הלל ביום העצמאות:כן\לא ;-למה????????????צביהודה
אני אגיב בבוא העת למרות שהתשובה שלי ברורה מראש
לוידעת..עדי:)
נראלי שכעע.. המדינה עצמה לא עשתה לך שום דבר.. הממשלה האכזרית עשתה ת'זה...
הממשלה קשורה למדינה!ויש להם קשר אחד לשני..דרשתי קרבתך
אני לא מרגישה חלק מהמדינה שלי..אז ניראה לי אני לא יגיד...
לא! לא! לא!חעחעחעחע
בשום פנים ואופן לא!סירת עץ
מה זה בכלל יום העצמאות? זה מהתורה בכלל? לא!
זה "חג" שקבעו הציונים להולדת המדינה. אבל איזו מדינה ירחם ה'!!
מדינה שלא הולכת בדרכי התורה,מדינת פריצות וזוהמה-על זה נאמר הלל?

ראש האולפנה שלי,אמר פעם שהמדינה חוגגת יום הולדת,וכל לידה זה דבר אדיר,כשתינוק נולד יש שמחה גדולה אז כשמדינה נולדת זה פי כמה...ולכן,לדבריו מותר גם להתגלח ולהסתפר ביום העצמאות-שטויות!
ואם היומולדת שלו היה חל בספירת העומר הוא היה מתגלח?

עמ"י יאמר הלל על כזו מדינה,שמגרשת את תושביה מביתם?
שמעודדת כזאת פריצות ה' ישמור-תפקחו את העיניים!!
אני אפילו לא קמה בתפילה לשלום המדינה וב"תקווה" אז אני אומר הלל?

ומי שאומר הלל הוא שוגה,ומי שמסתפר ומתגלח הוא חוטא!
תשובהמכאל 2 3
בחסדי אבאלה

1פורים זה מהתורה? לא!!! אבל זה מחז"ל יום ההצמאות זה הרבנים הרשאים לישראל

וה' יתברך אמר שאיתן מדינה הוא לא אמר הזה מדינה

הוא לא אמר שהכול טוב
מה הקשר?סירת עץ
איך אפשר להשוות את פורים להולדת המדינה?
אולי יש אנשים שרואים בכך סיבה לחגוג,אבל אין שום סיבה לשמוח במדינת כופרים שממשלתה מושחתת עד היסוד,ושראשיה הם חילונים גמורים??

אנחנו לא הגענו לנחלה ולמנוחה יש עוד דרך ארוכה לפנינו של תיקון,אם אתם רואים במדינת ישראל הנוכחית דבר מושלם ואתם מרוצים עם מה שיש אז אני מאוד מצטערת לומר לכם,שאתם מאוד צרי אופקים!!

זה שאתם חיים בבועה שלכם בתוך הקהילה הפרטית שלכם זה לא אומר שיש גם דברים אחרים שמתרחשים בחוץ.....

מתי שיהיה אפשר לומר באמת הלל זה רק בימות המשיח עד אז אין שום סיבה למסיבה!!!
לסירת עץהודיה=]
אם לא קשה לך תכנסי לפורום בני עקיבא רשמתי שם תשובה לאותה שאלה בידיוק בקשר להלל
מקווה שתפנימי ותביני!
לסירת עץבית שמש המלך!!
היית מעדיפה ליות בלי מדינה שכל העמים נלחמים בך ואין לך צבא???היית מעדיפה בלי?? ניראה אותך שורדת....!! תודי על זה שלפחות יש מדינה ותתפללי על זה שהממשלה תשתנה....אבל זה שיש מדינה זה מעולה בקשר לאנשים שנמצאים בה זה משהו אחר!!!!!יאו אתם חושבים שהכל מגיע על מגש של כסף....על ההתחלה מדינה לפי חוקי התורה???? חכו קצת!!!!!!! תגורי בחוץ לארץ...אם את לא רוצה כיהמדינה חוץ מיזה שהיא מגרשת (זה אסון אבל זה משהו אחר)היא גם מגינה עליך....
ממלכתית.... ;) ; ;=].....איתי'ה
אז מה? גם פורים לא מהתורה מה הקשר???????בית שמש המלך!!
איך את מעיזה להגיד שטויות???הוא בכל זאת ראש אולפנהבית שמש המלך!!
ו' באי'יר בעז"ה אני באום צאפה...איתי'ה
לק"י.

כמו שנה שעברה... איזה כי'יף...

בשבילי זה יום חופש ממש נחמד... תקוע באמצע לימודים... ונהנים בו... זהו.
לאארץ ישראל לנצח
ולא נראה לי שיש סיבה להגיד.
איזה גאולה בדיוק הגיעה?
בגאולה יהודי מגרש יהודי???
ואני מוסיף שאלה לסקר: גירוש ה'תשס"ה השפיע על החלטתסבא גפטו
על החלטתך בעניין: לכאן או לכאן? - פרט. [גם לבנים גם לבנות]

מוזר לי שאנשים בוחנים את אמירת ההלל, בהתאם למצב העכשווי. זה ממש לא שייך.
מי שלא אומר את ההלל בגלל גירוש ה'תשס"ה, אז הוא הממלכתי הכי גדול שקיים בעולם! - כי את הלל הוא היה אומר, אם הממשלה לא היתה מגרשת = הוא סוגד למדינה! = הוא כופר! הוא כופר וכפוי טובה ולא מודה להקב"ה! [ושוב. כאן כבר יש דיון. האם יש על מה להודות בעניין הזה, או לא]

אישית, אני לא אומר.
אבל ממש לא בלב שלם.
הנושא מאוד מסובך אצלי.


דבר אחד אני יודע: ובדיוק הרגע ברח לי מהראש.
דבר אחד אני יודע: יש דברים שחשובים מאמירת ההלל. גם אם ההלל במקום.
תשמע, זה לא כ"כ פשוט..צחקן
ב"ה
בא נאמר ככה, עד כמה שאני שונא את המדינה בגלל משהו שהיא עשתה לי אישית, כל הכסף של מו"ר אבי שהיה עובד מדינה, טוב -לפחות רובו, מגיע מהמדינה...

