התקלקלות או התחזקות?האריאלניקהנאמן

לפעמים אנו שופטים אנשים ע"פ המראה החיצוני, בעיקר-ע"פ שינויים במראה החיצוני, אם לדוג' עד לפני יומיים לחבר שלי היו פאות עד העצם ופתאום ראיתי אותו עם 'שפיץ' (בר מינן) ישר אנו מתחילים לחשוב עם כמה בנות הוא כבר התחיל לצאת, והרבה פעמים זה נכון, כי אף אדם לא יקצץ סתם את הפאות שלו אלא אם כן קרה משהו(ברוחניות),

עכשיו אם לדוג' החלטתי יותר לא ללכת עם הציצית בחוץ, וזה לא כי התקלקלתי או משהו ח"ו, אלא כי כך נכון ע"פ ההלכה, ישר כל החברים שלי התחילו לתשאל אותי ולחקור 'דניאל? מה קרה? התקלקלת...'

האם זה משהו שאנחנו צריכים לתקן בציבור שלנו, דהיינו לא לשפוט אנשים ע"פ המראה החיצוני, או שמא, החשדנות הזאת היא מוצדקת, כדי להתרחק מ'אנשי דלא מעלי'? מה דעתכם?

אנחנו צריכים לתקן את הציבור בכל המישוריםסבא גפטו
לדעתי. והדיון הזה היה רצוי שתתקע אותו במקום אחר.

בכ"א, אכן. הבעיה קיימת וידועה.

רק כמה הערות לא בדיוק לכיוון אותו אתה מנסה למשוך את הדיון.

: אני חשבתי להוריד את הפיאות, ולא חלילה בגלל "ירידה ברוחניות".

: דווקא ראיתי בשו"ע שהוא אומר כן לשים את הציצית על הבגדים. אני לא חושב שזה כך היום.

ולעניין: כן. לתקן. מאיפה להתחיל? אני לא יודע. אבל אני יודע שכשהחיצוניות לא תעניין אותנו בכלל, אז המצב ישתפר. איזה יהודי אחד דיבר איתי על בעיות בלבוש של גברים [!]. ולבסוף אמר "... מז"א? אדם צריך להתלבש, ואת זה אפחד לא ידע - רק הוא! - להתלבש בצורה שמבחינתו הוא לא מתלבש באופן כדי להתבלט בציבור. כדי לבלוט. אם הרגליים שלו מספיק מחוספסות מבחינתו, שיילך גם עם מכנסיים קצרות. ובלי גופיה כלל. כל עוד זה לא בכדי לנסות להרשים או משהו כזה." - ועכשיו מה שכתבת אתה, דניאל, אני חושב לעצמי שהרבה פעמים זה כזה נכון. אני מכיר אנשים שנוח להם להתלבש בצורה מסויימת. זה לא כדי לבלוט. אנשים אחרים, כן מתלבשים כך כדי לבלוט. הוא, אלה, ספציפית לא. ומייד מתחילים לחשושים... 'איזה ערס' וכו'...
צריך לתקן את זה...ישתבח שמו
אבל איך עושים את זה??? איך גורמים לאנשים לא להסתכל על חיצוניות? קודם כל, כל אחד צריך לעשות את ההשתדלות שלו וכמה שפחות לשפוט חיצונית אבל תכלס זה יותר דיבורים מאשר מעשה...
אני בטוח שיהיו כאן כמה שיצאו נגדי, או בשקטסבא גפטו
בתוך תוכם, אבל אני חושב שזה נכון וחשוב לפרסום.

