בנות על אופנים- מה דעתכם?שובל אור

זה נראה לכם מתאים ונאה שבת גדולה (נניח בת 19 כמוני) תרכב על אופניים בפומבי?

רוצה לשמוע דעות!

למה לא?גל.
אם זה לא בעיה עם החצאית... אם את מסתדרת עם זה מבחינת צניעות אז סבבה...
אני רוכבת על אופנייםקופיקו
ואני בת 18 עוד מעט
כמובן שצריך לרכב עם מכנסיים מתחת לחצאית
ונראה לי שבסופו של דבר זה אם את מרגישה בזה נוח או לא.
אני לומדת בקריות ומלא בנות באות עם אופניים לבית ספר
וגם המורות!כן, כן המורות! (גם המורים)
נכון ששמים מכנסיים מתחת, אבל תמיד זה עולהשובל אור
ודוגרי לא היה מזיז לי להיות רק עם מכנסיים, בתנאי שזה מקובל בסביבה בה אני רוכבת..

עכשיו אני אפנה את השאלה לבנים, או לבנות שלא מרשות לעצמן לרכב- מה תחשבו אם תראו בת רוכבת?
לא שהדעה שלכם כ"כ תזיז לי, אני בכל מקרה אמשיך לרכב, אבל בכל זאת אני רוצה לדעת איך זה נראה בעיני אחרים וכמה פאדיחות אני עושה לעצמי..
בתור בן,גל.
אני חושב שזה ממש נורמלי... אבל זה יפה שאת אומרת שבכל מקרה את תמשיכי. לא אמור להפריע לך מה אנשים חושבים...
האמת - זה כלי מאוד נחמדמשה
(לו רק הייתי יודע לרכב).

במיוחד בערים, שם לוקח לפעמים ליסוע באוטובוס כמו או יותר מללכת ברגל. מרחק של 20 דקות נסיעה בפקקים, 30 דקות ברגל וכנראה רבע שעה+- באופניים (ועשר דקות באופנוע)ץ

משה פייגלין (ממנהיגות יהודית) כתב על זה פעם ב-NRG, שהוא ועוד מישהו הם בין הבודדים שמעיזים ליסוע באופניים על כבישי יו"ש.


לשאלה - אני בעד.
ואו ואו!אפוש
בס"ד
זה נראלי הדבר היחיד שאתה לא יודע לעשות....
חבל ....
משה פגליין הוא דוד של תאומים מהמחזור שלי.משהא
וגם הם שרוטים.
אולי גנטי.
סתם..
אחותי רוכבת.צחקן
ב"ה ואני לא רואה בעיה.
ממממכאל 2 3
ב"ה ית'

א' כן למה לא?

ב' לא כול דבר צריך לשאול
אם זה נאה או לא את
צריכה לאחליד לאצמך

בברכת אהבת יהודים מאיר
תקשיביצביהודה
בת מלך כבודה פנימה לא?!?
בנות יהודיות הילוכן תמיד בצניעות ולא ההפך
לצבימכאל 2 3
ב"ה ית'

לצביהודה

שלום מה לא צנועה אופניים?

אני מכיר רב חסדי שאישתו נוסעת על אופנעים

זה צנוע
אני לא מבינה מה הבעיה בכלל!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ארטיק
אני מכירה מלא דתיות ולרדיות אפילו שרוכבות על אופניים!!!!!!!!!!!ברור שלא הולכים עם חצאית ממש קצרה או משהו כזה אבל בעיקרון לדעתי ממש אין בעיה...
אופנים או אופנוע?צחקן
ב"ה וגם בת של הרב שלי... (כיתה ב)
אז ככהצביהודה
בס"ד
עם כל הכבוד זה נראה לך מתאים זה כל מייחצן ומושך צומי אני גר בישוב לא דתי ובחיים שלי לא ראיתיע שם ילדה מעל גיל 11 נגיד נוסעת על אופניים אם את מגדירה את עצמך דתייה או בכלל יהודיה יש גדרים ביהדות, גם לבנים גם לבנות. אין מה לעשות מתמודדים. ילדה בכיתה ב שנוסעת על אופניים שונה מבחורה בת 19 קשה נו אז מה יש הרבה דברים קשים בחיים אז לא תסעי על אופניים
טוב אז אולי ביישוב שלך זה משהו יוצא דופן אבל בהרבהארטיק
יישובים דתיים זה לא....
לארטיקצביהודה
אני לומד באיתמרןגם שם זה לא מצוי תגידי שם של מקום אחד שבו זה מצוי ומקבלים את זה בהבנה הרי כל הבעיה היא מראית עין ויש מראית עין ואני אומר את זה מצד של בן
אבל אי-אפשר שבת לא תעשה כלום ולא תתלבש יפה ולא תסעארטיק
באופניים רק בשביל שזה לא משך צומת לב..... אז אולי פשוט לא נצא מהבית כי זה שאנחנו יוצאות מהבית מושך צומי???
לדעתי זה לא מושך צומי יותר מללכת ברחוב ולדבר בפלאפון או משהו כזה...
כל עוד זה צנוע, ולא נעשה בכוונה לגרות אלא לחסוךמשה
אני לא רואה בעיה.

