פעולת כניסה לשבט מעלות
מושקע ויפה
בס"ד
פעולת כניסה לשבט מעלות:
מעבירים קרח שבאמצע שלו יש סוכריית גומי בצורת לב שהקפאנו לפני הפעולה ביד של כל חניך וכשהקרח ביידים של כל אחד הוא צריך לומר שם וכל מיני דברים (שם מצחיק של סבתא, בצפר, מה הוא אוהב לעשות) ואז מחלקים לכל חניך צ'ופר: כוס חד פעמית עם קרח ובאמצע שלו יש סוכריית גומי בצורת לב ופתק שעליו כתוב "בתקווה שנצליח לשבור את הקרח ולהגיע ללב אחד של השני".. ואז שוברים את הקרחון הגדול "שוברים ת'קרח"...בלה בלה. והחניכים אם הם רוצים יכולים גם ביחד עם המדריכים לשבור ת'קרח שהם קיבלו.. זה יוצא חמוד לאללה והחניכים אוהבים את זה..
אחר כך , לפני הפעולה, לוקחים בריסטול שעליו כותבים שבט ***** (=אנחנו כתבנו שבט מעלות) ומחלקים אותו ל6 חלקים של פאזל.. את החניכים מחלקים ל6 קבוצות שכל קבוצה אחראית למצוא חלק אחד מהפאזל.. הם מוצאים זאת ע"י כתב סתרים שמוביל אותם למקום כלשהוא ששם נמצא החלק.. בסופו של דבר, כל הקבוצות מביאות ת'חלקים ומראים להם שכשכל אחד תורם כל מה שהוא יכול ועוזר לכל השאר- ביחד הם מרכיבים שבט גדול ומגובש וכו'- ואפשר גם לקחת חלק אחד, ולא להחביא אותו ולהראות להם שבלי חלק אחד מהפאזל- הפאזל לא שלם..
ובסופו של דבר, מביאים מאכל כלשהוא (אנחנו לדוג' הבאנו פיצה), אפשר גם להביא עוגה, ואז חוץ מזה שהחניכים נהנים מהפיצה, גם מסבירים להם שאם הייינו מביאים כל מרכיב מהפיצה/ מהעוגה בנפרד, התוצאה הסופית, האוכל היה פחות טעים מאשר כשהוא מאחד את כל המרכיבים שלו- כך גם השבט...
ב"ה החניכים ממש אהבו... בהצלחה ענקית! =]
מספרים להם את הסיפור על האיש שהלך להביא למך חלב לביאה ובדרך חזרה כל האיברים רבו מי הכי חשוב....ואחרי שזלזלו בלשון התברר שהיא הכי חשובה בלה בלה..כי היא בעצם אמרה שהוא הביא חלב פרה ולא לביאה (למרות שזה לא היה נכון)ועל כן הוא נאסר...בעצם הכל תלוי בשמירת הלשון!משהו אחד קטן שאומרים יכול לשנות את הכול!בתחילת הסיפור מחלקים להם כוס חלב ובכל פעם כשאומרים את המילה חלב הם צריכים לשתות מהכוס עם החלב!
בהתחלה שיחקנו איתם ים יבשה...שזה גם די מתקשר לכל העניין..מה שאנחנו מוצאים מהפה..יכול להשפיע על הרבה דברים וכו' וכו''...!
צ'ופרים על שמחה: פעולה ליום העצמאות, או סתם על משמעות המגן-דוד גרסה להדפסה
1. לוקחים 6 רצועות כחולות ומריכיבים שני משולשים על הרצפה.
2. מבקשים מהחניכים לדרוך על המשולשים.
3. מוסיפים עוד שני רצועות, ומריכיבם את הדגל, או משתמשים באותן רצועות ומרכיבים רק מגן דוד.
4. מבקשים מהחניכים לדרוך על המגן-דוד, ומצפים שהם לא ידרכו, או שיהיה להם קשה לדרוך.
5. מדברים על המשמעות של המגן-דוד בשבילנו, ומוסיפים קצת רקע עליו (שהדגל זה בעצם יציאת מצרים, למה קוראים לזה מגן דוד...)
בהצלחה!