אחד הנקודות שאנחנו/חלק מהציבור מתמקד הרבה בחיצוניות של האחר, זה בגלל שאותו אחד חושב שיש מצווה להיראות מוזר. אל תגידו לי שזה לא קיים. וזה ספציפית קיים רק בציבור שמוגדר כ"מנתחלים" גם אם הוא גר בפ"ת... הכוונה לכל בני הישיבות התיכוניות ובנות האולפנות. וכמובן - האלו שלא במסגרת. יש הרבה בעיות אצל החרדים בצניעות שלהם שכלל לא קיימת! אצל החילונים זה בכלל נהפך להיות דבר קדוש ללכת ערום. אבל אצל המסנחלים, וזה לדעתי בעי'ה לא פחות! מללכת בלי בגדים כלל, זה ממש להתלבש בצורה קופצנית, לקחת את הפיאות ולפזר אותם לכל הרוחות, לקפוץ ברחוב/באולם יצחק במערת המכפלה ולצעוק תוך כדי מחיאת כף "ייייייייייייצצצצצצצצצחחחחחחחחחחחחעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעקקקקקקקקקקקקקקקקקקק" וקפיצות עד לב השמיים, ללבוש מכנסי צה"ל, חולצה של בנות, למצוא עוד סמרטוט ברחוב ולסובב אותו בצורת 'עטיפת ישמעלים' ולחשוב שאתה כבר איזה רועה צאן כמו '"דויז המולך עליו <בואו... לא בואו שהיא בית בלי נקודה... חח יצא די גרוע. אין לי ניקוד> השולום" ועוד כל מיני שטויות... או שזה גם מתבטא בכל מיני בחורים שמנסים להשלות את עצמם שהם חושבים, שהם באמת בסדר. אבל יעשו כל מיני פעולות עם אקט קופצי ופלצני כדי למשוך.

ואני כן מרשה לעצמי לכתוב את זה כאן, כי אני חושב שב"ה אני לא מעיר לכל מיני פסיכוטים בעניין בפנים מול פנים, ברחוב. לא בגלל שאני מפחד/מתבייש/חש - מהם. לא! כי אני חושב שכשפותחים דיון על העניין, צריכים לשפוך את האמת. גם אם היא כואבת.

זהו לבינתיים.



ללכת עם שלושה פלאפונים... עם איזה מקל... עוד איזה חליל... עוד איזה צפרדע בקופסא.. כי מצאתם אותה בתוך הספר שלכם והיא התחיל לומר שהיא מתגעגעת...ללכת עם קרעים בחולצות, אחד בטבור לשם איוור, עוד ארבעה בגב לשם להראות עד כמה אתם 'זייגרים' ופעילים... והשד יודע איפה זה מסתיים. הכי פשוט לא להשתייך לשום קבוצה.
חשוב לציין - הסמרטוט/שרוואל שאותו אחד לבש, היה וורסבא גפטו
וורוד.. שתבינו את האבסורד / המצווה החשובה... ש'ממש לא איכפת לי מחיצוניות.. וורוד אדום...כחול ירוק.. מזה משנה.." רק לקפוץ אחרי הסיבו"ש על הרכב של ההגברה ולהרגיש מי שאחראי על הסיבו"ש, אישתו, הילדים והסובבים.
סבא... קצת הגזמת.... לא?!איתי'ה
לק"י.

וחבל שהזכרת אנשים ספציפי'ים...

אבל בתכלס כל אחד לובש מה שהוא רוצה לראות את עצמו...
כי חרדי של לא יודעת איזה חסידות לא ילך עם חליפה של חסידות אחרת כי הוא רוצה להראות שהוא בחסידות הזאת..
ו"מתנחלת" לא תלבש חולצות של חילוניות גם בלי שום קשר לצניעות נגיד עם חולצה מלמטה...
אני חושבת שמה שאדם חיצונית די'י מעיד על מה שהוא בפנים.. כי אדם לא רוצה להראות מה שהוא לא.

מה גם שאדם כמו שהזכרת למעלה בטוח לא ילך לקנות ב"רנואר מן" [אם יש כזה..] ויתאים בין הפס הכחול במכנסי'ים ובין התכלת שבצווארון כי תכלס זה לא מעני'ין אותו באמת...

ושוב תגידו מה שתגידו החיצוניות מעידה על הפנימיות.. אמנם לא בצורה מושלמת, ובטוח שגם לא מדויקת.. אבל מעידה על הפנימיות של האדם.


ולמה רצה כבודו להוריד את פאותיו?
סבא!!! ראינו את הבן אדם לפני חודש, והוא החליףאנונימי (פותח)
סמרטוט! נראה לי שיש לו כחול עכשו...

בכל מקרה - התייחסות קצרה:

אריאלניק - לא הבנתי איך אתה אומר שצריך ללכת עם הציצית בתוך המכנסיים.
למדתי לא מזמן הלכות ציצית בשולחן ערוך והוא כותב שם "עיקר מצוות ציצית קטן היא ללובשו על בגדיו, כדי שיראהו תמיד ויזכור המצוות"...
וכאן עוד מדובר על הבגד - לא על הפתילים...

ובקשר לפיאות: אני כבר שבוע ללא פאות, ולא באשמתי:
הספר גזר לי אותם בטעות, ואני יכול לספר לך שאני מתבייש ללכת ברחוב... (-:
המראה החיצוני לא קובע - אבל בן אדם משדר את מה שהוא רוצה לשדר.
אז בדרך כלל - המראה החיצוני משקף את הפנימיות של הבן אדם.
מסכימה עם שתי השורות האחרונות.אמא אדמה
א, היא לא סבא שלך! תלמד לשרשר בבקשה. תודה.סבא גפטו
ב, אני חושב שאריאלניק התכוון בעניין הציצית שהוא לא ילבש אותה על בגדיו. ולא על הפתילים, אותם בני עדות המזרח מכניסים לתוך המכנסיים וגורמים לדגדוגים. ובעניין הכנסת הפתילים עצמם זה באמת מגוכח. כאילו מגוכח בהבנה שלנו אבל לא ברור העניין בכלל. כל העניין שנראה את הציצית ונזכור את החיוב שלנו לשמור את המצוות והמצווה למעשה תשמור עלינו. עכשיו בני עדות המזרח מכניסים את הציציות פנימה לתוך המכנס, כי היו תקופות מקומות וזמנים שבהם יהודי [לדוגמא] במרוקו אם היה מסתובב עם פיאות מקדימה בגאון ועם ציצית באיזו צורה שלא תשים אותה [אם אתה בעבודה, אז כמו ישמעאלים כי זה יותר נוח] ואם זה כמו שמניחים היום שיהיה סובב את הגוף על ד' כיווניו [וזה כי אנחנו כורדים <צ'>], אז זה היה בגדר סכנת נפשות ממש כי היו גזרות ופרעות. לכן הכניסו פנימה, והפיאות היו שמים מאחורה. היום, בארץ ישראל, שיפסיקו עם ה"מנהג אבותינו" כפי שאחינו הספרדים מתפארים ובצדק שהם שומרים, אבל צריכים שהכל יהיה בפורפורציות! המצווה של ציצית היא שיראו, ולכן אני בטוח שגם אריאלניק, אע"פ שהוא ספרדוס, [לא גנאי חלילה!] דיבר על העניין האם החולצה תהיה מעל הציצית או ההיפך. - דניאל, אני צודק? תודה.

3 [אין גימ"לים. ולא. אל תשאלו שאלות בעניין] אם אני אעשה עכשיו סרט תדמית על החמאס אני מבטיח לך שאני לוקח אותך כשחקן ראשי. עם הזקן, החאג' [עדיף שתהיה לבנה] והתספורת החדשה אתה מזכיר לי את החסידים האדוקים שסובבים את כעבה 7 פעמים.
לא אתה טועההאריאלניקהנאמן
הכנסתי את הפתילות לתוך המכנסיים כי זה הנכון ע"פ מנהגי אבותינו
הרב מלמד כתב שספרדים צריכים להכניס,420mal
בגלל שפעם היו שמים ג'לביות, אז היה להם 2 אפשרויות: או להוציא את הכל או להכניס הכל, אבל היום כשאפשר להוציא את הציציות מה טוב!!
אני לא הולך לפי הרב מלמדהאריאלניקהנאמן
ומה הרב עובדיה אומר?420mal
אני בודק עם הבן שלו עוד כמה דקות - עדכונים בהמשך:.אנונימי (פותח)
הזקן אכן נשאר כמו שהיה - אני צריך לקצר אותו???אנונימי (פותח)
אז יהיו בטוחים שהתפקרתי - גם ככה הציצית שלי נפסלה בסוף שבוע שעבר...

וד. ר. הידוע בכינויו *יוי* הביא לי כיפה לבנה...

אני אנסה לעלות מחר להר הבית במקום דרך שער המוגרבים דרך שער השבטים - ככה אני אחסוך לי את ההרצאה של מוטי (-:


נ.ב. למדתי לשרשר?
חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח...איתי'ה

לק"י.

לא יכלתי להתאפק....

זה לא נכון ע"פ ההלכה.AEB
במשנ"ב כותה
שמי שעושה את זה לא רק שלא מקיים את המצווה אף מבזה אותה!
אשכנזים חייבים ללכת עם ציציות בחוץ?יהודה הכריש
אשכנזים ספרדים = היינו הך. אותם ההלכות = יהודיםסבא גפטו
תימנים לא צריך להזכיר שהם יהודים. די ברור העניין.
יהודים חיביים ללכת עם טלית כל היום.......אנונימי (פותח)
רמבם הילכות ציצית פרק שלישי בסוף
--ישתבח שמו
רמבמיסט הגיע לאזורינו...


הפכתם את השרשור של דניאל לשרשור ציצית במקום מה שהוא רצה שיהיה....!!!
אממ..בכמה מילים..;)יעל(י)
בע"ה
אני לא חושבת שאפשר לתקן את כל הציבור..
אפשר לתקן את עצמי..

אבל זו נקודה ממש נכונה..
לא קראתי את התגובות...לא היה לי כח... אבל לדעתי...eliya
אין בדיוק מה לעשות,

לדעתי המראה החיצוני לא קובע,

אבל מצד שני,

ילדה שפתאום הולכת עם חולצה קצרה,

מה זה לא אומר שהיא התקלקלה?,

אבל כמו שאריאלניק אומר,

אם הוא לא שם את הציציות בחוץ זה אומר שהוא התקלקל?

לא! זה כי הוא שמע שככה צריך לעשות,

אז בעיקרון אסור לקבוע על פי מראה חיצוני,

צריך להכיר ת'בנאדם מבפנים...

אני מכירה אישית מהיישוב שלי,

בנות שמתלבשות לא משו,

אבל הם מתנהגות הרבה יותר טוב מבנות מסוימות שכן מתלבשות פ'סדר...
.......eliya
ל"פלספנית" יש חתימה שממש מתאימה כרגע...

החיצוניות- עובדה
הפנימיות- עבודה

זה ממש נכון...
יפה,פלספנית
אני רואה מישו באמת טורח לקרוא ת'חתימה שלי...
חח eliya
אבל דוגרי זה נכון...eliyaאחרונה
פתיחת ווצאפ במחשביאיר גדסי

אני מנסה לפתוח ווצאפ במחשב הבעיה שיש לי פלאפון כשר ניסיתי להתקין אימולטר 

ניסיתי מאה סוגים אבל בכל אחד הוא לא נתן לי להתקין ווצאפ

מישהו עם פלאפון כשר הצליח להתקין ווצאפ על מחשב?

ויכול להדריך אותי בדיוק איזה אימולטר ואיזה ווצאפ להוריד

ממש יועיל לי

אתה לא בפורום הנכוןזיויק
חפש בפורום טכנולוגיה
טעותיאיר גדסיאחרונה

אתה צודק לא ידעתי אני חדש 

איך אני מוחק

אשכרה הפורום הזה נפתח שנה לפני שנולדתי!!!!!!!!!!!ההרהמורניק

בואו נחיה אותו

מה קורה פה?פיטוניה
כלוםזיויק
פורום נטוש ככל הנראהקעלעברימבאר
אבל אולי לא. מי יודע?קעלעברימבאר
וואו. מקום עם הסטוריהמשה
מה היה פה?שדמות בחולות
פורום פעיל עם חברים אהוביםמשהאחרונה
סביב העשר שנים אחורה.
שיר חדש לקראת פורים!שירים חדשים
מוישי קליינרמןעשב לימון

למה לדעתכם האם בחזית ולא האב?

גיטי קליינרמן: "מוישי הוא כבר הבן של עם ישראל" | ערוץ 7

 

גם עם הדר גולדין זה הרבה כך,

וגם עם שלושת הנערים הי"ד

 

זה חדש יחסית

עם נחשון וקסמן הי"ד זה היה האב בחזית

 

(למה זה גורם לי לחשוב שאני שוביניסטית?)

מרתק: כולם אומרים "שנמאס מהמצב"? למה זה קורה?דבדב

מרתק: כולם אומרים "שנמאס מהמצב"? למה זה קורה?

כולם מדברים על "המצב" ועל זה "שנמאס".
אבל מה אנחנו מרגישים באוויר ולמה?

פודקאסט חדש, מרתק וויחודי ששווה להאזין לו.
והפעם על: "תנועת הבעד"

כל הפרטים, להאזנה>>

קניון, מה הוא עושה לנו בלב? פודקאסט חדשדבדב

 

 

קניון, מה הוא עושה לנו בלב?
פודקאסט חדש:"קניונים ורגשות".
להאזנה>>

, מה הוא עושה לנו בלב?
פודקאסט חדש:"קניונים ורגשות".
להאזנה>>

אולי יעניין אותך