הרב אבינר תומך נלהב במינוי ניסו שחם ;ואלאד

היום דן הבג"צ בעתירת המתנחלים, החרדים ואנשי ימין נגד
מינויו של "המומחה לחרדים" ניסו שחם לתפקיד סגן מפקד מחוז י-ם.
בתשובת המדינה לטענות המבקשים, הוצגו עדויות שזעזעו את העותרים,
למשל, הם הציגו את חוות דעתם של הרבנים ש. אבינר וש. רבינוביץ
כתומכי נלהבים במינוי ניסו שחם לתפקיד זה "מתוקף הכרותם עמו עוד
כשהיה מפקד משטרת הר הבית".

כל זה למרות שתושבי הרובע היהודי זוכרים היטב את התנכלויותיו
של שחם ליהודים ואת התחנפותו לוואקף.

אכן, לא רב כי אם 'ערב רב'שמח שאני יהודי
מסופר על רבי עקיבא איגר כמדומני, שפעם הלך לאיזה 'בית מדרש לרבנים' שהיה נחשב ל'מתקדם', וכאשר בחן את תלמידיו גילה כי הללו בקיאים מאד בשפות זרות ובמדעים, ואולם לא יודעים כמעט דבר בנושאים תורניים. לשלאתו על כך ענה לו מנהל המוסד: אנו רק 'מכינים' אותם לעתיד, ואולם בהמשך הם יהיו 'רבנים'. נענה רבי עקיבא איגר ואמר: אין אלו כי אם ערב רב' - כלומר: כמו שערב שבת זה לפני שבת, כך מי שבעתיד יהיה רב, כיום הוא ערב רב... והדברים מתאימים גם ל'רבנים' מסויימים בדורנו..
הייי! עד כאן, אולי אתם לא חושבים שהרב אבינר צודק,eliya
אבל כבוד רב זה עדיין בתוקף,
אני נגד האידיאולוגיות של הרבנים החרדים,
אז מה אני יתחיל להשמיץ אותם?
אני לא יקבל את הדעות שלהם, אבל אני יכבד אותם.
ולא יקרא להם "ערב רב".
הם רבנים, ואל תשכחו שרבנים רואים דברים נסתרים, יותר מאיתנו.
אפשר לפרש ת'שתיקה?eliya
'דברים נסתרים' - מה נסתר פה?שמח שאני יהודי
כולנו יודעים מי זה ניסו שחם. אם מישהו פה היה כותב שהוא תומך בו - אני בטח שהרבה היו 'מתנפלים' עליו. אז מה, בגלל שזה הרב אבינר זה הופך את זה לבסדר? מה עוד צריך לקרות כדי שהעיניים יפקחו? מה עוד?
סיפור רלוונטי לעניינינו:ואלאד
פרק א':


לפני שנים רבות בקהילה יהודית נידחת, היה רב חשוב ומפורסם בצדיקותו ובמסירותו לתורה ולקהילה, ושמו הרב בן-אש. לרב היתה חנות בשר, ממנה היה מתפרנס בכבוד. רבים-רבים היו באים לקנות בשר דווקא ממנו, בהיותם בטוחים שהבשר שהוא משווק להם, הינו בשר כשר למהדרין מן המהדרין, בלא שום פקפוקים. אמנם, לא פעם חשו היהודים בקהילה שלבשר יש טעם מוזר, היו שסיפרו שהטעם הוא טעם של בשר חזיר. אבל איש לא העלה בדעתו שהרב בן-אש מוכר בשר חזיר, ר"ל. אולי, חשבו לעצמם היהודים, אולי מרוב קדושתו של הרב, נכנס טעם מיוחד לבשר...


