הפינה ההלכתית...עזרא - ארכיון
פתוח לשאלות.
אין לי שאלה,אבל חשוב לציין שכאןעזרא - ארכיון
זה פינה הלכתית...בלי קללות,ירידות וכו' וכו'...זה ממש מבייש....להשאיר אתזה מכובד וברמה גבוהה....
חשוב לציין, שגם בשאר הפורום נהוג העניין.עזרא - ארכיון

אבל- אם אני כותב משהו כמו "איזה שטויות!" אני מתכוון לזה שהכותב/ת ממש קשקש במוח בבוטות.

בשביל הכיף, קמצוצים על הראב"ד:

"...דעתו של הראב"ד לא הייתה נוחה מפלפולי בעלי התוספות. הוא מגדיר אותם בתשובתו לחכמי בדרשי: "הצרפתים החדשים החושבים בלבם כי הם הגבורים אשר מעולם". במספר מקומות הוא מתקיף את "פירושי הצרפתים החדשים".

בחיבורי ההשגות שלו הוא נוהג להתקיף את בעלי ריבו בביטויים חריפים מאוד, כדוגמת זנב, כסיל, שכור בקיאו, וכיוצא בזה. רבי ברוך בער לייבוביץ מסר שמועה שקיבל, לפיה הסיבה שהראב"ד השתמש בביטויים חריפים שונים היא כדי לשקף עוצמות שונות של טעות בדברי אלו שהוא משיג עליהם. כמו כן במקומות רבים הוא נשבע לאמת את דבריו, בסגנונות כמו חי ראשי וכדומה.

הראב"ד לא ראה בעין יפה את שיטתו של הרמב"ם בעיסוק לימודי חכמות חיצוניות, ובתוך השגה על דברי הרמב"ם בהלכות קידוש החודש כתב: "המחבר הזה מתגדר מאוד ומתפאר בחכמה הזאת והוא בעיניו שהגיע לתכליתה, ואני איני מאנשיה כי גם רבותי לא הגיעו אליה, על כן לא נכנסתי בדבריו לבדוק אחריו".

אגב.עזרא - ארכיון
מצאתי את עמדת הרב שרלו בענייני צניעות. סוף סוף!

"טיוטא
עקרונות לצניעות בסניף:
א. מצוות התורה היא לחיות בצניעות, ולהישמר מכל דבר רע. חלק בלתי נפרד מקיומה של מערכת חברתית על פי ההלכה הוא עיצובה לאור עקרונות הצניעות, וכל סניף של תנועת נוער מחויב בה.
ב. החברה בסניף היא מעורבת מסיבות שונות – רצון שהסניף יהיה מקום לכולם, הכרה בכך שלא מתחתנים בגיל צעיר וכדו´ . יש דיון עמוק בשאלה האם זה מלכתחילה או בדיעבד. במקום להקדיש את הזמן והמאמצים לדיון התיאורטי בדבר הצורה האידיאלית של הסניף, טוב יותר להקדיש את המאמץ להפוך את הסניף למקום צנוע יותר על בסיס הנתונים הקיימים.
ג. התנהגות צניעותית תהיה חלק ממערך החינוך בסניף – הן בתחום שבין המינים והן בתחומים שהם אחרים הנוגעים בצניעות ממונית ושאר התנהגויות ראויות.
ד. לא טוב שיהיה פער גדול בין מה שמתחולל בתוך הסניף לבין התנהגות קבוצתית מחוץ לסניף. על כן, יש להתאים את הנורמות גם לעיקרון של אין גוזרים גזירה על הציבור אלא אם כן יכול לעמוד בה, וגם לעקרונות של אחריות חברתית לאנשים שהם חלשים יותר מבחינה דתית.

צדדים מעשיים:
א. ישנן התנהגויות חד משמעיות שמקפידים עליהן בסניף: איסור ייחוד, לבוש כראוי, הפקרות וקלות ראש, ומגע בין המינים.
ב. בסניף לא ישתמשו בביטוי "שומר נגיעה", בשל העובדה שנשמע ממנו כי הנורמה היא נגיעה, ויש כמה צדיקים שהם שומרי נגיעה. המצב הוא כמובן ההפך – ישנו איסור מגע בין בנים לבנות, והוא הנורמה, אין מציינים נורמה בביטוי מיוחד.
ג. פעולות ערכיות תתקיימנה במסגרות מעורבות, כחלק מהחינוך לקיומה של חברה ערכית במבנה בו היא בנויה עתה. הכוונה במסגרות מעורבות היא לישיבה נפרדת של בנים ובנות בפעילות ערכית.
ד. פעילות חווייתית תיבחן לגופה. לא תתקיים פעילות חווייתית מעורבת שיש בה מגע פיזי, שחיה מעורבת (גם בלבוש) וכדו´. כל שאר העניינים ייבחנו לגופם.
ה. שיחות אישיות בין בנים לבנות יתקיימו תוך גבולות שלא להיכנס לקלות ראש ולנושאים אינטימיים. מדריכים לא יעסקו עם חניכות בנושאים של צניעות וכן מדריכות עם חניכים, אלא בשבטים נמוכים."
טוב,אני חושבת שבקטע הזה הסניף עומד יפה...עזרא - ארכיון
חידוש בהלכה (קשור לפ"ש :שיוסף חוזר לבור כדי לברך 'שעשה לי נס במקום הזה')
האדם שקרה לו נס-חייב לברך כל פעם שהוא נמצא במקום שניצל שם.
הבנים-אני לטא כ"כ בטוחה,אבל יכול להיות שבלי שם ומלכות.
הנכדים-*אם הם או ההורים שלהם נולדו לפני הנס-הם לא צריכים לברך.
*אם הילדים של הניצול נולדו אחרי הנס,הם צריכים לברך וגם צאציהם(מכוון שמזל שהם בכלל יכלו להוולד).
וואי.....אני ממש אוהבת את עמדתו של הרב שרלו...עזרא - ארכיון
(בהרבה נושאים....)
סחטן אדוה...
טוב,אז הנה עוד משהו של הרב שרלו...עזרא - ארכיון
זה בהחלט מוזר...עזרא - ארכיון
הענין שעשרה בטבת(שהתחלת המצורה על ירושלים הוא אחת הסיבות העיקריות שלו) נקבע גם כיום הקדיש הכללי...
זה די מבלבל וכל נושא נגרע מהשילוב, זה פשוט "כל המוסיף גורע", וחוץ מזה, אני לא בטוח שהבנתי, אבל אם כן אז- יום הקדיש הכללי נקבע לעשרה בטבת כדי שנצום בו. אם כך- מדוע החילונים אינם צמים בו?! והרי הם מאוד מתחברים לענין השואה וזכרונה!!
אבל יום הקדיש הכלליעזרא - ארכיון
עבר לעשרה בטבת בגלל הדתיים שאמרו שלא אבלים בניסן(שבו יום השואה).
אז למה שהחילונים יצומו?
כן.עזרא - ארכיון
אבל, (אצלנו לפחות...) היה בעיקר על השואה והרבה פחות על ירושלים.

