מה נכון יותר לומר:קעלעברימבאר
תלוי איך אתה מגדיר שנהפשוט אני..
בלוח העברי אין משמעות אסטרונומית לשנה, יש משמעות רק לחודשים (מחזור ירח). אם תיקח 12 או 13 חודשים, תקבל שנה.
בלוח הלועזי זה בדיוק להפך: שם יש משמעות לשנה (כדור הארץ באותו המקום ביחס לשמש, ולכן עונות השנה וזמני הזריחה והשקיעה וכו' יהיו אותו דבר*) אך אין משמעות לחודשים. פשוט חילקו את השנה ל-12 חודשים באופן רנדומלי, כלומר זה לא שיש סיבה אסטרונומית לכך שפברואר קצר וכיוצ''ב.
*כמעט אותו דבר, פעם ב-4 שנים זה מתאפס, כי שנת שמש היא 365.25 ימים ולא 365.
גם בלוח העברי השנה האסטרונומיתקעלעברימבאר
מתאזנת בערך אחרי 3 שנים.
אז ההתלבטות היא שגם בעברי, שנה בממוצע היא 365 ימים, כי יש שנים מעוברות.
למשל הגמרא אומרת ש364 יום בשנה יש רשות לשטן לקטרג ויום כיפור היוא היום היחיד שלא.
אז אדם שגר 3 שנים עבריות במקום מסוים , באמת כמעט גר 365*3
זה עדיין לא אומר שיש משמעות למילה ''שנה''פשוט אני..
אחרי כל 19 שנים המחזורים מתאחדים,
אבל שנה בודדת בפני עצמה היא פשוט 12 או 13 מחזורי ירח, ולא משהו עם משמעות בפני עצמו.
3 שנים עבריות הםקעלעברימבאר
כמעט במדויק 365 יום כפול 3.
שנה מעוברת שכמעט תמיד יוצאת כל 3 שנים היא 385 יום.
355+354+385 חלקי 3 זה בערך בממוצע 365.
טרמינולוגית, גם חזל קאו שנה לשניהם. יש שנת חמה ושנת לבנה.
גם לי יש מחשבוןפשוט אני..
ועדיין לא הסברת איך זה אומר שיש משמעות לשנה עברית...
הסברת שבאיקס שנים, כדור הארץ עשה איקס סיבובים.
זה לא אומר שלשנה הבודדת יש משמעות.
אני יכול להראות לך שחודש לועזי ועוד חודש לועזי ועוד חודש לועזי וכו' בסוף מגיע לשנה מלאה. אז מה? אז זה אומר שלחודש הבודד יש משמעות כלשהי?
כמו שהלוח הלועזי כולל 12 חודשים, אבל באותה מידה הם היו יכולים לקבוע רק 10 חודשים בני 36.5 ימים שהרי אין משמעות לחודש לועזי,
כך תיאורית את השנה העברית היה אפשר לחלק בעוד אלף דרכים אחרות שבהן פעם ב19 שנה המחזור יתאפס, כי לשנה עצמה אין משמעות.
שנה עברית בממוצע היא 365 יום.קעלעברימבאר
לא הבנתי מה אתה רוצה לומר?
אם רוצים לומר "ואוו זה התאריך שבדיוק הם נחטפו" אז הולכים לפי העברי ואז זה דנתיים.
אם רוצים לומר שהם היו 365 יום*2 בשבי ועוד שבוע, אז נכון לומר שנתיים ועוד שבוע.
בכל מקרב יש משמעות לשנה עברית, גם אם לא באופן מדוייק אסטרונומי (אבל בקירוב, בסוף תמיד סוכות יוצא בסתיו), כי ישראל מקדשים את הזמנים, וה' נתן לישראל יכולת לקבוע את פרקי הזמן, ולכן מה שבית דין קבע נחשב שנה. ובאופן כללי "שנה" זה מקובלות חברתית בנפש האדם. הבהמות לא זוכרות שעברה שנה, רק מגיבות לאורך היום וחילופי עונות. בסוף אנחנו לא אסטרונומים. למרות שלשנת שמש יש גם משמעות בהלכה ובחיים באופן כללי. אבל זה לא שהיום יום אכפת לנו שחל יום המשווה
וחודש לועזי ממוצע הוא 30.42 ימיםפשוט אני..
למה אתה מתכוון משמעות? אנחנו לא אסטרונומים,קעלעברימבאר
בסוף המושג שנה הוא מושג אנושי בנפש האדם ובחברה.
המומצע של חודש לועזי סוטה ממוצע היקף הירח , שהוא 29 וחצי יום בערך.
בעוד שממוצע שנה עברית ב19 שנה הוא בדיוק 365.25 כמעט השנה האסטרונומית המדויקת. וממוצע 3 שנים אקראיות עבריות הוא בין 364 ל365 יום.
הלוח העברי משלב שנת שמש וירח, הלועזי הולך רק לפי שנת שמש.
לא נכוןבחור עצוב
אתה סותר את עצמךפשוט אני..
אם השנה הייתה לפי השמש, לא היה צורך בעיבור.
בפועל שנה לא מעוברת קצרה יותר משנת שמש, ושנה מעוברת ארוכה הרבה יותר משנת שמש.
כלומר אף שנה עברית, ללא יוצא מן הכלל, היא לא שנת שמש.
מה שכן, 19 שנים עבריות הן גם 19 שנות שמש.
גם 3 שנים עבריות הן כמעטקעלעברימבאר
בסוף גם 3 שנים לועזיות הן גם בסטיה של 3/4 יום משנת שמש, בגלל הרבע יום שנופל כל שנה (לכן מוביפים לפברואר עוד יום כל 4 שנים)
אבל בשלוש שנים עבריות יש לעיתים שנתיים מעוברותפשוט אני..
למשל שנת ה'תשפ''ג, הייתה מוקפת בשני צדדיה בשנים מעוברות.
אז בארבע...קעלעברימבאר
אל תהיה לי אבנר עכשיו
עדיין לא טובפשוט אני..
התשעו עד התשעט - שנתיים מעוברות, שנתיים רגילות.
התשעז עד התשפ - שנה מעוברת, 3 שנים רגילות.