ואחותי רוכבת על אופניים שמאפשרות לה לרכב גם עם חצאית ובלי מכנסים מתחת (אחד המוטות שם נמוך יותר ולא מפריע).


אבל אני לא רוכב בכלל, מה אני מדבר.
אני ממש לא מסכימה עם זה שאסור!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!אנונימי (פותח)
מישהו יכול להסביר לי מה הבעיה?אנונימי (פותח)
שטוענים שזה מושך צומי.צחקן
אני מסכימה עם "צביהודה"....איתי'ה
לק"י.

תכלס זה לא צנוע...

החצאית כמעט תמיד עולה... ורואים את המכנסי'ים....

אבל זה תלוי איך הבת מלבשת גם ככה... ואני לא נכנסת לזה...

אני רוכבת על אופני'ים ממש לעיתים רחוקות...
וגם אז אני מקפידה ממש שהחצאית תהי'ה תמיד למטה...

וחוצמיזה אני גם שמה לב שלבנים זה כן יחסית מוזר-וד"א אני מדברת על חילונים...[אני גרה בעיר..] ובטח שזה מושך תשומת לב....
אצלנו זה די מצוי ואנחנו מקום דתי...אנונימי (פותח)
בס"ד
ואם בן יארה את זה זה לא יהיה יוצא דופן...
וגם ככה ברוב המקומות בעולם..לויודעת מה עם היישובארטיק
שלך!!
אצלנו זה מצוי!!!אנונימי (פותח)
יש גם אימהות שרוכבות ביישוב שלנו..
אז ככהצביהודה
עשיתם ממני איזה רשע ביקשו להביע דעה והתחילו פה ויכוחים מפה ועד לא יודע מה

וארטיק אין סיבה לחטוף קריזה אמרתי את דעתי זהו
מצטערת ..... לא התכוונתי להעליב....ארטיק
אז ככהצביהודה
מופיע במסכת פסחים דף ג עמוד א לנשים עניין רכיבה על גמל שמזה לומדים לאופניים ששם יש בעיה שנשים רוכבות בפיסוק רגליים ואז מביאים את זה שרבקה אימנו רכבה על גמלים בדרכה ליצחק ומתרצים על רבקה שבגלל שהיו שודדים בדרכים אז לא הייתה בעיה בימינו שיש פחות סכנה בדרכים אז יותר חוששים לעניין הצניעות בעיקרון מותר אבל צריך להקפיד מאוד על הצניעות
ומה הדברים הקשים שאתה מתמודד איתם?שובל אור
תנסה לחיות ולו לשנייה אחת בסגפנות, כמו מה שאתה מצפה מבנות, ש'כל כבודן בנות מלך פנימה', אתה תתפוצץ.

