האם יש השפעה של אבחון פסיכיאטרי לילד בגיל יסודי כשהוא מגיע לצבא?
מישהו קורא? יודע מזה?
מדובר באבחון פסיכיאטרי לצורך קבלת סל נפשי בשל חרדה חברתית.
השאלה, לאחר לימודיו, לאן זה עוד מגיע? האם יש לזה השפעה במהלך החיים?
תודה
שואלת בעיקר אימהות לבנים גדולים, חיילים, וכוממתקית
אני לא יודעת על חרדהמתואמת
יודעת רק שבחור שמאובחן עם אוטיזם *אמור* לקבל פטור, אבל זה לא כל כך פשוט, מסתבר...
(הבן שלנו אובחן לפני חצי שנה עם אוטיזם, אצל פסיכולוג פרטי. בקופה האבחון התקבל אבל לביטוח לאומי אנחנו לא מצליחים לגשת. בכל אופן, הוא קיבל צו ראשון כמו כולם, וכשניסינו לברר בצבא מה אפשר לעשות, אמרו לנו שיגיע לצו הראשון ושיבקש לדבר עם הקב"ן. כלומר - אם הוא לא ילך לדבר איתו, אף אחד לא ידע על האוטיזם שלו.)
לכן נראה לי שגם אם האבחון הפסיכיאטרי נעשה בקופה, הוא לא יעבור מהר כל כך לצבא...
אבל אם אתם חוששים, אולי תאבחנו אצל פסיכיאטר פרטי? ואז אתם אלה שצריכים להעביר את האבחון הלאה בשביל לקבל הכרה כלשהי, ואתם יכולים לבחור לא לעשות את זה. (המינוס בזה שתצטרכו לשלם מכיסכם על כל הטיפולים בו...)
כבר הלך לצו?מרגול
ממש לא תקין.
תעלו את האבחון לשאלון "צו ברשת"
הוא לא אמור בכלל לעבור צו.
אם יגיע, סביר שימרחו אותו בהמתנה עד שיוחלט לשחרר אותו הביתה, כי אף תחנה לא יכולה להכניס אותו כשיש אבחון לאוטיזם.
*יש מסלול שמשלב אוטיסטים בצבא. שכחתי את שמו. התנדבותי כמובן. אז הם כן עוברים צו, אבל מותאם, הורה יכול לבוא ללוות בצו וכו.
הוא לא הלך עדיין לצומתואמת
החלטנו שלא יתייצב לצו הראשון, ונקווה שעד הצו השני נצליח לסדר את העניינים.
(אנחנו מכירים את המסלולים המותאמים לאוטיסטים - בבסיס שבעלי היה בו יש מסלול אחד כזה, למשל. אבל זה לא מותאם לבן שלי, הן מבחינת יכולות שכליות והן מבחינה דתית... אז כרגע מעדיפים שהוא יקבל פטור לגמרי, וגם הוא מעדיף ככה כי רוצה ללמוד תורה. אם בעתיד ירצה להתנדה בצבא, אז נראה אם נצליח להכניס אותו בכל זאת...)
ותודה רבה על הרעיון! מה זה "צו ברשת"?
אז ככהמרגול
כשהוא קיבל את הצו הוא היה אמור לקבל גם סיסמה ראשונית לאתר "מתגייסים" של מיטב
שם יש שאלון שנקרא שאלון צו ברשת, שהוא בעצם על כל הנתונים הטכניים.
תמלאו את כולו ותשלחו. שם זה המקום להעלות את האבחונים שלו וכל מה שקשור לזה.
אחרי שאתם שולחים הצבא אמור לעבור שם על הנתונים ולתת פטור בהתאם.
זו הדרך של הצבא לדעת בכלל על האבחנה.
