מגוש דן בביקורת - רצוי מאוד להגיב כדי לעורר דיוןאנונימי (פותח)

שלום לכולם, שבוע טוב וחודש טוב.

שמי לירן, סטודנט חילוני מבר אילן, בן 23, תושב ראשון לציון. במהלך השנה וחצי האחרונה, מאז אירועי עמונה, הייתי במעין סוג של צו פיוס פרטי שלי, במהלכו הגעתי אל עמונה, עופרה, עלי, בת עין, קרית ארבע, חברון, שדמות מחולה, חומש ואלון מורה, מתוך כוונה לראות את המקומות, להיפגש עם האנשים, להקשיב להם ולגרום להם גם להקשיב לי. אני הגעתי אל המקומות האלו משתי סיבות עיקריות:

1. כשמאלן שהצביע מר"צ ותמך בהתנתקות, הפגין בעדה והשתתף בה בפועל, הרגשתי חוסר נוחות עם העובדה שאני לא הולך ומתעמת ישירות עם המפעל הזה, שנקרא התנחלות. יותר קל לשבת בבית בראשל"צ ולטעון טענות נגד ההתנחלויות, הרבה יותר קשה לבוא לשם ולהתעמת עם זה ישירות. היה לי חשוב מאוד לבוא ולפגוש את האנשים שאני והאידיאולוגיה שלי עומדים להרוס להם חיים שלמים, גם אם הדבר נעשה, לדעתי ובזמנו, למען מטרה טובה.

2. חשתי שלא שומעים מספיק את הצד שלי. חשתי שהמדינה נמצאת על סף פירוק מוחלט, מלחמת אחים, ושאין לי את הפריבילגיה לעמוד מהצד ולשתוק. היה לי חשוב לבוא ולגרום לאנשים להבין שאין לי, וללא מעט אנשי שמאל אחרים, שום דבר אישי נגד המתנחלים וששום דבר שאנו עושים לא נעשה מתוך איזושהי שנאה כלפי מישהו. אף אחד מהמתנחלים לא עשה לי שום דבר רע ואני לא מחפש לעשות לאף אחד מהמתנחלים, שמאז ומתמיד הייתה לי הערכה רבה כלפיהם, רע.

בתום שנה וחצי של מסע ברחבי יהודה ושומרון ומפגש עם אנשים מרתקים, חלקם חברים מאוד טובים שלי, שהשפיעו על חיי ומהלכם יותר ממה שהייתי יכול לדמיין אי פעם, החלטתי לשתף אתכם בחלק מהתובנות השליליות שיש לי עליכם בתום שנה וחצי, לא מתוך כוונה להפנות אצבע מאשימה כלפי מישהו אלא מתוך כוונה למתוח ביקורת בונה, ואולי לתת לכם אפשרות להבין איך לפעמים דברים נראים מהצד השני.

 

אין לי, לא הייתה לי ולא תהיה לי שום כוונה להתנצל על היותי תושב גוש דן. שמתי לב שללא מעט מכם יש סלידה, חלקית או מוחלטת מהמקום הזה, מהבועה. רובכם חושבים שאנו אנשים חסרי ערכים ושלא מעניין אותנו שום דבר פרט לריבוע הקטן שלנו, שאנו אדישים לכל מה שלא נוגע לנו ישירות. אם אתם כבר פוגשים גוש דני כמוני, אתם דואגים באופן די מיידי לציין שאני יחיד ומיוחד ושאני ממש לא מייצג אף אחד. אני היוצא מהכלל שמאשר את הכלל.

בלילה הראשון שלי באזור יו"ש, כשהייתי בעפרה, ניגש אליי חבר של חבר שלי ושאל אותי מאיפה אני מגיע. כשעניתי לו שהגעתי מראשל"צ הוא הסתכם עליי ואמר בנימה הכי מזלזלת שניתן להעלות על הדעת: "או, ראשון לציון, עיר הקודש..." והלך. מישהו מכם בכלל יודע מי אני, מה אני? למישהו מכם היה נעים אם הוא היה מגיע אל הבית שלי, וכשהייתי שומע שהוא מאיזו התנחלות הייתי פונה אליו בנימה כזו מזלזלת והולך? שלא לדבר על דברים ששמעתי במקומות אחרים, שם טענו באופן המפורש ביותר שאין לנו ערכים לשום דבר, שאנו לא מתגייסים לצבא ובטח ובטח שלא ליחידות קרביות, שאנו לא מפגינים סולידריות עם אף אחד, ובהקשר הנוכחי יותר עם תושבי שדרות ועוטף עזה, קוראים לנו "יושבי בתי קפה" מתוך מחשבה כ"כ אינפנטילית שזה מה שאנחנו עושים כל יום, כל היום. מתלוננים על כך שבמלחמה האחרונה, כשנחתו טילים על הצפון, הדיסקוטקים אצלנו המשיכו לעבוד כרגיל. בגדול, בכל התנחלות שהגעתי אליה, נתנו לי תמיד את התחושה, מי באופן מפורש יותר ומי באופן מרומז, שאני בא מאזור שמהווה את הסרטן של המדינה, ושאני היוצא מהכלל שמאשר את הכלל. כמה גוש דנים אתם מכירים כדי לקבוע דבר כזה?

אני האחרון בעולם שיגיד שאין בתוך גוש דן בעיה רצינית ביותר. אני חי את הבעיה הזו יום יום, שעה שעה. אבל מפה ועד לתת תחושה כזו, ועוד דווקא לאחד האנשים שכן אוזרים אומץ ומגיעים אל יו"ש, קיים מרחק רציני.

