אתם מכירים את השיר "רוצה מצוות"?כתומה גאה

שיר חאאמוד בטירוף!!!!!!

מי שלא שמע-חייב לשמוע...

לא רק שמעו אלא חרשו אותו.רוחמה הקראסיבה
ממש ככה...צחקן
די!!צחקן
ב"ה
זה רודף אחרי לכל מקום. אחסוך מכם. כדאי שתחסכי מאיתנו את החתימה (עוזיה : '________ זה ז*ל)

(_______ = שם הלהקה שהזכרת).
מה הבעיה בחתימה שלה?רוחמה הקראסיבה
שהיא ארוכה ומעצבנת.צחקן
ב"ה
לגבי התוכן - רק בגלל מי שכתב אותו לא אקרא בכלל.

מי הוא בכלל? שמולאני?רוחמה הקראסיבה
או איך שלא כותבים את זה למען ה'?!
ולא - סתם להקה חילונית. |שמאלני. ככה כותביםצחקן
אוקי תודה רבה.רוחמה הקראסיבה
תרגעו היא סך הכל שאלה...#גליה#
וכבר העלו לפה ת'קליפ.... קירצ עם תלכי כמה דפים אחורה את תראי...
סוו?רוחמה הקראסיבה
זה שיר מאעפן.
אע,חמסית
הבנתי אותך.
כל להקה שהיא לא דתייה חייבת לשווק זבל?
מדויק ובלתי מכליל בעליל.
כן.ישי ויזנר
שיר זה דבר שהזמר והמלחין וכו' מכניסים לתוכו חלק מהנשמה שלהם.
אם יש שם דברים טובים- מה טוס ומה שאית.
אם לא- כאן מתחילה הבעייה. אתה סופג לתוככך זבל (אפילו אם השיר עצמו נקי לגמרי). ויבין מי ששמע את השיחה של הראל חצרוני בנושא.
אוקי,חמסית
אני גם מקליטה, וזה לגמרי נכון. כל שיר בא ממש מתוכי, כחלק מנשמתי <מנק' היצירה- כלשונו של הרב נריה>..
אז לפעמים רע בנשמה, אז השירים הם שירי כפירה, כעס, התרסה וכו'.
אז מה?
ואם זה בנאדם שהוא לא דתי. אז הוא שר על אהבה, הוא שר על אכזבות מעצמו, הוא שר על אכזבה מהעולם. מה רע?
אני סופגת את הסערות של אנשים אחרים, שמתחברות לסערות שבתוכי. יש בזה איזה שהיא בעיה?
הבעייה שאת לא רק סופגת את הסערות.ישי ויזנר
את סופגת עוד דברים.
את סופגת את האישיות, את התכונות הפנימיות, וקצת מזה נשאר בך.

וזה מצטבר ומשפיע על האישיות, גם אם לא שמים לב בהתחלה, וגם אם לא שמים לב בכלל.

לדוגמא (למרות שזה קצת לא קשור, אבל זה אותו עיקרון)- אני בן-אדם שקורא הרבה ספרים. והיום אני רואה חלקית כמה ההתנהגות שלי מושפעת בלי שאני שם לב בכלל מאותם ספרים. זה מתחיל בדברים הקטנים, ונגמר בשאלות אמוניות וכו' (ואפילו שם זה לא נגמר).
ואצל שירים זה יותר חזק אפילו משתי סיבות:
1) בשיר נכנס חלק מהנשמה (כמו שגם את כתבת), זה לא סתם סיפור.
2) בשיר מה שמתקבל הוא יותר סמוי, ולכן זה פחות אפשרי להתמודד איתו.
מוסיקה מאוד משפיעה עלי,חמסית
ברצינות.
אני שומעת די הרבה אביב גפן.
יש מצב שזה בנאדם ג'יפה, אני לא אומרת שלא.
אבל המוסיקה שלו היא מדהימה. לא רק מבחינת האיכות המוסיקלית שלה, מכל הבחינות, יש לשירים שלו המון רובדים <מסרים סמויים, אנאערף>, ואני מאוד מתחברת.
אז נכון, זה בנאדם קשה, דיכאוני.
אז אני סופגת את הסערות שלו, את מה שנולד מהנק' יצירה שקיימת אצלו.. אני חושבת שיצירה היא לקחת את כל התחושות והרגשות שלך ופשוט לבעוט את כל זה לתוך יצירה. ככה זה הכי אמיתי, כואב, עוצמתי.
יש שירים של שאלות, שירי כפירה במילים אחרות. אני לא מוצאת בזה בעייה. אסור לשאול? אסור לשיר על השאלות שלך?
אני לא חושבת שאני סופגת את התכונות הלא חיוביות בבנאדם היוצר, כי מה שבה מהנק' יצירה זה הסערה שאולי התבשלה בזכות התכונות הלא-חיוביות, אבל בסופו של דבר לא בטוח שהסערה היא לא-חיובית.

