שנתייםהאריאלניקהנאמן

זה מוזר, אתם יודעים, שכל פעם שמציינים את הגירוש מציינים את הכישלון של מועצת פשע, את אטימות האליטות הסמאלניות, ובקיצור -את הכישלון,

ולפעמים אנחנו שוכחים את התקופה שלפני הגירוש -התקופה הגדולה- תקופה שכ"כ חדורה באידיאלים, בפעילויות, ליגאליות וכאלו שאינן, אני זוכר באחת ההפגנות אנשים מבוגרים, והים אני מתפלא, איזו מסירות נפש לאנשים לעזוב את העבודה ולצאת עם ילדיהם או אפילו בעצמם לבדם להפגין, תעצומות הנפש שלנו של כל אחד ואחת מאיתנו, דבר שהפתיע את הסמאלנים כ"כ הם חשבו שאנחנו קבוצה של משיחיסטים תמהוניים, שלא מהווים איום על שלטונם, כיום שנאתם אלינו נובעת מפחד, שעוד כך וכך שנים אנחנו אם נהיה קצת סבלניים ננהיג פה את המדינה, שזה כמובן סיוטו של כל מתבולל, כמו רוה"מ שר"י. 

זה מוזר, אתם יודעים, שכל פעם שמציינים את הגירוש מציינים את הכישלון של מועצת פשע, את אטימות האליטות הסמאלניות, ובקיצור -את הכישלון,

ולפעמים אנחנו שוכחים את תוצאות הגירוש, תוצאות שמסמנות התפכחות עצומה והתנתקות רבתי שלנו ממוסדות המדינה, החיבור העצום של הציבור האמוני מחדש לתורה, תורת חיים, ואעז ואומר-בעוז! זניחת וביטול הדרך המיזרוחניקית של הוספת דברים לתורה או ח"ו לתת חשיבות לדברים אחרים שאינם תורה, ההתעלות וההתפכחות, אינני דתי לאומי ואינני חרדי-לאומי- שכן כל המוסיף גורע, אם רצוננו שהלאומיות היא חלק אלמנטרי מהתורה אל לנו להדגיש זאת כפי שאינני אומר 'דתי-שבתי - דתי ששומר שבת' כך אינני דתי לאומי שכן זה ברור, אני תורני ואם תרצו- חרדי. לאחר הגירוש הבנו שאין להוסיף דברים על התורה אין 'תורה+' 'תורה ו...' יש תורה אחת והיא 'תורת חיים!'

הגירוש עצמו הוא מעשה נוראי המנוגד לתורה אך כמו שבפרספקטיבה היסטורית השואה זירזה את הקמת המדינה, כך אולי הגירוש יזרז את הקמת המדינה החדשה, בבחינת השמים החדשים והארץ החדשה, וכמו שכתוב במדרש על פס' זה שאל לצדיקים לפחד ממהלכים אלוקיים, ואולי התנתקות מהמדינה הקיימת תוביל למשהו יותר גדול, ואולי אפילו למילה שכבר אסור להזכיר,- 'גאולה'...

אין דבר כזה מועצת פשע!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!רננוש!
תירגע אוקע???????????????
יש דבר כזה רק מועצת יש"ע!!!!!!!!!
אבשלי הוא עובד במועצת יש"ע וכמו שאחותי אליה כל הזמן טורחת
להזכיר לכם אנשי מועצת יש"ע עשו ימים ולילות כדי למנוע ת'גירוש!!!!!!!!!!!!!
ואיך אתה מדבר אליהם???? כיאלו הם מי שדאגו לגירוש!!!!!!!!
תתביש לך!!!!!!!!!!
ככה מדבר איש מהימין??? אתה נשמע כמו שמאלי!!!!!!!!
יכול להיותהאריאלניקהנאמן
שמועצת פשע באמת ניסו והכוונות שלהם באמת היו טובות אבל ידוע לאן כוונות טובות מובילות...
אין דבר כזה מועצת פשע!!!! יש רק מועצת יש"ע!!!רננוש!
עבר עריכה על ידי מוריה בתאריך ט"ז תמוז תשס"ז 07:24
אז למה אתה משמיץ אותם??????
הם רק ניסו <והצליחו> לעזור!!!!!!!
הצליחו?!האריאלניקהנאמן
במה?! להתחבק עם חיילים שמגרשים את צאן מרעיתם מבתיהם?
בלהשמיץ את הנוער? הם מזכירים לי את המזרחי לפני קום המדינה ביחד עם המוסדות הלאומיים הם השמיצו ככל יכולתם את האצ"ל והלח"י!

במה?! בארגון הפגנות שמטרתן להגיע לשום מקום?! ושלא יזכרו לי עכשיו, זה מזכיר לי סיפור שמוזכר בגמרא על קבוצה של נזירים(יהודים) שהגיעו מרומא לארץ וכאשר הם היו בדרך נחרב הבית וכשהם הגיעו אוי ברוך בית המקדש נחרב! לעשות הם לא יכלו כלום! וגם מה הם חושבים לעצמם שהם גרים במגדלי השן ברומי שבאותו זמן רומי נלחמת באחיהם כאן!

