פשוט
כ"כ לבד לי
וזה לא אמור להשתפר איכשהו מתישהו
לא משנה מה,
פשוט
כ"כ לבד לי
וזה לא אמור להשתפר איכשהו מתישהו
לא משנה מה,
כל העולם סוגר עליי
לא לזה התכוונתי כשביקשתי חיבוק,
של הראשי..
הוא לא מהמוסתרים.
יחסית....
ורואה את ההקפצות שלך

איך שמים מעקב על פורומים כאלה?
אחר כך אפשר לראות את כולם בכותרת "עדכני"
כל הלב הוא רק הצטברות של רגעים
כל רגע הוא רק הצטברות של רגשות
כל רגש הוא רק הצטברות של לבבות
לנשום
נצח של רגעים ששורפים מבפנים
אבל, זה יעבור
האם הוא אנוס גוף או אנוס נפש
יואו!
ואין ראיה ממה שכתב הרמב"ם פרק י"ח מהלכות סנהדרין גזרת הכתוב שאין בה בית דין ממיתין ולא מלקין את האדם בהודאת פיו דהתם לא מיירי אלא כשהוא מכה אותו דרך עונש או דרך כפייה דאי לא תימא הכי לקתה מדת הדין מי שעבר עבירה שחייב עליה כרת אם בא וכפו אותו בית דין לקבל מלקות ועשה תשוב' יפטר מן הכרת כל שכן מי שחטא בלא עדים והתראה אם רצה לקבל מרצונו מלקות ועשה תשובה שיפטר מן הכרת…
אני שונאת לבכות מדברים מטופשים. אבל,
(כי כשלנו ב וכו)
בטול תורה נחשב לכל אדם כפי מדרגתו, ומי שיכול לעלות במחשבתו למדרגה גדולה, והוא מתעצל או מתפחד, ומואס במעלתו העליונה, ומניח את עצמו להיות למטה, הרי הוא מואס את תורת ד' הראויה לו, שעל זה נאמר שויתר הקב"ה על ע"ז ג"ע ושפ"ד ולא ויתר על מאסה של תורה (פתיחתא דאיכה רבתי)
(אורות התורה ז ב)
הצער הפנימי על חסרון ההשלמה של הנשמה במעשים, בידיעות, ובדעות, ביחוד בקנין התורה, הם הם יסורי הגיהנם המתגברים, שהם באים מהפיכת הפנים של הקב"ה מלהאיר על הנשמה, בהופעה תדירית, לפי אותה המדה שהחסירה את קנינה הרוחני, שכל מקור החיים בו תלוי, הוא קנין התורה.
חוסר התורה הוא הגיהנם בעצמו. ושטף הרצון החיצוני, שנגד הרצון הפנימי, הוא מצרי גיהנם המתגברים לפי אותו הערך של מניעת אור התורה.
(אורות התורה ז ה-ו)
תלמידי חכמים שתורתם אומנותם צריכים להשתדל, שתהיה דרכם נכונה לפניהם, מטרתם צריכה שתהיה ברורה להם, כדי שיהיה רוחם אמיץ ודעתם שוקטה, נוחה ומיושבת. אמנם גדול הוא מאד אותו הכלל הנשגב "לא עליך המלאכה לגמור ולא אתה בן חורין להבטל ממנה", ואם כן אין כל כך צורך על דבר ציור של התחזקות לעבודת התורה בענין הקפת כלל ידיעותיה. אכן זה משמש הוא לתן מנוחה ללב למען יעסוק בכל ענין וענין ברוח בטוח ושוקט, שלא יטרידהו ענין אחר, או דאגה כללית של גמר הידיעה הבלתי אפשרית, מלמצא רצון בעבודתו הפרטית. אבל מכל מקום צריך לסלול לעצמו דרך כזו, שתהיה ההקפה הכללית מושקפת לו. גם בדעות צריך שתבורר לו תכליתו ומגמת חפצו בעבודת תלמודו, וגם בצד המעשי צריך שישאף להיות מקיף וכולל את הסכום הכללי של הלמוד המעשי של כל התורה המעשית כפי האפשרי לו. מה שהורגל לומר שאין קץ לתורה ביחש לענינים המעשיים שבה, הוא נאמר רק על פי תנאים מיוחדים, אבל באמת אפשר לו לאדם, כשילך בדרך ישרה, לכלול הקפה ברורה מכל הצד המעשי שבתורה. הגדולים אינם צריכים על זה ביאורים, אמנם הבינונים חייבים להעזר, אחרי שיבאו לאותה המדה של הבנה טובה בעומקה של הלכה, בידיעת צורתא דשמעתתא על דרך ישר ונכון, על ידי שימוש תלמידי חכמים במדה הגונה, עד שידע לעיין בכל סוגיא כראוי וידע גם כן להקשות ולתרץ על פי דרכה של תורה במשא ומתן של הלכה. אז צריך שתהיה ראשית השתדלותו להקיף בתחילה את כל הלכות הרי"ף כפשוטן בבקיאות הגונה. וזה נקל מאד להשיג על ידי קביעות מתונה. העבודה הזאת היא נעימה מאד מצד עצמה ומצד הציור המענג הקרוב לתכלית, של ההקפה הכללית לדעת את הסכום הכללי של כל ההלכות, לפי הקירוב היותר גדול למקורן בש"ס באופן כולל, שרק על ידי קיבוץ כל הפרטים יתיצב נגד עיניו היופי הגדול של הבנין המפואד של כל התורה המעשית. וכשילך בדרך זה בכל יום תמיד, יחבר עם זה שיעורים להקפה כללית בתורה שבכתב, וזמנים הגונים מדי יום ביומו לקנין הידיעות של האגדות, המדרשים, ספרי המוסר, המחקר והקבלה, בשמירת המדרגות, וריוח זמן למחשבה עצמית, להרחבת הרגשות הטובות, ושיעור קבוע לתלמוד בגירסא, מדי יום ביומו, וזמנים מפוזרים לבירור עומקה של הלכה בהרחבה ופלפול בענינים מפוזרים, כדי להרחיב את הדעת ולהתעמק בעיון, שהוא נצרך מאד לכל דורש תורה. וכשיסגל לו בקיאות מקפת בהלכות הרי"ף, ממילא תולד בקרבו התשוקה לדעת ההלכות על בוריין, וירבה עסוק בתלמוד, בבלי וירושלמי, בתוספתות וכל דברי חז"ל, מתוך הכרה פנימית בנחיצות ההרחבה והביאור. ועיקר העסק יהיה לו תמיד קבוע בגירסא של יסודות ההלכות ועקרי דברי תורה, עד שהשכלול של הידיעה בכל המקצועות והפרטים ישלים גם כן את דעתו בכל יתר הענינים הנדרשים לאדם, ויהיו נהנים ממנו עצה ותושיה. וכשילך באופן כזה יוכל לקבוע לו זמנים גם כן לרכישת החכמות והידיעות המועילות לאדם בעולם, המרחיבות את חוג דעתו ונותנות לו אומץ לצרכי החיים, ויהיה מקובל על הבריות ומוצא חן בעיני אלהים ואדם.
(אורות התורה ט. התגעגעתי)
איזה מגניב זה כשרואים פסוק לא מוכר ומזהים לפי הסגנון.

בימים כאלו אני חוזר למאמר של הרב יובל שרלו. עד היום אני זוכר איך קראתי אותו לפני עשרים שנה מעל דפיו האפרוריים של הצופה, את המאמר הכי יפה שנכתב אי פעם על חטא דוד ובת שבע.
הרב שרלו פותח בדמותו הנשגבה של דוד המלך, נעים זמירות ישראל.
אחר כך הוא מדבר על עוצמתו של החטא האיום והנורא: "לא סטיה מוסרית קלה ולא חוט השערה, כי אם מעשה העוול החמור ביותר שיכול להיעשות על ידי מלך ישראל".
ודווקא מתוך המתח הבלתי אפשרי בין שני היסודות מופיע היסוד שלישי, יסוד התשובה:
"ייחודו של דוד המלך אינו בכך שלא חטא חטא איום ונורא, כי אם בכך ששב. זהו המסר העולה מפרשת דוד ובת שבע: אין תהום שאליה ניתן ליפול ולא לקום ממנה, בתשובה ארוכה ומפותלת, בקבלת ייסורים באהבה ובנקיון כפיים בהמשך."
והחי יתן אל לבו.
(הרב אברהם סתיו.)
אוף
נו, ב"ה
"מה עשה המשנה ברורה? ראה שאף אשה לא מדליקה נרות, שאל, למה? אין סיבה לאסור. אז הוא המציא סיבה, ואמר, אשתו כגופו. אשתו כגופו לעניין מצה? לעניין תפילין? אז מה חדש כאן?"
"האם בעל ואשה זה סוג חדש של משפחה?"