כנ''ל התשפב-התשפה (שנתיים מעוברות) לעומת התשפג-התשפו (שנה מעוברת אחת)
רק 19 שנים יתנו 19 מחזורי שמש
לא התכוונתי במדויק, אלא בערך. גםקעלעברימבאר
השנה הלועזית סוטה ב3/4 יום אחרי 3 שנים לפני שמתקונת. אז אצלינו זה 3-4 ימים. נחיה עם זה...
ואגב גם הנוצרים יצטרכו לתקן את הלוח שלהם עוד אלף שנה, כי הוא צובר סטיות, אפילו שגיאורגיוס שינה אותו, צריך לעדכן כל אלף שנה בערך
אני מדבר איתך על סטיות של 30 ימיםפשוט אני..
לא על רבע יום.
הרי אם בשלוש שנים יש שנתיים מעוברות, אז הפער עצום.
כן צודק. אבל אם הייתי בכלא 4 שנים, מי סופרקעלעברימבאר
מזכיר את הסוגיא בגמרא על ההוא שהשכיר מרחץ לשנה והיתה שנה מעוברת
תלמד את הסוגיהבחור עצוב
השנים מוגדרות כשנות שמש, החודשים כירחיים. וכן, זה הולך לפי מחזור שנים.
אין שום משמעות ל12 חודשים בתורה, יש משמעות לשנה.
"פשוט אני" צודק, מעולם אין שנה עבריתקעלעברימבאר
שהיא 365 יום, שזה ימי שנת השמש.
זה נכון שהשנה העברית בשאיפה להסתנכרן עם שנת השמש (חיוב תורה משמור את חודש האביב וחג הסוכות באספך) . אבל זה קורה רק כל 3 שנים . בפועל כל שנה עברית היא או 12 מחזורי ירח או 13. בעוד ששנת שמש 365 יום היא 12.5 מחזורי ירח בערך (כל מחזור ירח הוא בערך 29.5 יום)
תקרא מה הגבתיבחור עצוב
אני מזכיר שזה דיון לשם סקרנות ושעשוע, אניקעלעברימבאראחרונה
כמובן הדיון הלשוני הוא רציני, אבל לשם האמת והשעשוע
שנה עברית היא 12/13 חודשיםפשוט אני..
אם זה היה משהו שעומד בפני עצמו ומחושב בפני עצמו, לא ייתכן שהיו הפרשים כ''כ גדולים בין השנים.
אבל שנה היא או 12 או 13 חדשים בהלכה.קעלעברימבאר
החיוב ההלכתי שגורם לחפיפה מקורבת לשנת שמש, היא הפסוקים "שמור את חודש האביב" ש15 בחודש הראשון יצא בתקופת האביב השמשית, ו"חג הסוכות תעשה באספך" ש15 לחודש השביעי יצא בתקופת הסתיו-אסיף השמשית. ומםני פסוקים אלו יש חיוב לעבר שנה כדי שיתאים, ובמילא יש התאמה לשנות השמש ואין את הסטיה של האסלאם שם הרמדאן יוצא כל פעם בעונה שמשית אחרת
אתה חוגג יום הולדת בתאריך עברי או לועזי?מבולבלת מאדדדד
לא בדיוק, אם הייתי 365 יום בכלא אז הייתי שנה,קעלעברימבאר
זאת רק סמנטיקה שמשייכת אותך למחנה מסויםחושבת בקופסא
(וסתם מסקרן אותי לפי ההגיון הזה למה לפני 50 שנה גם בציבור החילוני קראו למלמה מלחמת יום כיפור ולא לפי התאריך הלועזי.)
לאו דווקא. אם הייתי 365 יום בכלא,קעלעברימבאר
אז מאי נפקמינא?חושבת בקופסא
יומא כ א, אין הכוונה ששנה עברית היא 365,קעלעברימבאר
אלא שיש משמעות למסםר 365 כמספר שמסמל את ימות השנה. כי גם בשנה עברית השנה הממוצעת היא 365.
אגב בהלכה יש נפקא מינא לתאריך הלועזי פלוס מינוס יום, כלומר לתאריך השמשי לאו דווקא מה שהנוצרים קבעו, אלא למצב השמש שיש סטיה של יום לעיתים. נפקא מינא למנהג לא לשתות מים בתחילת התקופות, ומתי אומרים ותן טל ומטר בחו"ל
(60 יום אחרי 7 באוקטובר , שבמאה שנים האחרונות 7 באוקטובר זה תחילת תקופת תשרי ההלכתית).
הדיון היה לשוני, לא פוליטי. הדיון האם נכון לומר על 365 יום שנה
בוודאי שאחרי שנתיים וזאת היתה התשובה הנכונההסטורי
כי כתבו בחדשות: אחרי שנתיים ושבועקעלעברימבאר
בערוץ 7. ואז התרעמתי ישר שזה לפי הלועזי. ואז אמרתי, רגע הם באמת היו 365×2 ועוד 7
אחד הדברים הכואבים והמבלבלים זה שאתה מנסהחסדי הים
להעניק טוב מופלג היוצא מגדר הרגיל למישהו וזה נראה לאדם המקבל או לצופה מהצד כדבר מוזר. אז כבר פעם הבאה אתה לא יודע אם וכמה להעניק.
גם קשה לדעת למה הם חושבים שזה מוזר. אפשרויות: מסתכלים עליך כאדם מוזר בכללי, או זה לא נהוג המעשה, או הם חושבים שבצורה עקרונית אדם צריך שיהיה לו גבולות לעצמו, או סיבה אחרת לא ידועה.
אני יודע שבפנים אני כן אגואיסט ובעל גאווה גדול, רק אנשים בחיים האמיתיים חווים אותי הפוך, כי במעשים שלי אני מנסה לחפות על משהו בפנים או כי למשל בדיוק התעמקתי במהלך בתהלים, גמרא וזוהר על נדיבות וזה משפיע על מעשים שלי. קשה הדיסוננס הזה ועוד יותר קשה כשאתה מקבל סתירת לחי מהמקבל שהוא מקבל בפועל מצד אחד, אבל מסתכל עליך בצורה מוזרה ואומר לך בפירוש שמה שאתה עושה מוזר.
נדמה לי שהעבודה צריכה להיותמשה
יותר בפוקוס על מה נכון לך (גם רגשית וגם נשמתית) ופחות על מה העולם חושב על זה. רצית לעזור לו? אתה שמח בלעזור לו? הגוף שלך מרגיש טוב אחרי שאתה עוזר לו? מעולה.
