פ"ש בשיא הפ"שטות. סיפור ומסר מדהימים... אח..
אהלן חברים וחברות!
 
חומש חדש - 'במדבר'. בהפטרה השבת:
 
"והיה מספר בני ישראל כחול הים אשר לא ימד ולא יספר" (הושע ב', א')
בתרגום חופשי = בזמן שעמ"י לא הולכים בדרך ה' - הם קצת במספראבל בזמן שבנ"י עושים את רצון ה' - בזמן שהם חוזרים בתשובה - מספרם פשוט ע-נ-ק ואי אפשר לספור אותם...

טוב, הזוי כל הקטע הזה. פתאום מקצת ל - לא סתם הרבה, אלא - שיא ההרבה. מה קורה? רק עם ישראל יחזור בתשובה ופתאום כל הנשים עם 20 ילדים בבטן אחת?!..
ז'תומרת - שיגדלו בכמה אלפים, סבבה. אפילו בעשרות אלפים - 'נחליק את זה'... 
אבל שהמספר יגדל פתאום בכמות עד שאי אפשר אפילו לספור את עמ"י?! הא??

אלא ש - אולי בכמות עמ"י לא יגדל בצורה כ"כ משמעותית, אבל - מבחינת האיכות עמ"י יגדל!
כמו שמשה רבנו נחשב כנגד כל ישראל = כך כל אדם מישראל יכול להיות שקול כנגד רבים.
יכול - אם רק ירצה ויחליט שהוא נדבק לאבאל'ה בשיא האמונה והתורה.
 
ו - מכאן יסוד אדיר לחיים ת'כלס -
דברנו שבוע שעבר על שהאדם 'שווה משהו', אז השבוע אנחנו רואים ת'המשך לתמונה =
אם את, כן - את תחליטי שמעכשיו את מפסיקה לדבר לשון הרע במשך שעה אחת (!) ביום, ואחי - אם אנחנו נחליט שאנחנו משתדלים להוסיף עוד רק 15 דקות (!) ביום תורה - בשיא הלשמה - אז יודעים מה יקרה לנו? משהו מדהים, שימו לב -
נהפך להיות מבחינת איכות, גדולים מהחיים. שיא השווים באמת. 
עזבו אתכם רגע דברים גדולים, בואו נתחיל מה - 'קטנות'.
שעה לשון הרע, עוד קצת צניעות, עוד אהבה לעמ"י, עוד טיפה של תורה ו...
פססט, קידמנו את כל עם ישראל לקראת הגאולה.
 
 
 
ומכאן אני רוצה לסיים בסיפור ממש קצרצר על ----
פעם פרצה שריפה בסביבת מגוריו של הילד 'מנחם מנדל' מקוצק.
בתים, בתי עץ כמו של פעם - נשרפו ונאכלו במהירות באש המשתוללת.
אמו של 'מנחם מנדל' שהצליחה ממש ברגעים האחרונים להציל את ילדיה נעמדה מול השריפה
והתחילה לבכות. "אמא, מדוע את בוכה?" שאל מנחם. על בתי עץ ראוי שיבכו עליהם?!...
- לא, ענתה האמא, אני בוכה על 'מגילת היוחסין' שלנו. במגילה רשומים שמותיהם של כל אבות משפחתינו הקדושים והטהורים...
- אל תבכי אמא, ענה מנחם מנדל', אני מבטיח לך שבעז"ה, כאשר אגדל, אתחיל במגילת יוחסין חדשה אשר תתחיל ממני...
 
"איש ראש לבית אבותיו הוא", מוזכר בפרשתינו.
יעיז עכשיו מישהו להגיד שלזה מסוגלים רק גדולי עולם. יעיז. כל אחד ואחת מאיתנו - שוב, כל אחד ואחת מאיתנו - מסוגל להיות 'ראש'. להעלות את הערך שלו ושל כל עמ"י באמת באיכות.
עוד מצוה קטנה, עוד זהירות בכבוד החבר, עוד אהבת תורה ו...
חברים, גאולה. זה לא אני, זה המשך הפרק בנביא.
 