(ההקשר היה הקו בין אשתו כגופו לפסול קרוב מגזה"כ, אבל)
"יהודי טוב הוא אחד משניים: או שהוא הרמב"ם, או שהוא חולק על הרמב"ם"
"אם כל העולם מסכים איתך, סימן שאתה לא יהודי"
"יחסית זה ביטוי של ספרדים"
"רוב הנשים זה התרסה"
"אשתך? זה אתה. שורך? זה לא אתה. אשתך לא שור, לשנן"
אני כל כך אוהבת את המכות שלי. זה בעצם תסמונת שטוקהולם~
סדר ערב, איפה נתכנס?
במיטה? אני בכלל עוד בחופשת לידה, יש לי עוד חודשיים…
ישיבה, ככה לומדים להיות אפיקורסים!
מלקות מנצחות ממון, ממון מנצח מיתה, מיתה מנצחת מלקות, אחת שתיים שלו- (מנסים להגדיר דיני קלב"מ)
"מה קורה פה? כל המקום פה הוא הייטק, והלוח..."
"זה הזכר לחורבן שלנו"
(באיחור קל)
-מה? אורות הקודש לא חוקי?
=אורות הקודש זה כמו עלייה להר הבית, זה בעצם חוקי אבל לא מדברים על זה
(זוגות מאורסים בישיבה)
"התחזית היא סוג של כתיבה יוצרת"
הוא בהכרח פסול לעדות, הוא בן אדם!
האדם מתפלל אל האלוהים הנחבא: אנא, גלה את עצמך אלי, תן לי אות שאתה מצוי כאן ושם, שהיקום איננו מדבר דומם שבו שולטים האירועים המקריים ביד רמה. אך לא תמיד הוא זוכה למענה על תפילותיו הלוהטות… התנ"ך מלא בתלונותיהם ובטענותיהם של הנביאים, אשר אף בהיותם מחויבים לאלוהים ואמונתם בו בלתי מעורערת נבהלו בשל העדרו מקרבם. הם נבעתו מהמחשבות על אודות התהום, החושך המסתורי והתוהו ובוהו שקדמו לבריאה ונחרדו בשל תפילות שלא נענו… הם ראו את המפגש המאיים והמסתורי כקריאה אל האדם, שלא ייסוג בפני דבר בלתי ידוע, אלא יפרש את הבלתי נודע במושגיה של חוויה נפלאה, כזו המעשירה את האדם ומטהרת אותו.
"וְהַמֵּתִים אֵינָם יוֹדְעִים מְאוּמָה אֵלּוּ רְשָׁעִים שֶׁבְּחַיֵּיהֶן קְרוּיִין מֵתִים שֶׁנֶּאֱמַר וְאַתָּה חָלָל רָשָׁע נְשִׂיא יִשְׂרָאֵל ואב"א מֵהָכָא עַל פִּי שְׁנַיִם עֵדִים אוֹ שְׁלֹשָׁה עֵדִים יוּמַת הַמֵּת חַי הוּא אֶלָּא הַמֵּת מֵעִיקָּרָא"
לֹא יְהַלְלוּ י-ה.
וְנַחְנוּ מָה?
כִּי עֲיֵיפִים אֲנַחְנוּ, וּשְׁחוּקִים,
וּמֵעַתָּה וְעַד מָה נִמְצָאֲךָ.
מִילִּים יְבֵשׁוֹת וְתֵירוּצִים דְּחוּקִים
עֵת בּוֹא לִפְנֵי מִי לֹא יִרָאֲךָ.
וּבִירִידַת דּוּמָהּ אֵין כְּבָר אֵשׁ הִתְלַהֲבוּת וְאֵין רְגָעִים שֶׁל חַיּוּת
אֲבָל אוּלַי יֵשׁ, הַרְגָּשָׁה,
(וְאוּלַי גַּם לָנוּ מוֹרָשָׁה חֲדָשָׁה
שֶׁעוֹד אֵין גּוֹיִים בָּאוּ מִקְדָּשָׁהּ
וְעַתָּה נַפְשֵׁנוּ יְבֵשָׁה וְהָאָרֶץ נִרְעֲשָׁה
בְּלֹא רוּחֲךָ שֶׁאוֹתָנוּ לָבְשָׁה
רַק קוֹל עַנּוֹת חֲלוּשָׁה, וּמִפְלָט מִי יָחִישָׁה)
(וְלַיְלָה וְאוֹר וְאֵין עוֹלָה
וּמוּלֵנוּ שׁוּב מִתְנַשֵּׂא זוֹהַר עוֹלָם
וְדוֹפְקֵי הַעֵר לְעֵת תְּפִילָּה
שׁוּב חֲפֵצָה שְׂאֵת וְהָרֵם קוֹלָהּ
וְלָמָּה לָךְ אוּמָּה דְּווּיָה וְגוֹלָה
שׁוּב תַּרְדֵּמָה נָפְלָה וְלֹא נִגְלָה)
וּבֵרֲכוּנִי:
מִבַּיִת וּמִנַּחַת וּמִשֶּׁקֶט שֶׁל אֱמֶת.
