עד לאן הגענו (אנחנו...)אנונימי (פותח)

אתם לא שמים לב למה שקורה כאן??

היא (מוריה הצלמת) קוראת להם (השוטרים שבכ"ז יהודים)-ימ"ש???

תרצו או לא, וגם לא משנה עד כמה חמור מה שהם עשו..

יהודי  לא מחשיב נאצי יהודי אחר!!!

(גם אם הוא פגע בנו....  נ.ב ומה קורא אם הוא מתנהג בחוסר צניעות/ מדבר לשון הרע/וכו' - גם אז ימ"ש???)

בקשר לפינוי בחברון...אנונימי (פותח)
לאמר 'ימח שמו' ליהודי אחר, ;יש באמת בעיה, מכיוןיד ימינו
שיתכן שבניו יחזרו בתשובה ויהיו צדיקים.
במקרים האלה ראוי (וצריך) לאמר: שם רשעים ירקב.

סתם לידע: ודע לי עכשו שלחבר שלי נשברו שני שינים אתמול - זה למי שירצה להגם על כוחות הגירוש.
חלק גדול מהם לא יהודים בכלליונה
מפקד הפנוי -מגבניק רב סרן ערבי (או דרוזי,מה זה חשוב)-ראיתי את התג שלו.
הרבה מגבניקים ערבים-דרוזים,כנ"ל (אחד מופיע באחת התמונות-מוהגד עזה)
הרבה רוסים-גויים.
ואלה מבינהם שכן נולדו לאמא יהודיה....
על שכמותם אמר משה רבנו "רשע- למה תכה רעך"


בשורות טובות
ועוד משהו על רשעים...יונה
"כיוון שהוציא עצמו מן הכלל-כפר בעיקר.
אף אתה הקהה את שיניו ואמור לו "אילו היה שם לא היה נגאל !!"

מוכר לכם מאיזה מקום ?
היי אני זוכרת שאת גרה בחברון או בקרי'ה..נכון?רוח חדשה
ליונה - תיקון טעות:יהודי שמח
לא משה רבנו ע"ה קרא : "רשע", כי אם התורה בעצמה קראה לאותו אחד בשם זה. הפסוק הוא: ויאמר לרשע - למה תכה רעך". ומכאן שכל המרים יד על חברו במטרה להכותו - ואפילו עוד לא הכהו - נקרא רשע!
תודהיונה
נכוןיונה
ב"חברון עלית" -קרית ארבע
מפקד הגירוש בחברון הוא- (של המג"ב..)מתנחל גאה.
שאדי אל-דין. ערבי טהור..(סוג של כלב..) ושלומי אבן-פז שמי שאומר שהוא יהודי אז ספק שהוא יהודי.. לא זוכר איזה רב אבל אמרו לי שיהודי ניכר ב 3 דברים חסד,רחמנות,בישנות. מצאתם משהו אצל שלומי? אני לא.. במיוחד אחרי שהוא תפס אותי במקומות לא צנועים וזרק אותי מהטרסה..
ירון לונדון שר"י מסית לרצח יהודיםיהודי שמח
לא קראתי את התגובות.תירא-אל
ולדיון אין לי סבלנות.
בגדול- אני לא קוראת לחיילים "נאצים" מהסיבה הפשוטה שפשוט אין מה להשוות. שם; חנקו, שרפו, רצחו, אנסו את הנפש ואת הגוף. אצלנו זה אולי מזכיר מעט, אבל ממש בקטנה. בשביל כבודם של ניצולי השואה -אסור לנו להזכיר. בקשר ל'מ"ש' אני מודה שזה קשה להתאפק אבל אני משתלת לא לקלל ככה, ולו בשביל הסיכוי הקטנטן שאחד מנכי-נכדיהם יחור אי פעם בתשובה.
למדתי בפינוי הזה שיס"מניקים הם לא בהכרח כאלה חיות. עם קצת רוח אלוה-ים ואומץ אפשר להתגבר עליהם.
הפולשים בחברון?! נראה מה יקרה שישברו לו את העצמות.מאחורי הקו
נראה מה אז הוא יגיד
ואגב, הוא בעצמו הכה יהודי פעםיהודי שמח
לפני מספר שנים הוא התגאה בכך שבעבר החטיף סטירה מצלצלת לכהניסט אחד (אסף רוזנברג שמו). כשכהלל וייס אומר דברים קשים לאחר שבתו וחתנו עם ילדיהם גורשו באכזריות מביתם- ישר מתנפלים ורוצים לפתוח נגדו בחקירה פלילית, אך כשירון לונדון אומר מה שאומר - שום תגובה. ככה זה במדינת סדום.
מטה צפון: נא הפיצו שמות הבריונים במדיםיהודי שמח
מבזק ממטה צפון:

לימור סון הר מלך הוכתה אתמול בחקירתה ומעצרה.

לימור סון (הר מלך) נלקחה לחקירה במשטרת חברון עם תינוקה הצעיר החוקרים המנוולים שאת שמותיהם אנו מפרסמים פה התעללו בה, והיכו אותה בזמן חקירה, ולאחר מכן עצרו אותה וגררו אותה לבית משפט בירושלים בטענה של תקיפת שוטר.... אחרי האלימות הרבה שהם בפעילו נגדה בזמן החקירה תוך כיפוף ידה לאחור כאשר ידה האחרת אוחזת בתינוק. לימור אמרה להם שהפעם זה לא יעבור בשתיקה. היא תדאג שכל המדינה תדע את שמותייהם. שמותייהם : השוטר האלים שהכה את לימור העת החקירה שמו יעקב חיון - עדיין איננו יודעים מהיכן הוא... השוטר השני שמו עזרא אשרן מהיישוב תקוע, כדאי לדעת, בנו של עזרא נרצח בתקוע ע'י רועים בדווים, וכך הוא מתנהג למי שנאבק על ארץ ישראל מפני האוייב. הסיפור ארוך ויפורסם בעיתון בשבע,ועוד עיתונים, אולם, אסור לנו לוותר, שני השוטרים האלו יישפטו לאחר שאנו נגיע לשלטון, ונשפוט את כל מפירי החוק,הברוטליים, הגסים, האלימים, השקרנים, הבוגדים בערכי הציוניות ובמדינת ישראל, משופטי בג'ץ שהכריתו את גוש קטיף ועד אחרון הקלגסים שהרים את ידו על מנת להכרית את הקיום היהודי בארץ ישראל. יום פקודה קרב, ואנו נזכור את השמות של הקלגסים.
אנא הפיצו את שמותייהם של שני המנוולים בכל הארץ.
אז יודנראט..רוח חדשה
הי'ה ניצול שואה בגירוש שקרה להם נאצים..מאז ששמעתי את זה אין לי בעי'ה לקרוא להם ככה.. אבל יותר נכון להגיד יודנראט..
בכל זאת...שוס להיות שלוס
סבתא שלי היא ניצולת שואה ובזמן הגירוש כל הזמן היא הזכירה לנו שאסור לגמרי להשוות כלום לשואה!!!!
ובאמת אי אפשר להשוות ! באמת קוראים פה דברים נוראים אבל אסור להשוות את זה לשואה! פשוט אסור!!!
שמעו את דבריו של הלל וייסיהודי שמח
הוא אמר שמהגרמנים ימ"ש אנחנו לא מצפים לכלום, אבל להב' מיהודים - איך יהודים מסוגלים לנהוג ברשע שכזה? ומי שראה את אותו חייל מנתץ בגרזנו את בית הכנסת ע"ש שלהבת פס, לבטח יודע על מה אני מדבר.
חייל או שוטר (גם משטרה כחולה וגם מג"ב) ?משה
חייל בצה"ליהודי שמח
"מהרסייך ומחריבייך" -פוטו רצחיונה