זו דרישה בלתי אפשרית, וחוצמיזה שאתה מפרש את המשפט לא כמו שהוא באמת.
אם זה עם חצאית ארוכה,אז סבבה ממש!!!!דרשתי קרבתך
רק שזה עם חצאית ארוכה ורחבה!!!!!!!בשום פנים ואופן רק עם מכנסיי'ם!!צניעות צריכה להיות בכל מקרה!!!!!!ואם זה גורם בעיות של צניעות,אז צריך לוותר גם על זה!!!,כי צניעות קודמת להכככככככככל...מקווה שהבנת....יומעולה ותמיד בשמחה!!=]
נא להפסיק עם הסיסמאות האלה לפני שאני אתרתח!שובל אור
אני רוצה לחיות, ואני אוהבת לחיות, וחיות אצלי היא גם מחוץ לכותלי הבפנים שלי, אז זכותי המלאה להלך כאוות נפשי ולרכב על אופניים כאוות נפשי. אני רק שואלת כדי לקחת בחשבון את המחיר הצפוי.
ואייצביהודה
לא אמרתי לא לצאת מהבית למסקנה יש להקל אבל צריךלשים לב איך נוסעים על אופניים
אני גם חשבתי על העניין הזה בזמן האחרון-תפוזה 1
בס"ד

התלבטתי על כל העאניין הזה, ולא ידעתי, ועכשיו אני שמחה שזה עלה לפורום, אבל קראתי את כל התגובות, ולא ממש הבנתי אחרי הכל מה באמת הדיעה הצודקת.. יש פה הרבה דעות סוטרות.. כל אחד אומר את דעתו.. (לא שזה רע..) אז מה עושים??
תכל'ס בסוף את מחליטה...גל.
זה לא שאסור, מקסימום, יש כאלה שחושבים שזה לא יפה... ביג דיל...
עייניצביהודה
פתחי מסכת פסחים דף ג עמוד א רשי שורה רביעית מלמטה מדבר על עניין רכיבה על גמל למסקנה מותר אבל צריך לשים לב
לפי דעתך, לבנות מותר ללמוד גמרא?אנונימי (פותח)
כןAGאחרונה
אין שום מקור שאוסר, יש בגמרא אפילו סיפורים על ברוריה שלימדה הרבה אנשים תורה ויש גם מדרשות שמלמדות גמרא!!!
הפניתי לזה מהעמוד הראשי וכל המקצינים הגיעו...משה
כמה לא מפתיע.

יש מקומות שזה יעבור בכיף, ויש מקומות שתצטרכי אופניים ממוגנות אבנים (או ירי).


לענ"ד - שימי פס !
משה, אתה חייב להדגיש את זה שאתה חפיפניק?‎גל.
משה הוא יצור (עפי מסכת מוריה, שכרגע מן הסתם ישנה)צחקן
ב"ה צחקן, טיוש.
אזמה?!מוריה
בס"ד

מרכלים עליי?

ייצור זה מחמאה, לא?!

חוצמיזה, ש20 דקות אחרי זה קמתי לתחייה. העירו אותי (בת 6.5)..
לא.... סתם אין קשר.צחקן
ב"ה
מישהו פה אמר לי פעם שאת קוראת לו כה.
וייצור- זה כולנו - יצירים של הקב"ה.


קמת לתחיה? לבד? יש מישהו למעלה שמעיר מדי פעם.
מישו?!מוריה
בס"ד

ייצור זה מחמאה, לפחות בשבילי.

אני חיה כבר הרבה זמן. יש עיניינים אישיים שאני לא אפרט.
כן.צחקן
ב"ה
(אאל"ט - את אכמעט ולא מתכתב עם בנות, ממה שזכור לי)

ייצור זו אכן מחמאה.... זו תזכורת שמי שברא אותך הוא גם נשגב ולכן גם אתה קצת כזה, או לפחות צריך לשאוף להיות...

וכן - מי שוותיק פה יודע. לא צריך לפרט עכשיו...
אפשר לדעת מי (באישי.)?מוריה
בס"ד

ברור.. ייצור זה הכל..

אבל זה לא קשור למי שוותיק..
שובל אורעמית-טליה
קודם כל סתם כלל לחיים
אל תגידי "לא מזיז לי"
צריך לדעת תמיד לקבל מאחרים.

בנות באופניים?
מבחינת ההלכה לא נראה לי מתאים.

אני הפסקתי עם זה כי לא הרגשתי בנוח.
חוץ מזה כשיש רכב לא זוכרים לפדל.

ואני לא רוצה להתערב-
אבל יש יותר בעיה עם בנות עם מכנס מאשר באופניים.
ואת מתאימה את עצמך לסביבה?
משמע כשתהיי (אם תהיי) במצריים תהיי מצריה?

