יש סיכוי אי פעם להצליח להגיע לאירועים בצורה "חלקה"אנונימי (פותח)

שוב הברזתי מאירוע... (לא של משפחה, של חברים)

בפעם האחרונה שהייתי באירוע של חברים ברחתי ממנו די מהר, לא יכולתי לעמוד ברעש..

ועכשיו,אני גם לא הכי מרגישה טוב פיזית, אבל גם לא מסוגלת לחשוב על לנסוע (נסיעה קצרה אבל בתחב"צ) וגם לא להיות באירוע ולחייך ולומר מזל טוב ולסבול את הרעש של המוזיקה וכו'.. שלא לדבר על להתלבש (בגדים של אירוע אף פעם לא יהיו נוחים במאה אחוז).. אז פשוט החלטתי לא להגיע וזהו

ואני תוהה: ככה זה יהיה תמיד? תמיד אפחד לפני אירועים, תתהפך לי הבטן לגמרי כשמדובר באירועים שלי שאני חייבת להיות בהם בלי לברוח??

אטמי אוזנייםמשה
אטמי אוזניים רק מציקים לי יותר..אנונימי (פותח)
וזה לא רק הרעש, זה כך ההצפה החושית והרגשית
לשאלה עצמה-אילת השחר

אם יש סיכוי?

יש סיכוי.

אם כי זה דורש תהליך פנימי, והקשבה עמוקה לעצמך שם.


אני חושבת שאחת ההתמודדויות היותר גדולות של אר''מניקים, היא להצליח לזהות בזמן ולהציב את הגבולות המתאימים עבורם, קודם כל בינם לבין עצמם ואז כלפי חוץ.

כשיש התמודדות ומורכבות שמרגישה גדולה עלינו, לרוב תהיה לנו נטייה לבחור בהימנעות על פני המפגש ותרגול המיומנויות שלנו מול המצבים שדורשים מאיתנו יותר מהרגיל.

כי לפעמים זה באמת יותר מדי ההתמודדות עם כל הגירויים וההצפות. אבל מצד שני, אנחנו רוצים גם להיות חלק מהחיים עצמם, לבחור לקחת חלק פעיל בשמחה ובטוב, ללמוד לווסת את עצמנו נכון, ולהרגיע משהו בפנים יותר מהר. ללמוד לקבל ולחבק את הבטן המתהפכת והמתרגשת, וגם לא להיבהל ממנה וממה שעולה שם, כי זה טבעי ואנושי, גם לאנשים שלא מתמודדים עם הצפה רגשית ותחושתית.


עם יכולת הזיהוי מה יכולת ההכלה שלי, מה רמת הרגישות הנוכחית שלי וכמה הצפה מסוגלת לשאת, עם מציאת הכלים ופיתוח מיומנות של התמודדות נכונה, קשובה ורגישה אליי, גם יגיעו הימים שכשתעלה השאלה מה נכון לי עכשיו, מה המסוגלת שלי וכמה אני רוצה להיות ולקחת חלק בדבר, יהיה קל יותר לזהות את הצורך ולמצוא מענים מותאמים בדרכים יצירתיות ורגישות עבורנו.


חבקי את עצמך גם עכשיו, בצעד הזה של ההקשבה פנימה למה היה נכון לך היום.

זה צעד בתהליך שלם.

אני עשיתי פעםייתי ואחמיניה

עבודה של דיבור מרגיע עם הילדה הקטנה, אחרי שהבנתי מה מפריע לה ..

זה עזר לי מאוד!

היום אני לא חווה קושי באירועים

לגבי הביגודנחלת

אולי כן ללבוש משהו שאת אוהבת מבלי לחשוש ממה יגידו?  אפשר לקנות משהו  יפה, קליל ולא מגונדר מדי

ולהרגיש טוב עם זה. את מה שקניתי ואני לא אוהבת, למסור. בלי יסורי מצפון וללכת לקנות מ שהו שאני

אוהבת וגם יכול להתאים לשמחה; לא הכוונה לחצאית ג'ינס מטולאת ומשופשפת כמו שאולי אני אוהבת

ליום יום, אבל משהו שלא מ אוד רחוק מזה,   שאת יכולה להרגיש בו טוב.