<איזה חפירות, למישו יש עטים?>
אין שום בעייה בשאלות,ישי ויזנר
להיפך. היהדות מאוד מעודדת שאלות. זו הדת היחידה שמעודדת שאלות (וזה יכול להראות על העוצמה שלה משהו. רק מי שבטוח בעצמו לא מפחד משאלות), כמו בפסח לדוגמא (ולא חסרות עוד דוגמאות).

אבל שאלות צריכות לבוא ממקום נכון.
שאלות יכולות לבוא מצד של בירור- ואז הן הדבר הכי טוב בעולם, או לבוא מצד של התרסה- ואז אי-אפשר להרוויח מהן כלום, אפשר רק להפסיד.

שאלות כאלה מגיעות מכיוון של התרסה, אני צריך להוכיח שרק אני יודע, ואף אחד לא צודק חוץ ממני (שימי לב כמה פעמים יש את המילה אני או ממני. זו גישה של "העולם מסתובב מסביבי").
הן יכולות רק לגרום לבעיות, כי השואל לא רוצה לשמוע תשובות- הוא רוצה רק להשמיע את דעתו, ולכן אף-אחד לא ישכנע אותו.

מה גם שאת לא מחפשת תשובות לשאלות (תקני אותי אם אני טועה). אחרי ששמעת את השיר את לא הולכת לרב (או פותחת ספר, מה שבא לך) ומבררת את התשובות לשאלות.


חו"מ, מה שכתבתי עם השאלות היה בקטע של קריאת ספרים. זה לא היה שהספרים שאלו שאלות שלא היו לי תשובות בשבילם.
הספרים (ובמקרה הזה השירים) פשוט שינו לי את נקודת ההסתכלות, והשאלות היו רק סימפטום (מצטער על המילה הלועזית) לזה.


ומה שאמרת בהתחלה- את לא רק מקבלת את הסערה שלו והיא מתחברת לסערה הפנימית שלך, את מקבלת את כל הדברים שהוא הכניס לשיר והם משנים לך את נקודת המבט, אם את רוצה ואם לא. אם זה זימה, או כפירה, או דיכאון, או בכלל משהו אחר.
את בטוחה שאת רוצה לקבל את כל זה?
אני אישית יודע שלא הייתי רוצה לקבל את כל הדברים האלו לתוכי.


<ואם מדברים על חפירות- חופרים עם את, לא עט>
ומאיפו אתה חושב באה ההתרסה?חמסית
היא באה מכאב. אני לא מצדיקה אותה, אבל אפשר להבין אותה.
בכל מקרה הדברים האלה נמצאים בתוכי, בתוכך, בתוך כל אחד מאיתנו. <לכל אחד- ברמה שונה, ברמה שלו>

היהדות היא דבר מהמם. היא לא פוחדת משאלות, והיא לא יוצאת נגד נק' מבט חדשות, וזוויות מיוחדות. <בנגוד לנצרות, ע"ע ימי הביינים>
אני חושבת שזה מעשיר. כשאתה טועם סערה של מישהו אחר, אתה טועם לתוכך דברים חדשים. כיום- אנחנו חייבים לסנן לא כל דבר שלוכד את המבט שלנו אפשר לנסות, לא הכל מותר לראות, להרגיש.
אבל אני מאמינה שכדי שהאמונה שלנו תיהיה שלמה, אנחנו חייבים, פשוט חייבים להתנסות בעוד זוויות ונק' מבט.