אתה מרגיש מרוקן? זה סיפור אחר.
הענין שכאשר יש לך אינטראקציה עם מישהוחסדי הים
ביחס נותן ומקבל והסובבים, והם מסתכלים על הנתינה שלך בצורה מוזרה, אז פתאום אתה מעלה ספקות בעצמך האם הנתינה שלך היתה נכונה או לא, או שחרגת.
אתן דוגמא שהיה לי בעבר, לא מה שקרה לי בימים האחרונים. פעם הייתי בדייט ונתתי טיפ נדיב, והבחורה אחרי זה התלוננה שלא הייתי צריך לתת את הטיפ ולא ככה עושים בישראל. הייתי בהלם, כי ברור שאנחנו הלכנו לחתוך. אבל זה כן העלה אצלי שאלות באותו זמן אם נהגתי נכון, ואז עם הזמן זה פשוט התיישב על הלב שעשיתי את הדבר הנכון וצחקתי על זה, אבל באותו זמן זה כן העלה אצלי ספקות.
זה עוד יותר מעלה ספקות כשהמקבל אומר לך שזה לא מקובל ומוזר, אבל לוקח את מה שנתת בסופו של דבר.
לכאורהמשה
זה אומר שפשוט ספגת אליך (אדם רגיש? אני טועה) את התגובה שלה. כלומר בעצם במקום השיפוט שלך אז לקחת את השיפוט שלה על המערכת שלך.
זה בסדר לדעת שזה מה שהיא חושבת, בשכל אולי היא צודקת אבל בלב שלך אתה מרגיש פה מתכווץ.
אני רגיש לזולת. אני רוצה שיהיה למיחסדי הים
תמיד יהיה את המישהו שיטיל ספק במעשים שלך...בנות רבות עלי
עזוב אותך, תעשה מה שטוב לך ומה שאתה חושב לנכון... אם למדתי משהו בחיים זה לא להתייחס לכל יציאה של מישהו.
לברר את האמתנחלת
עם עצמך. אתה נותן בלב שלם וטוב לך עם זה באמת, אז זה מה שחשוב.
אם זה לחפות, כמו שכתבת, על משהו שאתה לא אוהב בעצמך, הרי אין
זו נתינה אמיתית, ולעתים הזולת מרגיש את זה.
הכי חשוב זה לבדוק עם עצמך, למה, ואיך, וכמה - וממה זה נובע,
ולתת ממקום אמיתי באמת, אפילו אם הוא פיצי פיצי - כי זו האמ
שלך (כרגע, מחר, ויותר...). כי הסתירה בין איך שאנחנו, וכמה
אנו רוצים באמת ( כי בדוגמא הזו, לתת) לבין מה שאנו עושים
בפועל, כתוצאה מהרגשה לא טובה עם עצמנו וחוסר רצון
ויכולת לקבל את עצמנו כך! אז אנו מזייפים ולא כל כך חשוב
ובכלל לא חשוב, מה השני חושב; חשוב איך אנו מרגישים
עם עצמנו, בכנות.
לפעמים הולכים לשיעורים שמדברים על חסד ו מידות
נעלות ו"נדבקים" בזה לזמן מה. אבל אחר כך, לפעמים
ההתלהבות הזו נושרת, כי אנחנו עדיין לא שם ולא עובדים
על זה נכון.
מאוד קשה לקבל את עצמנו כמות שאנחנו. מאוד.
לפעמים זה מתוך ביקורת שיפוטית וקשה שספגנו
ולפעמים, אולי, אנחנו בעצמנו לא מכירים את עצמנו
כל כך טוב וחיים קצת בדמיונות.
חושבת שדיבור על זה, לא רק בפורום (לא מספיק לדעתי)
אלא עם חבר או מישהו/י קרובים שיכולים לשקף את המצב.
גם אז, לצערי, התכונה הזו לא עוברת כל כך מהר...
צריך לדבר עוד, לקרוא דברים בסגנון (ולא דברים
שמעיפים אותנו למעלה ואחר כך גורמים לנו ליפול
בחבטה קשה על האדמה).
הדרך של ר' אושר, כך שמעתי, מאוד יכולה לעזור,
כך שמעתי. אבל עם הדרכה, אחרת, אם אנו נוטים
להלקות את עצמנו (למשל), נמצא גם שם את
המקום הזה...
הוא מדגיש שכל אדם הוא בעל גאווה, בעל תאווה,
וכו' וכו', ואם יש משהו שאנו עושים טוב, זה כי
הקב"ה עוזר ומרחם עלינו. אבל זה בקיצור
נמרץ, כי אני לא מכירה היטב את הדרך,
למרות שמכירה אנשים שזה הפך להם את החשיבה
ב350 מעלות. וגם הרגיע.
יש אנשים רבים (כולל אני) שסובלים מהדיסוננס
הזה (אמרתי נכון את הדיסוננס הזה?), וזו
חתיכת עבודה וחתיכת כאב.
וחושבת לקרוא חומר שמדבר על זה.
כמובן ששכחתי, כרגיל, לאמר, שהשאיפה
הזו להיות טוב, לכשעצמה, מראה שאתה
באמת טוב.
אגב, ד"ר יחיאל הררי באתר "התבוננות
פנימית", לבטח מדבר על זה.
ויש עוד, כנראה פוסטים, וזומים וכאלה.
החיים הם גשר צר, כמו שאמר ר' נחמן,
והעיקר, לא להתפחד כלל.... (לא להפחיד את עצמנו...)
זהו זה. שבת שלום לכולכם.
כן...נחלתאחרונה
זה נכון, אבל לא לכולם זה כל כך קל. בכלל לא.
תהיות פילוסופיות של ליל סערהאוי טאטע!
הטוב
מה זה בעצם אומר שמשהו הוא טוב?
מה מגדיר משהו כטוב?
מה בעצם מיוחד בדברים טובים?
ומה בעצם אנחנו מתכוונים שטוב לנו?
מנסה טיפה להעמיק מה זה בעצם אומר הטוב הזה
זה מושג יומיומי אבל הוא חמקמק
אשמח למחשבות שלכם
את שלי אשתף בהמשך בעזרת השם ובלי נדר, כשהם קצת יותר יתבשלו
מעניין ממשאוי טאטע!