 
"וְאֵרַשְׂתִּיךְ לִי לְעוֹלָם וְאֵרַשְׂתִּיךְ לִי בְּצֶדֶק וּבְמִשְׁפָּט וּבְחֶסֶד וּבְרַחֲמִים".
 
 
 
'מתוק מדבש'. מי שיכול להקפיץ ת'שרשור, תודה רבה.
 
חברים וחברות, בואו נזכור, זה מתחיל מה - 'בקטנה'. בקטנה + בקטנה = ...
שבת שלום ומבורכת לכל עם ישראל - א-מ-ן-!
כל פעם מחדש דניאלה .ד.
המון תורה על החיזוקים, על האכפתיות, על הרצון..
שיהיה בהצלחה לנו! ושנזכה לכל הדברים הנ"ל ועוד..!
יומטוב!
אופסי.. התכוונתי לרשום תודה (*תורה= תודה)דניאלה .ד.
ממש יפה!!!נשוב לכל יישוב
שנזכה...
חזק וברוך!!!ארי צלוב
באמת יפה מאוד אני נהנה כל שבוע מחדש!! יישר כח
כל שבוע מחדש ממש יפה!!שרית..
כל הכבודעץ על מים
שלא תעז מתישהו לעזוב תפורום הזה אנחנו לא נסתדר בלי הפ.ש. שלך וכל הפילוסופיה!
ממש מדהים!!!!!!!!!הדרוש=)
קפיץ קפוץ!!ארי צלוב
מדהים!~SMILE~
ישראלית בנשמה צודקתתת!!!!!!!!!!דוסית גאה!
יישר כוח!
וואו, יפה.אביה14

יפע ממש!!נדנדה כתומה.
ממש חמודיי
 
והסיפור מתוק! תמימות של ילדים, זה משו מיוחד!
קפיץ קפוץ!!ארי צלוב
קפיץגעש
הממ..הד"ת מאוד נחמד,שיראל.
אבל ההקשר לא משו..
 
כתוב בפירוש: "והיה מספר בני ישראל כחול הים אשר לא ימד ולא יספר",
זותומרת-המספר יהיה גדול,הכמות,ובפירוש לא האיכות..
וחוץ מזה-אני לא רואה איפה הבעיה,כמו שבמצריים ילדו שישה בכרס אחד,זה יכול לקרות גם אז..
קפיץ.שיראל.
קפוץ.שיראל.
אז זה משהו כזה -אח..
קודם כל, עייני בתירוץ - כתוב 'אולי'. וחוץ מזה, יש פרד"ס לתנ"ך - ככה שגם זה פירוש טוב וקשור למדובר שם.
 
ועכשיו ת'כלס לשאלה שלך -
האמת שלא עיינתי שם במפרשים, אבל בכלליות -
אני לא יודע מה בדיוק מדובר שם, אבל יש מצב גדול שאת צודקת.
אלא אם כן, זו תקופה שהייתה או שתהיה ולא יהיה בה כ"כ הרבה...
 
חוץ מזה - ה' אומר לאברהם שזרעו יהיה כחול על שפת הים.
מתי עמ"י היה ככה? מן הסתם שיש לזה פירושים שונים.
אבל, אפשר להסביר בהחלט באיכות...
 
אבל בעקרון, יש מצב בהחלט שזה לא הפשט. אלא דרש או משהו כזה.
תודה רבה על ההארה. שתהיה בעז"ה -
שבת שלום ומבורכת וחודש מלא שמחה וכל טוב!
 
 
אפשר היה להסביר שזה באיכותשיראל.
אם המילה 'מספר' לא הייתה כתוב.וגם 'יספר'.זה שזה חוזר פעמיים מדגיש לדעתי את העובדה שמדובר במספר כמותי.
אין בכלל מושג כזה "לספור איכות".אז למה שהתורה תגיד שלא יהיה אפשר לספור את האיכות? הרי ממילא אין אפשרות לספור דבר כזה..
 
