קניתי גארטעל!!!!!האריאלניקהנאמן
שחור, 18 חוטים ממש יפה אשרי
יא ציוני!צעיר ושרוט
גם אתה.צחקן
הלל! לא לקללהאריאלניקהנאמן
ומה הקשר ציויני?
כי יש לך חת"ת. ככה אתה אמרת.צעיר ושרוט
מה זה? [סליחה על הבורות-לא מבינה אשכנזית...]איתי'ה
את מתכוונת שאת לא מבינה גרמנית.. הבנתי נכון?סבא גפטו
וברצינות - ככה זה יפריע לאנשים יותר.

"אבל זו שפה שאבותינו דיברו בה..." - אז מה?
אם זה בגרמנית....חחחח.... מאיפה לי לדעת...איתי'ה
לק"י.

חחח.. אבל מה שבטוח זה שאשכנזים מדברים את זה..

[מה יפריע?]

בלה בלה בלה... מה זה גארטעל?

תענו... מה זה???איתי'ה
אבנט... כביכול.... ומשהו מעניין שנזכרתי:סבא גפטו
אצלנו באביר, מי שיש לו אבנט לבן, זה מסמל שהוא בדרגה הגבוהה ביתר! = שיא הקדושה והטהרה!! בניגוד לאמ"ל אחרות, חסידים גלותיים, שאצליהם, הגדולה היא בשחור..!!

כשאדם מתפלל, צריך שיהיה משהו שיפריד בין פלג גוף עליון, לתחתון.- שו"ע בשביל זה אנחנו לובשים אבנט/גרטל-בנאצית. מה לעשות ואנחנו התפתחנו, ויש לנו חגורות? וכבר אין צורך באבנט.. לא! יש את ה"חסידים" [הלוואי והיו חסידים אמיתיים!!] שצריכים לשמר כל דבר... הרבי היה לו קר בסוכה.. ולכן נעבור עבירה ולא נישן.. [זה אחרת. ואני יודע. עדיין הנימוקים האלו הם שטויות ותירוצים!] שממשיכים עם האבנט.
היום, בכלל המצב שונה, כיוון שאנחנו לא לובשים חלוק בתפילה, אלא מכנס וחולצה, כל העניין הזה למיטב ידיעתי לא שייך. לא "אפס" - חלילה! פשוט לא שייך. "אבנט", זה מושג קדוש! מה שהיום לובשים, זה גרטל - זה שטויות - ולכן נקרא לזה במונח הגרמני!!

תתחדש..[:HoDi
מזה בכלל?