יש לנו ערכים. יכול מאוד להיות שאלו ערכים שלא תסכימו אליהם כלל וכלל, ייתכן מאוד שאלו ערכים שאני לא אסכים אליהם, אבל יש לנו ערכים ויש לכם עם מי לקיים דיון. במקום לנסות לבדוק את התמונה הגדולה, תנסו לבדוק את המרכיבים שלה, ותראו שיש בגוש דן לא מעט אנשים ערכיים ולא מעט ערכים שנלחמים עליהם. אני מאמין שאם תסתכלו מאוד מקרוב, תוכלו לראות שנלחמים על ערכים שגם אתם יכולים להסכים להם. אולי אין לנו את הלהט האידיאולוגי שיש לכם, אבל יש לנו ערכים!!! במלחמה האחרונה פתחו תושבי גוש דן את בתיהם לתושבי הצפון, בין אם הכירו אותם ובין אם לא, לתקופה ארוכה, ותמכו בהם בכל רמה אפשרית. הדיסקוטקים המשיכו לעבוד, נכון - מתוך הזדהות עם תושבי הצפון ובעלי הדיסקוטקים שם, שלא היו יכולים לתפעל את עסקיהם כרגיל, ותוך כדי שיתוף פעולה מלא איתם. אפשר להתווכח האם היה צריך להמשיך לתפעל את המועדונים (מבחינתי האישית אפשר גם בזמנים שקטים לא לתפעל אותם), אבל אי אפשר לקחת מאנשים את המחשבה שהם עשו את הטוב ביותר עבור תושבי הצפון ואת העובדה כי היה אכפת להם.

לגבי "יושבי בתי הקפה" - אין ספק שיש אנשים כאלו, אבל יש גם לא מעט אחרים שלא, והראייה של כולנו ככזו עושה ללא מעט אנשים עוול. אני אישית הייתי בבית קפה בפעם האחרו נה לפני כמעט שנה, ואני חושב שבזה אמרתי הכל.

לגבי האדישות למצב של שדרות והסביבה - נכון, אנחנו לא עושים מספיק, אם בכלל. כל טענה שתושב שדרות יטען בפניי תהיה נכונה, אמיתית לחלוטין ולא תהיה לי שום יכולת לסתור אותה. יש צורך לצאת מהאדישות כלפי מצבם ולעזור להם כמיטב יכולתנו. יחד עם זאת ובאותה נשימה אני אזכיר לכם שלפני 16 שנים נחתו על גוש דן טילים. נכון שהמצב בשדרות חמור פי כמה וכמה, ובכל זאת... מישהו גילה אז איזושהי סימפטיה למצב שלנו, כולל תושבי שדרות? מישהו משדרות, מהסביבה או מיו"ש התקשר והציע למשפחה שלי לבוא עד יעבור זעם? מישהו דאג לנו ולטראומות שלנו? הפוסל - במומו פוסל!

לגבי ההתנתקות - אני מודה שלא היה במהלך הזה שום היגיון ואני מודה שאין שום דבר טוב שאני יכול להגיד שבשבילו הדבר הזה היה שווה. צר לי על הרס אחת הקהילות המפוארות במדינה למען כלום. אני לא מתחרט, ולו לרגע אחד, שהלכתי והפגנתי בעד ההתנתקות. לפחות הייתה לי עמדה והבעתי אותה, לפחות לא הייתי אדיש ונתתי לדבר הזה לחלוף אל פניי, וזה יותר ממה שאני יכול להגיד על רוב העם. יותר מזה, תושבים מיו"ש וגם מגוש קטיף עצמו אמרו לי שאני צריך להרגיש גאה בעצמי על כך שהלכתי והפגנתי, ואני אכן מרגיש כך.

לסיכום הודעה ארוכה זו, באמת שאין לי כוונה להאשים אף אחד. אני בסה"כ רוצה שתפתחו לרגע את העיניים ותפסיקו להסתכל עלינו כאילו אנחנו האויב. ובטח ובטח שתושבי יהודה ושומרון הם האחרונים שיכולים לשפוט מישהו על סמך איזור מגוריו.

בקשקושיו על הגירוש הוא הרס הכליהודי מא"י
מה שבעצם הוא בא לומר זה שאנו לא מכירים מספיק טוב את ה'תל-אביבים' ומתייחסים אליהם כחסרי ערכים וכו'. יתכן שיש בכך מעט צדק (למרות שבכללי היחס שלהם למתנחלים ולחרדים הוא הרבה יותר עויין, כתוצאה מהתשקורת, אבלל נניח).
אבל - כשהוא אמר את המשפט הכ"כ דבילי הזה - שאין לו שום דבר טוב להגיד על הגירוש ('התנתקות בלשונו') ושלא היה בה שום היגיון, וישר אח"כ אמר שהוא לא מתחרט לשניה על זה שהפגין בעדה, כאילו אין שום סתירה בין השניים - אז פשוט מדובר בבן אדם חסר שכל במקרה הטוב (וקשה לי להאמין שמישהו מהמגורשים עוד שיבח אותו על כך) שאין שום טעם להתייחס לדברי ההבל שלו. קודם שלפחות יביע חרטה על תמיכתו בפשע הנורא הזה (מילא שישתוק - הוא בפירוש מדגיש שאינו מתחרט!) - ורק אז שיתחיל בכלל לדבר. עד אז אין לו בכלל זכות דיבור.
הבן אדם חזר בו ואף פירסם התנצלות בקטיפנט11111
רצוי ללמוד להתייחס לאנשים בכבוד
אוי אוי אויהאריאלניקהנאמן
ככה זה נשמע לי, 'גרמנו לזה שמגרשים יהודים ואחרי זה אנו מתפלאים למה המתנחלים לא מתיחסים אלינו בכבוד...'
תשמע את עצמך, 'ערכיך' הגבוהים שאיננו מסכימים איתם לא מסתימים בזה, אלו ערכים של אהבת האויב על פני אהבת האחים,
אולי אתה לא 'בועתי', אולי, אבל כל שאר התל אביבים שחושבים שהגולן ושאר 'השטחים הכבושים' הם מרחק יומיים נסיעה מהבית שלהם ולא מבינים שזה יותר מקרוב,

אז אתה לא היית שנה בבית קפה, שכויעח! אתה!!!! וזהו! ואני חושב שבזה אמרתי הכל.