אדוה- אז למה מההתחלה בחרו את היום הזה בניסן???עזרא - ארכיון
כי בכ"ז ניסן החל מרד גטו ורשה.עזרא - ארכיון
נצל"ד- יואב- שאלתי את הרב רוני מה עדיף (בזמן בלי כוונה או אחרי בלי כוונה) והוא אמר שלפני בלי.
אני איכשהו השנה בכללעזרא - ארכיון
לא הייתי מעוסקת בקשר לתחילת המצוק....כאילו אתמול כזה היינו ביד ושם אז זה היה רק לשואה וגם יום בטקס וגם אחר כך זה היה רק על השואה... לא יודעת למה אבל לדעתי באמת צריך להפריד בין הימים כי זה כאילו מקטין כל אחד מחשיבתו (תחלילה המצור, ויום הקדיש הכללי...)
מישו פה יודע למה צריך חזרת הש"ץ?!?!?!?!?!??!?!??!עזרא - ארכיון
(אם אתם עונים תענו בקיצור נמרץ,אם אתם חופרים אל תענו!)
כאילו,מה הקטע,זה לא נחוץ זה סתאם מבזבז את הזמן,ואפחד
לא עונה,יאאלה אז מה הקטע?!
לענ"דעזרא - ארכיון
לפי המשנה ברורה- כדי שמי שלא בקי יוכל לכוון לצאת בברכות חזרת הש"ץ, וכן צריך לכוון(להוציא) גם הש"ץ בעצמו.
אני משער, כלומר- לא ראיתי את זה כתוב, שעוד סיבה היא- כדי שיוכלו להגיד את הקדושה ואת מודים דרבנן ואת ברכת הכוהנים.
עוד סיבה לענ"ד- שכנראה יש חשיבות לתפילה ברבים, כשהיא באה מכלל הציבור..
מקווה שלא "חפרתי"..
המרד פרץ ביו"ט ראשון של פסח!עזרא - ארכיון
לגבי כ"ז ניסן- זה פשוט יצא בתאריך הלועזי של פריצת המרד בשנה שקבעו את יום השואה.
בקיצור, לא קרה שום דבר מיוחד בכ"ז ניסן...
איזה טמבלים הם יצאו.עזרא - ארכיון
אשכרה......עזרא - ארכיון
ואם כבר לא מחברים את יום הקדיש הכללי,עם יום השואה,אז למה
לא לעשות את זה יום אחרי יום או משהו כזה..שבוע..משו...
אני דווקא חושבת שזה טוב.עזרא - ארכיון
זה מאחד רגשות,המקום שהדיכאון יתפרס על תקופה כ"כ ארוכה...תחשבו עלזה-10 בטבת,אחרי זה יש את יום השואה,יום הזיכרון לחללי צה"ל....וזה מתפרס על תקופה דווקא די קצרה...לדעתי....
פריה לא הבנתי מה רצית להגיד..עזרא - ארכיון
שבמקום מליון ואחד צומות/ימי זיכורן יהיה יותר מרוכזעזרא - ארכיון
הבעיה היא שאז כל עניין דוחק (וי"א:דופק) את השני.
זאת תקופה ממש יפה,עזרא - ארכיון
כל הימי זיכרון האלה...
ויש משהו מיוחד בזה שיש את יום השואה- (עזבו כרגע אם יש משמעות לתאריך) אחריו יום הזכרון- ואח"כ יום העצמאות..זה סוג של מבטא את התהליך...
כן, אבלעזרא - ארכיון
מה הענין בזה שהם ביחד?
וחוץ מזה- לא עניתם לי עדיין על השאלה מדוע החילונים לא צמים ב-10 בטבת, אם עוד סיבה לצום היא "יום הקדיש הכללי", כלומר- זה חשוב מאוד גם לדעתם! אז למה הם לא צמים?
יכול להיות שהם לא מודעים לזה ש10 בטבתעזרא - ארכיון
זה יום הקדיש הכללי יכול להיות שהם חושבים שזה סתם עוד יום לדתיים...
זה קצת יותר עמוק מ'חוסר מודעות'.עזרא - ארכיון
כן,הם יודעים יותר מדי טוב...עזרא - ארכיון
‏X‏ז ‏N‏ה הקט‏y‏?!למסקנה!!עזרא - ארכיון
ניראה לי שהםלא צמים בי' בטבתעזרא - ארכיון
בגלל שהם לא רואים בכלל חשיבות ליום (כמו שכולם אמרו...)
אז לכם לדעתי השאלה היא מדוע הם לא צמים בכז בתמוז....זה הרי היום זיכרון שלהם (וגם שלנו) לשואה....
זה בדיוק מה ששאלתי!עזרא - ארכיון
...עזרא - ארכיון
בכ"א- זוכרים את השאלה על הכלב נחיה (מותר להכניס לבית כנסת וכו'...) ?

דניאל ירס אמר לי- מחלוקת. ואף לדעת המיקלים ישב בקצה בית הכנסת.
(אפרופו-עזרא - ארכיון
חבר שלי הביא היום את הכלבה שלו לבית הספר! זו כלבת נחיה שהוא מאלף, והיה ממש מצחיק..בכולפן- לבית המדרש הוא לא נכנס..)
כן, אז השאלה היא למה חילונים לא צמים ביום השואה...עזרא - ארכיון
אם הבנתי נכון... ואין כ"כ מה לסכם בעניין כי אנחנו לא יודעים..
(והדתיים לא אמורים לרצות שיצומו בניסן כי "אין אבלים בניסן" שוב- אם הבנתי נכון..)
אמ.. מישהו אמר לי בקשר לי' בטבת שיכול להיותעזרא - ארכיון
שלחילונים אין מספיק חשיבות ליום הזה...
טוב,עזרא - ארכיון
כמו שבאר אמרה- אין טעם לדון במה שאיננו מבינים..
ולשאלתי..
חברי לכיתה עשה היום "סיום" סדר זרעים(משנה).
סיום= לומדים את סוף הספר\ סדר\ מסכת\וכו' במנין, מתחילים ללמוד את ההלכה\משנה\גמרא\וכו' של ההמשך ואומרים קדיש ואוכלים ושותים...
ואני שואל- מדוע? מדוע ישנו דבר כזה הנקרא "סיום" ומדוע חוגגים אותו כביכול, ואפילו תיקנו חכמים קדיש מיוחד לסיום....
אפשר לומר סתם מה שאני חושבת?עזרא - ארכיון
אם לא-פשוט דלגו על הקטע הבא....
אם כן-מעולה....

אני חושבת שזה בגלל ששמחים בלמידה והעשרה של מצוות הקב"ה...וואלה,סיימת עוד ספר וכו' על מה שהקב"ה ציווה,החוקיות וכו'.נראה לי...לדעתי....הבנתם?כי לא הצלחתי להסביר את דעתי כ"כ טוב.....חח...בהצלחה.
גם אני חשבתי ככה..עזרא - ארכיון
אבל משום מה זה לא מספק אותי ממש..
למה לא?! אתה אמור להיות שמח שסיימת עוד ספר!עזרא - ארכיון
למה לא לשמוח, זה מביא סיפוק- טפיחת שכם על זה שהצלחתי- מה רע בזה?!
קצת יותר עמוק...עזרא - ארכיון
הרעיון הוא שאנחנו מסיימים מן 'שלב' בלימוד התורה ועוברים לשלב הבא.

שמעתי פעם (מרב רפורמי) והסכמתי בהחלט- אנשים אוהבים/צריכים טקסים שמבדילים בין זמנים שונים בחייהם. החל מברית מילה ועד להלוויה.
גם פה זה אולי סוג של "טקס".

אגב-
מומלץ לקרוא את ה'הדרן'- ואת הקדיש...
הבנתי..עזרא - ארכיון
זה כבר יותר עמוק(באר- חיפשתי משהו קצת יותר עמוק מ"לשמוח"<בלי לזלזל- פשוט זה מה שחיפשתי!>)
אפרים- מומלץ למי- למי שמסיים?! פשיטא!
ואם מדובר על מי שלא עשה סיום- מאי קמ"ל?!
קמ"ל דיש דברים חשובים שכל אדם צריך לדעת.עזרא - ארכיון
(למשל את הקדיש. קצת מוזר בפעם הראשונה, אבל זה ארמית ממש קלה...)
בסדר..עזרא - ארכיון
אבל לא צריך להגזים- מי שעושה סיום- שיחזור על זה לפני כן!
איבדתם אותי בחלק של ה-לשמוח......עזרא - ארכיון
שאלה הבאה:למישו יש??
ח...עזרא - ארכיון
זו הייתה השאלה??
הרמב"ם מחמיר בנושא! לעומתו כותב הראב"ד שיש להקל במקום סכנה..
חה חה.....עזרא - ארכיון
יאללה רציני.....למישו יש שאלה?אין?לא משנה אני יגיד לכם משו ואתם כולכם תפנימו......

אם אדם מחייך בבוקר-הוא יוצא שמח מהבית.אם הוא יוצא שמח מהבית-בני הבית שמחים.אם הוא הולך ברחוב עם חיוך-אנשים נדבקים ומחייכים.אם הם מחייכים-וכו'....הוא בא לעבודה\בית ספר\לבחירתכם ומחייך,מחייכים אליו בחזרה.פתאום-הוא מרגיש מאושר,גם אם בדרך ירד גשם ולא היה לו מטרי'ה,כלב נבח עליו,גנבו לו את הארנק ח"ו וכו'....המסר שלי אליכם-בחיים,אבל בחיים אל תתעצבו,כי צריך להיות בשמחה תמיד.רק תחשבו עלזה ותראו כמה דברים זה משפר.....(מותר בעצם לפעמים להיות קצת...אבל מומלץ תמיד לחייך!!)

מוכרחים להיות שמח!!!!!בברכת שבוע מצויין ומ-ל-א חיוכים!!!

פריה
ואנשים! תהיו אנשים יותר טובים!!! אנשים עם ראש גדולעזרא - ארכיון
שרוצים פשוט לעשות יותר טוב בעולם! (הרב הרצל.....- בלי זילזול ח"ו!!)
חחחח איזה חמודות! (אל תשאלו למה אמרתי כי אין לי מועזרא - ארכיון
שג..)
יש לי שאלה..
מה ההבדל בין הרוח לבין הנשמה?
לפני איך שהבנתי הנפג זה הגוף שרוצה לעשות דברים גשמיים אבל הנשמה זאת שמחברת ביננו לבין ה' ורוצה לדברים רוחניים אז מה תפקיד הרוח??? (בבקשה בלי לכתוב שטויות זאת שאלה רצינים..)
לא הבנתי את השאלה?! על איזו רוח את מדברת?!עזרא - ארכיון
על נגיד -'המאבק של הרוח בגשמיות'?!
...עזרא - ארכיון
שאלה
שלום רב,
מהו ההבדל בין "נפש" ל"נשמה"?
(קצת קשה לי להרחיב את השאלה, אבל נראה לי שהרעיון ברור).

תודה.

--------------------------------------------------------------------------------

תשובה
בס"ד

בתנ"ך ישנם חמישה כינויים שונים לנשמה וסדרם (מלמטה למעלה): נפש, רוח, נשמה, חיה, יחידה.

כל אחד מחלקי הנפש ממונה על חלק אחר בתודעת האדם: שני החלקים הראשונים פנימיים ושני האחרונים מקיפים(כלומר תודעה המשפיעה על האדם מבחוץ). תפקיד הנשמה הוא למצע בין הפנימי למקיף.
בכללות ניתן לומר כי הנפש והרוח הם החלקים המודעים של האדם עצמו, והחיה והיחידה הם תודעת האלקות אותה הוא מנסה להמשיך על עצמו, והנשמה ממוצעת. ולכן בדרך כלל נקרא כל החלק הרוחני על שם הנשמה.

