
באמת מרגיש שזה חסר, וזה יעד בשבילי בעז"ה
היו לי רבנים גדולים שכולם נפטרו. אני שואלחסדי הים
את הבנים והתלמידים שלהם, שהם גם סוג של רבנים שלי.
[יש לי רב אחד שהיה מאוד משמעותי בחיים שלי שעדיין חי, אבל כשהתבגרתי ובהשפעת אחד הרבנים שנפטרו ודוד שלי שהיה חברותא של הרב הנפטר, התרחקתי בצורה מסויימת מדרך הלימוד של אותו רב.
עיקר המחלוקת האם צריך ללכת בלימוד תורה ולמדנות מהכלל אל הפרט, או מהפרט אל הכלל. כמובן שאני הכרעתי כדרך הראשונה, שלימד אותי הרב הזקן שנפטר ודוד שלי. יש לי גם מחלוקות אמנויות עם אותו רב, וגם בהשפעת הרב שנפטר ודוד שלי ניצלתי מאותם השקפות, אבל זה עניין יותר מזערי.]
יש לי רב אחיימח שם עראפת
יש לי רב ושמו עשיו, ויש לי רב ושמו עשב.
אולי בעצם בכלל אין לי. על כל פנים יש לי שיער.
משמעותי מאד, הוא מחובר לקרקפת.
האם הגיע הזמן להסתפר.
את כל שאר הדברים.
רבנית נחשב?פצלשי"ת
משמעותית לי מאוד ואוהבת את הגישה שלה לחיים,
אבל לא בקשר מאוד אישי איתה, היא נמצאת שם בשביל להתייעץ מידי פעם..
שואלת אותה שאלות רק כשאני מרגישה שאני לא מצליחה לענות לעצמי בכנות לבד.
כן אבלזיויק
רק אם היא אמיתית כי יש כל מיני מתחזות.
מסקרן לדעת מיהי.
אם אני מחזיקה ממנה, כנראה שאני תופסת ממנה אמיתיתפצלשי"ת
סומךזיויקאחרונה
קרה לכם שנשחקתם?הננח הנודד
קרה לכם שהרגשתם שאתם שחוקים (מלשון שחיקה)? יעני לא באותה רמה רוחנית כמו שהייתם פעם. למשל פעם הפריע לכם חוסר צניעות או משהו אחר ואחרי השחיקה פחות, איך התגברתם על זה? ואיך זהיתם שאתם נשחקים?
עצם השאלה שלך היא התשובהלאחדשה
מרגיש שפחות מפריע לך דברים שפעם הפריעו.
החיים עליות ומורדות.
חשוב לזהות לתפוס בזמן, לא להתבוסס ב'חטא'
לצמוח משם ולהפוך את הירידה- לתכלית של העליה.
לזכור שהירידה לא מגדירה את מי שאתה אסל ביא בבחלא נורת אזהרה לכיוון שלך כרגע..
יש לגמרי תקופות כאלהadvfbאחרונה
נראה לי ששחיקה זה מצב שאין כל כך דרייב להמשיך, להתגבר, להוביל וכו'
אני חושב שבשני דרכים אפשר להתמודד במקביל
אחת - לבלוע את הרוק, למשיך למרות תחושת החוסר שמלווה
שנייה - לראות איזה נקודה טובה נאחזים בה ויוצאים ממנה לדרך חדשה אחרת
חסר לי בצורה מסויימת שלא שמשתי רב גדולחסדי הים
שמתמקד בחלק הרגש של עבודת ה'. (ניסיתי קצת למצוא אבל לא מצאתי.)
זכיתי ללמוד תורה, עבודת ה', מידות ודרך ארץ מזקני וגדולי הדור, אבל כל מי שלמדתי אצלם היו בצורה מסויימת מופנמים מבחינת הרגשות, כמובן לא לגמרי.