ועוד משהו אתה עושה חלוקה כ"כ מטומטמת כאילו הדוסים והמתנחלים גרים ביו"ש, והחילוניים גרים הראשל"צ ות"א- לידע כללי סתם כך שתדע אני גר בראשל"צ, ואולי אתה זה שלא פותח את העיניים לראות כמה דוסים עם פאות וכיפות סרוגות ענקיות יש בראשון, שהמקום 'המתאים' להם זה בת עין,,,

כאילו גם אין סתירה בדבריך האחרונים, אולי במקום שאנחנו נכיר אתכם כדאי שכל החברה הסמאלנים של הבועה התל אביבית ילכו לחברון לא כ'מפגינים' נגד 'הכיבוש' אלא כאנשים המנסים להבין את השרשים האמתיים ואת הטבו האמיתי והיחיד שלנו על כל א"י מהנהר עד הנהר-התורה!
אתה מגרש יהודים ומצפה שיכבדו אותך??אלעזר
הכל פסד איתו?!קראתיך
הוא סותר את עצמו בכל מילה שניה שלו!!.......
זה סתם אנשים מסכנים שמשעמם להם בחיים..מתנחל גאה.
בעמי"אחה..
למדתי לא להגיב להם יותר.. (כנ"ל אם הmp4 וכו'..)
איזה כבוד!חמסית
הטענה היחידה שיש לך, מישהו כ"כ מבחוץ, זה שאנחנו פוסלים אנשים שאיפה שהוא כן מאמינים בערכים, רק אחרים?
זאת הטענה היחידה? לא נתקלת בעוד דברים?
אז תיראה, ברעיון הכללי, אני מסכימה איתך. לא צריך להכליל יש 'גוש דנים' שהם בסדר גמור. אבל תנסה להיכנס לעיניים שלנו, הדבר היחיד שאנחנו רואים זה אנשים שלא עושים כלום ם החיים שלהם. שמבזבזים את הזמן, שלא איכפת להם מאפאחד, שהדבר היחיד שמזיז אותם זה הכסף והכבוד והקפה שלהם. אז קשה לנו להעריך אותם, אנחנו שכציבור מאמינים ב100% כלל ישראל, במסירות נפש ללא לאות, בהקרבה ללא גבולות כמעט, קשה לנו להבין ולהעירך אנשים כמו אלה שאתה חי איתם.

לשאר החבריה שהגיבו- תפסיקו להיתקע בשטויות. מותר לו לחשוב אחרת, וזאת לא הנק' שלו. תתיחסו לטענה שהוא אמר, תסבירו אותה, אבל אל תתווכחו איתו עכשיו על הגירוש, זה פשוט לא קשור. ואם קשה לכם שלחו לו מסר"שי.

***
ולי זה נשמע כמו גאוות יחידה מופרזת.
וואהו...סחטיין.......איזה נאום נוגע ללב...קראתיך
בכייף.חמסית
מנין לך שאנחנו מעוניינים בדיאלוג עם שכמותך?חנניה בן עקשיא
מבחינתי, לפחות, אתה כובש זר - בדיוק כמו פאתמה ממחנה הפליטים אל-בוראג', או נאסר אבו מאליכּ מכפר מרדה.

בתרגום אונקלוס חילונַי הוא זר, ואתה אכן זר, ולעולם לא תבין אותנו מהתבוננות אוביקטיבית. החילוני האירופי, הגוי דובר העברית, הוא אכן נטע זר במזרח התיכון בכלל ובחברה היהודית בארץ ישראל בפרט.

