חידהאלישע בן אבויה
בס"ד

מעניין אותי כמה אנשים יודעים:
מה החטא החמור ביותר?
..להבת-כוח
ע''ז, גילוי עריות, ושפיכות דמים.
חטא אחד, לא שלושה.אלישע בן אבויה
אני יודעת..להבת-כוח
אין לי מושג מה החטא החמור ביותר בשביל בנות.זית שמן ודבש
 
אולי שנאת חינם? |מושך בכתפיים|שיראל.
טוב, אז מה החטא החמור ביותר בשביל בנים?אלישע בן אבויה
להכשיל אנשים אחרים לא?מ.מ.
Iמנסה את מזלוI-Rעות-
בס"ד
 
החטא החמור ביותר ביטול תורה
 
ביטול תורה כנגד כולם חז"ל אומרים "מיצונו שוויתר הקב"ה על עבודת כוכבים ועל גלוי עריות ועל שפיכות דמים ולא ויתר על מאסה של תורה"
 
בכל יום ויום יוצאת בת קול מהר חורב ומכרזת ואומרת אוי להם לבריות מעלבונה של תורה (אבות פ"ו מ"ב)
 
--
 
עכשיו תגיד לי שאישה לא חייבת בלימוד תורה יוצא מכך שאין לה את החטא של ביטול תורה
אבל האישה התפקיד שלה לעודד את האיש ללכת וללמוד להעריך את התורה ולקיים אותה ואם היא מזלזלת בה גם הרי אוי גם לה מעלבונה של תורה..
 
צדקתי?
אמממ...זלמן לוי
לשון הרע.
שקול כנגד שלושת העברות החמורות (גילוי עריות, שפיכות דמים ועבודה זרה).
 
לאאלישע בן אבויה
בס"ד

אתה באמת חושב שאם מכריחים אותך לחלל שבת או להגיד לשון הרע עדיף לחלל שבת?
ואתה "אלישע", באמת חושב שהדיון בעיברות מועיל?זית שמן ודבש
לא מועיל פחות משאר הדברים בפורום.אלישע בן אבויה
עיברות=עבירות. השעה כבר מאוחרת...זית שמן ודבש
זה לא החטא החמור ביותר.אלישע בן אבויה
בס"ד

יש בו צד חמור, אבל זה לא נחשב לחטא הכי חמור.
(ביטול מצוות עשה הוא דבר די משונה וחסר הגדרה. לדוגמה: לא נהרגים עליו בשעת השמד (אפילו קרבן פסח שהוא שמי שמבטל אותו חייב כרת), אפילו שעל מנהגים כן צריך להיהרג).
לעניו דעתי- חילול ה'....שרית..
חילול ה' זה מושג מאוד רחבאלישע בן אבויה
בס"ד

לאיזה סוג הכוונה?
אני מנסה שוב-Rעות-
בס"ד
 
חילול ה',שאנחנו מתערבבים בין אומות העולם?!
 
הסבר:עמ"י חטאו במדבר הרבה פעמים החטא הראשון שלהם היה חטא העגל ואמרו "אלה אלהיך ישראל" מתוך כך הקב"ה ביקש לכלותם ומשה התפלל וכלל ישראל ניצל מכליה ע"י תפילתו.
 
החטא השני חטא המרגלים הקב"ה רצה לכלותם ושוב משה ביקש רחמים על עמ"י וה' קיבל את תפילתו
גם במחלוקת של קורח ועדתו ה' רצה לכלותם ברגע ואהרון הכהן תפס את מלאך המוות ורובם נצלו.
 
והיה חטא אחד ויחיד שבו נגזרה על עמ"י כליה בשעה שהם חטאו בבנות מואב,ופנחס בא והרג את זמרי ואז נאמר בפסוק "פנחס בין אלעזר בן אהרון הכהן השיב את חמתי מעל בני ישראל בקנאו את קנאתי בתוכם ולא כליתי את בני ישראלבקנאתי" פנחס קינא את קנאת הקב"ה ווללא זה הקב"ה היה מכלה מיד את כלל ישראל בלי שום שהייה ובלי אפשרות לדבר
 
מה חמור בחטא הזה?כשחטאים כמו מרגלים קורח ועדתו חטא העגל זה חטאים בתוך עמ"י עצמו למרות שזה היה עבירות חמורות ה' סלח ולעומת זאת החטא של בנות מואב זה חטא חמור ביותר כי זה יציאה מתוך הבית היהודי והקודשה של העם שלו ולהתערב עם הגויים
 
זה יותר חמור אצל הבנים כי אם הם מתערבבים עם הגויים אז ברגע שהם נשואים לגויה אז הם קוטעים את המורשת ואת דור ההמשך כי הילידים האלה היו יכולים להיות יהודים והם גויים ואצל נשים עוד יש מקום לתקן כי הילדים יהודים...
 