ועוד דבר-אין לנו שמץ של מושג בפרד"ס ועל הפרד"ס,אז איך אפשר להגיד שזה נמצא שם (אפילו אולי) ?
 
מי הביא את הפירוש הזה?
אם אתה..לא יודעת,לא נראה לי הקטע הזה שאנחנו הקטנים נפרש דברים,ועוד דברים שהם מאוד 'דרשיים',שמהכתוב נראה בדיוק הפוך..
 
מקווה שהובנתי ושלא פגעתי
קודם כל לפני הכל - [ועוד משהו בסיסי ביהדות]אח..
זה בדיוק העניין שהתורה היא 'שירה'.
יודעת מה כ"כ חשוב להגיד שהיא שירה?
המהר"ל כמדומני מסביר שכמו שבשירה אפשר להבין כמה דברים,
ככה גם בתורה.
ו - וואי, בדיוק יצא לי לקרוא על זה בתקופה האחרונה ממש.
שני דברים סותרים זה את זה - אפשר ללמוד מפסוק אחד שני חכמים,
וזה לא שיש כאן אמת ופה שקר, אלא שניהם זה - 'שבעים פנים לתורה'...
אבל לא כאן המקום להאריך וזה מופיע בספרים של המשגיחים בישיבות.
(כמדומני ספר 'שפתי חיים' או משהו כזה...)
 
 
נתחיל בזה ש - 'יספר', יכול להיות מובן גם מבחינת איכות.
לא פיזית, אלא כמו שהאדם נמדד ברמת יר"ש (כמובן ע"י ה') אז תשאלי -
איך הוא נמדד?! אפשר למדוד יר"ש?! כן. אפשר לספור איכות?! כן.
לא ב - איך קוראים לדברים האלה שהיינו משחקים בהם ויענו לומדים חשבון? נו, הדברים הקטנים האלה?... - במטרים ולא ע"י שיפת פתק בקלפי, אבל בהחלט אפשר לספור 'יר"ש', וכדו'. בתורה אפשר לראות דוגמאות דומות לזה - הרבה מאוד פעמים. לא זכור לי עכשיו דוגמא, אבל זה בהחלט קיים.
 
 
פרד"ס = פשט, דרש, רמז, סוד.
מז"א אין לנו מושג? את מדברת על הפרד"ס של הקבלה וכדו'?
וואלה, באמת שאני לא מבין שם כלום.
אבל אני מדבר על הפרד"ס ה - 'פשוט' - אם נקרא לזה ככה.
מדרשים, דרשות, פשטים וכדו'.
משהו לעמך, כמוני, שיכולים להבין את זה.
והדוגמא של הד"ת לעיל, זה בדך הרמז - אם תרצי, או ה - דרש.
אבל זה לא משנה. זה חלק מהתורה.
 
וכאן אנחנו נכנסים לעניין ממש ממש כבד שאם תרצי נפתח אותו בעז"ה,
שהתורה לא נתנה למלאכים. זה לא שכתוב בשמיים ש - תפילין של רש"י טובות ושל ר"ת זה לא - או הפוך, ח"ו. התורה נתנה לבני אדם - בשביל להשתמש בה ע"פ השכלם. אגב, זה הפשט של 'יצאה בת קול ואמרה שהלכה X' במקרה של 'תנורו של עכנאי'. סליחה, אם ה' אומר שההלכה היא ככה - אתם חולקים על ה'?!
כן - או בעצם - לא. מי שמבין שזה מחלוקת עם ה', אז יש לו בעיה בכל תפיסת התורה.
'לא בשמיים היא' = שגם אם ה' 'חושב' שזה טמא, והרבנים חושבים שזה טהור - הם מחוייבים ללכת ע"פ שכלם. למה? כי זה מה שה' אמר להם. (אגב, זה מקרה מפורש בגמרא שה' 'חולק' על חכמי ישראל...)
התורה נתנה לבני אדם וזכותם ל - 'הפוך בה הפוך בה דכולה בה'.
חופשי. ממש. אבל כמובן שיש לאדם מסורת, יר"ש, מלא בתורה, מידות טובות וכדו'.
קיצור: רבנים גדולים וכו'...
 