את תאוות ההרס של החייל תוכלו לראות כאן:

http://www.hebron.org.il/hebrew/data/galleries/shuk%20churban/churban-%209.jpg

ועוד תמונות של הרס וחורבן,כאן :

http://www.hebron.org.il/hebrew/gallery.php?id=237

 

התמונה הזאת בדיוק מדגמת תמונה של רובוט!סבא גפטו
רק מה.. דפקו אותו - עם לשון בחוץ.
תאוות רצח? יש תמונות הרבה יותר 'טובות'.
כולם כולםסבא גפטו
מג"ב זאת שנאה תהומית ואכזרית.
משטרה על כל שלוחותיה זאת שנאה תהומית ואכזרית.
צה"ל עם כל הכאב זאת שנאה תהומית ואכזרית.

בלי הבדלים בין היחידות
בלי הבדלי צבע-המדים
בלי שוני בדרך ההגעה לאותו היחידה
בלי הבדלים בין יהודים ל'לא יהודים'.

בלי הבדלים בין יחידות כאלו ואחרות.
בלי הבדלי צבע-המדים.
בלי שוני בדרך ההגעה לאותה היחידה [חובה/פרנסה/חבר מפלגה בווארמכט וכו']
בלי הבדלים בין יהודים ל'לא יהודים'. [אלה הגויים ידוע שהם אנטישמים ואכזריים. אלה היהודים רוצים להראות שהם אכן ממלאים את הפקודות כמו שצריך שלא ילשינו עליהם/המפקד שלהם דרוזי/משהו אחר - אז עושים את זה שיהיה למהדרין מן המהדרין - מייד-אין-ג'רמני].


בלי הבדלים בין היחידות
בלי הבדלי צבע-המדים
בלי שוני בדרך ההגעה לאותו היחידה
בלי הבדלים בין יהודים ל'לא יהודים'.
בעצם הם יותר גרועים מנאצים!רוח חדשה
כי הם גויי'ם אז סבבה התפקיד שלהם הוא לשנוא את ישראל אבל יהודים שצתנהגים ככה?? ועוד השלטון עצמו שונא יהודים!!..
מורי'ה הצלמת???אמא אדמה
אני מניחה שאתה מתכוון אלי... (לא קוראים לי מורי'ה)

כנראה שלא ירדתי מספיק לעומק מששמעות הקללה. דאגתי שיחליפו את המילה.
נכון מאוד!זהבית
זו בושה וחרפה לקרוא לחייל יהודי:"נאצי" ו-"הלוואי שתמות".ובפרט לאדם נכבד כמו פרופ' וייס.
זו בושה לכיפה שהוא חובש!
זוהי בושה לאקדמיה!
זוהי בושה לפרופסורה!
התבייש לך אדם קטן וחשוך!
ממש שטיות!חיים ביטון
האם השימוש במילים נחרצות הוא בושה ???
מי קובע את הצנזורה של מה מותר להגיד ומה אסור???
וכן ! חייל שמגרש הוא פשיסט!!!~! והנאצים הם סוג של פשיזם!
מלים נחרצות????זהבית
אולי צביעות נחרצת!
פעם אחת החיילים והצבא הם קדושים-וכשלא נוח לך-אז אפשר להשתמש במילים:"נחרצות"-שהם לא מילים נחרצות אלא:קללות נמרצות של אדם הכי שפל מהשוק!
פרופ' ;וייס - כולנו איתך!!!יהודי שמח
עצם ההשוואה היא לא נכונה.חמסית
נתחיל בזה שנאצי הוא גרמני, ויס"מ הם (מה לעשות) יהודים. נמשיך בזה שכולנו מסכימים ששאין מקום להשוואה בין הארועים והמעשים.
בגירוש העוול העיקרי היה אחד: גירוש יהודים מביתם בארץ ישראל. בשואה הפשעים הנוראיים התחלקו לכמה שלבים, בהתחלה השפלות נוראיות ואכזריות, לאחר מכן הרעבה בגטו חנוק, לאחר מכן עבודת פרך בתת-תנאים שבסופה מוות (חנק, שריפה, גזים למיניהם, שיסועים וכו'). וזה רק בקטע הגופני, הסבל הנפשי היה בכל המיקרים מזעזע. חוצמזה- השואה נמשכה 6 שנים. 6 שנים היה זמן לנאצי להתחרט, 6 שניפ בהם הוא רואה שלדי-אדם נחנקים בתאי גזים, 6 שנים שהוא חוזר הביתה שמח וטוב לב אחרי ששיסע כלבים בילדים יתומים, 6 שנים שהוא שימש כבורג במכונה משומנת היטב שכל מטרתה היא אחת- לנצל ולבסוף להשמיד. לנצל את הכוחות האחרונים של כל אחד ואז לשורפו. בלי לזלזל בכלל בגירוש- אין מה להשוות את הפשעים.
ההשוואה אכן פעלה בללבות כולנו. המדים השורים, העיניים האדישות מאחורי המשקפי שמש, האופן הכמעט רובוטי בו בוצע הגירוש, אין מה לעשות, הרגש פעל שעות נוספות וערר השוואות. אבל אנחנו לא פועלים רק מתוך רגש. צריך להבים שאין פה בכלל מקום להשוות. שם זה שנים ארוכות של פשע, פה זה משהו כמו שבוע של ארועים. שם זה השפלת-יחידים עצומות, פה אין שום ענין להשפלה. שם זה עבודת פרך, פה (')רק(') נדרש לפנות בית. ושוב- שם זה נאצים, פה זה יהודים.
תקראו להם עלובי נפש, חלשים, וגויים. למה להתעלק על ביטוי בעיתתי כמו נאצי? דמינו רגע סבתא קשישה ומקומטת. על היד שלך רשום מספר שלא היטשטש גם אחרי שנים ארוכות, הנשמה שלה עוד סובלת מיסורים עצומים ומהשפלות שלא עוברות ומשאירות צלקת לכל החיים. הסבתה'לה הזאת פותחת את העיתון בוקר אחד ורואה אצ הנכד הסורר שלה ומעליו כתוב נאצי. האם זה הוגן?
שמישהו יקום ויענה על זה תשובה חיובית.

