תלמידי ישיבות, רבנים, זקנים
בהושענות, שמחת תורה
אבל מה?
רוקדים כמו זומבים
רק לי מרגיש שזה כזה יבש ועצוב ואם כבר לרקוד ככה אז לא לרקוד בכלל?
אנחנו לא באמת יודעים למה אנחנו רוקדים
אנחנו רוקדים כי צריך. ולא כי באמת אנחנו מרגישים משו
סופריקה
תלמידי ישיבות, רבנים, זקנים
בהושענות, שמחת תורה
אבל מה?
רוקדים כמו זומבים
רק לי מרגיש שזה כזה יבש ועצוב ואם כבר לרקוד ככה אז לא לרקוד בכלל?
אנחנו לא באמת יודעים למה אנחנו רוקדים
אנחנו רוקדים כי צריך. ולא כי באמת אנחנו מרגישים משו
סופריקה
למרות שההכללה קצת קשה לי,
לא מרגיש לי שזה כולם,
אבל מאוד מבין.
וזה מתסכל.
מצטרף
מעגלי ריקוד זה חמוד אבל זה עדיין מרגיש יבש ממש
לצורך העניין בטח יצא לך ללעת לחתונות של חברים ושם רוקדים שונה וגם מרגישים שונה, אתה אשכרה שמח ולא סתם רוקד כי צריך
קפיצות מוזרות? שוו האדא
כשמתאפשר לרקוד כחסידים.... וואו האורות גוווועלד
ומול ספר תורה נגיד כחוסיד? אויש המתיקות והשמחה והזכות, ממש בבחינת לרקוד מול השם יתברך.... בכל דרך שהיא, הגעגוע האינסופי לאינסוף אורו של קודשא בריך הוא


ימח שם עראפתאבל רק את נפשי שלי ידעתי
שהייתי קצת שיכור🙈
ורקדתי לבד בגג
הרמוניהלאאאא😢
שמע, אתה מוזמן לבית כנסת תימני.
פשוט שמחה.
לא מנסים להוכיח כלום לאף אחד.
גם אצלנו יש שתיה חריפה ;)
הם לר מדברים עבריצ
והם טוענים שזלהם זה המקורי???
צריך זכות להיוולד לעדת תימן הקדושה
ששמעתי שהשרעבים דווקא עושים ג עם דגש כמו ג ולא ג' (ו ג בלי דגש כמו שאר התימנים ר כזאת כמו בערבית, שזה ג בלי דגש המקורית). ו ק כמו ק. אז הן הכי מקוריים
יודעת למה אתה מתכוון.
וואי דקדוק זה הדבר שהכי חשוב לתימנים בעולם... יו כפרה על הילד שלי שיהיה לי עם פאות כאלה חמודות וילך למארי
זה שבן יהודה החליט שהעברית המדוברת תהיה בהגיה ספרדית זה אומר שהיא המקורית?
לא. אולי זה אומר שככה הוא חשב אבל מי הוא שיכריע בענינים שכאלה,
אז הוא הצליח שכולם ידברו ביום יום בהגיה ספרדית אבל זה לא אומר שהיא המקורית
ובסוף זה מה שהתקבל על הדור, אז ייתכן שיש פה השגחה, או שלא.
ההגיה הכי קרובה זה התימנית, עם כמה שיפוצים.
אבל מי אמר שצריך לדבר בהגיה המקורית? גם מצוות דרבנן זה לא היהבימי משה ועדיין הם חביבים יותר מיינה של תורה מצוות דאוריתא
של הרב עובדיה כזאת
קשה לי מלא פעמים לרקוד באמת אם אני לא ממש חווה את המילים שאני שר ועולה לי מלא פעמים המחשבה שהאנשים האלו היו רוקדים באותה עוצמה גם במסיבת טבע וסתם הופעה
שמחים לעדכן על זמינות סדרת בהלכות שבת הכוללת דפי מקורות מפורטים ושיעורים מצולמים של הרב ירון אליה רב קהילת רינת ירושלים ביד בנימין וראש הכולל שם.
כל השיעורים כוללים מקורות מהגמרא ועד לפוסקי ימינו, על פי שיטות הפסיקה השונות למעשה לספרדים ולאשכנזים. ומותאמים לקובעי עיתים.
ניתן ללמוד מדפי המקורות לבד או בצירוף השיעור. וכן לשמוע את השיעורים בדרך בוידאו או באודיו.
בהצלחה רבה!
כבוד ועונג השבת
איסור מוקצה
בישול בשבת
בישול אחר בישול ואחר אפיה וצליה
הנאה ממעשה שבת
מלאכות שבת
תיקון אוכלין – צביעה, מליחה ומירוח באוכלין
רפואה בשבת
רפואה בשבת וגזירת שחיקת סממנים
כללי מלאכות שבת
מלאכת מחשבת א' - דבר שאינו מתכוין, פסיק רישא ומלאכה שאין צריך לגופה
יש תופעה של התחזקות מסוימת ברשתות החברתיות השונות, בתרבות ובמציאות.
נראה שארגוני החזרה בתשובה מאוד מחזיקים מהמהלך הזה.
האם אתם מאמינים בזה? חושבים שיש פה תהליך של תיקון אמיתי וקרבה לדרך ה' שאולי גם יכול להעיד על צימאון נשמתי?
או כשם שבא העיסוק בתחום הזה כך סופו ללכת?
גם אני חשבתי לאחרונה... שזה נראה שכל מתחזק נהיה רב יוטיוב.
לא חושבת שזה תהליך חולף. גם מתוך שלא לשמה יבוא לשמה... חוץ מזה, יש באמת צימאון.
הרבה אומנים חוזרים בתשובה וזה ניכר בתרבות. פתאום כפיר צפריר, אודיה, בן צור, שאולוב ועוד... על מה השירים שלהם? המסר שרץ עכשיו הוא: לא צריך להיות דתי כדי להיות קשור להקב"ה. זה המחסום שיורד. זה חזרה למשהו טבעי מאד שהתרחקנו ממנו...
משם תיבנה הקומה הבאה לדעתי.
כן צריך להיות דתי בשביל להתחבר עם ה'
ומעריכה שאתה אומר את זה. אני גם לא באה לוותר על האמת או על פיפס ממצוות התורה.
ונכון; אין להשוות אדם שמקיים את התורה והולך בדרכיה לאדם שעושה עבירות ובוודאי יש לו מחסומים ומסכים שמונעים אותו מלהתקרב לה' יתברך...
אבל יחד עם זה, מכל מקום שקוראים לה' באמת הוא בא, לכל אחד באשר הוא שם...
רק ה' יודע מה קורה לאדם בלב. יכול להיות אדם שמקיים מצוות אבל יצר מחשבותיו רק רע כל היום, ולעומת זאת אדם שכרגע הוא חיצונית רחוק אבל הלב שלו צמא ומוריד דמעות והוא באמת רוצה להסיר מעליו את ה"בגדים המלוכלכים" שהוא לובש ולהחליף אותם בסט חדש לבן וצח.
אני אוסיף שאני מסכימה איתך שלפעמים מרגיש שיש בזה קצת צביעות. ולפעמים יש לי הרגשה שבחור חמוד שיפרסם שהוא מניח תפילין יקבל על זה מלא שאפו אבל הבחור ההוא שפשוט שומר את העיניים ומשתדל להתפלל במניין 3 פעמים ביום מי יגיד לו כל הכבוד על האיכות הזאת.
ובמקביל ילדת טיקטוק ששמה חצאית תקבל על זה מלא מחיאות כפיים בחברה אבל מישהי שהולכת פשוט לפי ההלכה היחיד שימחא לה כנראה יהיה הקב"ה למרות שהיא הרבה יותר צנועה ממנה וגם לא מייחצנת את זה.
אז... ככה עובדת החברה שלנו. וזה מבלבל... גם אותי. רק משתדלת לזכור שאמת ויראת שמיים זה איך אתה מול הקב"ה לא מול בני אדם. וה' הרבה יותר מחשיב את המעשים שנעשים בשקט, בצנעא, מכל הלב לשם שמיים...
מה שהתכוונתי ב"לא צריך להיות דתי כדי להיות קשור להקב"ה" -
בדור שלפני, להאמין בבורא עולם (בתרבות המערב) היה משהו פרימיטיבי, לא הגיוני. חיינו במטריאליזם, המדע החליף את אלוקים. ועכשיו פתאום אנשים אומרים בקול שהם מאמינים, בלי להתבייש, מבינים שהקב"ה לא מחוץ לתחום רק בגלל שהם לא דתיים, גם להם מותר להתעניין ולהסתכל על העולם אחרת.
אני רואה בזה דבר חיובי לכל בן אדם אפילו לגוי, לנסות לדבר עם מי שברא אותו, לזכור שהוא קיים, להתחבר לזה שהוא עושה פה את הכל. להרים מבט בענווה שהיא שורש כל המידות הטובות ומה שמאפשר חזרה בתשובה בכלל. והדור הזה צועק הצילו שהאמונה הזאת באה אליו כמים קרים להלך במדבר.
סליחה אם חפרתי מדי...
חושב שאמנם כרגע מתייחסים לזה כאילו זה לא סותר ובאמת יש הרבה רבני טיקטוק שמחזירים בתשובה אנשים אבל זה בעייתי עדיין וחבל שזה בא מתוך דבר טמא...
א. כרגע טיקטוק זה דבר טמא.
ב. יש גם רבנים שהם לא רבני טיקטוק שפונים לפלטפורמה הזאת כי הם יודעים ששם הם יגיעו לאנשים.
לפעמים כדי לנקות צריך קצת להתלכלך/ לרדת למצריים כדי להעלות ניצוצות לא שאני מבינה בזה אבל הרעיון...