וזה סה"כ שאלון אינטרנטי מהבית, לא דורש ממנו כלום. (זה כן שאלון ארוך, אבל את יכולה למלא את רובו עבורו)
וממש לא צריך להתנצל שלא מתאים לו להתנדב. יש סיבה שמגיע פטור, וזה לא שהוא ישלח נתונים שקריים😊
ממש ממש תודה!! עזרת המון!מתואמת
בשמחה! בע"ה שילך חלק ולא יטרטרו אותומרגול
אמן!מתואמת
כנראהoo
הצבא לוקח נתונים מביטוח לאומי
(הבן שלי עם נכות לא קיבל צו גיוס)
מה זה אומר לא מצליחים לגשת לביטוח לאומי? מגישים תביעה אונליין
אם לא מקבלים מהם תגובה בזמן סביר אפשר לפנות למבקר המדינה (גם אונליין)
וגם אפשר לפנות אליו בנוגע לצבא עם האבחון
מבקר המדינה אחראי על תהליכים לא תקינים בכל משרדי הממשלה
כשאני פניתי בעניין ביטוח לאומי זה טופל מאד מהר
תודה רבה! ננסה את זה בע"ה...מתואמת
אפשר להצלש?צוףלבוב
בטח שכןמתואמת
מגיל צעיר ראינו שיש לו קושי כלשהו, חשבנו שזה קושי רגשי. הגננת בגן חובה שמה לב שקשה לו חברתית, אבל המורים בבית הספר פחות.
לקחנו אותו לטיפול רגשי אצל מטפלים באומנות, והם לא העלו את החשד לאוטיזם.
רק בכיתות הגבוהות של היסודי המורה זיהה שיש קושי חברתי משמעותי, ואז התחלנו תהליך של אבחון, שגם בהתחלה לא עלה על האבחנה של אוטיזם. בסוף הגענו לפסיכולוג פרטי שהוא אבחן...
תודהצוףלבוב
ומה לגבי שאר הסימנים? בררנות באוכל, מבט בעיניים, קושי הרדמות , אבססיה לסדר מסוים?
למה אני שואלת , יש לי ילד בגיל ההתבגרות עם קשיים רגשיים ולאחרונה מטפל שאל האם בדקנו את הכיוון.
איך מבדילים בין קושי חברתי בגלל קשיים רגשיים לבין קושי בגלל תקשורת?
מצד שני בשכונה של האח שלי כל הילדים שלא מדברים עד גיל שנתיים מאובחנים . נשמע לי קצת מוזר...
אם מתאים לך, אני מעדיפה שנמשיך לדבר על זה באישימתואמת
כןצוףלבוב
מוזמנת לפנות אליי
מתואמת
סתם לסקרנות- איזה אוכלוסיה גרה בשכונה של אחיך?יעל מהדרום
כי זה נשמע מוגזם בהחלט.
מצב סוציו אקונומי נמוךצוףלבוב
אבל זו התרשמות שלו. לא מחקר מדעי
הבנתייעל מהדרום
אוטיזם בתפקוד גבוה קשה יותר לאבחוןאורי8אחרונה
בפניםמרגול
מכירה על הצבא, לא מספיק יודעת על שאר הדברים.
בגדול הצבא לא באמת מקבל את כל המידע. כלומר אולי יש גישה, אבל בפועל לא מחטטים בתיק של כל נער.
על אשפוזים פסיכיאטריים לפעמים כן מקבלים מידע ישירות. מכירה גם מקרים שלא.
לפני הצו הראשון (כיתה יא כזה), הוא ידרש למלא שאלון שכולל גם הצהרת בריאות. אפשר לסמן שאין כלום.
בנימה אישית אגיד שלפעמים בשביל הנער עצמו כדאי לספר את האמת בשביל שהשירות שלו יהיה מותאם. ייתכן שבאמת לא יתאים לו (נפשית) קרבי, או שיצטרך בסיס קלב וכו. אבל זה בעיות של עוד כמה שנים אם הוא ביסודי.
תקחי אותו לאבחון. מסל השיקום סביר שירוויח הרבה. וה"מחיר" כנראה מזערי עד לא קיים.
(אגב, ברוב המקרים בכללי במציאות, גם אם יש הסתכלות על מצב נפשי יעשו הערכה מחודשת לפי איך הוא בהווה. כלומר אם זה משהו שהיה ביסודי וכבר לא נוכח לא יתרגשו מזה במיוחד)
אני לא יודעת אם הצבא יודעדיאט ספרייט
אבל אני כן יודעת שטוב וכדאי לבצע אבחון כדי לקבל שם והגדרה לבעיה ובהתאם לטפל בה.
גם אם הצבא ידע, עדיך שהוא ידע ובינתיים הילד יקבל טיפולים מתאימים או קצבה אם צריך.
עם כל האהבה לצה"ל ושירות משמעותי, בסוף זה רק 3 שנים והאבחנה על פי רוב היא לכל החיים.
