שרשור פעולות כניסה!!עזרא - ארכיון

מי שיש לו עוד מוזמן להוסיף....

 

בבקשה לא לחזור כמה פעמים על אותו אחד...

תודה ובהצלחה לכל המדריכים החדשים (ואני ביניהם)=)................

המשך שבוע מקסים=]

יש כאן כמה חמודים מכל מיני מקורות:עזרא - ארכיון
#לוקחים קליק ושמים במים ובל בל בלה
ובסוף שוברים ת'קרח.. ועשו צ'ופר חמוד..
"כשנשבר הקרח יוצא הקליק"

#כמה עובדות עלי- נכון או לא, הן דיי אהבו את זה,
#לעשות את המשחק הזה שעומדים על הכיסאות וכל פעם מוציאים כיסא.....

#נתנו עדשים בצבעים שונים וכל אחד לקח כמה.
פיזרנו על הרצפה כרטיסים צבעוניים - בצבעי העדשים, ועל כל כרטיס כתבנו משהו אחר,
למשל - אדום: תכונה טובה. ירוק: צבע אהוב. כחול: שם ותאריך לידה
וכו'
וכל אחד בתורו בחר את הצבע של העדשים שהוא רצה לספר עליהם (למשל היו לו 3 אדומים, 2 ורודים, כחול, ירוק, ו2 כתומים והוא רצה לספר על 2 תכונות שלו ועל צבע אהוב שלו, ולכן הוא השתמש רק ב2 אדומים וירוק אחד)
סיפר, ברך ואכל

ואח"כ סיפרנו להם את הסיפור "כמו דג במים" והמסר הוא שיש הרבה דגים בים, וכל אחד הוא משהו אחר, וכך גם אנחנו כשבט - כל אחד הוא משהו אר, אבל כולנו ביחד גרים באותו "ים" ואנחנו צריכים ללמוד להסתדר להיות ביחד וכו'...

###שלב א'-
אפיתי עוגיות [אמרתי מושקעת או לא?] עם פתקים בפנים ושאלות היכרות: מה הדבר הכי מצחיק שקרה לך? איזה פאדיחה? כמה אחים? ועוד ועודדדד... זה מזה כיף.

שלב ב'-
מנפחים בלונים ושמים בפנים משימות שטותיות כאלו כמו: לקנות ת'דבר הכי שווה בשקל, להחתים רוסים ברחוב, לאכול זיתים ולהשאיר תגרעינים בפנים, תחרות קולה.. דברים מטומטמים כאלה קיצר.. זה הכי כיף..

שלב ג'-
מחלקים להם פלסטלינה באותו צורה, צבע, גודל ואומרים להם לעשות מזה מה שבא להם! ואז בסוף מחרטשים שכל אחד הוא יחיד ומיוחד.. ושהכל בידיים שלנו איך השבט יראה [אפשר לדבר שעות ח].

צ'ופר-
שימי לב איזה מאאגניב- ממלאים כוס חד פעמית במים ושמים בפנים קליק.. מקפיאים.וכותבים על הכוס: אחרי ששוברים את הקרח נוצר הקליק. סטאגדיש!

#פעולות וצ'ופרים לפרידה וכניסה: פעולת כניסה מעולה!!!
עשינו את הפעולה הזאת לשבט הכנה כשהם נכנסו לעזרא ואנחנו נכנסו להדרכה.
לפני הפעולה שלחנו להם הזמנות לעזרא:
"לכבוד:_____________
הנכם מוזמנים לפעולת כניסה לעזרא!
הפעולה תתקיים אי"ה ביום ________ , בתאריך _______, בשעה ___________
מצפים לראותכם:
המדריכים.

הפעולה הלכה ככה:
משחק היכרות- לוקחים קרח וכל חניך מחזיק את הקרח כמה שיותר זמן ובינתיים הוא צריך לספר על עצמו , על התחביבים שלו וכד' עד שקר לו והוא כבר לא יכול להחזיק את הקרח ואז הוא מעביר הלאה.

משחקים 12 בלילה או כל משחק אחר.

אפשר לאפות איתם עוגה או להביא להם כבר עוגה מוכנה (אנחנו הבאנו עוגה מוכנה) ונותנים את הצ'ופר הבא:
"חשבתי שסתם בא לי עוגה לאפות
אך אם מסתכלים בצורה
השבט שלנו הוא קצת כמו עוגה
כי בעוגה כל חומר הוא יחד במינו
שונה בצורה ובתפקיד שעליו למלאו
וכמו כן, באפיית עוגה יש לנו כלל ברזל אחד
שאי אפשר ליצור עוגה מחומר אחד בלבד
צריך את כל החומרים להכניס ולערבב בקערה
כדי שנוכל עוגה יפה לקבל
וכך זה גם בקבוצתנו נטעים
כל ילד הוא כמו חומר מלא תכונות שונות
וכמו שבאפיית עוגה יש לנו כלל ברזל אחד
שאי אפשר ליצור עוגה מחומר אחד
כך אי אפשר ליצור שבט מילד אחד
אבל אם הרבה ילדים ביחד תורמים לעוגה (ולכל אחד יש במה)
ואם נדע את העוגה להרכיב בלי סכסוכים, ריכולים וריב
אז כשיוצאת יופי של עוגה
יש סיפוק הנאה, חיוך ורואים גם תואה
ואם יוצאת עוגה שרופה וגם זה יכול לקרות
צריך לחשוב מה לעשות
!לתכנן מחדש מרשם חדש ולאפות עוגה חדשה ומהר

אז בתקווה לעוגה משגעת!

אחרי זה כל ילד כותב מה הציפיות שלו מעזרא, מהמדריכים, מהקבוצה וכו' ושומרים בקופסה ובסוף השנה רואים אם הציפיות אכן התגשמו.

בהצלחה!


#ערב עוגה
המטרה:
להכין עם השבט עוגה, תוך כדי משחקי גיבוש.


מהלך הפעולה:
לשחק איתם משחק, ובסופו לתת להם מצרך, ובסוף להכין ביחד את העוגה.

משחקים:
לשחק "אחד באמצע" ("עשרים ואחד") עם בלון מים.
להרכיב איתם פאזל, ולהחסיר כמה חלקים מראש, ולחכות עד שהם יגלו יבקשו אותם.
לשחק איתם תופסים קו.
להאכיל אחד את השני בקרמבו/ במבה/ מעדן וכו'.

סיכום:
אחרי שמכינים את העוגה, מדברים איתם על כמה חשוב הגיבוש שלנו וכמה כל חלק חסר (כמו הפאזל) ושאי אפשר בלי עזרתו של השני (כמו הקרמבו) וכו'.

-אפשר כמובן להוסיף עוד משחקים.
לא לשכוח אחרי כל משחק להביא להם מצרך של העוגה.

מומלץ להכין עוגת ביסקווטים, או כדורי שוקולד וכו'

מה להביא?
בלונים, פאזל, קרמבו (או כל דבר אחר), להכין מושגים ל-תופסים קו, ומצרכים לעוגה.

ב"הצלחה!

###נושא:פעולת פתיחה

פתיחה: פעולה זו בנויה על מערך האותיות ה-ת -ח-ל-ה כאשר לכל אות יש משמעות בתהליך ההיכרות יש לשים כל אות בבריסטול שונה,ולכתוב את האות +מה שהולך להיות באותה האות.

ה- היכרות,משחק היכרות פשוט כל אחד אומר את שמו,איפה הוא לומד,ומה הוא מצפה מהמדריכים.
ת- תרימו את הידיים,משחק עם 10 האצבעות שכל אחד אומר מה שבחיים הוא לא עשה או שבחיים לא היה לו...(דוגמא:בחיים לא היה לי גשר-למי שהיה מוריד ולמי שלא היה לו משאיר..)
המנצח הוא שיש לו את הכי הרבה אצבעות למעלה...!!
ח-חחח...הצגה, זהבה ו3 הדובים/כיפה אדומה..
ההצגה:כל מדריך עוזב באמצע את ההצגה ומתחילים מחדש שחסר תפקיד וכך כל פעם עד שנשאר מישו אחד שלוקח על עצמו את כל התפקידים ובסוף גם הוא מתייאש..
מטרה:להראות לחניכים שכל אחד צריך לתרום ולתת מעצמו כדי שההצגה= השבט יצליח!!
דיון:לשאול את החניכים מה הם חושבים על מה שהיה בהצגה האם כל השחקנים נהגו נכון במה שהם עשו??
מה אפשר לעשות כדי שההצגה הייתה מוצלחת???
סיכום: להסביר לחניכים שההצגה היא כמו השבט שכל אחד יתרום מחלקו וכך זה יהיה מוצלח ונהנה ככה יותר ביחד משיתוף פעולה!
ל- לאכול,עדשים- המשחק עם העדשים שמים את כל העדשים בשקית/קופסא שלא רואים את העדשים נותנים לכל חניך לגשת אל הקופסא/שקית ולהוציא ממנה עדש 1,אחרי שהחניך הוציא עדש לכל עדש יש משהו...
אדום- לספר פדיחה שקרתה לך...
צהוב-לספר בדיחה...
ירוק-לספר 3 עובדות עליך:מה אתה אוהב לאכול/ללמוד/לשחק/לעשות שמשעמם...ועוד...
ה- הצ'ופרים(פאזל)

#מביאים קופסת נעלים מחוררת (בשביל האוויר כמובן..) ואומרים שבתוך הקופסא מסתתרת חיית המחמד שלי.
מספרים על הקשר עם חיית המחמד,הטיפול המסור בה,הטיולים המשותפים,השיחות ושפיכת הלב בפניה,והכיף.
בתוך קופסאת הנעלים מכניסים נעלי בית (או כל דבר דומם אחר)כאשר החניכים לוחצים,ורוצים לראות את חיית המחמד מוציאים את נעל הבית ומחבקים אותה חיבוק גדול.
*החניכים צוחקים ואומרים- "ידענו שאין שם כלום...איזה פיגור"
המדריך נהיה רציני ומסביר להם שנעל הבית הוא אכן חברו הטוב ביותר והאידיאלי,הוא תמיד מקשיב,תומך,מסכים,תמיד הוא שם שצריך אותו,אף פעם לא רבים איתו,הם לא קטנוני ומעצבן (לנסות למצוא כמה שיותר סיבות,העיקר לשכנע את החניכים שאין כמו חבר נעל בית ושיש בזה היגיון).
*ברגע שמשכנעים את החניכים בצדקת הדרך,אומרים את משפט המחץ:
מי שיש לו חבל נעל בית ,הוא: (בחר את התשובה הנכונה)
1.דפוק
2.דביל
3.כל התשובות נכונות..
(כמובן שאפשר לכתוב גם אפשרויות אחרות)
מסקנה:לא צריך להאמין לכל מה שאומרים.צריך להקשיב.
הערה:רצוי לעשות את הפעולה בתחילת ההדרכה,כאשר המטרה היא להעביר לחניכים שמטרת הפעולות היא לגרום לחניך לחשוב ולשים לב לנושא מסוים.
לגרות את החניך לחשוב,ולגבש דעה לגבי עניינים מסוימים.
המדריך נותן כיוון מחשבה ומעלה את הנושא לדיון,מכאן והלאה העניין בידיו של החניך.
לא צריך לקבל כל דבר כתורה מסיני,אלא לחשוב.

בהצלחה ענקית!!! מקווה שעזרתי
עוד כמה דברים שאולי יעזרו..עזרא - ארכיון

1. יש חתיכה של פאזל שמחורר בקצה עם טבעת של מחזיק מפתחות
וכתוב על זה: "העולם הוא כמו פאזל. יש חלקים גדולים ויש קטנים, יש מרובעים ויש עגולים,יש צבעוניים ויש סתם חלקים. כל חלק לעצמו מיוחד, אך רק ביחד יוצרים תמונה שלמה..."
 והן צבעו את זה יפה, ועל כל אחד היה כתוב את הקטע וגם השם של הבת ובצד השני זה היה חלק מפאזל ששכחתי מה היה כתוב עליו
נראלי העולים אמפריה או אנלא יודעת מה

2. קופסת הגפרורים צבועה שיש עליה את השם שלך
עם הצ'ופר בפניים : אם קורה לי פתאום, שאני נכנסת להדרכה,לקבוצה, ואני חדשה,אני נורא פוחדת בהתחלה,שהם יהיו גועלייים, יחשבו שאני מרובעת,ושאני מרשעת,ושהפעולות שלי משעממות, והם ימסכנו אותי, וישברו אותי, וירחיקו אותי, כבר בהתחלה אני מתמלאת, במלא שאיפות ענקיות,לעשות ולשפר ולהפתיע, ואני זורקת את כל החששות לפח, ויודעת ש..., ביחד יהיה לנו, כיף!ממש ממש, אוהבות..."
 והן עשו את זה בריבועים שמקפלים כמו אקורדיון בתוך קופסת הגפרורים (כל המילים בין פסיק לפסיק היו בריבוע אחד)) ותוסיפי ציורים מתאימים..
"גדולים החולמים..."
וזה על דף קשיח יפה עם בריסטולים יפים עליו, וזכוכית מעל תופסן כזה...

עוד הצעות שונות, שיכולות להיות חלק מהפעולה:

• לראות את הסרט "ים של חברים"
• לחלק 2 צבעים של פלסטלינה- כל אחת צריכה לצור מזה משהוא- הקבוצה צבע אחד, אני צבע אחר- נוכל להיות בהמון צורות, צבעים, נוכל להיות מחוברות ביחד, מעורבבות, ואולי אפילו נפרדות- הכל תלוי בנו.

• אותו דבר כמו כדורי שוקולד, רק להביא מצרכים של מנגל...
נקניקיות,פחם, מנגל, המבורגרים, צלחות,וכו'
אני אישית עשיתי עם קצפת.. הכנו עוגה והם ציפו את העוגה וכל אחת אמרה מה היא מצפה מהקבוצה,מדריכות וכ'ו
מומלץ מאוד לעשות עם דברים למנגל.. אם את צריכה משחקים לזה יש את: להדביק פתקים על התקרה (ריקים) ופתק אחד שיהיה כתוב בו "בואו לקחת מהמדריכה את מצרך הבא.."
לשים פול (אבל באמת פול) בלונים בחדר ורק באחד יש פתק (שימי בכולם פתקים ריקים) וככה הלאה..
בתוך קוביית קרח ענקית... והן צריכות להמיס את זה איכשהו בלי מים..

• משחק הכרות- לעולם לא- כל אחת צריכה להגיד משהוא שלעולם לא עשתה, וכל מי שכן עשתה את הדבר הזה צריכה להוריד אצבע- המטרה היא להשאר עם כמה שיותר אצבעות.

• לפזר המוןןן חפצים בחדר, כל אחת צריכה לקשר חפץ מסויים לבת בקבוצה.

• מחלקים לכל אחת פתק ובו כתוב כל מיני שאלות-" על מי אני הכי יכולה לסמוך?" "מי קורעת אותי מצחוק?" מי אחראית? בוגרת? שקטה? וכו'- כל אחת בתורה אומרת רק את התשובה- את השם של הבת מהקבוצה- ובסיבוב השני צריכה לומר מה היתה השאלה.

• לתת לכל אחת 7 שאלות, לבחור כמה באופן אקראי, וצריך לנחש מי זאת. <עשיתי את זה בפעולה שלי, והם כ"כ התלהבו, שהן די הכריחו אותי לקרוא את השאלונים של כולן...>
שאלון לדוגמא:

שאלון

1.       שם:
­­­­­­­­­­­­­­­________________________

2.    הטראומה/  הזכרון הכי חזק שלך מהילדות:
_________________________________________
_________________________________________
_________________________________________

3.      הספר שקראת הכי הרבה:
_________________________________________

4.      מאכל מועדף:
_________________________________________

5.     הסרט שראית הכי הרבה פעמים:
_________________________________________

6.      מקצוע הכי פחות שנוא:
_________________________________________

7.    ה-תחביב שלך:
_________________________________________

8.      סיפור ילדים אהוב:
_________________________________________

'יציאה' מצחיקה שהיתה לך לא מזמן:
_________________________________________
_________________________________________
_________________________________________


• לשחק משחק עם כסאות-
יש כסא אחד מיותר, וזאת שיושבת מימנו, צריכה להגיד שם של בת בקבוצה שצריכה לרוץ ולשבת על הכסא במהירות- כסא אחר מתפנה, ילדה אחרת אומרת שם אחר...

המון המון בהצלחה!!

אה, וצ'ופר-עזרא - ארכיון
בס"ד
בגינה שלנו יש פרחים בהמונים
בשלל צורות ובשלל גוונים.
כל פרח מיוחד לכשעצמו
בצבעו, בריחו ואפילו בשמו.
אם לא ישמור פרח את שלו בשבילו,
אם ייתן משלו לחברים שלו
או אז הגינה תהא יפה ומרהיבה
ותקרין לסביבה המון אור ואהבה.
לגינה הזו הגיע גנן חדש
שרוצה ממש ממש
לטפח ולעדור.
להשקות ולעזור.
אז האמינו לי -
אם כל פרח יפיץ מריחו וצבעו,
אם כולנו יחד נתרום ונשקיע
נוכל לעמוד במשימה
ולטפח יחד קבוצה נפלאה!
הפעם מקורי...עזרא - ארכיון

א.מבקשים מכולם להביא עוגות ועוגיות (גם המדריכות מביאות ואפשר גם להכין בסניף),
והולכים למכור במקום מרכזי, וכשחוזרים לסניף מסבירים לחניכות שכמו שכל אגורה ואגורה מתחברות לשקל, וכל שקל ושקל מתחברים להרבה כסף, ככה כל בת בקבוצה עוזרת לגיבוש- והכסף שהרוויחו הולך לצדקה.
ב. כל בת ובת בקבוצה מקבלת חלק מפאזל (נייר)וכותבת פרטים שלה על
החלק, (לדוג' שם,מאכל אהוב,תחביבים וכו')ואז מחברים את כל
החלקים ויוצא פאזל שלם...
ג.צ'ופר- כותבים למשל: נעשה ערב שוקולד, ערב מסטיק, ערב בלונים
וכו' וליד כל שם של ערב מדביקים משהו קשור. לדוג' ערב מסטיק-
מדביקים ליד מסטיק-נגיד "בזוקה" וכו'...
ד. אפשר להכין כדורי שוקולד או דברים בסיגנון ולהגיד שכל מצרך
ממש חשוב אחרת העוגה לא תצא טובה וכו'.
ה.אפשר לשחק משחקים שקשורים לגיבוש ועזרה לחברים כמו פלונטר,
השבלול, וכו'.
ו. צ'ופר-אפשר לקנות/להזמין מחזיקי מפתחות מעץ בצורה של חלק
מפאזל ולבקש שמצד אחד יחרטו "כל חלק הכרחי ממש, חסרונו היטב
יורגש" ומצד שני לרשום מזכרת מפעולת פתיחה קבוצת-------בנות/
בנים תשס"ח. ואין לי מושג כמה זה עולה.
ז.אפשר שכשבאים לבה"ס לעשות רשימה של כל הבנות שבטוח יבואו
וישארו ורשימה של הבנות שלא בטוח יבואו וע"פ זה מכינים קשר של הקבוצה ומביאים לכולן/ם בפעולת פתיחה.
ח. תודו שהפעם זה היה מקורי, וסורי אם הלעתי אתכם יותר מדי
בקריאה-והמבין יבין.
בהצלחה בפעולת פתיחה!!!!!!!!!!!!
תודה ענקית לכולם כאן!!!עזרא - ארכיון
הפעול כניסה היתה מ-ד-ה-י-מ-ה!!!!!!!!!1 איזה כיףףףףעזרא - ארכיוןאחרונה
כן אתם כבר מכירים את הטקסטים שלימקפיצים נטושים

משהו בין טרגי לקומי, נגוע בהומור עצמי ועקיצות לעשב לימון שמשום מה קוראת את זה... מה לעשות - יש אנשים משועממים ממני..

היי כמה ישן פהאנונימי (פותח)
געגועים עזים לכל החברלך מפהאנונימי (3)


וואוו ריגושים שענו לי פהאנונימי (פותח)

כן. געגועים עזים בטירוף

חחחחח נחשי מיזאת עונה לך פהאנונימי (3)


הניחוש הראשון והיחידאנונימי (פותח)

כולן ברחו את יודעת

חחחח אני לאבטוחה שאני יודעת מי אתאנונימי (3)

וואלה באלי לברוח

תנחשי🤷‍♀️אנונימי (פותח)

תברחי

אני כבר התייאשתי

..אנונימי (3)

את עדיין פה יא מיואשת

..אנונימי (פותח)

נו. כי לא ברחתי

..אנונימי (3)

נעלמת לשנה פלוס, זה נחשב לא בחרתי? חחחחחח

..אנונימי (פותח)

הופ יפה

ברחתי כי לא בחרתי

/\אנונימי (3)אחרונה

חחחחחח טוב אולי במקום להתכתב פה בערוץ הדבילי הזה, אולי תפסיקי לסנן בהודעות? |תוהה בקול|

וואו.עד כמה אני חסרת חייםאנונימי (פותח)

שאני משוטטת בערוץ ומגיעה לפורומים הזויים כמו צוציקית בת 15 איף

אינלי כוח לעצמי חח

..אנונימי (3)

אה עכשיו אני יודעת מי את, קלי קלות.

חחחחחחחח זה מה שקורה כשאין סמארט אה?

חחחחחח יא חרא חחחאנונימי (פותח)

זה בעיקר בגלל שיש מתכונת בראשון ואני מתכחשת לזה והדרייב לא עובד לי

..אנונימי (3)

למה יש בדרייב מה לעשות?

..אנונימי (פותח)

סרטים

והוא חזר לעבוד חח

בשעה טובה!אנונימי (3)
..אנונימי (פותח)
סו,
עברתי לפגוע בעצמי דרך אנשים
כמה נחמד
..אנונימי (פותח)אחרונה
אני הולכת להתנקות.
באבו אבוה
דווקא.
..אנונימי (פותח)

בעולם המשוגע הזה כולנו בודדים משום מה

כואב לי הראשאנונימי (פותח)
נערות עומדות בטרמפיאדהאנונימי (פותח)


ילדה אישה נבהלת מעצמהאנונימי (פותח)


את לא לבד אף פעם לא לבדאנונימי (פותח)


כמו שיכור איך היא אמרהאנונימי (פותח)


הם רק בנו אותך את האמת שלךאנונימי (פותח)


תרקוד תרקוד עם עצמך את הריקוד המטורף הזה שלךאנונימי (פותח)


כמו ציפור איך היא אמרהאנונימי (פותח)


אני שונאתתתת שהפורומים ככההההאנונימי (פותח)אחרונה


..אנונימי (פותח)

אוף

 

גוזל, חתוך את השמיים.

..אנונימי (פותח)

עמלק, תסתלק.

 

..אנונימי (פותח)אחרונה

כוסעמלק

אולי יעניין אותך