תודה
האמת שאני כתבתי טוב לא התכוונתי דווקא לטוב במובן של נכון מוסרית אלא גם לטוב במובן הנעים והמועיל
כלומר גם מסעדה טעימה היא מסעדה טובה למרות שאין בה שום דבר מוסרי
אבל ברור שהמוסריות היא גם חלק מהטוב הזה
כש...נחלת
כשחיים את האדם שאנחנו בכל המובנים. כשמחים בחלקנו אבל משתדלים
לדייק יותר במה שממלא אותנו סיפוק. בנתינה לעצמנו ולאחרים בצורה מאוזנת,
כשמצליחים להתגבר על משהו אצלנו, ולו אחת ליום ומבחינים בזה.
כשמצליחים לגרום למישהו (במיוחד במשפחה) שמחה. כשמצליחיףם
לבטא את הכשרונות שבנו, כשבסוף היום, כשמתבוננים אחורה, מרגישים
שהיום מוצה. היטב ולא בוזבז. מוצה נכון. כשזוכרים שהשם מלווה אותנו
תמיד בכל זמן ובכל מקום.
את אומרת הרבה דברים נכוניםאוי טאטע!
כי האל ציווה כמהר"ל, לא כמו הרמב"םחסדי הים
בהחלטנחלת
מותר לשאול ולתהות כפי שהיא תוהה (בליל סערה...). בטוחה שיש הרבה ספרי קודש שמדברים על זה והוגים בזה.
צריך למצוא אותם. אולי תנסי לשמוע שיעורים של הרב אהרן לוי בהידברות. מאוד מתקבל על הדעת שגם הנושא
הזה עולה באחד השיעורים, או ביותר. אפשר גם לשאול אותו בתגובות. הוא עונה, אמנם בקצרה, אבל זה יתן
כיוון מחשבה...
מה עם הרב נויגרשל? אם לא טועה, בימי שלישי בערב (22.00?). שואלים אותו כל מה שמעניין, מטריד,
מעלה תהיות....מאוד ממליצה. הוא גם יכול להפנות לשיעורים ו/או ספרים העוסקים בזה.
הוא עמוק וירא שמים ויודע ה מ ו ן.
אולי אפשר לחפש גם באינטרנט , כמובן, עם ביקורת ולא לקבל כל דבר - עם ביקורת ומחשבה.
להשוות לחכמינו, לדרך התורה.
בצורה שטחית אולי, שהטוב הוא הקב"ה. הוא מקור הטוב וכל מה שנובע ממנו הוא טוב.
ועדייןנחלת
מו"נ נחשב לספר פילוסופיה, לא?
כן. לכן שם הוא טוען שיש סיבות וטעמים למצוותחסדי הים
מה שמראה חיות רוחנית וגשמית בצורהחסדי הים
בתמצותבמשפנחלת
במשפט אחד, למצוא חן בעיני אלוקים ואדם.
אולי, זה הטוב.
אני מבין את זה בעומק כדברי דודי ההפלאהחסדי הים
טוב - טוב אנושי שמבטא את הטוב האלוקי המוחלטזיויק
נכון.נחלתאחרונה
לא יודע איך להתקדם...והנה חלום
אני משתף בקצרה
מתחילת המלחמה הייתי בחמישה סבבים, קרוב ל300 יום מילואים בכל הגזרות. כל פעם היה לי קשה מאוד לחזור חזרה, שוב לחזור למשפחה שוב להתחיל לעבוד. פעם אחרונה שקבלתי צו מילואים כבר לא היו לי כוחות למרות שהיה לי מאוד קשה לסרב.
כבר כמה חודשים אני לא מצליח לחזור לעצמי. מרגיש לא מאוזן. לפעמים אני באנרגיה מטורפת ולפעמים בסוג של דיכאון. אשתי והילדים מנסים להכיל אבל אני רואה שכבר קשה להם. לפעמים מתפרץ ממני כעס בלתי נשלט (לא אלים, מעין מרירות ושפוטיות על החיים) ולפעמים אדישות בלתי נשלטת שלא בא לי לעשות כלום ולא מעניין אותי שום דבר.
הייתי בטיפולים מסוגים שונים, גם טיפול אישי וגם טיפול זוגי. אני מאוד משתדל לישון טוב, לאכל טוב, להשקיע בפעילות גופנית, ללמוד אמונה ובטחון אבל כשמגיעה הנפילה הכל מתרסק והחיים הופכים לסיוט לא מאוזן.
קבעתי תור לפסיאטר וזה מתקרב. אני מפחד ממש שנדפק אצלי משהו וזה בלתי הפיך.
האמת לא יודע למה אני כותב, מה אני רוצה מכם...
אולי מישהו חווה משהו דומה?
לא חוויתי משהו דומהסוף טוב
אבל רוצה להרים לך על המאמץ לחפש פיתרון!
עברת שנתיים מטלטלות וברור שלנפש זה לא קל.
מאמינה שטיפול כזה או אחר יוכלו לעזור.
בהצלחה רבה!!
בהחלטנחלת
בס"ד
מאמינה שבעזרת השם (תמיד לבקש מהקב"ה! - ובמקרה הזה, שהרופא יהיה שליח טוב) תרופות לזמן מסויים בהחלט עשויות לעזור.
מה עם נסיעה קטנה (או גדולה) לאיזו מדינה שקטה, רגועה, שהדבר המסעיר ביותר בחדשות זו הידיעה שהליגה המקומית זכתה
בגביע כסף ב...טניס שולחן? - כדאי ללוות בשביל זה. אבל זה באמת מאוד אינדיבידואלי. מה עוד, שיש עכשיו בעיה עם כל מיני
מדינות למיניהן. אבל אולי אפשר למצוא כזו; פינלנד אולי? אמנם קר שם ומן הסתם יש גם אי אלו דובים, אבל יש שם איים
קטנים נחמדים בים, ליד הלסינקי.....באמת. אפילו אנחנו חשבנו על זה.
סתם, מן בטן גב כזה של חורף.... בהחלט אפשר להינות. תגיד שאתה מבהוטן, או מקפריסין - מהחלק התורכי אם מישהו יפרוץ
במלל יווני ולהיפך - מהחלק היווני, אם מישהו... בקיצור של ידעו שאתה יהודי.....
ובהוטנית - מאה אחוז שאף אחד לא מבין!