ג. זה אינדיבידואלי וצריך פה הפרדה והכלת מרכבות. עבור אדם אחד לראות סרטוני רבנים בטיקטוק זה יהיה עליה, עבור אחר זו תהיה ירידה. לא צריך להכשיר את זה חד משמעית ולא לאסור את זה חד משמעית. קצת מצער שהדברים לא פשוטים יותר, אבל אין ברירה, ולפעמים צריך לעבור תהליך גדילה כדי להכיל את זה. (דרך חיים של שמירה על סטריליות רוחנית הרמטית היא לא חסינה. אדם כזה שיום אחד לא על אף אחד הבן שלו מוריד את הכיפה לא בהכרח יהיה לו כלים בסיטואציה... צריך לשמור במידה ולפתח כלים במקביל)
אנחנו מסיימים בכמה מקומות בתפילה וברכת המזון
"עושה שלום במרומיו הוא יעשה שלום עלינו ועל כל עמו ישראל"
אנחנו עם שרודף שלום ולפעמים זה נראה כאילו אנחנו מנותקים מהעולם
אך זה משהו שטמוע בנו, בנשמה שלנו, אם זה לא מתאים למישהו מאיתנו התלונות
לקב"ה.
אני מוצא את עצמי מייחל לשלום אך מבקש כרגע מלחמה, שהמלחמה לא תפסיק ולא תפסק
מתפלל שה' עוז לעמו יתן ומתוך העוז הזה נגמור את כל איובינו ונכניע אותם מבית ומבחוץ, כל מדינות ערב
ועוזריהם ומתוך כך ה' יברך את עמו בשלום.
המציאות שבה המלחמה הזו נגמרת בצורה שכזו עם כל הצדדים, איראן תימן מצרים טורקיה לבנון ירדן הרשימה עוד ארוכה
והיא כוללת גם את רוסיה וסין ועוד כמה מדינות מערביות ברור לכולנו שלא תביא שלום ואני מוצא את עצמי מתפלל להמשך הלחימה עד כניעה מוחלטת, או כפי שאמר מר ביבי בטחון ניצחון מוחלט.
יש מישהו שמזדהה עם זה, מרגישים שזה חלק מעבודת ה' או נוגד לכך?
מלחמה היא אמצעי כדי להגיע לשלום.
שלום זה לא חיוכים ודיבורים יפים.
שלום זה חיבור בין הפכים, איש ואישה, עמים אוייבים, החול והקודש.
דבריך מאוד גם מזכירים לי את נוסח "עלינו לשבח"
בחלק הראשון אנחנו משבחים את הקב"ה על כך שזכינו לעבוד אותו לא כמו שגויי הארצות לא זכו לכך. אני מדגישים את הייחודיות של עמ"י. שבח מיוחד יש לנו על כך.
בחלק השני, מ"ועל כן" עד הסוף אנחנו מייחלים לכך שכולם יעבדו אותו, "יכירו וידעו כל ישבי תבל כי לך תכרע כל ברך תשבע כל לשון... ויקבלו כולם את על מלכותך"
אך כדי שזה יקרה אנחנו מייחלים לכליון הרשע באופן מוחלט, שאליו צריכים להיות שותפים כולם - "להעביר גילולים מן הארץ והאלילים כרות יכרתון... וכל בני בשר יקראו בשמך להפנות אליך כל רשעי ארץ".
וגם ברמה האישית - הקונסטלציה של גוף ונשמה ביחד בבנאדם יוצרת מאבק מתמיד. אך מה מהמטרה של המאבק הזה? ליצור שלום, להעלות את העולם לרמה רוחנית יותר גבוה שהרמח"ל מסביר במסילת ישרים - ואם תעמיק עוד בענין תראה כי העולם נברא לשימוש האדם. אמנם הנה הוא עומד בשיקול גדול. כי אם האדם נמשך אחר העולם ומתרחק מבוראו, הנה הוא מתקלקל, ומקלקל העולם עמו. ואם הוא שולט בעצמו ונדבק בבוראו ומשתמש מן העולם רק להיות לו לסיוע לעבודת בוראו, הוא מתעלה והעולם עצמו מתעלה עמו. כי הנה עילוי גדול הוא לבריות כולם בהיותם משמשי האדם השלם המקודש בקדושתו יתברך, והוא כענין מה שאמרו חכמינו זכרונם לברכה בענין האור שגנזו הקדוש ברוך הוא לצדיקים וזה לשונם (חגיגה יב.): "כיון שראה אור שגנזו לצדיקים, שמח", שנאמר (משלי יג ט): "אור צדיקים ישמח". ובענין אבני המקום שלקח יעקב ושם מראשותיו אמרו (חולין צא:): "אמר רבי יצחק: מלמד שנתקבצו כולן למקום אחד והיתה כל אחת אומרת, עלי יניח צדיק ראשו".
במה שכתבת בחלק השני
אני אומנם מסכים עם זה וגם עם החלק הראשון ודאי
אך בחלק השני מדובר על מציאות שבה אנו כעם הנבחר
מראים/מגלים לעולם את האמת ומתוך כך כל עובדי עבודה זרה
חוזרים בתשובה.
