לכל מי שבאמת רוצה לזכור את הנופלים.צחקן
ב"ה
ראשית - שיראה את זה - /News/News.aspx/153538 [ההלוויה של יהודה גרינפלד הי"ד].
 
עכשיו היתי בליל זכרון
פשוט חסרי הגיון
הכל טקסי ורשמי
אף  רגש לא פורץ גדרי
 
הכל כאן מסודר מתוקתק
אין שום עניין בברק
בזיק שיוצא מהדמעות
הן פשוט סוררות
 
הן לא מקשיבות למה שמסבירים
איך טעו המפקדים
הדמעה יודעת, אינה מסתירה
המפקד הראשי טעה,
נקברה גופה.
 
בחזור כשאני בורח מעצבנות
איך אברך מכי - רצחנות
כולל את כולם, זה כואב.
אך רק ארבעים אחוז אני אוהב.
 
בכביש המהיר עוד עובר ממוגן
רמז לפחדנות, לראש רשלן
מעמנואל אל מרכז מדומה
רק תרבותי ריק ו'מהנה'.
 
מסמל תרבות של מדינה,
שחיה על אין קיומה
עומדת על זמן שאול
בגלבוע תיפול, חרבה מתוך גבול
 
אין עניין בסוררים כמוני
אתה ממריד בתורה
אך אני הקטון, האדם
יושב ובוהה באדמה
 
ובתוכה דם אדם,
בשר מתכות אויב.
 
[נכתב מהזווית של שושי גרינפלד, בין השאר...]
היתי בערב לזכר הנופלים..
כמה אפשר לקשקש אודות האלה שנפלו בלי לומר את האמת -
 
המפקדים פישלו מלמעלה.
 
לאחל לכל המשטרה הצלחה אחרי הכתבה על הרב רוט בבשבע.
 
איך אפשר??
 
מתי נתפקח שלא חובה לברך את כולם ?
 
עוד מעט נברך גם את אחמדי. רק את הקב"ה משבחים ומברכים, ואת האלה שמסרו.
 
אני לא מוכן לתת כבוד למפקדים. לא מוכן.
 
לא מוכן לתת כבוד לאלה שלא קדמו את דתיים הלאה כי הם יגלו עליהם את האמת.
 
יצחק.
בלב דואב.
ליצחק היקר שלוםשמעון_
כנראה שיש דברים שלא צריכים להישאר רק בינינו..

אמנם אני כבר לא כ"כ צעיר, אבל מכיוון אשר הפנית אותי הכא, מוכרח אני לענות אשר על ליבי.

לענ"ד אסור, אסור בתכלית האיסור, להכניס "פוליטיקה" ליום הזיכרון, ליום הקדוש הזה בו אנו כולנו מתכנסים בכדי לזכור את אותם קדושים, אשר אין כל בריה יכולה לעמוד במחיצתם.
אותה קומה כללית המתבטאת במסירות הנפש, באה, ובאותו יום מחברת את כולנו (מחדש), בכדי לזכור שכולנו, בסופו של דבר, עם אחד.
חילוני, דתי, ימני, שמלאני- כל אלה הגדרות שווא אשר דבקו בנו, יהודים בעלי נשמה, שכל רצונה הוא אך, לעשות רצון בוראנו. עד כדי.. עד כדי מסירות נפש כפשוטו ממש.

דוגמא חיה היא הטנק הנעקד, שבראשו עמד הקדוש בניה ריין ז"ל הי"ד, אשר היה מורכב מכל גווני הקשת הישראלית.

אז, בא ונשאיר את הליכלוך, אשר אכן לא קטן הוא, לזמנים אחרים, וביום זה נתאחד כולנו, ונזכור אשר עם אחד אנחנו, החפץ אך לקדש שם שמים.
אתה צודק בעיקרון, אבל לצערינו זה מזמן כברדובלה
לא פוליטיקה. זה החיים שלנו. זה העתיד שלנו והווה שלנו.
לדעתי לא יזיק לראות ביום הזה את הנקודת מבט הזו, מאשר לשמוע נאומים מתקתקים ומתייפיפים.
הנאום הזה בהחלט מוריד דמעות והאמת שבו מרגשת מאוד
דובלהשמעון_
בוודאי שאנחנו עוסקים פה בחיים, אבל אותם אלה שנהרגו- הם הם שבזכותם ומכוחם אנו חיים.
פוליטיקה לא מהיום ולא מאתמול קשורה לשאלות של חיים, של הווה ועתיד.
אך עדיין, לענ"ד, זהו לא היום המתאים להעלות על נס את הוויכוח, את הפירוד, אלא להיפך- ביום הזה צריכים אנו למצוא שוב את המשותף, את האחד. עם ישראל, אשר גוי אחד בארץ הוא- כאיש אחד בלב אחד- זה עומד מעל הכל. מעל כל הפירודים. קודשא בריך הוא וישראל, כל ישראל, חד. ומי ייתן שלפחות ביום הזה, נשכיל לזכור ולהפנים זאת.
אני מבין מה אתה אומרדובלה
ואתה צודק לחלוטין. האמת שברגע שנתאחד, שנדע להתעלות מהסטיגמות והמפלגות, נוכל גם לנצח.

אבל יחד עם זה, היא צודקת... והכאב שלה מובן. היא לא זעקה להתפלג, היא לא דברה על פוליטיקה. היא זעקה שנציל את החיים שלנו, ושנתפכח.
זה עניין שאפשר להתווכח עליו, אבל... אני מבין אותה.
זה ברורשמעון_אחרונה
שאנחנו מבינים אותה.
אבל אני לא רואה את הקשר בין זה לבין הנושא של קדושת יום הזיכרון.
תודה,יצחקיונה

למי שעדיין לא יודע,יתומיו הקטנים של יהודה הי"ד הם האחיינים שלי.
אלמנתו היא אחותי (וגם אחות של אחי שאותו אתה ,שמעון ,מכיר ).

/Mosaic/Read/3067
לפני ההלויה ביקשתי מאחותי למסור לשושי שמה שתגיד (ולא ידעתי בדיוק מה זה יהיה) היא מייצגת גם אותי.
אני עדיין עומדת מאחוריה.
ואלה הם דבריה ליום הזכרון הזה:

בס"ד

 

אחי יהודה הי"ד היה איש רוח, שלומפר כזה, ובכל זאת התעקש להתגייס לסיירת צנחנים. הוא הזיע, התאמץ, ונכשל. אמרו שהוא חייל דמיקולו, הוא לא נעלב. התאמץ עוד, והתנדב לצנחנים. כשהיה קטן, אהב את שירו של אלתרמן על אליפלט, חייל מבולבל ותמים. וכשנפל התם אליפלט במשלט, ומסר את חייו למען חבריו הלוחמים, היו דמעות גדולות מציפות את עיני התכלת התמימות של אחי המבולבל, שעוד היה אז רק ילד.
התבגרנו, ואיתנו גדלו הבלבול והמבוכה לנוכח המתרחש בארצנו מוכת הייסורים והסבל.
אחי הטוב. אבל בעצם למען מי? למען מה?

 

אחי מת במלחמה למען הלא כלום, כדי להיות "מנוף להתכנסות". הוא מת כחייל במבצע ראוה, כפי שנחשף במעריב, אודות מבצעים רבים ממלחמת שלום ההתכנסות האחרונה.

 

יכולתי להתעלם מכל זה, ולהצטרף לפסטיבל שירי ההלל ששרים ללוחמים, אלה הגיבורים, ואלה שנפלו לחינם, או למען הלא כלום.

יכולתי לספר על אחי הטוב, ואיך פעם כשהיה ילד התעקש לא ללכת יותר לבית הספר. למה? שאלה אותו אימא שלי. כי אני הכי נמוך בכיתה, ענה. אז מה? ניחמה אותו אימא שלי. גם נפוליאון היה נמוך, ובכל זאת כבש את העולם. הוא השתכנע, כי כאמור,  היה אידיאליסט, וחשב שגם הוא, בשקט שלו, יצליח לחולל שינוי במציאות, ותיקון.    

 

יכולתי לדבר על הכאב הנורא, המוכר, וזה קרוב לודאי לא היה מקורי במיוחד, כי האבדן פוצע כנראה תמיד, באותו אופן מוכר, אכזרי, ונורא.

 

אבל פסטיבל שירי ההלל לנופלים, לא נועד אלא לשכנע עוד צעירים תמימים ואידיאליסטים למות במבצעי ראוה, שבמקום להגן על עצמיאותינו, מכרסמים אותה מבפנים, תוך הבטחה שגם אותם יזכרו, ישירו לכבודם שירי הלל, ילחינו לזכרם את שירים שכתבו,

ועל קברם יכתבו "נפל בקרב", למרות שלקרב היתה בעצם מטרה סמויה, שאין לה ולא כלום עם בטחון המדינה.

 

לכן השנה זהו לא יום הזכרון בשבילי, אלא יום הבדידות. בדידות מול פסטיבל ההלל לנופלים ממלחמת הלא כלום והראווה. בדידות מול ההבנה שהגיבורים הם לא פעם אלה שמצייתים ציות עיוור לפקודות נפשעות. בדידות מול ההבנה שהדברים שלי יעוררו זעם ולא חמלה, כמו שבדברי ימי ההיסטוריה עמדו לא פעם אלה שראו את המציאות נכוחה, מעטים מול חומות של הכחשה או השתקה.   