תקצר כאן היריעה מלפרט את התפקידים של כל חלקי הנפש אמנם לפחות בפנימיים ניגע.

ככלל, כתוב בקבלה שמשכן הנפש בכבד. הכבד מסמל את החלק החומרי ביותר באדם כגון תאוות האכילה וכדומה, לכן זה גם החלק הדורש את התיקון הרב ביותר.

הרוח, משכנה בלב מולדת הרגש, המעניקה צבע וחיים לכל דבר.

הנשמה, משכנה במוח ותפקידה ללמוד מתוך כך לברר את הרוח והנשמה. לכן היא מהווה ממוצע בין התודעה הפנימית ל-2 המקיפים (בהם כאמור לא נעסוק כאן).

גם בזה יש חילוקים נוספים. לדוגמא, מבואר ששכל העוסק רק בבירור תועלתי לאדם עצמו שייך למדרגת הרוח, ורק תורה לשמה, קרי עיסוק בברור רצון ה´ בעולם, נכנס למדרגת הנשמה.

לכללות הבנת העניין אני ממליץ על לימוד ספר התניא.

שנזכה להיות מעוסקי תורה לשם שמים,

אליהו.
eyfy156@gmail.com





תכל'ס, ההבדל בשבילנו הוא סמנטי.עזרא - ארכיון
אולי בספרי המחשבת העמוקים יש הבדל...
מסכימה עם אפריים....עזרא - ארכיון
אפריים- בקשה לטובת הכלל- בבקשה תנסה לנסח את הדברים שלך שיהיו מובנים לכולם (אם הבנת...)
בסדר.עזרא - ארכיון
בקשר לתגובה הקודמת-

אני לא חושב שאנחנו מבינים כל-כך את הקשר וההבדל בין רוח, נשמה נפש וכדומה.
כרגע (כלומר, ברמה שלי) אני גם לא חושב שזה חשוב.

ההבדל בשבילי, מסתכם בהבדלי לשון.

יואב לא ממש הבנתי...עזרא - ארכיון
...עזרא - ארכיון
שאלה

שלום! הייתי שמחה אם הייתם יכולים להסביר לי, ולא בקיצור, מה ההבדל בין שלושת המושגים: רוח , נשמה, נפש? מה המשמעות של כל אחד מהם? תודה מיטל


--------------------------------------------------------------------------------

תשובה

שלום מיטל.

זה יפה מאוד שאת מתעניינת במושגים נשגבים כאלו. כמובן, שיש הרבה מה ללמוד על המושגים הללו גם בתורת הסוד וגם בספרים אחרים, אבל בשביל זה צריך ללמוד בצורה מסודרת. אני אשתדל להביא כאן את ההסבר הפשוט כמו ששמעתי ממו"ר וכמו שהבנתי במהלך לימודי, וזה נראה לי מספיק כדי להבין מאמרים ושיעורים המשתמשים במושגים הללו. חוץ מזה, ייתכן שיהיו בדברים הללו מחלוקות, ולא בטוח שכל מחבר יתייחס למושגים בדיוק כמו שאכתוב. באופן כללי הדירוג בין המושגים מתאים לאופן שבו אציג אותם.

קודם כל צריך לזכור, שכל שלושת המושגים משמשים כדי לבטא את החלק העליון שבאדם. פעמים רבות כשהם מוזכרים לא מתכוונים לדקדק במשמעות המדוייקת של המושג. לכן אם לא נראה שהמדבר מתכוון להשוות בין המושגים, כנראה שאין משמעות לשימוש במושג נפש רוח או נשמה.
באופן בסיסי, משמעות המושגים היא:

נפש - החלק הרוחני שמחייה את הגוף, והוא משותף לכל בעלי החיים. כלומר, ללא הנפש הגוף הוא גוש בשר, ועם הנפש הגוף הוא יצור חי, שמסוגל לנשום ולאכול, לרוץ ולקפוץ.

רוח - החלק הרוחני הגבוה שמייחד את כל בני האדם, שבו אדם מבצע את פעולותיו הרוחניות. חלק זה כולל את הרגשות (אהבה, שנאה וכדו'), המידות (טוב לב, קמצנות וכדו'), הספרות השירה הפילוסופיה וכל שאר הפעולות שמייחדות את האדם משאר בעלי החיים.

נשמה - החלק העליון שביהודי, שהוא ניצוץ מנשמת האומה. חלק זה הוא ה"סגולה" שבעצם הופכת את היהודי (יותר מדויק לומר - הישראלי) לבריאה המסוגלת להגיע למדרגות עליונות שאף בריאה לא יכולה להגיע אליהם, כגון לימוד תורה וקיום מצוות, ובראשם הנבואה.

הנשמה, הקרבה לה', נצחית היא. גם כשאדם עוזב את העולם – הוא ממשיך לחלוטין להתקיים, ואפילו ברמת קיום הרבה יותר גבוהה, ללא מגבלות הגוף.
שוב אזכיר, שכשלומדים ספר העוסק בדברים הללו כדאי לנסות ולהבין את המשמעות המדוייקת שמחברו מייחס למושגים, כי ייתכנו הבדלים בשימוש במושגים הללו.

כל טוב,
משה, חברים מקשיבים
moshfried@hotmail.co.il


ה-ב-ד-ל-ה!!!!!!בקיצור נמרץ........................עזרא - ארכיון
(1) בהבדלה הקב"ה קוראו קדוש ועושהו סגולה,
(גם מבדיל גם שומעים),מכיוון שזו דרך כבוד ללוות את יציאת השבת.
על כל משקה אחר (מלבד יין) שאדם יבדיל,נכנס הוא בספק ברכה לבטלה,לכן יבדיל על יין תמיד.אבל אם יש מקום שרגילים לשתות משקה
אחר,כגון,בירה וכו',אפשרי.וסדר ההבדלה ידוע.
(2)אומר הבדלה מיושב מפני שמוציא אחרים ידי חובתם רצוי לעשות דרך קביעות,וכן נוהגים הספרדים.ויש אומרים להבדיל מעומד,מפני שהוא כלווי לשבת,ואין ליווי אלא בעמידה,וכן נוהגים האשכנזים.
(3) אחוז הכוס ביד ימין,וההדס (בשמים) בשמאל,מברך על היין,ואז
נוטל היין ביד שמאל וההדס ביד ימין,ומברך על ההדס ומניחו,אז מברך על האש,ואז מחזיר הין לימינו.(ושותה...)
מה עם דיבור וכו'?! יוצאים ידי חובה?!עזרא - ארכיון
תודה!!
ד"א- תכלס, צריך ליטול מים אחרונים ומה עושים וכו'?! (עלה לי כבר לפני שקראתי בעולם קטן..)
סתאם מנהג הדיבור,בתכלס הבנאדם שמבדיל מוציא י"חעזרא - ארכיון
מים אחרונים - חובה,כולנו מכירים את המשפט.
אלא גם אם ידיו מלוכלות ובין אם לא.
לא נוטלים מים אחרונים על הרצפה מפני רוח רעה,בתוך כלי מותר,
וגם על רצפת אבנים מותר,שאין רוח רעה שורה אלא בקרקע ממש.
אין נוטלים במים שהיד סולדת בהם (כל שכריסו של תינוק נכווית
בהם - רותחים בערך.) מפני שהם מרככים הידיים ומבליעים את הזוהמא,ולא מוציאים אותה.אין צריך ליטול אלא עד פרק שני של אצבעות,אבל אם התלכלכת יותר למעלה,שטוף.מים אחרונים לא נאמר
בהם שיעור,ודי שיהא בהם כדי להדיח ידיו,ואינם טעונים ברכה,
וינגבם תחילה ואח"כ יברך בהמ"ז.
למה מלכתחילה קבעו מים אחרונים,איןלי כוח להסביר,אולי פעם אחרת.
באר- כל התשובה כתובה שם.עזרא - ארכיון
בכ"א, יש שלושה טעמים בעיקרון:
1. מלח סדומית (לא שייך להיום)
2. נקיון הידייים (היגיינ"ה בלע"ז- ג"כ לא שייך להיום)
3. טעמים עמוקים.