בכל מקרה תהנה עם זה=]
אין בעד מה.. [למדי לשרשר נגסבא גפטו
המשך: למדי לשרשר נכון ;)]סבא גפטו
אני לא מתכוונת[:HoDi
לכתוב לו עכשיו תגובה מתחת למה שהוא רשם... תחשוב- אם כל אחד יכתוב ת'תגובה שלו מתחת לתגובה הראשית...
יפה יפה, אתה בטוח מידי בדעות שלךדובלה
זה לא כזה פשוט כמו שאתה מציג את זה.
החגורה, לא לכל הדעות היא מחליפה את הגרטל. בפרט שחלק נכבד מהעניין של הגרטל הוא בתור היכון לקראת וכו', שצריך משהו חוץ מהבגדים הרגילים שלך.
אני לא הולך להיכנס פה עכשיו לדיון על זה, אבל בכל מקרה כלל בחיים: לא כל מה שאתה לא מבין הוא לא נכון!!!! אתה יכול לציין שלדעתך זה לא כך, או שאתה אישית לא מבין את זה. אבל איך אתה קובע שמאות אלפי חסידים מכל הסוגים (ולא רק חסידים!!) עושים "שטויות"...????
(והערה קטנה נוספת: הרבי לא ישן בסוכה לא בגלל שהיה לו קר... כי הוא אכל ושתה בסוכה גם כשירד גשם. ולא נכנס לדיון על זה. אתה פשוט לא מבין בזה כלום, ובמקום לומר את זה אתה אומר שהכל תירוצים ושטויות. תהיה בריא. ופליז, אל תפתח שוב דיון על זה כי ינעלו את השרשור הזה......)
עם כבר רשמת על הרבי והסוכה...חב"דניקית
סליחה שאני מתערבת..אבל...הרבי הקפיד אפילו לא לישתות בבית רק בסוכה...!!!!!!!!!! ויש הרבה סיפפורים..אבל כמובן שהוא הגיעה רק בלהתריס..ולא לישמוע..
לא הבנת.סבא גפטו
והאמת, שקשה לי לכתוב. אז אני מתמצת.
זה היה בדיחה. והבהרתי את זה.
תראה גם ששם בוסיה היה עניין של סכנת נפשות, ויש עוד הרבה טענות, ועוד הרבה תירוצים. [בטענות אסור לזלזל!] ונכון שהעוסק במצווה פטור מן המצווה. ןכאן זה בכלל דאורייתא!
אבל הדבר הבעייתי הוא: חסיד! חב"ד לא יכול למצוא היתר היום לא לישון בסוכה. ומי שלא ישן במזיד הוא כופר!
ויעידו על המקרה הבא, חבריי. בסוכות מלפניי שנתיים בחברון, היתה סוכה ענקית לאורחים איפה שהשוק. עמדנו שם, וחברה חב"דניקים ישנו דווקא סקורת הגג של ה'שוק' והם הודו בזה! ועליהם נאמר ונכתב: מומרים להכעיס!!!!!!!!!!
אוקי, אבל את הקביעה הזו שהוא לא יכול למצוא היתרדובלה
אתה קובע. הרבה דיו נשפך על הנושא הזה. ואתה יכול להבין לבד, שחב"ד לא לקחו את זה בתור קולא שמצאו, או היתר יפה, כי חב"ד באופן כללי מתרחקת מאוד מהיתרים וקולות. גם בסוכות עצמו.

העניין הספציפי הזה הוא בדווקא, ומצד עניינים שבעיקר על פי קבלה (ועולים כמובן גם עם הנגלה) ומוסבר באריכות בהרבה מקומות, ולא כאן המקום פשוט. רק לידע כללי. זה הכל.
אני יודע. ואני לא מזלזל בחב"ד-החסידותסבא גפטו
ממש ממש לא.
מאוד מעריך ומוקיר.
אם זה מדברים אישיים, ואם זה מדברים לאומיים.
אמנם, נכון. ואני לא היחיד. יש דברים בעייציים, לדעת גדולים אחרים בכלל, עם כמה ניואנסים שמודגשים בחסידות חב"ד. עדיין - כבודה במקומה עומד.

לפי מה שאני יודע, לא נפסוק הלכה, בוודאי שלא נעבור על מצווה מהתורה, כשדעה קבלית - עומדת מנגד.

יום טוב - אחי.
ןשיהיה לך ב"הצלחה!
אולי תבין שאני לא נגד חב"ד. מתישהו.
לא חשבתי. אני מבין אותך לחלוטיןדובלה
אבל רק הערתי. נראה לי שדי בעדינות. ואני חייב להעיר שגם התגובה האחרונה שלך הרבה יותר עדינה מהקודמות.
אתה לא חייב בכלל להסכים עם דעות של חסידויות אחרות, ובוודאי שלא לעשות כמוהם.
אבל רק להבין, שזה שאתה לא מסכים איתם לא הופך את כל מי ששם גארטל למשל, לאדיוט גמור, לשטויות, ולמונח גרמני שזה אפילו קצת מוגזם. אתה עושה רושם של בחור מאוד פיקח, אבל יותר מידי תוקפני.
זה הכל. באמת - גם לך יום טוב...
רושם - ותו לא.סבא גפטו
ולא שאני עניו. רחוק מלהיות כזה. - אני משתדל להיות אמיתי, ריאלי, מציאותי. חלילה מלהיות אופטימי/פסימי.

ולעניין: יש הרבה בעיות עם דרישת לבישת גרטל כיום, והיחס של אנשים תמימים לגבי ה"קדושה, טהרה, הוד והדר" ששופע מהגרטל השחור.
בכלל, עוד בעיה, שאם רוצים לשים משהו כמו אבנט, אז נקרא לזה אבנט!
יש הרבה בעיות עם שפת היידיש [אגב, באחד המקומות שלמדתי, דיברתי ביידיש]. וזה ממש לא כמו ערבית/ארמית שהן שפות שמאוד קרובות לעברית מהרבה מובנים! בנוסף לכך, שרוע אדיר מימדים, לא התפרץ מהן, בהשוואה למקור הגיאוגרפי של היידיש!
טוב, זה כבר חשבונות קצת קטנוניים במחילה,דובלה
ולא כל כך עניניים. "בעיות" עם לבישת גרטל לא שמעתי מעולם. נזק זה לא עשה לאף אחד, ויש גם אחוזים גדולים מידי של זרמים שמקפידים על זה בשביל לומר שזה שטויות ועוד אפילו בעיה...

בכל אופן, לגבי השפה, ערבית וארמית הם שפות שבהן עצמן השתמשו גויים שונאי ישראל, שעד היום שונאים את ישראל ומתנכלים להם. וזה לא הפריע בכלל לחכמינו להשתמש בשפות אלו.
אידיש לעומת זאת, היא השפה היחידה חוץ מלשון הקודש שמזוהה בדווקא עם יהודים. היא אמנם דומה לגרמנית, ואולי אפילו הגיעה משם, אבל לא. זה לא גרמנית וזה השפה שהשתמשו בה כל היהודים באירופה (כמעט). ואם בארמית וערבית השתמשו חכמינו, למרות... אז ק"ו שבאידיש אין בעיה.
:סבא גפטו
אין בעי'ה הלכתית ללבוש אבנט!
יש בעיה מוסרית ללבוש גרטל!
כובל בשנאה לאומית-עצמית, ללבוש גרטל.
יש בעיה, שחושבים שזה עדיין בתור אבנט. כשאין להלכה הזאת, שייכות היום.
תבין: גרמניה וכל השלוחות שלה [תעשייה/שפה וכו'] חרטה על דגלה - פגיעה בעם המורם, הקדוש והמיוחד! העם היהודי. ולכן כל מה שבא מהם [היידיש] צריך להתרחק ממנו, ולהתנגד לו. [ואני התעסקתי בכמה פריטים בודדים, והדבר ידוע: שמוצרים גרמניים, לרוב הם מהאיכות הטובה ביותר!! עדיין - חז"ל אפ' אסרו עלינו לומר על [לא במילים האלו. אם תרצה, אביא לך את ההלכה-המקור בשו"ע] רכב גרמני: "וואי! איזה רכב חזק ויפה!" כשידוע שזה מתוצרת של אומה שכזו.]]
ואגב, לא היית להם ברירה! היום בארץ, דבר בעברית!סבא גפטו
ואם יש לך בעיה עם זה, ולרבים יש! דבר בלשה"ק
-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*איתי'ה
לק"י.

-אופפפס...

-יש לי קרובי משפחה חרדים שהאמא תימני'ה- ובבית הם מדברים בי'ידיש...
נכון מצחיק???
אה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!סבא גפטו
גיוועלד!!!!!!!!!!!!!!! [וזה גם בגרמנית!]

זה בגגל הסיפור עם נטו"ק בתימן? שהם משכנעים אותם לא לעלות? תראי בynet יש שתי כתבות וידאו של איזה כתב, עך יהודים בתימן. תביני על מה אני מדבר.

אם זו הסיבה, ימח שמם שוב של הנטו"ק האלו! שיישרפו בשבעה מדורי גיהנם! מונעים מהעם היהודי להתקדם לגאולה השלימה!
אבל לא ענית לי בכלל!! אידיש זה לא גרמנית!דובלה
ואיך בארמית וערבית כן מותר לדבר????

ובנוגע לגרטל, אם אתה לא רוצה אל תלבש, אבל אתה שוב ושוב משום-מה קובע נחרצות שמנהג קדום של מאות אלפי יהודים או יותר כולל רבנים וצדיקים עצומים מכל הדורות הוא לא שייך בכלל היום הלכתית או מה שיהיה... מאיפה לך הכתפיים לקבוע את זה? מי אתה? איזה רב? בן כמה אתה? איזה הבנה יש לך בהלכה ומנהגי ישראל???
והייתי מצטט פה פסוק שאמר החכם מכל אדם, אבל באמת בלי לפגוע: "גם אוויל מחריש חכם יחשב". אולי עדיף לך?
עניתיסבא גפטו
אני מכירה את זה....איתי'האחרונה
לק"י.

יש לנו בשכונה תימנים שחצי משפחה שלהם בארה"ב בגלל הנטורי חארטה האלו....
וגם ידוע שהם כבר הגיעו לתימן... ובגלל זה הם לומדים בתימן בי'ידיש.....

ה' ירחם...
למה יש לך חלוק????איתי'ה
אתה חב"דניק?אנונימי (פותח)
או חסיד בכלל.אנונימי (פותח)
אתה חסיד?420mal
ולמי שאמר שגרטל זה בגרמנית, אז אידיש זה גרמנית יהודית, ז"T שגרטל זה גם ביידיש
אחי היקר כל הכבוד על הגארטעל זה ממש זכות 100% לךמכאל 2 3
למה זכות?תמי!
מה זה גארטעל?!!עדי:)
מזה באמת גארטעל??כתומה גאה
תתחודש. אבל מה זה?תכלת דומה לים
לכל השואלים.רוחמה הקראסיבה

גרטל (מיידיש: גארטעל, שמשמעותו אבנט) הוא חגורה שנלבשת על גבי הבגדים, בעיקר בזמן התפילה.

הבסיס ללבישת הגרטל הוא בצורך ההלכתי ליצור חציצה בזמן התפילה בין הלב לאיברי הרבייה (שלא יהא "ליבו רואה את הערווה"). בימי קדם נהגו ללבוש מעין חלוק, כך שהיה רצף בין חלקי הגוף. כיום נהוג לחגור חגורה המשמשת כחציצה (גם הגומי בבגדים התחתונים מהווה מבחינה הלכתית הפרדה). בחסידות מסוימות (כדוגמת חב"ד) נהוג ללכת (מסיבה קבלית) עם גרטל רק מהחתונה. יש מקובלים הנוהגים ללכת עם גרטל לבן (ולא שחור כנהוג).

בתנועת החסידות נהוג ללבוש גרטל לפני התפילה, ואילו בקהילות אחרות נוטים להסתפק בחגורה הרגילה. יש המקפידים על כך מתוך רצון ליצור פעולה סמלית של הכנה לתפילה.

לא מצאתי תמונה בגוגל. בסה"כ נראה כפיסת בד, ארוכה, ובד"כ שחורה.

זה בטח נראה מה זה מצחיק=]תכלת דומה לים
לא, בהחלט השחור נראה נורמאלי.רוחמה הקראסיבה
אבל תלוי עם מה לובשים אותו. אני ראיתי את זה רק עם חליפות שחורות.
האריאלניקהנאמן- יש לך חלוק?[בשביל הגרטל?]איתי'ה
מה הקשר חלוק??אומרים סרטוק!!-כמו חליפה ארוכה!!ו...אנונימי (פותח)
יש את זה רק מתי שמתחתנים!!
וואווו סיבכתם אותי עם כל האשכנזיות הזאת...איתי'ה
לק"י.

בקיצור הבנתם אותי...

שאלתי אם הוא הולך עם הדבר הארוך הזה... כמו חליפה אבל ארוך..

ובמחשבה אני לא מצטערת לרגע שאני לא יודעת אשכנזית....
אתה התבלבלת והיא לא הבינה!סבא גפטו
סרטוק, לפי מה שאני יודע - זה באמת בגדר ע"ז!!!
זה פיסת בגד מהחולצה, מהבגדים של הרבי, שלבש. וביום חתונתו, חסיד מקבל איזה חוט אחד, ותופר אותו בבגד שלו. ואת זה אמרו לי כמה חברים חב"דים. חלקם "בגאווה!".... [ואני מוסיף - בגאווה = תרתי משמע!!]

לזאתי שמעליך, לא. וזה חלק גדול מהעניין! הוא לא לובש. וזה בכלל נועד להפריד כשיש חלוק. כמו פעם.היום זה לא שייך.

לגבי הגרמנית, או באיזה שפה גוייאשית שזה יהיה - את לא צריכה להבין מזה. סתם שטויות. באמת.
=] =] =] =] ...איתי'ה
לק"י.

אז מה הקטע של גרטל בלי החלוק...או מה שזה...
שריטה שהחלה ביצהר..... אין עניין דתי.סבא גפטו
פעם ראשונה ויש מצב אחרונהעמית-טליה
שאני מסכימה איתך.

אמר רב חרדי גדול (וזה האבסורד שהצחיק אותי)
יותר קשה להוציא את הגלות מהאדם מאשר את האדם מהגלות.

ועל מנהגים כאלה זה נאמר.

ועכשיו באמת הצחקת אותי והוכחת קבל עם ועדהדובלה
את "ידיעותיך" בנושא. סירטוק הוא שם שם בגד רגיל שנחשב בגד רבני, ולובשים אותו רבנים מכל הסוגים. מהרבנים הליטאים ועד הספרדים. בחב"ד הוא גם בגד שבתי לכל אברך.
חולצה של הרבי זה לא קשור בכלל לכאן. עירבוב מושגים. ועם גדרי הע"ז שלך אפשר בהחלט להדפיס שו"ע חדש נוסח סבא גפטו.
אז ככה: [וזה לתגובות האחרונות שלך-תקשר]סבא גפטו
- את העניין של הסירטוק כפי שאני תיארתי, אם לא שמת לב, כתבתי הקדמה. להבא, הייתי ממליץ שתתיחס גם אליה.
בנוסף, לא אני המצאתי את זה. אם אתה רוצה לראות שאני לא ממציא דברים מעצמי, נוכל להיפגש ואפגיש אותך עם כמה חברים חב"דים. חלקם לשעבר שתיארו לי את זה. מחילה, אבל אני מכיר אותם ויודע שיש להם ידע בעניין מונחים "יהודיים" לשיטתך, בשמם הגרמני.
- חולצה של הרבי? ערבוב מושגים? אז יש משהו - אתה מנסה להסתיר אותו?
- ואם רק היה דבר כזה, אז יש לו שם אחר! ואם קיים דבר כלשהו, שהוא לא מה שתיארתי, לשיטתך גם בעדות אחרות, אז מה הקשר שהוא קיים גם בעדות אחרות? ואני מקווה שתבין את השאלה לפני שתגיב! תודה.
- בעניין גדרי ע"ז ודרישה למתים, שהזכרתי כאן, פתח שו"ע, ותראה שבסיטואציה שאדם מתנהג כפי התיאורים הנ"ל, הוא עונה לאחת ההגדרות. כל אחת והמעשה שלה.
- שים לב שגם אתה כתבת שיש מצב שיידיש היא גרמנית! לפני כמה תגובות אז אל תבלבל. ואת הנתונים שלי, אני לא בונה על המקורות שלך. שאל כל אדם, והוא יענה לך, שהיידיש ברובה, היא מגרמנית. בדיוק כמו ה"לאדינו" ועוד שפות.
- צטט. חופשי. גם יכולתי לפטור אותך בלי להגיב לך "אל תען כסיל - פן תדמה לו". כל אחד מבין את ההגדרה של כסיל בצורה מסויימת. לא משנה לי מה אתה. ואיך תצטט דברים כלפיי. חשוב לי שתתחיל להגיב יותר לתוכן התגובה, מאשר לי. תודה. אגב, אם לא נוח לך, אתה יכול לא להגיב לי בכלל. כמו דניאל.
- לפי מה שאני יודע, אבנט זו הלכה. לא מנהג. ואם אדם ממציא לעצמו הלכות, ויש להן עניינים גבוהים, שיערב לו. שלא ינסה להמשיל אותם על הלכה, כשאותה הלכה לא שייכת כיום. "מנהג ישראל תורה הוא"=מית"ה[הגרא"ס]
- מי אני וכו'...? לא עניינך. צינעת הפרט. תודה.
- קודם כל, עניתי כבר. שנית, אין מה להשוות בין תנאים-ארמית/ראשונים מסויימים-ערבית, לבין רבנים מהמאות האחרונות. אבל זו לא הנקודה. הנקודה היא, שגם את היד החזקה, [ספר הלכה] וגם את הכוזרי וספרים של הרס"ג, שהיו בערבית, עיברתו אותם. זה מה שחשוב.היה מצב מה לעשות... כפרת עוונות. תפסיקו לדבר ולחיות את השפה של הגרמנים!!
- אני רוצה להביע את דעתי, מעת לעת. אם זה מה שעושה אותי בעיניך, או הצגת הדברים, ככסיל, מה אני אומר לך. כלום. אם זה מה שאתה חושב, שיערב לך. בשורה התחתונה = זה לא ימנע ממני. לא חבל על האנרגיה?!
- זהו. אני חושב שחזרתי על הדברים יותר מידי. אתה "מקשה" ומקשה... אבל טוחן עד דק את הנושא שכבר עניתי עליו. מילא לא עניתי...אני מקווה שעכשיו הבנת. שתהיה לך רפושבבאכי"ר !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שב"ש לכל בית ישראל!
מצחיק מאוד. אבל אתה כן צודק, בדבר אחד:דובלה
שהוויכוח כאן הוא מיותר, מכיון שהמחלוקת בינינו נובעת מכמה נקודות בסיסיות, אם הבנתי נכון. אם לא, תקן אותי (אם תרצה):

א. מה שכולם קוראים לזה "אמונת חכמים" אתה קורא "סגידה לבני תמותה". כלומר, לדעתי יש להתקרב ככל האפשר לצדיקים וללמוד מהם, ולדעתך אין ענין להעריץ אדם הגם שהוא גדול באין ערוך ממך בתורה ועבודה ויראת שמים. ומה עם "והוי מתאבק בעפר רגליהם", "והוי מתחמם כנגד אורן של חכמים" וכו', "ומורא רבך כמורא שמים", והעיקר: "ויאמינו בה' ובמשה עבדו" - זו לא עבודה זרה? האם לא סגדו במידה מסויימת למשה? האם משה אינו בן תמותה?

ב. זה נשמע שאתה לא מכיר במנהגי ישראל, ובפרט מנהגים שע"פ קבלה, אלא מה שלא כתוב בפירוש בשו"ע אצלך בבית, אינו כלום ושום דבר. ואפילו "שטויות". אוקי. אני חולק עליך, ועימי כמדומני רוב בית ישראל, שהמנהגים מאז ומעולם היו חלק בלתי נפרד ממהנהגה היום יומית. כן, גם אלו שע"פ קבלה (והם לעולם לא חולקים על השו"ע!).

ג. אתה דוגל בכלל "מה שלא ראיתי איננו קיים". או, מה שלא הבנתי איננו נכון. לא יודע מי החברים שלך, אבל מסתבר שגם הם לא בדיוק חב"דים. אולי אבא שלהם כן.
אתה מתווכח איתי מה זה סירטוק? לך לחנות חליפות ותבקש סירטוק. נראה מה יביאו לך. והנושא של החולצה, אני לא מסתיר, אבל אתה גם לא יודע מה מדובר, ואני לא רואה בזה לא סגידה ולא נעליים, עניין של רגש גרידא. ורגש הוא דבר חשוב ביהדות. בנוסף למה שכבר כתבתי בסעיף א'.

וזהו, לא אכפת לי בכלל שתביע את דעתך "מעת לעת". אבל למה כל שאר הגולשים מסוגלים להגיד בצורה פשוטה "לא יודע, זו רק דעתי", ואילו אתה חייב לתקוף ולרמוס את כל הדעות האחרות ולשים אותם לאפס אפסים? למה אתה לא מסוגל לתת מקום לדעות שונות ממך? (אם דברת על "גאווה").
ואני לא "מקשה ומקשה", אלא מנסה לרכך את העמדות שלך ולהבהיר לך שכשם שאין פרצופיהם דומים, כך אין דעותיהם דומות, והדעה שלך לא היחידה בעולם. אין לאף אחד זכות לקבוע שחצי או אפילו שליש ורבע מהיהדות הדתית/חרדית עושה שטויות ללא שום מקור. בפרט שבתוכם גדולי עולם (אם-כי אינך מחזיק כלל מבני תמותה, גם כששנינו אפס אחד לידם).
עד כאן להיום, אני מקווה שתבין מה אני אומר. פליז, תחשוב טיפה. (ואני לא מתכוון שתחשוב איך הופכים את המילים שלי להגפגזה עסיסית יותר נגדי, אלא תחשוב על העניין, ועל הצורה שבה אתה מביע את דעותיך מעת לעת).