לא יודעת
אני חושבת שתבואי עם מי שאת
אם את לובשת מכנסיים לענ"ד תלבשי אותם גם בבני ברק.
אם לא אל תלבשי בשום מקום.

את צריכה להרגיש נוח עם מי שאת תמיד.
וזה יקרה בגלל מי שאת ולא מי שהסביבה שלך.
ועוד משהועמית-טליה
יש לך קצת תפיסה מעוותת.
(סליחה על הבוטות)

את חושבת שהקב"ה היה מצפה משהו ממישהו שהוא אינו יכול לעמוד בו?!?!
אם הקב"ה אמר לך שכל כבודך בת מלך פנימה
אז כנראה שאת כן יכולה לעמוד בזה!
וזה בכלל לא סגפנות ולא שובינזם וכל השטויות האלה שבנות אומרות.
זה הייחוד של הנשים!
ולא אני לא אומרת לך תהיי עקרת בית כל היום במטבח.
(ומי שיכיר אותי יגיד שאני האחרונה שאגיד את זה)
אבל יש לך תפקיד אחר מגבר
מה לעשות הוא יכול לשים שרוול מעל המרפק ואת לא
מה לעשות הוא לא צריך להסתיר את השיער אחרי הנישואים ואת כן!
וכל זה במטרה לשמור על קדושתך וייחודך!

הרי על מי שומרים תמיד?
על הדבר החשוב ביותר.

תראי את זה ככה
שאת דבר חשוב ביותר
ותראי איך כל התפיסה משתנה ואת גאה להיות בת לפי דרך התורה!

וחוצמזה שאם לא תרכבי על אופניים לא תמותי.
זה עיניין של סדר עדיפות
לשמור על התורה כהלכתה או לא לוותר על מותרות.
וזה משהו אינדבודואלי
כי אצלי זה התורה ואצל אחרת זה המותרות.

מערער. בארץ זה לא כ"כצחקן
ב"ה אבל בחול יש אנשים שרק ככה מגיעים לעבודה.צחקן, טיוש.
לארטיק..מתנחל גאה.
אני חבר של צבי יהודה... והוא היראה לי בישיבה את ההלכה שלבנות אסור ליסוע על אופניים מגלל בעית הצניעות וכו'...(אומנם זה בספר של (הרב) אבינר.. אבל..)
אבל זה מופיע בגמראצביהודה
ל יהודי היקר מתמחל גאהמכאל 2 3
הרב אבינר פסק שמותר

שו"ת שאילת שלמה חלק ז עמוד קסא 302 עד 303

בברכת אהבת יהודים

(סליחה שאני לא אומר אהבת ישראל בישראל יש גם גוים ויש גוים ישראלים)
כשתבתי את דעתי על הפירוש למשפט כל כבודה בת מלך פנישובל אור
מה, ציינתי שעוותה כאן המשמעות האמיתית של המשפט, ואין הכוונה שהבת תחיה כל הזמן בתור כלוב סגור.

לגבי הלבוש בהתאם לסביבה- אני מכבדת את הסביבה בה אני נמצאת ולכן אני מתלבשת כמו שמקובל שם, כדי לא לגרום להם אי נעימות. זה כל העניין.
כן כהה אתה אומר אבל יש גם אנשים שבדקו את זה ואמרוארטיק
ההפך אז....
לפי דעתי..עוד נחזור
אין בעיה שבנות ירכבו על אופנים ושפשוט עם חצאית רכבה מכנסיים מתחת,ולדאוג שהחצאית לא עולה מעל הברך... אני למשל רוכבת מידי פעם..כשמתחשק לי, ואף אחד לא מסתכל עלי אחרת! אולי אם כן מסתכלים עליך אחרת זה בעיה.. אבל במקומות שכן רוכבים לפעמים..את לא צריכה לצאת מהשגרה..
תכלס זה כיף...נחמן מאומן
לא נראה לי שיש עם זה בעיה...
אבל אמא שלי מתעצבנת עלי שאני יוצאת מהבית עם חצאית סנטימטר מתחת לברך...
אז הפסקתי...
לכל הציבורצביהודה
מי שלא הבין אין שום איסןר לבנות ליסוע על אופניים להפך על פי הגמרא מותר אבל רשי שם (ד"ה לשון נקיה פסחים דף ג עמוד א למטה תקראו בעצמכם תשאלו את הרבנים שלכם ואל תגידו שהכל סיסמאות
אני דווקא מכיר את המקור הזה, אבלמשה
1. לא פוסקים הלכה מגמרא.
2. כל קשר בין גמל לבין אופניים מקרי בהחלט, במיוחד כשמדובר באופניים שמותאמים לבנות.
סליחה שאני שואלמכאל 2 3
ב"ה ית'

את עושה כול מה שאמא אומרת לך?