כשאני קורא על עבודת ה' של החתם סופר ושל גדולי חסידות, הבכי, ההתלהבות וההתלהטות, זה מושך אותי מאוד ואני מנסה ללכת בדרכם. אני מרגיש שזה כל כך מתאים לנפש שלי ולערגה שלי ל-ה'.
אבל למדתי את זה מדברי תורה, ספרים וסיפורים, לא מגדולים חיים. סבא רבה שלי שלמד אצל הנין של החתם סופר, ר' עקיבא סופר, נפטר לפני שנולדתי, ומה שנשאר זה סיפורים ושירים.
אני עדיין החלטתי שאני ילך בדרכם הנפלאה ויהי מה.
בהצלחה בעז"הנוגע, לא נוגע
אני חושב שאת העניין של הרגש אפשר ללמוד מילדים, נערים ומנשים (במיוחד מבוגרות). אפילו מגברים מבוגרים שיש להם אופי פשוט יותר.
לקחת מהם את הפשטות של הרגש, ולהכניס לתוכו את האורות של התורה והרוחניות שלך.
אתה צודק שזה לא יהיה כמו לראות את החת"ס בוכה בתיקון חצות, אבל גם זה משהו (ואגב, בדורות של החת"ס וגדולי החסידות, האופי הטבעי של האנשים היה תמים יותר ורגשי יותר, ככה שיותר קשה להגיע לזה היום).
לי חסר שלא פגשתי את הרב קוק.
לראות אותו, אולי קצת לדבר איתו, ולקבל וייב של ישן עם חדש, עבר עם עתיד, קודש עם חול, שכל חד יחד עם רגש חם, אהבה יחד עם קנאות, אמת יחד עם הכלה, כיסופים גדולים יחד עם סבלנות, ענווה יחד עם עזות דקדושה, תורה שבכתב עם תורה שבעל פה, פשטות עם פלפול, פשט עם סוד, תורה עם מדע, חרדיות יחד עם לאומיות וחול, אשכנז יחד עם עדות המזרח, גלות יחד עם א"י. והכל יחד בכפיפה אחת מתוך דבקות שלמה בה'.
הרב קוק היה משהו מיוחד בעבודת ה',חסדי הים
אגב, תראה מה קראתי השבתנוגע, לא נוגע
לא הכרתי. מדהים. הרב חרל"פ והרב הנזירחסדי הים
מטורףזיויק
כן.. הספרים עליהם מכניסים אותך לעולם אחרנוגע, לא נוגע
מרגיש לי רחוקadvfb
קטע שאתם מתרגשים מזה
אותי זה הכי מרגש שישנוגע, לא נוגע
כי יש פה הרבה דברים- משהו רוחני שמתבטא בצורה מוחשית ואי אפשר להחליף אותו בהסבר פסיכולוגי או רגשי. חיבור בין העולם פה לעולם הנשמות. עולם הקבלה המעשי ולא רק הלמדני. חיבור מוחשי לעבר (האר"י). רבנים שהיו מחוברים בצורה מוחשית לא רק לקדושה שבטבע אלא גם לקדושה שמעל הטבע. וכמובן שזה יותר מרגש כשאלו הרבנים שאני הכי מחובר אליהם.
מילת המפתח כפי ששמים לב- מוחשי
מדהים!advfb
ממה שאני מבין אתה מרגיש שזה נוגע במידת מה לחיים שלך ויש לך אפשרות לשאוב מזה השראה ב"ה.
הארמח"ל מביא במסילת ישרים בקנית מידת החסידות (פרק כ"א) שסיפורי חסידים זה העניין שלהם, י"ר שנזכה כל אחד בדרכו הוא להתחבר למעשיות מרוממות
חלום שליאושפיזין מהירחאחרונה
אנחנו דור של נשמות צמאות? או של טרנדים חולפים?פתית שלג
יש תופעה של התחזקות מסוימת ברשתות החברתיות השונות, בתרבות ובמציאות.
נראה שארגוני החזרה בתשובה מאוד מחזיקים מהמהלך הזה.