דבר אחרון- הציק לי ב]ינוי האחרון שאנשים עומדם מרחוק וצועקים קללות. מה הרעיון? אם ברצונכם להשפיע עליהם, לכו, דברו איתם כמו עם בני אדם. לא מדברים עם חיות? צודקים. מבינה אותכם. אבל מה יתן לקלל? סתם ליכלכת את הפה שלך (|שורק|), והוא יפרק מעצבים את הנער הבא שיגיע לידיו. מה הענין?
שוטרי יס"מ הם לא בהכרח יהודים, משרתים בצבא גםצפורה
בס"ד
דרוזים ובדואים..
נכון, אבלחמסית
הטיעון הזה הוא קצת חלש.
גם אם יש שם 50% גויים, עוד נישארו שם 50% יהודים, לא?
סתכלי בשו"ע היחס אליהם גרוע מאל גויים רוצחיםסבא גפטו
אמנם אותם [הגויים] אנחנו נהרוג פיזית. אבל יהודי שכופר בעיקר ונלחם במודע ובמזיד בתורת ה' בעמו-המשתדל להגדיל את שמו? אלו שפורשין מדרכי ציבור? לא רק שלא נכנסים לד' אמותיהם, גם לקבורת ישראל לא מביאים אותו! [אם אני לא טועה גמרא חגיגה - במידה וזה חשוב כאן למישהו, אני אבדוק את המיקום המדוייק]
שוטה הכפר!זהבית
רצית משהו מסויים?חמסית
תגובה אחת לכוווווווווווולם!!!!!אנונימי (פותח)
תגובה אחת לכוווווווולם!!!!אנונימי (פותח)
שימו לב!!! התגובה עלולה להיות בוטה (לבעלי לב חלש...זהירות)
לאחר עיון בכל התגובות הנ"ל אני מגיע למסקנה אחת פשוטה.
אתם קוראים להם רשעים, מלאים זעם וכעס עליהם ובעקבות זאת אומרים/חושבים מה שאתם רוצים.
אז ככה... אני מחלק את הציבור לשני תקופות: לפני ואחרי תקופת הגירוש.
נתחיל באחרי (המצב הנוכחי) זעם אדיר על כוחות הביטחון, הרגשה של ניתוק מוחלט מהם, הרגשה של אנשים אחרים, והגרוע מכל- עם אחר (קרי מדינת יהודה וכו'..)
לעומת זאת לפני- ששם אני זוכר את כל הטענות החרדיות "איך אתם מתחברים אליהם, איך אתם בכלל מנסים להתקרב אליהם, מחללי שבת, פורצי צניעות וכו'. ואנחנו בטענות של מרן הראי"ה קוק: לא נכון- הם חלק העם ה', צריך להאמין בגרעין הפנימי שלהם ולא להתייחס כך.. וכו' וכו' (ר' אגרת תקנה בהרחבה, וכן כל מי שמעיז פניו להשתמש במושג "רשע"- עיין שם לפני שאתה פוצה את פיך!!)

וכאן אני מגיע- ופתאום גם אנחנו התחלנו להשתמש האותם טענות חסרות אמונה, מה קרה? מה השתנה?
נכון אז פגעו בנו! הרסו לנו! אבל מה עם שבת? מה עם כשרות? פתאום רק דבר אחד מעניין אותנו: גירש או לא!!
די לעיוות!!! שום דבר לא השתנה הניסיון גדל! האמונה בעמ"י ממשיכה!
אנו האמנו ונמשיך להאמין בתורת הרב, ובנו הרצי"ה- התגובות הכתובות לעיל הם לא דרכם!
הגיע הזמן שכל אחד לחוד, וכל הציבור בכלל- נעשה חשבון נפש מהי דרכנו ולאן מועדות פנינו.
בצפיה לגאולה השלמה...
די לעיוות המחשבהיהודי שמח
יש להבחין בין השלטון של ה'ערב רב' הרקוב והמושחת השולט פה בארה"ק - שבאופן כללי ודאי שראשיו הם רשעים, ורואים אנו איך הם פועלים נגד עם ישרל ותורתו בכל דבר ועניין, ולעומת זה יש את ה'עמך' הפשוטים, שגם אם עדיין לא זכו להיות שומרי מצוות בשלמות, הרי שהם מחוברים לתורה ולמסורת ויש לקרבם בעבותות אהבה. כל טשטוש בין שני הדברים הוא פשוט בלבול המחשבה ואין לו מקום. כך גם נהגו גדולי דור רבים, שליהודי פשוט ואף לרחוקים התייחסו באהבה וקירוב, ולעומת זאת ידעו להכיר עד כמה השלטון קלוקל ומתנכל ליהודים וליהדות וודאי שממנו יש להתחק ולא להתחבר אליו ח"ו.
אה באמת??אנונימי (פותח)
לידיעתך גם הם חלק מעם ה'!!
ודאי ודאי שצריך להילחם על כל מה שנגד תורת ה', אבל מה היחס לאנשים עצמם (לשוטרים ולא למשטרה) היחס העולה מכל העולה הוא שנאה וכו'.
בעניות דעתי באתי לומר שזה לא היחס הראוי!
צריך להאמין שבע"זה עוד כולם יחזרו בתשובה ודרך שלטון זה, אתחלתא דגאולה לגיע לגאולה השלמה...
בדיוק ^אנונימי (פותח)
אתם מקשיבים לעצמכם בכלל? או שאולי אתם עסוקים בלקטלג את עמ"י ל"ממלכתים" ולא "ממלכתים"?
* ו-"לא ממלכתים"אנונימי (פותח)
'דרך שלטון זה', אני מסופק...יהודי שמח
ועדיף שהמחלוקת תהיה בינינו לבין המשטרע וכדו' - מאשר בתוך עצמנו. זכותו של כל אחד להביע את עמדתו, ומי שחושב מה שחושב על השוטרים, גם זו זכותו, הרי אנו חיים במדינה 'דמוקרטית' לא?
באמת?? בא תקרא שיעור-תורה:סבא גפטו
הרב אברהם יצחק הכהן קוק (מאמרי הראיה דף 60)