 

לא נורא בכלל. להיפך, אולי תרגישי אז שאת עושה משהו טוב לעצמך, מבלי להתחשב באירוע הנכבד.

זו את, וזה בסדר גמור עם זה. אין ספק שאחרי 120, לא יוכיחו אותך על שהתלבשת לשמחה כך

ולא אחרת. ואחרי הכל, זה הכי חשוב.לא? גם אני לא אוהבת כל כך את רוב בגדי השבת שלי

ואפילו חושבת למסור חלק.

 

מחשבה נוספת: להתלבש כפי שאת אוהבת  עד האולם, להיכנס לשירותים , להחליף את הביגוד

הנוח והאוהב לבגד של אירוע שאת פחות אוהבת, ומייד להחליף חזרה, כשאת בדרך החוצה.

בצורה כזו, בכל זאת, תהיי את עצמך, כמו שאת אוהבת ורק תשלמי "מס שפתיים" קטן

לשמחה.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

אני בוחרת את הבגדים הכי נוחים שיש ליאנונימי (פותח)
אבל תכלס הכי נוח להיות בחלוק... ואי אפשר להגיע עם זה לאירוע...
חלוקנחלתאחרונה

בס"ד

 

 

תנסי, מה יכול להיות? מקסימום יחשבו שזו אופנה חדשה עדכנית ו....בא לציון גואל!

אם הייתם יכוליםציפורמדבר

להעלים את הרגישות הגבוהה שלכם, הייתם עושים את זה?

היום לאמשה

לפני 10 שנים, ברור שכן

השאלה היא איך מגדירים את הרגישות הזואנונימי (2)
בגלל שנראה שמדובר בעיקר בהצפה, קרי קושי בוויסות רגשי, כלומר יכולת נמוכה להתמודד בזמן אמת עם מצוקות שונות (ולחילופין או במקביל, נשיאת משא האירוע גם אחרי שהוא כבר נגמר) אז התשובה היא כן.

ברגע שזה מקשה על התיפקוד אז זה בלם חזק ובעייתי, כמו כל בלם חזק ובעייתי.

ההסבר פה פתאום האיר לי אור חדשמשה

בעולם המקצועי שבו אני עובד (ובניהול תורים בכלל) בשביל שמערכת תעבוד תקין צריך שהיא תהיה מסוגלת לעבד בזמן אמת את כל הפניות שהיא מקבלת.

דמיינו פקיד בדואר שמצליח לטפל בכל הלקוחות בקצב שהם נכנסים. ואז כשיש יותר לקוחות מציבים עוד פקיד והכל בסדר.

 

אם משא הארוע כבד מדי, אי אפשר לעבד אותו בזמן אמת. ובתכל'ס אי אפשר לעבד אותו בכלל. כי לא יעזור (חלקית לפחות) לעבד  ארוע שכבר נגמר.

הייתי רוצה למנן אותה...מתואמתאחרונה
להיות רגישה לסביבה, אבל לא להיות מוצפת בקלות מכל דבר יחסית קטן...
רגישים שהתמודדו עם אובדן של אדם קרוברוכב שמים

איך הרגישות באה לידי ביטוי?

בעיניכם ההתמודדות הייתה קשה יותר מאשר לאחרים או שהיו יותר יתרונות לרגישות? 

שאלה לפני הרחבותאנונימי (2)
אתה שואל מסקרנות גרידא, או כדי לקבל כלים איך להתמודד עם מצב זהה?

בכללי חושבת שזה אישי מאוד ומשתנה מאדם לאדם, אפילו בין אנשים רגישים מאוד. 

אני אחרי תהליך כזה, כבר לא כל כך טרירוכב שמים
אני רוצה לנתח לאחור את מה שחוויתי 
קודם כל,אנונימי (2)אחרונה

מצטערת לשמוע, זה ניסיון וכאב שתמיד שם, גם אם הזמן ממשיך קדימה. וסליחה אם ניסוח השאלה היה אולי קצת חסר רגישות כלפיך.