כלומר - המדינה היא מטה לחמי (מה שלא מפריע לי לומר עליה ביקורת) אבל אם אני לא מתפלל על המדינה ,הלכה הפנסיה שלו...

זה עוד זווית אחת מני רבות.

(ואם תהית - הסיפור שלי עצמי קצת מסובך, אבל זה לאישי, ואולי לעולם לא).
אז אתה מתפלל?חעחעחעחע
לא יודע.צחקן
ב"ה
זה כמו סתם להגיד פרקי תהילים (אם זה הלל בלי ברכה, כמובן).
יצחק.
וכמשקל נגדי-שירה חדשה
בס"ד.

יש המון מגורשים מובטלים בגלל המדינה הנפלאה שלנו.



לא אמרתי לך מה לעשות.
רק הצגתי נקודה נוספת.
לא מדויק.שירה חדשה
בס"ד.

תרצה או לא תרצה,
הגירוש פתח לנו את העיניים.
לכל הכועסים עליארץ ישראל לנצח
נקודה חשובה: מעולם לא אמרתי הלל ביום העצמאות, גם לא לפני הגירוש. הגירוש רק חיזק אצלי את העמדה של "לא להגיד".
בעיקרון, אמנם נכון צריך להודות על זה שיש לנו מקום על גבי הגלובוס, אבל לא לנער הזה התפללנו כל השנים. חוקי המדינה פה הם לא בדיוק תואמים את חוקי התורה.
להודות על כך שיש לנו מקום על גבי הגלובוס אני מודה בכל יום בברכת המזון- ב"נודה" אני לא צריכה בשביל זה יום העצמאות.
ולשאלה מה זה יום העצמאות בשבילי, אז זה בשבילי יום של ארץ ישראל- כלומר זה יום בו אני משתדלת לקנות בכל פעם ד' אמות חדשות בארץ ישראל, וממש ממש ... בלי מנגל.
לארץ ישראל לנצחבית שמש המלך!!
את אמורה להתבייש בזה שלא אמרת אף פעם הלל ביום העצמאות?? 1.את מתאיישת ממש ממש מהר 2.חוץ מכל השחיתות בכל המלחמות הגנו אליך?איפ ההכרת הטוב על זה? בקשר לגירוש זה נושא אחר אבל סליחה?לפני כל הגירושים??????למה לא???
בתי העלמין הצבאיים מלאים סיפורים על מפקדים 'נפלאיםצחקן
ב"ה
שבגלל הבחור שם ולא במקומות יותר נחמדים, כמו החיים למשל.
לבית שמשארץ ישראל לנצח
לא אמרתי לפני הגרוש כי אני באה מהעולם החרדי. סליחה שהתגובה התעכבה כל כך.
תשובה..איתי'ה
לק"י.

לא ממש בגלל הגירוש...

אלא בגלל שגדלתי והבנתי...

אמנם כן.. זה הי'ה בסביבה של תקופת הגירוש.... אבל מה אני אשמה שרק אז התחלתי להבין... ויותר נכון אנשים גרמו לי להבין...

אני לא אומרת הלל... למרות שלא אכפת לי לומר... אין לי בעי'ה לשבח את הקב"ה על כל דבר הכי קטן...
ואני גם לא ממש שלמה עם זה...
הערה: הרב עוזי, תמיד אמר, לא לומר.סבא גפטו
מו"ר עט"ר [לשעבר] עוזי אזולאי משולם, אמר כבר פעם, לא לומר הלל ביום העצמו{א}ת. ובזמן שהוא היה בריא [בשכלו], לא רבים היו מגיעים לדרגה שלו. יש לקחת את זה לתשומת ליבנו.
אבל הרבה יותר רבנים אומרים כן להגידבית שמש המלך!!
אהםםםהאריאלניקהנאמן
אני עדיין לא בטוח, אולי אני אסביר בהמשך, ואם כבר אני אגיד, פשוט שזה יהיה ללא ברכה ואחרי עלינו לשבח, כפרקי תהלים בעלמא
מה דעתי או אם אני אומרת?מוריה
בס"ד

כרגע, נראה לי שלא. עד שהדבר הזה יהפוך למה שנקרא מדינה נורמלית.

אם אני אומרת-אני לא אומרת כל השנה גם ככה.. אולי פה ושם בראשי חודשים..
אני מאז ותמידצביהודה
לא אמרתי הלל לכבודה של מדינה רשעה ואני גם לא אגיד השנה הלל אומרים על סיום המלחמה לא על הקמת המדינה ולכן אני אומר הלל אך ורק ביום ירושלים לכבודה של ירושלים ולא ח"ו לכבודה של מדינה
אני אומרת!#גליה#
כל מי שנורמאלי אומר....בית שמש המלך!!
למרות כל הקשיים ולמרות כל השחיתות!!אומרים בתקווה לממשלה ימינית!!!
שבוגדים בעקרותאיתי'ה
*שבוגדים בעקרונות שלהם בשני'האיתי'ה
לק"י.

שהם נבחרים...

או כשמישהו מאי'ים שיעיף אותם...


ראינו מה המפלגות הימניות עושות בכנסת... ממש יש לנו מדינה ימנית בזכותם...

הם לא שווים גרוש!!!

ממשלה מטומטמת!!!
ומדינה מפגרת!!!

לא שווים כלום!!!
תשובהמכאל 2 3
בחסדי אבאלה

אני חושב שצריך לומר לה' תודה
על ארץ ישראל(לא מדינת ישראל) כול יום ולא רק פעם בשנה
אבל לומר הלל על המדינה שאני לא שמח בזה בכלל לא צריך

אולי אני כן שמח במדינה שבכלל המדינה אנכנו כאן

אז אני לא יודע מה צריך לעשות

יום שמח

מצווה!!!! מו"ר הרב צביהודה זצ"ל אמר, ומרן רה"י הרבAEB
שפירא שליט"א אומר, ואמר, ויאמר!
מי שלא אומר, חולק על גדולי הדור!