אגב, לפעמים האבחנה שלנו היא שגויה ולכן חשוב לעשות אבחון טוב ומדויק.
מה שחשבנו שהוא חרדה חברתית הוא בעצם אוטיזים ומה שחשבנו לאוטיזם הוא בעצם ocd.
בהצלחה!
אם האבחון פרטיעוד מעט פסח
הצבא לא ידע עליו בלי שתספרו לו.
אם האבחון בקופה- בעקרון לפני צו ראשון צריך להביא מכתב מרופא הילדים על מחלות רקע. אז זה תלוי כמה הרופא שלכם יהיה יסודי והאם הוא יחפש את המידע הזה או לא.
אם זה אבחון שמגיע לביטוח לאומי- אז הם כן מעבירים מידע ישירות לצבא.
בכל מקרה, ממליצה ממש שאם יש אבחון משמעותי, לא להסתיר מהצבא. בסוף, את לא רוצה שישבצו את הילד במקום שעלול להזיק לו נפשית.
שאלת על השפעות במהלך החיים, אז רוצה להוסיף שבביטוח בריאות פרטי העלויות יכולות לעלות כשיש רקע של אבחון פסיכיאטרי. חוץ מזה, לא חושבת על השפעה נוספת, ולדעתי זה לגמרי שווה את התועלת שבקבלת סל טיפולים בבית הספר.
ולגבי ביטוח לאומי-עוד מעט פסח
הם לא ידעו לבד על האבחון, גם אם הוא נעשה בקופ''ח.
הם ידעו רק מה שתספרי להם (ועל חלק מהאבחונים מקבלים קצבה, כך שאולי שווה לספר להם. תלוי מה האבחון, שווה להתייעץ עם עו''סית רלוונטית).
לא יודעת לענותצוףלבוב
עונה מה שאני יודעתאורי8
1. אסור להעביר אבחון לשום גורם ללא חתימת הורים.
2. כשבחור מכיע לצו ראשון הוא מגיע עם טופס שרופא המשפחה ממלא בו המון סעיפים וחותם עליו. אני מניחה שהרופא ממלא לפי התיק הרפואי שלו ואם כתוב משהו נפשי הוא יכתב אותו. אבל לא בטוחה שהוא יתייחס לאבחון מהיסודי. יש גם ראיון בבקום ויכול להיות שהנער יספר על עצמו . ישלי אח שהיתה לו תקופה קשה ביסודי והיה אצל פסיכיאטר וקיבל טיפול תקופה קצרה ובצבא היה בקרבי, וזה לפני יותר מ 10 שנים. עכשיו זה עוד יותר נורמטיבי.
3. לפעמים הורים חוששים מהאבחון בגלל הצבא, הילד מפסיד טיפול וסיוע וזה גורם למצב להחמיר ובאמת לצערנו כשיגיע לצבא לא יהיה במצב טוב. לעומת ילד שמקבל את הסיוע והטיפול בזמן וככה וכשיגיע לגיל צבא יש סיכויים טובים שיוכל לעשות שרות משמעותי.
מחפשת רעיון לעיצוב עוגה לסיום מסכת בבא בתראnik
אפשר גם סיום של שלושת הבבאות.
לא משהו מורכב מידי🫣
תודה!
תשובה מג'מינימאוהבת בילדי
מזל טוב על סיום מסכת בבא בתרא! זהו הישג מרשים מאוד.
לכבוד המאורע המכובד, הנה כמה רעיונות לעיצוב עוגה המשלבים מוטיבים מעולמה של המסכת:
עיצוב "דף גמרא": הפיכה של העוגה (ניתן להשתמש בדף אכיל מודפס) למראה של דף מסכת בבא בתרא. ניתן להדגיש בצורה ויזואלית את המילים "סליקא לה מסכת בבא בתרא" בפונט בולט ומעוטר.
מוטיב ה"חזקה" או "שותפין": מכיוון שחלקים נרחבים במסכת עוסקים בדיני שכנים, שותפין, וחזקות, ניתן לעצב על העוגה אלמנטים של בתים, חצרות או גבולות (סמליים), שיוצרים מראה של שכונה עתיקה ומזכירים את התוכן הלימודי של המסכת.
עיצוב ספרית ספרים: יצירת "מדפי ספרים" מבצק סוכר או שוקולד, כאשר אחד הספרים בולט ומסומן כ"בבא בתרא", מוקף בספרים נוספים, מה שמשדר את עוצמת הלימוד וההתמדה.