וַאֲנִי לֹא אוֹדֶה.
וְיֹאמְרוּ בַּגּוֹיִים וְכָל הָאוּמִּים
וְלִי אֵין פּוֹדֶה
וּמַצִּיל צַעֲדֵי
מְכַוֵּון אֶת דַּרְכִּי.
וְאֵיךְ אֶפְשָׁר לַעֲלוֹת בְּבִלְעֲדֵי
וְאֵיךְ אֶפְשָׁר יַחַד בְּלִי עֲלִיָּה
וְשׁוּב עוֹלָם אָפֵל וּרְגָעִים שֶׁל חֲשֵׁכָה
סוֹעֲרִים מִנַּפְשִׁי
באמת ***? באמת?
אחר כך מתפלאים למה אני שונאת להגיע לכאן. ולחשוב שזה אמור להיות מקום בטוח או משהו.
הייתי באמצע להתלהב על הרעיון התורני הזה ו אממ הוא הסתדר עם כל כך הרבה דברים וחיכיתי לו כל כך הרבה זמן. עכשיו אני לא מצליחה לחשוב בכלל,
אני רוצה מקום להרגיש בו בית, אבל לא (רק. גם אותו אני רוצה, ו, צריכה,) כזה של רק חצי מהזמן במקסימום, אלא כזה כמו של אנשים נורמליים, של כל הזמן.
אבל מה אני אמורה לעשות? מה?
הגר"א אומר שבנימין זכה שהמקדש יבנה בחלקו כי הוא לא השתחווה לעשו.
איזה דבר טהור זה ברכת אתה קדוש, כי כמעט ולא קורה ששומעים אותה מחזן ממהר או משהו,
(מהדורת ז"ח)
הִתְקַדָּשׁוּ כִּי מָחָר יַעֲשֶׂה ד' בְּקִרְבְּכֶם נִפְלָאוֹת (יהושע ג' ה)
א"ל ר' ירמיה לר' זירא וקים להו לרבנן בין שליש לפחות משליש א"ל לאו אמינא לך לא תפיק נפשך לבר מהלכתא כל מדות חכמים כן הוא (ר"ה יג.)
לַמְנַצֵּחַ לְדָוִד בַּד' חָסִיתִי אֵיךְ תֹּאמְרוּ לְנַפְשִׁי נוּדִי הַרְכֶם צִפּוֹר (תהילים יא א)
מִכְתָּם לְדָוִד שָׁמְרֵנִי אֵל כִּי חָסִיתִי בָךְ: אָמַרְתְּ לַד' אֲדֹנָי אָתָּה טוֹבָתִי בַּל עָלֶיךָ: לִקְדוֹשִׁים אֲשֶׁר בָּאָרֶץ הֵמָּה וְאַדִּירֵי כָּל חֶפְצִי בָם: יִרְבּוּ עַצְּבוֹתָם אַחֵר מָהָרוּ בַּל אַסִּיךְ נִסְכֵּיהֶם מִדָּם וּבַל אֶשָּׂא אֶת שְׁמוֹתָם עַל שְׂפָתָי: ד' מְנָת חֶלְקִי וְכוֹסִי אַתָּה תּוֹמִיךְ גּוֹרָלִי: חֲבָלִים נָפְלוּ לִי בַּנְּעִמִים אַף נַחֲלָת שָׁפְרָה עָלָי: אֲבָרֵךְ אֶת ד' אֲשֶׁר יְעָצָנִי אַף לֵילוֹת יִסְּרוּנִי כִלְיוֹתָי: שִׁוִּיתִי ד' לְנֶגְדִּי תָמִיד כִּי מִימִינִי בַּל אֶמּוֹט: (תהילים ט"ז)

ר"ה כז






הגר"א אומר שהמקדש נבנה בחלקו של בנימין כי הוא היחיד שלא השתחווה לעשו.

תענית י:שמתי לב שכל יום שאומרים בו קרבנות ומתחילים בקצת חיות מקדש הוא יום טוב בהרבה.
צל"בר.
כשאתה מתנצל, זה בשבילך, או בשבילו?