אבל למה אתם פוסלים מראש?חמסית
למה ללכת עם ראש בקיר?
מישהו בא מתוך רצון להבנה, מתוך רצון לקירבה, למה ישר להגיד שהוא אדם זר, לא מוכר <אחרי הרבה שנים..>- ולפסול? למה כל התקרבות לא משנה מצד מי תמיד תיפול בדחיה? ממה אתם פוחדים??
באמת, בנאדם בא מתוך רצון לטוב, הוא לא רוצה לפגוע בכם, והוא חזר על זה מאה פעמים. אולי במקום להגיד שאתם לא רוצים לדבר איתו תסבירו לו למה הגירוש היה כ"כ נורא <מה שנכון>?
אני לא מבינה אותכם.. אתם יודעים איך אתם ניראים? כמו כאלה שהאידאולוגיה שלהם כ"כ חלשה והם פוחדים מוויכוחים, פוחדים להפסיד. אנחנו כל היום שואפים לקירוב, לבצע את רצונו של השי"ת: תפתחו ספר מלכים. אתם יודעים מה הולך שם? פילוד של עמ"י לשתיים. חצי אחד ממשיך עם הנהגתה של שולשלת בית דוד, והחצי השני חווה התחלפות בילתי פוסקת של מלכים. בתק' מסוימות 2 הממלכות התנהלו בצורה של עבודת ה', אבל בין הממלכות היו מלחמות. התק' האלו היו תק' של שפל אדיר, של חוסר. ה' לא נתן לעמ"י שיגשוג, למרות שהם עבדו אותו, מכיוון שביניהם היו פילוגים נוראיים. לאומת זאת- בתק' אחרות, הממלכות עבדו עבודה זרה, ובגדו לחלוטין בקב"ה. ובכל זאת, היה שיגשוג, היה שפע, היה שיא גשמי. איך? הרי עמ"י עבד עבודה זרה? אלה, שבאותה התק' היה חיבור בין 2 הממלכות. ה' נתן שפע לעם, למרות כל הע"ז <שלא צריך כמה שהיא שלילית בעיניו>, רק כי היה שלום בין 2 הממלכות. תיראו כמה חשוב לאבא שלנו שניהיה אחים טובים! לא, <ואני מדגישה- לא,> אני לא אומרת שצריך ללכת ולחבק חיילים כשהם באים לגרש אותך, ממש לא. להפך- אני ממש לא מסכימה עם השיטת מאבק הנכנעת והגלותית הזאת.
אבל תיקחו את המיקרה פה כדוגמא. בנאדם בא, ומדבר יפה, ומסביר הרבה, וארוך, הוא רוצה בנחת לשמוע את דעתכם. למה להתקיף? למה לקרוא לו אדם זר, ולא מוכר? הוא אח שלכם אנשים! אח שלכם! ותאמינו לי שאני אומרת את זה בכאב. למה אתם לא מקבלים אותו? למה אתם מתעקשים לצאת נגדו?? קשה לכם לקבל אנשים ששונים ממכם קצת? תרחיבו את הנפש שלכם, תרחיבו ככה שיהיה בה מקום גם לאנשים קצת שונים ממכם! זאת עבודת מידות אדירה, אבל אנחנו חייבים לעשות את זה. אם לא בשביל אבא, אם לא בשביל עמ"י, אז בשביל עצמכם.
בבקשה אנשים, תפתחו את הלב שלכם!
וואי הגזמתתתתתתםםם חבר'ה!!!!! אבאל'ה!!!ישתבח שמו
איך אתם מדברים אל הבנאדם???
יש! עטרת! תודה!חמסית
רוצה להיות איתי כאן אי של שפיות?
איך אנחנו מדברים אליו?!בסדר גמור...קראתיך
גם היטלר הסביר יפה...האריאלניקהנאמן
היטלר גם נשם אכל ושתה...11111
היטלר גם נשם אכל ושתה... נא לשמור על רמה קצת יותר גבוהה
לפי דעתי אתה ממש מגזים!החיפושית
1.גם היטלר דיבר וקפץ,והלך למכולת... אז מה? מה זה קשור בכלל?????????
2.כל אלה (כמוך) שישר סותמים פה...מה?איפה אהבת ישראל??ניראה לי שפשוט אתם לא סובלנים ואתם צריכים לעבוד על זה 'להיות סובלנים'-אם אתם רוצים להתווכח ולדון.
אין שום עניין בדיאלוג ובפיוס המביא לקירוב דעותחנניה בן עקשיא
האמת אינה ממוצע בין שתי דעות, אלא רק אחת מהן.

הויכוח שיכול להועיל לחיזוק הדת, הוא ויכוח טוב, והוא בבחינת מה
תשיב לאפיקורס. לעומת זאת ויכוח שמטרתו היא להגיע לממוצע שכזה
בין דעות ולעמק השווה הוא ויכוח פסול מעיקרו ואין בו שום עניין.

ואני מודיע קבל עם ועדה שאין לנו דו שיח ודו קיום עם אלה שכופרים
בה' ובתורתו, גם אם הם האנשים הטובים והנחמדים ביותר בעולם כולו.

כן, היהדות אינה מקבלת את "מי ששונה". יהדות אינה דת סובלנית וליברלית.
למי שיש בעיה עם זה - כנראה זו לא הדת הנכונה בשבילו. TOO BAD.
תיראה,חמסית
אתה אומר את הדברים הבאים:
א. הוויכוח הזה מטרתו להגיע לממוצע בין דעות והוא ויכוח פסול מעיקרו ואין בו עניין.
ב. אין לך דושיח ודו קיום עם אלה שכופרים בה' ובתורתו.
ג. למי שיש בעיה עם זה שהיהדות היא לא ליברלית, כניראה שזאת לא הדת הנכונה בשבילו.

תשובותי:
א. המטרה בוויכוח הוא ממש לא להתפשר על הדעה שלנו ועל האמונה שלנו, אלה רק להסביר אותה למישהו שחי וחושב שונה.
ב. שים לב למה שאתה אומר. אתה אומר שאין זכות קיום למי שלא שומר תורה ומצוות. אז בעיקרון- אם היה לנו סנהדרין אז האנשים האלו היו נשפטים ואז, כשהיה לנו מלכות וקיום עפ"י חוקי המוסר הישירים של הקב"ה היה ביכולתנו לאמר שאדם <לא אומר מצוות> אינו בר קיום. אבל, מכיוון שאנחנו חיים במציאות כזאת שאין כזאת הנהגה אנחנו לא יכולים לבצע דבר כזה- ככה שתרד זריז מהרעיון. מצד שני, כשתיהיה הנהגה כזאת, כשתבוא הגאולה, לא תיהיה כמות כזאת של אנשים שלא שומרים תורה ומצוות, תיהיה הרבה יותר מודעות.
ג. 1. היהדות לא שואלת אותנו אם אנחנו מתאימים בשבילה או לא- אנחנו יהודים בעל כורחינו. 2. אנחנו לא מבקשים ממנה ליהיות ליברלית. היהודת היא לא דמוקרטיה <ב"ה>. 3. אנחנו לא מבקשים ליברליות, אנחנו מבקשים אחווה <בחווה>, אחדות, שלום ואהבה, לא עם גויים, אלה עם אנשים יהודיים שנולדו למשפחות לא דתיות והם מבחינת תינוקות שנשבו.