איש יהודי פשוט ועובד ה' בכל נפשו, היה בקהילה. משה שמו. שנים רבות היה קונה בשר אצל אותו הרב. ויהי היום, והנה התבקש משה על ידי חברו – משווק בשר ידוע – למכור לרב בשר עגל. משה מילא את השליחות ולתדהמתו גילה במחסן של הרב, חזירים נחורים תלויים בווים. רעד אחזו בכל גופו: הייתכן??? משום שלא רצה להאמין שהרב אכן מוכר בשר חזיר, החליט להצפין מארב ולבדוק מה קורה במחסן. ויהי בלילה, הציץ חרש מן החלון, וירא את הרב הנכבד אשר חשבו לצדיק נכנס בלאט, פורס נתחי בשר שמנים מן החזירים התלויים, מסדר את החתיכות בקופסאות ארוזות ומכין אותם למכירה של יום המחרת. את אותן הקופסאות ראה משה למחרת מונחות על דלפק הקונים בחנות. וירא, וישתומם, ותאחזהו רעדה, ויאמר לנפשו בחרדה: הלא שנים רבות אוכל אני בשר חזיר! ואף כל העיר כולה! מי היה מאמין? אך כיצד אוכל לספר זאת, הן לא יאמינו לי כלל, ישמיצו אותי שאני הוא המעורר מדנים ומבזה תלמידי חכמים, יגזרו דיני שאין לי חלק לעולם הבא ואין רפואה למכתי. מה אעשה???




פרק ב':


וילך משה לכמה רבנים גדולים, ויספר להם את אשר ראו עיניו. והנה, לתדהמתו, סיפרו לו כולם שאף הם יודעים זה מכבר כי הרב בן-אש מאכיל את ישראל קדושים בשר חזיר. אך אינם יכולים לצאת חוצץ ולומר זאת, בדיוק כמוהו, משום שהאמון שנותנת הקהילה ברב בן-אש הוא כה גדול, עד שבוודאי יעדיפו להאמין לרב בן-אש ולהחזיק את הרבנים האחרים כמוציאי דיבה. אמנם הזהרנו את שכינינו ומכרינו, סיפרו הרבנים למשה הנדהם, אבל יותר מזאת לא יכולנו לעשות.


משה לא נח ולא שקט. בעמל רב ובקושי נפשי עצום לחץ ודחק ותבע מחכמי הדור לבדוק את הנושא ולמסור לציבור פסק אשר יזהיר אותם מקנות בחנותו של הרב בן-אש ולהתרחק מחברתו.


אלא שלרב בן-אש היו קבוצת חברים נאמנים אשר שמרו לו אמונים. הם, בשמעם כי יושב בית דין כדי לגבות עדויות ולבדוק את נאמנותו של הרב בן-אש, החליטו כי הם לא ישתפו פעולה עם בית דין זה, אלא יערכו בדיקה בעצמם. הם לא הסכימו לבוא לבית הדין, לא הסכימו לשמוע את העדים שהעידו בבית הדין, לא הסכימו להיכנס למחסן של הרב כדי לבחון מה מחזיק הרב בתוך המחסן, אף שאמרו להם שאם יעשו זאת ייווכחו בעצמם בזדון הנורא. במקום זאת החליטו מקורבי הרב בן-אש – על דעת עצמם – לערוך בדיקה "מקיפה ויסודית" אשר תטהר את שמו של חברם: הם ניגשו לכמה רבנים מפורסמים ושאלו אותם האם מותר לאכול חזיר. כמו כן ניגשו גם לרב בן-אש ושאלו אותו את אותה שאלה. והנה דבר פלא: כולם אמרו שאסור לאכול חזיר. הגדיל לעשות הרב בן-אש, שאף הוסיף והטעים שגם שומן חזיר אסור ואף תבשיל שבושל בסיר שהתבשל בו חזיר. וימהרו הרבנים המקורבים ויפרסמו לציבור ולכל הקהילה, כי הם בדקו את הנושא ביסודיות רבה, והתברר להם מעל לכל צל של ספק שהרב בן-אש יודע היטב שאסור לאכול חזיר ואפילו מחמיר בזה חומרה רבה. ואשר על כן אין שום בעיה לקנות בחנותו. "והאמת והשלום אהבו", סיימו את מכתבם ותנוח נפשם. הן הצילו הם את כל הקהילה מלשון הרע וחטאת המחלוקת החמורה!