מועצת יש"ע כשלה בכל קנה מידה אך בזה אני לא מתעסק כי מה זה יעזור עכשיו, את המסקנות כבר הפקנו, סומכים רק על רבנים רק על גדולי הדור, ולא על הרבנים שמועצת יש"ע בחרה לעצמם 'שמתניהם יותר צרים מהזרת של הרב שפירא' כלשון הגר"ש אליהו.

יש את גדולי הדור שנותנים לנוער כח ולא סתם כח את כח התורה שמכוחה אך ורק מכוחה אנחנו פועלים ללא שום כפיפות קומה בפני המשטר החילוני, אין פה משהו חדש, אנחנו בעצם מחיים את הישן, את היהודי האמיתי, עלינו דיבר הרב קוק, ולא על חיילי ההגנה שפוצצו בתי כנסת!
בלמנוע אלימות..רננוש!
להזכירך הנוער הוא זה שהתחיל באלימות......
ומועצת יש"ע ניסתה למנוע ת'גירוש ולדאוג שכולם ידעו מה קוה ומה יקרה עקב הגירוש!!!!!!
אלימות?האריאלניקהנאמן
ואולי זה מה שהיה צריך להיות, הכוונה, אלימות? כן
עובדא שאחרי גירוש עמונה, שהופעל בו כח בעיקר מצדם של היס"מ לא היו גירושי יהודים, חוץ מהגירושים השקטים שגם נגדם פעלנו,
אם אנחנו כל כך מאמינים באידיאלים שלנו, אנחנו לא מוכנים להפצע, ואפילו להיהרג עליהם?!
היינו צריכים לפעול באלימות,כן! המחיר- יכול להיות שהיו נפצעים ואפילו נהרגים מכוחותינו, אך אם ברצוננו להסיר את השלטון מעלינו, אולי זו הדרך?
לרננוש.*מוריה*
שמעי . אני מבינה את הכאב שלך לשמוע ככה את דניאל (האריאלניק הנאמן) מדבר ככה. אני לא מסכימה עם הכינוי מועצת פשע . אבל בין השורות האלו הוא מנסה לשדר מסר מסוים.
תנסי שנייה לעשות הפרדה בין העבודה של אבא שלך לבין המעשים של המועצה.
אני בטוחה שהמועצה לא רצתה שיהיה גירוש. אבל המועצה נקטה בצעדים מסוימים שלא היו מקובלים על הנוער. בתור אחת שהיתה בכפר מימון לא אהבתי את הקטע הזה שניסו לפרוץ את הגדרות ובסוף חזרנו אחורה . לא אהבתי את הסימסמא " יש לנו אהבה והיא תנצח"
למועצה היתה מדניות מסוימת שלא הייתה מקובלת על נוער שרצה למנוע את הגירוש בכל מחיר.
העובדה שבגירוש רב המשפחות יצאו מחובקות עם המגרשים ועזבו את בתיהם ללא מלחמה. זה היה בגלל מועצת יש"ע שהטיפה לאהבה וחיבוקים ולא להילחם ולהיות נחמדים כלפי כולם.
תביני, הממשלה שונאת אותנו וכנ"ל השמאלנים. הם רוצים לשבור אותנו! אנחנו לא נתחבק עם אנשים שרוצים ברעתנו. הם גם לא מתביישים לומר את זה.
אז זהו. אני מקווה שאת יותר מבינה. אני ממש רוצה לקרוא את התגובה שלך
חיים טובים!
לא איכפת לי כמה את עצבנית,מוריה
בס"ד

את צריכה לדבר בצורה יפה.
איכס איזה כפוי טובה אתההחיפושית
אם היית יודע את כל הדברים הטובים שמועצת יש"ע עשתה שנגעו לגירוש ושלא נגעו -לא היית מדבר ככה!ואם אתה יודע ואומר-עוד יותר גרוע!!מזה?פתאום כולם שוחכים את כל הדברים החשובים שמועצבת יש"ע עשתה.....
בתור מועצת''יש''ע'' הם אמורים לעשות הרבה יותר!!פורומיסט
אל תעשה את עצמך דפוק האריאלניקהנאמן!!!!!!!!star
הם ניסו וכנראה שלא הצליחו ממש אבל לך תנסה אתה למנוע גרוש.....
נראה אותך גיבור שלי!
אפשר להתפשר על מועצת יש"וואלאד
או מועצת אי"ן (על משקל מועצת י"ש)
צודק.... בראי'ה אישית.. זה מאוד נכון לגבי'י...איתי'ה
אתם לא יודעים להעריך אנשים שעוזרים לכם!!!רננוש!
אתם לא יודעים להעריך אנשים שעוזרים לכם!!!רננוש!
מועצת יש"ע לא רצתה בכלל פינוי אתם לא מבינים את זה?רננוש!
ברור שאנחנו מבינים שהיא לא רצתה...איתי'ה
לק"י.