דבר זה לא מחייב שזה יבואע ל ידי מלחמה והרס, יש מספיק גויים שקיבלו על עצמם 7 מצוות בני נח
מתוך הבנה שאנחנו העם הנבחר או מתוך עשיית טוב מהצד שלנו שגרמו להם לחשב מסלול מחדש.
בנוסף להתפלל שכלום יכירו בקב"ה ויקבלו עליהם את מלכותו זה לא בהכרח דבר שקשה לעשות מוסרית
לעומת זאת להתפלל שתהיה מלחמה עם שונאינו זה דבר אחר, לי כי כואב הלב על אלו שימותו באיראן לבנון עזה וכו'
אלא כי אתה יודע שבמלחמה יהיו נופלים, יהיו צדיקים קדושי עליון שימסרו נפש כמו שראינו ועדיין רואים, על אלו ועל
אלו שיכולים לנדב את עצמם באהבה טוטאלית עליהם כואב הלב ובנקודה הזו אתה לא יודע אם זה נכון להתפלל על זה.
כותב, אך אל תשכח שעדיין אחד מהם נשאר עומד
כך שהאויב עדיין נשאר אויב, טורקיה ומצרים יכולים מבחינתנו
להרוג אחד את השני ואנו נשמח מהצד כי שניהם רוצים להשמיד אותנו
אך אחד מהם ישאר וכך גם הרצון להשמיד אותנו, ב"ה סוריה לא מהווה את אותו איום כמו לפני 3 שנים
אך זה לא אומר שאין שם איום לחלוטין ואולי ישנו היווצרות לאיום יותר גרוע משם רק שכרגע לא מזהים זאת.
רבים מבינים את רצח הבל בצורה פשוטה ומעט ילדותית - קין הביא מנחה עלובה להשם, הבל הביא מנחה טובה וה' בחר במנחתו. קין כמו ילד קטן התעצבן רצה להעניש את הבל והרגו.
ראשית כדאי לשים לב לעניין חשוב מאד שכרוך באישיות של קין. "ויהי הבל רעה צאן וקין היה עובד אדמה" רש"י מסביר שם למה הבל רעה צאן: "לפי שנתקללה האדמה, פירש לו מעבודתה"
הפרט הלכאורה בנאלי ושולי הזה הוא היסוד למחלוקת הגדולה שהייתה בינהם. וגם מלמד אותנו על טיבם של אותם גדולי עולם. קין, אע"פ שידע שכעת האדמה מקוללת המשיך לעבדה, ואילו הבל פרש לעבודה פחות סיזיפית ומקוללת(המפרשים שם מזכירים שרעית צאן נחשבת עבודה רוחנית כי יש פנאי לדבר עם ה' וכן העבודה עצמה בונה תכונות של מנהיג ולכן רוב המנהיגים שלנו רעו צאן)
חז"ל מזכירים במדרשים שהשמיים היו שייכים להבל, ולקין האדמה.
הכלי יקיר מנסה לנתב אותנו לטיב המחלוקת בינהם: "נראה לומר על צד הרמז כי קין והבל חלוקים היו בשלימות האדם מה הוא. אם העולם הזה והצלחותיו סוף שלימות האדם ואין עולמות אחריו, או אם יש עוד עולם אחר נצחי וכפי הנראה שקין אוהב אדמה סבר שאין חשבון בשאול(במוות). והעולם הזה אינו משאיר אחריו מאומה. והבל סבר כי יש עוד עולם אחר נצחי אשר בו ישיג האדם לתכלית האחרון על כן בחר לו להיות רעה צאן הגורם להתבודדות" לע"ד אין הכוונה שאחד לא האמין בעולם הבא והשני כן, אלא הכוונה לעניין הרבה יותר פנימי ביחס לעבודת השם: האם העולם הזה הבל הבלים כולו הבל, או האם העולם הוא הכלי העיקרי והכמעט בלעדי לקניית רצון ה' "ותאמר קניתי איש את ה'". כלומר האם אנחנו מצפים רק לגאולה השלימה שבעולם הבא או האם אנחנו מצפים לראות את הגאולה השלימה בעולם הזה (מחלוקת מהר"ל-רמב"ן)
יש לזה נפקא מינא עצומה, כאשר העולם הזה הוא הבל, יש לנסות לפחות למצוא את המנחה המשובחת ככל הניתן. וכאשר העולם הזה כולו כלי לתקן. כל מנחה שהיא תתקבל ולכן רש"י שם : מפרי האדמה - מן הגרוע, דבר אחר מפרי - מאיזה שבא לידו לא טוב ולא מובחר"
באותם ימים העולם היה זך ומזוכך כמעט לחלוטין, השכינה הופיעה במלוא כוחה ובני האדם היו בדרגה נבואית גבוהה ביותר, דבקות היה הכל. כאשר קין נוכח שהשם בחר דווקא במנחתו של הבל
הדבר עורר זעם אצל קין מרוב התדבקותו בהשם שכעת נוצר פער והבל זוכה במשהו רוחני והוא לא, ושנית משום שהשקפת עולמו לעבוד את השם לא נבחרה.