שכחת אחד..עזרא - ארכיון
"והתקדשתם והייתם קדושים"- משום קדושה..(טעמים עמוקים זה קבלה..)
בכולופן- עד לפני חודש לא קיימתי מצווה זו כלל וכלל משום ששמעתי שהיא תקפה רק בגלל מלח סדומית שכבר ממילא לא תקף כיום, ולפיכך חשבתי שהמצווה אינה רלוונטית כלל וכלל!
עד שהחלטתי- הגיע הזמן לפתוח משנה ברורה ולגלות מה באמת כתוב שם, ולא רק מה ששמעתי מחבר או שניים, וגיליתי שמלח סדומית זו הסיבה כיום ה"יותר דחוקה" ויש עוד סיבות, ויש הרבה שסוברים שמצווה זו הינה בגדר חובה כיום!!
(וכמו בכל מקום כמעט- ומי שלא מקיים- יש לו על מי לסמוך..)
אגב- זו חובה גם לנשים...עזרא - ארכיון
אשמח לדעתעזרא - ארכיון
מאין הסקת מסקנה זאת(ספר\הלכה)
זו לא מצווה שתלויה בזמן מסויים,עזרא - ארכיון
אלא מתי שאוכלים, והטעמים קיימים גם לגבי נשים.
יש סיבה למה לא?!
מצאתי!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!עזרא - ארכיון
(1) ספר ילקוט יוסף,קנ"ח-רל"ט,ברכות,דין מים אחרונים,
עמוד רמ"ב,סעיף ב',להלן :
"אף הנשים חייבות במים אחרונים.ואף שיש שכתבו להקל בזה,העיקר
להלכה להנהיג גם את הנשים והבנות שתטולנה ידיהן מים אחרונים."
טוב,גם לא כל הבנים נוטלים מים אחרוניםעזרא - ארכיון
ככה שגם הבנות לא מחוייבות
אדוה- זה לא אמור להיותעזרא - ארכיון
הקריטריון!
אפרת- פשוט שהיה כתוב בעולם קטן שמעיקר הדין גם נשים צריכות אך מכיוון שנשים פחות נהגו לעשות כן- אם כיום אישה רוצה לעשות כן- יש לה לחשוש משום צניעות- שמא תראה "צדיקה" מדי...(זה לא אני...זה העולם הקטן..)
צדיקה מידי???עזרא - ארכיון
תסלחו לי באמת אבל מה???טוווווב.....(אוף,הייתה לי שאלה אבל שכחתי...נו טוב,נראה אם אני אזכור...)
בהלכה קוראים לזה "יהירות"עזרא - ארכיון
כנ"ל היה חשש יהירות לגבי הנחת שתי זוגות תפילין (אבל כיום אין חחש יהירות).
מה הכוונה בשתי זוגות תפילין?עזרא - ארכיון
...................עזרא - ארכיון
יש מחלוקת לגבי הסדר של פרשיות התפילין בתוך התפילין,
מחלוקת בין רבינו תם , לבין רש"י,ויש מהדרים\מחמירים,
שמניחים את שתי הזוגות.(דהיינו 2 על הראש,2 על היד)..
-עזרא - ארכיון
לדעתי העניין של "יהירות" תלוי בגורמים שונים, אם זה יעורר מהומות וכלם ישימו לב וזה נעשה בהפגנתיות אז יש בזה משו ואולי עדיף כבר שלא..אבל אם זה נעשה בצניעות וזה מקובל אז...
ככה זה גם לגבי הרבה דברים לדעתי...בהקשר למנהגים וחומרות...
שוב, כל החלטה פהעזרא - ארכיון
היא תלוית זמן ומקום- פשוט להפעיל שיקול דעת..
כדי למנוע אי- הבנות בקשר לתפילין של רש"י ור"ת:
לא מניחים את שני(ולא שתי!!) הזוגות ביחד, אלא אחד(ר"ת) אחרי השני(רש"י- זה הזוג שיש לרוב האנשים)(נראה לי שמחליפים אחדי עמידה, או ב"אשרי")
למה לא?!?!עזרא - ארכיון
יש לך מספיק מקום על הראש וגם על היד.
אני מכיר בנאדם שמניח את כולן בן זמנית!
אז ככה:עזרא - ארכיון

יש כמה שיטות:

א. להניח שתיהן בו זמנית (זה לא בעיה, הם פשוט פיצפונות).

ב. להניח רש"י עד סוף שמונה עשרה/חזרת הש"ץ ואז להניח ר"ת.

ג. להניח רש"י בשחרית ור"ת במנחה.

...עזרא - ארכיון
ולא יתביש מפני בני אדם המלעיגים עליו בעבודת השם יתברך.
יהירות זה רק במשהו שהוא לא חובה כמו בשני תפילין...
אבל אם זה חובה המשנה ברורה כותב שאפילו יעשה לפני אנשים גדולים וצדיקים ממנו.

א. אני אשמח לקבל ציטוט..*עזרא - ארכיון
ב. אני לא בטוח שזה קשור רק למלעיגים עליו..יש פה עוד עניין..

*של הקטע עם החובה והיהירות..
השבת נעם הנשמות והשביעי ענג הרוחות.עזרא - ארכיון
שנזכה לקבל קדושת שבת באמת.
שבת שלום!
שבת שלום ומבורך,אם בא לכם להגיד מתי מפקד..........עזרא - ארכיון
אם לא לא אכפת לי...
יואב- לא ענית לי..עזרא - ארכיון
או או או...יש לי קטע על שבת....עזרא - ארכיון
מי שרוצה-שיקרא,מי שלא שיפסח ויעבור לחלק הבא של ההודעה....חח

מתוך הספר "יחד כולם קדושה"-ספר סיפורים של הר' שלמה קרליבך...ע"מ 123 למי שיש את הספר בבית.....

חצקל'ה 'לכבוד שבת'....אחלה קטע.....פשוט אין לי כח לכתוב את כל הסיפור כרגע...בהזדמנות..שבוע טוייב צדיקים וצדיקות.....
...עזרא - ארכיון
שולחן ערוך א א א והמשנה ברורה מפרש
מישהו שאל לפני המון זמן. (התכל'ס מודגש)עזרא - ארכיון
שאלה: האם חובה על האדם להזהר שלא יתגלה גופו גם כשהוא לבדו, ועד כמה יש להזהר בזה?

תשובה: במסכת יומא (מז.), תנו רבנן, שבעה בנים היו לה לקמחית וכולן שמשו בכהונה גדולה, אמרו לה חכמים, מה עשית שזכית לכך? אמרה להם, מימי לא ראו קורות ביתי את קלעי שערי. ורש"י שם, הביא דברי הירושלמי, "כל כבודה בת מלך פנימה ממשבצות זהב לבושה", אשה צנועה, ראויה שיצא ממנה כהן גדול הלבוש משבצות זהב. עד כאן. ופשט הדברים, שהיתה נזהרת קמחית שלעולם לא יתגלה שערה, עד שאפילו לפני קורות ביתה לו התראו שערותיה. וכל זה ממדת  צניעות יתירה שהיתה בה לפני הקדוש ברוך הוא, שמלא כל הארץ כבודו.


ומרן השלחן ערוך (סי' ב) כתב, לא ילבש חלוקו מיושב, אלא יקח חלוקו ויכניס בו ראשו וזרועותיו בעודנו שוכב, ונמצא שיקום כשהוא מכוסה. ומבואר בדבריו שיש לאדם להשתדל להשאר צנוע אפילו במקום שאין שם בני אדם, שהרי הקדוש ברוך הוא מלא כל הארץ כבודו, וכשם שאין דרך אנשים להתגלות בצורה לא צנועה בפני זולתם, כמו כן יש להם להזהר שלא להתגלות בפני השם יתברך. להוציא בעת שאדם רוחץ עצמו וכיוצא בזה, שאז רוחץ כדרכו, שהרי אי אפשר באופן אחר, ואין בזה חשש כלל.


ובגמרא במסכת שבת (קיח, היה משתבח רבי יוסי, "מימי לא ראו קורות ביתי אמרי חלוקי", (כלומר מעולם לא נתגלה בצורה בלתי צנועה אפילו כשהיה לבד בביתו), וממה שהשתבח בכך רבי יוסי משמע, שאין בזה חיוב מן הדין, אלא ממידת חסידות בלבד. וכן האריך בזה הרה"ג רבי דוד יוסף (הלכה ברורה ח"א עמ' כב), שאין בזה חיוב מן הדין ממש, וכתב שכן הסכים מרן הרב שליט"א, שאין בזה חיוב מן הדין ממש, ומה שכתב מרן בשלחן ערוך "לא ילבש" וכו', אין כוונתו שיש בזה איסור, אלא למנהג טוב מאד שראוי לכל אדם להחזיק בו כמה שיוכל. ובפרט שעל ידי כן, יתרגל האדם שגם כאשר הוא נמצא לבדו, עין רואה ואזן שומעת וכל מעשיו בספר נכתבים, ויהיה ירא שמים, ולא יבא חלילה לידי חטא, אף שאין בני אדם רואים אותו.


והנה, אף שלכאורה אין כל כך הפרש למעשה, אם מנהג זה הוא חיוב גמור או רק ממדת חסידות, שהרי עדיין ראוי לכל אדם לנהוג כן, מכל מקום במקום צורך וכדומה, יש להקל בזה, שכן אין זה חיוב מן הדין.


והגאון רבי מנשה קליין שליט"א, בספרו שו"ת משנה הלכות (ח"ו סימן ב) כתב שבודאי הוא חיוב גמור מן הדין, מאחר שכן מבואר בש"ס ובפוסקים, והביאוהו להלכה בעלי השלחן ערוך בסתם ולא חילקו בין אדם גדול לסתם אדם. ומה שהשתבח רבי יוסי במה שלא ראו קורות ביתו אמרי חלוקו, אין זה מחמת שמנהג זה הוא חסידות גדולה, אלא מפני שאין רוב העולם נזהרים בדין זה, והיה רבי יוסי משתבח שהוא נזהר בזה. והביא ראיה לדבריו גם מדברי הגמרא שהזכרנו, מדברי קמחית, שאמרה "מעולם לא ראו קורות ביתי קלעי שערי". ובאמת שיש לדחות את דבריו בזה, כי דוחק גדול לומר שבזמן רבי יוסי היו רוב העולם מזלזלים כל כך בדין גמור עד שהיה רבי יוסי משתבח שהוא אינו מזלזל. גם פשט דברי הגמרא מורים שהם ממידת חסידות. ומה שהביא ראיה ממעשה קמחית, לא רק שאדרבא שם נראה יותר שמידת צניעות וחסידות גדולה היתה בה, אלא שבספר מנורת המאור כתב, שלשון גוזמא (הגזמה) נקטה הגמרא בזה, שהרי אי אפשר שלא ראו קורות ביתה קלעי שערה, שהרי היתה רוחצת ומסתרקת, אלא דרך הפלגה אמרו כן, על שם שהיתה צנועה ביותר.