אגב, זו הצעה רצינית (לנסוע מכאן קצת, כדי להשתחרר).
עדיף, לענ"ד, או לבד, או עם האשה, אבל בלי הילדים. רק אתה, או אתה והיא. יש לכם היכן להשאיר את הילדים לזמן מה?
אבל הכי חשוב, אנו חושבים, כן לקחת תרופות לזמן מה. מכירה אנשים נורמטיבים, אינטליגנטים מאוד, מוכשרים, טובים ונפלאים, שלקחו תרופות בזמנים קשים.
השם חנן את הדעת כדי להמציא רפואה, לנו, כשהנפש שלנו מתערערת. זו מתנה. כן, מתנה! משהו השתבש, בעקבות מה שעברת ועובר, משהו שנורמלי וטבעי
לחלוטין שיתערער. אז למה לא לתת לה קצת שלווה, קצת רוגע, קצת שמחת חיים, בינתיים? עד שהיא תשוב לעצמה? למה להתאכזר ולהתעלם ממנה?
כל הכבוד שאתם שוקלים אפשרות כזו. הכרתי מישהו (הלום קרב) שלא רצה אפילו לשמוע על כך. כשהסכים, היה כבר קצת מאוחר...
יש דיעה קדומה נגד תרופות כאלה. מכירה גם מישהו שהיה צריך לקחת תקופה, ואחר החליט שזהו, הוא לא רוצה יותר, היה מר ועצוב אחר כך.
וגם, שיחות שיחות שיחות עם מישהו שאתה מרגיש אמון כלפיו. ואם זה פסיכולוג, שיעלה כמה שיעלה.
הכי חשוב לחזור להיות באיזון. ו...שמח!
אולי יש דבר מה נוסף שאתה יכול להוסיף למערכת הבריאות שלך? שהיא נפלאה כל מה שאתה עושה (הלוואי עלינו), ואין ספק שהיא מועילה גם לנפש,
אבל כולה טיפול מסור מאוד בבריאות גופנית, בעיקר. אז אולי....
משהו באמנות, למשל?
מה עם לרכוש כן ציור , בד, או נייר, צבעים למיניהם (אקריליק, פנדה עדין, צבעי פסטל, שמן, פחם) ולזרוק הכל על הנייר?
רגע, מה עם לזרוק את המרירות על נייר, פשוט לכתוב, מה שבא, בלי ביקורת, בלי צנזורה, בלי שזה יצטרך לצאת טוב,
פשוט לשרבט מה שבא?
ויש מיני תראפיות, כמו גשטאלט, תראפיה באמנות, תראפיה בדרמה וכל הסגנונות (NLP ועוד. תלוי למה אתה
מתחבר. יש אנשים שמתחברים דווקא לתראפיה הנושנה והותיקה - לדבר עם מישהו, לדבר, לבכות, לזעוק.)
בני אדם חווים תקופות קשות מאוד לעתים. מאוד קשות. מכל מיני סיבות. העיקר - אין יאוש כלל! לא להתייאש!
רב נחמן ל א מ ר ש ה!!!
ואם הוא לא הרשה, אז הקב"ה, על אחת כמה וכמה!
רוצים לשמוע ממך עוד. בבקשה.
סבלנות. קודם כל, לעצמך!
תהיה בקשר. בבקשה!
נ.ב.נחלת
במידה ולא התייאשת לחלוטין מהטיפולים למיניהם, יש מקום בירושלים, ברח' חירם (ליד שמגר, ליד רח' ירמיהו) הנקרא "למרחב".
רק כרטיס קופת חולים.
שמעתי שהם עושים עבודה טובה מאוד.
אבל יש תורים ארוכים. אלא ש.....הכל מהקב"ה. הוא כבר יסדר לך תור מהר. תבקש ממנו. לא לדאוג.
מיועד לחיילים דווקא?אורין
למרחב?נחלת
לא. בכלל לא. לכל מי שמתקשה ורוצה להעזר , כמו שנעזרים בחברותא, כשלומדים. "
אין אסיר מתיר עצמו מבית האסורים..." לפעמים כן, יש אנשים אולי שיכולים, אבל איש את רעהו יאמרו חזק!
זה גם מקום דיסקרטי וצנוע.
תודה. המטפלים בעלי הסמכה טיפולית?אורין
כן.נחלת
בהחלט. מקסימום יש מטפל/מטפלת כמה חודשים לפני הרשיון.
מכירה מישהי שהיתה שם והמטפלת היתה מצויינת, למרות
שאת ההסמכה הרשמית קבלה חודשים מספר אחר כך.
למיטב זכרוני, יש לה כבר קליניקה משלה.
אבל, קחי בחשבון תור ארוך. תבקשי מהשם שיקדימו לך.
מתארת לעצמי במצבים אקוטים (את לא נשמעת לי כזו),
הם מקדימים.
טיפול זו מתנה נפלאה שאדם מפרגן לעצמו.
(כל אחד וסוג הטיפול שמתאים לו, שמדבר אליו).
תכנית עמיתנקדימון
עמית?נחלת
לא מכירה את התכנית הזו. אבל חשבת גם על משרד הביטחון.
אולי גם הוא יוכל לסייע? הם מודעים ל"מצבי הרוח" האלה.
אתה לא היחיד, אבל אפשר לצאת מזה. אם לא היית מושפע
ממה שעברת, א ז היה מקום לפקפק בשפיותך..... מחילה.
לענ"ד, א ס ו ר לך לצאת למילואים שוב. בשום אופן!
אל תחשוש, לא יעשו לך שום דבר. אל תצא שוב למילואים.
היית......די והותר. מספיק!
יש ספרנחלת
אמיתי על הלום קרב, שהיה משכיל , אינטליגנטי ורגיש בצורה יוצאת מן הכלל.
הבעיה היתה שלא רצה להעזר בשום פנים ואופן, וגם הכחיש את מצבו.
אז מודעות למצב, זה א ב ויש לך את זה, ב"ה!
לא לשאול אותי בבקשה מה שם הספר, כי לא אומר.
אחרי שתרגיש טוב יותר, בעזרת השם, אגלה...
כך לשאר המגיבים: נא לא לשאול.
נ.ב.נחלת
בתקופה שעליה מדובר בספר, משרד הבטחון התנהל והתנהג איום ונורא.