זה לא טוב צריך לאחליד לבד מה לעשות
רכיבת אשה על אופנייםמכאל 2 3
ב"ה ית'

אין לאסור רכיבה אשה על אופניים

מה שהגמרא אומרת שגנאי לה לרכב על סוס משאום

שהדבר נעשה בפיסוק רגליים כי יש לומר שאין הגמרא

דנה אם מותר לאשה לרכב על סוס או גמל ולא נזכר בפוסקים איסור זה

אלא שבנקיות הלשון "לעולם אל יוצאי אדם דבר מגונה מפיו"

"ותבחר לשון ערומים"

מפני זה אין להשתמש בלשון רכב לגבי אשה אלא בלשון ישב חוץ ממקרים שלשון ישב

בלתי אפשרי וזה לשון רבנו חננאל "מפני מה לא הזכיר באשה
מרכב שהמרכב והוא בפיסוק רגלים

והא דרך גנאי באשה הזכרת פיסוק רגלים במקום שאפשר
לו להזכיר בלשון שבח אבל ברכיבת הגמל וכיוצא בה משום פחד

שמתיראה לרכוב דרך ישיבה שלא תפול אי אפשר שלא להזכיר רכיבה אין
עלו כלום"

ואפילו נפרש שלא כר"ח שעצם הרכיבה אסורה משום פיסוק רגליים הרי

מותר במקום שאי אפשר אלא ברכבה כגון גנל שחייבת להחזיק בידיים

או ברגליים שמא תיפול וכן אף על חמור בלילה מפחד החשיכה וכן אין אפשרות לשבת על אופניים מן הצד ואין דרך אחרת אלא לרכב בפיסוק רגלים אבל כאמור לא מצאנו בפוסקים שאסור לאשה לרכוב לכן משמע שהם
סוברים שכל הדיון הוא לגבי נקיון הלשון כדברי הר"ח

על כן מותר לאשה לרכב על אופניים בתנאי שתעשה זאת בצניעות בלבישת בגדים מתאימים לכך


מתוך שו"ת
עוד משהו על אופניים - מסורת ביום ירושליםיונה
מסע אופניים מקרית ארבע לירושלים לזכרו של יצחק בואניש הי"ד

במסגרת אירועי יום ירושלים התקיים מסע האופניים המסורתי של נוער קרית ארבע, מאזור חברון לירושלים, לזכרו של יצחק בואניש הי"ד, קצין הבטחון של קרית ארבע, שנהרג בתקרית הדמים הקשה בה נהרג גם מח"ט הגזרה דרור וינברגר הי"ד.
יצחק בואניש, אומרים בקרית ארבע, חלם בשעתו להוציא לפועל מסע אופניים של נוער קרית ארבע לירושלים. לאחר נפילתו החלו הצעירים בקריה להגשים את חלומו. השנה יצא המסע בפעם השלישית. "מסע זה הינו בעל משמעות רבה לכל הרוכבים על האופניים בדרך העולה לירושלים. הוא מסמל עוז ונחישות ומשנה לשנה" אומרים יוזמיו. הוא מתעצם במספר המשתתפים וכולל לא רק את בני הנעורים אלא גם את בני משפחות נפגעי הטרור, מפקדי חטיבת יהודה ונציגי משטרת חברון.


מחזה הוד של קידוש שמו ית' ברבים

מחזה הוד של מסע אופניים רבתי

עשרות השתתפו במסע אופניים לזכרו של יצח בואניש הי"ד
כ"ח אייר התשס"ד 19/05/2004 13:26

בין המשתתפים משפחות נפגעי טרור קציני צבא ושוטרים. המסע עבר דרך צומת גוש עציון ושם הצטרפו תושבים מהגוש


מסע אופניים עשרות תושבים השתתפו במסע אופניים מקרית ארבע לירושלים, לזכרו של יצחק בואניש הי"ד ולכבוד יום ירושלים.