***
עמ"י חי!
קשקוש מקושקשחנניה בן עקשיא
מה הקשר לסנהדרין? אם את צריכה בית דין כדי להבחין בין טוב לרע,
בין כפירה לאמונה ובין גוי דובר עברית ליהודי - צר לי,
גם כשיהיה סנהדרין הוא לא יפתור את בעיותיך האמוניות.

סנהדרין הוא גוף אכיפה. האמת נשארת אמת גם אם אין מי שיאכוף אותה.

לכן בוודאי שאין שום לגיטימציה ולו המזערית ביותר לשקר החילוני
וכל נסיון לדו שיח והדברות עם השקר זוהי עיוולת כלפי האמת.

וכמובן שאף אחד לא דיבר על זכות קיום של אדם זה או אחר.
השאלה בה אנו עוסקים היא האם מבחינתינו יש היתר כלשהו להדברות ולפיוס.
והתשובה היא כמובן לא. פשוט אין לנו את הסמכות לעשות כן.

צ'מע...neriag
"אני נגד הכינוי 'מלחמת אחים', המתנחלים הם לא אחים שלי"(עמוס עוז בהפגנת אהבה)

"אם אראה מתנחל חוסם את הכביש שלי אפצפץ את אפו", "יש לראות בהבנה את חסימות הסטודנטים" (ירון לונדון בהפגנת עקביות)

"10 דרכים איך להרביץ למתנחלים" "משחק חדש - הכה את המתנחל" (וואלה בהפגנת ניטרליות)

אין ספק שנתתם לנו סיבות מצוינות למה לחשוב מה שאנחנו חושבים...


ובקשר לתוכן - לפני ההתנתקות הייתי שבועיים בגוש-דן כדי לחלק סרטים כתומים וכדי לדבר אל לב האנשים, היו שתמכו בי והיו שהתנגדו אלי, אבל כמעט לכולם המשפט המסיים היה(אחרי ששמעו ממני שאיני גר בגוש קטיף ואיני מקבל כסף על חלוקת הסרטים) - "אבל ילד, מה אכפת לך אם יפנו אותם?". זה אמר לי משהו שחודר בי עד היום...


כמו"כ א"א להתעלם מדיווחי הרשע עם הכיפה (ראש אכ"א) שתל-אביב היא האיזור עם הכי הרבה אחוזי השתמטות...


שמעתי גם על שיחות כדלהלן:"אין לנו מה לעשות לתלמידים לקראת החופש, הם כבר גמרו את החומר כמעט בכל הנושאים" -"אולי התנדבות?" -"רואים שאתה דתי, אתה לא מבין מה הולך אצלנו,אין סיכוי".


אותו דבר כמוך...קטיף שנית
הייתי בערך בן עשר לפני הגירוש-ולא הבנתי מהחיים שלי.
אז גם אני חילקתי סרטים כתומים בירושלים.
אחד החוויות שאני זוכר זה ששמאלן בא אלי והתחיל לצעוק עלי: "מה?זה מה שההורים שלך עושים לך?זורקים אותך לרחוב?לחלק סרטים?!לך ללמוד!תעשה משהו יעיל עם עצמך!ככה הורים שלך זורקים אותך?!"
מילא שהיה מדבר בצורה הגיוניתיהודי מא"י
אבל כבשמשפט אחד אומרים דבר אחד: "אני מודה שלא היה במהלך הזה שום היגיון ואני מודה שאין שום דבר טוב שאני יכול להגיד שבשבילו הדבר הזה היה שווה. צר לי על הרס אחת הקהילות המפוארות במדינה למען כלום". ופשוט בהמשך ישיר לכך אומרים דבר סותר לחלוטין: "אני לא מתחרט, ולו לרגע אחד, שהלכתי והפגנתי בעד ההתנתקות". - ולא מבינים אפילו איזו סתירה עמוקה יש בין השניים, אז...
עניתי לך כבר...11111
יפה, אז תראה לו!חמסית
"ולא מבינים אפילו איזו סתירה עמוקה יש בין השניים, אז..."
אז מה?
זה יעזור אם לא תסכים אפילו לדבר איתו??
אתה חושב שאני מסכימה איתו בדעותיו? הכי לא שבעולם. אז מה? הוא רוצה להבין, אז למה לסגור לפניו גם את הדלתות האלה? זה כ"כ לא הגיוני שזה זורח.
אולי. אני לא כזה.יהודי מא"י
לי אישית קשה להסביר כל מיני דברים שנראים לי ברורים, כשאני יודע שאין כמעט סיכוי שהשומע ישנה את דעתו בעקבות הסבר כזה או אחר. אבל מי שמעוניין לדבר איתו, אז אולי בסדר. אולי באמת יש איזה עניין בזה.
ל111111יהודי מא"י
קיבלתי. פשוט לא שתי לב לתגובות שלמעלה, רק עכשיו ראיתי אותם.
לא אמרתי לך אישית ללכת לדבר איתו,חמסית
אני אמרתי שלא לסגור לפניו את כל הדלתות כמו שאתם עשיתם.
תקרא את התגובה שלך אחרי ההודעה הפותחת:
.."עד אז אין לו בכלל זכות דיבור."
מי נתן לך להחליט למי יש זכויות לדיבורים ולמי אין?
בכל אופן,
כל אחד יש לו את התפקיד שלו. אם אתה לא יודע לדבר, לך תפעל. אבל אל תתנגד מראש לאלה שמדברים.