נ.ב. גם הרב שך זצ"ל היה מוכן להגיד הלל ביום העצמאות, אבל זה כבר נושא אחר...
תשבהמכאל 2 3
בחסדי אבאלה

מזה היה מוכן לומר הלל הוא אמר הוא לא?
!תמי!
מזה אמור להיות אתה אומר הלל על כל הניסים שהקב"ה עשה לך בישביל שתוכל לחיות במדינה או ארץ עצמאית! אומנם כיום אלה לא המנהיגים שרצית אבל בזכות זה שהקב"ה נתן לך עצמאות אתה חי! אז אומרים תודה לקב"ה על העצמאות שהוא נתן לעם שלנו (לא אומרים תודה לממשלה או על הממשלה-ואם כן אז זה יברך על הרעה כשם שמברך על הטובה!)
יש את יום העצמאות להקמת מדינת ישראל..חני.
ולא ארץ ישראל...
נראה לי שכן.לכל התוהים,כנסו:גוש קטיף לנצח!
אז מה? יש במדינה המון המון דברים רעים, אבלתכלת דומה לים
גם דברים טובים.
לא צריך לחפש תמיד את הרע!!
לפעמיםארץ ישראל לנצח
הרע זועק לא צריך לחפש אותו, צריך לעצום עיניים כדי לא לראות אותו.
זה שהמדינה לא על פי התורה (כלומר בהרבה דברים נגד) זה לא נותן להגיד את ההלל ביום העצמאות.
אבל יש הרבה דברים שכן נותנים להגיד את ההלל ביום העתכלת דומה לים
עצמאות..
כמו שיש דברים רעים, ככה יש דברים טובים. לא תמיד הם זועקים. לפעמים הם מתחבאים. צריך לחפש אותם ולמצא.
כמו שצריך למצוא את הטוב בכל אדם, ככה צריך למצוא את הטוב בכל מצב, מציאות.
ומה לעשות? זו עבודה קשה. קשה מאוד!
אתה מרכזניק? מן הסתם לא...אז למה אתה אומר 'רה"י'?אביעד
בטח שכן!אוריין
בס"ד
יש הבדל בין ממשלה ומדינה:ממשלה זה השמאלנים הקיצונים האלה שמכתיבים לנו איך לחיות(או יותר נכון איך לא לחיות...)
ומדינה זה המימוש של עמ"י בארצו!יחי מדינת ישראל!!!!
ברור שלא................................מתנחל גאה.
מתלבטת בקשר לזה..תכלת דומה לים
אבל לעניות דעתי נראה שכן...
כי ככה זה..

אבל למזלי אין לי את השאלה של הלל עם ברכה או בלי, כי ספרדיות לא מברכות אף 'פם...=]
אני לא ממש מבינה בזה,רייצ'ל
אני אישית לא אומרת מהסיבה שאני ספרדיה, וכמו שתכלת דומה לים הקדימה אותי- ספרדיות לא מברכות.
אבל אתה יכול לשאול את הרב שלך אם זה כל כך מטריד אותך.
נקודה בגלובוס, מטה לחמי, צבא.. טוב ויפה. אבלדובלה
הלל???
מדינה שהביאה אמנם במידה מסויימת רווח גשמי מדיני, וגם זה במידה מסויימת כיון שהיום המדינה היא מקום די מסוכן ליהודים -
בכל אופן הרווח הוא אך ורק מדיני. במישור הרוחני - המדינה נתנה לגיטימציה לחילולי שבת ופריצות ושוב פריצות ועוד הרבה חטאים חמורים בפרהסיה שהכל בחסות המדינה. היושבים בכנסת ומנהיגי המדינה מחפשים איך לדלג כמה שיותר על הדת ושהמדינה תהיה כמה שיותר חילונית
והיא מלכתחילה קמה כמדינה חילונית "להיות עם חופשי בארצינו" - חופשי מן המצוות.

על כזו מדינה אני לא אומר הלל, ואין לו שום חג בדומה לו.
אני מודה לה' על הרווח הכלכלי שאולי קיבלתי כאן, על הנקודה בגלובוס ששייכת לנו וקיבלנו אותה לשבת בה. אבל זה לא מגיע לדרגה של חג שנאמר בו הלל, כי זה רחוק מאוד מלהיות המדינה שרצינו לגור בה, ושהקב"ה רצה שנשב בה באופן שכזה.
תקשיבו...ארטיק
זה לא להלל למדינה!!!! זה להלל ולהודות לה' שהביא אותנו עד לאיפה שאנחנו עכשו!!!!! אתם הייתם מעדפים שיהודים לא היו גרים בארץ????צריך לבודות לה' על שהביא לנו היזדמנות להתיישב בא"י!!!!היו הרבה תקופות בהטוריה שהיהודים רק רצו להיכנס לארץ .. זו היתה השאיפה שלהם רק להתיישב בארץ!! וזה פשוט היה בלתי אפשרי!
ועכשו יש לנו ת'זכות להתיישב בארץ ועד כמה שהמדינה דפוקה והכל...זה עדיין לא אומר שזה שאנחנו עכשו יהודים גרים בארץ שלנו זה לא זכות ענקית!!!!!!!!!!
זכות ענקית, כבר אמרתי. אבל מכאן ועד.... הדרך ארוכהדובלה
הרבה דברים טובים קרו לעם ישראל במשך הדורות. ועם ישראל לא שכח להודות עליהם, אני מניח, כל אחד בפני עצמו.
אבל לא כל דבר עושים ממנו חג שאומרים בו הלל ועוד מתירים לשמוח בו בספירת העומר!!
החגים שקבעו חז"ל הם לא סתם עוד נס פה ועוד נס שם. אלו דברים מאוד כללים ויסודיים שקרו לעם והם נושאים גם משמעות ותוכן פנימי מאוד עמוק חוץ מההצלה החיצונית שהייתה בהם.
אני לא חושב שיש מישהו בדורינו שיש לו הזכות לקבוע על מאורע כלשהו שהוא ראוי להיקרא חג במלא מובן המילה. במיוחד אליה כזו שכל כך הרבה קוצים נעוצים בה. אפשר כל אחד להודות על הנס הפרטי, אבל מבחינה דתית יהודית היום הזה לא זוכה להרבה הערכה בעיני.
נכון לדעתי ארטיק צודקת..תפוזה 1
הלל הזה אומרים ביום חרות י-ם.צחקן
ב"ה
אבל משום מה, הר הבית לא בידנו.
שחכת לציין שהמדינה היא תומך התורה הגדול ביותר...צחקן
חבר'ה חבר'העמית-טליה
שכחנו משהו חשוב.