רק שהיא עשתה פעולות מוטעות ולא נכונות!!
תקראי את התגובות ביתר עיוןהאריאלניקהנאמן
אף אחד לא אמר שהם רצ הם פשוט לא עשו כלום למנעו וגם לא עשו כלו כדי לעזור למגורשים אחרי הגירוש.
אז רק שתדעו: הם דיברו עם הרמטכ"ל ראש הממשלהרננוש!
אלוף פיקוד הדרום ועוד פול גורמים מידינים כדי לנסות למנוע את הגירוש!!!!!!!
את לא מבינה!!!420mal
הם לא אמרו שמועצת ישע או פשע או לא יודע מה לא ניסו לעצור תגירוש, הם רק אמרו שהם עשו כמה פעולות מוטעות!!!!
בדיבורים לא מונעים כלוםהאריאלניקהנאמן
במעשים כן! הם יכולים לדבר עד מחר
אני מקוה שאתה קולטואלאד
שאתה מתווכח כאן עם ילדה בת 12.

בגיל 12 אני עוד האמנתי שהמומינים אמיתיים וששקיות במבה צומחות על העצים.

לכן לא מפליא שבגיל הזה מאמינים שמועצת יש"ו זה תכלית הטוב בעולם.
אחותי גם בת 12האריאלניקהנאמן
וב"ה דעתה נכונה וישרה (כמעט כמו שלי...)
איזה ילד מוזר... טוב בגלל זה אומרים שבנות מתבגרותאיתי'ה
לק"י.

יותר מהר מבנים.. הם כאלו טיפשים...

יאו אתם רואים הכל שחור לבןהחיפושית
או שהם חייבים להיות שיא הימינים ובדיוק כמו שאתם חושבים שצריך לעשות או שהם פושעים!!לאיפה הגענו??תחשבו בהיגיון מה אתם עושים!!!

ואגב-ניראה לי שבמועצת ישע יש אנשים 'קצת' יותר מבוגרים ממך ו'קצת' יותר שקולים ממך.....
וזה כל מה שיפה בנוערפליץ
ראיית השחור-לבן של הנוער היא מה שנותנת לו את תעצומות הנפש שלו...

אגב - חשבת אולי שהיעדר נקודת המבט הזאת היא מה שגורם לאנשים מבוגרים ו"שקולים" לעשות כל כך הרבה טעויות?
ומה תגידי על זה שמועצת יו"ש גם לא כ"כ הקשיבה לגדולאנונימי (פותח)
?????!!?!?!?!?!
שהרב שפירא והרב מרדכי אליהו אמרו לסרב פקודה(לא לבצע!!) ומועצת יו"ש התנגדה?!!?!?!?
שאלה לי אלייךהאריאלניקהנאמן
בת כמה היית בזמן הגירוש? 10? בנו הגירוש נצרב. כן, אפשר להגיד שאנחנו שרוטים, אבל ראייתו הנכונה של הנוער בזמן הגירוש אומרת הכל, פעלנו ועשינו, ומועצת יש"ע עשתה הכל כדי לגייס אותנו לשורותיה(פעם אחת אפילו אירחנו אותם בישב"צ, והם אמרו לנו שהמטרה היא לא להגיע לגוש, שמעתי את זה מהם! מאנשים שחברים במועצת יש"ע!!! הם הודו בפני שאין להם שום מטרה לא למנוע את הגירוש ולא 'ח"ו' להגיע לגוש!)
מה שאנשים אחרים יגידו לך מהוכחות נסיבתיות אני אומר מעובדה ידועה! הם לא עשו כלום והם לא רצו לעשות כלום, הם הוליכו אותנו שולל כדי למצוא חן בעיני השלטון החולני!
הייתי בעליה של מועצת יש"ע לחומש, ואף פעם לא הייתי במקום שצביעות ושקרים מרוכזים בו בצורה כ"כ מגעילה!
ודי ליהאריאלניקהנאמן
בדרך שבה הם השיגו במרמה את חתימתו של הגר"ז ברוך מלמד שליט"א הםבאו ואמרו לו לחתום על העלייה שהם מארגנים לחומש, אז הרב שאל, 'רב אברום חתום גם?' הם ענו 'כן!' ובלחש הם אמרו בינם לבין עצמם 'רב אברום צוקרמן!' מבזים את כבוד הרבנים על ידי שיחוק ברגשות הנוער
הגירוש כן נצרב בי!!!!!!! ילדה בת 10 יכולה לחוש כאברננוש!
לא"י!!!!!!!
או לחלקים ממנה שמסרו!!!!!!!!