העם עם תירא-אל!ישתבח שמו



אני לא כותבת יותר מזה כי אין לי עצבים להגיב עכשיו.....
\מלגלג\...מתנחל גאה.
רוצה לספר לנו למה?חמסית



***

*|מלגלג|
אני מסכימה איתך שצריך להיות סובלני אבל....החיפושית
אני לא מבינה איך אתה עדין יכול להשאר גאה שהלכת ותמכתה בתוכנית ההתנתקות הארורה הזאתי!למרות שאתה רואה ששום דבר טוב לא לצמח מיזה ולהפך עכשו שדרות מופגזת וחמאס מתעצם???כאלו את לא לומד מטעויות??????יאו אתם השמאלנים טועים פעם אחר פעם ולא קולטים שעשיתם טעות!זה פשוט מחרפן!
אני מאוד מעריכה את מה שכתבת.פליץ
אני מאוד משתדלת להימנע מסטריאוטיפים וכאלה, אבל אני לא אגיד שכשאני שומעת גוש דן אין לי איזה קונוטציה שלילית. מה שאני רואה בראש זה אנשים שמרוכזים מדי בחיים הקטנים שלהם מכדי לראות את כל התמונה, אבל אז אני נזכרת שגם לי יש איזה חיים קטנים...

אני לא מאשימה אנשים בזה שהם גרים בגוש דן, ובאותה מידה אני מצפה שאנשים לא יאשימו אותי על זה שאני גרה ביו"ש. אבל הדברים שעברו על תושבי יו"ש בשנים האחרונות יצרו איזושהי מרירות כלפי המדינה, וגוש דן מייצג את הישראלי המצוי, ולדעתי זה גרם לנו להוציא את זה עליהם.

הזלזול שלי הוא בעיקר כלפי אנשים שכל כך מרוכזים בחיים שלהם עד שהם מתעלמים לגמרי ממה שנמצא מחוץ להם. דוגמה טובה היא האנשים שלא ידעו למה להצביע שנה שעברה, ופשוט הצביעו קדימה או גמלאים, כי בסך הכל אין להם דעה, או אנשים שהצביעו מר"צ, עבודה, ש"ס או מפד"ל לא מתוך אמונה אמיתית במטרות של המפלגות אלא מתוך הרגל. אלה אנשים שלא רק אין להם דעה, אלא פשוט לא אכפת להם, והם לא שווים בעיני יריקה לכיוון הכללי שלהם, אפילו שבן אדם כן צריך להתרכז בעצמו, אבל עד גבול מסוים.

אני מעריכה את זה שאתה בן אדם עם דעה ובאמת מיממשת את מה שאתה מאמין בו מתוך אידיאל אמיתי, אפילו אם הוא מנוגד לשלי. אתה נראה בן אדם עם דעה, ואני לא עושה הכללות, אבל תבין, אתה לא סוג הבנאדם הנפוץ. להרבה ישראלים - ואני מדברת על כולם - פשוט אין דעה. ויוצא שהרבה מהישראלים חסרי הדעה האלה גרים באזור כמו גוש דן, כי אנשים עם דעה ואידיאל אמיתי היו הולכים וגרים במקום כמו השומרון\יהודה\נגב\צפון - שוב, לא מתוך הכללה, אלא מהסיבה הפשוטה שתנאי החיים שם קצת יותר מסובכים מבגוש דן, ואנשים מוכנים לקחת על עצמם קשיים כאלה בשביל האידיאלים שלהם. יש בגוש דן אנשים עם דעות, אני לא אומרת שלא, אבל האווירה שם שמה דגש על האני האינדיווידואלי.

אני רק אסכם בזה שאני משתדלת להימנע מדעות קדומות, אבל מה לעשות, קשה לבנאדם לא לשפוט... ושוב, אני מעריכה את מה שכתבת.
עכשיו גם קראתי את התגובותפליץ
ומה זה נגעלתי... מה אתם חושבים את עצמכם, אלוהים? אין לכם זכות לקבוע למי יש זכות דיבור ולמי לא! בא אליכם יהודי ומדבר איתכם ומנסה לפתוח איזה דיון רציני, ואתם כמו מפגרים משווים אותו להיטלר. אתם ראיתם שהוא כתב שהוא לא סתם מדבר, שהוא הלך וביקר ביו"ש והציג את העמדות שלו כמו שצריך, אז עד שבא אליכם איזה מישהו עם דעה, תנו לו קצת כבוד ואל תתנהגו כמו תינוקות!
מס' הבהרות לגבי ההודעה שנכתבה כאן מטעמיאנונימי (פותח)
לאור התגובות שלכם ברצוני להבהיר מס' דברים, שכנראה לא היו ברורים מספיק, וגם להגיב:
1. גירוש היהודים מגוש קטיף וצפון השומרון היה טעות פטאלית שעם ישראל משלם עליה מחיר כבד. אני תמיד אצטער על כך שעמדתי הייתה חיובית כלפי התהליך הזה. אני לעולם לא אצטער על זה שבזמנו, כאשר דעתי הייתה חיובית, הלכתי והבעתי אותה באופן אקטיבי, ולא נתתי לדברים לחלוף על פניי, כמו רוב העם הזה. אני לא מתכוון להתנצל על זה שהייתה לי עמדה ושהבעתי אותה. אני כן מתנצל על העמדה עצמה.
מקווה שבכך הבהרתי נושא זה.
2. כפי שכבר הבהרתי בהודעה הקודמת שלי, לצד הביקורת יש לי לא מעט דברים חיובים להגיד על מפעל ההתנחלות, על המתנחלים ועל הציבור הדתי-לאומי, דברים שאמרתי גם לפני ההתנתקות ואני בטח ובטח אומר אותם עכשיו. הדברים נכתבו כי אני חשבתי ועדיין חושב שהכללות כלפי כל ציבור שהוא הן הדבר המאיים ביותר על כל חברה שהיא, והיה לי חשוב לנסות ולגרום לכם לראות דברים קצת אחרת, ואןלי לשמוע קול שאתם לא נחשפים אליו בד"כ, שוב, בגלל הסטיגמות שיש עלינו. רציתי לעורר דיון שלא מבוסס על התקפות (בטח לא התקפות אישיות, היות ואנחנו לא מכירים) ושמנסה ליצור כאן איזהשהו בסיס משותף, כי בסופו של דבר לא אנחנו ולא אתם ניעלם מכאן בזמן הקרוב. ככל הנראה לא הצלחתי לעשות זאת.
3. כפי שנכתב בהודעה הקודמת, יש לי לא מעט ביקורת על גוש דן. אני מודע לבעייתיות של גוש דן, בתור חילוני שחי כאן 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע. אני לא מנסה לייפות את התמונה, אני פשוט מנסה לגרום לכם לראות שיש דברים שלצערי לא מתייחסים אליהם, וחבל.
4. לצערי, חלק מהתגובות כאן היו מעליבות ופוגעות (ההשוואה שלי להיטלר, למשל). אני יודע שרוב הציבור אינו כזה ושהרוב, גם אם הוא חולק עליי, לא חשב אפילו על לחשוב על לעשות השוואה כזו, ובכל זאת...
תודה על ההבהרה, עכשיו דבריך יותר מובנים.....אחת מהצפון
גם בלי ההברה זה היה מובן. תודה.תכלת דומה לים
ההבהרות היו ממש במקוםפליץ
ותודה שטרחת וכתבת אותן, נראה לי שזה עזר לכמה אנשים כאן לקלוט שהם התנהגו בצורה די אידיוטית. אתם אומרים שגוש דן זה בועה, אבל ת'אמת, בדוגרי - גם אתם חיים בבועה...