( יצחק נהרג בהיתקלות בין חוליית מחבלים לכוחות צה"ל וחברי כיתת הכוננות של קרית ארבע , בציר המתפללים בחברון )


בין המשתתפים משפחות נפגעי טרור קציני צבא ושוטרים.
המסע עבר דרך צומת גוש עציון ושם הצטרפו תושבים מהגוש.



http://www.yeshanews.com/?id=28912



אין שום ספק שמסע האופניים הרבתי גרמה לקידוש שמו ית' ולעליית נשמתו של הנרצח הי"ד, הלוא כן ראינו אצל אבותינו הק' שפעלו רבות לטובת נשמת הצדיקים ע"י השתתפות במסע אופניים רבתי.

אלה ברכב (או אופניים) ואלה בסוסים ואנחנו בשם ה' נזכיר!



אני רוכבת על אופנייםאנונימי (פותח)
בס"ד

עם חצאית, ומתחת מכנסיים, שיהיה הכי צנוע.

אבל לפני שבוע, אמרה לי מורה מהאולפנא שלי, שאולי יש בעיה של "פתיחת רגליים" ברכיבה על אופניים,(ועל סוס).
המורה לא הייתה בטוחה בזה. יש הלכה בעיניין? (גם בעיניין רכיבה על סוסים לבנות)
מי אמרה מה אמרהעמית-טליה
ואיפה אני הייתי???
דיברנו על זה פעם...

הרב ברחד אמר משהו אבל אני לא זוכרת =\
אם אין בעיה של צניעות- למה לא? זה אפילו נחמד...מוח קודח
פתיחת ווצאפ במחשביאיר גדסי

אני מנסה לפתוח ווצאפ במחשב הבעיה שיש לי פלאפון כשר ניסיתי להתקין אימולטר 

ניסיתי מאה סוגים אבל בכל אחד הוא לא נתן לי להתקין ווצאפ

מישהו עם פלאפון כשר הצליח להתקין ווצאפ על מחשב?

ויכול להדריך אותי בדיוק איזה אימולטר ואיזה ווצאפ להוריד

ממש יועיל לי

אתה לא בפורום הנכוןזיויק
חפש בפורום טכנולוגיה
טעותיאיר גדסיאחרונה

אתה צודק לא ידעתי אני חדש 

איך אני מוחק

אשכרה הפורום הזה נפתח שנה לפני שנולדתי!!!!!!!!!!!ההרהמורניק

בואו נחיה אותו

מה קורה פה?פיטוניה
כלוםזיויק
פורום נטוש ככל הנראהקעלעברימבאר
אבל אולי לא. מי יודע?קעלעברימבאר
וואו. מקום עם הסטוריהמשה
מה היה פה?שדמות בחולות
פורום פעיל עם חברים אהוביםמשהאחרונה
סביב העשר שנים אחורה.
שיר חדש לקראת פורים!שירים חדשים
מוישי קליינרמןעשב לימון

למה לדעתכם האם בחזית ולא האב?

גיטי קליינרמן: "מוישי הוא כבר הבן של עם ישראל" | ערוץ 7

 

גם עם הדר גולדין זה הרבה כך,

וגם עם שלושת הנערים הי"ד

 

זה חדש יחסית

עם נחשון וקסמן הי"ד זה היה האב בחזית

 

(למה זה גורם לי לחשוב שאני שוביניסטית?)

מרתק: כולם אומרים "שנמאס מהמצב"? למה זה קורה?דבדב

מרתק: כולם אומרים "שנמאס מהמצב"? למה זה קורה?

כולם מדברים על "המצב" ועל זה "שנמאס".
אבל מה אנחנו מרגישים באוויר ולמה?

פודקאסט חדש, מרתק וויחודי ששווה להאזין לו.
והפעם על: "תנועת הבעד"

כל הפרטים, להאזנה>>

קניון, מה הוא עושה לנו בלב? פודקאסט חדשדבדב

 

 

קניון, מה הוא עושה לנו בלב?
פודקאסט חדש:"קניונים ורגשות".
להאזנה>>

, מה הוא עושה לנו בלב?
פודקאסט חדש:"קניונים ורגשות".
להאזנה>>

אולי יעניין אותך