אני חושבת שמעטים מאוד, אם בכלל קיימים, הדברים שאפשר להשוות בהם בין אדם אחד לשני, ואפילו אצל אותו אדם עצמו בהתמודדויות זהות בתקופות שונות.  התמודדות עם אובדן היא אחד מהדברים שאי אפשר להשוות לכלום.

כל אחד חווה אחרת, מתמודד אחרת, מתנהל אחרת,

לפי הכלים שלו, לפי המקום והשלב לפי כל מיני דברים שקיימים או שלא.


לשאלה שלך, אם היה יותר קשה מאחרים ואם היו יתרונות לרגישות, רק אתה יכול לענות ורק ביחס לעצמך.

אין סקלת קושי אובייקטיבית באמת, כי כל אחד חווה רגשות בעוצמה הפנימית ובמדד האישי שלו.

ויש דברים שבעקבות הרגישות והכלים שמפתחים בדרך, תהיה יכולת עיבוד עמוקה ופנימית יותר, ויש שדווקא הרגישות תוביל להצפות רגשיות וחושיות אינטנסיביות יותר. ויכול להיות שהמנגנון שיעבוד דווקא יחסום גישה לרגש כי ההצפה תהיה מדי קשה לנפש, עד שהאדם יפגוש באדם מתאים שיעזור לו שם, או במרחב תומך שיעזור לפרוק מתח וצער וכאב ויכולים להיות עוד דברים.


מה נחשב לקושי ומה ליתרון?

זה בעיניי המתבונן בעצמו ובנפשו.

יכול להיות גם שמה שאחד יראה כהתמודדות הכי קשה שלו, מישהו רגיש אחר יראה כעוצמה הכי גדולה שלו והמתנה הכי גדולה שקיבל לפגוש את עצמו בעומק הכאב בלי לברוח ולהתכחש. מה שיוצר עומסים שמצטברים שנים ומעכבים תנועת חיים בריאה.


זה בינתיים.


מוצפותמשה
תלוי אם הרגישות מנהלת אותך או אתה אותההמקורית
תכלסאנונימי (פותח)

אני כבר בכלל לא מנסה להתמודד בסיטואציות של אירועים חברתיים.

היה בסדר, והייתי נחמדה לאנשים וזה, עד הרגע שראיתי את כולם יושבים מסביב לשולחן ואמרו לי לשבת... וזה אפילו לא שהוצפתי עדיין, פשוט לא רוצה להיות שם. הלכתי.


מצד אחד זה טוב שיצאתי לפני שהתפחלצתי. מצד שני, בוגר זה לא.

טוב שדאגת לעצמךרק כיף

קודם כל

אף אחד לא יודע עם מה את מתמודדת לשפוט אותך יהיה לא בוגר

בדיוקזיויק
אז זהו שזה לא לדאוג לעצמיאנונימי (פותח)

כלומר, יש גבול דק משהו בין לדאוג לעצמי לבין לברוח מלהתמודד.. ואני ממש בבריחה 🫢

להיות כל הזמן בוגרתציפורמדבר
זה די מעייף 
מה הכוונה?זיויק
את לא שואפת להיות בוגרת?
אני בוגרת, לא בגלל שאני שואפתציפורמדבר
אלא בגלל שאני כזאת, הגעתי לזה בלי ממש לתכנן. אבל החיים הבוגרים מלאים באחריות ולפעמים יש צורך ורצון לשחרר קצת.
יפהזיויק

ומה הבעיה לשחרר אבל בצורה חכמה?

לא לדכא את הילדה שבך?