פרק ג:


בינתיים שלח רב גדול וקרא אף הוא לרב בן-אש. גם הוא שאל אותו ונענה, שהרב בן-אש אוסר לאכול חזיר ואף מחמיר בכל החומרות שבעניין. אמנם, הרב החליט לבדוק בעצמו. הוא שלח שליחים נאמנים לצפות במחסן של הרב בן-אש בלילה, והם חזרו מזועזעים לחלוטין וסיפרו את אשר ראו אף הם: שהרב בן-אש חותך חתיכות בשר מחזירים ומוכר אותם בבוקר לרבים. אחד הרבנים החליט לבדוק זאת בעצמו, ואף הוא חזר מזועזע אחר שראה בעיניו את המראה.


בראות בית הדין שהציבור הרחב נאמן לרב בן-אש ולא יוכל לקלוט ולקבל שרב זה רשע, ובראותם שאם יאמרו זאת לציבור הרי שרבים ילכו אחרי הרב בן-אש ולא יקנו בשר בשום חנות אחרת ואף לא יבואו לרבנים אחרים לשאול אותם שאלות בהלכה, החליטו לעשות את המעט שהם יכולים, ופרסמו לציבור שאסור לקנות בשר מחנותו של הרב בן-אש. הרבנים קיוו שהציבור החכם יבין מעצמו שמי שחשוד על מכירת בשר חזיר הרי שאסור לו לפסוק גם בכל דינים אחרים שבתורה. אך לא כן היה. לאחר שהתפרסמה מסקנת בית הדין בו ישבו גדולי מורי ההוראה, קמו שוב אותם רבנים מקורבים לרב בן-אש והכריזו בקול זעקה: אנו בדקנו בעצמנו ולנו התגלה, שהרב בן-אש יודע שאסור לאכול חזיר. אולי יש כאן מחלוקת בהלכה, שהוא מיקל בהלכות חזיר והם מחמירים יותר, אבל זו מחלוקת כדרכה של תורה.




רגע, ישאל הקורא התמים, הרי אותם רבנים טענו שהרב בן-אש הוא דווקא מחמיר, וכיצד הם טוענים כעת שיש לו שיטה מקילה?


ועוד – הרי כל מי ששואל את הרב בן-אש עצמו נענה גם עתה שהוא אוסר בשר חזיר בתכלית האיסור והוא מהמחמירים בתחום זה, וכיצד אם כן צצה ה"שיטה המקילה" החדשה?


ועוד – הלא אותם רבנים מקורבים לא בדקו במחסן של הרב ולא ראו את מה שראה משה ומה שראו שליחי בית הדין?


ועוד – הרי אותם רבנים לא שמעו אף אחד מהעדים אשר העידו שראו את החזיר במחסן ואף לא שמעו רבים מהקהילה אשר סיפרו שאכן חשו בבשר אשר אכלו במשך השנים טעם של בשר חזיר!


ועוד – הלא למחסן יש חלון וניתן להציץ דרכו ולראות את החזירים, ומדוע לא הציצו הרבנים הבודקים והחכמים, מדוע לא סיפרו לציבור, שהם אכן הציצו וראו בשר כשר חלק למהדרין ולא חזירים נחורים?


ועוד – הרי בעצם, ה"בדיקה" שערכו הרבנים המקורבים רק מריעה יותר את חזקתו של הרב בן-אש, שהרי הוא יודע את ההלכה מצוין ואף מהמחמירים, ובכל זאת נמצא בבדיקה של רבים שהוא מוכר בשר חזיר. ואם כן יוצא דווקא מ"בדיקת" המקורבים, שהרב בן-אש הוא לא שוגג שאולי לא שמע על איסור חזיר, אלא שהוא מזיד וגם משקר בשאט נפש!




קורא יקר, אל תשאל שאלות מיותרות. עדיף שלא תאזין ללשון הרע, לא תחשוד ברב צדיק שהוא רשע, לא תאמין לבית הדין אשר בדק וחקר ושמע עדויות ושלח שליחים בעצמו, לא תכניס את ראשך למחלוקות בין הרים גדולים. עזוב, פשוט תהיה "ראש קטן" ותמשיך לקנות בחנות הבשר של הרב בן-אש כמימים ימימה.