מוטיב כלי הלימוד: עיצוב של שולחן לימוד עם זוג משקפיים, עט נובע (או נוצה), ומסכת בבא בתרא פתוחה מונחת עליהם, כסמל להשקעה והעמל שהושקעו בלימוד.
טיפ למראה נקי ומכובד: שימוש בצבעים קלאסיים כמו כחול, לבן וזהב תמיד מעניק מראה חגיגי ויוקרתי המתאים לאירועי סיום מסכת.
האם תרצה עזרה נוספת בתכנון הפרטים הטכניים להכנת אחת האפשרויות הללו?
אני הייתי עושהמאוהבת בילדי
עוגה מלבנית ומצדדיה 2 רולדות- כמין ספר תורה
אולי ציור של שער?אן אליוט
רעיונות טובים! תודה!nik
וואו אם הייתי מעצב עוגה של בבא בתראחתול זמני
הייתי שם באמצע מחיצה שבורה
ולפיכך האבנים והמקום של שניהם
תודה על הרעיון, אבל זה פורום לאמהותיעל מהדרום
מניחה שהגעת לפה מהראשי בלי לשים לב.
אה סליחה לא שמתי לב בכלל
חתול זמניאחרונה
הייתי בטוח שזה בית המדרש או משהו
חיפוש מקום מגוריםמרים מרים
אנחנו זוג עם חמישה ילדים 1.5-9. מחפשים רעיונותלמקומות מגורים תורניים עם חיונך טוב.
אנחנו פתוחים לשמוע על גרעינים, יישובים, וריכוזים אחרים. פחות בכיוון של חווה או מקומות שהם בשלבים מאד התחלתיים של הקמה.
חשוב לנו מקום עם יראת שמיים גדולה, שמחה, אנישם עם פשטות ועומק.
כרגע גרים בירושלים בריכוז מאד תורני ומרגיש לנו שחסרה פה חיות, וחיבור לעם.
אז האפשרות היא או לגור ביישוב שיש קרבה סבירה לעיר כלשהי.
או בגרעין תורני שמח ואיכותי.
ממש אשמח שתפקחו לנו את העיניים!!! תפתיעו אותי עם רעינונות
הגרעין ברמלה ממש נשמע משהו בסגנון שאתם מחפשים.אני=)אחרונה
מגורים ליד אשדודשירה-
היי אנחנו זוג פלוס 1
כרגע גרים ברעננה
בעלי מתחיל לעבוד באשדוד ואנחנו מחפשים ישובים / קיבוצים / מושבים עם קהילות דתיות- מעורבות פתוחות לא משהו דוסי.
אנחנו מאד פתוחים בסגנון שלנו.
ושלא יהיה מעל 20 דקות נסיעה לכיוון צריכים מקום מעורב אבל חשוב לנו ממש קהילה צעירה
לא יודעת מה המרחק וכמה צעירים יש שםיעל מהדרום
אבל יש באזור את בני דרום וקבוצת יבנה.
וגם ניר גלים124816
תגובה שקיבלתי בפרטי (מגבר)יעל מהדרום
רוצה להוסיף המלצה על היישוב ניצן, שנמצא מעט דרומית לאשדוד, יישוב דתי לאומי בעל אופי פתוח וליברלי, כמו שהכותבת מחפשת. יש משפחות צעירות, ואוירה קהילתית נחמדה.
ההיכרות שלי עם המקום מתוך 2 קולגות בעבודה (אני עובד בתל אביב) שגרים בניצן.
על אחד מהם אני יודע שאישתו עובדת באשדוד, זוג עם ילדים די קטנים (תאומים…)
אם צריך אני יכול לחבר למידע דרך הקולגות שלי בעבודה.
הבנתי שביבנה יש הרבה דתיים צעיריםטארקואחרונה
שווה בדיקה
מוסדות על-תיכונייםפילה
חיסכוןמדברה כעדן.
זה מעבר להוצאות השוטפות... יש לנו קטגוריה של חיסכון...
וגם אפשר למשכן חלק מהבית אם יש בבעלותכם....(לחתונות)
בעיניי זה לא קשור למדרשות וכו'...
וגם אם אתם יותר חיים על הקשקש אפשר להגיש מלגות וכו'...
כמו שמממנים ישיבות תיכוניות ואולפנות...אר
באמת לא קל
הציבור שלנו מוציא הון על חינוך
מעצמךהפי
זה באמת הוצאה ממש גדולהggg
אם מתקשים לשלם על הכל אז כדאי לבקש הנחות.
יש אולפנות וישיבות שיש בהם פנימיה שיש להם סבסוד של עליית הנוער להורים שלא מסוגלים לשלם. (יש שם בירור רציני מה רמת השכר וכו', אבל אם מקבלים הנחה היא יכולה להיות מאוד משמעותית)
ישיבות גבוהות או מדרשות ללימוד תורה יש אנשים שמשלמים את זה ממעשר כספים. חוץ מזה בגילאים האלה נראה שכבר אפשר לבקש מהילדים שיעבדו בימי שישי או בבין הזמנים ויעזרו קצת במימון.
כדאי תמיד לחסוך משהו, גם אם לא סכומים גדולים ולהפקיד את זה בתוכנית חיסכון טובה. יש גם את התוכניות חיסכון לכל ילד של הביטוח לאומי. כשהן משתחררות, אפשר להגיד לילדים לשמור אותם לחתונה בעז"ה.
ויש כאלה שגם משלמים לת"ת...
בהצלחה לכולנו
זה ממש מאתגראורי8
אתם גיבורי עלפילה
ממש ממש לא ניצולאורי8אחרונה
קודם כל הם לא ביקשו. אנחנו הצענו. זה כנראה ענין של נורמות ומנטליות. זה מה שאנחנו קיבלנו וזה מה שאנחנו מתאמצים לתת( רק שלהורים שלנו היו הרבה פחות ילדים אבל קיבלנו הרבה יותר).זה גם לא נכון שמפרנסים אותם עד גיל 25. רק עוזרים מעט. הבנות הנשואות שלי מפרנסות את עצמן והן התחתנו בגיל 20. עזרה מועטה בדירה זה רק לתת משהו מינימלי שיהיה להם מאיפה להתחיל.הבת שעזרנו לה לקחה משכנתא גדולה שאני מקוה שתעמוד בה. ( אפילו שקנתה בפריפריה). בלי העזרה שלנו כנראה היה לוקח לה עוד כמה שהים לקנות . ולממן ישיבות וחתונות לא מממן להם חיים. זוג צעיר צריך לפרנס בית, את זה הם עושים לבד תוך כדי הלימודים / צבא/ ישיבה ובאמת הם גיבורי על. המימון של הלימודים זה עזרה קטנה בתוך זה. וכם בחור בישיבה גבוהה או בת במדרשה עובדים תוך כדי או בחופשים ומממנים להם את כל שאר החיים שלהם. את ממש לא חיבת כלום תחליטי מה באפשרויות שלך. לנו חשוב להתאמץ על זה, כנראה כי זה מה שאנחנו קיבלנו , ואני רוצה לתת להם התחלה טובה יותר לחים. אפילו מרגישה שאנחנו לא נותנים מספיק. הלוואי שהיה לי לתת יותר לדירה , גם ככה קשה להיות זוג צעיר שלומד ועובד ומגדל ילדים. והילדים שלי חיים בפשטות , ממש לא מנצלים אותנו. ולגבי לפרנס,אותם עד מווצ, מאחלת לנו חיים ארוכים.... אבל מה היעוד של הכסף מבחינתך? מבחינתי היעוד שלו לאפשר חיים נוחים לי ולילדים שלי. ובעזרת ה גם בגיל 80 אם יהיה לי מה לתת אתן להם גם כדי לשפר את תנאי חייהם. אין לי מה לעשות עם הכסף בעולם הבא...
מחפשת המלצהכל היופי
לפסיכיאטר לצורך אבחון אוטיזם לנערה.
כלומר צריכה פסיכיאטר שזו המומחיות שלו
תודה מראש ❤️
בתל אביב עוזר לך?מתואמת
ממליצה על ד"ר ליאור אדלר.
אגב, בשביל לקבל אבחנה מלאה צריך גם אבחון אצל פסיכולוג (זה אפילו נצרך יותר).
אז אם עוד לא עשיתם, ממליצה על דינה זלזניק בירושלים ועל אליעזר סוקניק בבית שמש.