חוסר מודעות...פחד!
עכשיו, זה אחרת (לצערנו). אבל זה נסיון. הנשמה שלך גדולה מכל ההרגשות האלה,
לא משנה לה מילואים, כלום, והיא בתוכך.
רק סבלנות. בראש ובראשונה, לעצמך!
עוד משהונחלת
ער"ן - לשיחות טלפוניות כשמרגישים "על הפנים".....
1201
לפעמים הבחירה שלנו, היא כנראה במינימום שבמינימום. בחוט דק יותר מקור עכביש.
והבחירה בחוט הכמעט שקוף הזה, היא הנצחון הגדול; זו טפיחת השכם שלנו. זו
הנחת שאנו עושים בכך לקב"ה....
נמאס לנו, חושך ויגון, די, לא יכולים יותר.....הי, יש חוט שקוף ודק שלנו שממתין
שנראה אותו. שנבטח בו.
יודעת שלא שייך להביא את השואה עכשיו - דור דור והנסיונות שלו, אבל בכל זאת,
אמי ע"ה, שהיתה בת יחידה ומפונקת, הגיעה למחנה ההשמדה וכשחיפשה את
אמה, סבתי ע"ה, הצביעו לה על הארובה....
בסוף המלחמה שוחררה על ידי הרוסים, אם איני טועה ועשתה את המסע המתיש
והארוך לביתה, בהונגריה, בכפר ושם שהתה אצל שכנים גויים 7 חודשים לבית
שלה, לא העזרה להיכנס. בין כך לא היה שם דבר, הגויים השכנים, בזזו את הכל)
פעם, ישבנו יחד, אמי, חברתה (גם ניצולת שואה, אלא מה) ואני. היא הרימה
עיניים ואמרה בפליאה: אני לא מאמינה! אני בירושלים! נולדו לי ילדים!
אני לא מאמינה.
כן. היינו כחולמים. ולכל אחד מאיתנו, שלא נשכח, יש את היינו כחולמים
שלו. בתוך הביצה השחורה, המסריחה (סליחה) הכי נוראית.
יש תקווה. יש חוט של כסף הקושר אותנו לנצח. עכשיו אנו מרגישים
שאין מוצא, אבל "מן המיצר קראתי קה, ענני במרחב ..."
לפעמים מגיעות מחשבות שחורות, מרות, אין לנו שמץ של חיותף
אבל האדם הוא דינאמי! המצב ישתנה. ללא ספק. כל עוד הקב"ה
קיים (הוא לא יצא למילואים...), יש תקווה. הרי אנו חלק ממנו.
מהנצח.
ובכלל, לקרוא חדשות רעות וקשות, זה לא מוסיף.
אבל מה לעשות, המדיה לא תספר איך פתאום
נולד עוד ילד לאחר שראינו כל כך הרבה מוות,
איך חיבקנו, חובקנו, ליטפנו ולוטפנו, אפילו אם
זה פחות מפעם, איך הצלחנו לחייך למרות שבפנים
היו דמעות....
הלחם שלהם, זה פרסום הקשה, הרע. לא ללמוד מזה
ולא להידבק מזה. אתה, את, אנחנו - קצת יותר חכמים ממנה. לא?
מתארת לעצמי איזה "שפכטל" אקבל אחרי התגובה הזו. אולי
אפילו ימחקו.
הזורעים בדמעה (אוהו, איזו דמעה!), ברינה יקצורו.
איך אומרים באנגלית?
CHEAR UP! (אולי זה כתוב עם שגיאות. מילא)
רוצה להוסיף כאן פריחה, מעוף של ציפור, שבלול עושה דרכו בכבדות אבל בנחישות
נרקיסים ועוד - אבל לא יודעת איך.
שכחתי משהונחלת
יש לנו חברים, חברה, שבאחת השבתות הרגישה.....רע. רע. רע.
היא הרימה טלפון כדי לשוחח , לדבר. כן. בשבת.
כשהמצב בתוכנו פנימה אקוטי, חושבת שזה בגדר
פיקוח נפש דוחה שבת. אין ספק שהשם מבין את זה,
מאוד.
המון כוחותארץ השוקולד
מתפלל להצלחתך והצלחת המשפחה, אתם גיבורים וכך הכבוד על מה שעשיתם עד כה.
לא יודע מה לומר מעבר
חוויתי על קרובים אליגפן36
אחרי כחצי שנה מסבב אחרון התחלנו להרגיש רגיעה.
ועם הזמן רואים שיפור.
לא ידעתי שזה הפיך על הקרובים לי.
כותבת כי יש סיכוי לאור.
זה תהליך ארוך מאוד. מאוד.
כנראה של כמה שנים.
עם תמיכה טובה וסבלנות יש תקווה.
יפהזיויק
שכחתי משהו (כרגיל)נחלת
לא לשכוח.....לבכות. מאוד חשוב. לבכות. חושבת שזה ירכך את הסינדול של הנפש, שלא יודעת מה. חושבת שההתייפחות, המירור בבכי
יעשו לה משהו טוב... זה ילחלח אותה...
מובן ותקיןהעני ממעש
יש לך קבנ של היחידה?
לוקח זמן וזמן ... לא פשוט
תצ'פר את עצמך, תרשה לעצמך להתפרק - אבל לא על המשפחה וחברים
נשמע לי שאתה בטווח הנורמה
אחי הגיבור, זה עוד טרי ומאד טוב שאתה מודעזיויק
אפשרנחלת
אפשר לפעמים לבכות על הכתף של אשתך. למה לא? היא אמורה להיות האדם הכי קרוב אליך..
לא התכוונו כאן שתשחק בבית את הגיבור, את איך שחיית לפני המלחמה, אלא שבכל זאת, אנשי
מקצוע טובים זה מומלץ.
לא, לא "בכל זאת"; יחד עם זאת. כמה שהיא יכולה להכיל. מרגישים את זה. וזה גם מקרב. אני חושבת.
גיבור יקררפואה שלמה
זו תגובה טבעית למלחמה אבל עשית צעד חכם מאד שפנית לפסיכיאטר. ככל שמטפלים מוקדם יותר סיכויי ההחלמה המלאה עולים מאד.
אין מה לפחד מהכדורים, יאפשרו לך לישון ולא לצאת מאיזון והפעילות הגופנית תעזור מאד, כל הכבוד על המצווה הענקית ועל המודעות.