להבדיל אלף אלפי הבדלות כאשר אדם רואה אדם אחר נוגע באשתו ומלפרטט איתה הזעם שלו יגבר ביותר (ככל שהאדם אוהב יותר את אשתו כך מידת הכעס תגבר)
במעשה הרצח של הבל קין קודם כל ביטא את אהבתו לה' ושנית, הוא גם גדע במידה מסוימת את השקפת עולמו של הבל מן העולם.
מדוע אם כן ה' לא דן את קין למיתה? יש הרבה דעות לכאן ולכאן, אני חושב שהסיבה שהוא לא יכל לדון אותו, הייתה משום שהשם כביכול היה נגוע בדבר. הרצח נעשה נגרם כביכול בעקיפין בגללו. ולכן יש לו קשר מסוים ולכן הוא גם לא יכול לגזור את דינו. ולכן דמיו של הבל צועקים אל השם בדווקא. "קול דמי אחיך צועקים אלי מן האדמה"
דבר נוסף, למה עונשו של קין היה "נע ונד תהיה בארץ"? עונשיו של השם הם מידה כנגד מידה, כוונתו של קין הייתה שרק העולם הזה הוא הקביעות והוא התיקון וכאן הכל. לכן עונשו - נע ונד, לא תהיה לך אחיזה בשום חלקה בעולם הזה.
עניין נוסף שמעניין לשים לב אליו, כאשר הבל נרצח דמו נבלע בארץ, נראה היה שמרוב שלקין היה חיבור לאדמה, האדמה הושפעה ממעשיו ועשתה את רצונו "ועתה ארור אתה מן האדמה אשר פצתה את פיה לקחת את דמי אחיך".
בסופו של דבר רוב העולם כיום צאצאים של שת וגם של קין.. נעמה אשתו של נח הייתה צאצית של קין. נראה שבמידת מה באופן מוזר ומתעתע רשמים מהשקפת עולמו של קין שרדה
ונדע רק לעתיד לבוא בגאולה השלימה במי השם באמת בחר.
1. שכויחח
2. עלה והצלח שפתים ישק
3. חזק וברוך
4. לך תידרס כופר חיי בסרט
5. חיזקת אותי ממששש דבר תורה מתוק מדבש
אני פשוט לא מבינה את ההסקת מסקנות שלך
אולי ה' דן אותו כרוצח בשוגג כי הוא לא ידע שמכתו תרצח אותו. (אם כי בבראשית רבה ובאבות דרבי נתן משמע שזה היה בכוונה)
לענין העקרוני, אהבתי את המהלך. אם כי לא הייתי אומר מאהבת ה'. נראה לי שהתסכול של אי היכולת של לחיות קדושה בטבע גרמה לקין כעס שהוביל לרצח.
מישהו שעלה להר הבית?
מבלי להכנס לעניין ההלכתי שבדבר
מישהו יודע במה זה כרוך?
לפי כל דיני החציצה.
ולעלות בלי נעלי עור, למקומות המותרים.
יש עוד פרטים, אבל זה בגדול.
צריך גם לבדוק שלא זבים. ואכמ"ל
כל הזמן אומרים: לתקן עולם במלכות ש-די
ולא כ"כ מובן לי מה זה אומר...
חוץ מהסבר אשמח אם מישהו יכול להפנות למקור/ שיעורים בנושא
תמצא חזה פרשנויות שונות, כלומר משמעויות שונוצ ללמה כל כך חשוב שהעולם יהיה מתוקן, ומי זה בכלל העולם הזה שאנחנו רוצים שייתקן.
סתם כהתחלה וכיוון חשיבה, היה בעלון של בר-אילן השבוע (ניצבים תשפ"ה) מאמר מעורר חשיבה של הרב פרופ' יואל אליצור שיח'. עיין עליו.
1. מה זה השם "אל ש-די"
2. מה זה לתקן עולם במלכות ה'
לגבי השם "אל ש-די": מחד, מעניין שזה אחד משבעה שמות שאינם נמחקים (לפחות לדעת הרמב"ם, לא יודע מה נפסק בשו"ע). מאידך, הפעם האחרונה שהוא מוזכר במקרא זה במעמד הסנה. ה' אומר למשה שהוא נגלה לאבות בשם "אל ש-די" "ושמי ה' לא נודעתי להם"...
בויקיפדיה אלה הפירושים שלוקטו מהראשונים על השם:
בכיוון מעט אחר, זכור לי ששמעתי פעם שיעור של הרב קשתיאל שאל ש-די זה מלשון שדיים, אמצעי הנקה של שפע... "יותר משהעגל רוצה לינוק רוצה הפרה להניק".