צדקתי?
גם בחטא המרגלים לא בדיוק נסלח להםאלישע בן אבויה
בס"ד

בכל המקומות העוברים עצמם מתו (המרגלים, קורח, דתן ואבירם ומאתים חמישים אנשים מבני ישראל, שלושת אלפים עובדי העגל, עשרים וארבעה אלף בני ישראל שהלכו אחרי בעל פעור). לא כל עם ישראל היה מת (משה עצמו ציווה על הכילוי ("הרגו איש אנשים הנצמדים לבעל פעור"), לא נראה לי שהוא התכוון להרוג את כולם).

כלל חדש:
זה חייב להיות חטא שעונשו במיתה החמורה ביותר - סקילה.
כרת זה יותר חמור מסקילה!!!-Rעות-
בס"ד
 
בסדר אבל פה היה רצון לכליה על כלל ישראל ולא רק על החוטאים!
וע"י התפילה הקב"ה סלח
בחטא מואב לא..
סקילה נחשבת יותר חמורה מכרתאלישע בן אבויה
בס"ד

(חילול שבת חמור יותר מאכילת חֵלֶב)
כרת זה שגם הדורות אח"כ אין להם קיום לעמ"י לא?-Rעות-
בס"ד
 
איך סקילה יכולה להיות חמורה יותר?
 
זה לא חוכמה להגיד חילול ה' כי חילול ה'זה מילה גדולה להכל גם ע"ז זה חילול ה' גלוי עריות וכו'
 
השאלה איזה חילול ה' אתה מתכוון?
חילול שבת, לא חילול ה'אלישע בן אבויה
בס"ד

יש כמה סוגים של כרת, לפי רמת האדם שעבר את העבירה. אם מישהו עשה עבירה שחייבים עליה כרת וקיבל עליה מלקות - הוא נפטר מכרת. אין דרך להיפטר ממיתת בית דין. (אפשר להגיד שאין דרך לא להיפטר ממיתת בית דין )
מה פתאום!golani
את רוצמה להגיד שמה שרצח פחות חמור? נו באמת...
בתגובה^ לדעה שביטול תורה הכי חמור.golani
יוו, שאלתם את זה פעם.יורבית
אבל אני לא מצליחה להזכר בתשובה.
זה היה משו ממש לא צפוי כזה, שנראה לנו כביכול 'קל'..
לא, זה לא. זה משהו מאוד צפוי.אלישע בן אבויה
בס"ד

חשבתי שזה יגיע הרבה יותר מוקדם.
מנסה:<אריאל>
לכפור בעיקר? ברכת ד'?
יש דבר כזה חטא הכי חמור בכלל?אנונימי (פותח)
בכפירה אין מעשה של חטא, לא לדבר כזה התכוונתיאלישע בן אבויה
בס"ד

ברכת ה' - לא.

זה די קרוב.
אני בעד..הסנה-בוער
שתענה וזהו.
רמז:אלישע בן אבויה
בס"ד

יש דעה שלומדת קל וחומר מרצח לעבירה הזו.
על קצה הלשון! יאווו<אריאל>
זה לא מהרמז אבל ניסיון אחרון-<אריאל>
מסית לע"ז???
המצווה החמורהזה אני היועץ
פגיעה בברית?
העונש הוא לא סקילה...<אריאל>
התשובהאלישע בן אבויה
בס"ד

עבודה זרה.

(טעיתי, הלימוד הוא דין רודף בק"ו מגילוי עריות. זה לא נפסק להלכה, אבל לא כי זה פחות חמור אלא כי זה רק לפי הדעה שעונשין מן הדין, ולהלכה אין עונשין מן הדין. זה החטא היחיד שנלמד בק"ו מגילוי עריות. רצח נלמד בהיקש מג"ע וחילול שבת נלמד בג"ש מע"ז.)
לא המקלל את ה'?-עצמי-
הוא ועובדה זרה..שניהם נענשים גם בתליה בנוסף לסקילה
ו\או גם עדים זוממים שזממו על עבודה זרה או קללת ה' 
אבל חשבתי...אביב
שאסור לשקול מצוות אחת כנגד השניה - כי אנחנו לא יודעים מה העונש והכל, לא??...
יעני שאסור לשקול מצווה מול מצווה..
יש משנה כזו בפרקי אבות...
 