דעות הרבנים שלנו.
דעת התורה וההלכה.


עם כל הכבוד לדעתנו ורגשותינו
יש גם דברים שאנחנו חייבים לעשות...
והם כל הדברים שחכמינו מצווים אותנו

אבל עשיתי עבודה נרחבת...
לקחתי רבנים מכל המינים ופחות מהממלכתים יותר מהלא ממלכתים.

Forum/lmf_Forum.aspx/4

רשימת רבנים מכובדת.

אז כל מי שקורא לעצמו דתי לאומי,כיפה סרוגה,
מתחייב להקשיב לחכמי דורו וציבורו.
וזאת הלכה!


אהה ותשובתי ידועה לכל.
אם לא הייתי אומרת הלל בחג העצמאות
סביר להניח שגם לא הייתי אומרת הלל בפסח.

זה פשוט אבסורד
משיעבוד לחירות אנחנו מודים ומהללים
וממות לחיים אנחנו לא?!

תמוה לי מאוד..

ועוד משהו..שלאורו נלך תמיד.עמית-טליה
יום עצמאותינו אצל הרב צבי יהודה


יום עצמאותנו אצל הרב צבי יהודה קוק
תוכן השאלה: שלום לרבינו

האם יש לך זכרונות מיום העצמאות אצל הרב קוק ?
לא כולם זכו להכיר אותו
הרבה מאתנו נולדו אחרי שהרב נפטר אודה לך אם תוכל להעשיר אותנו האיזה סיפור שלו.
התשובה:
כותרת התשובה: יום עצמאותנו אצל הרב צבי יהודה קוק
תוכן התשובה: שואל נכבד ויקר .

אלה אזכרה ימים מקדם את ימי החג בישיבת מרכז הרב המעטירה עם ראש הישיבה הרב צביהודא הכהן קוק זכרו לעולמי עד.
ואתה שואל נכבד מבקש ממני משהו ובהחלט איני יכול להמנע מאמירת טוב לבעליו ולכם הנולדים אחרי הסתלקות רבינו זצ'ל
ומה גם שאיני רוצה חלילה וחס להתעצל בהספדו של מרן שיש בדברים אלו לעורר את הציבור על עיצומו של יום , וכדי שלא אשאירך נטול דבר הנה לך מעט שבמעט , פירורים משולחן גבוה .


הרב התרגש מאוד לקראת היום הגדול הזה כאשר לנגד עיניו היו ימי הקמת המדינה אותו יום ההכרזה ורחובות ירושלים חוגגים ועצובים ובשעת מלחמה גם יחד.
אך לא רק ימים אלו היו לעיני רוחו אלא גם הימים הראשונים של שנות המאבק בארץ ישראל וימי המנדט והמאורעות שהיו ועברו על הארץ הזאת .
ככה במלבוש של שבת התחילו התפילות החגיגיות בישיבה כשחיוך מיוחד היה על פני הרב , ולאחריהן הריקודים ואותה המסיבה אשר שמה ושמע הטוב יצא בכל הארץ כולה ועד אשר עמד הרב אחר שכיבד את המכובדים בדברי תורה וברכה ונשא משא נלהב לכבודה של ארץ ישראל לכבוד העם היהודי .
הרב היה רגיל לדבר בשבחם של ישראל והיה מחנך שצריך ללמד זכות דווקא ולא חובה בבחינת הפך כולו לבן - טהור הוא .
ומזכיר את דברי חז'ל שאין בן דוד בא אלא או בדור שכולו זכאי או בדור שכולו חייב .
ובחרדת קודש היה הרב מצטט את הגאון בדבריו המרעישים " דהשם יתברך שונא המקטרג על בניו " !!!
בכלל כשהיה הרב מזכיר את הגאון בכל ענין ראית לפניך הערצה בלתי מסוייגת ומיוחדת במינה לגאון החסיד.
והיה הרב מזכיר כמה וכמה מגדולי ישראל שנרעשו כאשר מישהו העז לדבר בגנות יושבי הארץ .
אחד הפסוקים שהיו מורגלים בלשון רבינו הטהורה היה מן ההלל ' זה היום עשה ה' נגילה ונשמחה בו '.
פשט הכתוב מראה שלכאורה נשמח בו ביום שעשה אותו הקדוש ברוך הוא .
אך היה הרב מסביר את פירוש המלבי'ם שנשמח בהשם שעשה לנו יום גדול וקדוש כזה .
את עניני היום והקץ המגולה כדברי רבי אבא שהיה הרב אומר בלשון חיוכית " ואמר רבי אבא - גם רבי אבא שלי - אין לך קץ מגולה מזה ".
כאשר הרי ישראל נותנים פירותיהם בעין יפה אין לך קץ מגולה מזה , כאשר ראש הישיבה היה רואה פירות של ארץ ישראל היתה נהרה על פניו והרב שמח בהם כמוצא שלל רב .
ותלמידיו מן הקיבוצים ורמת הגולן היו מביאים לו מפירות הארץ המשובחים כשידעו שאין לך מתנה יפה יותר מזו לאדם ענק שבענקים שהעולם הזה היה זר ורחוק לו ופירות הארץ הקדושה היו מתוקים וערבים לו .
אני הייתי 'מנצל ' אהבה זו של רבינו וכשהיו בביתו ענבים הייתי שם בקערה יפה ומגיש לרב ואומר לו 'יאכלו ענוים וישבעו ' והרב היה שמח בהם ומחייך ממש כמוצא שלל רב .