וגם למפיצי תורת הרב בן-אש לציבור, בקשתנו שטוחה: המשיכו לפרסם את הרב בן-אש בתור צדיק גדול ופוסק מפורסם בכל אתר ואתר. הרי לא תסייעו ביד מפיצי דיבה ובעלי לשון הרע (ואפילו אם מדובר ברבנים גדולים ובגדולי הדור ממש ואפילו אם הם בדקו). עדיף שתחזיקו אותם כלא מבינים או כנגועים, עדיף שמאות ואלפי יהודים כשרים וצדיקים ימשיכו לאכול בשר חזיר, ובלבד שאותם רבנים מקורבים לא יכעסו עליך שאתה מאמין ללשון הרע, ובלבד שלא תסתבך במחלוקות מיותרות.


ומעל הכל – ענייני חזיר ובשר טרף זה עניינים לתלמידי חכמים ולא לאנשים פשוטים כמוך. אמנם בכל פעם שאתה רואה חזיר אתה לא מתקרב ולא הולך לשאול שום שאלת רב כדי לדעת אם מותר לאכול חזיר. אבל מה אתה יודע, אולי יש מסורות מיוחדות, אולי לרב בן-אש יש שיקולים שאתה לא מבין, למה שאתה – אדם פשוט – תכניס את ראשך לסוגיה כל כך סבוכה של איסור בשר חזיר?

אכן כבר שבענו ממעלליוהאריאלניקהנאמן
של האחד הנקרא 'רב' שלמה אבינר, אך תומכיו-רבים הם, ואנו המעטים, כדאי להתכופף והגל יעבור מעלינו במקום שיפגע בנו
ולחילופין, אפשר להתנדב להיות שובר הגליםואלאד
ולו רק כדי שהרוחצים התמים בים לא יפגעו מזרם תת ימי קטלני.

ואין לומר שאנו סומכים על המציל, כי המציל כבר גילה דעתו כי הוא מעוניין באתערותא דלתתא.
אחלה סיפור...איתי'ה
לק"י.


יפה!!!


הבנתי...
אף אחד לא אמר שזה בסדר.בת_של_מלך
אבל לפני מוסריות היתר.. יש ציווים תורניים!
ואסור לדבר גנאי על רב!
השך סלאם אבנור[שלמה אבינר]אנונימי (פותח)
זה לא 'סלאם' זה 'סלמן'האריאלניקהנאמן
מאיפה אתה יודע את זה?רעות =)
לי אישית אין דעה בנושא,eliya
אבל בכל זאת צריך לכבד את הרב.
השאלה היתה מופנת ל'ואלאד'רעות =)
זה מצוטט בתשובת המדינה לעתירה שהוגשה לבג"צ נגד שחםואלאד
תלמיד חכם שיצא עליו שמועות רעותהאריאלניקהנאמן

כתב רבינו מאיר אבולעפיא הלוי (המכונה הרמ"ה, שחי לפני כשמונה מאות שנה, והיה חבירו של הרמב"ן, וחיבר ספרים גם על פי הקבלה) שכל הדינים שנאמרו לעניין כבוד תלמידי חכמים, לא נאמרו אלא בתלמיד חכם אמיתי ירא אלוקים, אבל תלמידי חכמים המזלזלים במצוות ואין יראת שמים על פניהם, הרי אלו כקלים שבציבור, והם מחללים שם שמים, ועליהם התנבא הנביא מיכה (פרק ג.) שמעו נא זאת ראשי בית יעקב וקציני בית ישראל המתעבים משפט ואת כל הישרה יעקשו וכו', לכן בגללכם ציון שדה תחרש וירושלים עיין (כלומר תל חורבות) תהיה, והר הבית לבמות יער. ומבואר מדבריו, שאין כל משמעות לחכמת התורה של הרב, אם אין בו יראת ה', וכמו שפסק להלכה מרן השולחן ערוך בזו הלשון: תלמיד חכם המזלזל במצוות ואין בו יראת שמים, הרי הוא כקל שבציבור.

ובגמרא במסכת מועד קטן (יז.) מובא מעשה בתלמיד חכם גדול, שהיו צריכים תלמידי חכמים שבדורו לתורתו, ויצאו עליו שמועות רעות, ונידה אותו רב יהודה על כך. ואף שהיו צריכים אותו התלמידים כדי ללמוד תורה מפיו, מכל מקום דרשו שם בגמרא (שב.) מאי דכתיב "כי שפתי כהן ישמרו דעת ותורה יבקשו מפיהו כי מלאך ה' צבאות הוא? אם דומה הרב למלאך ה' יבקשו תורה מפיו, ואם לאו, אל יבקשו תורה מפיו. ולכן נידה רב יהודה את אותו תלמיד חכם, שאף שצריכים לו כדי ללמוד ממנו תורה, מכל מקום עדיף יותר שלא ילמדו תורה מפיו, כיוון שיצאו עליו שמועות רעות.