כן, עוזרכל היופי
אנחנו אחרי אבחון פסיכולוגי, מסתבר שיותר קשה למצוא פסיכיאטר מפסיכולוג (לפחות במומחיות הזו)
תודה על ההמלצה, אנסה
נכון... בהצלחה רבה!!מתואמתאחרונה
אשמח לטיפים איך להרגיל מתבגרים להחזיר את החפצים1112
גילאי 12-18
תודה רבה רבה
כשתמצאי תספרי לי🤭מתואמת
אבל כנראה שבשביל באמת להרגיל למשהו צריך להתחיל בגיל צעיר, וכך זה הופך להרגל טמוע...
אני לא עשיתי את זה, ועכשיו אוכלת אותה
גם דוגמה אישית עוזרת. אבל אוחי צריך דוגמה אישית משני ההורים🙈
וחוץ מזה אני חושבת שזה בעיקר אופי...
אנחנו בגיל יותר קטןנירה22אחרונה
עשינו מבצע שנקרא מבצע נעליים על החזרת הנעליים למקום
אבל לא יודעת אם יעבוד בגיל הזה
אשמח לעזרתכן בתכנון בת מצווהחולמת להצליח
התחלתי לברר מחירים ונראה שהכל ביחד יוצא יותר מהסכום שתיכננו, חשבתי שיעלה 15,000 ש''ח ונראה שיצא יותר.
מדובר באירוע של 100 איש (חברות ומשפחה)
בינתיים סגרתי אולם ב1900
המעצבת בלונים ושולחנות ב1800,
התיכנון גם קייטרינג,
צלם/ צלמת,
דיג'יי,
קייטרינג
איפור לי ולבת מצווה ותסרוקות ל2 בנות,
בגדים ואם צריך גם נעליים,לכל המשפחה.
כמה כל דבר עולה בערך?
קייטרינג חלבי או בשרי?לפניו ברננה!
קייטרינג חלבי או בשרי?לפניו ברננה!
בשרי, הגיוני שיעלה בערך 7000?חולמת להצליח
ואי זה לא ערך לילפניו ברננה!
כתבתי לך עוד דברים בתוך ההודעה..
האמת שאני לא הכי בקיאה במחירים. עשינו ברית השנה אבל ממש לא זוכרת 😅
7000 נשמע לי כן הגיוני ל100 איש.
בכל מקרה הייתי נעזרת בai לעשות את התכנון הזה.
דברים כמו בגדים למשפחה זה תלוי מאוד מה הגילאים ואם זה בנים או בנות, וגם תלוי בתקציב באיזושהי רמה.. ואם יש אפשרות להזמין מחו"ל.
וגם אפשר לחשוב מה את יכולה להעביר אלייך/לקרובות משפחה ולהוזיל ככה עלויות. לדוגמה - קינוחים - לשאול אחיות וגיסות אם יכולות להביא. דוגמה נוספת - קשת בלונים אפשר להזמין אביזרים משיין ולעשות בעצמך. הבעיה העיקרית שזה לוקח הרבה זמן. אז אולי לשלם לנערות שיעשו את זה? זה עדיין זול משמעותית מהבאת בלונאית.
*אין לי ניסיון בעצמי.. חחח הגדול שלי בן 9...
בדקתי לך.לפניו ברננה!
ההצעות מחיר שקיבלנו לברית נעו בין 60 ל70 למנה בשרית.
אז 7000 לקייטרינג זה הגיוני.
אנחנו הלכנו על הצעה של 60 בלי קינוח, הבאנו אבטיח ומלון ועוד קצת שהכנו בבית.
תודה רבהחולמת להצליח
מאיפה הקייטרינג שלקחת? אשמח לפרטיםחולמת להצליח
בפרטילפניו ברננה!
כן. לנו לקחו לברית 70 שקלים, כולל חד"פ, לחמניותיעל מהדרום
לק"י
ושתיה.
קייטרינג ידיד מבאר שבע.
מזל טוב!!
כותבת מה שאני מכירה-עוד מעט פסח
מעצבת- לא לקחנו. השתמשנו בגמ''ח אירועים, ויצא מהמם. תרמתי להם 200 ש''ח מיוזמתי (רשמית זה חינם).
קייטרינג- תלוי ממש מה הרמה, כמה מנות, צורת הגשה וכו'. לדעתי עלות סבירה זה 70 עד 120 למנה. וזה טווח רחב מאוד.