אחד מעיקרי ה"תועלת" של אברהם יצחק ויעקב היה השפע והשגשוג שהם זכו לו. אבימלך אומר לאברהם: "וַֽיְהִי֙ בָּעֵ֣ת הַהִ֔וא וַיֹּ֣אמֶר אֲבִימֶ֗לֶךְ וּפִיכֹל֙ שַׂר־צְבָא֔וֹ אֶל־אַבְרָהָ֖ם לֵאמֹ֑ר אֱלֹהִ֣ים עִמְּךָ֔ בְּכֹ֥ל אֲשֶׁר־אַתָּ֖ה עֹשֶֽׂה"... כלומר שפע. יצחק מוצא מאותו כוח מאה שערים, ויעקב מפיק מעדר לבן עדר שלם עבור עצמו...
לא יודע לגבש מזה מסקנה מעצמי לגבי החלק השני.
----
לגבי מלכות ה' -
אני למדתי שעיקר המשמעות של מלכות היא *סדר* כשמופיע המלך ורצונו מופיעה תחתיו גם הממלכה וחוקיה. כלומר מלך זו עובדה מציאותית חקוקה ומוטבעת בטבע הכפוייה על המציאות. "מלך ממית ומחייה ומצמיח ישועה". אנחנו מתים בעל כרחנו, חיים בעל כרחנו, והולכת ונחשפת בנו המגמה האלוהית דרך ההיסטוריה עד לישויה השלמה.
לכן בכל פעם שמדברים על המלכת ה' אני מבין שהכוונה היא להיפגש עם המציאות העובדתית הזו, שרצון ה' הוא עומק טבע החיים, ושההרמוניה השלמה "ממקומך תופיע, ותמלוך עלינו"...
הרב קוק קרא להיסטוריה "הסתר-יה", כי באופן יסודי הוא טען שהעולם מעלים את מציאות בוראו. דרך תהפוכות ההיסטוריה נשאר עם אחד שחרף רצונו ה' הוא מלכו וכל גורלו מוכתב על ידי אותה ברית כרותה עם מלכות ה', לקדם את המגמה האלוהית, לשמוע בקולה, להופיע שכינה ולהאיר לעולם.
לתקן עולם במלכות ה' הכוונה, לחשוף את האמת מההעלם, ולהודיע שהמציאות האלוהית היא עובדה. שההרמוניה השלמה שנותנת לכל פרט ולכל גוון את מקומו תופיע. הרב צוקרמן זצ"ל אמר שהאומות ישאלו את המשיח "על מה אנחנו יכולים לברך 'אשר בחר בנו מכל העמים?' לכם הוא נתן את התורה, אבל מה חובתנו בעולם?" והנביא יסביר להם איך להתחבר לסיסטמה הזו של מלכות ה', שבה כל הטבעים מופיעים דרך האנשים.
למה דווקא אל ש-די? לא יודע
הכוונה לגבולות
אז
להביא את העולם למצב מתוקן
שבו מבינים ורואים כולם את מלכות ה'
שולטת בכל, ואין גבול לשליטה הזו
ו(ממילא) כל בני בשר יקראו בשמו באמת
וכמו שממשיכה תפילת עלינו לשבח.
דקה 6:34-9:20:
מלכות ה' הכוונה - חברה שלמה שחיה על פי חוקי חייה השמימיים: משפט, צדקה, אהבה; חברה שמופיעה את חוקי השמיים ביומיום שלה ומחליפה סמים ועריות בעדינות וטהרה. הוא קרא לזה "לתקן עולם במלכות שדי"
בעיקר עובדת על הנעלבים ואינם עולבים.
אולי מטרת על
אבל בדרך אליה מרגיש שיש לי מלא עבודה.
ולכן מה שהקב"ה מצפה ממני זה להתקדם לפי הנקודה שאני נמצא בה כעת אז אני משתדל לקבל את המדרגה בה אני נמצא כעת ומתוכה לפעול.
לא כיף שיש פער בין האידיאל לבין המקום בו אני נמצא בעבודת המידות אבל אלו החיים 
אני יודעת שיש עניין כזה בדברי חז"ל
אבל כיום, לנו האנשים הפשוטים, סביר להניח שזה לא יושב על גדלות נפש ויותר על בעיות בערך העצמי.
ויש 613 מצוות ואלפי הידורים בעבודת הלב,
על ההקפדות השנויות במחלוקת כדאי לשמור אחרי שהקפדנו בכל השאר(;
אני דוקא חושב שכל אחד יכול להגיע למשהו מהמדרגה הזאת. החל מלא לשאוג על אותו אחד שמבזה, לתרץ שלו יש איזה טריגר שגורם לו להתפרץ, לרחם עליו, להסית את המחשבה, להזכיר לי שהקב"ה הוא היחיד שמנהיג את העולם ושלא צריך להתרגש מאף אחד וכו'. כל אלה שלבים לפני המטרה המושלמת לדעתי.
ואני חושב שאנחנו רואים את זה לפעמים על עצמנו. לדוגמה כשמקבלים בזיון מילד קטן או איזה בוט באינטרנט ויודעים להחליק את זה יחסית.
אגב גם בתוך הלשמוח בבזיון יש מדרגות. אבל אני לא חושב שזאת מטרה שאין לנו שייכות בה.