מועצת יש"ע לא אשמה הממשלה אשמה בכל מועצת יש"ע ניסתה לעצור את הגירוש בכל מחיר!!!!!!!!!!
לא, לא בכל מחיר.האריאלניקהנאמן
בכל מחיר זה כולל גם מוות. הנוער היה מוכן נפשית ופיזית למות בקרב על גוש קטיף, הבעיה שמועצת יש"ע לא נתנה שיהיה קרב כזה
באמת צריך להראות למועצת פשע הזאת שלא משתפים...איתי'ה
לק"י.

איתה פעולה יותר!!!

יכולתי לבוא לחומש בעלי'ה שלהם...

אבל לא הלכתי רק כי זה הי'ה מועצת פשע... כולם שאלו אותי את לא הולכת?! אמרתי לא!-זה של מועצת פשע!!
מה שהם עשו שם גם הי'ה דבר גרוע... פשוט עשו עלי'ה ללא התחשבות במטה "חומש תחילה"! חצופים!
וגם עשו את ההסעות בכוונה מאוחר.. ואחרי שעתי'ים כבר העלו את כולם לאוטובוסים! שח"ו לא יעלה לאף אחד מחשבה להשאר...
טוב...eliya
שתיקה...
אין לי כח לכתוב יותר....
אני פשוט נגד הדעות של רוב האנשים פה בעניין הזה...
היה כבר שרשור על העניין הזה...
אין לי כח לכתוב את דעתי...
ורננה---> אבא שלנו לא עובד במועצת יש"ע...eliya
אבא שלנו עובד במועצה אזורית שומרון...
את אפילו לויודעת איפה אבא עובד?!?!?
תתביישי לך!
בזמן הגירוש הוא היה במטה של צפון השומרון מטעם מועצה אזורית שומרון...
אני מפרידה בין הפעילויות של מועצת יש"ע לבין אבא שלי...
כי אבא שלי הוא לא ממועצת יש"ע...
ואני פשוט אין לי כח להתווכח עכשיו...
אני במצב רוח לא טוב לוויכוחים...
איזה אחיות..איתי'ה
אני מסכימה איתך בהרבה דברים..יעל(י)
בע"ה
ברעיון המרכזי,אתה צודק,לדעתי..

יש כמה מחלוקות,אבל לא חשוב..
אם לא היית קשורה למועצת פשע - אולי היית מדברת אחרתצפנת פענח
את בעצמך אמרת שאבא שלך עובד שם (או במועצה אזרוית שומרון - אותו דבר). לכן אין פלא שאת מגינה עליהם. בעניין הזה אני מסכים לגמרי במא האחוזים עם מה שנאמר פה על מועצת פשע - והנושא הזה כבר 'נטחן עד דק'. אך ב"ה אנו רואים כמה הגיעו (ויגיעו בעז"ה בב' אב) עם מטה 'חומש תחילה' ושאר המטות, וכמה הגיעו עם מועצת פשע, ומזה נקל להבין שהציבור בחר לעצמו הנהגה אחרת - אמינה יותר, זקופה יותר, ונטולת מחשבות תמידיות על 'מה היגיד העם' ו'איך נראה בתקשורת' ו'איך נמנע בלגן/אלימות'. הנגה ששאלותיה הם אחרות לגמרי: איך ניישב את ארץ ישראל, איך נקים מחדש את חומש ואת גוש קטיף, ואיך נפיל את שלטון הרשעה ונקים במקומו מנהיגות יהודית אמיתית בעז"ה. הציבור אמר את דברו בצורה הברורה ביותר, ולפחות מבחינה 'דמוקרטית' יש לשמוע לו.
חומד זה שאת לא מסכימה איתו זה לא אומר שמותר לך*מוריה*
לדבר ככה!
גם אם את כ"כ עצבנית,מוריה
בס"ד

את צריכה לדבר בצורה יפה.

וזה אחד מכללי הפורום.
וזה שהם קוראים למועצת יש"ע מועצת פשע זה טוב נכון??star
טוב, זה ויכוח כבר כ"כ נדושצפנת פענח
לא אומרים שמועצת פשע שמחה בגירוש - אומרים שהיא לא עשתה די כדי למנוע אותו (כפר מימון, התנגדות לסירוב וחסימות כבישים וכו') - ובמקום שהמטרה המרכזית שהיתה אמורה לעמוד לנגד עיניה תהיה - איך למנוע את הגירוש - היא היתה: איך למנוע 'מלחמת אחים, כלומר - התנגדות 'אקטיבית' מדי לגירוש (כאילו שהגירוש עצמו אינו 'מלחמת אחים'). השמאל השתמש בזה כתרגיל: כל התנגדות שלא נראית לו היא ישר בגדר 'מלחמת אחים', וכך בעצם סיכלו כל התנגדות אמיתית.
אבל שוב: זה דיון שמתנהל כבר שנתיים - ונראה לי שאף אחד לא ישנה את דעתו בגלל תגובה כזו או אחרת.
מאמר חשוב ומעניין בעניין:צפנת פענח
דרושה מנהיגות מאבק מבוזרת
מאת יואב רופא

כוח החירות, למאבקים הבאים שעוד נכונו לנו.
הצעת פשרה מעשית למניעת קרע על ידי ביזור המאבק.