האם אתם מאמינים בזה? חושבים שיש פה תהליך של תיקון אמיתי וקרבה לדרך ה' שאולי גם יכול להעיד על צימאון נשמתי?
או כשם שבא העיסוק בתחום הזה כך סופו ללכת?
וואי איזה קטע..הרמוניה
גם אני חשבתי לאחרונה... שזה נראה שכל מתחזק נהיה רב יוטיוב.
לא חושבת שזה תהליך חולף. גם מתוך שלא לשמה יבוא לשמה... חוץ מזה, יש באמת צימאון.
הרבה אומנים חוזרים בתשובה וזה ניכר בתרבות. פתאום כפיר צפריר, אודיה, בן צור, שאולוב ועוד... על מה השירים שלהם? המסר שרץ עכשיו הוא: לא צריך להיות דתי כדי להיות קשור להקב"ה. זה המחסום שיורד. זה חזרה למשהו טבעי מאד שהתרחקנו ממנו...
משם תיבנה הקומה הבאה לדעתי.
דווקאקגג
כן צריך להיות דתי בשביל להתחבר עם ה'
מכבדת את מה שאתה אומרהרמוניה
ומעריכה שאתה אומר את זה. אני גם לא באה לוותר על האמת או על פיפס ממצוות התורה.
ונכון; אין להשוות אדם שמקיים את התורה והולך בדרכיה לאדם שעושה עבירות ובוודאי יש לו מחסומים ומסכים שמונעים אותו מלהתקרב לה' יתברך...
אבל יחד עם זה, מכל מקום שקוראים לה' באמת הוא בא, לכל אחד באשר הוא שם...
רק ה' יודע מה קורה לאדם בלב. יכול להיות אדם שמקיים מצוות אבל יצר מחשבותיו רק רע כל היום, ולעומת זאת אדם שכרגע הוא חיצונית רחוק אבל הלב שלו צמא ומוריד דמעות והוא באמת רוצה להסיר מעליו את ה"בגדים המלוכלכים" שהוא לובש ולהחליף אותם בסט חדש לבן וצח.
אני אוסיף שאני מסכימה איתך שלפעמים מרגיש שיש בזה קצת צביעות. ולפעמים יש לי הרגשה שבחור חמוד שיפרסם שהוא מניח תפילין יקבל על זה מלא שאפו אבל הבחור ההוא שפשוט שומר את העיניים ומשתדל להתפלל במניין 3 פעמים ביום מי יגיד לו כל הכבוד על האיכות הזאת.
ובמקביל ילדת טיקטוק ששמה חצאית תקבל על זה מלא מחיאות כפיים בחברה אבל מישהי שהולכת פשוט לפי ההלכה היחיד שימחא לה כנראה יהיה הקב"ה למרות שהיא הרבה יותר צנועה ממנה וגם לא מייחצנת את זה.
אז... ככה עובדת החברה שלנו. וזה מבלבל... גם אותי. רק משתדלת לזכור שאמת ויראת שמיים זה איך אתה מול הקב"ה לא מול בני אדם. וה' הרבה יותר מחשיב את המעשים שנעשים בשקט, בצנעא, מכל הלב לשם שמיים...
מה שהתכוונתי ב"לא צריך להיות דתי כדי להיות קשור להקב"ה" -
בדור שלפני, להאמין בבורא עולם (בתרבות המערב) היה משהו פרימיטיבי, לא הגיוני. חיינו במטריאליזם, המדע החליף את אלוקים. ועכשיו פתאום אנשים אומרים בקול שהם מאמינים, בלי להתבייש, מבינים שהקב"ה לא מחוץ לתחום רק בגלל שהם לא דתיים, גם להם מותר להתעניין ולהסתכל על העולם אחרת.
