עבר עריכה על ידי SARITDO בתאריך י"ד בכסלו תשפ"ו 14:32
היא בת ובגיל הזה קשה קצת לאמוד את הענין
אם משחקת בחברה או עומדת מהצד
השאלה איך היתה כשהיתה קטנה
שיחקה בחבל?
רצה עם חברות?
לדברים שהיא אוהבת היא כן מתאמצת??
גם לימודים לפרויקט. אם אין לך אנרגיה אתה צריכה עזרה מהסובבים אותך לביצוע הפעולה
בנוסף יכול להיות שנובע מקשיים בקשה וריכוז
שיכולים להתבטא בחוסר יכולת של הערכת המצב
מבחינתם להוריד כביסה זה ערמה מטורפת שרי אפשר לעמוד בה.
לגהץ אם לא הורגלו בכך גם
וגם לימודים לפעמים נראים להם הר לא עביר.
זא כל משימה שלא בצק ליסט משימות שלהם קשות מאוד
ואגב כן זה גם יכול להיות מאפיין של גיל ההתבגרות.
בהחלט.
השאלה איך היתה כל השנים
אם זה משהו חדש או שתמיד היתה ככה
יש ילדים שבגיל קטן לא הסכימו לאסוף צעצוע מהרצפה ובגיל בוגר יהיו מהעוזרים הראשיים אכפתיים קשובים מרגישים
או כאלו שאספו ובגיל ההתבגרות יהיו הכי איגואסיטים שיש
בקיצור השאלה איך היה תמיד
בקשר לחברה יש אנשים במרכז והסיבה היא לא בגלל שהם מהעוזרים הראשים.
כמו שיש טובי לב וחרוצים שלא יהיו במרכז החברה.
יש פה 2 דברים שהייתי בודקת - חולשה מוטורית/ חוסר אנרגיה
וקיים בקשב וריכוז
אגב הם יכולים להיות תלמידים טובים ואולי אפילו מצוינים.
במשימות שהתבקשו לעשות.
אך השאלה הגדולה היא איך הם בהגדלת ראש... שעם הגיל לפעמים חייבים כי החומר הופך לפחות טפחות טכני.
השאלה אם אפשר לברר נקודה כזו.
אצל בנים למשל בגיל הזה אם הם בישיבה לומדים גמרא. זה יכול מאוד לבלוט הנקודה הזו של הבנת הסוגיה הפשוטה או הבנה לעומק להגדלת הראש
עוד נקודה אצל בנים שהם לרוב באיזשהוא שלב נדרשים לצאת מהבית (ישיבה/צבא) ובגיל הזה לרוב חייבים לפתח עצמאות ולהתאמץ ולעשות משימות ובקיצור לגדול אישיותית וגם הסביבה המשותפת מבגרת ומשפיעה.
אצל בנות. העבודה יותר קשה. הן בבית ולכן אולי מרגישות שהעומס נופל עליהם יותר מאחרים
גם משימות של הבית אצל כל אחת מתפרשות אחרות ואין סביבה משותפת לעשיית משימות.
כל אחת חוזרת לביתה.
תהליך "הגדילה" אצל בנות לדעתי יותר מורכב
ופה כן חייבים לשים את הדגש אבל בזהירות מתבקשת כדי לא ליצור מוקשים בדרך אל הילדה שלא תפתח אנטי.
זה די ללכת על ביצים.
אבל אחרי שמוודאים שלא מדובר בחולשה או בקשיים ריכוז
אז הייתי עוברת לחשוב על האופי ופיתוח האישיות.
ואז יש כל מיני דברים שאפשר לטפל בהם בגיל הזה