בעקבות כישלון המאבק בגירוש, קמו רבים והאשימו את מועצת יש"ע כמי שלא נקטה באמצעים מספיקים, ולא עשתה כל שביכולתה על מנת לעצור את הגירוש. בעקבות הזעם העצום והמוצדק שהצטבר בציבור, החליטה מועצת יש"ע להקים גוף חדש לו קראה "מועצת יש"ע המתחדשת". גוף זה מציג עצמו כדמוקרטי וכמייצג את הציבור, אך טענה זו אינה אלא אחיזת עיניים כפי שהוכיחו בהרחבה שושי גרינפלד ועמנואל שילה.


על מנת להצליח במאבקים הבאים, יש להקים מבנה מבוזר הכולל הנהגה מוניציפאלית, הנהגת שטח וארגוני פעולה שביניהם לא יהיה קשר ישיר
תוצאות הכישלון בגוש קטיף הביאו למאבק הקשה בעמונה שכפסע היה בינו ובין שפיכות דמים. ההצעה והאמנה המובאים מטה מטרתם הן להקטין את מידת האלימות ככל האפשר והן ליצור מצב המאפשר ניצחונות עתידיים. בדברים המובאים מטה, אתייחס לדרך ניהולם של שיגרה ומאבקים בשטח, ולא להנהגה מדינית. כוונתי לתחום הנמצא בין ניהול שוטף של הישובים בימי שיגרה ובין מאבקי השטח למניעת גירוש ביום פקודה. לא אכתוב כאן על מסגרות פוליטיות ומפלגתיות.

על מנת להבין כיצד ניתן לנצח במאבק, יש להבין שבמצב המשפטי הקיים כיום במדינת ישראל יכול השלטון לשנות את המצב החוקי כראות עיניו, גם כאשר החוקים החדשים מפרים זכויות יסוד של תושבים ומסכנים את חייהם, ובלבד שיהיו האחרונים יהודים. זו אינה הערה פולמוסית, אלא הצגה של המציאות כפשוטה כפי שזו עולה מ"חוק ישום ההתנתקות". מובן שגוף גדול אינו יכול לקחת על עצמו מילוי משימות המנוגדות לחוק בלי להסתכן במאסר האנשים העומדים בראשו. יתרה מכך: סיכול המהלך המנוגד לחוק החדש יכול להיעשות בקלות על ידי מאסרם של ראשי הגוף המדובר. למרות הנאמר, ישנם מקרים בהם יכול גוף כזה לפעול בשטח האפור, ולהוביל מהלכים אשר יש להם תמיכה רחבה בציבור גם אם הם מנוגדים לחוקי סדום כפי שעשו אנשי "חומש תחילה".

על מנת להצליח במאבקים הבאים, יש להקים מבנה מבוזר הכולל הנהגה מוניציפאלית, הנהגת שטח וארגוני פעולה שביניהם לא יהיה קשר ישיר. כלל אחד, אותו יקבלו כל הארגונים, הוא איסור מוחלט על שפיכות דמים. אירועי עמונה הוכיחו כי שפיכות דמים תיתכן בהחלט מצד השלטונות, ואחת ממטרות המבנה המוצע הוא למנוע מקרים כאלה בעתיד בלי לעקר את יכולת המאבק.

לפי הצעה זו, על כל הפועלים לקבל את שני עקרונות האמנה הקצרים:

1. לא תהיה אלימות יזומה. בכל מקרה, לא יהיה סיכון חיי אדם.
2. לא תתערב הנהגה אחת בתחום עיסוקה של ההנהגה האחרת. לדוגמא: מועצת יש"ע תימנע מלמתוח ביקורת כלשהי על פעולתם בשטח של ארגוני הפעולה, וארגוני הפעולה לא יעסקו בהתנהלות מועצת יש"ע מול המדינה בעניינים מוניציפאליים ובדרך ניהול המאבק המשפטי.

הנהגות המאבק יתחלקו לשלושה תחומים:

ההנהגה המוניציפאלית (תחום א') העוסקת בניהול הישובים, בארגון הפגנות ענק רגילות, במשא ומתן עם השלטונות בנושאים שוטפים ובמאבקים משפטיים. ההנהגה המדינית תדיר את רגליה מכל עיסוק באירועי שטח בהם צפוי עימות, כגון מניעה פיסית של הרס מבנים או התנגדות לגירוש, ותימנע מלמתוח ביקורת על גופים אחרים העוסקים בכך. כך יעשו מנהיגי ההנהגה המדינית שימוש בכישוריהם בצורה הטובה ביותר.