מעניין...golani
הרי רצח נלמד מסברה (מאי חזית דדמא דידך סומיק טפי מדמא דחברך?) שיהרג ואל יעבור וע"ז וגילוי עריות צריכים לימוד ממש מהפסוקים.
אפשר לשאול למה?הסנה-בוער
בס"ד
זה לא ע"ז, שבת, א"י ששקולות נגד כל המצוות שבתורה?
למה חשבתי שרצח היא העבירה הכי חמורה בתורה?golani
א. כי ככה היה נראה לי.
ב. כי את זה שעבירה זו היא ביהרג ואל יעבור לומדים מסברא וכל השאר היה צריך ללמוד במפורש מהתורה.
הסברה היא לא כי זה חמוראלישע בן אבויה
בס"ד

אלא כי זה פשוט אותו דבר: בכל מקרה אחד ימות, עדיף שלא תעשה כלום.
א. ככה שמעתי פעם מהרב משה ליכטנשטייןאלישע בן אבויה
בס"ד

ב. 'מצות עבודת כוכבים כנגד המצות כולן היא שנאמר וכי תשגו ולא תעשו את כל המצות וגו' ומפי השמועה למדו שבעבודת כוכבים הכתוב מדבר, הא למדת שכל המודה בעבודת כוכבים כופר בכל התורה כולה ובכל הנביאים ובכל מה שנצטוו הנביאים מאדם ועד סוף העולם שנאמר מן היום אשר צוה ה' והלאה לדורותיכם, וכל הכופר בעבודת כוכבים מודה בכל התורה כולה ובכל הנביאים ובכל מה שנצטוו הנביאים מאדם ועד סוף העולם והוא עיקר כל המצות כולן.'
(רמב"ם ע"ז פ"ב ה"ד)
לפי דעתי....[אני לא בטוח אבל חושב ככה]אורי=]
פגיעה בברית לא?
[ז"ל]
וואי....אביב
איזה אנשים מלומדים..
אגב, בן אבויה, סתם סקרנות - מאיפה לקחת את זה??
כתוב בקצרה...
אממ לא מגיע התייחסות לנסיון שלי? -עצמי-
הממ..לא נראה לי שאפשר לקבוע חד משמעיתשיראל.
שזו העבירה החמורה ביותר.
יש עוד מקורות שמורים על עבירות אחרות ששקולות כנגד כל המצוות.
(רק לדוג':
-"ותלמוד תורה כנגד כולם" [כמו שרעות אמרה]
-בית המקדש הראשון נחרב על שלוש עברות-שאתה אומר שאחת מהן היא העבירה הכי חמורה-ובית המקדש השני על שנאת חינם בלבד.ואולי מכאן שהיא שקולה כנגד שלושתן.
-אולי גם המקלל את ה',אם זה אותו עונש כמו בע"ז [ובכלל-עוד לא הבנתי למה סקילה חמורה מכרת.בכרת אתה יוצא לגמרי מעמ"י]
ויש עוד הרבה).
אני בעד שהעברה החמורה ביותר תהיה-מתו"ש
בס"ד
 
עיצבון יתומים
לשון הרע<יוני>
אבל תכלס לאפחד לא איכפת....
בס"דאלישע בן אבויה
שנאת חינם ששוררת בכל העם היא דבר נורא, ואי אפשר להתקיים בצורה כזו. אבל אצל אדם פרטי זה לא זוועתי כל כך.
יש עבירות - כמו חילול שבת - שמסמלות מרד בקב"ה. עבודה זרה לא מסמלת מרד בקב"ה, העבודה עצמה היא מרד בקב"ה. (ברכת ה' באמת דומה מאוד לעבודה זרה, גם במרד וגם בעונש התליה שלהלכה קיים רק בהם. אבל כל הצורה של 'יכה יוסי את יוסי' היא די מוזרה..)

זה נכון שיש בכרת צד חמור, אבל מה אעשה שהוא נחשב למיתה הכי קלה. אולי זה מפני שבכרת תשובה יכולה להועיל, שלא כמו במיתת בית דין. בכל מקרה, עובד עבודה זרה שייך במובן מסויים בשניהם:
'ישראל שעבד עבודת כוכבים הרי הוא כעובד כוכבים לכל דבריו, ואינו כישראל שעובר עבירה שיש בה סקילה [עובד עבודה זרה מקבל יחס של גוי, בניגוד לאדם ש(לדוגמה)בא על נערה מאורסה והתחייב סקילה, שמקבל יחס של יהודי]... וכן האפיקורסים מישראל אינן כישראל לדבר מן הדברים ואין מקבלים אותם בתשובה לעולם שנאמר כל באיה לא ישובון ולא ישיגו ארחות חיים... ואסור לספר עמהן ולהשיב עליהן תשובה כלל שנאמר ואל תקרב אל פתח ביתה...'
נו,אז גם אפיקורסים הם כעובדי ע"ז.שיראל.
מהקור? עד כמה שידוע לי על הכל אפשר לחזור בתשובה.golani
רמב"םאלישע בן אבויה
בס"ד