חוץ מזה- לא פתחתי את *ספר ההידורים השלם בעמוד אקראי והופיע הרעיון הזה,
אלא יותר זה משהו שנתקלים בו ביום יום, שכשנופלים לכעס או לעצבות בגללו, המציאות הזאת זועקת לתיקון.
*בטוח יש ספר כזה חחח
בין להתנהל מול ביזיון לבין *לשמוח* מבזיון.
אני לא אגיב כשמישהו מטיח בי עלבונות מהסיבה הפשוטה שאני מכבדת את עצמי ודואגת לעצמי ואני אצא ולא אחזור לאותו מקום.
ולא מהסיבה שאני שמחה בעלבונות או שהם מזככים לי את הנפש.
דרגה כזאת מתאימה אולי לספגנים ולא לדורנו.
גם אדם ששמח בבזיון הוא לא בהכרח נראה כנוע ונחות.
הוא גם ממשיך להתפלל כל יום "אל תביאני לידי נסיון ולא לידי בזיון",
אבל ברגע האמת גם כשהדברים לא מסתדרים לו כמו שהוא רצה הוא עדיין שמח בהנהגת ה'.
כנראה שהמדרגה הבריאה של לשמוח בבזיון באה יחד עם עין טובה על הכל, ואמונה גדולה בקב"ה.
אם לא אולי באמת מדובר בבעיות בערך העצמי.
יפה. יש ספר שנקרא "הצד השני של הסיפור" - יהודית סמט.
זה עוזר אם חוזרים על זה. יש בו דוגמאות יומיומיות שכולנו פוגשים ואיך אפשר לראות אותן אחרת.
ישנה גם הדרך של ביירון קטי, בספריה (גם השני) ולהבדיל הדרך של הצדיק ר' אושר פרוינד, זצק"ל.
מי שמעבירה את דרכו היא הרבנית שולמית פישר שתח' ושמעתי מאנשים שאני מאוד מעריכה
שזה שינה להם דברים רבים.
ישנו גם ספר שנתקלנו בו לאחרונה בשם: "חובת האדם בעולמו" - הדרכה מעשית בכל התחומים. מקסים
ומאתגר. עם דוגמאות. כתוב בצורה פשוטה מאוד ונוחה מאוד לקריאה. המחבר נשאר עלום.
בשיעור ששמעתי פעם, אמרה הרבנית כך:
"אם מישהו פוגע בנו, במילים או במעשה, מותר להעלב. אבל אם אפשר, להניח את
הכבוד שלנו בצד ולחשוב: מסכן אם הוא מתנהג כך.
זה הקושי: לראות את השני בסיטואציות כאלה, אולי לא מייד, אבל להבין שגם הוא/היא מגיבים
כך כי.... ולא לראות זאת רק מהצד הפגוע שלנו.
דוגמא קטנטנה אישית: נסעתי עם בתי לנופש קטן. במקום היו גם חילונים.
היא אמרה משהו שהרגיז אותי. הערתי לה על כך. לא עבר זמן רב ו"קיבלתי"
זאת בחזרה.... כמובן, רק לאחר שנעלבתי למהדרין, נזכרתי בזה...
בהצלחה לכולנו עם כל זה: כבני אדם....כיהודים!
קודם כל זה מעיד על אדם שיש לו סנטר חזק, שהוא יודע לשמוע דברים של אנשים ולעשות הבדלה בין דברי ביקורת אמיתיים שהוא יכול להוציא ולקחת מזה, לבין להיעלב ולהבין ש: א) "ה' אמר לו קלל". ב) הצורה שבה אדם מדבר מעידה ביותר על עצמו.
בנוסף זוכה שהעולם מתקיים על ידו... "תולה ארץ על בלימה"...
ונאמר עליו "ואוהביו כצאת השמש בגבורתו"
וזוכה לכפרת עוונות הטובה ביותר כי אין בה הפרעה לעבודת ה', זה לא ייסורים בבריאות וכד' שמונעים אותו מכך, ואם הבנתי נכון סימן שזה ייסורים של אהבה.
אז בטחחח שיש לי מטרה להצליח לעמוד בזה ולהיות חזקה באמונה, אבל ב"ה לא התנסיתי בבזיונות קשים.
אדם שסופג עלבונות קשים מהסביבה צריך כנראה לשנות סביבה ולהציב גבולות או לפשפש במעשיו למה הסביבה מגיבה לו בעלבונות קשים.
לקבל עלבונות ולשתוק אולי מתאים לגדולי דור או צדיקים שהיו להם מתנגדים רוחניים.
ככה סתם זה לא מצב תקין.
דוד המלך ספג בזיונות כל חייו.
צדיקים רבים הציגו את עצמם כשוטים כדי שלא לקבל כבוד, ואפילו חיבבו את הבזיונות.
יחסית לא מזמן נפל לי האסימון כמה התקלקלתי באמונה בגלל כל הדיבורים האלה היום!