ועל כן למעשה, אין בזה חיוב מן הדין כלל, אלא מנהג טוב וראוי לכל אדם להתנהג בצניעות גם בחדרי חדרים כפי כוחו, ומתוך כך תתקע בלבו יראת ה' טהורה, ויזכה לרוב טובה. וכל המוסיף בצניעות שכזו, תבא עליו ברכה. ולא לחינם הביאו מרן השלחן ערוך בספרו שאינו עוסק במנהגים בעלמא, אלא כולו מלא בעיקרי הדינים שילך האדם לאורם, וכאן כתב לנו מנהג זה שהוא חשוב עד מאד ונכון לכל אדם לנהוג בו כפי כוחו. אולם במקום צורך אין חיוב לדקדק בזה, ובפרט במקום שדרך בני אדם ללכת גלויים, כגון בבריכת שחיה וכדומה, שאז יש להקל בזה.

 

העתקתי את זה מ'הלכה יומית' שאני מקבל כל יום במייל. מומלץ (למרות שהם מביאים בעיקר פוסקים .(.ספרדים

ת'אמת שכברעזרא - ארכיון
הכרתי את זה מהמשנה ברורה, אבל תודה על ההרחבה בנושא בכל מקרה!
נ.ב: מה הבעיה בדיוק עם פוסקים ספרדיים(שאלה רטורית)?
ואיך אני מקבל ת'הלכה יומית הזאת?
כי...עזרא - ארכיון
אני אשכנזי, אז אני נוהג ע"פ פוסקים אשכנזים.




מה לא מובןעזרא - ארכיון
במילה רטורית!?
חאחאחאחאחאחאחאחאחאחאחא............................עזרא - ארכיון
אפרים ראה הוזהרת!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
(1) מממלאך המוות.
(2) רק לידיעתך : לאריאל שרון עשו פולסא דנורא בעקבות מעשיו
הרעים,וכן הרב עובדיה יוסף התרגז עליו,קם ואמר "שיקבל באנה אחת
ב!!ראש!!יישן ולא יקום!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
יש לי שאלה קצת פילוסופית....עזרא - ארכיון
נכון אנשים אוהבים להסתכל על הכוכבים?(אני לפחות כן...)אבל בלי קשר אליי,"קריאה בכוכבים"היא ע"ז,אני צודקת??(לא שחשבתי לעשות אתזה אי פעם,אבל סתם תהיתי....)
מסובך ביותר.עזרא - ארכיון
תלוי למה את קוראת 'קריאה בכוכבים'.
לא יודעת...שמעתי עלזה פעם...עזרא - ארכיון
נראה ליעזרא - ארכיון
שהיא מתכוונת לקריאה בכוכבים סטייל פרופסור טרלוני..
קריאה בכוכבים?!עזרא - ארכיון
(איזה מצחיקים הדברים האלה : מזל טלה הכוכב השולט שלכם נע קצת
מערבית,וזה מסכן מערכות יחסים בנוייות,קחו לעצמכם קצת אוויר לנשימה,הירגעו,זהו זמן טוב לעסקים!)
אני לא יודע בדיוק אני צריך לבדוק...
לא,כן...לא בטוחה...חחעזרא - ארכיון
בכל מקרה-למה לא אומרים 'גאל ישראל' בערבית,כי הרי במסכת ברכות כתוב שצריך לסמוך "גאולה לתפילה"?אשמח לקבל תשובה...
אומרים גם אומרים...עזרא - ארכיון
אבל אח"כ אומרים 'השכיבנו'.
נכון,אבל לא אומרים סמוך לשמונה עשרה...עזרא - ארכיון
אז השאלה שלי היא למה....
כתוב בגמרא...עזרא - ארכיון
שזה נקרא "גאולה אריכתא", כלומר:
למרות שצריך היה להתפלל(עמידה) סמוך ל"גאל ישראל" החליטו חכמים ותיקנו להגיד "השכיבנו", וזה "כגאולה אריכתא דמיא"- גאולה ארוכה, כלומר- המשך של ה"גאולה" ולכן אין הפסק!
ד"א- אותה שאלה בדיוק נשאלת בגמרא(ברכות ד',עמוד ב'), ועוד- נשאלת אותה השאלה לגבי אמירת "ה' שפתי תפתח" "לפני" העמידה, ועונים את אותה התשובה: "כגאולה אריכתא דמיא".
אה..אוקייעזרא - ארכיון
תודה!
עיין עוד בשו"ע או"ח קי"א.עזרא - ארכיון
חשבתם פעם.........................................עזרא - ארכיון
(1) לקנות "אצבע" לספר תורה של הסניף?!
(2) לתקן את המקל השני של הפעמון?!
|2 |1
| |
------ ------
! !
! "ספר תורה" !
! !
! !
! !
! !
______4________

מקרא מפה : 1 - מקל פעמון!2 - מקל פעמון!3 - התחתית של הספר תורה,(מניחים את התחתית על הבמה,ואז הספר עומד על הבמה).
(אז המקל פעמון השני של הספר תורה הרוס (בלשון אחרת - לא קיים!)

(3) הכיסוי של הספר תורה,לא מוחזק טוב על הספר תורה,או שמה
שמחזיק את הכיסוי לא טוב,לא יודע בדיוק,מה שבטוח שזה לא מוחזק
טוב.
(4)ומה בקשר לספר השני?!יש בו טעות בלתי ניתנת לתיקון או מה?!
סתאם אם מישהו יכול להסביר לי...
מקרא חדש!!!עזרא - ארכיון

(1) רואים את האצבע של ספר התורה?!למה אין לנו דבר כזה?!?!
אצבע של קריאת התורה....

(2) רואים את הפעמונים?!אצלנו אין את אחד המקלות שעליו שמים את הפעמונים!!!
(בצד שמאל יש אדם מבוגר,בצד ימין איזה מתולתל,ובאמצע מאחורי הספר יש מישו שנראה כמו אבישי סבן נכון?!)
(3) אין מטפחת של הספר תורה,זה הרבה יותר נוח כי אז לא צריך כל שניה לפתוח ולסגור!!!!!!
(4) במקרה הזה אין לספר תורה מעיל כמו רוב ספרי התורה הספרדים,אצלנו יש.מקרה שונה.
והמעיל של הספר תורה לא מוחזק טוב על הספר תורה,בגלל הסקוצ'ים או מה שזה לא יהיה שמחזיק את זה,
זה לא מוחזק טוב!!!!!

שכרה אתה צודק אבל אנחנו לא רואות כלוםעזרא - ארכיון
כי אנחנו מאוחרה ואנחנו לא רואות כשפותחים את הספר תורה
יש בספר השני טעות!!למה אי אפשר לתקן אותה!?!??!?!?!עזרא - ארכיון
אפריים... הציטוט שנתת ממש לא ענה לי על השאלה.עזרא - ארכיון
ההלכה באופן כללי היתה ידועה לי. השאלה שלי היתה עליה, למה?! אבל לא נחזור על כל הדיון... התימצות שלו היה שהיתה לי בעיה עם ההלכה הזאת בגלל שזה כאילו מוריד מערכו של הקב"ה והופך אותו להיות כאילו בשר ודם, עם רגשות ויצרים כמו של אדם בשר ודם ח"ו.. (זה היה תימצות, להרחבה- בסניף...)
באר-עזרא - ארכיון
אין לי מושג על מה דיברת עכשיו מהסיבה הפשוטה- זה קצת מעצבן לחזור אחורה בהודעות שכבר חשבנו שמיצינו...פספסת- פספסת..
חיים- הספר במצב כה גרוע שאי- אפשר לתקנו!
מי שיודע על מישהו שמוכן לקנות ספרים כאלו- שיודיע!
(חיים- הוא באמת דומה לי- אבל רק לפי הראש..)
...עזרא - ארכיון
אני חושבת ואין לי מושג כמה עולה ספר תורה שצריך להתחיל בגיוס כספים...ובקשת תרומות..חבר'ה-בכל זאת....אבל אני נוטה לא להיות כ"כ מחוברת למציאות בענייני כספים אז..
(נצל"ש-זה מזכיר לי איזה הסרט עם אדם סנדלר....)
חחח...עזרא - ארכיון
את באמת קצת לא מחוברת....כל עוד יש לנו ספר אחד פעיל (ב"ה בעה"ר) אנחנו לא מתלוננים...
אהה...אוקיי....עזרא - ארכיון
טוב....סבבה..(לי נראה שכן מתלוננים,אבל לא משנה...)
מה עם אצבע?!?!?!?!עזרא - ארכיון
שיואו,עזבו,אני בכל מקרה מתפלל בבית כנסת,
זה הרבה יותר נוח,אין לידך חבורה של ילדים יצורים,
אין רעש,לא צריך להשתיק כל שניה.
(והתפילה ספרדית,כולל המנגינה הספרדית של הוצאת הספר
תורה,שאף אחד בסניף לא נראה לי זוכר אותה.....)
טוב..עזרא - ארכיון
בא נחזור להלכות...למי יש(שאלה)?
צלקת בראשעזרא - ארכיון
ממכות עם הסקה ועם רצפה נחשב לגבריות אמיתית?
כי אחרי הכל יש לי כמה.
אוווו.......כואב.......לא?!עזרא - ארכיון
אם כן,כעת השאלה הנשאלת היא ;
מזה או בלשון אחרת,מיהו הגבר האמיתי?!
(לא לענות תשובות מפגרות כמו "מעל בר-מצווה")!
תשובה מהותית,קשורה גם למכות,קליר?!
(באר- "איזה זיינוקות אתם!!")עזרא - ארכיון
חיים- יש לך צלקת ממכות ?
אני מעדיף לא לדבר על זה...........................עזרא - ארכיון
אשכרה לא.כל המכות שקיבלתי לא דרשו צלקת.זה היו מכות נקיות,
חגורה,מקל,אפילו אבן,גם לא.בכיתה זה עובד על חניקות סטירות
ואגרופים,זה לא כזה אגרסיבי.אז אין....
קצת סטינו מהנושא....עזרא - ארכיון
לאף אחד אף פעם אין שאלה....אשכול משעמם............עזרא - ארכיון
אל תתלונןעזרא - ארכיון
אלא תעשה מאמצים להחזיר לו את החיים או שתדאג שיסגר!
אני בעד להעלות את השאלה שלך עקיבא....עזרא - ארכיון
אז ברשותך.....האם מותר לבנות לשחק כדורגל בסניף,ואם כן אז באיזו צורה?...(לדעתי מותר,אבל לא ניכנס לזה...מי שעונה,נא לענות באובייקטיביות...תודה....)
אין לזה שום משמעות של צורה!!!!(כדרוגל נשים.......)עזרא - ארכיון
בכל אופן,שישחקו,למישהו אכפת?!בכל מקרה אתן אומרות לנו לעוף,
(אהמ,שיראל) בצורה גסה לחלוטין...אז אל תתפלאו אם משהו קורה!!
כן, אבל יש תנאים:עזרא - ארכיון
(כמו בחפץ חיים יומי, מי שלומד...)
1. בשקט ובלי צרחות.
2. בזהירות (לא לסדוק קירות וכו', לא להרוס כדורים).
3. שלא יהיו בנים שם.
4. המשחק יתנהל לפי חוקי הכדורגל/הסטנגה.
כמעט נכוןעזרא - ארכיון
מותר אם אין בנים באיזור- צניעות.
מבחינה הלכתית לא אמורה להיות שום בעיה אחרת.
אבל אם אתן רוצות אל תעשו את זה דווקא כשיש הרבה בנים שרוצים לשחק כי אז זה סתם יגרום לחיכוך וזה יהיה לרעה ממש!!! לכן צריך לעשות את הדברים האלו בחכמה ובלי בלגאנים.
ואתם גם עושים בלאגנים......עזרא - ארכיון
רק שאצלנו זה לא כואב....עזרא - ארכיון
אני חושבת שעקיבא צודק...עזרא - ארכיון
ההגבלות צריכות להיות של צניעות בלבד:
א. לא לשחק כשיש בנים
ב. לא לשחק בדיוק כשהם גם, כדי שלא יהיו חיכוכים מיותרים וכו'...
למה לנו יש הגבלות תמיד?!עזרא - ארכיון
ז"א-
הפעם לבנים יש.:לא להשטלט על החדר של הבנות(אני מדגישה של הבנות)כל יום שלישי ומוצ"ש,תגוונו קצת....
וכשהבנות כן משחקות,אל תעשו דחקות כמו ילדים קטנים,כי זה לא מעלה את הרמה שלכם בעיני אף אחד!
God bless the all rules, Amenעזרא - ארכיון
(באר ופריה - זה לא אישי) ; להלן "הגהות חיימיקו" ;
אני אשכתב את שתי ההודעות האחרונות ;
סוגריים זה שִכתוב,(של מילים חדשות) - כמו זה!!איקס זה הורדת מילה,(X) - כמו זה!! ;
(1) "אני חושבת שעקיבא צודק..."
ההגבלות צריכות להיות (X) (כאלו) בלבד :
א.לא לשחק (אותה) בנים.
ב.לא לשחק (אותה),בדיוק כשהם (X) (משחקים),כדי שלא יהיו (חיוכים) מיותרים וכו'...
(2) "למה לנו יש הגבלות תמיד?!"
הפעם לבנים ישX) להשתלט על החדר של הבנות,כל יום שלישי ומוצ"ש
(אל) תגוונו!!וכשהבנות כן משחקות (אותה),(אז) תעשו דחקות כמו ילדים קטנים,כי (בנות לא אמורות לשחק כדורגל,וכי הרמה שלכם מעניינת את הסבתא)!!
לא הבנתי שום דברעזרא - ארכיון
מה-X...
גמני לא ממש הבנתי...עזרא - ארכיון
שטיות כאלו לא שמעתי הרבה זמןעזרא - ארכיון
עוד דבר שלא הבנתי הוא מה זה החדר של הבנות, אם מדובר בחדר הפנימי אז זה בושה שהרי שם היו כל החברותות שלי בלימוד בסניף, איך אפשר לעשות מזה חדר בנות?
כי הכמות שלנו הבנות,עולה קצת על הכמות שלכם....עזרא - ארכיון
וזה לא הוגן לדחוס אותנו בחדר השני...(הקטן יותר)מילא,אתם רוצים לעשות חברותות,סבבה...אני עפה...אבל אם זה למשחק סטנגה שבאופן תמידי מתקיים שם,זה כבר מתחיל לעצבן ממש...אין לי בעיה בכללי אם אתם רוצים לשחק שם פעם בחודש,אבל כל שלישי ומוצ"ש הבנים משחקים שם...וזה סתם מחרפן שצריך לעבור עם קסדה כל הזמן(זה בהגזמה,אבל זה די נמאס........)טוב?!
אולי תחזרו לנושא של האשכול???עזרא - ארכיון
הפעם שני- אמרת משהו במקום! חח..עזרא - ארכיון
יש למישהו שאלה?! (זה לא שאני מזלזלת בדיון אבל הוא לגמרי סוטה מהאשכול היחיד הרציני בפורום!)
כן-עזרא - ארכיון
האם גם אתם חושבים שצריכים לאסור על הפצה של עולם קטן ? (ו/או להפיץ את זה בבתי השימוש ברחבי הארץ...).
לא, וזה לא שאלה הלכתית או קשורה!!!! לכן גם לא נפתחעזרא - ארכיון
את זה כאן לדיון...

יש למישהו שאלה?!
יש לי שאלה?!?!עזרא - ארכיון
אוקיי אז ככה... אם בנאדם בא לחברו ומבהיל אותו ממש עד שהחבר פונה למשל לעזרה בדבר הזה0למשל:ששיקרו לו שפלוני נחטף ואז פנה למשטרה)אז לא רק ששיקרו לו בדבר חמור אלא גם הוא עשה עזאקת שווא סתם והרי אומרים:אל תשקר ב10 הדיברות(נראה לי לא זוכרת)אז מה הדין לגבי זה?והאם מותר בכלל לעשות את זה??(מיכל)
לפי דעתיעזרא - ארכיון
קודם כל זה לא רשום בעשרת הדברות, אבל רשום "מדבר שקר תרחק".
לגבי האם מותר לעשות את זה: אם יודעים שהבן אדם הזה רגיש מאוד עד שהוא מסוגל להתקשר למשטרה או לחטוף הלם,אז ברור שאסור לעשות את זה. אבל אם יודעים שאותו אדם לא יתרגש מזה אז אני חושב שיש אפשרות אבל לא למתוח אותו יותר מדי.
כמובן עדיף מלכתחילה לא לעשות את זה, לפעמים זה מסוכן.

לילה טוב ושבוע מעולה!

"לעבוד על אנשים"עזרא - ארכיון
זה אחד הדברים היותר מסוכנים- ולא רק פיזית!
יצא לי להיחשף לכמה מקרים של "לעבוד על מישהו", ואני מבטיח לכם-זה יכול להיגמד הרבה פעמים ברע ובפגיעה פיזית ונפשית של שני הצדדים!

יש ת'סיפור המפורסם שתמיד מספרים לפני הטיול השנתי הראשון, על הילד שהתכון ב"סה"כ" לצבוע את חברו בלילה עם משחת שיניים.
הילד אכן קם לצבוע את חברו, וחברו, שלא ידע ממש מה הוא עושה, בסה"כ הוא ישן! הרגי שמישהו נוגע לו בפנים ואינסינקטיבית הרים את ידו(=נתן אגרוף) לכיוון חברו- בדיוק בלב...

גם אם זה אמיתי וגם אם לא, אני ממש שמח שהעלת את השאלה הזאת, משום שזה רק מדגיש את המשמעות של כל דבר קטן שאנו עושים! ועד כמה צריך להיזהר בכל דבר!
יהי רצון..
תודה רבה!!!!!!עזרא - ארכיון
תודה רבה דניאל ואביש תשובות ממש טובות!!!10 (מיכל)
למישו יש שאלה?עזרא - ארכיון
תשובה ושאלהעזרא - ארכיון
אני מסכים עם מה שנאמר, יש בעיה בכלל עם שקרים וכל שקר שיכול להביא לדברים רעים הוא גרוע כפליים.

