סקר: תוכנית העשרה בבי"ס?נועוש=]]!!
בס"ד.
 
מה אתם אומרים?
בעד? נגד תוכניץ מחוננים? זה גורם לדעתםכם לתחרות? ומה קורה אצלכם???
הגיבו בהמוניכם!!)
גורם לתחרות-אבל אין מה לעשות..נחוץ..צעיר רענן
צריך לקדם את הטובים..לא שיהיו באותו מקום של כולם ..
נגד. עדיף להתרכז בלימודים עצמם. עדיף שכולם יצליחוזית שמן ודבש
ומה עם השונים לטובה?! הם יידפקו כי כל השאר הם..?!לוחמת תמורות
בעד.הסנה-בוער
בס"ד
כשתלמיד ממוצע לומד ביסודי חומר X, זה מעניין אותו, זה מסקרן אותו. זה ברמת קושי רגילה בשבילו- הוא יצטרך להתאמץ בצורה בינונית, ובסוף יבין וישלוט בחומר. אבל כשהילד המחונן לומד אותו חומר באותו גיל, זה משעמם אותו. הוא משיג את זה בקלות. הוא לא צריך להשקיע, לא צריך להפעיל את גלגלי המוח. ואז דווקא במוח החריף שלו, הגלגלים מתנוונים! זו טעות חמורה לא להעשיר ילד מחונן. צריך לתת לו רמת קושי יותר גבוהה, כדי שגם הוא יתאמץ.
בתור מחוננת- ביסודי תמיד קבלנו שדר מהמורים של "אל תשוויצו בזה" "אל תתגאו בזה" "אל תדברו על זה". אבל היום אין לי בעיה לומר- כן, אני מחוננת. וזה מעצבן אותי שזה היחס של הרבה מורים לעניין. (להסתכל בעין מאוד ביקורתית על כל הקטע של מכללה, לסיים בגרויות מהר, לא להגיע לשיעורים ובכל זאת להצליח, וכו'. במקום לבקר את זה, תנסו לתת אתגר אמיתי לתלמידים האלה!)
מי שמחונן אז שילך ללמוד באוניברסיטה בגיל 15!זית שמן ודבש
כבר היו לכך תקדימים
נגדשמחה ואמונה
זה סתם גורם לתחרות וקנאה
עשו לנו את זה בבית ספר הקודם שהייתי בו..
ולא הפיקו שום תועלת.. מה גם, שהקידום לא היה משמעותי במיוחד..
אם אלא ילדים באמת מחוננים. אז באמת שיקדמו את עצמם לבד..
למה?הסנה-בוער
בס"ד
למה שהילד לא יגדל בסביבה בריאה של ילדים מכל הסוגים, ואחה"צ יקבל העשרה?
כי הוא מעורר קנאה ומשעמם לו.זית שמן ודבש
[באתי לענות, אבל הדוג' של אלישע טובה יותר]הסנה-בוער
בעדאלישע בן אבויה
בס"ד

להיות נגד זה כמו להיות בעד שכולם יעשו שלוש יחידות במתמטיקה. מי שיכול ללמוד יותר, זו חוצפה למנוע את זה ממנו בטענות של 'תחרות' ודברים כאלה. אפילו אם הוא מוותר על זה אני לא חושב שצריך להקשיב לו.
ובאתי על החתום מישהו שוויתר על זה.
בעד!talr123
בתור ילדה מחוננת, תמיד הפריע לי שאלה שמקבלים תמיד את היחס המיוחד, אלו דווקא הילדים החלשים. ביסודי ממש התעצבנתי מזה, אבל עכשיו אני מבינה שאין מה לעשות-החלשים באמת צריכים קידום, אבל עד היום זה צורם לי שתלמיד טוב תמיד נדפק... היו לנו כל מיני דברים, אבל זה עדיין עצבן אותי.. (בי"ס למחוננים יום אחד בשבוע...)
אבל היום זה דווקא נחמד- לא באים לשיעור ומוציאים 90...
בעד. לפעמים תחרותיות זה דבר מועיל<אריאל>
אחח, מחזיר אותי לכיתה ד'..יורבית
אממ- אנ'לא יודעת אם ב'תוכניות העשרה בבי"ס' התכוונת למה שאני חושבת, כי זה לא ממש בבי"ס..
ביסודי שלי, לדוג'- היו 2 תכניות.
'מחוננים'- שא"א ממש להגדיר מי הולך לשם. לי לפחות זה היה מאד טוב, ובאמת עזר לצאת מהכיתה שלפעמים כובלת אותך, בטח בכיתות שעדיין אין חלוקה להקבצות וכו'. וגם לומדים דברים לא שגרתיים, וככה נפתחים [יפנית, מוזיקה ממוחשבת, סוציודרמה..] זה היה ע"ח יום לימודים פעם בשבוע, ככה שאף-אחד לא ממש קינא בנו שאנחנו צריכים להשלים הכל.
'מצטיינים'- ילדים שהמורים המליצו עליהם [שזה באמת תחרותיות לשמה]. הם לומדים דברים יותר ריאליים, ואני לא יודעת עד כמה זה באמת משנה. אולי מכין אותם למגמות בתיכון..
 