זה גם הפשט של 'זה חולק על זה'. לגיטימי לגמרי ביהדות.
הרב עובדיה אומר ככה והרב פיינשטין ככה? שניהם זה בתוך היהדות.
וכל דעה היא אמת וחייבים ללכת על פיה. (כל אחד לשיטתו)
 
 
 
טוב, עד כאן זה ממש בשיא הקצרה ממש על קצה המזלג.
אם יש צורך בשמחה ארחיב. אגב, זה נושא אחד החשובים והמעניינים ביותר ביהדות. שיא הבסיסי בהיהדות.
 
עוד משהו - לא אני המצאתי ת'ד"ת. זה אחד מחכמי המוסר אומר את זה.
 
 
מאוד יישר כח על השאלה, ואל תחשבי שזה שאת שואלת זה לא נוח או לא טוב, אדרבה, הכי כיף לדעת ש - הנה, יש פה דיון על הד"ת. אם יש צורך להרחיב, באמת בשמחה. שבת שלום ומבורכת וחודש מלא שמחה לכל עם ישראל!
 
>>>>>שיראל.
הפסקה הראשונה מוסכמת לחלוטין.
 
בשנייה-לא לגמרי הבנתי את כיוון המחשבה.נכון,ה' יכול למדוד יראת שמיים,כי לה' יש-כבייכול-'כלים' אחרים משלנו.
אבל זה העניין.אולי ה' יהיה יכול למדוד את מספרינו באיכות,אבל אנחנו-אין מצב.אנחנו לא יכולים להשתמש במושג 'מספר' לאיכות,כי אנחנו לא מבינים בזה דבר.אז פה יש שאלה חדשה-אם זה באמת ככה,מה הברכה בזה? איך נרגיש את הברכה אם אנחנו לא מצליחים להכיל אותה? במילים אחרות-יופי שה' ידע 'לספור' שהאיכות שלנו גדלה "כחול הים..",אבל אנחנו לא יכולים לספור איכות,אז ממילאזה לא ממש ברכה בשבילנו..קפיש?
 
בשלישית-פאדיחה |מסמיק|.למה ישר עלה לי הפרד"ס של הקבלה? אני יודעת ב"ה על הפרד"ס ה'פשוט'..
 
ברביעית- הקפצת אותי.עם כל הכבוד,אנחנו לא אנחנו לא גדולי תורה,ועדיין לא יכולים להמציא פירושים משל עצמינו..
ברור שיש פירושים רבים ושונים,אבל..זה מזכיר ת'סיפור הזה שהיה איזה שהוא רב,לא זוכרת מי,שבאו אליו ושאלו אותו למה הרבנים לא מקבלים את הפירושים של הרפורמים (או משו כזה),הרי "70 פנים לתורה".אז הרב ענה להם שנכון,ישנם 70 פנים,אבל הרפורמים המציאו את הפן (?) ה-71...
זה בעצם מסביר למה לא כל אחד יכול להמציא פירושים ולהפוך בתורה באופן חופשי לחלוטין.אנחנו לא במדרגה.
וכמובן,לא צריך בכלל להגיד שאנחנו לא מתקרבים לדרגה של הרב פיינשטין או הרב עובדיה (חח..מי יודע,אולי אתה כן..אני בכולופן,לא.).
 
ואוקי,הנחת את דעתי.אם זה אחד מחכמי המוסר,מי אני שאחלוק עליו?
אבל זה עדיין נשמע לי מוזר..
 