רפו"ש לכולנו, כל אחד מהסעיפים והשריטות שלו. ולכל עם ישראל מהגלות שלו. אמן
זה לא סרטוק. זה קיטל (החלוק שלובשים בחתונה).שירה חדשה
בס"ד.

נראה לי. או שגם אני מתבלבלת.
הי אולי תצלם ת'גארטעל שלך ותשים פה ת'תמונה(ואז נדעתמי!
איך זה נראה!)
ותחדש!...!תמי!
חחע.. תתחדש!! למרות שלא הבנתי למה ללבוש ת'זה!עדי:)
כפרה-קיטל זה מה שלובשים ביום כיפור!!וזה בצבע לבן!!אנונימי (פותח)
ויש אשכנזים שנוהגים ללבוש את זה גם בחתונה...שירה חדשה
בס"ד.

ואני יודעת שזה בצבע לבן.
במקרה אני אשכנזיה, אני קצת מבינה בזה.

טיפה. לא הרבה.
אני מדברת על החב"דניקים שהם..אנונימי (פותח)
הם שמים את זה ביוםצ כיפור וגם בחתונה אבל...
מעל זה הם שמים סרטוק וגרטל!!
הם שמים זאת רק בחופה!!
פתיחת ווצאפ במחשביאיר גדסי

אני מנסה לפתוח ווצאפ במחשב הבעיה שיש לי פלאפון כשר ניסיתי להתקין אימולטר 

ניסיתי מאה סוגים אבל בכל אחד הוא לא נתן לי להתקין ווצאפ

מישהו עם פלאפון כשר הצליח להתקין ווצאפ על מחשב?

ויכול להדריך אותי בדיוק איזה אימולטר ואיזה ווצאפ להוריד

ממש יועיל לי

אתה לא בפורום הנכוןזיויק
חפש בפורום טכנולוגיה
טעותיאיר גדסיאחרונה

אתה צודק לא ידעתי אני חדש 

איך אני מוחק

אשכרה הפורום הזה נפתח שנה לפני שנולדתי!!!!!!!!!!!ההרהמורניק

בואו נחיה אותו

מה קורה פה?פיטוניה
כלוםזיויק
פורום נטוש ככל הנראהקעלעברימבאר
אבל אולי לא. מי יודע?קעלעברימבאר
וואו. מקום עם הסטוריהמשה
מה היה פה?שדמות בחולות
פורום פעיל עם חברים אהוביםמשהאחרונה
סביב העשר שנים אחורה.
שיר חדש לקראת פורים!שירים חדשים
מוישי קליינרמןעשב לימון

למה לדעתכם האם בחזית ולא האב?

גיטי קליינרמן: "מוישי הוא כבר הבן של עם ישראל" | ערוץ 7

 

גם עם הדר גולדין זה הרבה כך,

וגם עם שלושת הנערים הי"ד

 

זה חדש יחסית

עם נחשון וקסמן הי"ד זה היה האב בחזית

 

(למה זה גורם לי לחשוב שאני שוביניסטית?)

מרתק: כולם אומרים "שנמאס מהמצב"? למה זה קורה?דבדב

מרתק: כולם אומרים "שנמאס מהמצב"? למה זה קורה?

כולם מדברים על "המצב" ועל זה "שנמאס".
אבל מה אנחנו מרגישים באוויר ולמה?

פודקאסט חדש, מרתק וויחודי ששווה להאזין לו.
והפעם על: "תנועת הבעד"

כל הפרטים, להאזנה>>

קניון, מה הוא עושה לנו בלב? פודקאסט חדשדבדב

 

 

קניון, מה הוא עושה לנו בלב?
פודקאסט חדש:"קניונים ורגשות".
להאזנה>>

, מה הוא עושה לנו בלב?
פודקאסט חדש:"קניונים ורגשות".
להאזנה>>

אולי יעניין אותך