"עיקר הסימן היסוי של הזהור הוא כמ"ש בבראשית כ"ה ב', בניני הסוגיה דערב רב שם, שהם אינם חוששים לטובת ישראל, והם נוטים לאומות העולם יותר מלישראל. אם יחזון לישראל בדוחקא מתרפין מינייהו, ואית לן רשו לשיזבא לון ולא בעאון, ומתאפין מאוריתא ומאלין דמישתדלין בה, למיעבד תו עם אויב. ועוד סימן לערב רב, שהם מזלזלים בתלמידי החכמים, שע"ש כך נקראו ענקים לגריעותא, דמזלזלין לאלין דאמתר בהון ענקים לגרגרותיך. ובודאי כך המידה שלכל אלה ששונאים את האומה בכלל, וכופרים בסגולותיה, שהם מבזים את התורה ותלמידי חכמים ביסוד דרכם הרעה, מה שאין כן אלה המודים בסגולות האומה, אעפ"י שיהו עדיין רחוקים מקדושה בדרך אמת, מ"מ עלולים להכיר ולידע שהתורה היא נשמתן של ישראל, ומתפארים הם עכ"פ לפי מושגם "בספרותנו העתיקה" ומכבדים אותה, וממילא מכבדים הם ג"כ במידה את ידועה את לומדיה."


לשיעור תורה עצמו:
תשס"ו
הערב רב עם אוהבי ארץ ישראל
היחס להנהגה בדרכי המאבק

הרב אברהם זרביב

נערך על ידי הרב


מוקדש לעלוי נשמת
הרב יצחק בן טפחא זצ"ל


הלבבות הרחוקים נפרדים מאהבת הארץ
מתוך המאורעות האחרונים ניכרת השֹישֹה אלי קרב של השלטון נגד המתיישבים ביהודה ושומרון. הכאת גברים, נשים ונוער ברשעות ואכזריות, כתוצאה משיסוי "כוחות הביטחון" בנו על-ידי המנהיגים הפוליטיים, הביטחוניים (צבא ומשטרה), המשפטיים (בג"ץ ופרקליטות) והתקשורתיים – כל אלו מביאים אותנו אל הצורך לברר מה מהות המאבק וכנגד מי אנו מתמודדים.
הרב קוק זצ"ל חזה בשני מקומות את תקופתנו. ב"ראש אמיר", הקדמה ל"פרי הדר", כותב הרב: "... ובפרט בימינו אלה אשר כל אלה אשר חיבתם לציון היתה באין רוח מנשמת א-לוהים חיים, ובאין קדושת אמת ואמונת אומן קשורה בקשר אמיץ ולב טהור... שרק היא עומדת לעולם. כל אלה הלבבות הרחוקים מזה, הולכים הם ונפרדים מעל אהבת ארץ הקודש , אהבתם שהיתה חומרית ודמיונית לעומת שבאה כן הלכה...". ומביא הרב את הזוהר: " סיטרא אחרא שרי בחיבורא וסיים בפירודא " ומקשר בין אהבת הארץ לאהבת האומה: "וכמקרה אהבת הארץ כן היא גם כן אהבת האומה ואהבת לשון הקודש. היסוד החלש הולך ומתמוטט... ועינינו רואות כי מאהבת האומה, הארץ וחיבת השפה... עם מואסה של תורה עד שנאת כל אלה ותיעובם ... על כן עתה כאשר הסיגים והבדילים הגמורים הינם מוכנים להפרד מעל ארץ חמדה ומדרישתה ומכל העניינים המסתעפים ממנה ומכנסת ישראל בכלל ...".
וכן כותב הרב באגרות הראי"ה ח"א קמ"ד: "... והיד הרמה המחומשת בהפקרות ודרכי הגויים באין זכר לקדושת ישראל באמת, המחפה את חרסיה בסיגים של לאומיות מזויפת... העומד להיות נהפך למשחית ולמפלצת ולבסוף גם כן לשנאת ישראל וארץ ישראל ...".
אם נתמצת את דבריו של הרב, הרי שהציונות החילונית הקשורה לארץ-ישראל בקשר רפוי תיהפך לשונאת ארץ-ישראל וכך גם לשונאת עם ישראל, ומתוך כך הולכת ונפרדת מכנסת ישראל.
אם נתבונן באיגרת (ח"ב) תקנ"ה, נראה שמבאר הרב שיש בכל אדם מישראל שני צדדים, צד סגולה טבעית מולדת שאינה תלויה בבחירה, וצד בחירי שתלוי במעשה הטוב ובתלמוד תורה. הצד הסגולי גדול לאין ערוך מהצד הבחירי. אחר כך כותב הרב: "אמנם לפעמים מתגבר חושך כזה שמפסיק את הופעת הסגולה גם כן, אבל זה אי אפשר כי אם במי שבא למידה זו להיות חס ושלום שונא את ישראל ודורש רעה להם בפועל ובציפיית הלב". והרב כותב על עצמו שם: "והשם יתברך יודע שלא את כל הפושעים אני מקרב, כי אם אותם שאני מרגיש שכוח סגולה גדול מונח בפנימיותם, ודרכים רבים ישנם לידיעה זו... ועל אותם שכבר איבדו את הסגולה הפנימית שלהם לגמרי אמר דוד המלך ע"ה 'הלוא משנאיך ד' אשנא'. ובדרך כללות מסרו לנו חז"ל סימנים על זה ".
בהמשך הדברים כותב הרב, שהמינים והכופרים שהיו בהיסטוריה של עם ישראל בדרך-כלל איבדו את הסגולה הפנימית. "מידה זאת נוהגת ברוב הדורות, אבל דור של עקבא-דמשיחא הם יוצאים מכלל זה...". כוונת הרב, שברוב הדורות מי שלא היה בו צד בחירי, היווה הדבר סימן שגם סגולה פנימית אין בו. ומה שכתב שדור עקבא דמשיחא יוצאים מכלל זה, רצה לומר שבדור זה גם כשלא מופיע הצד הבחירי (ואף עד כדי מינות וכפירה), אין זה סימן לאיבוד הצד הסגולי. אבל לא כתב הרב מעולם, שבעקבא-דמשיחא אין אפשרות לנפשות שאיבדו את הצד הסגולי גם כן. כמו שכתב הוא עצמו בח"א איגרת רי"ב "ומה טוב הוא שאלה (עולי תימן) ימלאו את המקום של הפסולת דמסיטרא דערב רב הבאים מרוסיא, שהגרועים שבהם א"א שתהיה להם אחיזה בא"י, 'לאחוז בכנפות הארץ וינערו רשעים ממנה' (איוב לח יג)". ועוד יתברר להלן.