אני לא אוהבת לחזור על עצמי, אבל יש לכם מושג כמה התעצבנתי כשקראתי את מה שכתבתם? חייאת רבאק, מי שמטיף על הקשבה צריך להקשיב בעצמו, די להיות כאלה אטומים! כל הפורום הזה הוא פחות או יותר באותו ראש, עם כמה דרגות, אז כשמישהו מביע דעה אחרת אתם בועטים בו ומשווים אותו לצוררי ישראל?? אני לא רוצה להישמע כמו סבתא שלי, אבל תתביישו לכם!! אני התביישתי... אפילו לנהל דיון תרבותי אי אפשר.

ראיתי כאן אנשים שחיפשו היתר הלכתי לשנוא ערבים ויס"מניקים, ובסדר, הבנתי, ובחלק מהמקרים אפילו תמכתי, אבל יש גבול ואתם הרגע עברתם אותו.

נראה לי שאני מגיבה קצת בהגזמה, אבל כבר די הרבה זמן הנושא הזה בראש שלי - על זה שהציבור שלנו מדבר על אטימות ואנחנו בעצמנו אטומים - אז מצאתי לי איזה מקום לדחוף את זה. וזה אפילו קשור לנושא - שהוא, אם הבנתי נכון, אל תעשו הכללות. זה רק יותר מלחמות אחים, והם כן אחים שלנו, לכל המפגרים שקוראים להם מחריבי ישראל. מקווה שהמסר עבר.
בעיקרון אני מסכיםיהודי מא"י
לאחר ההבהרה, אפשר לומר שבהחלט יש על מה לדבר, וודאי שלא כל ה'צפונים' הם אותו דבר, ורבים מהם הם אנשים טובים וטובים מאד. לגבי ההשואה לאותו צורר - אני בהחלט לא מבין מדוע היא נעשתה, אני חושב שהיא היתה ממש ממש לא במקום, וגם אם אחרים (ואולי גם אני בתוכם) התבטאו בצורה כזו או אחרת שלא היתה ממש 'לענין', ובאופן אישי או לא משנה מה - זה ודאי היה מתוך הלב ולא ע"מ לעורר ריב, ואני מאמין שכמעט כולם פה מוחים על ההשוואה האומללה ההיא.
וואי כמה שאת צודקת! מה זה התגובות האלו?!תכלת דומה לים
בא בנאדם, פותח ת'פה, אחרי שעשה "מעקבים" עלינו, ואומר לנו מה שהו חושב. מה ההתנפלויות האלו?!?!?!

תרגעו! ומהר!
את צודקת...אנונימי (פותח)
לקח לי זמן לקרוא את כל התגובות (לא ממש בעומק, זה מה שקורה כשהולכים לישון באחד בלילה), וההרגשה הכללית שלי השתנתה בהתאם לתוכן.

אחרי שקראתי את ההודעה הראשית, הרגשתי כאילו - סוף סוף! מישהו רציונאלי למדי, מישהו שלא מפחד ואומר את דעותיו הכנות.

כשקראתי את התגובות האחרות, הרגשתי בושה. באמת, עם כל הכבוד, למה נראה לכם שיש לכם זכות להשוות אותו להיטלר?! ממש לא! הוא יהודי!

תנו לאדם להביע את דעותיו הכנות, בבקשה. תענו בהיגיון, תחשבו לפני שאתם מקלידים תשובה ותעברו על התגובה שלכם לפני שאתם שולחים אותה. אחרי הכל, הוא בן-אדם, ולא נראה לי שיש בנאדם אחד בעולם הזה שרוצה שישוו אותו להיטלר.

אני אישית חושבת שמגיע לו 'כל-הכבוד'. הוא לא פחד - ממש לא פחד - להביע דעה אמיתית וכנה בפורום. [אגב, 'פורום' זה מקום שאפשר לדבר בו על הכל, וזה פומבי. פומבי - זה כולם.] אני מכבדת את הדעה שלו מאוד.

