בלבול בנושא המשיחאנונימי (פותח)

נדהמתי לקרוא מה שנכתב בנושא המלך המשיח, זה מאד מעוות ומסוכן.

א. יעקב לא מת: משום ,מה זרעו בחיים אף הוא בחיים" היות וזרע ממשיך את דרכו, הוא ממשיך חייו דרכו, אך למעשה הוא באמת נקבר במערת המכפלה. כך גם בנושא הרבי: אנו הממשיכים דרכו, ממשיכים אותו אך הוא באמת נקבר, זאת מוכח.

ב.  הרב אף פעם לא אמר שהוא מלך המשיח. חיים נצחיים יש לו בתור צדיק אך אין  לזה קשר למלך המשיח.

ג. תנועת חב"ד בכללה אינה מכריזה על הרבי שהוא מלך המשיח, זו רק דעת המשיחיסטים בניגוד דעת הרבי.

אני מקווה שעכשיו הדברים ברורים יותר.

בברכה לגאלה קרובה.

"משכינה שלום"...עשית את הדברים...ממש לא ברורים!חב"דניקית
בלבול בנושא המשיח?!אנונימי (פותח)
אז רק שתדעי שהרבי הור מלך המשיח, רק בחב"ד יש שתי דעות אחת שצריך לפרסם (משיחיסטים) ואחת שלא צריך לפרסם.
הרבי הסכים עם זה שהוא מלך המשיח ראיה לכך אני אספר לך שבערב שבת פרשת תזריע מצורע תשנ"א הגישו לרבי פסק דין של שלושה רבנים שפוסקים שהרבי הוא מלך המשיח והרבי ענה תשואות חן אזכיר על הציון וכו'.. באותה שבת בהתוועדות עלו דוד נחשון ושמריה הראל על הבימה ויכריזו יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד והרבי עודד זאת וכולם התחילו לרקוד ולשיר ההכרזה היתה אחרי שיחה ארוכה שהרבי אמר אודות ענין גילוי המשיח והרבי אמר אז משפט (בערך) שעכשיו תרד הכרזה המשתלשת מכל העולמות על התגלותו של מלך המשיח.
במוצאי אותה שבת החתימו ב770 פ"נים על כך שהרבי הוא מלך המשיח והרבי קיבל את כולם בברכה.
יש גם וידאו בו נראה אדם האומר לרבי יחי אדונו המלך דוד לעולם והרבי מהנהן לו בראשו.
וגם הרבי למעלה משנה עודד את שירת יחי אדוננו וגם מזה יש וידאו
זה מרד גלוי במלכות שמיים אלא אם אתבן ציון גגולה
ב"ה
 
לא קראת את השיחות של הרבי
המשיחסטים התחילו בשנת תשי"א שהרבי אמר שהוא מלך המשיח
במאמר הראשון "באתי לגני"  שעליו הקפידו ליידע כנגד חב"ד גם שהייתי ליטאי
ועוד בהרבה שיחות לאחר מכאן ,וגיליתי שהרבי אמת ותורתו אמת.
אנא צרי עימי קשר באימייל ואמסור לך את השיחות .
ואז אם יהיו קושיות נפתור את כולן.
מחקרים חיצוניים מוכיחים - הרבי אומר שהוא מלך המשיחבן ציון גגולה
ב"ה
 
א. רב מהציבור הדתי לאומי - שעשה מחקר בנושא על פי הרמב"ם והשיחות של הרבי והוציא ספר שאומר שהרבי אומר שהוא מלך מהמשיח וכן כך על פי ההלכה
http://www.chabad.info/index.php?url=article_he&id=46303
וכן בכנס בבת ים של גאולה ומשיח ביחד עם ברוך מרזל
וחבר כנסת של האיחוד הלאומי - ביאר את הנושא בהרחבה 
http://www.chabad.info/index.php?url=article_he&id=47172 

ופירט את הדברים בהרחבה בעלון ''מעייני הישועה"