סגולה בדוקה לשנאה
הרב כתב שחז"ל מסרו סימנים על איבוד הסגולה הפנימית. מה הם הסימנים? ב"מאמרי הראי"ה" עמ' 59 מבאר הרב אלו סימנים מסרו לנו: "כי היסוד של הסימן של הערב רב הוא בנוי בדבר המידות הטובות היסודיות של ישראל בכלל. וכמו שאמר דוד על הנתינים ועל הגבעונים 'לא מבני ישראל המה'. ג' סימנים יש באומה זו רחמנים ביישנים וגומלי חסדים... ומכלל הן אתה שומע לאו ... ועיקר הסימן היסודי של הזוהר הוא... שהם אינם חוששים לטובת ישראל, והם נוטים לאומות העולם יותר מלישראל. ואם יחזון לישראל בדוחקא מתרפין מינייהו...". הרב מקשר את שלושת הסימנים של ישראל לעניין הערב-רב, וממילא לסימן כללי אחר של "אינם חוששים בטובת ישראל". והדברים מתאימים לנאמר לעיל.
גם באיגרת תקנ"ה כתב הרב על הרבה מפושעי ישראל שבדורו: "אור הסגולה מאיר בהם, וע"כ הם מחבבים מאד את כללות ישראל וחושקים בארץ ישראל, ובכמה דברים טובים ויקרים מהמדות שהם באים מסגולת ישראל בטבע נפשם הם מצוינים בהם".
העולה מאיגרת תקנ"ה הוא, שכאשר רואים אנו שנאת ישראל סימן הוא הדבר לאיבוד הסגולה הטבעית. ואם נחבר את הדברים עם דברי הרב שהובאו לעיל, שהציונות החילונית תגיע לשנאת ישראל וארץ-ישראל, הדברים מתחילים להתברר. אנו מתחילים להבין את השנאה הגדולה שהשלטון רוחש כלפי המתיישבים ביש"ע.
לדוגמה: באיזו קלות הורה המכונה "בית המשפט העליון" על הריסת בתי עמונה ת"ו, ומאידך גיסא לא התיר הריסת מבנים של ערבים, אף שהוכח בעליל שמהם יורים על אזרחים ואכן אחר-כך מהם רצחו יהודים. שלא לדבר על החרבת יישובים יהודיים שלמים על-ידי הממשלה בהתלהבות.
ואין צריך לשנוא את כל מי שנקרא יהודי ולדרוש רעתו, שעל המינים בשעתם כתב הרמב"ם ריש פ"ב מהל' תפילה: "והיו מצירין לישראל", והיינו שהיו מצרים למי שהיה נאמן לתורת ישראל בשלמותה. מובן שחלקים גדולים של עם ישראל שהלכו אתם לא היו מצרים להם.

הנהגה בקליפה
ב"שער הכוונות" לרב חיים ויטל זצ"ל כתוב, שצריך לכוון בברכת "בונה ירושלים" שמשיח בן-יוסף לא ייהרג על-ידי ארמילוס, שר הערב-רב. הערב-רב מבטא התנגדות פנימית המתרחשת בתוך עם ישראל, ובמיוחד התנגדות למשיח בן-יוסף.
וכך כותב תלמיד הגר"א בספר "קול התור" פרק שני חלק ב אות ב: "התפקיד הכללי של שני המשיחין, משיח בן יוסף ומשיח בן דוד יחד בכל הדורות, הוא הגנה ומלחמה נגד שלושת ראשי הקליפות: עשו, ישמעאל וערב רב. תפקידו המיוחד של משיח בן יוסף נגד עשו קליפת השמאל, ותפקידו המיוחד של משיח בן דוד נגד ישמעאל קליפת הימין, ושניהם יחדיו נגד עשו וישמעאל שהם שור וחמור דטומאה. ההזדווגות של עשו וישמעאל הוא ע"י ארמילוס שר הערב רב ויכולה להחריב את ישראל ואת כל העולם ר"ל. עיקר השאיפה של הערב רב הוא לזווג את עשו וישמעאל ולהפריד בין שני המשיחין וכאן ובזה עיקר עבודתנו ומלחמתנו אנו לשבר ולמגר את כוח הערב רב , קליפת ארמילוס הרשע, מישראל. הערב רב הוא שונאינו הכי גדול, הוא המפריד בין שני המשיחין, קליפת הערב רב פועלת רק בדרך של אחיזת עיניים ובעקיפין לכן המלחמה בערב רב היא המלחמה הכי קשה ומרה ועלינו להתגבר בכל שארית כוחינו במלחמה זו. וכל מי שאינו עוסק בפועל במלחמה נגד הערב רב נעשה ממילא שותף לקליפת הערב רב ויהיה מי שיהיה מוטב לו שלא נברא ".
ב"כלי יקר" פרשת מסעי מבואר, שכל מי שמתנגד לארץ-ישראל הוא מדרך הערב-רב. על האמור (במדבר ל"ג ב): "ויכתוב משה את מוצאיהם למסעיהם על פי ה', ואלה מסעיהם למוצאיהם". תחילה כתוב "מוצאיהם למסעיהם" ואחר-כך "מסעיהם למוצאיהם". מבאר הכלי יקר, שיש שהיתה מגמתם מ"מוצאיהם" (מצרים) ל"מסעיהם" (ארץ-ישראל), וזהו "על פי ה'". ויש שמגמתם הפוכה, ממסעיהם למוצאיהם (מצרים), והם הערב-רב "שהיו מקורם ממצרים ולא יצאו על פי ה', כי משה מדעתו הוציאם. נאמר בהם 'ואלה מסעיהם למוצאיהם'. כי תמיד היה להם חפץ ורצון לשוב למצרים ".
ברור לפי הנ"ל שבעקבתא דמשיחא מתגברת קליפת הערב-רב ביותר, והדבר מתאפיין בשנאת ישראל וארץ-ישראל. גם הרב זצ"ל, שראה בדורו צד סגולי גדול, חזה את אפשרות התהפכות המגמה למגמה של שנאת ישראל אם לא תצטרף האמונה בה' יתברך לציונות, דבר שהוא ניסה למנוע (ראה איגרת קמ"ד הנ"ל).
כפי שחזה הגר"א, וכפי שמבחין כל המסתכל נכוחה, השתלטה קליפה זו על מוקדי ההנהגה במדינת ישראל. על-פי זה ניתן להבין מדוע עיקר התנגדות הערב-רב היא למתיישבי יש"ע, שהם הפועלים לאחד את שני המשיחים (לתוספת ביאור עיין מאמר הרב "המספד בירושלים").

לא סופרים את הרשעים
אם ישאל השואל, אם כן רוב עם ישראל הם ערב-רב, חס ושלום?
צריך להבין שיש חילוק בין ההנהגה לשאר העם, שכן מצינו בגמרא (סנהד' כו) המספרת על המצור שעשה סנחריב על ירושלים בזמן חזקיהו המלך. בתוך ירושלים היו שתי קבוצות, קבוצה אחת הנאמנת למלך ולנביא ישעיהו, וקבוצה נגדית הקשורה לשבנא הסופר, שיצר קשר עם סנחריב ורצה להיכנע בניגוד לעמדת המלך והנביא. אומר חזקיהו לישעיהו, רוב העם לא עמנו, שהרי 130 אלף הם עם שבנא הסופר, ורק 110 אלף הולכים עמנו. תשובת ישעיהו היתה: "קשר רשעים אינו מן המניין". מפרש רש"י: "אל תחשוב בדעתך חזקיהו שיהא מניינו של שבנא מניין ליחשב כרוב". צריך לשים לב שישעיהו אכן קורא לקשר זה "קשר רשעים", ומכליל אפוא את רוב יושבי ירושלים כ"רשעים".
אחר כך מספרת הגמרא ששבנא הסופר עומד בראש טור של 130 אלף איש, העומד לצאת מירושלים, כדי להיכנע לסנחריב. שבנא פותח את שערי ירושלים, ואז יש התערבות שמימית – ברגע ששבנא יוצא החוצה המלאך גבריאל סוגר את שערי העיר, שבנא הסופר בחוץ, וכל ה-130 אלף בתוך ירושלים. סנחריב שואל את שבנא היכן כל השאר, ושבנא משיב שחזרו בהם ומוצא להורג באכזריות.
ויש לשאול, והלא כל השאר לא חזרו בתשובה, אלא המלאך גבריאל הוא שסגר את הדלתות, ואם כן נשארו באותה מדרגה של רשעות, אם כן לכאורה העונש שניתן לשבנא מגיע גם להם.
אלא ברור שיש חילוק בין ההנהגה לבין העם, ולמרות שהנביא קורא לכולם רשעים, אין רשעותם כרשעות ההנהגה.
חשוב להבין את המצב שהיה באותה תקופה, אחר מצור של שלוש שנים על ירושלים, רעב גדול, ונביא שקר המבטיח חיים קלים בנוסח "בואו ניכנע והכל יסתדר". כל החלשים האמינו לו והלכו אחריו נגד דברי נביא האמת, ולמרות זאת הם מוגדרים רשעים, כמובן שלא באותה מדרגה של ההנהגה.
כך גם בזמננו, במציאות רוחנית ירודה, הגוררת חולשה גדולה. מדי כמה שנים בא מנהיג רשע ומציע פתרון קסם השובה את העם, עד שהאליל שהקים מתפרק, וחוזר חלילה.
עם זאת, איננו אומרים כי רוב עם ישראל בדורנו הינם רשעים, הדבר תלוי בגדרי שגגה, תינוק שנשבה וכו'.
אולם ההנהגה שאכן רוחשת שנאה לישראל ולארץ-ישראל בציפיית הלב ובפועל, היא שלטון הערב-רב בזמננו. העם ההולכים עמם שותפים לרשעות זאת, ונתונים לשליטת הערב-רב. וקשר רשעים אינו מן המניין. תפקידנו להשיב את העם למקורו ולהלחם בערב-רב למען שלטון המשיחים בעם.
יש לבאר שאין הערב-רב בזמנינו כערב-רב שהעלה משה ממצרים, שהם גרים. הערב-רב לדורות הוא תופעה נפשית פנימית, והיא איננה קשורה בתורשה וייחוס. כמאמר הגמרא (ביצה לב עמוד ב', הובא במאמרי ראי"ה שם) על עשירי בבל "הני מערב רב קאתי", משום שהם חסרי רחמים (והוא גם דוגמה לזה שנשמת ערב-רב הנה בעיקרון מציאות אנושית קיימת, ולא כמו האומרים שהיא רק רוח כללית. וע"ע תקו"ז קסג.).
כמו כן, הערב-רב בזמננו הנם יהודים, אשר דבקו בנשמת הערב-רב ופועלים מתוך נשמה זו. מבחינה הלכתית הם יהודים לכל דבר, לגבי קידושין וכדו'. מלבד זה, קשה מאוד לזהות בצורה אישית ולומר בוודאות, אדם זה הנו ערב-רב, אבל בירור המגמה הכללית וההופעה שלה במציאות הם העיקר.