 

ויקטור פרנקל אמר פעם שכשלאדם יש למען מה, הוא מוכן לסבול כמעט כל איך.

המה שלי היום שונה מאוד מהפמפום של שליטי התודעה במדינה. הוא כולל בתוכו עצמאות, הקרבה, וחירות מדינית, אבל אלה שונים מאוד ממסכת התעתועים של אדוני הארץ.

 

במותו ציווה לי אחי את הסירוב לעוול, את הדבקות במוסר. עיניי התכלת שלו, והשקט שלו ציוו לי את היושר הפנימי, את הפתיחות, את המחשבה החופשית, והחרות. אני מבטיחה לו לזכור כל זאת. ביום הזכרון הזה, ובימי הזכרון שעוד יבואו.

 

 

 

 

 

תפארת - על זו תפארתנו ביד צר... .צחקן
ב"ה
על אלה אני בוכיה. כי עליהם לא היו צריכים לבכות.

מי יודע כמה יהודה גרינפלד שכאלה היו, ונהרגו לחינם - בגלל כבוד מדומה, מלחמות בין אלופים ופולטיקאים.

סיפר לי אדם שאני מכיר שהיה 16 שנים בצה"ל:
בקריה יש שני סוגי אלופים. אלה שחושבים שהם סגנים של אלוקים, ואלה שחושבים שאלוקים הוא הסגן שלהם.


ולכן הם מרשים לעצמם לעשות 'דין צדק' למען העלותם בדרגה, ולהקריב חיילים פשוטים צדיקים וטהורים.

וכאן המקום לאמר על יהודה משהו שאמרה שושי-
הוא לא רצה לסרב כי הוא לא רצה כבוד ולהיות במרכז העניינים.

רק בגלל הענווה שלו. של הצדיק שנלקח מאיתנו.

יצחק.
החותם בדמעה.
טוב.אם כל הכבוד הראוי-שוברת גלים
אני אינני מסכימה עם גישתה.

יכול להיות שאם היא הייתה אומרת את זה *לפני* המלחמה האחרונה הייתי מסכימה,אבל אחריה כבר לא.
(גם כי ואולי *בגלל* שאני תושבת הצפון.)

יום טוב!
פתיחת ווצאפ במחשביאיר גדסי

אני מנסה לפתוח ווצאפ במחשב הבעיה שיש לי פלאפון כשר ניסיתי להתקין אימולטר 

ניסיתי מאה סוגים אבל בכל אחד הוא לא נתן לי להתקין ווצאפ

מישהו עם פלאפון כשר הצליח להתקין ווצאפ על מחשב?

ויכול להדריך אותי בדיוק איזה אימולטר ואיזה ווצאפ להוריד

ממש יועיל לי

אתה לא בפורום הנכוןזיויק
חפש בפורום טכנולוגיה
טעותיאיר גדסיאחרונה

אתה צודק לא ידעתי אני חדש 

איך אני מוחק

אשכרה הפורום הזה נפתח שנה לפני שנולדתי!!!!!!!!!!!ההרהמורניק

בואו נחיה אותו

מה קורה פה?פיטוניה
כלוםזיויק
פורום נטוש ככל הנראהקעלעברימבאר
אבל אולי לא. מי יודע?קעלעברימבאר
וואו. מקום עם הסטוריהמשה
מה היה פה?שדמות בחולות
פורום פעיל עם חברים אהוביםמשהאחרונה
סביב העשר שנים אחורה.
שיר חדש לקראת פורים!שירים חדשים
מוישי קליינרמןעשב לימון

למה לדעתכם האם בחזית ולא האב?

גיטי קליינרמן: "מוישי הוא כבר הבן של עם ישראל" | ערוץ 7

 

גם עם הדר גולדין זה הרבה כך,

וגם עם שלושת הנערים הי"ד

 

זה חדש יחסית

עם נחשון וקסמן הי"ד זה היה האב בחזית

 

(למה זה גורם לי לחשוב שאני שוביניסטית?)

מרתק: כולם אומרים "שנמאס מהמצב"? למה זה קורה?דבדב

מרתק: כולם אומרים "שנמאס מהמצב"? למה זה קורה?

כולם מדברים על "המצב" ועל זה "שנמאס".
אבל מה אנחנו מרגישים באוויר ולמה?

פודקאסט חדש, מרתק וויחודי ששווה להאזין לו.
והפעם על: "תנועת הבעד"

כל הפרטים, להאזנה>>

קניון, מה הוא עושה לנו בלב? פודקאסט חדשדבדב

 

 

קניון, מה הוא עושה לנו בלב?
פודקאסט חדש:"קניונים ורגשות".
להאזנה>>

, מה הוא עושה לנו בלב?
פודקאסט חדש:"קניונים ורגשות".
להאזנה>>

אולי יעניין אותך