ומרן השולחן ערוך פסק בזו הלשון: הרב שאינו הולך בדרך טובה, אף על פי שחכם גדול הוא וכל העם צריכים לו, אין למדין ממנו עד שיחזור למוטב. ומקור דבריו מדברי הגמרא הנזכרים במסכת מועד קטן. ואם ירצה ה' בעתיד יבוארו פרטי דינים אקטואליים בעניין זה.

(ואף על פי שמבואר בגמרא שרב יהודה נידה חכם שיצאו עליו שמועות רעות, מכל מקום עניין נידוי תלמיד חכם שחוטא אינו פשוט כלל, לרוב מעלת תלמידי החכמים, ותלמיד חכם זקן בחכמה או אב בית דין שסרח (דהיינו חטא) אין מנדין אותו בפרהסיא לעולם, אלא אם כן עשה כירבעם בן נבט וחביריו, אלא אומרים לו הכבד ושב בביתך.)
לא נשכח ולא נסלח!שמח שאני יהודי
אם אכן אותו שוטר אלים ימשיך במעלליו עקב המלצתם של שני ה'רבנים' הללו - אנו (לפחות אני, אני מדבר בשם עצמי) לא נשכח ולא נסלח, לא לו, ולא לאלו שתמכו בו, הגם שהם מתקרים 'רבנים'!
די נוeliya
אל תגזימו, צריך לכבד ת'רב גם אם הוא לא פועל לפי מהeliya
שאתם חושבים!
ראו מה הוא אמר עליו לפני שנתיים-שמח שאני יהודי
אחרי אותה התבטאות אומללה בכפר מימון (מתוך כתבה באתר של מעריב מה30/7/05):
מי שהפתיע בתמיכתו היה הרב שלמה אבינר מוועד רבני יש"ע, שכתב השבוע בגילוי דעת על שחם:
"מעבר להיותו קצין משטרה הוא היה ידידם של התושבים, מעין עובד קהילתי מסור ונאמן המסייע בשיחה לכל אדם ובכל תחום. אין זה מוסרי להיות ידידו של אדם כאשר הוא מועיל לנו, ולהפנות את הגב כאשר המצב משתנה.

והוספה שלי, הרי יש משפט ידוע: אמור לי מי חבריך...וד"ל.
קריאה דחופה לכל אחינו בית ישראל!!! :שמח שאני יהודי
בעזרתו יתברך.
כידוע, ש"א וש"ר מעודדים את מינויו של בריון ואלים לתפקיד מפקד מחוז ירושלים במשטרה. שני אלו כבר ידועים כמשת"פים של השלטון - אולם הפעם באמת חצו את כל הגבולות. אנו רואים באיזו אלימות נוקטת המשטרע - ואנו לא רוצים לחשוב מה עלול לקרות באם חו"ו אם אותו קלגס אכן יתמנה לתפקידו המיועד. אשר על כן - עלינו למחות ולהפגין מול בתיהם של השניים הללו, כפי שמפגינים מול אלוף פקמ"ז. מי שמקדם אלימות- עליו לדעת כי אינו חסין מפני רעש , המולה, ומחאות שאינן פוסקות (אך ללא אלימות ואכמ"ל).
מי שיכול לעשות משהו בנידון - יבורך מפי עליון!
מובן למה הוא לטובת ניסו ימ"שצבי!
שלמה אבינר בתור ראש ישיבת עטרת כהנים שברובע היהודי המתחדש נמצא בקשר עם ניסו עוד מימי הזמן שבו רכש את מומחיותו לעניני דתים וחרדיםבעת שרותו במרחב דוד (קישלה) וכעת כולם רואים בברור כי לא דעת תורה עומדת מול עיניו אלא קשריו האישים עם המפקד
אמאל'ה. אני בשוק!החיפושית
ככה מדברים על אדם מעם ישראל? חסר לנו מילים טהרות?

אוקי. אז אולי הוא לא בדעה שלנו והוא לא חושב כמונו. אבל גם לו יש חשיבות.

וגם אם נרצה וגם אם לא- הוא רב! רק הקב"ה יכול להחליט אם לא. לנו אין "עדין" את הזכות להחליט.
קצת סדר בדבריםהאריאלניקהנאמן
הרב שלמה אבינר היה עד לפני כמה שנים מהגדולים בציבור הד"ל, ומתלמידיו הקרובים של הרצי"ה,דא עקא לפני 4 שנים התפוצצה פרשה בנוגע להטרדתו של הרב שלמה אבינר את כמה נשים שהיו מגיעות לשיעוריו, אני לא נכנס לזה אם טענותיהן נכונות או לא(אני אישית סובר שלא) אך עם הפרשה הזאת התפוצצה עוד פרשה שהיתה משנית לה חיפופיו של הרב שלמה אבינר בדינים מסוימים(אך עקרוניים שהם בסיס היהדות, וד"ל) ע"פ כל העדויות שיש בידינו, וע"פ פסקי הרבנים, בינהם הגר"ד ליאור ששמעתיו במפורש אומר ש'יש בעיה(בנוגע לרב אבינר)' אסור ללכת לפי פסקיו,
אך מפורש ברמב"ם ש'רב שסרח (כמו הרב שלמה אבינר) אסור לבזותו ברבים' וזו הסיבה שגדולי ישראל לא יוצאים נגדו בפומבי כי אסור לבזותו, אך מי שישאל אותם הם יאמרו לו ללא כל ספק שהרב שלמה אבינר הוא לא יותר מאשר רב שסרח שאסור ע"פ ההלכה (שהבאתי לעיל) ללכת לפיו, אין בו יראת שמים

איני אומר זאת ח"ו מתוך שמחה על זה, אלא מתוך עצב גמור אוי לנו שהגענו למצב שצריך ב"מ לא להקשיב לרב, אך מה לעשות, תורה היא! ובתורה אין משוא פנים, אפילו לאנשים הנחשבים גדוילים(הרב אבינר עדיין מהגדוילים, רק לא מאלה שבבית המדרש וד"ל)
מה זהתכלת דומה לים
הר"ת האלו?
וד"ל
ב"מ
וד"ל-'ודי לחכימא'-לפעמים יש דברים שלא אומריםהאריאלניקהנאמן
והקורא אמור להבין לבד זה -'וד"ל'

ב"מ-בר מינן- קל להבין...
נו...החיפושית
הכל שמועות! בדיוק איך שאתה כותב.
מזה? אנחנו צריכים לדעת שלא צריך להאמין לכל דבר- במיוחדשזה שמועה. ושזה לא ממקור ראשון.
במיוחד שבימנו. אנחנו מאמינים למה שאנחנו רוצה שיהיה ולמה שלא- אז לא.

זאת דעתי בעיניין! מקווה שהבנתם אותי נכון...

הבעיה שזה לא שמועותהאריאלניקהנאמן
זה הגר"ד ליאור, הגרי"ע יוסף, הגר"מ אליהו, כולם כתבו זאת, הם גם כתבו שאסור לבזות אותו אבל הם לא אמרו שהדברים שבגינם הוא נחשד הם לא נכונים, לצערנו הם כן.
מהריסך ומחריביך..מתנחל גאה.
מה ציפיתם שהוא יגיד??!
לי כבר נמאס...אוווריה
לבזות רב??
לבזות אדם מישראל??

להפיץ עליו שמועות, לשון הרע, להוציא שם רע..

לאן הגעתם, הא?