אני חושבת שרוב השאלות באות מהתרסה, מכאב, מיאוש.
כשהבנאדם מגיע לרמה מסויימת של בגרות, הוא מתחיל לשאול. בד"כ כשאדם מבולבל, הכל אצלו מעורבל. עד עכשיו הוא היה רגיל ליראות הכל מובן מאליו. פתאום זה לא ברור לו. למה בכלל אני צכה ללכת עם חצאית? בגלל איזה חוק אחד שאפילו לא רלוונטי בימינו?
והבלבול יוצר חוסר שלמות עצמית, שיוצרת דיכאון, שיוצר יאוש. פלא שהשאלות באות בהתרסה?
לא תמיד התרסה זה חוסר רצון להבין.

וואלה, זה מתחבר לפרשה <של השבת הקודמת.. אבל בכל זאת..>
"אם בחוקותי תלכו ואת מצוותי תשמורו"
לכאורה יש כאן כפילות.
רש"י מסביר שיש כאן לימוד.
"אם בחוקותי תלכו"= החקירה. ההתעסקות בקודש. ללמוד תורה, לשאול שאלות וכו'. "ואת מצוותי תשמורו"= המצוות נטו.
2 הדברים יונקים אחד מהשני, אי אפשר לקיים מצוות בשלמות בלי לשאול שאלות, ואי אפשר רק לשאול שאלות ולא לקיים מצוות..
אבל כשאת רוצה להפנים מסרים חינוכיים, אז...אנונימי (פותח)
זה שהיהדות לא נרתעת מזה, זה לא אומר שאנחנו צריכים לשבת עכשיו ולקרוא את כל דברי הכפירה שיש.

אנחנו רוצים כמה שיותר להכניס לעצמינו רגשות נכונים, ומסרים נכונים. ולשירה יש כוח עצום בזה. חבל להשתמש בו לכיוון ההפוך ולומר "היהדות לא מפחדת משאלות".
את באת ועירבבת שני דברים.ישי ויזנר
בן אדם ששואל שאלות בהתרסה בחיים לא ימצא תשובה- כי הוא לא מחפש. הוא בא להראות מה יש (או אין) לו, לא לראות את מה שיש לאחר. הוא בעצם לא נותן לעצמו לראות גם אם זה יהיה ברור.

שאלות שבאות מכאב או מייאוש או מבלבול לא חייבות לבוא מהתרסה. אפילו נלך יותר רחוק- הן כמעט אף פעם לא באות מהתרסה. הן באות מתוך רצון לברר, בגלל שפתאום אתה מגלה שמה שחשבת לא נכון, או לא מספק.

התרסה זה לא דבר טוב. ברור שאפשר להשתמש בה לטובה כמו בכל דבר, אבל לא זה המקום שלה. אם שואלים שאלות מהתרסה הן יכולות לקחת אותך רק למטה- לא למעלה.

היהדות לא יוצאת נגד גישות חדשות, או שאלות, אבל היא אומרת שצריך לנווט אותן בצורה נכונה. ולכן מלמדים את הילדים לשאול בצורה נכונה. מראים להם שהחכם מקבל תשובה לשאלה, והרשע, שבא בהתרסה, "הקהה את שיניו".
וזה לא רק בגלל זה. אדם שלא מחפש תשובה- לא ימצא. את זה למדנו מחז"ל כבר בהגדה של פסח. חז"ל לא אומרים לנסות לדבר עם הרשע ולשכנע אותו שהיהדות זה נכון, הם יודעים שזה לא יעזור. הם אומרים: הוא בא בהתרסה- תבוא אליו אתה בהתרסה. אל תשחק לפי הכללים שלו. "הקהה את שיניו".