מסכימה קצת עם תאיר- פתאום נותנים לך להביע את עצמך, את היכולות שלך. ומאתגרים אותך- שזה ממש חשוב. כדי ששרירים לא יתנוונו צריך לאתגר אותם.
קנאת סופרים תרבה חכמהזה אני היועץ
בעד לגמרי.
 
(מה גם שאני ממש נהניתי באותם חוגים.)
וואי וואי, כמה מחוננים יש לנו כאן...אביב
ממש אוצר...
גמני מחוננת...
לוידעת, לנו הייתה מורה (היום אני שונאת אותה, היא בשליחות וכשהיא תחזור... כדאי לה לשים שמירה על הבית ועל עצמה.. רציני...), והיה אכפת לה מבנות יותר חכמות.. היא נורא רצתה לתת לנו העשרה.. קיצר היא הייתה מוציאה אותנו, את הבנות שהיא העדיפה, וזה בערך חצי כיתה (היינו כיתה קטנה), ונראלי זה היה ממש לא משו... אבל אני בכיתה ו' למדתי בטכנודע, וזה לא עשה כלום, רק חיזק ת'הבנה של בנות שאני מחוננת (כ"כ מוזר הניסוח הזה.. )..
עכשיו יש לנו שיעור כזה פעם בשבוע, שיעור סאטלה כזה, ואין שום תחרות ולא כלום, הבנות בקושי מרגישות את זה...
והדברים האלה פשוט כ"כ כ"כ חשובים לילדים מחוננים!!! אני אומרת לכם שלמרות ההשקעה, זה פשוט חשוב לילדים כאלה ההעשרה, גם אם זה ידרוש עוד השקעה של מחנכות בילדים שעלולים לחוש פגיעה... ראו את זה אצלי (וקיבלתי מענה... ), ואני אישית וההורים שלי גם רואים את זה אצל האחים שלי, זה פשוט דבר חשוב!!!
(אני אישית גם לומדת מתמטיקה בתוכנית בר אילן, מחוץ לביה"ס, ושוב, בנות בהתחלה קנאו אבל הן רואות כמה קשה אנחנו עובדות.. אז זה רק מחזק את "המעמד" (הכ"כ לא רצוי ולא נחוץ!) של "גאונות". ותמיד תהיה קנאה בילדים חכמים יותר מצד ילדים ש - מה לעשות - פשוט קשה להם!!)
 
אין, זה כ"כ חשוב...
 