מי היה בזמן האחרון בשדרות? אני שואל כי פשוט היינו שם עם השיעור בשבת והדברים שרואים ומרגישים כשנמאים הם חזקים וקשים, כמאמר הכתוב "צריך להיות שם כדי להבין".
תודה עקיבא!!!עזרא - ארכיון
אני לא הייתי אפילו פעם אחת..עזרא - ארכיון
ובאמת- אני לא ממש חושב שאני אועיל שם יותר מדי...בנוסף לעניין הסכנה- שלא יועיל לאף אחד אם אני אפגע סתם...
ולא- זה בכלל לא מתוך אנוכיות או משהו- זו באמת דעתי...
לא דנו בזה פעם בהרחבה??עזרא - ארכיון
אחד הדברים שיכול להועיל.עזרא - ארכיון
זה לערוך שם קניות.
יש פול אנשים שעושים את זה.עזרא - ארכיון
יש משהו אבל אני לא מסכיםעזרא - ארכיון
הייתי שם שבת שלימה וראיתי איך אנשים חיים שם, היינו ונפלו רק שנים בלילה וזה כלום. בצהרים עשינו פעילות לילדים בגינה וכל הסיבה שבאו היא שבקצה הגינה יש מקלט ולכן יצאו. יש שם תחנות אוטובוס מיוחדות ממוגונת מבטון כדי שיהיה אפשר להתחבא בשעת הפגזה ועוד כל מיני דברים נוראים כמו חורים במגלשה בגלל קסאם שנפל ליד.
אבל אחרי כל זה האנשים אמרו לנו שמה שעשינו שם שחיזק אותם היה מדהים והם וגם אנחנו יצאנו עם כוחות. לכן אני מציע למי שיכול לארגן לעצמו קבוצה לצאת איתה וללכת ולחזק כי כולם בסוף יוצאים עם משהו. כדאי מאוד.
בא נגיד ככה..עזרא - ארכיון
למרות שקשה לחשוב בראש כזה כי ב"ה "לא תביאנו לידי ניסיון" ובכל זאת: נניח שאתה חס וחלילה היית במצבם- איך היית מרגיש אם כל יום היו באים אליך אנשים (אני לא מדבר על הקניות) ומעודדים אותך? לא קצת תחושה של בגידה- שאחרי יום- יומיים הם הולכים ואתה נשארת עם כל ה*** אצלך בגינה? לא תחושה של "עוד פעם אלה.."
..כלומר- באמת ש"אולי- ואולי לא"..אני פשוט חושב שזה מה שהם מרגישים באמת... מה ציפית שהם יגידו לך? "תלכו הבייתה- תודה שהייתם פה יומיים מחייכם היפים- אבל לנו זה לא עזר בגרוש, בזבזתם ת'זמן שלנו ושלכם שלום"??
אולי מחד גיסא הם באמת מרגישים בגידהעזרא - ארכיון
אבל מאידך גיסא זה גם בטוח מחזק אבישי,לחשוב שיש אנשים שבכל זאת כן אכפת להם.ז"א-הם הרי יודעים שיש אנשים שלא שמים קצוץ על המצב שלהם,אבל הם רואים עכשיו שכן יש אנשים שמחרפים נפשם ביחד איתם כדי להעביר איתם יום יומיים ולגרום להם לחייך.לא לגרום להם לחשוב שהחיים מושלמים,אלא לשמח אותם.ולהראות להם שיש אנשים שבאמת באמת באמת אכפת להם.
אבישי אני ממש לא מסכימה איתך!!עזרא - ארכיון
זה כמו שתגיד(להבדיל) שלא צריך לבוא לניחום אבלים ,כי מה המשפחה תחשוב? עכשיו אתה בא יושב,מנחם,ואז ממשיך עם החיים שלך?
לא .עובדה שהם צריכים את הניחום הזה!!
טוב ,מצדי אפשר להמשיך אבל זו פינה הלכתית....
תכלת-את יכולה לפתוח פינה הלכתית חדשה ,אבל את האשכול הזה לא לסגור?
אני מצטרף למתקפהעזרא - ארכיון
על אביש וחוזר וטוען, יש שם אנשים שיודעים טוב מאוד שליותר מחצי מהאנשים במדינה הזאת לא אכפת מהם, אבל כשמשהו בא ומראה להם שמחזקים אותם ושאכפת מהם זה נותן להם כוח ועוד רצון להמשיך ולהישאר ולא לברוח, מראה שאנשים באמת אכפת להם למרות שהם לא יכולים לבוא ליותר מיומיים. התושבים גם לא מצפים מאנשים שיש להם משפחות לבוא ולהישאר כדי לחזק, כי הם כבר אומרים לאנשים שהם כבר עושים מעשה מסוכן בזה שלא בורחים ולא צריך להביא עוד אנשים שיהיו בשר תותחים, רק מה לעשות ולהם אין לאן לברוח.
פגשנו בשדרות אדם שאמר שהוא כבר 50 שנה שם והוא לא הולך כי שם הוא איבד את אשתו ואת בנו ואין לו מקום אחר והוא גם לא מפחד, אבל כשאנשים באים מבחוץ גם אם לזמן קצר להראות לו שאיכפת ושמחזקים אז זה דבר שממלא אותו באושר והוא היה בדמעות לפני סוף השבת.
הוצאת לי את המילים מהפה...עזרא - ארכיון
זה די מה שאמרתי....עזרא - ארכיון
לא יודע...עזרא - ארכיון
אתם באמת נשמעים משכנעים וזה..
אבל לא נראה לי..אני פשוט לא חושב כך... ואפילו אני טועה- אני לדעתי אלך לשם וארגיש שלא הועלתי בכלום...
נ.ב: אדוה- בקשר לקטע עם האבלים- זה בכלל לא אותו דבר, יש לי מה להגיד בנושא, אני פשוט לא רוצה לומר את זה כאן משתי סיבות: א. זה לא המקום לדון בנושא הזה. ב. זה ימעיט מערך הדברים והדברים לא יובנו כראוי, וזה דיון פסיכולוגי עמוק שלא אמור להתבצע דרך מסך..
וגם לא פנים מול פנים.....עזרא - ארכיון
והוספתי להבדיל.
אבל לא חשוב,אם הייתי בן אדם אחר מין הסתם הייתה מסכים איתי...
אוקיי אז אם הבהרתם תדברים...עזרא - ארכיון
אז יאללה פה זה פינה הלכתית אז תשאלו שאלות!!!!!!!!!!לא אם כדאי או לא ללכת לשדרות!!(ואל תחשבו שבעיני זה לא חשוב אלא שדברים כאלה אומרים בשיחה אישית)
אדוה- מה נסגר?!עזרא - ארכיון
לא נגדך ולא בטיח! מה הקטע??!
ממש לא הבנתי למה לא פנ"פ ומה הוספת להבדיל!

נקודה למחשבה- בשביל דיון צריך שני אנשים שמוכנים להקשיב, ובסופו של דבר יהיו מספיק שלמים עם עצמם בכדי להשתכנע- אם הם באמת מאמינים בזה!
תודה על החינוך המסור...עזרא - ארכיון
אני בכיף מוכנה להקשיב!!אני רק לא מבינה למה כל דבר שני שאני אומרת לא מתקבל על הדעת??יש לי חשיבה עצמאית....
אני מציע שנעצור את זהעזרא - ארכיון
פה ועכשיו.כל מילה כבר מיותרת, אביש טועה וכולם כולל אותו יודעים את זה הוא פשוט לא יכול להסביר לעצמו למה.
וואו עקיבא!עזרא - ארכיון
מה שכתבת הרגע היה פשוט.....אין לי מילים!!בגלל שהוא לא חושב כמוך,אתה פוסל אותו?!?!תסלח לי,אבל זה ממש דוחה..וזאת הייתה הפסילה הכי פסילתית שראיתי מימיי!!!אני פשוט בהלם!!!אני במקומו הייתי ממש נפגעת.אני...אין לי מה לומר לך חוצמיזה שמה שאמרת עכשיו היה אגואיסטי.(והרבה מעבר לזה,אבל כאן,זה בטוח לא המקום!!)
מר פפר היקר...עזרא - ארכיון
'תה יודע מה- פשוט אתעלם.....
כמו שכבר אמרתי:"בשביל דיון אינטילגנטי צריך שני.."

אדוה- זה ממש לא ש"כל מה שאת אומרת לא מתקבל על הדעת"!
את צריכה להבין דבר פשוט: כל האנשים בעולם! כולם! כל אחד ואחד מהם! שונים אחד מהשני כשני קצוות תבל!

לכל אדם חשיבה משלו והבנה משלו("לכל אחד מהם שפה משלו ודרך משלו להגיד שלום" ועוד שירים רבים שקצר המקום מלהביאם..)
יכול להיות שאופן החשיבה של שנינו, או בעברית- תפיסת עולמנו- שונה לחלוטין- וזה נורמלי לגמרי!