יודעים מה, תלמדו תורה ושתגיעו לדרגה שלו תדברו.
עד אז סייג לחכמה-שתיקה.
אוריה,תכלת דומה לים
זה לא יעזור.
מותר לנסות.אוווריה
נשלח לי באמצע...תכלת דומה לים
זה לא יעזור כמה שתגידי להם, זה לא מזיז להם.
הם משוכנעים במה שהם חושבים, והם יגידו את זה בקול..
אוריה חולה עליך!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!אנונימי (פותח)
לדעתי אוריה צודקת..... לי עשו משהו לא נעים בפורום הזה רק בגלל שהעלתי נושא לדיון....אדם לא צריך לבזות את אחיו ובימיוחד לא רב גדול כאשר אחיו רק מביע את דעתו!!!!!!!!!!!!!!!!
אוריה חולה עליך.... בהצלחה בבגרות ואני ושירן נבוא אליך בערך בשש


אנשים תיחיו תחיים... תזרמו כי הכל לטובה... מה שצריך ליקרות יקרה....

"מצווה ליהיות בשמחה תמיד"-תיהיו בשמחה תמיד זה טוב לכם וזו גם מצווה...

החיים קצרים וחיים רק פעם אחת.... תנצלו תחיים האלה רק לטוב...


חחחח אוווריה
גם אני!

אמממ אז מה כן יעיר אותם?
אם נשב ולא נעשה כלום?
סבבה שנבוא אליך ב-6???????אנונימי (פותח)
אין בעיות!אוווריה
מאיפה אתן?איתי'ה
מי זה אתן? אני ואוריה...אנונימי (פותח)
לא עדיף שתעשו את זה באישי????יהודה הכריש
יש מצב..איתי'ה
אנחנו מהשומרון....אנונימי (פותח)
גועל נפש!!!!drizt05
טוב-החיפושית
אנחנו אישית. המשפחה שלי. אנחנו לא הולכים לפי הרב אבינר...

אבל בכל זאת- אין לנו שומדבר נגדו.
אביך, אימך, לאיזו דת אתם משתייכים?סבא גפטואחרונה
פתיחת ווצאפ במחשביאיר גדסי

אני מנסה לפתוח ווצאפ במחשב הבעיה שיש לי פלאפון כשר ניסיתי להתקין אימולטר 

ניסיתי מאה סוגים אבל בכל אחד הוא לא נתן לי להתקין ווצאפ

מישהו עם פלאפון כשר הצליח להתקין ווצאפ על מחשב?

ויכול להדריך אותי בדיוק איזה אימולטר ואיזה ווצאפ להוריד

ממש יועיל לי

אתה לא בפורום הנכוןזיויק
חפש בפורום טכנולוגיה
טעותיאיר גדסיאחרונה

אתה צודק לא ידעתי אני חדש 

איך אני מוחק

אשכרה הפורום הזה נפתח שנה לפני שנולדתי!!!!!!!!!!!ההרהמורניק

בואו נחיה אותו

מה קורה פה?פיטוניה
כלוםזיויק
פורום נטוש ככל הנראהקעלעברימבאר
אבל אולי לא. מי יודע?קעלעברימבאר
וואו. מקום עם הסטוריהמשה
מה היה פה?שדמות בחולות
פורום פעיל עם חברים אהוביםמשהאחרונה
סביב העשר שנים אחורה.
שיר חדש לקראת פורים!שירים חדשים
מוישי קליינרמןעשב לימון

למה לדעתכם האם בחזית ולא האב?

גיטי קליינרמן: "מוישי הוא כבר הבן של עם ישראל" | ערוץ 7

 

גם עם הדר גולדין זה הרבה כך,

וגם עם שלושת הנערים הי"ד

 

זה חדש יחסית

עם נחשון וקסמן הי"ד זה היה האב בחזית

 

(למה זה גורם לי לחשוב שאני שוביניסטית?)

מרתק: כולם אומרים "שנמאס מהמצב"? למה זה קורה?דבדב

מרתק: כולם אומרים "שנמאס מהמצב"? למה זה קורה?

כולם מדברים על "המצב" ועל זה "שנמאס".
אבל מה אנחנו מרגישים באוויר ולמה?

פודקאסט חדש, מרתק וויחודי ששווה להאזין לו.
והפעם על: "תנועת הבעד"

כל הפרטים, להאזנה>>

קניון, מה הוא עושה לנו בלב? פודקאסט חדשדבדב

 

 

קניון, מה הוא עושה לנו בלב?
פודקאסט חדש:"קניונים ורגשות".
להאזנה>>

, מה הוא עושה לנו בלב?
פודקאסט חדש:"קניונים ורגשות".
להאזנה>>

אולי יעניין אותך