הנהגת השטח (תחום ב') אשר קיימת הלכה למעשה בדמות מטה "חומש תחילה" אחראית לארגון אירועים גדולים, כגון אירועי כפר מימון, אירועי עליה לישובים (כאשר הצבא אינו מאשר אותם) ואירועים דומים. הנהגה כזו יכולה להיות גם ועד הפעולה של אנשי הישובים, בהתאם להצעתו של מיכאל בן חורין. הנהגת השטח תכריז בגלוי כי היא אינה לוקחת אחריות על כל מעשי הציבור, והיא קוראת לציבור להישמע לה רק בדברים שאינם מנוגדים למצפונו. כאשר הוראות הנהגת השטח יהיו כאלה הסותרות את מצפונו של היחיד, תהיה זו החלטתו האישית בלבד האם למלא אחר ההוראות. הוראות כאלה הינן, לדוגמא, הוראה לרדת מיידית מחומש, הוראה להימנע מפריצת הגדר ולהתפזר מכפר מימון או הוראה לחדול ממאבק בהריסת בתים. בכך, יסיר המטה מעצמו אחריות במקרים כאלה מחד, וימנע לחץ מצד השלטונות מאידך. להחלטה זו גם תוקף מוסרי, כיוון שהיא תוחמת את סמכות ההנהגה לגבולות המוסר והמצפון האנושי ומנוגדת לצייתנות עיוורת.

ארגוני הפעולה (תחום ג') הם ארגונים רבים ומקומיים שאין להם קשר קבוע כלשהו להנהגת השטח. ארגונים קטנים ועצמאיים אלה יפעלו רק במקרה של צורך אמיתי, ותחת ההסכמה של מניעת אלימות ושפיכות דמים, אך לא יהיו אחראים לתת דין וחשבון בפני אף גורם. בנוסף, לא תמתח ביקורת על ארגונים אלה, אלא אם יסכנו חיי אדם. ארגונים אלה יהיו אחראים במקרה הצורך על ארגון מאבקי שטח מקומיים, כגון אלה שראינו בתקופת גירוש יהודי חבל קטיף וצפון השומרון.


בתקופת המאבק בגירוש יהודי חבל קטיף וצפון השומרון היה ניסיון לבנות הנהגת שטח בלתי תלויה וארגוני פעולה על ידי "הבית הלאומי", ניסיון שהוכיח את עצמו יפה באירוע "ניסוי הכלים"
בתקופת המאבק בגירוש יהודי חבל קטיף וצפון השומרון היה ניסיון לבנות הנהגת שטח בלתי תלויה וארגוני פעולה על ידי "הבית הלאומי", ניסיון שהוכיח את עצמו יפה באירוע "ניסוי הכלים". לאחר מכן, השתלטה מועצת יש"ע על המאבק. כישלונו נובע מניסיון החדירה של ההנהגה המוניציפאלית (תחום א') בתחום השייך לארגוני הפעולה (תחום ג') ולהנהגת השטח (כפר מימון – תחום ב'). מועצת יש"ע ורבנים מסוימים חסמו את פעילותם של ארגוני הפעולה, ובכך ביטלו כל אפשרות להשיג הישגים. ההצלחה של מאבק עמונה, על אף התוצאות הקשות במקום, במניעת הרס מאחזים נוספים טמונה בדיוק בפעולתם של ארגוני הפעולה המבוזרים בפעולה שהתאימה היטב למצב (תחום ג'). הצלחת אירועי העלייה לחומש נובעת אף היא מפעילות מוצלחת של הנהגת השטח שפעלה בתחום האפור (תחום ב') כנדרש.

בעליות לחומש ראינו בדיוק את המבנה הזה: ראשית סללה את הדרך הנהגת השטח של "חומש תחילה", ולאחר מכן הייתה יכולה ההנהגה המוניציפאלית להשתתף. כעת פנויה הנהגת "חומש תחילה" לארגן את הניסיונות לבניית חומש מחדש. גם מקומם של ארגוני הפעולה לא נפקד. אין כאן סתירה, כי אם פעולות משלימות.

המבנה המוצע ידרוש ויתור מרצון על שליטה מצד ההנהגה, לטובת העברת שרביט ההחלטה לאחרים. אכן, יתכן שהדבר לא יהיה קל עבור רבים. הקמת המועצה החדשה הייתה בראש ובראשונה ניסיון לא לאבד שליטה, ולהשאיר את הגה השלטון בידי מועצת יש"ע באופן מוחלט. לכן, יש להבהיר למועצה שאם לא תסכים למבנה המוצע, היא תספוג התקפות חוזרות ונשנות על עצם הלגיטימיות שלה מצד הציבור, והציבור לא יענה להנהגתה. אם תנסה מועצת יש"ע לפעול נגד ארגוני השטח, אף יוכרז בגלוי כי היא ממשיכה בדרך שהלכה בה בעת הגירוש, עת עסקה באופן פעיל בעיקור המאבק. אם תשכיל המועצה לקבל את המבנה המוצע, יקבל הציבור את הנהגתה כל עוד היא פועלת בתחומי סמכותה.