שנאה אצילית מביאה לאהבת הרשעה
צריך להבין מהי חשיבות ההגדרה וההבנה של מציאות הערב-רב ופעולתו בדורנו.
א. לימוד זכות על עם ישראל, שהחולשות והנפילות אינן תוצאה פנימית אלא בעקבות פעולות הערב-רב (כמו שמביא הרב משה צוריאל שליט"א בחוברת "סוגיית הערב רב במשנת מרן הרב קוק זצ"ל" עמ' ו. עיי"ש מה שמביא מהזוה"ק פרשת כי-תצא דף רעו).
ב. יש שרצו ללמוד ממאבק שאול בדוד דרך התנהגות במאבקים פנימיים. דוד במאבקיו הפנימיים לא נאבק אלא התחמק מהתמודדות, מה שאין כן כלפי הגויים שעמם חתר דוד למגע. לכן גם עלינו להתחמק מהתמודדות חזיתית במאבקנו הפנימי.
העולה ממה שביארנו, שאין קשר בין מאבק דוד ושאול, שהיה אכן מאבק בין אחים, כמו שאמר דוד (שמואל א כד): "לא אשלח ידי באדני כי משיח ה' הוא...", לבין המאבק בדורנו שהוא מאבק בערב-רב. האומר להתחמק מהתמודדות נעשה ממילא שותף לקליפתם, כמובא מ"קול התור" לעיל.
הרב זצ"ל הביא עליהם את הפסוק "משנאיך ה' אשנא". ובדרך המאבק במשנאים כתב להלכה המשנה ברורה בביאור הלכה סי' א' סעיף א' ד"ה "ולא יתבייש": "...אבל אם הוא עומד במקום שיש אפיקורסים המתקוממים על התורה, ורוצים לעשות איזה תקנות בענייני העיר ועל ידי זה יעבירו את העם מרצון ד' ופתח בשלום ולא נשמעו דבריו, בכל זה לא דיבר הב"י מאומה, ומצוה לשנאתם ולהתקוטט עמהם ולהפר עצתם בכל מה שיוכל , ודוד המלך ע"ה אמר 'הלוא משנאיך ד' אשנא ובתקוממיך אתקוטט. תכלית שנאה שנאתים' וגו'".
יש חשש שאותם שאין מבינים את מהות המאבק, הם-הם הנופלים בדברים שכתב הרב זצ"ל (קובץ ח רכח): "...חסרון השנאה אל הרשעים יטשטש את השנאה של הרשעה עצמה, ואז כל אוצר הטוב מונח הוא בסכנה גדולה. וזה היה מקום המכשול של נפילים רבים, שנפלו מפני שהשתמשו בתחילת הווייתה של שנאת הרשעה במידה האצילית (של שנאת הרשעה לבדה, ורחמים על נושאיה שהם הרשעים), והעדר שנאת הרשעים נתהפכה אחר כך לאהבתם, ומתוך אהבת הרשעים נפלו הם עצמם באהבת הרשעה עצמה ...".
נסיים בתפילה (כמובא בסידורים נוסח ע"מ, דברי הרב חיים ויטל זצ"ל דלעיל) שתחינתנו שלא ייהרג משיח בן-יוסף על-ידי ארמילוס הרשע תתקבל ברצון לפני בורא עולם. ונזכה מהרה לקיום המשך הבקשה בצמיחת קרן משיח בן-דוד במהרה בימינו, אמן.


קישור למקור המאמר: http://www.yeshiva.org.il/midrash/shiur.asp?id=4622
בדיוק!זהבית
מה זה צריך להיות:כל מה שלא נוח לאנשים הצבועים ההם,הם משתמשים בכינויים שפלים אשר אין להם מקום ורק מציגים את עצמם בתור שוטים וטיפשים!
די לרשעות ולטיפשות!
בגלל שינאת חינם נחרבב בית המקדש השני.........ג'פטו
ובגלל אהבת חינם יבנה בית המקדש השלישי.
שלום לכולםבדולח
אני סטודנטית בבר אילן

אז.....
תמצא לי מקור הילכתי אחד!סבא גפטו
שנכתב עד לפני 200 שנה, ובו כתוב:
- ביהמ"ק יבנה ע"י אהבת חינם

תבין; אהבת בחינם מנפיקים חילונים סוטים.
ואצלינו היהודים, יש ערך לאהבה ויש סיבות טובות להעניק אותה.

אהבת חינם, שנאת חינם, שני מושגים גרועים במהותם מבחינת היהדות! ושכל יהודי יישמור על בני ביתו שלא יתקרבו לאנשים שזאת דרכם.
יש בדיחה עצובה שגוש קטיף נחרב ע"י אהבת חינם..יהודי שמח
וייתכן שזה נכון. ואגב, פעמים רבות אלו האוהבים כל-כך את המגרשים, שונאים את המתנחלים 'הקיצוניים', כך שגם להם יש שנאה, אלא שאצלם היא מופנית דוקא כלפי הצדיקים במקום לרשעים, וכבר הרחבתי על זה ואכמ"ל.
מעלה זכרונות....סבא גפטו
אני נזכר שבגוש"ק, במלון 'מעוז הים' כמה ימים לפני הפינוי באחת ההתרעות הממשיות שהתבטלו בדקות אחרי תחילת הפעולה.. [ז"א הכוחות כבר יצאו לדרך] איזה בחור שאני לא אכתוב מאיזה יישוב גוש הוא היה.. א"כ זה לא משנה למען האמת אבל לחלק מכאן, זה קצת יסביר ויבהיר להם כמה דברים. בקיצור, בלונד אחד עם תלתלים [מחילה, אבל כשהוא ניגש אליי, חשבתי שהיא לא שומרת נגיעה - יהודי? צריך חזות יהודית! נכון; פיאות הן לא הלכה. אבל פחות תיראה כמו בנאדם!] אומר לי את המשפט הבא: "אתה, שלא תעיז להרים יד על חייל! אתה רק תתקרב לחייל - אני אשבור לך את העצמות" והמשיך להרצות.

על זה גדל?
על אהבה מחד? [לקירוב הרשעים לטוב - ח"ח!!!]
על שנאה מאידך? [לכסח את ההוא שבצד של ה"טוב" כדי לקרב את אותו הרשע לטוב? כשבאותה הפעולה הרשע מיישם את רשעותו ולא מראה כלל רצון להתקרב לאותו ה"טוב"? רבש"ע! כמה עיוות יש בעולמך?!]
ולקחת אותו רציני ? ;לא מאמין...מתנחל גאה.
בע"ה...

אתה יודע כמה דברים אומרים לי ולצבי! בהרבה מאבקים שהיינו?! אל תעשו את זה ואל תעשו את זה כאילו אנחנו בגן....וברגע האמת הם היו מאחורה..
מתנחל גאה. עד היום קשה לי לסלוח לתושבי גוש קטיף,יד ימינו
על היחס שהם נתנו לנו, תושבי המלון.

אני לא מסוגל לשכוח איך הורידו אותי מטרמפ, כששמעו שאני משם, ושאני לא נגד הריסת ציוד צבאי כבד (שופלים).

כדי לא רק לקטרג אני חייב להוסיף שזכורות לטוב המשפחות מכפר דרום ששלחו לנו כל ערב שבת עוגות, התושבים מנווה דקלים שעזרו לנו, ועוד ועוד.
איזה רציני נהיית?! השניה דיברתי איתך על זה-מתנחל גאה.
בפלא' לא חבל-על האותיות???
מלון - עוד אחד כזה, שיינוצל נכון -ואני בטוח שהמשיחסבא גפטו
יתגלה במלוא הדרו.
ז"א נצליח להכרית את המלכות הרשעה.

אבל שוב - ינוצל טוב?
יסגרו את הוילונות הפונים לחוף של החילונים בערב-שבת?
יעשו טעויות וילכו לטל-ים?
נהיה מאוחדים? - בעז"ה!
נעיף משם כל פולטיקאי, מבית ומחוץ?
יהיה לנו קצת כסף אבל בלי 'חברת של דתיה'? - ומי שצריך להבין יבין.