 
תודה רבה על ההשקעה,ובכלל
אז ככה -אח..
בשנייה - אף אחד לא התכוון למדוד את עמ"י במטרים, כמה הם התעלו רוחנית, אבל כן > את יכולה להגיד על האדם הזה - הוא בדרגה רוחנית גבוה. מי אמר לך? אז אם נתחיל עם 'מי אמר' בחיים לא נסיים, ובכל זאת כולנו מסכימים הרב עובדיה הוא אחד מגדולי הדור. לדוגמא. כל שכן (!!) עם ישראל, את יכולה למדוד (לא במדויק כי את זה רק ה' יכול לעשות) בערך ש - כן, עם ישראל עלה באיכות שלו. לתת לך דוגמא? עמ"י אחרי יציאת מצרים היה בדרגה נמוכה. במעמד הר סיני - בדרגה גבוהה. וכו', זה נקרא 'לספור'. במיוחד שמדובר על כלל ישראל (!) שאפשר 'לספור' - במובן הפשוט של המילה - ושוב, כמובן לא במדויק - אבל כן לספור = להעריך - את הרמה של עמ"י. במיוחד - ואני חוזר - שמדובר בכלל ישראל. תחשבי אם אין במובן הפשוט של המילה 'לספור', גם את העניין הזה של להעריך, ששייך גם ביר"ש וכדו'. אבל ת'כלס, זה לא כזה משנה, כי כבר אמרנו ת'דבר הראשון שהתורה שירה וכו' וכו'.
 
 
ברביעית -
התורה נתנה לבני אדם וזכותם ל - 'הפוך בה הפוך בה דכולה בה'.
חופשי. ממש. אבל כמובן שיש לאדם מסורת, יר"ש, מלא בתורה, מידות טובות וכדו'.
קיצור: רבנים גדולים וכו'...
 
הרפורמים הם פשוט סתירה למשפט שכתבתי בתגובה הקודמת.
רפורמה = התחדשות. מסורת = פעם, ישן...
זה למה אנחנו בכלל לא סופרים ת'רפורמים.
קיצור, ברור וברור מי יכול להפוך בתורה. ו - אם תרצי, גם לנו - לפחות אני, הקטן - מותר לנו לנסות להאיר פנים בתורה. לחפש פשטים או הסבר לגמרא.
אם היית בן היית רוצה ששו"ת בגמרא - רצים כמו לא יודע מה.
מותר לנו, לנסות - לחפש, ו - לשאול ת'רב שלנו אם יש בזה אמת.
אבל גם עם הקצת שננסה לחדש, כמובן העיקר שיהיה לנו ת'בסיס של יר"ש, מסורת וכו'..
 
 
 
סבבה, כמו ר' בונים מפשיסחה - שהיה ענק, גם אחד מבעלי המוסר, מסתבר שהיה ענק. ו - לגיטימי לגמרי שלפעמים נתחבר עם הדברים של ר' בונים, ולפעמים פחות נתחבר (! אני מדגיש, כי אמת זו אמת) אליהם...
 
 
שבת שלום ומבורכת לכל עם ישראל!
[מצטערת שאני תקועה, אבל..]יעל =)
בע"ה

נראלי שהד"ת מסתדר עם הפסוק בגלל ש:
המספר של כל אחד מבנ"י יחשב כהרבה אנשים, כמו שמשה רבנו נחשב כמו כל עמ"..
ולכן - אי אפשר לספור את עמ"י -
גם בגלל שכל אדם מישראל ייחשב לאלפי אנשים,
וגם בגלל שאנחנו לא יכולים לדעת כמה אנשים כל אחד מעמ"י "שווה",
וגם בגלל שכל רגע המספר של כל אחד מעמ"י יכול לעלות כשהוא עושה מצוות..