מקורות אחרים להתנגדות למהלך צפויים מצד אנשים שאין להם אמון בפרטים ובציבור היהודי. אחד מהאנשים האלה פרסם מאמר באתר אינטרנט גדול, ערב הגירוש, בו כתב שחששו העיקרי הוא מהמסתננים הרבים לגוש קטיף המחליטים בעצמם על דרכם ללא הנהגה ברורה המובילה אותם. על האנשים האלה יהיה לקבל את תפיסת החירות היהודית הגורסת כי לאדם יש יכולת וזכות לבחור בעצמו בין טוב לרע, ומניעת הבחירה הזו מנוגדת לרוח היהדות. יהיה עליהם לסמוך על העם היהודי, ובכללו על תלמידיהם שידעו כיצד לנהוג גם בלא הנהגה חזקה דיקטטורית שתכתיב להם בדיוק כיצד לנהוג בכל עת.

ולבסוף, מהלך כזה יטיל גם על היחיד אחריות גדולה שכן הדברים יהיו תלויים בו. עלינו כפרטים יהיה לקבל אחריות, לדעת למצוא את הגבולות הנכונים, ולדעת להבחין בין טוב לרע. עלינו יהיה להסתכל עמוק לתוך מצפוננו, ולשאול את עצמנו מה הדבר הנכון לעשות. זו תהיה חירות אמיתית וזו, לדעתי, הדרך היחידה האמיתית לגיוס כוחו של עם ישראל הוא כוח החירות, למאבקים הבאים שעוד נכונו לנו.
אנשי מועצת חרטה לא נכשלו, הם הצליחו לעשות מה שרצוחנניה בן עקשיא
תפקידם היה:

א. להראות מצג שווא של "כאילו" עושים משהו (ר"ע הצגתו של שאול גולדשטיין והשוטרים למול עיני המצלמות בנוה דקלים)
ב. לנתב את כח המאבק הציבורי למחוזות הנוחים להם (מלכודת כפר מיימון)
ג. למנוע כל התנגשות אמיתית בין כוחות הגירוש למתנגדי הגירוש (רדיפת הגופים האלטרנטיביים כגון הבית הלאומי)
ד. למנוע הצלחה כלשהי של ההתנגדות לגירוש

כל זה מתוך אופורטוניזם נטו של פקידונים קטנים מטעם הממשלה.

בנוסף למועצת חרטה היו גם כאלה שבגדו מתוך אמונה שזה הדבר הנכון לעשות, והלא הם הרבנים הממלכתיים ששכנעו את המתיישבים לבחור בדרך החיבוקים והנשיקות עם המגרשים. לצערי הציבור שכבר התפקח ממועצת חרטה, עוד לא התפקח מאותם הרבנים העקומים והעכו"מים וממשיך לנהור אחריהם כמו צאן לטבח. רחמנוס!
טוב,ניראה לי אתם יודעים ת'דעה שלי בנושא..קראתיך
ואין לי כ"כ כוח לכתוב כי במילא זה לא ישנה ת'דעה פה לאפחד...
לרננושחברוני
לכל מי שתומך במועצה הזאת שידעו לכם שכמעט שבוע שלם היינו סגורים כמו חיות בכלוב בכפר מימון וכאן זה המקום להודות לאנשי כפר מימון על האירוח המקלחות האוכל השינה ובעצם על הכל אז אנ"ש דקהילת כפר מימון ממש תודה רבה ונקווה שלא יהיה יותר דברים כאלה ונחזור לעניין מועצת פשע אותם אנשים שברגע האחרון לא נתנו לנו להמשיך ולצעוד לעבר כיסופים ולתוך הגוש עצמו ראו אותם מסכמים עם הרשע אורי ברלב ימח שמו וזכרו שעת פריצה לבית הכנסת הספרדי בנווה דקלים שם היו כל הנוער היקר שלנו ואתם עוד מעריצים אותם ולגבי האנשים החדשים שהצטרפו למועצה הנ"ל הרב לבנון הרב הורביץ נועם ארנון משה לשם ושאר האנשים הם אנשים טובים ואין לי שום דבר נגדם
עיזבו אני אפילו לא רוצה לענות..... אין לי כבר כוחרננוש!
לריב איתכם.... ומוריה אם אכפת לך לנעול/למחוק ת'שרשור הזה אני מאוד יודה לך....
לא מוחקים דעותפליץאחרונה
אם יש לך בעיה עם משהו, תתעמתי איתה, אל תמחקי אותה... היא תרדוף אחרייך כל החיים שלך. אם יש לך דעה שנוגדת את הדעות של האנשים פה, לכי איתה עד הסוף ואל תיכנעי. אל תפרשי, כי אז מי שהתווכח איתך מרגיש ניצחון. זה מה שאת רוצה? לפרוש לפני שהוכחת את עצמך? כי אז זה מוכיח את דעתי בצורה חד משמעית: לדבוק בדעה שלך עד הסוף הוא מה שיכריע את המאבק.
מסכימה איתך לגמרי.פליץ
לכל אלה שקוראים לעצמם "מתונים" וגאים בזה...