לפי מה שהבנתי, מי שחוזר בתשובה מע"ז מת מיד. אז אם הוא עדיין חי הוא לא שב.
אז כנראה הבנת לא נכון.golani
עד כמה שידוע לי אין דבר כזה עבירה שאי אפשר לחזור עליה בתשובה.
לחם משנה על הרמב"ם שם:אלישע בן אבויה
בס"ד

'וכן האפיקורסים מישראל אינם כישראל וכו'. בפ"ק דע"ז (דף י"ח) אמרו כל באיה לא ישובון ולא ישיגו ארחות חיים וכי מאחר שלא שבו היכן ישיגו הכי קאמר ואם ישובו לא ישיגו ארחות חיים למימרא דכל דפריש ממינות מיית וכו' משמע מהתם דאפשר להם לשוב אלא שמי שהוא שב מת מחמת כפיית יצרו וצרת לבו וכן רבינו בפ"ג מהלכות תשובה אחרי שכתב (מה שהובא) בגמ' וכל הנזכרים באותו הפרק כתב בד"א שכל אחד מאלו אין להם חלק לעולם הבא כשמת בלא תשובה אבל שב מרשעו כו' משמע שאפשר לו לשוב וא"כ קשה מה שכתב ואין מקבלין אותו. ונראה דכונתו לומר שאנו לא נקבל אותם לפי שהוא דבר קשה שיחזור שמי שחוזר הוא מת מחמת כפיית יצרו וזה שלא מת ודאי שלא שב כהוגן כדאמרינן בגמרא גבי ההיא איתתא דלא מתה משום דלא הדרא שפיר ולכך ודאי אין מקבלין אותו ומחזיקין אותו ששב דודאי לא שב דאם היה שב היה מת אבל ודאי שאפשר לו לשוב ואם שב יש לו חלק לעוה"ב. וזהו שכתב בהלכות תשובה שאם שב האדם מרשעתו שתשובתו מתקבלת כלומר האל יתברך היודע ששב בלב שלם מקבל תשובתו:'
בספר שערי תשובה לרבי יונה גירונדי.golani
כתוב שאפילו על חילול השם שעליו אומרים שרק המיתה מכפרת אפשר לחזור בתשובה(משהו עם לימוד תורה בליילה אני חושב). וכמו כן הוא מזכיר שם את העבירות חייבים עליהם אבע מיתות בית דין ועד כמה שזכור לי לא ראיתי שם דבר כזה.
אני יודעת! למה הראש לך שם?רויזא
בס''ד
 
נכשל בזה הרבה ומרגיש רוצח? או שאתה מאשים את מי שגרמ(ה)???
 
צדקתי?
 
טוב, אני אסביר את עצמי!רויזאאחרונה
בס''ד
 
שאלתי ואמרו לי ש'שבע יפול צדיק וקם' ועל הכל יש מחילה בשמיים.
אמרו לי שישנה עבירה ( ואליה אני מתכוונת) שהיא קרובה מאד לרצח, והיא נגרמת ע''י שאחרים מכשילים, והרי אנו בסה''כ בני אדם ונכשלים, אבל אפשר להתגבר, וזה קשה., וגם עליו יש מחילה
ובעבירה זו שותף גם מי שהכשיל ואם הכשיל בן אדם את עצמו אז עבירה שלו בעצמו.
 
אבל זוהי כבר חידה חדשה, ועדיף לא להכנס אליה.
 
מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירותאחרונה

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילהאחרונה
מדהים!
שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

בדידותהרשפון הנודד

למה אפשר לחוש בדידות ברמה כמעט משתקת והאם זה אמיתי ומה אפשר לעשות עם זה?

לכן לנוער יש תנועות נוער. מפגשים, פעילויותפ.א.
כן אבל זה מרגיש לי קצת בריחה משום מההרשפון הנודד
בריחה? אשמח שתסבירפ.א.

אתה מרגיש בדידות כי אין לך חברים? מה עם חברים לכיתה בלימודים?

אתה לא חבר בתנועת נוער? 

זה לא זההרשפון הנודדאחרונה

זה הנקודה יש לי חברים אבל אני לא רוצה לבנות את הקשר שלי רק בשביל להרגיש שיש לי חברים ואני לא בודד...(מוזמן להסתכל בשרשור החדש על ללכת לסניף מעורב שאתה לא כל כך מאמין בזה אבל צריך בסוף חברה..)

...הרמוניה

א- אדם בסופו של דבר מול עצמו גם כשהוא עם חברים וגם כשהוא לבד... האם אתה מהווה חברה טובה לעצמך? 

מעניין לך עם עצמך? האם אתה חבר טוב לעצמך (רגשית)?

תכנס פנימה. בכל אחד יש עושר פנימי וזה תענוג לגלות אותו.

ב- נסה לשים לב לזה שאתה אף פעם לא באמת לבד, תמיד מושגח בידי מישהו שאוהב אותך אהבת עולם...

אולי יעניין אותך