אני לא פעלתי בהתנתקות. אמנם הייתי נגד גירוש אנשים מהבתים שלהם, אבל לא יצאתי וחילקתי סרטים או התנדבתי בתליית שלטים וחלוקת פליירים. הייתי רוב הזמן דבוקה לטלוויזיה, ומדי פעם הלכתי להפגנה מקומית.

שלא תחשבו שזה מנע ממני לחוש משהו כלפי האחים שלי! הו לי הרבה מאוד חברות שהלכול לגוש"ק, והיו לי סיוטים נוראיים כמעט כל יום. נכון, זה לא משתווה לאדם שפונה מביתו, אבל זה משהו.

בכל הזמן הזה, אני חשבתי שגוש"ד אדישים למצב, לא אכפת להם...מה שעוד הרבה אנשים חשבו. אחרי כמה זמן, חשבתי אחרת, ממניעים פרטיים.

תמיד היו, יש עכשיו, ותמיד יהיו יוצאים מן הכלל בכל מצב נתון בחיים. גם במצב הזה היו. יכול להיות שהם לא בלטו, יכול להיות שהם 'פרחו מאוחר', אבל הם קיימים, והדבר שהכי מצער בעסק הזה?

הדרך שבה אתם תוקפים אותם. בסדר, הם תמכו בגירוש. זאת דעה פוליטית, למען השם! אתם לא תתקפו מישהו ברחוב בגלל שיש לו מברשת שיניים ירוקה ולא סגולה, נכון? זה שלו, זה הוא, ואתם לא יכולים לתקוף אנשים על דעות! תגידו תודה שהוא לפחות אומר את זה בפומבי ולא מסתתר מאחורי כוס ענקית של אספרסו בבית קפה בדיזינגוף, כמו שאתם סוברים שרוב התל-אביבים עושים. (אגב, זה ממש לא נכון. תשתמשו בראש.)

אני שמחה לבשר לכם שבאמת הצלחתם לעצבן אותי. אבל פליץ - אני מזדהה איתך במאה אחוז. אני רק מקווה שההבנה של אנשים פה לא תשאף לאפס בעתיד הקרוב.

-גבריאלה
הצלחת לעורר אותי למחשבה,תכלת דומה לים
אם כי כל החיים אני בתוך הדברים האלו, כי המשפחה שלנו מתעסקת המון עם ציבור חילוני.

דבר אחד לא הבנתי- איך אתה רוצה שנשבור את הסטיגמות שלנו עליכם? כל אדם חי עם סטיגמות.
וכשמראים לנו שהסטיגמות שלנו נכונות, ראה מה הולך בתקשורת, אז...? לשבור אותן?
ועדיין לא הבנתי, למה אתה לא "היוצא מהכלל שמעיד על הכלל"? כמה כמוך כבר יש? נדיר למצוא אותם. סליחה אם אני פוגעת, אבל זה המידע שיש לי. ויכול מאוד להיות שאני טועה.
מה??? למי יש כח לקרוא????????starאחרונה
פתיחת ווצאפ במחשביאיר גדסי

אני מנסה לפתוח ווצאפ במחשב הבעיה שיש לי פלאפון כשר ניסיתי להתקין אימולטר 

ניסיתי מאה סוגים אבל בכל אחד הוא לא נתן לי להתקין ווצאפ

מישהו עם פלאפון כשר הצליח להתקין ווצאפ על מחשב?

ויכול להדריך אותי בדיוק איזה אימולטר ואיזה ווצאפ להוריד

ממש יועיל לי

אתה לא בפורום הנכוןזיויק
חפש בפורום טכנולוגיה
טעותיאיר גדסיאחרונה

אתה צודק לא ידעתי אני חדש 

איך אני מוחק

אשכרה הפורום הזה נפתח שנה לפני שנולדתי!!!!!!!!!!!ההרהמורניק

בואו נחיה אותו

מה קורה פה?פיטוניה
כלוםזיויק
פורום נטוש ככל הנראהקעלעברימבאר
אבל אולי לא. מי יודע?קעלעברימבאר
וואו. מקום עם הסטוריהמשה
מה היה פה?שדמות בחולות
פורום פעיל עם חברים אהוביםמשהאחרונה
סביב העשר שנים אחורה.
שיר חדש לקראת פורים!שירים חדשים
מוישי קליינרמןעשב לימון

למה לדעתכם האם בחזית ולא האב?

גיטי קליינרמן: "מוישי הוא כבר הבן של עם ישראל" | ערוץ 7

 

גם עם הדר גולדין זה הרבה כך,

וגם עם שלושת הנערים הי"ד

 

זה חדש יחסית

עם נחשון וקסמן הי"ד זה היה האב בחזית

 

(למה זה גורם לי לחשוב שאני שוביניסטית?)

מרתק: כולם אומרים "שנמאס מהמצב"? למה זה קורה?דבדב

מרתק: כולם אומרים "שנמאס מהמצב"? למה זה קורה?

כולם מדברים על "המצב" ועל זה "שנמאס".
אבל מה אנחנו מרגישים באוויר ולמה?

פודקאסט חדש, מרתק וויחודי ששווה להאזין לו.
והפעם על: "תנועת הבעד"

כל הפרטים, להאזנה>>

קניון, מה הוא עושה לנו בלב? פודקאסט חדשדבדב

 

 

קניון, מה הוא עושה לנו בלב?
פודקאסט חדש:"קניונים ורגשות".
להאזנה>>

, מה הוא עושה לנו בלב?
פודקאסט חדש:"קניונים ורגשות".
להאזנה>>

אולי יעניין אותך