אין בעיהציפורמדבר
הפוך, אני חושבת ששה אפילו חיובי כשמתאפשר
לגמרי ככהנהג ותיק

אפשר עם הבעל

בטח אפשר עם הילדים

כמובן שגם חברה טובה יכולה להיות שותפה לרגעים כאלה 

מסכימהרק כיף
אין בזה בחירה אנחנו פשוט מתבגרים ויש צורך לשחרר מדי פעם כמה שאפשר אחרת זה מתיש
זה נכון אבל מותר לאזןזיויק
להיות קשובה לילדה שבך
חובה להיות קשובהרק כיף
השיפוטיות שלך כלפי עצמךהמקורית

מזינה את החוויה

בוגר/ לא בוגר - למי אכפת?

קודם כל תעשי לך טוב


מעבר לזה כדאי לדעת שהימנעות מגבירה חרדה. וגם אני סבלתי אחרי אירוע טראומתי מחרדה חברתית. לקח לי המון זמן להרגיש בטוחה במרחב הכללי, ואני עדיין לא מאה, אבל אם הייתי ממשיכה להימנע זה בטוח לא היה מקדם אותי

אם את רוצה לנסות להתגבר על זה כדאי לפנות לטיפול. זו לא גזירת גורל.

יש הבדל בין הימנעות מתוך מקום של חרדה לבין מקום של - אני פחות מרגישה שייכת/ יש לי דברים יותר חשובים לעשות/ זה פחות הקאפ אוף טי שלי.

משהאחרונה
החשש מכל מפגש חברתי שמתקרבאנונימי (פותח)

והרצון לבטל ולהישאר בבית כל פעם מחדש.

זה לא משתפר עם השנים אולי להפך.

אוף

פשוט לא נהנת כמעט עם אף אחד

הגיוני?

מעדיפה את הלבד שלי תמיד

שכל העולם פשוט יעזוב אותי בשקט

מה נדפק

התשובה בעיניי זה יותר קשב לעצמך פנימהמשה

מה מפחיד אותך שם? מה מציף אותך?

 

זה לא סתם. יש לזה סיבה. וצריך עם לב רך לחפש אותה.

רגעים של מבוכהאנונימי (פותח)

שקוראים לי הרבה במפגשים כאלה

שיחות שלא זורמות

לא מוצאת נושא שיחה

עומדת ולא משתלבת

מרגישה מוזרה

יש לי השבוע כמה אירועים כאלה

ומותשת מלחץ

הגוף שלך מספר לך משהומשה

אני לא מכיר אותך בכלל אבל יש לי כמה רעיונות. הראשון שבהם זה שאת "חייבת להצליח". כלומר אם את עומדת בצד את מרגישה מוזרה ותקועה ו"נכשלת" או משהו דומה לזה. ואז את נלחצת עוד לפני שזה מתחיל.

בטחאריק מהדרום

זה קורה המון.

מפגשים חברתיים הרבה פעמים יוצרים תחושה לא נעימה.

מוכר מדיאנונימי (3)
אני בגדול ככל שהזמן חולף מדירה רגלי יותר ויותר🫢 אז אין מה ללמוד ממני... אבל את לא לבד...
את צריכה לחפשאנונימי (4)
אסף פדרמן - מיינדפולנס - שינוי נפשי באמצעות אימון מוחי. 
מה שעזר לי עם זהציפורמדבר

זה להבין שאנשים לא באמת רואים כמוני את כל הניואנסים שאני רואה ומפריעים לי כל כך.

הרגשתי מוזר, או משועממת  או הבחנתי במה שהם מרגישים והייתי בטוחה שכולם רואים את זה.

כשהם למעשה בכלל לא שמו לב.

אנשים רגישים מאד שמים לב להרבה יותר דברים ממה שאנשים אחרים שמים לב אליהם וכשיודעים את זה, זה יותר קל.

(ומעבר לזה, אני עדיין לא מתה על מפגשים)

אולי עוזר לחשוב שכל אחדנחלת

מהמפגש החברתי, מרגיש ברמה זו או אחרת, אותו דבר. א ת  היא שבוחנת אותם לא הם אותך (ללכת עם הרגשה הזו).

מבין אותך מאודרוכב שמיםאחרונה

זה משהו ששווה לעבוד עליו.

לחקור מי הולך להיות במפגש, מה מעניין אותו, מה הוא ישמח לספר לך.