 שתהיה שבת מבורכת
הממ..אבל אתם מסכימים שלהיות גדוליםשיראל.
במספר האיכותי (...) גם כן לוקח זמן (להתגדל מבחינה רוחנית לוקח שנים),נכון?
אז במשך הזמן שגדלים מבחינה איכותית אפשר גם לגדול מבחינה כמותית בדיוק אותו דבר,ככה שעכשיו 2 הצדדים לא מתאימים-כי גם לזה וגם לזה יקח הרבה זמן,וממילא "טוב, הזוי כל הקטע הזה. פתאום מקצת ל - לא סתם הרבה, אלא - שיא ההרבה"... 
אז אולי באמת יכול להיות שוב המצב שהצעתי קודם,של "שישה בכרס אחת".אבל מבחינת האיכות אי אפשר להתגדל בשנייה,ונשארת הבעייה..ככה שנראה לי שהגידול מבחינה כמותית יותר מתאים..
 
וואו,חפרתי..מקווה שהובנתי,שלא הלאתי,ושאני לא תכמנית מדי..
נכון, אבל -יעל =)
בע"ה

אדם אחד לא יכול להוליד מאה צאצאים, אבל -
אדם אחד יכול להיות שווה ל100 (ויותר) אנשים..

מקווה שהובנתי..

שבת שלום!
רק אוסיף משהו קטנטן על דבריה -אח..אחרונה
אדם אחד לא יכול להוליד מאה צאצאים, אבל -
אדם אחד יכול להיות שווה ל100 (ויותר) אנשים..
בשנייה אחת.
 
 
 
זה החסד שה' עשה איתנו, שאפשר - רק ע"י מחשבה - כמה זמן לוקח לחשוב?...  - להיות שווה פי מאה...
ר-ק, רק לחזור בתשובה.
 
 
 
 
וכן, את צודקת שמן הסתם אפשר לומר את הפשט שאת רוצה ולומר, וזה הפשט. אבל מסתבר שגם ה - 'רמז' נכנס פה נחמד מאוד...
 
 
 
יישר כח באמת על ההארות. תודה רבה.
בתורה אין כזה דבר 'וואו,חפרתי..מקווה שהובנתי,שלא הלאתי,ושאני לא תכמנית מדי..' - במילים אחרות = מצטער שאני רוצה ללמוד תורה, ו...על זה, ממש, אבל ממש לא מצטערים...
חג שמח וכל טוב בעז"ה לכל עם ישראל!
 
 

 
פששש..!איזה יופי!צעיר רענן
מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירותאחרונה

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילהאחרונה
מדהים!
שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

בדידותהרשפון הנודד

למה אפשר לחוש בדידות ברמה כמעט משתקת והאם זה אמיתי ומה אפשר לעשות עם זה?

לכן לנוער יש תנועות נוער. מפגשים, פעילויותפ.א.
כן אבל זה מרגיש לי קצת בריחה משום מההרשפון הנודד
בריחה? אשמח שתסבירפ.א.

אתה מרגיש בדידות כי אין לך חברים? מה עם חברים לכיתה בלימודים?

אתה לא חבר בתנועת נוער? 

זה לא זההרשפון הנודדאחרונה

זה הנקודה יש לי חברים אבל אני לא רוצה לבנות את הקשר שלי רק בשביל להרגיש שיש לי חברים ואני לא בודד...(מוזמן להסתכל בשרשור החדש על ללכת לסניף מעורב שאתה לא כל כך מאמין בזה אבל צריך בסוף חברה..)

...הרמוניה

א- אדם בסופו של דבר מול עצמו גם כשהוא עם חברים וגם כשהוא לבד... האם אתה מהווה חברה טובה לעצמך? 

מעניין לך עם עצמך? האם אתה חבר טוב לעצמך (רגשית)?

תכנס פנימה. בכל אחד יש עושר פנימי וזה תענוג לגלות אותו.

ב- נסה לשים לב לזה שאתה אף פעם לא באמת לבד, תמיד מושגח בידי מישהו שאוהב אותך אהבת עולם...

אולי יעניין אותך