אני מסכים שחייבים להתנסות בעוד נקודות מבט, וצריך להבין את איך שהאחרים חושבים, אבל בצורה הנכונה.
לא בצורה שזה ישפיע עלייך מבפנים בלי שתוכל להתנגד, אלא בצורה מבוקרת ושקולה.
אני מסכימה.חמסית
<לשם שינוי>

התרסה=התנגדות, הבעת התנגדות, הסתייגות, הבעת הסתייגות, מחאה, מרי, מרידה, מרד, התקוממות.
ע"י מרידה אי אפשר להשיג כלום.
צריך לבוא בגישה של מוכנות, של קבלה, אחרת כלום לא זז. אם אתה לא מוכן ולא רוצה להתקדם, אז אתה מצפה שאחרים יקדמו אותך?
"אם אין אני לי, מי לי?"
חזרה לנושא שלנו-
<עם החפירות שלנו, כדאי להשעין פה קבוע בצד השמאלי בפינה של הפורום מעדרים..>
האדם מקבל לתוכו טכנים, חיובים-יותר, חיובים-פחות. אנחנו צריכים ללמוד לבקר כל דבר, לסנן, ולבחור מה מתאים לנו.
אבל, אי אפשר לשלול כל מוסיקה שהיא לא דתית, למה זה יכול מאוד להעשיר, ולא כל סערה <רוחנית, רגשית אמונית וכו'> חייבת ליהיות לא חיובית.



הבעייה היא לא הסערה,ישי ויזנר
הבעייה היא הצדדים באישיות שעומדים מאחוריה. את לא מקבלת רק את הסערה, אלא גם את מה שגורם לה. את מקבלת גם את האישיות של בן-האדם.
ואני אישית- את האישיות של אביב גפן לא הייתי רוצה לקבל.


ובקשר לחפירות- זה פורום, לא שו"ת סלולרי (משפט ששמעתי בפורום).
לא מסכימה.חמסית
אני מקבלת רק את הסערה, את התוצר הסופי= את היצירה.
אני לא עדה לכל התהליך של זה, ולכן אני לא עדה לצדדים באישיות שלו.
ואני מדברת על שירים עם מילים סבבה.

<בקשר למעדרים, עזוב, זאת בדיחה ישנה של פורום אחר, אין כאן אפאחד משמה, אבל העיקר שאני נהנת, אע?>

את בעצמך אמרת שאת משקיעה בשירה את האישיות שלך,ישי ויזנר
להשקיע את האישיות זה הרבה יותר מאשר לשחרר סערה.
ומה שמשקיעים- מתקבל. אין אפס.


<אני הבנתי שזה בדיחה, והגבתי בבדיחה פנימית אחרת>
אני שרה?חמסית
|מזועזע|
חלילה, אני מנגנת ומעבדת.

זה לא להשקיע את האישיות, זה להפעיל את נק' היצירה, מה שדורש לצלול לתוכך..
הללאתליסטים פה יכולים להעיד.

<סבבה, ד"א- יש אצלכם כזה דבר מפגש פורום?>
לא אמרתי שאת שרה.ישי ויזנר
אמרתי שאת משקיעה בשירה. לא מלשון לשיר, אלא מלשון שיר.

ולצלול לתוכך ולהוציא החוצה זה בעצם להשקיע את האישיות שלך בזה.


<מה? מה זה מפגש פורום?>
אע, אוקי.חמסית
לא, זה להשקיע את הסערה שלי.
הנה הנק' בה אנחנו לא מסכימים.
אתה אומר שהיצירה באה מתוך האישיות, אני טוענת שהיא באה מתוך נק' היצירה, מתוך הסערות, שכמובן מושפעות מהאישיות, אבל הם עצמם חיוביות.

<מפגש פורום, פשוטו כמשמעו. יש לנו אחד של פורום אחד בריקוד דגלים השבוע, למשל.>
*אחר.חמסיתאחרונה
איך אומרים? יצא מכל החורים...שירה חדשה
חח זה אחלה שירר...[:HoDi
ותרגעווו.. היא לא היתה פה כנראה שהעלו את זה לפה..
כןן...חמודאנונימי (פותח)
נחמד...קראתיך
להעלות שוב?ישי ויזנר
הורדתי ת'קליפ באיימל...[:HoDi
ולמי שיש בעיה עם החתימה שלי-שיתמודד!!כתומה גאה
מה הבעיה עם החתימה שלך?[:HoDi
שזה שיר של סינרגיה...חח...רבביסטית גאה
זה שיר של אנשים:חמסית
"שאינם שומרים תורה ומצוות"

או במילים אחרות:

מאמינים רדומים.
לא הבנתי.צחקן
מכיר את גיא צבי מינץ?חמסית
אין מצב שלא.
טחנו תשיחה שלו, לפחות 4 פעמים.
איזה אחד..חמסית
חוזר בתשובה.. שמסתובב עם תאוריות מזרות..
אחלה בנאדם.
הוא אומר שאין כזה דבר דתיים-חילונים. הוא קורא לזה 'מאמינים פעילים' <=דתיים> 'מאמינים רדומים' <=חילונים>
יענו מאמינים בפוטנציה?ישי ויזנר
אם כן- אני מסכים, למרות שאני לא לגמרי מסכים עם הגישה.
יש בזה קצת משהואנונימי (פותח)
אני לא חושבת שצריך להקצין כל כך שההבדל בין חילונים/דתיים כל כך דק, אבל זה נכון ש"חילונים" הם לא כאלו מפלצות ולא שווה לדחות אותם כל כך.
מהכירות קצת עם העולם הזה, חלקם הגדול חמים מאוד ליהדות, אבל זה קצת צריך שפשוף לפעמים.. הם שקועים בעולם של תאוות כי לזה הם נולדו. לכולם יש את הניצוץ הזה, יש כאלו שגלוי יותר ויש כאלו שפחות.
חילונים בד"כ מעריכים מאוד את הדת,חמסית
אבל זה לא מעניין אותם מעבר.
חברה מאוד טובה שלי היא לא דתיה, והיא בנאדם מהמם..
אפאחד לא אומר שחילונים זה אנשים לא טובים, ההבדל היחיד הוא בצורת החשיבה, ובמעשים שבאים בעיקבות החשיבה השונה.
דיי מעפן וצוחק על הדתייםליטללל
כן של יאיר אורבךאנונימי (פותח)
פתיחת ווצאפ במחשביאיר גדסי

אני מנסה לפתוח ווצאפ במחשב הבעיה שיש לי פלאפון כשר ניסיתי להתקין אימולטר 

ניסיתי מאה סוגים אבל בכל אחד הוא לא נתן לי להתקין ווצאפ

מישהו עם פלאפון כשר הצליח להתקין ווצאפ על מחשב?

ויכול להדריך אותי בדיוק איזה אימולטר ואיזה ווצאפ להוריד

ממש יועיל לי

אתה לא בפורום הנכוןזיויק
חפש בפורום טכנולוגיה
טעותיאיר גדסיאחרונה

אתה צודק לא ידעתי אני חדש 

איך אני מוחק

אשכרה הפורום הזה נפתח שנה לפני שנולדתי!!!!!!!!!!!ההרהמורניק

בואו נחיה אותו

מה קורה פה?פיטוניה
כלוםזיויק
פורום נטוש ככל הנראהקעלעברימבאר
אבל אולי לא. מי יודע?קעלעברימבאר
וואו. מקום עם הסטוריהמשה
מה היה פה?שדמות בחולות
פורום פעיל עם חברים אהוביםמשהאחרונה
סביב העשר שנים אחורה.
שיר חדש לקראת פורים!שירים חדשים
מוישי קליינרמןעשב לימון

למה לדעתכם האם בחזית ולא האב?

גיטי קליינרמן: "מוישי הוא כבר הבן של עם ישראל" | ערוץ 7

 

גם עם הדר גולדין זה הרבה כך,

וגם עם שלושת הנערים הי"ד

 

זה חדש יחסית

עם נחשון וקסמן הי"ד זה היה האב בחזית

 

(למה זה גורם לי לחשוב שאני שוביניסטית?)

מרתק: כולם אומרים "שנמאס מהמצב"? למה זה קורה?דבדב

מרתק: כולם אומרים "שנמאס מהמצב"? למה זה קורה?

כולם מדברים על "המצב" ועל זה "שנמאס".
אבל מה אנחנו מרגישים באוויר ולמה?

פודקאסט חדש, מרתק וויחודי ששווה להאזין לו.
והפעם על: "תנועת הבעד"

כל הפרטים, להאזנה>>

קניון, מה הוא עושה לנו בלב? פודקאסט חדשדבדב

 

 

קניון, מה הוא עושה לנו בלב?
פודקאסט חדש:"קניונים ורגשות".
להאזנה>>

, מה הוא עושה לנו בלב?
פודקאסט חדש:"קניונים ורגשות".
להאזנה>>

אולי יעניין אותך