אני רואה בזה דבר חיובי לכל בן אדם אפילו לגוי, לנסות לדבר עם מי שברא אותו, לזכור שהוא קיים, להתחבר לזה שהוא עושה פה את הכל. להרים מבט בענווה שהיא שורש כל המידות הטובות ומה שמאפשר חזרה בתשובה בכלל. והדור הזה צועק הצילו שהאמונה הזאת באה אליו כמים קרים להלך במדבר.
סליחה אם חפרתי מדי...
תהליך גדול מאדזיויק
אניקגג
חושב שאמנם כרגע מתייחסים לזה כאילו זה לא סותר ובאמת יש הרבה רבני טיקטוק שמחזירים בתשובה אנשים אבל זה בעייתי עדיין וחבל שזה בא מתוך דבר טמא...
...הרמוניה
א. כרגע טיקטוק זה דבר טמא.
ב. יש גם רבנים שהם לא רבני טיקטוק שפונים לפלטפורמה הזאת כי הם יודעים ששם הם יגיעו לאנשים.
לפעמים כדי לנקות צריך קצת להתלכלך/ לרדת למצריים כדי להעלות ניצוצות לא שאני מבינה בזה אבל הרעיון...
ג. זה אינדיבידואלי וצריך פה הפרדה והכלת מרכבות. עבור אדם אחד לראות סרטוני רבנים בטיקטוק זה יהיה עליה, עבור אחר זו תהיה ירידה. לא צריך להכשיר את זה חד משמעית ולא לאסור את זה חד משמעית. קצת מצער שהדברים לא פשוטים יותר, אבל אין ברירה, ולפעמים צריך לעבור תהליך גדילה כדי להכיל את זה. (דרך חיים של שמירה על סטריליות רוחנית הרמטית היא לא חסינה. אדם כזה שיום אחד לא על אף אחד הבן שלו מוריד את הכיפה לא בהכרח יהיה לו כלים בסיטואציה... צריך לשמור במידה ולפתח כלים במקביל)
תגדירי טומאהימח שם עראפת
איזו מהן היא טומאת הטיקטוק?
טומאת ארץ מצריםחסדי הים
פרט נמק והסבר.ימח שם עראפת
יש שיעור שאני ממש אוהב שמדבר על זהadvfb
תודה על זהפצלשי"תאחרונה
השטחיות מעורר את העמקותחסדי הים
אני מאמין שעד שלא יבוא מנהיג/נביא,ימח שם עראפת
תלוי את מי אתה פוגש, כנראהנקדימון
במעגלים שאני פוגש, הציבור הוא די טרנדי,
ומה שמחזיק יותר, זה כי יש לו מזה קצת בבית.
שלושה דבריםימח שם עראפת
ב'- אתה בן המזדהה כלאה. מקסים.
ג'- אל תברבר את השכל, לא וודו ולא כישוף, רק פתי וטירוף.
זמין! - דפי מקורות וסדרת שיעורים ללימוד הלכות שבתעיתים לתורה
שמחים לעדכן על זמינות סדרת בהלכות שבת הכוללת דפי מקורות מפורטים ושיעורים מצולמים של הרב ירון אליה רב קהילת רינת ירושלים ביד בנימין וראש הכולל שם.
כל השיעורים כוללים מקורות מהגמרא ועד לפוסקי ימינו, על פי שיטות הפסיקה השונות למעשה לספרדים ולאשכנזים. ומותאמים לקובעי עיתים.
ניתן ללמוד מדפי המקורות לבד או בצירוף השיעור. וכן לשמוע את השיעורים בדרך בוידאו או באודיו.
בהצלחה רבה!
כבוד ועונג השבת
איסור מוקצה
בישול בשבת
בישול אחר בישול ואחר אפיה וצליה
הנאה ממעשה שבת
מלאכות שבת
תיקון אוכלין – צביעה, מליחה ומירוח באוכלין
רפואה בשבת
רפואה בשבת וגזירת שחיקת סממנים
כללי מלאכות שבת
מלאכת מחשבת א' - דבר שאינו מתכוין, פסיק רישא ומלאכה שאין צריך לגופה