לדמיין את עצמך, מה את עושה כשהשיחה נתקעת או כשאת מוצאת את עצמך מחוץ למעגל.

להחליט מראש מה נחשב הצלחה ומה כישלון מבחינתך. תבואי עם ציפיות נמוכות אבל עם דרישה מעצמך.

לבקש מהצ'אט טיפים לשיחות במפגשים כאלה - על מה כדאי להתעניין, איזה דברים כדאי לספר.


וגם... לא להתכונן יותר מדי, כי המטרה היא שתצליחי להשתלב בשיחה בטבעיות ואפילו תגידי משהו שלא התכוונת כל כך. שתרגישי שייכת. הלוואי שנרגיש שייכים... 

מי פה רגיש ללקטוז?סופר צעיר
גרוע מכך, יש אנשים הרגישים לחתולים.חתול זמני
אני בחלק מהחיים שלימשה
עוד לא ברור איזה כי אני מתרחק מחלב בכללי.
אני.Shandy
למה?
סתם, פורום לאנשים רגישים, חשבתי לשאולסופר צעיראחרונה
באותו הקשר של מעבר בין עבודות: מעברים באופן כללימשה

מה עושים לכם מעברים באופן כללי?

 

עברתי לא מזמן מלעבוד מהבית ללעבוד במרחק דקות בודדות. אם לפני כן היה לי יותר קל לעשות דברים קטנים בבית ולחזור למשרד. אני מוצא את עצמי נשאר פה דקות ארוכות (בעשיה פרודוקטיבית) גם כשכבר החלטתי שצריך ללכת. רק כי לא בא לי לשנות מצב.

 

זה תמיד היה שם. אבל זה יותר בולט עכשיו.

ספר שנקרא "מעברים". (לא משלנו). גיל שיהי.נחלת
גם מעברים של מצב פיזיאנונימי (2)

לא לאכול כי זה לשנות מצב, ולהשאר רעב עדיף על שינוי ללא-רעב

או לא להיכנס להתקלח (זה יכול לקחת לי גם שעתיים)

כל המשימות שדורשות לשנות משהו


נכון. קושי לעשות לפעמים דברים שטובים לנו. מוזר.נחלתאחרונה
מקשים עליי בעיקרוןהמקורית
תלוי ממה למהoo

לקום מהספה זה קשוח

לעזוב את הגלילה בטלפון

לקום מהמיטה


אבל לצאת מהעבודה קלל

לחזור לגלול אחרי משימה

אפילו לצאת להליכה קל ופשוט 

לצאת מהעבודה, לי, זה לא קלמשה

טוב, תלוי מה בעבודה.

בואו נדבר על מעבר בין עבודותהמקורית

למה זה כזה כבד??


עונה לעצמי 😅 - כאילו ברור לי שאין אופק כרגע במקום הנוכחי.  אני כבר מקבלת ב"ה הצעות. יש לי מה לתת ולהציע ואני רוצה להשקיע. אז מה נשאר? אין וודאות שזה יסתדר וההסתגלות תהיה טובה. אין ערובה שיהיה לי טוב שם (מצד שני גם היום לא טוב לי ככ). אני קצת מטילה ספק במקצועיות שלי כרגע (נורמטיבי? תקין?). יציאה מאזור הנוחות היא לא נוחה


כתבו לי קצת

נכון ! משה

אבל בתחושות הגוף זה אמיתי ומחזיק את המערכת. צריך לדעת "להסתכל מהצד" כדי להבין את זה.

מי עוד רגיש לריח של נאדים של עצמו?סופר צעיר

והאם ישנו טיפול מומלץ?

הטיפול הוא שינוי הרגלי המזון שלך - זה בוודאי ישפיעפ.א.

על מה שקורה המערכת העיכול ותוצאות לוואי.

הפחתת קטניות וירקות מצליבים  ( כמו כרוב) מפחיתה גזים באופן דרמטי. 

תודה רבהסופר צעיראחרונה

אולי יעניין אותך