חנוכה מלא אור וניסים
כמה דבריםאריק מהדרום
דבר שני, מה שעזר לי מעבר למה שכתבת בעניין השינה והכושר והתזונה, מה שעזר לי לעבור את החודשים הראשונים אחרי השבעה באוקטובר זה המון המון המון סטנדאפ ומוזיקה ביוטיוב.
בהצלחה
מסכימה!נחלת
יש דברים שאפשר לראות ולהקשיב. סומכים עליך. מחכים לשמוע ממך , לא חשוב מתי. מאמינה שזה מהר יותר ממה שאתה חושב.
ר' נחמן אמר שבראש ובראשונה האדם צריך להיות סבלני ל....עצמו!
ואיך שכחנונחלת
"תעיתי כשה אובד בקש עבדך"
אח יקר, תציץ פה בבקשהנקדימון
לנו עשו שיחת חוסן לקראת סיום המילואים, ואמרו שמי שהוא בתהליך הכרה של פוסט-טראומה, ברגע שהגיש חוות דעת מומחה אז כבר הוא זכאי למימון (מלא, נראה לי) במשך שנה עד לועדה הרפואית שתקבע נכות. הוא אמר שמבחינת משרד הביטחון, אין בעיה שבסוף לא תיגש לועדה - כלומר, האינטרס שלהם הוא לתת לך טיפולים כך שתצליח לצאת מזה בלי צורך בנכות. זה לכתחילה, כך אמר הקבן.
תברר על זה. אולי תבקש לדבר על אחראי חוסן ביחידה שלך. או בקבוצות פייסבוק שהגיוני שמעבירות מידע על זה.
משבר מוכר אחרי חוויות עוצמתיות (גם אישית)הגבעות בלב תמיד
גם מי שלא בטראומה, נורמלי לחלוטין להתקשות לחזור לשגרה אחרי חוויות מטלטלות כאלו בשנתיים... אתה מתאר משבר שקורה להרבה מילאימניקים. יצאתי עם כמה והרגשתי כמה הם מושפעים.. אחד בכלל לא היה במצב לדייט, כי היה באבל על חברים והלחימה הממושכת התישה אותו נפשית.
יש הרבה סדנאות, טיפול רגשי וכד' למילואימניקים בדיוק בגלל הצורך הזה, גם אם אתה מרגיש בסה"כ בסדר ורק מדי פעם צץ קושי..
שווה לך לבדוק בעיני. יש גם קבוצות שיח ע"י אנשי מקצוע וכד'..
תודה על מה שעשית למען עם ישראלטויוטהאחרונה
ושה' שילח לך רפואה שלימה.
אין לי דברי חכמה לומר לך,
רק להחזיק לך אצבעות להצדיע לך,
ולהתפפל עליך .
שאלה על פייסבוקיוני.ו.
התחלתי להשתמש לאחרונה, ויש משהו שאני מנסה להבין אם הוא מובנה או שאפשר לשנות אותו בהגדרות.
ב"מסך הבית", לא משנה אם מהמחשב או פלפאון, תמיד מראים לי כל מיני פוסטים כנראה ויראלים של כל מיני אנשים שלא חיפשתי ואני לא רוצה לראות בכלל.
יש אפשרות להסתיר אותם?
פייסבוק הוא מעצבן כזה. יש לזה איקס בצדתמיד בבטחה
אבל זה רק מסתיר דברים מהאדם הספציפי הזה
זה היוני.ו.
"i don't want to see this"?
או "I'm not interested"?
לזה הכוונה?
(ובאמת לא ידידותי)
כן, נראה ליתמיד בבטחה
האינטרס שלהם זה לדחוף לך תכנים ויראליםזיויקאחרונה
נשברתי, או הוארתי. היום הכאב לא ירפה, אז אני מוותרשבבצער
עוזב הכל.
מתנתק
ושב,
שב בצער...
שה' ישמור עליכם
מאחל רק טובארץ השוקולד
גם כי אלך בגיא צלמוותנחלתאחרונה
חושבת שכולנו נופלים מדי פעם לבורות שלנו....אפשר לשהות שם כמה זמן, אבל לנסות בכל זאת לרחרח אם אפשר כבר לצאת
( ולו כדי לראות את הגבעול התינוקי והמבטיח שצומח על שפת הבור.. איך לא הבחנתי בו קודם?)
למה קוריאנים חמודים?הרמוניה
איך הם נהיו כ"כ פופולריים בתרבות העולמית...
אני באמת לא יודעת מה יש לי לחבב אותם ואיזה קשר יש לי אליהם אבל עובדה יש בהם קסם
לא אמרתי מי יותר מהעמים מוסרי, אמרתיקעלעברימבאר
שבעניין אכזריות ואהבת מלחמה, העמים הצפוניים ניכרים בזה.
וכן באיפוק ונימוס.
הדרומיים יותר חברהמנים וגומלי חסדים אבל יותר פראיים.
אגב מתי יהודים עשו לגויים מה שעושים לקאסטות הנמוכות בהודו או מה שהאירופאים עשו ליהודים?
(אגב בלי קשר, ניסיון ההצדקה המוסרית של ההודים זה שמי שהתגלגל בקאסטה נמוכה זה בגלל שבגלגול הקודם הוא היה רשע. לכן הם אומרים שמוצדק להעניש אותו)
אני שוקל לממן קמפיין שקורא לטרמפיסטים שלי להתקלחזיויק
יש לי רעיון בשבילךדי שרוט
יש לי כזה. אבל כשניסיתי להציע דבר כזה פעם ראשונה היא חשבה שאני קריפ והוציאה לי צו מעצר.
גאוני סך הכל😁זיויק
יהודים נלחצים כששולחים אותם להתקלחפשוט אני..
מפחידנחלת
בתחילה לא תפשתי.......מפחיד!
אולי מדובר בתלמידים או בוגרים מישיבת 'שלום בנייך'פ.א.
רק אפס יורק ככה לבאר ממנה שתהזיויק
או מעז להתראיין בצהובון מוצשקעלעברימבאר
לא כזה מכירזיויק
ב"הקעלעברימבאר
כשמוצש כותבים על שלום בנייך, זה מזכיר ליקעלעברימבאר
ווי חפי החפיפניק - נוסטלגיה...אורין
וואו. זו רמה חדשה של טינופת אנושיתנקדימון
זה כאילו הוא הלך לצאט גיפיטי והכניס בקשה "כתוב לי מניפסט שנאה נגד הרב טאו והר המור. כתיב בסגנון רעיל".