אפשר להוזיל עלויות אם למשל לוקחים מגשי אירוח, וקונים בנפרד שתייה וחד''פ.
צלם- סביב ה-1500 ש''ח. אם תרצי, יש לי המלצה לצלם שעשה עבודה מדהימה ב-1200 (כולל מגנטים).
דיג'יי- 2500-3000. שוב, יכול להשתנות אם את רוצה תאורה מיוחדת, ציורי פנים, ג'אסט-דאנס. אביזרים לריקודים...
לדעתי אפשר לוותר פה על הרבה דברים...מתואמת
אצלנו היה רק אולם (קטן) וקייטרינג (חלבי, בבופה). בגד חדש היה רק לבת המצווה (כל השאר לבשו בגדים שנקנו לחתונה של אח שלי שהייתה כמה חודשים לפני).
אח שלי (נגן מקצועי) ניגן - אבל אם לא היה לי אח כזה, היינו פשוט מפעילים מוזיקה במערכת.
תסרוקת לבת המצווה - אחותי עשתה (אם לא היא הייתי משלמת לנערה מוכשרת סכום יחסית נמוך).
צילומים - עשינו בעצמנו...
כן שילמתי יחסית הרבה כסף על חומרים ליצירה (ציור על תופי מרים), אבל אפשר למצוא משהו זול יותר.
מציינת שהחגיגה הייתה בלי חברות - לחברות חגגנו בנפרד בכיתה עם עוד שתי חברות, והבאנו סדנת יצירה חיצונית, שהתשלום עליה התחלק בינינו. אוכל הכנו בעצמנו.
יכול להיות שאצלכם אין מצב לעשות חגיגה פשוטה יותר... אבל אני כן חושבת שאפשר לנסות לחסוך - קייטרינג פשוט יותר ובלי מלצרים (אפשר לשלם לנערות צעירות שיגישו), לעצב בעצמכם את האולם ככל האפשר (גם כאן אפשר לשלם לנערות צעירות), לקחת דיג'יי זולה או באמת להפעיל שירים במערכת שמע, למנות מישהו מהמשפחה שטוב בצילום כדי לצלם, תסרוקת רק לבת המצווה, להתאפר לבד, לבדוק אילו בגדים יש כבר בבית שיכולים להתאים לאירוע, וכו'...
אלו המחיריםאר
לנו כולל הכל עלה 25000 שח
בגדים נעלים איפור תסרוקת
בעיקר לבת מצוה ולי
לילדים האחרים לא לכולם קנינו חדש רק מי שהיה צריך.
בלונים ועיצוב אולם עשינו לבד מהמם.
קיטרינג בשרי 120 שח
אבל מניחה שיש זולים יותר
דיגי זה עוד הוצאה רצינית גם שם בטח אפשר ליסוך
השאלה מה חשוב לכם ומה האפשריות שלכם
לחשוב ולתעדףמדברה כעדן.אחרונה
מה מהדברים שכתבת את יכולה
או לוותר
או להוריד סטנדרטים
דיג'יי - לקחת מישהי מתחילה אלא אם אתם משפחה ממש מוזיקלית וזה דבר חשוב לכם שיהיה הכי איכותי ומדוייק
תסרוקות - למצוא נערה שיודעת לעשות יפה
צלמת- מתחילה...
זרקתי מה שאני יודעת שעושים
יודעת שלי ממש חשוב צילומים איכותיים ולא חושבת שאוותר על מישהי מקצועית.
אבל בטח בתסרוקות אנסה למצוא נערה..
כנל דיג'יי, אחפש מישהי מתחילה, דרך. להוזיל את זה...
ספרים על התמדה והרגליםאבןישראל
אני מחפשת אם מישהי מכירה ספרים למבוגרים/ ילדים על נושא ההתמדה, על נושא הרגלים וכללים בחינוך ובכלל.
אם אתם מכירות משהו יותר מאשמח לשמוע.
תודה רבה 🙏
'כוחו של הרגל' על הרגליםoo
אחפש עליואבןישראל
את ממליצה עליו?אוהבת את השבתאחרונה
הרגלים אטומיים, מצויין ופרקטי.פלספנית
מהמםאבןישראל
גם רציתי להמליץ עליועוד מעט פסח
וראיתי שיש גם תמצות שלו בפודקאסט, אם את בעניין