כל הזמן אומרים "לעמוד על שלך" "לא להיות פראייר" וכולי, והדיבורים האלה הם שטויות במיץ עגבניות, והם יוצרים כל כך הרבה מריבות בין אנשים, שהמושג "לוותר" הפך למושג שלילי אצלם, כי מלמדים אותנו לשים את עצמנו במרכז. זה כ"כ טעות!
יש מצבים חריגים, לדוגמא אם כבוד התורה נפגע או שיכול להיווצר חילול ה', או פגיעה בסמכות של מישהו שחשוב שתהיה לו סמכות, שצריך לפעול בצורה שעומדת על הכבוד. אבל כשזה משהו אישי, המטרה היא לא להיות מושפל בשקט, אלא להיות חזק מבפנים כך שזה לא ישפיל אותך. שדברים של אנשים לא יהיו כ"כ ברי השפעה עליך, רק ה' משפיל ומרומם. האמת בלב צריכה להיות יותר חזקה.
וזה לא סותר מה שכתבתי גם מקודם שאפשר לבודד את הביקורת האמיתית בדברים ולקחת אותה לתשומת לבנו.
בד"כ אנשים שיש להם ענווה אמיתית ויראת שמיים יהיו אהובים על אנשים ולא להיפך, אבל תמיד יש אנשים מקולקלים או קנאים ואם ה' שלח אותם לבזות אותך תדע שזה ניסיון מאת ה' לרומם אותך, אין להם כוח מעצמם.
ויש הבדל בין ביקורת לעלבון.
אני מאמינה שדרגה כזאת באמונה יכולה להיות נחלת כל אחד מאיתנו.
למעשי אבותי.
את צודקת.
מאוד יפים ביהדות אבל אם הם לא מגיעים ממקום מאוד יציב וגבוה בנפש כמו שכנראה הגיע אליו דוד המלך, הם כנראה מגיעים ממקומות הפוכים - מקומות מאוד חלשים ונמוכים בנפש.
וצריך להיזהר עם זה.
יש הרבה דברים יפים וחשובים שכדאי להתחזק בהם קודם, כרגע זה מבחינת לעשר את המלח.
על לימוד גמרא לבנות
וברצינות, אמונה זה העיקר. וזה צריך להיות בראש סדר העדיפויות שלנו.
ואם אישה יכולה ללמוד תארים ודוקטורט אין שום סיבה שלא תלמד תורה וגמרא.
רוב גדולי הדור חושבים ככה ב150 שנה האחרונות.
אבל לימוד תורה לא קשור לחכמה הוא קשור ליראת שמיים...
חחח לא התאפקת
כתוב בפרשה האחרונה.
שאם אנחנו פה בפורום ולא באמצע לכתוב את התהילים, כנראה שלכולנו יש עוד דרך ארוכה.
לשאוף זה יפה, אבל להתחיל להשתפר מהסוף יכול להגיע ממקום לא בריא ולא נכון.
השאלה הייתה אם אנחנו שואפים.
גם זה שאנחנו שואפים לזה לא אומר שנגיע לזה.
ובכלל כדאי לשאול ל100 ולהגיע ל80 מאשר לשאוף ל80 ולהגיע ל60.
אם הפער בין הרצוי למצוי לא מכניס אותנו למרה שחורה...
מאוד.
שמח בבזיונות כבזיונות
אך המחשבה שעוברת אחרי ביזיון כלשהו שאם לא זה
אז היה הולך לי הרכב או משהו בסגנון...
משמח אותי שהרכב עדיין איתי(:
אבל עין טובה תמיד ולהיות אמיתי תמיד
אתה צריך להיות בקיא בברמה הבסיסית+ בכל מקצועות התורה ואז השם נותן לך לראות עין הטובה שגל דבר
ותה שם קורטוב חוצפה ושטוטניקיות ויוצא לך חיים אמיתיים מתובלים בתורה ואומץ ואתה לא פוחד מכלום וחיי הכל על טורבו
אבל צריך גם סיעתא דשמיא כי בדלות אפשר ליפול הכי למטב
כל עוש השם יודע שזה ממקום אמיתי וטוב אז זה אפשרי והדברים שאצה מגלה למטה עם העמך והזבל
גורם לי להשתוקק לטבוע בעם ישראל
יש אנשים שהקב"ה ברא אותם כבדים באופי והם גם צריכים לעבוד את ה' יתברך בדרך שלהם ;)
לגבי לימוד תורה - פחות מעניין מבחן התוצאה אלא מסירות הנפש של האדם וההשתדלות והעבודה על לימוד תורה. אם המקסימום זה לקרוא תהילים גם זה לא קצת, תלוי באיזו יהודי מדובר ובמה היכולות שלו והעניין שלו בחיים.
וואי ועין טובה ולהיות אמיתי זה סופר חשובבב וסייעתא דשמיא זה חשוב גם כן כדי לא לשכוח את המטרה של כל עבודת ה'
אשריך!
בס"ד
איך נהיים בעלי עין ט ובה? ועוד תמיד...?
אנא, אנא, מתכון!