איזה גועל נפש.
איזה שטויות מבחילותשוקולד לבן
מאיפה הוא הביא את השטויות האלו?
אני מכירה את הישיבה מקרוב כולל תלמידים שלומדים שם ובוגרים וזו ישיבה שממש מצמיחה את התלמידים שלה, עושה להם כל כך טוב נפשית ומכל הבחינות.
נכון שהתנאים הפיזיים לא מושלמים (בסוף כסף זה מרכיב מאתגר בציבור שלנו, ותנאים טובים זה עניין של כסף) אבל מכאן ועד ההגזמות שהוא כתב הדרך רחוקה מאד מאד.
אני דווקא אוהב את הביקורת הזאת על הישיבהפשוט אני..אחרונה
היא כל כך קיצונית וחדה, עד שבעייני היא כלל לא מתיימרת לייצג אמת. כלומר ברור שמדובר בשטויות שנובעות יותר מהמצב הנפשי שלו כשהוא כתב זאת, מאשר מהמציאות בישיבה.
זה לגבי הרבה תחומים:
אם למשל אני ארצה לתת ביקורת על המנחה שלי בעבודה, אוכל לכתוב:
קשוחה מאוד, לא מתחברת לעובדים שלה, לא מתחשבת בצרכים האישיים שלהם. לצד זאת היא מקצועית לעילא ובעלת ידע עצום בתחום התמחותה.
אך אם אני אכתוב:
היא נוראית, צורחת כל היום, מסריחה, מתקלחת פעם בשבועיים, האוכל שלה מריח כמו צואה, השיער שלה נראה כאילו לא חפפה אותו מאז התיכון, היא לא מבינה מה זה בני אדם והאף שלה ממש ענק" - אז ברור שהביקורת אפילו לא מתיימרת להיות עניינית, אלא אני סתם שופך רפש בגלל המון זעם שטמון בי.
במילים אחרות:
אני אוהב את הביקורת כי מבחינתי יש בה הרבה כנות. הוא בעצם אומר בכנות, בין השורות, "אל תסמכו עלי. אני פשוט שונא את הישיבה הזאת ואת כל מה שהיא מייצגת". הקיצוניות מעידה על מצבו הנפשי ולא על הישיבה.
אם הוא היה כותב בצורה עניינית, אז עוד היינו עלולים לחשוב שהביקורת שלו כנה ואמיתית.
בא אליך מלאך ונותן לך אפשרות: להעלים אדם אחד מחייךזיויק
לא תפגוש אותו ולא תשמע ממנו לעולם.
לוקח?
השאלה מנוסחת בלשון זכר אך פונה ל2 המינים
לוקחתט'
ומתלבטת על מי להחיל את הברכה הזו כי יש יותר מידי בחירה 😈
חחחזיויק
למה להעלים אדם שמחייך
חסדי הים
כי החיוך שלו לא מוצא חן בעיניי
ט'
איןהרמוניה
אף אדם שהייתי רוצה להעלים מחיי, ב"ה, אבל הייתי שמחה להעלים את כל שונאי ישראל.
יפהזיויק
כןאנונימיכלשהו
אותי
חלילה!נחלת
זקוקים לך!
לא במיוחדאנונימיכלשהו
אמא תהיה קצת עצובה וזהו
לא רקנחלת
אתה (או את?) יודע מי הכי זקוק לך?
הקב"ה!
כי את התפקיד שלך, רק אתה יכול למלא. מי ימלא אם לא תהיה? יהיה בעולם ח ו ר!
אז אנא, תעשה טובה, תיתן ע כ ש י ו חיבוק חם וגדול לעצמך....נו...כן. ככה. עם שתי ידיים
חזק חזק עד לגב, ותגיד לעצמך שוב ושוב ושוב: א ני א ני א נ י
א ו ה ב א ו ת י!
שמעת?
אוי ואבוי לך אם לא!!!!!
ואחר כך תגיד: הקב"ה אוהב אותי. אני אוהב אותי. ואפשר לתקן!
ואחר כך לך ותקנה לעצמך משהו שאתה אוהב. תן משהו טוב לעצמך. זה לא יפה ככה להתעלל בעצמך, בנשמתך היפה
שמישהו (הקב"ה) החליט להורידה לעולם הזה, לבדיוק המשפחה שלך, העיר שלך, האיפה שאתה.
מה זה?!!!!
חיבקת? עכשיו עוד הפעם!
שלוש פעמים ביום! (רצוי יותר אם אפשר)! לא פחות!
אנחנו, כולנו, אוהבים אותך. כן, אתה או את נשמה הקשורה לנשמות כולנו. אז אל תעליב אותנו בבקשה עם אמרות כאלה שאמרת!
מענייןאנונימיכלשהו
אני באמת מרגיש כמו חור שחור שמהלך בעולם. ואף אחד לא שם לב.
א ת ה תשים לב לעצמך. אתה!נחלת
את החבר הדימיוני שלי. אבל זה בעיהדי שרוט
מה פתאום.נחלת
אהבתי תשאלהSeven
חחחחזיויק
חחחחחשדמות בחולות
כןפצלשי"ת
זה היה עושה לי פומונקדימון
חד משמעית כןהפי
אבל מרגיש לי לא נעים
לא נורא עבר לי
חזרי בך מיד.בנות רבות עלי
תלוינחלת
תלוי מה הכוונה ב"להעלים"....... אם לא אשמע ממנו לעולם........
אבל לא הייתי מעלימה אף אחד. הייתי אומרת למלאך: נא להעלים את עצמך, בראש ובראשונה,
ולא להציע עצות "מלאכיות" כאלה יותר....בסדר? כל טוב לך!
אם הם בחיי, סימן שהם נחוצים לי ואולי גם אני להם....
באתי ישר להגיד שכןמבולבלת מאדדדד
אבל אחרי מחשבה של חצי שניה, זה לא בוער לי. למדתי לחיות למרות שהוא קיים כאן.
מהמםזיויק
יישר כוח!נחלתאחרונה
בוודאייישדמות בחולות
אבל למה רק אחד?!