אני שוב מזכיר, שאני מכבד אותך לגמרי(ואני מקוה שזה הדדי), ובכלל משתדל לכבד דעות של אנשים, כדי שלא אהפוך לרובוט שהולך על פי תוכנה מוגדת מראש, על פי תפיסת עולם אחת מקובעת!
ודאי שתפיסת עולם צריכה להיות חדה, ברורה ומוכחת, אך זה לא אומר- לא להיות פתוח להקשיב לאחר ולנסות לקבל את טענתו, ושוב- להיות מספיק שלם כדי להסכים איתו במידה שהוא צודק..
ממש מצטער על העומק...הייתי חייב..
(נ.ב: השתדלתי שזה יהיה קריא, וזו המלצה לדעתי לכולנו- כשכותבים משהו ארוך- נסו לחלק אותו לפסקאות ומשפטים- שיהיה קל..)
לא קראתי שום הלכה ב9 (?) אשכולות האחרונים!!!!!!!!!עזרא - ארכיון
ואלוהים יודע מה הקשר של כל מה שאתם מבלבלים עכשיו...
הצדק איתך!!עזרא - ארכיון
ו- לשאלת השבוע!עזרא - ארכיון
מישהו יודע מה עושים כשפורים יוצא בשבת אם אסור לעשות סעודת מצווה בשבת? (שאגב יוצא השנה)
כן,פורים משולשעזרא - ארכיון
קריאת מגילה חמישי בלילה שיש בבוקר.
ומתנות לאביונים ביום שישי ,ומשלוח מנות וסעודה ביום ראשון.
תקנו אותי אם אני טועה...(טוב לא צריך לבקש את זה ,יעשו את זה גם אם אני לא יגיד)
שכחת מה קורה בשבתעזרא - ארכיון
קריאת התורה ועל הניסים,לגבי השאלה של יהודית- למה שיהיה אסור? ועוד איזה סוג של סעודת מצוה, אם יש אפשרות לדחות יכול להיות שיש עניין לדחות אותו כדי לא לערב שמחה בשמחה
אתה צודק אבל זה לא נשאר בגדר של אפשרותעזרא - ארכיון
זה ממש אסור מאותה סיבה.
עוד שאלה?!עזרא - ארכיון
ד"א, נצל"ש- יש למישהו מושג באיזה יום יהיה השוק פורים של הסניף?!
אני רק מוסיפהעזרא - ארכיון
שעושים אמנם את הסעודה ראשון אך- בלי אמירת "על הניסים"
ומה זאת אומרת אסור... לא רצוי...
לי אמרו שאסורעזרא - ארכיון
ואני תולעת קטנה ,שעושה מה שאומרים לי
חזרה לעימות.עזרא - ארכיון
(מצטער על האיחור, יש איזה באג באינטרנט שלי שחוסם לי אשכולות שהם עוגן. כרגע אני בישיבה.)

ובכן- אבישי לענ"ד אין צורך להתפלסף ולבלבל ת'שכל על ההרגשות של התושבים. האם מי שיושב חולה בבית ובאים לבקר אותו- מרגיש נבגד אחרי שעוזבים אותו? זה פשוט לא קשור לבגידה.
"בזבזתם לנו ת'זמן?" אולי משהו יותר בסגנון - "הוצאתם אותנו מהשגרה העצובה שלנו לקצת שמחה/משחקים/שוק פורים/שיחות וכו' וכו'.

אפרים יקירי,עזרא - ארכיון
האם שמעת אותי מוציא את המילה "נבגדים"(וכן כל הנרדפות) ממקלדתי?
לא נראה לי..
המורה שלי סיפר לי לפני כמה ימים על מיילים ששולחים לו מ"ועדי הפעולה בדרום", והפואנטה היא...
טוב עזבו- אני פשוט אעלה את זה כשהוא ישלח לי את זה..."תמונה אחת שווה אלף מילים"
אנחנו רצינו לעשות בבצפר משו לילדי שדרות,עזרא - ארכיון
שוק פורים/להזמין אותם להצגה ולהכתרה שלנו וכשההנהלה התקשרה אליהם הם התייחסו אליהם בצורה לא נחמדה במיוחד...
לפי מה שהבנתי הם ממש לא רוצים טובות מאנשים אחרים, הם אפילו בקושי הסכימו להקשיב להצעה שלנו ואמרו שהם לא צריכים כלום... או במילים אחרות- שנעזוב אותם..
אני לא מנסה להאשים או משו, אני רק אומרת שלפעמים לא טוב לחנוק אנשים יותר מידי וכדאי לתת להם את המרחב שלהם.
אני בטוחה שהם לא נהנים כל הזמן לארח אנשים אצלם ולהיות נחמדים לאנשים שבכלל לא נמצאים שם כדי לדעת מה קורה...זה לא מצב פשוט כ"כ וצריך לדעת מתי להרפות.
חיכיתי להערה הזאת!עזרא - ארכיון
תודה רבה יפעת!
I rest my case!
אני הייתי שם שבוע שעבר,עזרא - ארכיון
הייתי ברביעי-חמישי-שישי.
אביש, אני ממש מבין את מה שאתה אומר, גם אני חשבתי ככה קצת לפני שנסעתי, אבל בכל זאת החלטתי לסוע ועכשיו ברור לי מה לעשות. לא שאני יודע כמה עזרתי, אבל אני יכול לספר לך כמה האנשים שדיברנו איתם (היסתובבנו בין הבתים) שמחו שדפקנו להם בדלת ושאלנו אותם מה שלומם, אם הכל בסדר ואם הם צריכים משהו, זה פשוט העלה להם חיוך על הפנים, לפעמים גם ניכנסנו לבתים ודיברנו עם אנשים וניראה לי שזה עזר שהיה להם עם מי לדבר. וגם סתם ככה שיחקנו עם הילדים שם וזה ממש שימח אותם!
בקיצור, לדעתי מי שיכול לסוע לשם שיסע, זה ממש עוזר להם ולדעתי גם לעצמך...
אביש, אם אתה רוצה עוד חויות (ויש המון) אתה מוזמן לדבר איתי...
הבנתי מה שאתה אומר..עזרא - ארכיוןאחרונה
ולא נותר לי לסיים את הדיון כדיפלומט טוב:
(אני אקרא לזה בעד ונגד..):
- יש דעות בעד ויש דעות נגד.
- נראה שדעות הבעד עולות על דעות הנגד.
- שכל אחד יחשוב לעצמו איך הוא לדעתו הכי יכול להועיל- אם בנסיעה, אם בכל דבר אחר..
כך אני הבנתי...יומטוב
..בתוך בני ישראל

פשוט 

כ"כ לבד לי

וזה לא אמור להשתפר איכשהו מתישהו

לא משנה מה,

..בתוך בני ישראל

כל העולם סוגר עליי

לא לזה התכוונתי כשביקשתי חיבוק,

רק אומרת שקחי בחשבון שזה פורום שמופיע ב'אחרונים'אונמר

של הראשי..

הוא לא מהמוסתרים.

היא כותבת פה שנים, נראה לי שהיא מודעת לענייןאנונימי (2)
אוי, מה קרה?מקפיצים נטושים
רוצה לשתף יותר?אנונימי (3)אחרונה
גם הכתיבה והתיאור כאן בטח יעזרו לך לפרוק (ואחכ ייקל עלייך להתמודד)
נראה פורום כמעט פעילמקפיצים נטושים

יחסית....

מדהים אחרי כמה פורומים נטושים כאלה אני עוקבתעשב לימון

ורואה את ההקפצות שלך

מישהו שם לב אליימקפיצים נטושים

 

 

איך שמים מעקב על פורומים כאלה?

יש כוכב ליד השם של הפורום- צריך שהוא יהיה מלאעשב לימון

אחר כך אפשר לראות את כולם בכותרת "עדכני"

🤩טויוטהאחרונה
..בתוך בני ישראל

כל הלב הוא רק הצטברות של רגעים

כל רגע הוא רק הצטברות של רגשות

כל רגש הוא רק הצטברות של לבבות

לנשום 

..בתוך בני ישראל

נצח של רגעים ששורפים מבפנים

אבל, זה יעבור

 

 

קור בועראנונימי (פותח)
אני שוכב שם על הרצפה, מרוקן, דומם.
שוכב במקום של עומדים מתאמץ להחזיק את הראש מעל המים הגואים, רק להצליח לנשום איזו נשימה של חמצן.
לעמוד לבד להיות איתן.
..בתוך בני ישראל

האם הוא אנוס גוף או אנוס נפש

יואו!

..בתוך בני ישראלאחרונה

ואין ראיה ממה שכתב הרמב"ם פרק י"ח מהלכות סנהדרין גזרת הכתוב שאין בה בית דין ממיתין ולא מלקין את האדם בהודאת פיו דהתם לא מיירי אלא כשהוא מכה אותו דרך עונש או דרך כפייה דאי לא תימא הכי לקתה מדת הדין מי שעבר עבירה שחייב עליה כרת אם בא וכפו אותו בית דין לקבל מלקות ועשה תשוב' יפטר מן הכרת כל שכן מי שחטא בלא עדים והתראה אם רצה לקבל מרצונו מלקות ועשה תשובה שיפטר מן הכרת…

..בתוך בני ישראל

אני שונאת לבכות מדברים מטופשים. אבל,

איזה כיף זה שבוע חזרה. יואובתוך בני ישראל


איזה כיף זה שאפשר ללמוד,בתוך בני ישראלאחרונה


אולי יעניין אותך