http://www.chabad.info/index.php?url=article_he&id=52302


ב. וכן עוד מחקר חדש  [יש לציין שהתכתבתי עם כותב המאמר לאחר שפרסם אותו והוא לא ידע שהרבי נביא ולכן דברי הרבי הם וודאיים ולא תקווה או אפשרות ולכן מסקנתו של הכותב הייתה בהתאם]
במגזין ´תכלת - כתב-עת למחשבה ישראלית´ התפרסמה כתבה ארוכה ומקיפה שעסקה באמונת חסידי חב"ד כי הרבי הוא מלך המשיח ? לנוכח סערת הרוחות שמוסיפה לעורר האמונה המשיחית בחב"ד, מתבקשת תשובה לשאלה קריטית אחת: האם סבר הרבי מליובאוויטש עצמו כי הוא אכן המלך המשיח? ? למרות התעקשותו של הזרם המשיחי בחב"ד שהרבי אמנם האמין בכך, הצליחו החוגים המתונים יותר בתנועה לטעת בקרב הציבור הרחב את הרושם שמנהיגם מעולם לא הציג עצמו באופן כזה, או, לכל היותר, ש"לא אישר ולא הכחיש" את הטענות בדבר משיחיותו ? אלא שהרושם הזה אינו עולה בקנה אחד עם המציאות. הראיות החד־משמעיות שאציג להלן מלמדות כי רממ"ש אכן האמין, ואף עודד את חסידיו להאמין, שהוא המשיח העתיד להתגלות קבל עם ועדה ולהביא את הגאולה השלמה אל העולם
וההמשך במקור המצורף :
http://www.techelet.org.il/article.php?id=448
כן, אבל הרמב"ם אמר אחרת -ii
ואמר הרב שמואל אליהו - שהוא לא רוצה לשים את הרבי חולק על הרמב"ם..
מה הרמב"ם אמר אחרת?מושיקו
אני לא רוצה לשים את הרב שמואל אליהו חולק על גדולבן ציון גגולה
ב"ה
 
הדור - נביא שופט ויועץ הדור .
א. לרב אליהו מותר לחלוק על הרבי זצ"ל,ii
לעומת הרבי שאסור לו לחלוק על הרמב"ם.
 
גם אם הרבי אמר שהוא המשיח מובן שכוונתו היא:
 
תלמוד בבלי מסכת סנהדרין דף צח/א
רבי יהושע בן לוי אשכח לאליהו דהוי קיימי אפיתחא דמערתא דרבי שמעון בן יוחאי אמר ליה אתינא לעלמא דאתי אמר ליה אם ירצה אדון הזה אמר רבי יהושע בן לוי שנים ראיתי וקול שלשה שמעתי אמר ליה אימת אתי משיח אמר ליה זיל שייליה לדידיה והיכא יתיב אפיתחא דקרתא ומאי סימניה יתיב ביני עניי סובלי חלאים וכולן שרו ואסירי בחד זימנא איהו שרי חד ואסיר חד אמר דילמא מבעינא דלא איעכב אזל לגביה אמר ליה שלום עליך רבי ומורי אמר ליה שלום עליך בר ליואי אמר ליה לאימת אתי מר אמר ליה היום אתא לגבי אליהו אמר ליה מאי אמר לך אמר ליה שלום עליך בר ליואי אמר ליה אבטחך לך ולאבוך לעלמא דאתי אמר ליה שקורי קא שקר בי דאמר לי היום אתינא ולא אתא אמר ליה הכי אמר לך היום אם בקולו תשמעו.
 
 
כלומר - שהוא המשיח אם נזכה שבדורו יגיע המשיח.
לצערנו - לא זכינו - והוא מת, נהרג, נפטר, ואל תתחילו להיכנס לדמגוגיה איזה ביטוי מדוייק מתאים כאן. כל אחד מתאים.
 
ולכן - לא יכול להיות שהוא המשיח, כי הרמב"ם פסק:
 
רמב"ם יד החזקה - הלכות מלכים פרק יא
ואל יעלה על דעתך שהמלך המשיח צריך לעשות אותות ומופתים ומחדש דברים בעולם או מחיה מתים וכיוצא בדברים אלו אין הדבר כך שהרי רבי עקיבא חכם גדול מחכמי משנה היה והוא היה נושא כליו של בן כוזיבא המלך והוא היה אומר עליו שהוא המלך המשיח ודימה הוא וכל חכמי דורו שהוא המלך המשיח עד שנהרג בעונות כיון שנהרג נודע להם שאינו.
 
סוף הסיפור.
 
ואמירה שהוא המשיח מביאה לכל מיני מעשים כמו שעשו קבוצה מחסידי חב"ד באוסטרליה ב-י' בטבת האחרון - שעשו ממנו יום חג, כיוון שהרבי כבר בנה את בית המקדש בשמים.
 
תפסיקו עם ההבל הזה.
תתאפסו על עצמכם.
אל תבוא להטיף לנו....חשבשבת
אתה יכול להשמיע את הדעות שלך....
 
אתה יכול לשאול שאלות ע"מ לקבל תשובות
אבל לא לבוא עם תשובות כדי לשאול שאלות...
 
אם אתה רוצה מידע ברור, מעמיק ונכון- סבבה
 אם לא תפסיק לבלבל לנו תמוח כי כל מה שנגיד לא יעזור...
 
בהצלחה לך בחיים
וסליחה על החריפות פשוט הייתמ  זקוק לזה...
לא שאלתי שאלות.ii
השבתי לדבריו של בן ציון גגולה שאין להם כל ביסוס הלכתי.
 
והביסוס מדברי האגדה - כמובן שאפשר לפרשם בכל מיני דרכים, וידועים דברי הרמב"ם על המקבלים דברי אגדה כפשוטם.
תראה...חשבשבת
זה לא שבאת להשיב זה שבאת להוכיח כביכול...
 
ואני מצטטת:
תפסיקו עם ההבל הזה.
תתאפסו על עצמכם
 
סבבה?? וכל שאר השטויות שכתבת שם...
לאנשים מותר לחיות עם דעות מנוגדות לשלך
אתה לא יכול לקבוע להם מה לחשוב ולהגיד כמו שאתה לא יכול לבוא עם תשובות ולשאול שאלות
(כנ"ל) ובלי ראש קטן בבקשה אוקיי...
 
גם הציונים חיים בניגוד להלכה ובכרטיס האישי שלך אני דווקא רואה תשבחות לאותם ציונים ולא הטפותואפילו ברכות...
אז לאנשים שהולכים ע"פי שולחן ערוך ומעבר לזה אתה יכול לבוא להטיף???????
ומדינת ישראל היא לא הבל אחד גדול???? שמביאה עלינו אבל...?
 
ברשותך..אם הבנים שמחה פרק שלישי פסקה נג [עמ' רנז]:ii
"ולא אביתם לעלות ותמרו את פי ה' אלוקיכם", רצה לומר "ולא אביתם לעלות" מטעם הנגיעה העצמית שבכם, "ותמרו את פי ה'" - מלשון "לא יחליפנו ולא ימיר אותו"..שהוא מלשון חילוף, היינו שתחליפו את פי ה', את מצוות ה' שאתם עושים - ממצווה עבירה ומעבירה מצווה - היינו ממצוות ישיבת הארץ שהיא לכל הפוסקים מצווה גדולת הערך - אתם עושים עבירה, שאסור לדבר עליה ברבים, וכל מי שנותן ליבו עליה המה רודפין אותו עד חרמה. ומהעבירה, היינו - מי שמתרשל בזה ומרחק עצמו ממצווה זו, ואינו רוצה להשתתף בה, ולא להיות מסייע לזה לא בגופו ולא בממונו, שזהו באמת עבירה היותר גדולה - אתם עושים עבירה.וזה שאמר הכתוב, לא די שלא אביתם לעלות, עוד "ותמרו את פי ה'" - אתם מהפכים את דברי אלוקים חיים, ועושים ממצווה עבירה ומעבירה מצווה...והי"ת יתן בלב כל בר ישראל להכיר האמת, ולקבל האמת ממי שאמרה.."
 
הרב טייכטל אמנם כותב בפירוש רק על מצוות יישוב הארץ - אך לענ"ד מובן שהוא מכוון גם על מדינת ישראל - וכך נראה מכל דבריו.
 
אמנם גם לדעת האומרים שהוא דיבר רק על יישוב הארץ - כמובן שאפשר לומר דברים אלה גם על מדינת ישראל.
 
הציונים אינם הולכים בניגוד להלכה. [אאכ את מתכוונת לחילונים - וכאלה יש גם ציונים וגם שאינם.] להפך. הקמת מדינת ישראל היא אחת המצוות החשובות ביותר שישנן.
ומי שלא עוזר לה - הרי הוא מבטל מצוות רבות - למשל - יישוב הארץ בשלמות, שימת מלך וכו'.
 
ולהגיד על קידוש ה' הגדול והנורא שנקרא מדינת ישראל שהוא הבל...
 
וכמו שהחרדים התייחסו בתחילה למצוות יישוב הארץ כאל עבירה חמורה וכו'.. ונוכחו בטעותם, ועכשיו אין כמעט האומרים דברים אלו, והתייחסו למדינת ישראל כאל מעשה שטן, והיום מעטים מאוד הם האומרים דברים אלה, - כן מובטח לנו שיראו את האור הגדול שמאירה מדינת ישראל את העולם כולו - ויחזרו בתשובה שלימה, וייבנו את מדינת ישראל ראשית צמיחת גאולתנו.
 
 
ולא - לצערי אני לא יכול לקבוע לאנשים מה לחשוב, אבל זה לא נכון שמותר לחיות עם דעות מנוגדות אם הן חולקות על הרמב"ם למשל..
ולכן השתדלתי להוכיחם כפי מידת הבנתי ויכולתי.
לעזור למדינה?מושיקו
שרוצחת וגונבת יהודים?
 
כן. כמובן שלא בזה.ii
אם ברצונך להיות פועל אם אל.
וכדברי המדרש:
"עתידה בת קול שתהיה מפוצצת בראשי ההרים ואומרת: כל מי שפעל עם אל, יבוא וייטול שכרו".
עדיין לא צטטת את הרב אליהומושיקו
בכל אופן אם לדעתך ההבדל בין 'מת' ל'נהרג' ול'נפטר' היא דמגוגיה אז לדעתך כל הגמרא ודיוקיה היא דמוגוגיה אחת גדולה...
 
ודרך יש פסק דין של יותר מ300רבנים שלמדו קצת יותר תורה ממה שאתה למדת והם חתמו על פסק דין שהרבי משיח..
 
אז למי להאמין לך או להם?
ציטוט הרב אליהו:ii
שאלה: האם נכון שהרבי מלובביץ' ביקש לפרסם שהוא לא משיח?
הרב אליהו: יש מגדולי חסידיו שטוענים כי יש בידיהם הקלטה בנוסח זה. אמנם הרבי עצמו אמר בכ"ח בניסן בשנה שבה נפטר: "עדיים לא פעלו ביאת משיח צדקנו בפועל ממש". לדעתי אסור לעשות את הרבי חולק על רמב"ם מפורש בהלכות מלכים שאמר שהמשיח צריך להיות מלך במובן של מושל, ולא רק רב, חשוב ומשפיע ככל שיהיה.
[שו"ת sms בעולם קטן, פרשת וארא].
 
ק"ו ב"ב של ק"ו בנידון דידן...
עכשיו באמת הגזמתמושיקו
אתה בונה בנינים על סמך SMS?
 
ממתי SMS זה פסק הלכתי?פסק ללא מקורות?
 
בכ"א אני לא ראיתי בפסק הזה שהוא אמר על הרבי שהוא לא משיח...  
 
 
האמת היא שאם גמרא היא דמגוגיהמושיקו
אז SMS הוא פסק
זה לא פסק. זו סברה.ii
הרב אליהו אמר שאסור להגיד שהרבי חולק על הרמב"ם. לא צריך לזה מקור. [חוץ ממקור על זה שהרמב"ם ראשון והרבי זצ"ל אחרון...].
 
הרב אליהו כתב שמשיח אינו רק גדול דור, אלא מלך במלוא מובן המילה. הרבי לא היה כזה - ובטח שלא עכשיו - במותו...
ובקשר לפסק -ii
לא כתבתי כאן שום דבר מעצמי.
אני לא מכיר את הפסק שעליו חתמו הרבנים, אבל יש מבחינתי מספיק גדולי דור שטוענים אחרת.
יש הרבה רבנים.....חשבשבת
שהיו נגד הרבי במבצע תפילין, נש"ק וכיו"ב....
 
והיום הם והתלמידים שלהם עושים את זה ברש חוצות ועוד מתהדרים שהם המציאו ושלהם היתה ההברקה הראשונה...
 
אז כל שנותר הוא לצפות למבצע משיח בכל החוגים....
 
בקשר לשאר הדברים כנס לקישור הבא וזה באמת יעזור לך:
 
דבר אחד בטוח הרבי לא נעלם מעיננו בתשנ"ב- אז כבר טעות ראשונה...
כמה זה מספיק?מושיקו
ומה הם טוענים?
שהוא לא המשיח.ii
תגיד אתה חושב שאני סופר? - אבל תהיה בטוח שרוב מוחלט של הרבנים טוענים שהרבי אינו המשיח.
בואו לא נתווכח...חשבשבת
גם רוב בני ישראל אמרו שהעגל הוא האלוקים (אגב גם אהרון כלול בהם)
 
אז זה אומר שהם צדקו???????
ולכן לא זאת הסיבה שאני אומרii
שהרבי אינו המשיח.
אני הבאתי טיעוני הלכה ענייניים, והגיבו לי ש-300 רבנים חתמו על פסק...
 
ד.א. - גם רוב רבני חב"ד אומרים שהרבי אינו המשיח...
פחחחחבא נשים דברים על השולחן:חחחחשבשבת
אם אפשר להגיב בצורה עניינית..ii
זה יכול לעזור....
תודה
בצורה עניניתמושיקו

לטענתך הרב אליהו אומר שהרבי אינו ראוי להיות משיח מכיון שיש לו רק גדר של רב ולא של מלך.

 

לרבי יש גדר של מלך והוא ראוי להיות משיח.

 

וחוצמזה ישנם כמה עשרות של רבנים, שעיינו במקורות שאומרים שהרבי משיח והשתכנעו עד כדי כך שהם חתמו.

 

וזה שיש רבנים שלא סוברים כך זה לא מוריד ולא מעלה כל זמן שהם לא הביאו פסק לסתור את דברי הרבנים הקודמים וצריך שפסק זה יהיה ע"י בי"ד שגדול בחכמה ובמנין.

 

ולטענה שישנם רבנים מחב"ד שאומרים שהרבי אינו משיח הענין הוא שהם חולקים על הענין האם צריך לפרסם זאת ברבים, אבל כל חסיד מאמין באמונה שלימה שהרבי הוא הוא המלך המשיח.

 

 

קפץ...חשבשבת
הרבי משיח- זה כל חב"ד מאמינים
 
הרבי חי- זו כבר שאלה אחרת שחלוקים בה החסידים
 
והוויכוח האמיתי זה האם לפרסם שהרבי הוא משיח או לאץ הבינות?????
אז השאר אומרים [אלה שאומרים שהוא לא חי]ii
שהוא יקום בתחיית המתים ואז יהיה המשיח?
לוידעת מה הם אומרים....חשבשבת
אני יודעת מה אני מאמינה ולמה חינכו אותי....
 
כתוב ברשי של ספר דניאל פרק י"ב פסוק י"ב: עתיד המשיח שיתגלה ויתכסה ואחר ישוב ויתגלה (לא ציטוט מדוייק) אבל זה העיקרון....
 
אנחנו מאמינים שנשיא הדור חייב להיות חי מכיוון שהוא הראש וגוף שהראש שלו לא חי זה קצת בעייתי מכיוון שכך הראש וודאי חי ומחיה את כל הגוף זה שאנחנו לא רואים- זה כבר בעיה שלנו... וכמו שהרבי אומר: לפקוח תעיניים ולראות גאולה.!!
"לחינם חנטו חנטיא? לחינם ספדו ספדיא?"ii
היתה לו הלוויה. הוא נקבר.
 
איך הוא חי??
בולחשבשבת
 
שאלה של הרבי בשיחת פר' ויחי תשנ"ב על יעקב אבינו...
 
ומכיוון שזה קצת ארוך...
 
בלנדר מחר אני יכתוב תשה יותר מפורטת לעניין זה אבל הרבי עונה לשאלה זו תשובה מאוד יפה...י מקווה שתיתעזר בסבלנות כי אני ממש לא מרוכזת עכשיו לתימצות של דברים עמוקים.
 
סורי!!
 
אנ
>אנונימי (פותח)
גם אצל משה רבינו ראו מיטה.
>אנונימי (פותח)
התכוונתי שראו מיטה של מיתה-
השטן הראה שמשה מת...
ובסוף??????חשבשבת
בסוף הם נענשו על זה שהאמינו לשטן....
 
הבינות??
 
כנ"ל לענייננו....
 
יש עניין של ראיה בעניים (לפעמים זה גם יכול להיות הזיה ראי ערך: קסמים) ויש ענין של אמונה שהוא למעלה מראיה ושכל ודעת..
יש פה קישור...חשבשבת
זה^^^^ מוקדש לiiחשבשבתאחרונה
תשובות לשאלתך..
הרבי הוא המשיח-ואמר להכריז על כך,אשרי המאמין ומצפהאנונימי (פותח)
יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד
ספרים לישיבה חסידיתישיבת שפע

שלום וברכה,

מחפשים תרומה של ספרי קודש לבית מדרש בישיבת שפע מקור חיים בירושלים- ישיבה תיכונית בניחוח חסידי מיסודו וברוחו של הרב עדין אבן ישראל שטיינזלץ זצ"ל.

מחפשים בעיקר ספרי חסידות והלכה, אך כל ספר יתקבל בברכה.

ניתן ליצור קשר במייל oyagel@yeshivatshefa.org.il

תזכו למצוות

חבדניקים מתגייסים לצבא כמו דתיים לאומייםתמימלה..?
או לא מתגייסים כמו חרדים?
לא זה ולא זהתות"ח!

הם מתגייסים (לא יודע בדיוק כמה אחוזי הגיוס שם, אבל הם לא כמו החרדים, זה בטוח), אבל לעומת הדתיים-לאומיים שמתייחסים לצבא כחלק מהתחייה הלאומית של עם ישראל, כחלק מהגאולה, החב"דניקים מתייחסים אל זה בצורה פרגמטית, שצריך צבא באופן טכני כדי להגן על העם (כך לפחות ידוע לי). אגב, זו תפיסה שדומה גם לתפיסה החילונית את הצבא. הויכוח העקרוני הזה הוא לא רק לגבי הצבא, אלא לגבי כל מוסדות המדינה וכו'.

אממתמימלה..?

אבל בחבד הכל סובב סביב השליחות של האדם, אז אולי בטוחים שזו השליחות של הבחורים בגיל הזה...

אני יודעת שבתי ספר של חבד וכאלו לא נחשבים חרדיים אלא ממלכתידתי כי הרבי רצה שאנשים שלא שולחים את הילדים שלהם לחרדי-ישלחו לחבד ויקבלו חינוך מספיק חרדי ומספיק ממלכתי... אז ישיבות חבדניקיות זה כמו הסדר או כמו ישיבות חרדיות?

נכון, את צודקתתות"ח!

חשבתי על זה, התלבטתי אם לכתוב את זה. חלק מהמידד של השירות בצה"ל בחב"ד זה המידד של השליחות, שכדי לקדש את שם ה' בעולם ולגרום לשם שלו להיות אהוב בעולם, הם הולכים לצבא (לא יודע בוודאות אם זה השיקול שלהם, אבל זה בהחלט הגיוני). אבל בסופו של דבר אצלם זה רק כלי כדי להגן/לקדש את שם ה' בעולם. מבחינת התפיסה החבדי"ת אין ערך עצמי (ערך מקודש) לצבא. לא כ"כ הבנתי את השאלה שלך בסוף.

נ.ב אינני חב"דניק והדברים נכתבו לפי ראות עיניי. עדיף שתשאלי חב"דניק שיסביר לך את תפיסתם.

תודהתמימלה..?
השאלה היתהבישיבות חרדיות אסור להתגייס, בהסדר חלק מהישיבה זה הצבא, איפה חבד ממוקמות על הרף של אסור עד חובה?
בשמחהתות"ח!

אה, עכשיו הבנתי. לא יודע. מניח שבאמצע (יש אפשרות אך לא חובה)

איפשהו באמצעפונקציה

יש ישיבות שהמקובל בהן הוא לעשות פטור (כמו הישיבה בכפר חבד) ויש כאלה שיש להן הסכמים עם הצבא על שירות אחרי שנת לימודים ב770 ורצוי גם חתונה (כמו הישיבה בקרית גת)

שתיהן ישיבות גדולות עם לא מעט תלמידים.

אבל חייבת להדגיש שבסופו של דבר זו תהיה הבחירה האישית של הבחור לכאן או לכאן וזה לא משנה איפה הוא לומד.

באף ישיבה אין איסור מפורש ללכת לצבא (אלא רק מינימום דחיית שירות עד אחרי החתונה) אבל גם אין יותר מידי עידוד לצבא.

רעיונית זו מה שהבחור רוצהפונקציה

לדוגמא במשפחה שלי חלק עשו פטור משירות וחלק שירתו.

אחת הבעיות המרכזיות שגורמות להמון בחורים להוציא פטור זה שהצבא עושה להם בעיות עם שנת הלימודים ב770 אחרי 3 שנים בישיבה גדולה ואף בחור לא רוצה להיות עריק ולהסתבך.


התוצאה היא שחלק מהבחורים עושים פטור וחלק חותמים על הסכם מסויים שדוחה להם את השירות לאחרי החתונה.


לרוב מי שעשה פטור כבר לא יעשה צבא, אם כי יש כאלה שמבטלים אותו (לפעמים אפילו בגיל 30+ ואז הם מתגייסים לפיקוד העורף, הרבנות או כל מיני דברים בסגנון).

ממ מענייןתמימלה..?אחרונה

תודה

מחפש ספרים חב"דים על תפילהred panda

היי,

במסגרת מאמר שאני עושה על תפילה וכוונותיה , מחפש  שמות של ספרים חב"דיים על עניין התפילה וכוונותיה (מה לכוון וכו'). ברמת הידע שלי, למדתי בעיקר את ספר התניא ועוד מספר קונטרסים קטנים.

תודה!

ספרים לישיבה חסידיתישיבת שפע

שלום וברכה,

מחפשים תרומה של ספרי קודש לבית מדרש בישיבת שפע מקור חיים בירושלים- ישיבה תיכונית בניחוח חסידי מיסודו וברוחו של הרב עדין אבן ישראל שטיינזלץ זצ"ל.

מחפשים בעיקר ספרי חסידות והלכה, אך כל ספר יתקבל בברכה.

ניתן ליצור קשר במייל oyagel@yeshivatshefa.org.il

תזכו למצוות

דיוק כל אות במילים "כי ה' לצד הזה", כמו "לך לשלום"hamedinai

תקציר:


האדמו"ר מלובביץ׳ (חב"ד) לנתניהו -


"תצטרך להיאבק עם 119 אנשים, בוודאי לא תתרשם מזה כיוון שהקדוש ברוך הוא לצד הזה״.


דיוק המילים "לצד הזה" ולא "בצד הזה", דומה מאוד למה שבתלמוד מדייקים שצריך להגיד "לך לשלום" ולא "לך בשלום".


הסבר בדרך אפשר ב2 אופנים 👇


לדייק בכל אות. צוטט בשם הרבי "כיוון שהקב"ה בצד הזה". משמיעת הקלטת שומעים ברור שהרבי אמר "כיוון שהקב"ה לצד הזה", עם אות למ"ד, לא אות בי"ת.

https://x.com/OrwellTruth1984/status/1759284144620667267


מה זה משנה? בתלמוד מדייקים שצריך להגיד "לך לשלום" ולא "לך בשלום".


הסבר #1: אולי כי למ"ד זה לשון לימוד, צריך ללמוד ולהתקדם.


נכון בהקשר לשלום, למרות שבהשקפה הראשונה נראה כאילו אם עושים פשרה משיגים שלום, הנה כאשר לומדים את הנושא לעומק, מגלים שזה נכון רק בהקשר לאויב ידידותי ומתחשב, המריבות שבתוכנו. כאשר מדובר בהקשר לאויב האכזרי החיצוני זה הפוך: כל כניעה אליו רק מרחיקה את השלום.


נכון גם בהקשר ל"צד הזה". צריך ללמוד את הצד, האם הוא באמת הצד שאפשר להגיד עליו "הקדוש ברוך לצד הזה". יש "ידידים" במרכאות שטוענים שהם בצד הזה, אבל הנכון הוא שהם באמצע. כמה באמצע? תלוי מה עמדתנו, כי אם אנחנו נסכים לעמוד עם רגל אחת ביבשה ורגל אחת בים, טענת שונאי ציון ועוכרי ישראל תהיה שזה לא מספיק, ועמדת ה"ידידים" האלו תהיה שצריך להתפשר. זה למה עמדת ישראל צריכה להיות מה שיותר ימינה, שאז גם אם תהיה פשרה, היא תהיה יותר רחוקה מהים.


הסבר #2: ההבדל בין "לך בשלום" ו"לך לשלום", זה שהאות למד הקדמית משמעותה להתקדם לכוון, לא לעמוד במקום אחד. "תלמידי חכמים מרבים שלום בעולם", ביחד עם זה נאמר עליהם "ילכו מחיל ⁵אל חיל". לא להסתפק עם "שלום" שלא עושים לנו שואה רחמנא ליצלן ולהגיד שאם אפשר לחגוג יום עצמאות, זו כבר "ראשית צמיחת גאולתנו", כי בהשוואה למה שהיה בימי הביניים זה מצב מזהיר. גם אם המצב מזהיר, צריך להתקדם שיהיה עוד יותר "מחיל אך חיל", אחרת זה לא שלום.


אותו דבר גם עם "לצד הזה". גם אם זה כבר הצד הנכון, ובלשון התלמוד הובא בספר תניא קדישא בתחילתו

ספריית ליובאוויטש

"ואפילו כל העולם כולו אומרים לך צדיק אתה..", צריך להתקדם עוד ועוד "לצד הזה", כי צדיק זה מלשון "צד", להתקדם עוד ועוד בכוון להיות צדיק, "ילכו מחיל אל חיל".

מבקשת עזרה במזוןiskabelka1

שלום ,. אני אם יחידנית - רווקה , מגדלת ילד בן 7 לבדי . אחרי שאימא נפטרה מסרטן אני נשארתי לבדי בעולם הזה . אין לי משפחה ואין לי קרובים .

עשיתי ילד בטיפולי פוריות , , כדי שיהיה לי בשביל מי לחיות .

כיום הוא לומד בכיתה ב' בבית ספר דתי ,ירא שמיים ! צדיק אמיתי !

לילד אין אבא - לכן  אין מזונות .  נתקלתי בקשיים מאוד גדולים ת בגלל חובות ., גרה ברמלה  . מבקשת עזרה במזון , מצרכים בסיסים כמו קונפלקס , ממרח שוקולד, ביצים , חמאה, שמן ,פסטה חלב,,ירקות . לא נעים בכלל לבקש עזרה, אבל בלי שאלות ,רק מהנתינה מהלב ..... בבקשה אשמח אם תושיטו יד של עזרה .🙏

תפני לבית חב"ד ברמלהבת.
אני פניתי אליהם ברמלה - לא קיבלתי מהם שום מענהiskabelka1
נסי לפנות לארגון כולל חבדפונקציה
איך השיחה של הרבי על צמאה לך נפשי עזרה לי להבין...hamedinai

המכשול הכי מרכזי להגיע לשלום - מחנות הפליטים.


75 שנה שהם "פליטים" , דבר שאין לו אח וריע בהיסטוריה.


כל קיומו של עם ישראל הוא פלא ונס על-טבעי, ובאותה מידה גם שנאת ישראל אין לה הסבר הגיוני.


מחנות הפליטים מתוחזקות במיוחד בכדי לשמר את ההתנגדות לקיומה של המדינה היהודית בארץ ישראל.


ביחד עם זה, מחנות פליטים אלו גורמים לנו להיזכר שאנחנו יהודים עם היסטוריה של אלפי שנים שחזרנו לארצנו.


אחרת נשאלת השאלה: באיזו זכות מגיע יליד רוסיה שיש לה ארץ הכי גדולה בעולם, מעולם לא דיבר עברית, כותב משמאל לימין, בא עם נשק בידיים מול הטוענים שהם צאצאים של פליטי 48.


אולי יש פה מסר מן השמים:


וְהָעֹלָה עַל רוּחֲכֶם הָיוֹ לֹא תִהְיֶה אֲשֶׁר אַתֶּם אֹמְרִים נִהְיֶה כַגּוֹיִם כְּמִשְׁפְּחוֹת הָאֲרָצוֹת.. חַי אָנִי נְאֻם אֲ-דֹנָי ה' אִם לֹא בְּיָד חֲזָקָה וּבִזְרוֹעַ נְטוּיָה... אֶמְלוֹךְ עֲלֵיכֶם (יחזקאל כ לב).


לכן אם נחזור בתשובה ייבטל הצורך של מחנות פליטים אלו, כי כבר גמרו והשלימו את תפקידם וייעודם.


כי כל הסיבה לקיומם הלא-טבעי היה בכדי לעורר אותנו שלא נתחמק מהשאלה #באיזו_זכות ולמה הארץ שייכת לנו.


סימוכין:


הביאור הידוע על הניגון "צמאה לך נפשי.. אך טי דורין.."

האזינו: כשהרבי שר והסביר את הניגון `צמאה לך נפשי` ● מיוחד


שכל תפקידו של היצר הרע רק להעלות את האדם למדרגה יותר נעלית, ואם כן כאשר האדם השלים את המשימה, מתבטל הצורך של היצר הרע.


זה היה משיחת פורים ה'תשח"י (1958).


והפלא ופלא, בתלמוד (סוכה נב ב) מובא קשר בין היצר הרע לישמעאלים:


"ארבעה מתחרט עליהן הקב"ה שבראם, ואלו הן: גלות, כשדים, וישמעאלים, ויצר הרע".

זה באמת הזוי ברמה ששומעים רק משרופים.מי האיש? הח"ח!אחרונה

ראיתי כבר בזמנו את העלונים שמתארים איך יבוא המשיח ואז משבר האקלים ייעלם כהרף עין (ועוד נגזרה מכך מסקנה שאין מה להיות מוטרדים).
לחשוב שמחנות הפליטים הרעילים והמסוכנים - והעמוסים אנשים מלאי שיטנה ומשטמה לישראל - משמשים כאיזה מטה זעם הולוגרפי תיאולוגי, זה בערך אותו ההיגיון.

אגב, העלונים ההם הופיעו למיטב זכרוני עוד כשבחיים היתה חיותו, אבל גם אם אני טועה בכרונולוגיה הזו אזי מכל מקום הם הופיעו כשהמשיחיזם שלאחר המוות עוד היה בשיאו.

מובן שכל התפיסה הזו נשענת על ימי ההאדרה המטורללת למבצע "סופה במדבר" (שחרור כוויית מהפלישה העירקית) ותום הקומוניזם במדינות הסובייטיות-לשעבר, שיצרו שבתאות ברורה ומובהקת.

מחפש ספר בנרותיונה ב

אני מחפש את הספר "שערי לימוד החסידות" של הרב מיכאל חנוך גולומב

גם יד שניה

מישהו יודע היכן ניתן להשיג?

אולי יעניין אותך