זה אמור להתאים לכיתות ח' אשמח ממש אם תתנו לי רעיונות....אני צריכה את זה למחר...=\\\
פורום פורום מדריכים(-:
בהנהלת: idobp
מכתב פתיחה
פעולה לקשר שבין יום הזיכרון ליום העצמאות!מממש דחוףעזרא - ארכיון
אני גם אשמח...עזרא - ארכיון
עשיתי את זה לחניכות שלי שבת שעברה...עזרא - ארכיון
המטרה: להבהיר מה הקשר בין יום הזכרון ליום העצמאות, ומדוע הם באים זה לאחר זה ולא בהפרשים.
מהלך: הצגה 1: אמא בוכה על קבר בנה ומספרת איך שהוא מת במלחמה וכמה זה עצוב לה.
הצגה 2: אמא אומרת לבנה: בוא נלך לרקוד כי היום יופם העצמאות, יום הולדת למדינה.
* שואלים את החניכים למה זה בא יום אחרי ולא בהפרשים?
זה ממש קשה לאמא שמתאבלת על בנה לצאת ולרקוד... (דיון....)
* מקריאים סיפורי גבורה של חיילים במלחמה...
* מסבירים להם עד כמה החיילים נלחמו על הארץ הזו ואיך הם הקריבו את עצמם למענה, ושחייבים תמיד לזכור אותם וגם לזכור שיש לנו את הארץ הזו בזכותם.
ואז לסיכום: יום הזיכרון הוא לפני יום העצמאות כדי שאנחנו נבין שיש לנו את הארץ בזכות אותם חיילים ולכן ביומולדת למדינה ובחגה צריך לזכור את החיילים שמתו בשבילה. ושבזכות מסירות נפשם יש לנו מדינה...
זהו..
בהצלחה!....
מהלך: הצגה 1: אמא בוכה על קבר בנה ומספרת איך שהוא מת במלחמה וכמה זה עצוב לה.
הצגה 2: אמא אומרת לבנה: בוא נלך לרקוד כי היום יופם העצמאות, יום הולדת למדינה.
* שואלים את החניכים למה זה בא יום אחרי ולא בהפרשים?
זה ממש קשה לאמא שמתאבלת על בנה לצאת ולרקוד... (דיון....)
* מקריאים סיפורי גבורה של חיילים במלחמה...
* מסבירים להם עד כמה החיילים נלחמו על הארץ הזו ואיך הם הקריבו את עצמם למענה, ושחייבים תמיד לזכור אותם וגם לזכור שיש לנו את הארץ הזו בזכותם.
ואז לסיכום: יום הזיכרון הוא לפני יום העצמאות כדי שאנחנו נבין שיש לנו את הארץ בזכות אותם חיילים ולכן ביומולדת למדינה ובחגה צריך לזכור את החיילים שמתו בשבילה. ושבזכות מסירות נפשם יש לנו מדינה...
זהו..
בהצלחה!....
פעולה נחמדה..עזרא - ארכיון
1. מחלקים את השבט ל-2 קבוצות. מעמידים את שתי הקבוצות בטורים ואז הראשונים מכל קבוצה עושים תחרות - הם צריכים לרוץ הלוך וחזור. הראשון שמגיע הוא המנצח (כמובן....). כדי שהקבוצה המפסידה במירוץ תוכל להמשיך לשחק נציג הקבוצה (זה שהפסיד בריצה) צריך לענות על שאלה בנוגע לאחת ממלחמות ישראל. אם הנציג עונה נכון על השאלה הקבוצה עדיין ממשיכה לשחק אבל הבא בתור הופך להיות נציג הקבוצה. הנציג של הקבוצה המנצחת ממשיך לתור הבא גם כן וכך התחרות היא עכשיו בין הנציג המנצח מה"קרב" הראשון לבין הנציג החדש של הקבוצה השניה. בהתחלה שמים שאלות קלות כדי שהמשחק לא יגמר על ההתחלה ואח"כ זה נהיה יותר ויותר קשה...
-מסקנה: כשהמשחק הראשון נגמר כל הקבוצה המנצחת "חגגה" את ניצחונה עם הנציג שייצג אותה כשהיא ניצחה. למרות שחלק מהקבוצה הם חניכים שהפסידו ב"קרבות" שהיו במהלך במשחק שמחים שהקבוצה ניצחה כי הם חלק ממנה והם בעצם היו שותפים בניצחון של הקבוצה כי אם הם לא היו עונים את השאלה בתורם הקבוצה היתה מפסידה אז. וכך גם כאשר אנו חוגגים את יום העצמאות עלינו לזכור את כל אלה שלא נמצאים איתנו עכשיו כדי לחגוג את עצמאותנו אבל בזכות ההקרבה שלהם ישלנו כיום מדינה.
-מסקנה: כשהמשחק הראשון נגמר כל הקבוצה המנצחת "חגגה" את ניצחונה עם הנציג שייצג אותה כשהיא ניצחה. למרות שחלק מהקבוצה הם חניכים שהפסידו ב"קרבות" שהיו במהלך במשחק שמחים שהקבוצה ניצחה כי הם חלק ממנה והם בעצם היו שותפים בניצחון של הקבוצה כי אם הם לא היו עונים את השאלה בתורם הקבוצה היתה מפסידה אז. וכך גם כאשר אנו חוגגים את יום העצמאות עלינו לזכור את כל אלה שלא נמצאים איתנו עכשיו כדי לחגוג את עצמאותנו אבל בזכות ההקרבה שלהם ישלנו כיום מדינה.
משחק שיכול אולי ממש להמחיש-עזרא - ארכיוןאחרונה
הדגל.. <כולם מכירים לא? במקום מקל, עשיתי עם 2 כוסות חד"פ..>
מצד אחד, כל אחד רוצה להשאר בתוך התחום של הקבוצה שלו- לשמור על עצמו, שלא יפגע, שלא יפסל,
ומצד שני, בלי שאף אחד יסכן את עצמו בשביל כולם, וינסה לקחת את הדגל- הקבוצה לא תנצח לעולם..
אלמלא אותם אנשים שהעזו, שהקריבו את עצמם, לא הייתה קיימת היום מדינה..
מצד אחד, כל אחד רוצה להשאר בתוך התחום של הקבוצה שלו- לשמור על עצמו, שלא יפגע, שלא יפסל,
ומצד שני, בלי שאף אחד יסכן את עצמו בשביל כולם, וינסה לקחת את הדגל- הקבוצה לא תנצח לעולם..
אלמלא אותם אנשים שהעזו, שהקריבו את עצמם, לא הייתה קיימת היום מדינה..
כן אתם כבר מכירים את הטקסטים שלימקפיצים נטושים
משהו בין טרגי לקומי, נגוע בהומור עצמי ועקיצות לעשב לימון שמשום מה קוראת את זה... מה לעשות - יש אנשים משועממים ממני..