בתורה אין פשרות, והתורה אמרה בפירוש שאם עם ישראל לא דבק בה - הוא יפול. תראו מה קרה לעם שלנו בגלל שהתרחקנו מהתורה: המדינה שלנו, שהייתה אמורה להיות אתחלתא דגאולה, נהייתה מדינה של מתבוללים, כופרים ובוגדים, ולא עלינו גם כמה סוטים וחולי נפש. ממש לא אתחלתא דגאולה.

התורה היא לא רק אוסף חוקים - היא דרך חיים ותרבות שלמה, שכוללת בתוכה הרבה יותר מכפי שה"תרבות המערבית הנאורה" אי פעם תצליח להשיג. רק מדינה שחיה לפי תרבות התורה תצליח להתקיים, ולכן ימיה של "מדינת ישראל" ספורים - למעשה הקריסה כבר התחילה. תסתכלו מסביב: כל מה שלא נבנה על שורשי היהדות - עף ברוח ומתפורר, כי אין לו אחיזה בקרקע... נופל, כי לא דבק בתורה.

בתורה יש גם לאומיות: לאומיות יהודית. אם אתה הולך לפי התורה, אתה גם לאומי. זה לא רק הולך ביחד, אלא האחד נובע מתוך השני, ממש כשם שקיום מצוות ואמונה בה' נובע מהתורה.

אם לא נהיה קיצוניים - מה נהיה? לאן הדעה שלנו תלך בלי העמדה הקיצונית? תראו מה הקיצונות נתנה לעמים אחרים - דבריו של נשיא איראן אחמדינג'אד על השמדת ישראל לא נסוגו מעמדתם למרות גינוי העולם, ויום אחד מישהו יקח אותו ברצינות... אם אין קיצונות - אין עמדה! אם בגירוש לא היינו מתפשרים, לא היינו זזים משם בכל מחיר... רק ה' יודע מה היה קורה, אבל הניחוש שלי הוא שעמונה, השבויים ומלחמת לבנון היו יכולים להימנע. ואולי גם בחירתו של אולמרט...

רק מדינת תורה, אנשים. התורה הוכיחה את עצמה יותר מדי פעמים... ובלי פשרות!
פתיחת ווצאפ במחשביאיר גדסי

אני מנסה לפתוח ווצאפ במחשב הבעיה שיש לי פלאפון כשר ניסיתי להתקין אימולטר 

ניסיתי מאה סוגים אבל בכל אחד הוא לא נתן לי להתקין ווצאפ

מישהו עם פלאפון כשר הצליח להתקין ווצאפ על מחשב?

ויכול להדריך אותי בדיוק איזה אימולטר ואיזה ווצאפ להוריד

ממש יועיל לי

אתה לא בפורום הנכוןזיויק
חפש בפורום טכנולוגיה
טעותיאיר גדסיאחרונה

אתה צודק לא ידעתי אני חדש 

איך אני מוחק

אשכרה הפורום הזה נפתח שנה לפני שנולדתי!!!!!!!!!!!ההרהמורניק

בואו נחיה אותו

מה קורה פה?פיטוניה
כלוםזיויק
פורום נטוש ככל הנראהקעלעברימבאר
אבל אולי לא. מי יודע?קעלעברימבאר
וואו. מקום עם הסטוריהמשה
מה היה פה?שדמות בחולות
פורום פעיל עם חברים אהוביםמשהאחרונה
סביב העשר שנים אחורה.
שיר חדש לקראת פורים!שירים חדשים
מוישי קליינרמןעשב לימון

למה לדעתכם האם בחזית ולא האב?

גיטי קליינרמן: "מוישי הוא כבר הבן של עם ישראל" | ערוץ 7

 

גם עם הדר גולדין זה הרבה כך,

וגם עם שלושת הנערים הי"ד

 

זה חדש יחסית

עם נחשון וקסמן הי"ד זה היה האב בחזית

 

(למה זה גורם לי לחשוב שאני שוביניסטית?)

מרתק: כולם אומרים "שנמאס מהמצב"? למה זה קורה?דבדב

מרתק: כולם אומרים "שנמאס מהמצב"? למה זה קורה?

כולם מדברים על "המצב" ועל זה "שנמאס".
אבל מה אנחנו מרגישים באוויר ולמה?

פודקאסט חדש, מרתק וויחודי ששווה להאזין לו.
והפעם על: "תנועת הבעד"

כל הפרטים, להאזנה>>

קניון, מה הוא עושה לנו בלב? פודקאסט חדשדבדב

 

 

קניון, מה הוא עושה לנו בלב?
פודקאסט חדש:"קניונים ורגשות".
להאזנה>>

, מה הוא עושה לנו בלב?
פודקאסט חדש:"קניונים ורגשות".
להאזנה>>

אולי יעניין אותך