הרב ידע באמת כמה רחוקה היא עדיין הדרך וכמה מחסומים וחסמים יש בערפילי הגאולה אבל דבר מהם לא הסיח דעתו מהידיעה המתוקה שאנו הבנים חזרנו הביתה שכולם נקבצו באו לך .
כשהיה מישהו מגיע מחוצה לארץ הרב היה שואל אותו מתי האיש יעלה לציון , ופעם הגיע איש מכובד מן הגולה ולשאלת הרב מהיכן אתה השיב אני אורח מחו'ל אמר לו הרב בין אורח לאזרח בעברית יש רק הבדל קטן קוצה של האות ז' בלבד.
אם תרצה תפסיק להיות אורח ותהיה אזרח אמר לו הרב .
אין הדבר תלוי אלא בך.

את מהלכי הגאולה היה אומר הרב אי אפשר לראות בעין רגילה אלא כדברי הנביא : " כי עין בעין יראו בשוב ה' ציון " , עין בעין יש להסתכל על מהלכי הדורות לא בעיני בשר ודם אלא דרך העין האלקית של התורה הקדושה ונביאי ישראל .
שאלת השאלות ששאל רבינו את עצמו יום יום שעה שעה רגע רגע היתה " צפית לישועה ?".
וכדברי רש'י שם בשבת ל'א " צפית לישועה לדברי הנביאים ".
והמבי'ט כתב על זה דברים מרעישים בספר בית אלקים - שער התפילה - פרק שבעה עשר :

" ..כי מתחלת הדינים בעוה"ב הוא (שבת ל"א) צפית לישועה, כי המצפים אליה זוכים לראות בשמחת הגאולה, ושאינם מצפים לה אינם זוכים:
ועל דרך זה יתישב מה שאמרו (תענית ל') כל המתאבל על ירושלים זוכה ורואה בנחמתה כדכתיב שישו אתה משוש, כי מצד התאבלו ראוי להיותו חי בזמן הגאולה ולזכות בנחמת ציון ".
רבינו היה חדור צפיה וכל ימיו ולילותיו היו צפיית הישועה לראות בהתקיימות חזונם של נביאי ישראל בימיו.

ומכאן שבחיבור הנפלא של אהבת האומה היה קושר הרב כתרים לאהבת ארץ ישראל כשהיה מחזיק עגבניה היה אומר לי ' זה טומאטו- עגבניה בלע'ז - של ארץ ישראל ' !
למדים של צה'ל היה הרב אומר שאלו מדי קודש והיה מסביר שכשם שארבעת המינים הם מכשירי המצוה של נטילת לולב ככה הם מדי הקודש .
הנה לך משהו מאמתחתי ואקווה שיהיו הדברים לתועלת ולחיזוק ערכו של יום קדוש זה אשר עשאו הקדוש ברוך הוא - נגילה ונשמחה בו .


התשובה התקבלה מאת: הרב יוסף אלנקווה


את צודקת במאה אחוזים!AEB
לארטיק ותפוזה-בשמחה תמיד!!
בס"ד

אתם יכולות להודות לקב"ה על זה שהגעתם למה שהגעתם היום מתי שבא לכם. מה הקשר של זה ליום העצמאות?
כשאתם אומרות הלל ביום העצמאות אתם אומרות תודה שקמה מדינה. (שלא הולכת לפי דברי התורה...)
אז אתם יכולות תמיד להודות לקב"ה וגם אתם צריכות!
אבל לא ביום העצמאות...

א"י לעמ"י על פי תורת ישראל!!
ברור שכןצביקה
אשרנו שזכינ8ו לחיות בא"י במדינה שלנו הלא זה מה שלו ציפינו מהחורבן
כל אחד מה שהוא עשה תמיד.דוד.ג.
אני אומר בלי ברכה. תמיד אמרתי כך לפני ואחרי הגירוש. זה שיש טעויות במדינה זה לא אומר שהכל דפוק. לכן דעתי היא שכל אחד יעשה מה שהוא תמיד עשה.
לעמית(בת)...מתנחל גאה.
אנחנו עדיין לא הרב צבי יהודה קוק זצ"ל וכו'.. אם את ברמה שלהם תעשי כמוהם...

שמעת על הפסוק: "במקום שיש חילול ה' אין נשמעים לרבנים"
ומה קורה הים במדינה? קידוש ה'?
לאא חילול ה', אז אני יעשה מה שאני חושב שצריך לעשות.. ואם רב יגיד לי להגיד הלל.. אני לא יגיד לו בפנים 'לא שם עלייך' אלה ילך הצידה או למניין של אנשים שמתפללים בלי הלל-(בכול מקום יש מניינים כאלה..) אבל לא יעשה את מה שהוא אמר..
כמובן בנושאי גירוש פינצורים ערבים וכו'. אם יש חילול ה'(בדר"כ יש..) אין נשמעים לרבנים...

סליחה על הקדיחה.. הייתי חייב..
כול הזמן אומרים לי 'ותראה תרב הזה,הוא לא עשה ככה' וכו'..\:
אני לא שמעתי עליו ואתה הרגע בדית אותוAEB
לדעתי. הרבנים קובעים מה זה חילול ה', לא אתה.
תשובהעמית-טליה
אומנם במדינה שלנו יש הרבה חילול ה'
אבל תתפלא יש גם הרבה קידוש ה'

ויש פסוק "במקום שיש חילול ה' וקידוש ה',קידוש ה'..."

המדינה שלנו היא צעד אחד ומשמעותי לתפקידנו ויעדונו בעולם.
הרי ידוע לנו שללא המדינה לא היה קיבוץ גלויות.
והיה ממשיך להיות מוות והרג המוני של עמנו.
וכאשר קמה המדינה כל היהודים עלו לארץ.
וכאשר כל היהודים ביחד אז ורק אז הם יכולים לעשות את יעוד העם היהודי.
שזה אור לגויים.
ונכון שאור לגויים צריך להיות בצדק,ויושר,ומידות טובות,
מה שלא חונן את מדינתנו עכשיו...
אבל אנחנו אלה שדבקים בתורה ושהדברים האלה מושרשים בנו חזק
צריכים להעביר אותם למדינה.

בעצם ברגע שאתה מתנתק מהמדינה אתה מתנתק ומרחיק את עצמך ואת כולנו מהיעוד שאליו אנחנו צריכים להגיע.
וכאשר אתה מתחבר אבל להתחבר זה לא ח"ו להיות אחד מהם
אלא להפך להיות בתוכם ולהראות להם שאתה שונה.
שלך יש מידות טובות ושאתה לא תרים את הקול,שאתה לא תקח שוחד,ולא תעשה את מה שהם עושים אז אתה תקדם את כולנו ליעוד הגדול.

והרב צבי יהודה אם היה מצפה שרק אנשים צדיקים וגדולים כמוהו יחגגו את חג העצמאות,אז הוא היה שמח בחדרו לבדו,עם החברותא שלו וכל הרבנים הגדולים.
אבל ברגע שהרב צבי יהודה ראה בינישים שיכולים להיות גם בני 20 סה"כ ולא כ"כ רחוקים מכולנו...(לפחות בגדולה) כאשר ראה אותם לא מגולחים ונראים כאבלים בחג העצמאות הוא כעס על כך שאינם מכירים ומודים לקב"ה.

אז חס וחלילה אני לא משווה את עצמי לרב צבי יהודה ואפילו לא בקצת.
אבל אני בערך משווה את עצמי ואותך לכלל עמ"י ולאותם בינישים שנראו מתאבלים,ואני יודעת שאני לא צריכה להראות מתאבלת.


מעבר לכך-
הרבנים שפסקו לכלל עמ"י להגיד הלל
אפשר לסמוך עליהם ועל גדולתם שהם פסקו לכולנו.

הלל ביום העצמאות בעד ונגד*מוריה*


אני גם לא יודעת אם לומר הלל או לא. אני אישית מתכוונת לשאול את הרב שלי הרב אליעזר מלמד.

אני רוצה להביא את שני הצדדים ואני מקווה שאולי הטיעונים יצליחו לשכנע משהו לכאן או לכאן.

נתחיל בלמה כן או בלמה לא? נו טוב תמיד טוב להתחיל בלא ואח"כ בכן.

סבבה? ממשיכים!

למה לא. טוב האמת שזה ידוע גירוש, ועמונה והרשימה ארוכה ובאמת למה לומר הלל על המדינה שככה הממשלה מתנהגת... ויותר מזה הרב טל ראש ישיבת "תורת החיים" אמר לפני כמה שנים (אתם יודעים הם 3 שנים הם כבר לא אומרים הלל...) עצם זה שאני אומרת הלל זה מחזק כחות לא טובים והתוצאות ידועות... האמת שזה די שכנע אותי עד ש...

למה כן

אחי היקר ואני התווכחנו על זה בחג והוא אמר ש.. לא היתה לנו מדינה!!! ההורים שלי באו מחו"ל מארצות שהתנכלו ליהודים! למשל מתי ששחררו את ירושלים ערבים פגעו בדודה שלי דקרו אותה בסכין (זה קרה בחו"ל). תמיד נתנו הרגשה ליהודים שזה לא הבית שלהם ושיעופו מכאן וכמה שיותר מהר...

כשקמה המדינה זה היה מוזר לאמא שלי ללכת בעיר העתיקה והערבים לא פגעו בה! להפך הם פחדו ממנה.

ניצול שואה חרדי אמר לקבוצה של ליטאים שהתנגדו לומר הלל ביום העצמאות "מי שלא היה בשואה, בגטאות מי שלא ראה אתת נחת זרועם של הנאצים לא יודע להעריך את המציאות של מדינה!!!!"

האמת שזאת טענה חזקה

אבל אפשר לומר שזה נכון ויש לנו צבא שמגן עלינו ואנחנו מודים

אבל היום הרבה מהמציאות השתנתה...

קיצור באמת נקודה למחשבה...




רחובות כבוד!

אני תכלת עצבני!

מוריהעמית-טליה
יש לך תשובות של הרב אליעזר מלמד למעלה באחד מהקישורים שלי
והוא אומר להגיד שכן.

בהצלחה
לא.שירה חדשה
בס"ד.

ולא זכור לי שאי-פעם בחיים שלי אמרתי.
בהתחלה הייתי קטנה, אח"כ לא זוכרת למה לא אמרתי, ומאז שהתחילו לדבר על גירוש, כבר לא אמרתי בכוונה תחילה.



ומי שמדבר על זה חייבים מדינה משלנו, אתם יודעים לאיזה מצב היינו מגיעים בלי המדינה? שואה2, וכו' וכו'...

אז נכון, ברור שצריך מדינה משלנו.
אבל אתם לא חושבים שאת הדקות של ההלל אפשר לנצל לבקשה מהקב"ה שיבנה לנו מדינה יהודית משלנו?

חברים יקריםמכאל 2 3
בחסדי אבאלה

היום קראתי בספר "על הניסים" (סיפורים מקוש קטיף)
וחשבתי שמה שהיה כתוב בסוף מתאים לכאן

בזהר כתוב שכשישראל מודים לאלקים מיד
מכנס אלקים את הפמליה של מעלה
טשולח אותם לראות את ישראל
שמחים בגאלתם שהיא שאלת אביהם שבשמים
שגם אני נגאל עמהם
מהצרה כשהמלאכים חוזרים לשמאים הם משבחים
את הקב"ה גם על הניסים וגם על הבנים שלו שאינם כפויה
טובה מיד נוסף כח וגבורה בפמליה של מעלה דכתיב "תנו עז לאלוקים" וכל אמות העולם מפחדים ורועדים ממנו

חברים אתם לא רוצים לשמח את אבאלה?

לאעמית-טליה
כי יש לך את כל הדקות שבעולם לבקש מדינה יהודית טובה.
אבל יש לך גם פעם בשנה או פעם בשבוע שאת מודה על מה שיש למרות שזה לא הדבר הכי טוב שיש.

יש זמן לבקש
ויש זמן להודות.

וביום הקמת המדינה שבאמת בלעדיה היתה שואה
זה הזמן להודות לקב"ה.
ולמרות כל הקושי שיש מסביב
צריך למצוא את הטוב בקיבוץ גלויות,בצבא שמגן
ועל זה להודות.

לא כי ...מכאל 2 3
בחסדי אבאלה

ביום שישי נהסתי אם חסיד ברסלבר

והוא אמר לי תרא הזה יופי של ארץ
הזה יופי של יום הזה טוב ה'

צריך גם לומר תודה ולא רק לבקש כול הזמן(עד כאן מה
שאמר הברלבר)

(את זה שמעתי
מי הזה חסיד
לפני כמה זמן)
מי שאומר תודה מקבל יותר ז"א
התפילה עולה למעלה
מחליטים אם לקב את התפילה
ואז ה' אומר של מי התפילה אאה שלו
הוא גם אומר תודה אזז נקשיב לו
ערב טוב
נקודה בגלובוס ?! מטה לחמי, הרב..., הגנה והסתכלות.אנונימי (פותח)
עד כאן היה הנושא בס"ד יבוא גם התוכן סליחה.אנונימי (פותח)
נקודה בגלובוס?! מטה לחמי, הרב..., הסתכלות ומי אנחאנונימי (פותח)
1. צר לי אך הדבר שהכי זיעזע אותי בקריאת הדעות פה זה החזרה על שמלך העולם נתן לנו נקודה בגלובוס לחיות בה, נקודה בגלובוס ?????????????????!!!!!!!!!!!!!!! אנשים אם עדיין לא הבנתם זה א"י פה אם היתה לנו מדינה באוגנדה זה לא היה כלום כשאנחנו בא"י הכל שונה וכן גם המדינה היא משהוא אחר בכלל כל העולם הוא משהוא אחר כשאפשר להגיד שעם ישראל בא"י גם אם זה עדיין לא עפ"י תורת ישראל ולא רק שעם ישראל בארץ ישראל זה לא רק מושג של "רוב יושביה עליה" זה גם ריבונות ישראלית תארו לכם שהיה בארץ 20 מיליון יהודים אבל זה היה מושבה בריטית (סתם דוגמא שאולי יכולה היתה להיות) הריבונות אומרת משהו הרבה יותר עמוק היא מדברת במושגים של כלליות של אומה זה שיש הרבה יהודים בארץ זה שעם ישראל בחירו של ריבו כל העולמים שולט לא סתם נמצא אלה שולט מחליט החלטות וקובע דברים בארץ המובטחת אני יכול להמשיך הרבה אז נעצור פה ונעבור לנקודה אחרת.
2.מטה לחמנו. זה אולי לא לגמרי הוסבר פה אבל מדין הכרת הטוב כלפי המדינה יש צדדים רבים א. הפרנסה של כל אדם שגר בא"י קיימת בזכות מדינת ישראלגם אם הוא אומר אני לא לוקח ביטוח לאומי ולא דמי אבטלה ולא עובד במוסדות ציבוריים וכולהו וכולהו עצם זה שפה בארץ הזאת ישנם כ"כ הרבה יהודים שמדברים עברית ושיש לנו יכולת להתפרנס מהם בכל דרך שהיא ("לכו והתפרנסו זה מזה") זה טובה עצומה שקבלנו ממדינה שדאגה כמיטב יכולת להביא יהודים מכל תפוצות העולם וללמד את רובם את שפת הקודש. ב. "הדרכים השווקים והמרחצאות" הוקמו ע"י המדינה ו"כל מה שעשתה לעצמה עשתה" (סליחה על הציטוט המשובש) בנחה ש"אנחנו" זה חלק מעצמה. ג. ההגנה (אין מה להוסיף). וכו' (כל אחד יכול להוסיף כיד הדמיון הטובה עליו).
3.הרב. לפעמים קשה לי להבין למה תמיד נגיע לזה נכון שקבלה מלמעלה זה סיבה טובה לעשות ורוב מה שאנחנו עושים זה כי ככה חונכנו וכו' אבל באנו לפה כדי להבין למה אנחנו עושים מה שאנחנו עושים וזה שככה הרב אמר / ככה אבא שלי עושה זה סיבה מעולה אבל לא אותה צריך להגיד פה פה השאלה היא למה הרב אמר /אבא עושה אבל כיון שאמרו פה הרב עוזי וראש האלפנה וכד' אז אם כל הכבוד לכולם מרן הרצי"ה זצ"ל גדול הדור הקודם אמר ... ולמי שטוען שהמצב השתנה המדינה גירשה יהודים גם אז ובכלל אותה ה"הגנה" שלחמה בבריטים ובלח"י שלטה במדינה מאז ועד היום והפריצות שבכלל לא קשורה לחלק השלטוני של המדינה היתה אז יותר קשורה מהיום וכו'.
4. הסתכלות. לגבי מה ש"תכלת דומה לים" אמר בכל נקודה בחיים כולל הכל יותר קל לראות את הרע שנעשה לנו בגלל שאם נראה את הטוב נצטרך להודות שמשהו אחר עשה לנו משהו שאנחנו לא יכולנו לעשות בעצמנו קיצר גאוה להיות אדם שתמיד מודה על הכל קשה ועוד יותר כשקל לראות דברים רעים אבל אף אחד לא בקש להגיד תודה למדינה כלנו נצתוונו להודות להלל ולשבח למלך מלכי הצלכים הקדוש ברוך הוא על כל הטובה שגמל אתנו למיום היותנו לעם ועד ליום בו התחילה גלאולתנו השלמה והאמיתית ולמיום בו קבלנו את ארצנו ועד עכשיו ומי שקשה לו שיתאמץ.
5. אמרו פה לא על הנער הזה התפללתי מישהוא פה יודע מזה להתפלל בכלל על הגאולה? מישהוא בכלל הרגיש מזה להיות יהודי גלותי בין הגויים שאפילו להתפלל כבר קשה מרב הצרות וכל מה שהוא מצפה זה רק להיות במקום שבו הוא לא יצטרך להשפיל את עצמו לפני הגויים ולקיים את מצוות ה' יתברך שמו ויתעלה אפילו בדחק ובקושי? מישהוא לא יכול לקיים את מצוות ה'? כל מה שהתפללו אבותינו זה למצב הרבה פחות טוב מהמצב שלנו ודאי שאנחנו צריכים להעלות את הציפיות עוד יותר בבחינת גמד על גבי ענק אבל לדבר ככה על מה שכן יש?!
6. גם לי קשה אם מצב שבו ע"י פשוט מסתובב סביב עצמו ועוד שאני רואה אנשים שבאמת רוצים לעבוד את המלך אבל פשוט לא מצליחים {כל הפוסל במומו פוסל (מה לעשות באמת קשה לעשות מה שיהודי צריך לעשות אבל נשתדל לגייס את כל כוחות הנפש שיש לנו כי הרי "אין הקב"ה מעמיד אדם בניסיון שהוא לא יכול לעמוד בו.)} רחמנא לישזבן. אמממממממממםן ואממממממממממן.
7. סליחה על שגיאות הכתיב שכבר נאמר עליהם ע"י אחד מגדולי הדור שליט"א מרן רה"י שליט"א להגיד שנים במקום שתים זה כמו רבב על בגדו של תלמיד חכם.
8. סליחה על אריכות הדברים לי היה יותר קשה לכתוב ממה שלכם קשה לקרוא אבל תמיד קורה לי שאני מתחיל לדבר ועובר מענין לענין ואף פעם אני לא מצליח לקצר חוצמזה באמת רציתי שיהיה משהו שדן בנושא מהרבה צדדים באופן מסודר גם בשבילי בעצמי לכן שוב פעם סליחה!
מה לעשות, לא מסכים איתךדובלהאחרונה
ואני אענה לך קצת יותר בקיצור ממה שאתה כתבת:

1. ריבונות ישראלית זה דבר חשוב מאוד, נכון. אבל "ריבונות ישראלית" כמו שיש לנו היום היא ריבונות שאנחנו צריכים להתבייש בה מאוד, ובוודאי שלא לומר עליה הלל.
2. אתה שוב מדבר על "רווח כלכלי" מסויים. מה גם שאני לא יודע עד כמה משמעותי. למה מה, בארה"ב אין ביטוח לאומי? ומה שמדברים פה עברית זה לא סיבה לומר הלל. בפרט שהעברית הפכה פה לאליל בפני עצמו בלי קשר לתורה.
3. מוזר, התורה שלומדים כאן בישיבות בקושי עם כל הקיצוצים זה כן בזכות המדינה, וכל הפריצות והטריף שהולך ברחובות זה לא בגלל המדינה. מעניין מי עושה את הסלקציה הזו.
4. בדיוק, אנו מודים לה' ולא למדינה, אז אפשר להסתפק במה שאנחנו מודים לה' שלוש פעמים ביום על הטובה שהשפיע עלינו. מה הקשר דווקא לעשות חג בה' אייר, יום הקמת המדינה? הטובה היא יום יומית, לא קשור למדינה הרי.
5. מסתבר שגם בארץ ישראל, יהודי דתי ובפרט חרדי מתבייש להסתובב בתל-אביב או חולון למשל... ואפילו בשכונות מסויימות בירושלים.
6, 7 ו-8, פשוט לא הבנתי. לא נורא.
נו.אנונימי (פותח)
פתיחת ווצאפ במחשביאיר גדסי

אני מנסה לפתוח ווצאפ במחשב הבעיה שיש לי פלאפון כשר ניסיתי להתקין אימולטר 

ניסיתי מאה סוגים אבל בכל אחד הוא לא נתן לי להתקין ווצאפ

מישהו עם פלאפון כשר הצליח להתקין ווצאפ על מחשב?

ויכול להדריך אותי בדיוק איזה אימולטר ואיזה ווצאפ להוריד

ממש יועיל לי

אתה לא בפורום הנכוןזיויק
חפש בפורום טכנולוגיה
טעותיאיר גדסיאחרונה

אתה צודק לא ידעתי אני חדש 

איך אני מוחק

אשכרה הפורום הזה נפתח שנה לפני שנולדתי!!!!!!!!!!!ההרהמורניק

בואו נחיה אותו

מה קורה פה?פיטוניה
כלוםזיויק
פורום נטוש ככל הנראהקעלעברימבאר
אבל אולי לא. מי יודע?קעלעברימבאר
וואו. מקום עם הסטוריהמשה
מה היה פה?שדמות בחולות
פורום פעיל עם חברים אהוביםמשהאחרונה
סביב העשר שנים אחורה.
שיר חדש לקראת פורים!שירים חדשים
מוישי קליינרמןעשב לימון

למה לדעתכם האם בחזית ולא האב?

גיטי קליינרמן: "מוישי הוא כבר הבן של עם ישראל" | ערוץ 7

 

גם עם הדר גולדין זה הרבה כך,

וגם עם שלושת הנערים הי"ד

 

זה חדש יחסית

עם נחשון וקסמן הי"ד זה היה האב בחזית

 

(למה זה גורם לי לחשוב שאני שוביניסטית?)

מרתק: כולם אומרים "שנמאס מהמצב"? למה זה קורה?דבדב

מרתק: כולם אומרים "שנמאס מהמצב"? למה זה קורה?

כולם מדברים על "המצב" ועל זה "שנמאס".
אבל מה אנחנו מרגישים באוויר ולמה?

פודקאסט חדש, מרתק וויחודי ששווה להאזין לו.
והפעם על: "תנועת הבעד"

כל הפרטים, להאזנה>>

קניון, מה הוא עושה לנו בלב? פודקאסט חדשדבדב

 

 

קניון, מה הוא עושה לנו בלב?
פודקאסט חדש:"קניונים ורגשות".
להאזנה>>

, מה הוא עושה לנו בלב?
פודקאסט חדש:"קניונים ורגשות".
להאזנה>>

אולי יעניין אותך