איפה יש עוד מלון?
כשעריק שרון העלה את התוכנית שלו לפנות את התושבים ולהרוס את הבית ברחבי יו"ש, חשבתי איפה יש לנו עוד מלון? עם ים....
המלון היחידי שאני יודע עליו, הוא באריאל. והוא בלי ים. אין בו מדוזות. גם לא סרטנים. גם לא דולפין שייפלט לחוף.
חלאס - הימים עברו ואינם.

כמה עצוב.
גם עליו אתה מבזבז שיחות? יא-רבנן... איזה דור....סבא גפטו
תאמין לי, הילדים של היום - הם לא הילדים של הלילה.
סתכל בכיכר ציון.. טוב טוב.. אני אפסיק עכשיו. יש כאן כמה מוחות שלא יאהבו את זה [לא שייך אליך מתחנגל]

אני סיימתי עם השטויות להערב.

יד-ימינו - אתה יודע אם מחקו את התגובה שלי בפורום [=9]? נו.. ההוא עם בני ישראל יוצאים ב...
נראה לי שעוד לא - המצנזר(ת) שלהם עסוק(ה) כרגעיד ימינו
בהודעות שלי...
בעניין הזה:אנונימי (פותח)
יש לי סרט שמתעד את אירועי המלון, ובין היתר מתעד את הבגידה של נדיה מטר בזמן גירוש התושבים, כשהיא מורה לאנשים "אף אחד לא זז! מי שירים יד הוא פרובוקאטור", וכשפנחסי צעק עליה שהיא בוגדת בעקרונות המלון למלחמה עיקשת היא צעקה עליו: "פנחסי - אתה פרובוקאטור"!!!

זו הבעיה במנהיגים שהם לא אנשי תורה.
פינחסי-פרובוקאטור.... לא ידעת את זה?מתנחל גאה.
למה סתם להשמיץ?תח"ל
אני זוכרת אותה דווקא לטובה!
המשפחה שלי שהתה בעצמונה אבל אחי היה במקום אחר והלכנו לבכר אותו וחבריו והיא באה וחילקה לכולם ארטיקים ודברי חיזוק.
זוהי הפעם היחידה נדמה לי שפגשתי אותה אבל אני זוכרת אותה כאישה ממש נחמדה!
חעחעחע... ;זה ניכתב בצחוק... ולצערי אסור לי לפרט-מתנחל גאה.
עם אפרט התלה על עץ גבוהה..<צ"ח<
חחחח. סבבה לך למה לא???? סתםםםםםםםם.תח"ל
תח"ל - עדיף שלא נתחיל לפתוח כאן את הפה על המדוברתסבא גפטו
רק אכתוב שלהרס המלון, היא הייתה שותפה בלפחות 40% וזה אומר הרבה.
אוךך סליחה לא דיברתי על דתיה... היא במת מקרה עבוד-מתנחל גאה.
משו אחר..
בכללי היא אשה טובה.יד ימינו
המלון בגוש קטיף נפל ללא התנגדות, כ70 אחוז באשמתה.

היא אמרה שכל מי שירים יד הוא פרובוקאטור, תוך כדי שהיא קראה לבחור בשם פנחסי, שאמר שכן צריך להילחם כך.

היא המשיכה לקרוא לו כך עד לפני כחודש, וזאת רק בגלל שהוא לא נכנע לדרישתה לתפנות ללא כל התנגדות אקטיבית.

אני מצטרף למה שסבא אמר, שעדיף לא להתחיל לפתוח את הפה על המדוברת:
לשון הרע, מחלוקות וכו'.
מצטערת אתם צודקים בהחלט.תח"לאחרונה
אני אישית בכלל לא שהיתי במלון בזמן הגירוש אלא בעצמונה בכלל אז אין לי כל כך זכות לומר מה קרה שם...
מחילה על שפתחתי ת'פה.
פתיחת ווצאפ במחשביאיר גדסי

אני מנסה לפתוח ווצאפ במחשב הבעיה שיש לי פלאפון כשר ניסיתי להתקין אימולטר 

ניסיתי מאה סוגים אבל בכל אחד הוא לא נתן לי להתקין ווצאפ

מישהו עם פלאפון כשר הצליח להתקין ווצאפ על מחשב?

ויכול להדריך אותי בדיוק איזה אימולטר ואיזה ווצאפ להוריד

ממש יועיל לי

אתה לא בפורום הנכוןזיויק
חפש בפורום טכנולוגיה
טעותיאיר גדסיאחרונה

אתה צודק לא ידעתי אני חדש 

איך אני מוחק

אשכרה הפורום הזה נפתח שנה לפני שנולדתי!!!!!!!!!!!ההרהמורניק

בואו נחיה אותו

מה קורה פה?פיטוניה
כלוםזיויק
פורום נטוש ככל הנראהקעלעברימבאר
אבל אולי לא. מי יודע?קעלעברימבאר
וואו. מקום עם הסטוריהמשה
מה היה פה?שדמות בחולות
פורום פעיל עם חברים אהוביםמשהאחרונה
סביב העשר שנים אחורה.
שיר חדש לקראת פורים!שירים חדשים
מוישי קליינרמןעשב לימון

למה לדעתכם האם בחזית ולא האב?

גיטי קליינרמן: "מוישי הוא כבר הבן של עם ישראל" | ערוץ 7

 

גם עם הדר גולדין זה הרבה כך,

וגם עם שלושת הנערים הי"ד

 

זה חדש יחסית

עם נחשון וקסמן הי"ד זה היה האב בחזית

 

(למה זה גורם לי לחשוב שאני שוביניסטית?)

מרתק: כולם אומרים "שנמאס מהמצב"? למה זה קורה?דבדב

מרתק: כולם אומרים "שנמאס מהמצב"? למה זה קורה?

כולם מדברים על "המצב" ועל זה "שנמאס".
אבל מה אנחנו מרגישים באוויר ולמה?

פודקאסט חדש, מרתק וויחודי ששווה להאזין לו.
והפעם על: "תנועת הבעד"

כל הפרטים, להאזנה>>

קניון, מה הוא עושה לנו בלב? פודקאסט חדשדבדב

 

 

קניון, מה הוא עושה לנו בלב?
פודקאסט חדש:"קניונים ורגשות".
להאזנה>>

, מה הוא עושה לנו בלב?
פודקאסט חדש:"קניונים ורגשות".
להאזנה>>

אולי יעניין אותך