אגב, בקשר למה השאלה??
אני בעד טיפוח כשרונות מבריקים.golani
לכל אחד יש כישרון מבריק, זה יודע לצייר טוב וזה יודע אנגלית טוב, זה מגלף מדהים ולזה יש זיכרון פנומינלי, ועוד ועוד. כל אחד צריך לטפח את מה נתן לו הבורא ולכן לדעתי יש צורך לתת לכולם הזדמנות.
נ.ב. כיף לראות את השירשורים הרציינים חוזרים לפה...
בעד!~SMILE~
לכל אחד יש כישרון משלו, אבל לא תמיד הוא מודע אליו או יודע איך לפתח אותו.
אם יש ת'דרך לפתח ולעזור אז למה לא?!
בדיוק.. ^ אביב
וחוץ מהשיקול של "למה לא לפתח??"..
זה ממש חשוב, לילד. לפעמים הרסני אם לא מפתחים. באמת. (- עוד אחד מהנושאים היקרים לליבי... )
כמה שאלות-מרב14
איך מזהים מחוננים?
איזה תוכניות כבר אפשר לעשות להם למנוע ניוון גלגלי המוח?
על איזה תוכניות אתם מדברים? 
>אביב
א. בד"כ יש מבחני זיהוי בבי"ס/חיצוניים ע"פ המלצת מורה, בכיתות א'-ג'... תלוי במקום..
ב. יש המון!! יש בתי ספר שמפתחים, אפילו סתם חוגים מעשירים, יש חוברות שהטכניון ודומיו משווקים, יש תוכניות חוץ... המון..
ג. כל בי"ס והתוכנית שלו... אנחנו דיברנו (נראלי..) בכללי על תוכניות שיש בבי"ס.. מטעם הבי"ס...


כאילו התוכניות הן סתם בשביל שהמחונניםמרב14
ידעו יותר כי הם יכולים?
וגם- כמה מחוננים באמת יש בבי"ס אחד?
אני לא חושבת שזה טוב. אני לא רואה איך זה באמת נותן להם
ילד 1 מתוך מאה |אמור להיות|לוחמת תמורות
נו פליז תענו...מרב14
עניתי..אביב
סבלנות.. ;)
שלחתם את זה ביחד אז היא לא ראתה!!ארי צלוב
מזכיר לי-גם לכם עשו ת'מבחן לאיתור מחוננים בכיתה ג?מתו"ש
בס"ד
 
לא עברתי אפילו תראשון וחצי כיתה עברה ושנים זה גרם לי להרגיש מטומטמת!...בכלל-השנה עשיתי איבחון ויצא לי אינטיליגנציה גבוהה! הא! זה בולשיט.......
חח.. עברתי את 2 השלבים במבחן הזה.. והייתי בתוכנית.נדנדה כתומה.
אבל לדעתי אם היוט עושים תמבחן הזה עכשיו הייתי נכשלת...
בעד. תחשוב על המחונן-לוחמת תמורות
בס"ד!
 
 
איך שאין לו מה לעשות בשיעור... ולא בשיעור אחד או 3, 99% מהשיעורים אין לו מה לעשות.
 
התוכניות מחוננים האלה ממש עוזרות לפעמים.
 
 
עצם העובדה שבכיתה ד' לומדים גנטיקה, נותנת פיתוח כלשהוא, עונה על צורך לילד. פיתוח מתמטי בתוכניות (כמו של בר אילן)- זה כל כל טוב לילד שטוב בזה.
 
 
ואת זה, אני יודעת.
 
 
 
אבל-
[אבל ענק, שימו לב]-
ההורים צריכים לדעת. לדעת לתת לילד שיכול. לפני זמן מה צחקתי . בי"ס הזמין למבחני מיון במתמטיקה כמה בנות, ביניהם בת שאני מכירה. הילדה היא חכמה, אך לא גאון. שאלתי כמה בנות הוזמנו, והיא ענתה לי "6" (הכיתה שלהם עם 24 בנות)
ויש ילדים שיש להם את זה. ניצוץ, ניצוץ של מתמטיקה. זה הילדים שהתוכנית היא להם.
ויש ילדים שאין להם את זה. זה לא אומר שהם טיפשים, או לא מוצלחים. הם נורמלים, זה הכל.
 
 
אז...
 
יש, ויש.
 
 
וההורה צריך לדעת לנווט את הילד למקום הנכון לו.
 
 
 
 
נ.ב.
גם מי שהוא לא גאון מצליח בחיים...
 
 
שימו לב- יותר מחצי מהמגיבים מחוננים=]לוחמת תמורות
חח...אביבאחרונה
וואי לוחמת, איך את משקיעה בתגובות שלך.. ♥
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך