הפינה ההלכתית...עזרא - ארכיון
אין לי שאלה,אבל חשוב לציין שכאןעזרא - ארכיון
חשוב לציין, שגם בשאר הפורום נהוג העניין.עזרא - ארכיון
אבל- אם אני כותב משהו כמו "איזה שטויות!" אני מתכוון לזה שהכותב/ת ממש קשקש במוח בבוטות.
בשביל הכיף, קמצוצים על הראב"ד:
"...דעתו של הראב"ד לא הייתה נוחה מפלפולי בעלי התוספות. הוא מגדיר אותם בתשובתו לחכמי בדרשי: "הצרפתים החדשים החושבים בלבם כי הם הגבורים אשר מעולם". במספר מקומות הוא מתקיף את "פירושי הצרפתים החדשים".
בחיבורי ההשגות שלו הוא נוהג להתקיף את בעלי ריבו בביטויים חריפים מאוד, כדוגמת זנב, כסיל, שכור בקיאו, וכיוצא בזה. רבי ברוך בער לייבוביץ מסר שמועה שקיבל, לפיה הסיבה שהראב"ד השתמש בביטויים חריפים שונים היא כדי לשקף עוצמות שונות של טעות בדברי אלו שהוא משיג עליהם. כמו כן במקומות רבים הוא נשבע לאמת את דבריו, בסגנונות כמו חי ראשי וכדומה.
הראב"ד לא ראה בעין יפה את שיטתו של הרמב"ם בעיסוק לימודי חכמות חיצוניות, ובתוך השגה על דברי הרמב"ם בהלכות קידוש החודש כתב: "המחבר הזה מתגדר מאוד ומתפאר בחכמה הזאת והוא בעיניו שהגיע לתכליתה, ואני איני מאנשיה כי גם רבותי לא הגיעו אליה, על כן לא נכנסתי בדבריו לבדוק אחריו".
אגב.עזרא - ארכיון
"טיוטא
עקרונות לצניעות בסניף:
א. מצוות התורה היא לחיות בצניעות, ולהישמר מכל דבר רע. חלק בלתי נפרד מקיומה של מערכת חברתית על פי ההלכה הוא עיצובה לאור עקרונות הצניעות, וכל סניף של תנועת נוער מחויב בה.
ב. החברה בסניף היא מעורבת מסיבות שונות – רצון שהסניף יהיה מקום לכולם, הכרה בכך שלא מתחתנים בגיל צעיר וכדו´ . יש דיון עמוק בשאלה האם זה מלכתחילה או בדיעבד. במקום להקדיש את הזמן והמאמצים לדיון התיאורטי בדבר הצורה האידיאלית של הסניף, טוב יותר להקדיש את המאמץ להפוך את הסניף למקום צנוע יותר על בסיס הנתונים הקיימים.
ג. התנהגות צניעותית תהיה חלק ממערך החינוך בסניף – הן בתחום שבין המינים והן בתחומים שהם אחרים הנוגעים בצניעות ממונית ושאר התנהגויות ראויות.
ד. לא טוב שיהיה פער גדול בין מה שמתחולל בתוך הסניף לבין התנהגות קבוצתית מחוץ לסניף. על כן, יש להתאים את הנורמות גם לעיקרון של אין גוזרים גזירה על הציבור אלא אם כן יכול לעמוד בה, וגם לעקרונות של אחריות חברתית לאנשים שהם חלשים יותר מבחינה דתית.
צדדים מעשיים:
א. ישנן התנהגויות חד משמעיות שמקפידים עליהן בסניף: איסור ייחוד, לבוש כראוי, הפקרות וקלות ראש, ומגע בין המינים.
ב. בסניף לא ישתמשו בביטוי "שומר נגיעה", בשל העובדה שנשמע ממנו כי הנורמה היא נגיעה, ויש כמה צדיקים שהם שומרי נגיעה. המצב הוא כמובן ההפך – ישנו איסור מגע בין בנים לבנות, והוא הנורמה, אין מציינים נורמה בביטוי מיוחד.
ג. פעולות ערכיות תתקיימנה במסגרות מעורבות, כחלק מהחינוך לקיומה של חברה ערכית במבנה בו היא בנויה עתה. הכוונה במסגרות מעורבות היא לישיבה נפרדת של בנים ובנות בפעילות ערכית.
ד. פעילות חווייתית תיבחן לגופה. לא תתקיים פעילות חווייתית מעורבת שיש בה מגע פיזי, שחיה מעורבת (גם בלבוש) וכדו´. כל שאר העניינים ייבחנו לגופם.
ה. שיחות אישיות בין בנים לבנות יתקיימו תוך גבולות שלא להיכנס לקלות ראש ולנושאים אינטימיים. מדריכים לא יעסקו עם חניכות בנושאים של צניעות וכן מדריכות עם חניכים, אלא בשבטים נמוכים."
טוב,אני חושבת שבקטע הזה הסניף עומד יפה...עזרא - ארכיון
האדם שקרה לו נס-חייב לברך כל פעם שהוא נמצא במקום שניצל שם.
הבנים-אני לטא כ"כ בטוחה,אבל יכול להיות שבלי שם ומלכות.
הנכדים-*אם הם או ההורים שלהם נולדו לפני הנס-הם לא צריכים לברך.
*אם הילדים של הניצול נולדו אחרי הנס,הם צריכים לברך וגם צאציהם(מכוון שמזל שהם בכלל יכלו להוולד).
וואי.....אני ממש אוהבת את עמדתו של הרב שרלו...עזרא - ארכיון
סחטן אדוה...
טוב,אז הנה עוד משהו של הרב שרלו...עזרא - ארכיון
זה בהחלט מוזר...עזרא - ארכיון
זה די מבלבל וכל נושא נגרע מהשילוב, זה פשוט "כל המוסיף גורע", וחוץ מזה, אני לא בטוח שהבנתי, אבל אם כן אז- יום הקדיש הכללי נקבע לעשרה בטבת כדי שנצום בו. אם כך- מדוע החילונים אינם צמים בו?! והרי הם מאוד מתחברים לענין השואה וזכרונה!!
אבל יום הקדיש הכלליעזרא - ארכיון
אז למה שהחילונים יצומו?
כן.עזרא - ארכיון
אדוה- אז למה מההתחלה בחרו את היום הזה בניסן???עזרא - ארכיון
כי בכ"ז ניסן החל מרד גטו ורשה.עזרא - ארכיון
אני איכשהו השנה בכללעזרא - ארכיון
מישו פה יודע למה צריך חזרת הש"ץ?!?!?!?!?!??!?!??!עזרא - ארכיון
כאילו,מה הקטע,זה לא נחוץ זה סתאם מבזבז את הזמן,ואפחד
לא עונה,יאאלה אז מה הקטע?!
לענ"דעזרא - ארכיון
אני משער, כלומר- לא ראיתי את זה כתוב, שעוד סיבה היא- כדי שיוכלו להגיד את הקדושה ואת מודים דרבנן ואת ברכת הכוהנים.
עוד סיבה לענ"ד- שכנראה יש חשיבות לתפילה ברבים, כשהיא באה מכלל הציבור..
מקווה שלא "חפרתי"..
המרד פרץ ביו"ט ראשון של פסח!עזרא - ארכיון
בקיצור, לא קרה שום דבר מיוחד בכ"ז ניסן...
איזה טמבלים הם יצאו.עזרא - ארכיון
אשכרה......עזרא - ארכיון
לא לעשות את זה יום אחרי יום או משהו כזה..שבוע..משו...
אני דווקא חושבת שזה טוב.עזרא - ארכיון
פריה לא הבנתי מה רצית להגיד..עזרא - ארכיון
שבמקום מליון ואחד צומות/ימי זיכורן יהיה יותר מרוכזעזרא - ארכיון
זאת תקופה ממש יפה,עזרא - ארכיון
ויש משהו מיוחד בזה שיש את יום השואה- (עזבו כרגע אם יש משמעות לתאריך) אחריו יום הזכרון- ואח"כ יום העצמאות..זה סוג של מבטא את התהליך...
כן, אבלעזרא - ארכיון
וחוץ מזה- לא עניתם לי עדיין על השאלה מדוע החילונים לא צמים ב-10 בטבת, אם עוד סיבה לצום היא "יום הקדיש הכללי", כלומר- זה חשוב מאוד גם לדעתם! אז למה הם לא צמים?
יכול להיות שהם לא מודעים לזה ש10 בטבתעזרא - ארכיון
זה קצת יותר עמוק מ'חוסר מודעות'.עזרא - ארכיון
כן,הם יודעים יותר מדי טוב...עזרא - ארכיון
Xז Nה הקטy?!למסקנה!!עזרא - ארכיון
ניראה לי שהםלא צמים בי' בטבתעזרא - ארכיון
אז לכם לדעתי השאלה היא מדוע הם לא צמים בכז בתמוז....זה הרי היום זיכרון שלהם (וגם שלנו) לשואה....
זה בדיוק מה ששאלתי!עזרא - ארכיון
...עזרא - ארכיון
דניאל ירס אמר לי- מחלוקת. ואף לדעת המיקלים ישב בקצה בית הכנסת.
(אפרופו-עזרא - ארכיון
כן, אז השאלה היא למה חילונים לא צמים ביום השואה...עזרא - ארכיון
(והדתיים לא אמורים לרצות שיצומו בניסן כי "אין אבלים בניסן" שוב- אם הבנתי נכון..)
אמ.. מישהו אמר לי בקשר לי' בטבת שיכול להיותעזרא - ארכיון
טוב,עזרא - ארכיון
ולשאלתי..
חברי לכיתה עשה היום "סיום" סדר זרעים(משנה).
סיום= לומדים את סוף הספר\ סדר\ מסכת\וכו' במנין, מתחילים ללמוד את ההלכה\משנה\גמרא\וכו' של ההמשך ואומרים קדיש ואוכלים ושותים...
ואני שואל- מדוע? מדוע ישנו דבר כזה הנקרא "סיום" ומדוע חוגגים אותו כביכול, ואפילו תיקנו חכמים קדיש מיוחד לסיום....
אפשר לומר סתם מה שאני חושבת?עזרא - ארכיון
אם כן-מעולה....
אני חושבת שזה בגלל ששמחים בלמידה והעשרה של מצוות הקב"ה...וואלה,סיימת עוד ספר וכו' על מה שהקב"ה ציווה,החוקיות וכו'.נראה לי...לדעתי....הבנתם?כי לא הצלחתי להסביר את דעתי כ"כ טוב.....חח...בהצלחה.
גם אני חשבתי ככה..עזרא - ארכיון
למה לא?! אתה אמור להיות שמח שסיימת עוד ספר!עזרא - ארכיון
קצת יותר עמוק...עזרא - ארכיון
שמעתי פעם (מרב רפורמי) והסכמתי בהחלט- אנשים אוהבים/צריכים טקסים שמבדילים בין זמנים שונים בחייהם. החל מברית מילה ועד להלוויה.
גם פה זה אולי סוג של "טקס".
אגב-
מומלץ לקרוא את ה'הדרן'- ואת הקדיש...
הבנתי..עזרא - ארכיון
אפרים- מומלץ למי- למי שמסיים?! פשיטא!
ואם מדובר על מי שלא עשה סיום- מאי קמ"ל?!
קמ"ל דיש דברים חשובים שכל אדם צריך לדעת.עזרא - ארכיון
בסדר..עזרא - ארכיון
איבדתם אותי בחלק של ה-לשמוח......עזרא - ארכיון
ח...עזרא - ארכיון
הרמב"ם מחמיר בנושא! לעומתו כותב הראב"ד שיש להקל במקום סכנה..
חה חה.....עזרא - ארכיון
אם אדם מחייך בבוקר-הוא יוצא שמח מהבית.אם הוא יוצא שמח מהבית-בני הבית שמחים.אם הוא הולך ברחוב עם חיוך-אנשים נדבקים ומחייכים.אם הם מחייכים-וכו'....הוא בא לעבודה\בית ספר\לבחירתכם ומחייך,מחייכים אליו בחזרה.פתאום-הוא מרגיש מאושר,גם אם בדרך ירד גשם ולא היה לו מטרי'ה,כלב נבח עליו,גנבו לו את הארנק ח"ו וכו'....המסר שלי אליכם-בחיים,אבל בחיים אל תתעצבו,כי צריך להיות בשמחה תמיד.רק תחשבו עלזה ותראו כמה דברים זה משפר.....(מותר בעצם לפעמים להיות קצת...אבל מומלץ תמיד לחייך!!)
מוכרחים להיות שמח!!!!!בברכת שבוע מצויין ומ-ל-א חיוכים!!!
פריה
ואנשים! תהיו אנשים יותר טובים!!! אנשים עם ראש גדולעזרא - ארכיון
חחחח איזה חמודות! (אל תשאלו למה אמרתי כי אין לי מועזרא - ארכיון
יש לי שאלה..
מה ההבדל בין הרוח לבין הנשמה?
לפני איך שהבנתי הנפג זה הגוף שרוצה לעשות דברים גשמיים אבל הנשמה זאת שמחברת ביננו לבין ה' ורוצה לדברים רוחניים אז מה תפקיד הרוח??? (בבקשה בלי לכתוב שטויות זאת שאלה רצינים..)
לא הבנתי את השאלה?! על איזו רוח את מדברת?!עזרא - ארכיון
...עזרא - ארכיון
שלום רב,
מהו ההבדל בין "נפש" ל"נשמה"?
(קצת קשה לי להרחיב את השאלה, אבל נראה לי שהרעיון ברור).
תודה.
--------------------------------------------------------------------------------
תשובה
בס"ד
בתנ"ך ישנם חמישה כינויים שונים לנשמה וסדרם (מלמטה למעלה): נפש, רוח, נשמה, חיה, יחידה.
כל אחד מחלקי הנפש ממונה על חלק אחר בתודעת האדם: שני החלקים הראשונים פנימיים ושני האחרונים מקיפים(כלומר תודעה המשפיעה על האדם מבחוץ). תפקיד הנשמה הוא למצע בין הפנימי למקיף.
בכללות ניתן לומר כי הנפש והרוח הם החלקים המודעים של האדם עצמו, והחיה והיחידה הם תודעת האלקות אותה הוא מנסה להמשיך על עצמו, והנשמה ממוצעת. ולכן בדרך כלל נקרא כל החלק הרוחני על שם הנשמה.
תקצר כאן היריעה מלפרט את התפקידים של כל חלקי הנפש אמנם לפחות בפנימיים ניגע.
ככלל, כתוב בקבלה שמשכן הנפש בכבד. הכבד מסמל את החלק החומרי ביותר באדם כגון תאוות האכילה וכדומה, לכן זה גם החלק הדורש את התיקון הרב ביותר.
הרוח, משכנה בלב מולדת הרגש, המעניקה צבע וחיים לכל דבר.
הנשמה, משכנה במוח ותפקידה ללמוד מתוך כך לברר את הרוח והנשמה. לכן היא מהווה ממוצע בין התודעה הפנימית ל-2 המקיפים (בהם כאמור לא נעסוק כאן).
גם בזה יש חילוקים נוספים. לדוגמא, מבואר ששכל העוסק רק בבירור תועלתי לאדם עצמו שייך למדרגת הרוח, ורק תורה לשמה, קרי עיסוק בברור רצון ה´ בעולם, נכנס למדרגת הנשמה.
לכללות הבנת העניין אני ממליץ על לימוד ספר התניא.
שנזכה להיות מעוסקי תורה לשם שמים,
אליהו.
eyfy156@gmail.com
תכל'ס, ההבדל בשבילנו הוא סמנטי.עזרא - ארכיון
מסכימה עם אפריים....עזרא - ארכיון
בסדר.עזרא - ארכיון
אני לא חושב שאנחנו מבינים כל-כך את הקשר וההבדל בין רוח, נשמה נפש וכדומה.
כרגע (כלומר, ברמה שלי) אני גם לא חושב שזה חשוב.
ההבדל בשבילי, מסתכם בהבדלי לשון.
יואב לא ממש הבנתי...עזרא - ארכיון
...עזרא - ארכיון
שלום! הייתי שמחה אם הייתם יכולים להסביר לי, ולא בקיצור, מה ההבדל בין שלושת המושגים: רוח , נשמה, נפש? מה המשמעות של כל אחד מהם? תודה מיטל
--------------------------------------------------------------------------------
תשובה
שלום מיטל.
זה יפה מאוד שאת מתעניינת במושגים נשגבים כאלו. כמובן, שיש הרבה מה ללמוד על המושגים הללו גם בתורת הסוד וגם בספרים אחרים, אבל בשביל זה צריך ללמוד בצורה מסודרת. אני אשתדל להביא כאן את ההסבר הפשוט כמו ששמעתי ממו"ר וכמו שהבנתי במהלך לימודי, וזה נראה לי מספיק כדי להבין מאמרים ושיעורים המשתמשים במושגים הללו. חוץ מזה, ייתכן שיהיו בדברים הללו מחלוקות, ולא בטוח שכל מחבר יתייחס למושגים בדיוק כמו שאכתוב. באופן כללי הדירוג בין המושגים מתאים לאופן שבו אציג אותם.
קודם כל צריך לזכור, שכל שלושת המושגים משמשים כדי לבטא את החלק העליון שבאדם. פעמים רבות כשהם מוזכרים לא מתכוונים לדקדק במשמעות המדוייקת של המושג. לכן אם לא נראה שהמדבר מתכוון להשוות בין המושגים, כנראה שאין משמעות לשימוש במושג נפש רוח או נשמה.
באופן בסיסי, משמעות המושגים היא:
נפש - החלק הרוחני שמחייה את הגוף, והוא משותף לכל בעלי החיים. כלומר, ללא הנפש הגוף הוא גוש בשר, ועם הנפש הגוף הוא יצור חי, שמסוגל לנשום ולאכול, לרוץ ולקפוץ.
רוח - החלק הרוחני הגבוה שמייחד את כל בני האדם, שבו אדם מבצע את פעולותיו הרוחניות. חלק זה כולל את הרגשות (אהבה, שנאה וכדו'), המידות (טוב לב, קמצנות וכדו'), הספרות השירה הפילוסופיה וכל שאר הפעולות שמייחדות את האדם משאר בעלי החיים.
נשמה - החלק העליון שביהודי, שהוא ניצוץ מנשמת האומה. חלק זה הוא ה"סגולה" שבעצם הופכת את היהודי (יותר מדויק לומר - הישראלי) לבריאה המסוגלת להגיע למדרגות עליונות שאף בריאה לא יכולה להגיע אליהם, כגון לימוד תורה וקיום מצוות, ובראשם הנבואה.
הנשמה, הקרבה לה', נצחית היא. גם כשאדם עוזב את העולם – הוא ממשיך לחלוטין להתקיים, ואפילו ברמת קיום הרבה יותר גבוהה, ללא מגבלות הגוף.
שוב אזכיר, שכשלומדים ספר העוסק בדברים הללו כדאי לנסות ולהבין את המשמעות המדוייקת שמחברו מייחס למושגים, כי ייתכנו הבדלים בשימוש במושגים הללו.
כל טוב,
משה, חברים מקשיבים
moshfried@hotmail.co.il
תודה!עזרא - ארכיון
ה-ב-ד-ל-ה!!!!!!בקיצור נמרץ........................עזרא - ארכיון
(גם מבדיל גם שומעים),מכיוון שזו דרך כבוד ללוות את יציאת השבת.
על כל משקה אחר (מלבד יין) שאדם יבדיל,נכנס הוא בספק ברכה לבטלה,לכן יבדיל על יין תמיד.אבל אם יש מקום שרגילים לשתות משקה
אחר,כגון,בירה וכו',אפשרי.וסדר ההבדלה ידוע.
(2)אומר הבדלה מיושב מפני שמוציא אחרים ידי חובתם רצוי לעשות דרך קביעות,וכן נוהגים הספרדים.ויש אומרים להבדיל מעומד,מפני שהוא כלווי לשבת,ואין ליווי אלא בעמידה,וכן נוהגים האשכנזים.
(3) אחוז הכוס ביד ימין,וההדס (בשמים) בשמאל,מברך על היין,ואז
נוטל היין ביד שמאל וההדס ביד ימין,ומברך על ההדס ומניחו,אז מברך על האש,ואז מחזיר הין לימינו.(ושותה...)
מה עם דיבור וכו'?! יוצאים ידי חובה?!עזרא - ארכיון
ד"א- תכלס, צריך ליטול מים אחרונים ומה עושים וכו'?! (עלה לי כבר לפני שקראתי בעולם קטן..)
סתאם מנהג הדיבור,בתכלס הבנאדם שמבדיל מוציא י"חעזרא - ארכיון
אלא גם אם ידיו מלוכלות ובין אם לא.
לא נוטלים מים אחרונים על הרצפה מפני רוח רעה,בתוך כלי מותר,
וגם על רצפת אבנים מותר,שאין רוח רעה שורה אלא בקרקע ממש.
אין נוטלים במים שהיד סולדת בהם (כל שכריסו של תינוק נכווית
בהם - רותחים בערך.) מפני שהם מרככים הידיים ומבליעים את הזוהמא,ולא מוציאים אותה.אין צריך ליטול אלא עד פרק שני של אצבעות,אבל אם התלכלכת יותר למעלה,שטוף.מים אחרונים לא נאמר
בהם שיעור,ודי שיהא בהם כדי להדיח ידיו,ואינם טעונים ברכה,
וינגבם תחילה ואח"כ יברך בהמ"ז.
למה מלכתחילה קבעו מים אחרונים,איןלי כוח להסביר,אולי פעם אחרת.
באר- כל התשובה כתובה שם.עזרא - ארכיון
1. מלח סדומית (לא שייך להיום)
2. נקיון הידייים (היגיינ"ה בלע"ז- ג"כ לא שייך להיום)
3. טעמים עמוקים.
שכחת אחד..עזרא - ארכיון
בכולופן- עד לפני חודש לא קיימתי מצווה זו כלל וכלל משום ששמעתי שהיא תקפה רק בגלל מלח סדומית שכבר ממילא לא תקף כיום, ולפיכך חשבתי שהמצווה אינה רלוונטית כלל וכלל!
עד שהחלטתי- הגיע הזמן לפתוח משנה ברורה ולגלות מה באמת כתוב שם, ולא רק מה ששמעתי מחבר או שניים, וגיליתי שמלח סדומית זו הסיבה כיום ה"יותר דחוקה" ויש עוד סיבות, ויש הרבה שסוברים שמצווה זו הינה בגדר חובה כיום!!
(וכמו בכל מקום כמעט- ומי שלא מקיים- יש לו על מי לסמוך..)
אגב- זו חובה גם לנשים...עזרא - ארכיון
אשמח לדעתעזרא - ארכיון
זו לא מצווה שתלויה בזמן מסויים,עזרא - ארכיון
יש סיבה למה לא?!
מצאתי!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!עזרא - ארכיון
עמוד רמ"ב,סעיף ב',להלן :
"אף הנשים חייבות במים אחרונים.ואף שיש שכתבו להקל בזה,העיקר
להלכה להנהיג גם את הנשים והבנות שתטולנה ידיהן מים אחרונים."
טוב,גם לא כל הבנים נוטלים מים אחרוניםעזרא - ארכיון
אדוה- זה לא אמור להיותעזרא - ארכיון
אפרת- פשוט שהיה כתוב בעולם קטן שמעיקר הדין גם נשים צריכות אך מכיוון שנשים פחות נהגו לעשות כן- אם כיום אישה רוצה לעשות כן- יש לה לחשוש משום צניעות- שמא תראה "צדיקה" מדי...(זה לא אני...זה העולם הקטן..)
צדיקה מידי???עזרא - ארכיון
בהלכה קוראים לזה "יהירות"עזרא - ארכיון
אה,טוב....עזרא - ארכיון
מה הכוונה בשתי זוגות תפילין?עזרא - ארכיון
...................עזרא - ארכיון
מחלוקת בין רבינו תם , לבין רש"י,ויש מהדרים\מחמירים,
שמניחים את שתי הזוגות.(דהיינו 2 על הראש,2 על היד)..
-עזרא - ארכיון
ככה זה גם לגבי הרבה דברים לדעתי...בהקשר למנהגים וחומרות...
שוב, כל החלטה פהעזרא - ארכיון
כדי למנוע אי- הבנות בקשר לתפילין של רש"י ור"ת:
לא מניחים את שני(ולא שתי!!) הזוגות ביחד, אלא אחד(ר"ת) אחרי השני(רש"י- זה הזוג שיש לרוב האנשים)(נראה לי שמחליפים אחדי עמידה, או ב"אשרי")
למה לא?!?!עזרא - ארכיון
אני מכיר בנאדם שמניח את כולן בן זמנית!
אז ככה:עזרא - ארכיון
יש כמה שיטות:
א. להניח שתיהן בו זמנית (זה לא בעיה, הם פשוט פיצפונות).
ב. להניח רש"י עד סוף שמונה עשרה/חזרת הש"ץ ואז להניח ר"ת.
ג. להניח רש"י בשחרית ור"ת במנחה.
...עזרא - ארכיון
יהירות זה רק במשהו שהוא לא חובה כמו בשני תפילין...
אבל אם זה חובה המשנה ברורה כותב שאפילו יעשה לפני אנשים גדולים וצדיקים ממנו.
א. אני אשמח לקבל ציטוט..*עזרא - ארכיון
*של הקטע עם החובה והיהירות..
השבת נעם הנשמות והשביעי ענג הרוחות.עזרא - ארכיון
שבת שלום!
שבת שלום ומבורך,אם בא לכם להגיד מתי מפקד..........עזרא - ארכיון
יואב- לא ענית לי..עזרא - ארכיון
או או או...יש לי קטע על שבת....עזרא - ארכיון
מתוך הספר "יחד כולם קדושה"-ספר סיפורים של הר' שלמה קרליבך...ע"מ 123 למי שיש את הספר בבית.....
חצקל'ה 'לכבוד שבת'....אחלה קטע.....פשוט אין לי כח לכתוב את כל הסיפור כרגע...בהזדמנות..שבוע טוייב צדיקים וצדיקות.....
...עזרא - ארכיון
מישהו שאל לפני המון זמן. (התכל'ס מודגש)עזרא - ארכיון
תשובה: במסכת יומא (מז.), תנו רבנן, שבעה בנים היו לה לקמחית וכולן שמשו בכהונה גדולה, אמרו לה חכמים, מה עשית שזכית לכך? אמרה להם, מימי לא ראו קורות ביתי את קלעי שערי. ורש"י שם, הביא דברי הירושלמי, "כל כבודה בת מלך פנימה ממשבצות זהב לבושה", אשה צנועה, ראויה שיצא ממנה כהן גדול הלבוש משבצות זהב. עד כאן. ופשט הדברים, שהיתה נזהרת קמחית שלעולם לא יתגלה שערה, עד שאפילו לפני קורות ביתה לו התראו שערותיה. וכל זה ממדת צניעות יתירה שהיתה בה לפני הקדוש ברוך הוא, שמלא כל הארץ כבודו. ומרן השלחן ערוך (סי' ב) כתב, לא ילבש חלוקו מיושב, אלא יקח חלוקו ויכניס בו ראשו וזרועותיו בעודנו שוכב, ונמצא שיקום כשהוא מכוסה. ומבואר בדבריו שיש לאדם להשתדל להשאר צנוע אפילו במקום שאין שם בני אדם, שהרי הקדוש ברוך הוא מלא כל הארץ כבודו, וכשם שאין דרך אנשים להתגלות בצורה לא צנועה בפני זולתם, כמו כן יש להם להזהר שלא להתגלות בפני השם יתברך. להוציא בעת שאדם רוחץ עצמו וכיוצא בזה, שאז רוחץ כדרכו, שהרי אי אפשר באופן אחר, ואין בזה חשש כלל. ובגמרא במסכת שבת (קיח והנה, אף שלכאורה אין כל כך הפרש למעשה, אם מנהג זה הוא חיוב גמור או רק ממדת חסידות, שהרי עדיין ראוי לכל אדם לנהוג כן, מכל מקום במקום צורך וכדומה, יש להקל בזה, שכן אין זה חיוב מן הדין. והגאון רבי מנשה קליין שליט"א, בספרו שו"ת משנה הלכות (ח"ו סימן ב) כתב שבודאי הוא חיוב גמור מן הדין, מאחר שכן מבואר בש"ס ובפוסקים, והביאוהו להלכה בעלי השלחן ערוך בסתם ולא חילקו בין אדם גדול לסתם אדם. ומה שהשתבח רבי יוסי במה שלא ראו קורות ביתו אמרי חלוקו, אין זה מחמת שמנהג זה הוא חסידות גדולה, אלא מפני שאין רוב העולם נזהרים בדין זה, והיה רבי יוסי משתבח שהוא נזהר בזה. והביא ראיה לדבריו גם מדברי הגמרא שהזכרנו, מדברי קמחית, שאמרה "מעולם לא ראו קורות ביתי קלעי שערי". ובאמת שיש לדחות את דבריו בזה, כי דוחק גדול לומר שבזמן רבי יוסי היו רוב העולם מזלזלים כל כך בדין גמור עד שהיה רבי יוסי משתבח שהוא אינו מזלזל. גם פשט דברי הגמרא מורים שהם ממידת חסידות. ומה שהביא ראיה ממעשה קמחית, לא רק שאדרבא שם נראה יותר שמידת צניעות וחסידות גדולה היתה בה, אלא שבספר מנורת המאור כתב, שלשון גוזמא (הגזמה) נקטה הגמרא בזה, שהרי אי אפשר שלא ראו קורות ביתה קלעי שערה, שהרי היתה רוחצת ומסתרקת, אלא דרך הפלגה אמרו כן, על שם שהיתה צנועה ביותר. ועל כן למעשה, אין בזה חיוב מן הדין כלל, אלא מנהג טוב וראוי לכל אדם להתנהג בצניעות גם בחדרי חדרים כפי כוחו, ומתוך כך תתקע בלבו יראת ה' טהורה, ויזכה לרוב טובה. וכל המוסיף בצניעות שכזו, תבא עליו ברכה. ולא לחינם הביאו מרן השלחן ערוך בספרו שאינו עוסק במנהגים בעלמא, אלא כולו מלא בעיקרי הדינים שילך האדם לאורם, וכאן כתב לנו מנהג זה שהוא חשוב עד מאד ונכון לכל אדם לנהוג בו כפי כוחו. אולם במקום צורך אין חיוב לדקדק בזה, ובפרט במקום שדרך בני אדם ללכת גלויים, כגון בבריכת שחיה וכדומה, שאז יש להקל בזה.
העתקתי את זה מ'הלכה יומית' שאני מקבל כל יום במייל. מומלץ (למרות שהם מביאים בעיקר פוסקים .(.ספרדים |
ת'אמת שכברעזרא - ארכיון
נ.ב: מה הבעיה בדיוק עם פוסקים ספרדיים(שאלה רטורית)?
ואיך אני מקבל ת'הלכה יומית הזאת?
כי...עזרא - ארכיון
מה לא מובןעזרא - ארכיון
חאחאחאחאחאחאחאחאחאחאחא............................עזרא - ארכיון
(1) מממלאך המוות.
(2) רק לידיעתך : לאריאל שרון עשו פולסא דנורא בעקבות מעשיו
הרעים,וכן הרב עובדיה יוסף התרגז עליו,קם ואמר "שיקבל באנה אחת
ב!!ראש!!יישן ולא יקום!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
יש לי שאלה קצת פילוסופית....עזרא - ארכיון
מסובך ביותר.עזרא - ארכיון
לא יודעת...שמעתי עלזה פעם...עזרא - ארכיון
נראה ליעזרא - ארכיון
קריאה בכוכבים?!עזרא - ארכיון
מערבית,וזה מסכן מערכות יחסים בנוייות,קחו לעצמכם קצת אוויר לנשימה,הירגעו,זהו זמן טוב לעסקים!)
אני לא יודע בדיוק אני צריך לבדוק...
לא,כן...לא בטוחה...חחעזרא - ארכיון
אומרים גם אומרים...עזרא - ארכיון
נכון,אבל לא אומרים סמוך לשמונה עשרה...עזרא - ארכיון
כתוב בגמרא...עזרא - ארכיון
למרות שצריך היה להתפלל(עמידה) סמוך ל"גאל ישראל" החליטו חכמים ותיקנו להגיד "השכיבנו", וזה "כגאולה אריכתא דמיא"- גאולה ארוכה, כלומר- המשך של ה"גאולה" ולכן אין הפסק!
ד"א- אותה שאלה בדיוק נשאלת בגמרא(ברכות ד',עמוד ב'), ועוד- נשאלת אותה השאלה לגבי אמירת "ה' שפתי תפתח" "לפני" העמידה, ועונים את אותה התשובה: "כגאולה אריכתא דמיא".
אה..אוקייעזרא - ארכיון
עיין עוד בשו"ע או"ח קי"א.עזרא - ארכיון
חשבתם פעם.........................................עזרא - ארכיון
(2) לתקן את המקל השני של הפעמון?!
|2 |1
| |
------ ------
! !
! "ספר תורה" !
! !
! !
! !
! !
______4________
מקרא מפה : 1 - מקל פעמון!2 - מקל פעמון!3 - התחתית של הספר תורה,(מניחים את התחתית על הבמה,ואז הספר עומד על הבמה).
(אז המקל פעמון השני של הספר תורה הרוס (בלשון אחרת - לא קיים!)
(3) הכיסוי של הספר תורה,לא מוחזק טוב על הספר תורה,או שמה
שמחזיק את הכיסוי לא טוב,לא יודע בדיוק,מה שבטוח שזה לא מוחזק
טוב.
(4)ומה בקשר לספר השני?!יש בו טעות בלתי ניתנת לתיקון או מה?!
סתאם אם מישהו יכול להסביר לי...
מקרא חדש!!!עזרא - ארכיון

(1) רואים את האצבע של ספר התורה?!למה אין לנו דבר כזה?!?!
אצבע של קריאת התורה....

(2) רואים את הפעמונים?!אצלנו אין את אחד המקלות שעליו שמים את הפעמונים!!!
(בצד שמאל יש אדם מבוגר,בצד ימין איזה מתולתל,ובאמצע מאחורי הספר יש מישו שנראה כמו אבישי סבן נכון?!)
(3) אין מטפחת של הספר תורה,זה הרבה יותר נוח כי אז לא צריך כל שניה לפתוח ולסגור!!!!!!
(4) במקרה הזה אין לספר תורה מעיל כמו רוב ספרי התורה הספרדים,אצלנו יש.מקרה שונה.
והמעיל של הספר תורה לא מוחזק טוב על הספר תורה,בגלל הסקוצ'ים או מה שזה לא יהיה שמחזיק את זה,
זה לא מוחזק טוב!!!!!
שכרה אתה צודק אבל אנחנו לא רואות כלוםעזרא - ארכיון
יש בספר השני טעות!!למה אי אפשר לתקן אותה!?!??!?!?!עזרא - ארכיון
אפריים... הציטוט שנתת ממש לא ענה לי על השאלה.עזרא - ארכיון
באר-עזרא - ארכיון
חיים- הספר במצב כה גרוע שאי- אפשר לתקנו!
מי שיודע על מישהו שמוכן לקנות ספרים כאלו- שיודיע!
(חיים- הוא באמת דומה לי- אבל רק לפי הראש..)
...עזרא - ארכיון
(נצל"ש-זה מזכיר לי איזה הסרט עם אדם סנדלר....)
חחח...עזרא - ארכיון
אהה...אוקיי....עזרא - ארכיון
מה עם אצבע?!?!?!?!עזרא - ארכיון
זה הרבה יותר נוח,אין לידך חבורה של ילדים יצורים,
אין רעש,לא צריך להשתיק כל שניה.
(והתפילה ספרדית,כולל המנגינה הספרדית של הוצאת הספר
תורה,שאף אחד בסניף לא נראה לי זוכר אותה.....)
טוב..עזרא - ארכיון
צלקת בראשעזרא - ארכיון
כי אחרי הכל יש לי כמה.
אוווו.......כואב.......לא?!עזרא - ארכיון
מזה או בלשון אחרת,מיהו הגבר האמיתי?!
(לא לענות תשובות מפגרות כמו "מעל בר-מצווה")!
תשובה מהותית,קשורה גם למכות,קליר?!
(באר- "איזה זיינוקות אתם!!")עזרא - ארכיון
אני מעדיף לא לדבר על זה...........................עזרא - ארכיון
חגורה,מקל,אפילו אבן,גם לא.בכיתה זה עובד על חניקות סטירות
ואגרופים,זה לא כזה אגרסיבי.אז אין....
קצת סטינו מהנושא....עזרא - ארכיון
לאף אחד אף פעם אין שאלה....אשכול משעמם............עזרא - ארכיון
אל תתלונןעזרא - ארכיון
אני בעד להעלות את השאלה שלך עקיבא....עזרא - ארכיון
אין לזה שום משמעות של צורה!!!!(כדרוגל נשים.......)עזרא - ארכיון
(אהמ,שיראל) בצורה גסה לחלוטין...אז אל תתפלאו אם משהו קורה!!
כן, אבל יש תנאים:עזרא - ארכיון
1. בשקט ובלי צרחות.
2. בזהירות (לא לסדוק קירות וכו', לא להרוס כדורים).
3. שלא יהיו בנים שם.
4. המשחק יתנהל לפי חוקי הכדורגל/הסטנגה.
כמעט נכוןעזרא - ארכיון
מבחינה הלכתית לא אמורה להיות שום בעיה אחרת.
אבל אם אתן רוצות אל תעשו את זה דווקא כשיש הרבה בנים שרוצים לשחק כי אז זה סתם יגרום לחיכוך וזה יהיה לרעה ממש!!! לכן צריך לעשות את הדברים האלו בחכמה ובלי בלגאנים.
ואתם גם עושים בלאגנים......עזרא - ארכיון
רק שאצלנו זה לא כואב....עזרא - ארכיון
אני חושבת שעקיבא צודק...עזרא - ארכיון
א. לא לשחק כשיש בנים
ב. לא לשחק בדיוק כשהם גם, כדי שלא יהיו חיכוכים מיותרים וכו'...
למה לנו יש הגבלות תמיד?!עזרא - ארכיון
הפעם לבנים יש.:לא להשטלט על החדר של הבנות(אני מדגישה של הבנות)כל יום שלישי ומוצ"ש,תגוונו קצת....
וכשהבנות כן משחקות,אל תעשו דחקות כמו ילדים קטנים,כי זה לא מעלה את הרמה שלכם בעיני אף אחד!
God bless the all rules, Amenעזרא - ארכיון
אני אשכתב את שתי ההודעות האחרונות ;
סוגריים זה שִכתוב,(של מילים חדשות) - כמו זה!!איקס זה הורדת מילה,(X) - כמו זה!! ;
(1) "אני חושבת שעקיבא צודק..."
ההגבלות צריכות להיות (X) (כאלו) בלבד :
א.לא לשחק (אותה) בנים.
ב.לא לשחק (אותה),בדיוק כשהם (X)
(משחקים),כדי שלא יהיו (חיוכים) מיותרים וכו'...(2) "למה לנו יש הגבלות תמיד?!"
הפעם לבנים יש
X) להשתלט על החדר של הבנות,כל יום שלישי ומוצ"ש(אל) תגוונו!!וכשהבנות כן משחקות (אותה),(אז) תעשו דחקות כמו ילדים קטנים,כי (בנות לא אמורות לשחק כדורגל,וכי הרמה שלכם מעניינת את הסבתא)!!
לא הבנתי שום דברעזרא - ארכיון
גמני לא ממש הבנתי...עזרא - ארכיון
שטיות כאלו לא שמעתי הרבה זמןעזרא - ארכיון
כי הכמות שלנו הבנות,עולה קצת על הכמות שלכם....עזרא - ארכיון
אולי תחזרו לנושא של האשכול???עזרא - ארכיון
הפעם שני- אמרת משהו במקום! חח..עזרא - ארכיון
כן-עזרא - ארכיון
לא, וזה לא שאלה הלכתית או קשורה!!!! לכן גם לא נפתחעזרא - ארכיון
יש למישהו שאלה?!
יש לי שאלה?!?!עזרא - ארכיון
לפי דעתיעזרא - ארכיון
לגבי האם מותר לעשות את זה: אם יודעים שהבן אדם הזה רגיש מאוד עד שהוא מסוגל להתקשר למשטרה או לחטוף הלם,אז ברור שאסור לעשות את זה. אבל אם יודעים שאותו אדם לא יתרגש מזה אז אני חושב שיש אפשרות אבל לא למתוח אותו יותר מדי.
כמובן עדיף מלכתחילה לא לעשות את זה, לפעמים זה מסוכן.
לילה טוב ושבוע מעולה!
"לעבוד על אנשים"עזרא - ארכיון
יצא לי להיחשף לכמה מקרים של "לעבוד על מישהו", ואני מבטיח לכם-זה יכול להיגמד הרבה פעמים ברע ובפגיעה פיזית ונפשית של שני הצדדים!
יש ת'סיפור המפורסם שתמיד מספרים לפני הטיול השנתי הראשון, על הילד שהתכון ב"סה"כ" לצבוע את חברו בלילה עם משחת שיניים.
הילד אכן קם לצבוע את חברו, וחברו, שלא ידע ממש מה הוא עושה, בסה"כ הוא ישן! הרגי שמישהו נוגע לו בפנים ואינסינקטיבית הרים את ידו(=נתן אגרוף) לכיוון חברו- בדיוק בלב...
גם אם זה אמיתי וגם אם לא, אני ממש שמח שהעלת את השאלה הזאת, משום שזה רק מדגיש את המשמעות של כל דבר קטן שאנו עושים! ועד כמה צריך להיזהר בכל דבר!
יהי רצון..
תודה רבה!!!!!!עזרא - ארכיון
למישו יש שאלה?עזרא - ארכיון
תשובה ושאלהעזרא - ארכיון
מי היה בזמן האחרון בשדרות? אני שואל כי פשוט היינו שם עם השיעור בשבת והדברים שרואים ומרגישים כשנמאים הם חזקים וקשים, כמאמר הכתוב "צריך להיות שם כדי להבין".
תודה עקיבא!!!עזרא - ארכיון
אני לא הייתי אפילו פעם אחת..עזרא - ארכיון
ולא- זה בכלל לא מתוך אנוכיות או משהו- זו באמת דעתי...
לא דנו בזה פעם בהרחבה??עזרא - ארכיון
אחד הדברים שיכול להועיל.עזרא - ארכיון
יש פול אנשים שעושים את זה.עזרא - ארכיון
יש משהו אבל אני לא מסכיםעזרא - ארכיון
אבל אחרי כל זה האנשים אמרו לנו שמה שעשינו שם שחיזק אותם היה מדהים והם וגם אנחנו יצאנו עם כוחות. לכן אני מציע למי שיכול לארגן לעצמו קבוצה לצאת איתה וללכת ולחזק כי כולם בסוף יוצאים עם משהו. כדאי מאוד.
בא נגיד ככה..עזרא - ארכיון
..כלומר- באמת ש"אולי- ואולי לא"..אני פשוט חושב שזה מה שהם מרגישים באמת... מה ציפית שהם יגידו לך? "תלכו הבייתה- תודה שהייתם פה יומיים מחייכם היפים- אבל לנו זה לא עזר בגרוש, בזבזתם ת'זמן שלנו ושלכם שלום"??
אולי מחד גיסא הם באמת מרגישים בגידהעזרא - ארכיון
אבישי אני ממש לא מסכימה איתך!!עזרא - ארכיון
לא .עובדה שהם צריכים את הניחום הזה!!
טוב ,מצדי אפשר להמשיך אבל זו פינה הלכתית....
תכלת-את יכולה לפתוח פינה הלכתית חדשה ,אבל את האשכול הזה לא לסגור?
אני מצטרף למתקפהעזרא - ארכיון
פגשנו בשדרות אדם שאמר שהוא כבר 50 שנה שם והוא לא הולך כי שם הוא איבד את אשתו ואת בנו ואין לו מקום אחר והוא גם לא מפחד, אבל כשאנשים באים מבחוץ גם אם לזמן קצר להראות לו שאיכפת ושמחזקים אז זה דבר שממלא אותו באושר והוא היה בדמעות לפני סוף השבת.
הוצאת לי את המילים מהפה...עזרא - ארכיון
זה די מה שאמרתי....עזרא - ארכיון
לא יודע...עזרא - ארכיון
אבל לא נראה לי..אני פשוט לא חושב כך... ואפילו אני טועה- אני לדעתי אלך לשם וארגיש שלא הועלתי בכלום...
נ.ב: אדוה- בקשר לקטע עם האבלים- זה בכלל לא אותו דבר, יש לי מה להגיד בנושא, אני פשוט לא רוצה לומר את זה כאן משתי סיבות: א. זה לא המקום לדון בנושא הזה. ב. זה ימעיט מערך הדברים והדברים לא יובנו כראוי, וזה דיון פסיכולוגי עמוק שלא אמור להתבצע דרך מסך..
וגם לא פנים מול פנים.....עזרא - ארכיון
אבל לא חשוב,אם הייתי בן אדם אחר מין הסתם הייתה מסכים איתי...
אוקיי אז אם הבהרתם תדברים...עזרא - ארכיון
אדוה- מה נסגר?!עזרא - ארכיון
ממש לא הבנתי למה לא פנ"פ ומה הוספת להבדיל!
נקודה למחשבה- בשביל דיון צריך שני אנשים שמוכנים להקשיב, ובסופו של דבר יהיו מספיק שלמים עם עצמם בכדי להשתכנע- אם הם באמת מאמינים בזה!
תודה על החינוך המסור...עזרא - ארכיון
אני מציע שנעצור את זהעזרא - ארכיון
וואו עקיבא!עזרא - ארכיון
מר פפר היקר...עזרא - ארכיון
כמו שכבר אמרתי:"בשביל דיון אינטילגנטי צריך שני.."
אדוה- זה ממש לא ש"כל מה שאת אומרת לא מתקבל על הדעת"!
את צריכה להבין דבר פשוט: כל האנשים בעולם! כולם! כל אחד ואחד מהם! שונים אחד מהשני כשני קצוות תבל!
לכל אדם חשיבה משלו והבנה משלו("לכל אחד מהם שפה משלו ודרך משלו להגיד שלום" ועוד שירים רבים שקצר המקום מלהביאם..)
יכול להיות שאופן החשיבה של שנינו, או בעברית- תפיסת עולמנו- שונה לחלוטין- וזה נורמלי לגמרי!
אני שוב מזכיר, שאני מכבד אותך לגמרי(ואני מקוה שזה הדדי), ובכלל משתדל לכבד דעות של אנשים, כדי שלא אהפוך לרובוט שהולך על פי תוכנה מוגדת מראש, על פי תפיסת עולם אחת מקובעת!
ודאי שתפיסת עולם צריכה להיות חדה, ברורה ומוכחת, אך זה לא אומר- לא להיות פתוח להקשיב לאחר ולנסות לקבל את טענתו, ושוב- להיות מספיק שלם כדי להסכים איתו במידה שהוא צודק..
ממש מצטער על העומק...הייתי חייב..
(נ.ב: השתדלתי שזה יהיה קריא, וזו המלצה לדעתי לכולנו- כשכותבים משהו ארוך- נסו לחלק אותו לפסקאות ומשפטים- שיהיה קל..)
לא קראתי שום הלכה ב9 (?) אשכולות האחרונים!!!!!!!!!עזרא - ארכיון
הצדק איתך!!עזרא - ארכיון
ו- לשאלת השבוע!עזרא - ארכיון
כן,פורים משולשעזרא - ארכיון
ומתנות לאביונים ביום שישי ,ומשלוח מנות וסעודה ביום ראשון.
תקנו אותי אם אני טועה...(טוב לא צריך לבקש את זה ,יעשו את זה גם אם אני לא יגיד)
שכחת מה קורה בשבתעזרא - ארכיון
אתה צודק אבל זה לא נשאר בגדר של אפשרותעזרא - ארכיון
עוד שאלה?!עזרא - ארכיון
אני רק מוסיפהעזרא - ארכיון
ומה זאת אומרת אסור... לא רצוי...
לי אמרו שאסורעזרא - ארכיון
חזרה לעימות.עזרא - ארכיון
ובכן- אבישי לענ"ד אין צורך להתפלסף ולבלבל ת'שכל על ההרגשות של התושבים. האם מי שיושב חולה בבית ובאים לבקר אותו- מרגיש נבגד אחרי שעוזבים אותו? זה פשוט לא קשור לבגידה.
"בזבזתם לנו ת'זמן?" אולי משהו יותר בסגנון - "הוצאתם אותנו מהשגרה העצובה שלנו לקצת שמחה/משחקים/שוק פורים/שיחות וכו' וכו'.
אפרים יקירי,עזרא - ארכיון
לא נראה לי..
המורה שלי סיפר לי לפני כמה ימים על מיילים ששולחים לו מ"ועדי הפעולה בדרום", והפואנטה היא...
טוב עזבו- אני פשוט אעלה את זה כשהוא ישלח לי את זה..."תמונה אחת שווה אלף מילים"
אנחנו רצינו לעשות בבצפר משו לילדי שדרות,עזרא - ארכיון
לפי מה שהבנתי הם ממש לא רוצים טובות מאנשים אחרים, הם אפילו בקושי הסכימו להקשיב להצעה שלנו ואמרו שהם לא צריכים כלום... או במילים אחרות- שנעזוב אותם..
אני לא מנסה להאשים או משו, אני רק אומרת שלפעמים לא טוב לחנוק אנשים יותר מידי וכדאי לתת להם את המרחב שלהם.
אני בטוחה שהם לא נהנים כל הזמן לארח אנשים אצלם ולהיות נחמדים לאנשים שבכלל לא נמצאים שם כדי לדעת מה קורה...זה לא מצב פשוט כ"כ וצריך לדעת מתי להרפות.
חיכיתי להערה הזאת!עזרא - ארכיון
I rest my case!
אני הייתי שם שבוע שעבר,עזרא - ארכיון
אביש, אני ממש מבין את מה שאתה אומר, גם אני חשבתי ככה קצת לפני שנסעתי, אבל בכל זאת החלטתי לסוע ועכשיו ברור לי מה לעשות. לא שאני יודע כמה עזרתי, אבל אני יכול לספר לך כמה האנשים שדיברנו איתם (היסתובבנו בין הבתים) שמחו שדפקנו להם בדלת ושאלנו אותם מה שלומם, אם הכל בסדר ואם הם צריכים משהו, זה פשוט העלה להם חיוך על הפנים, לפעמים גם ניכנסנו לבתים ודיברנו עם אנשים וניראה לי שזה עזר שהיה להם עם מי לדבר. וגם סתם ככה שיחקנו עם הילדים שם וזה ממש שימח אותם!
בקיצור, לדעתי מי שיכול לסוע לשם שיסע, זה ממש עוזר להם ולדעתי גם לעצמך...
אביש, אם אתה רוצה עוד חויות (ויש המון) אתה מוזמן לדבר איתי...
הבנתי מה שאתה אומר..עזרא - ארכיוןאחרונה
(אני אקרא לזה בעד ונגד..):
- יש דעות בעד ויש דעות נגד.
- נראה שדעות הבעד עולות על דעות הנגד.
- שכל אחד יחשוב לעצמו איך הוא לדעתו הכי יכול להועיל- אם בנסיעה, אם בכל דבר אחר..
כך אני הבנתי...יומטוב

..בתוך בני ישראל
פשוט
כ"כ לבד לי
וזה לא אמור להשתפר איכשהו מתישהו
לא משנה מה,
..בתוך בני ישראל
כל העולם סוגר עליי
לא לזה התכוונתי כשביקשתי חיבוק,
רק אומרת שקחי בחשבון שזה פורום שמופיע ב'אחרונים'אונמר
של הראשי..
הוא לא מהמוסתרים.
👍.אונמר
אוי, מה קרה?מקפיצים נטושים
נראה פורום כמעט פעילמקפיצים נטושים
יחסית....
מדהים אחרי כמה פורומים נטושים כאלה אני עוקבתעשב לימון
ורואה את ההקפצות שלך
מישהו שם לב אליימקפיצים נטושים

איך שמים מעקב על פורומים כאלה?
יש כוכב ליד השם של הפורום- צריך שהוא יהיה מלאעשב לימון
אחר כך אפשר לראות את כולם בכותרת "עדכני"
🤩טויוטהאחרונה
..בתוך בני ישראל
כל הלב הוא רק הצטברות של רגעים
כל רגע הוא רק הצטברות של רגשות
כל רגש הוא רק הצטברות של לבבות
לנשום
..בתוך בני ישראל
נצח של רגעים ששורפים מבפנים
אבל, זה יעבור
..בתוך בני ישראל
האם הוא אנוס גוף או אנוס נפש
יואו!
..בתוך בני ישראלאחרונה
ואין ראיה ממה שכתב הרמב"ם פרק י"ח מהלכות סנהדרין גזרת הכתוב שאין בה בית דין ממיתין ולא מלקין את האדם בהודאת פיו דהתם לא מיירי אלא כשהוא מכה אותו דרך עונש או דרך כפייה דאי לא תימא הכי לקתה מדת הדין מי שעבר עבירה שחייב עליה כרת אם בא וכפו אותו בית דין לקבל מלקות ועשה תשוב' יפטר מן הכרת כל שכן מי שחטא בלא עדים והתראה אם רצה לקבל מרצונו מלקות ועשה תשובה שיפטר מן הכרת…
..בתוך בני ישראל
אני שונאת לבכות מדברים מטופשים. אבל,
