רב סניף. |דיונצ'יק|הסנה-בוער
בס"ד
מה אתם אומרים, צריך שיהיה רב לסניף?
אם כן, עד כמה צריך שהוא יהיה מעורב בענייני הסניף, ועד איפה צריכה להגיע הסמכות שלו?
נמקו, פרטו, וכו'.
לסניף שלנו יש רב.אוהבת את אבא
בס"ד לק"י
אני חושבת שזה מאוד חשוב לסניף ולחניכים בכלל.
צריך לדעת שיש סמכות רבנית מעל הסניף.
הוא צריך להיות מעורב באירועים גדולים, בהתייעצויות על דברים מסוימים,
ובכל מה שקשור לקהילה של אותה סניף.



לסניף שלנו יש רב..-יהודית-
מתייעצים על כל מיני דברים, על כל מני פעילויות שעושים, וכו'..
 
אני חושבת שזה גם מראה משהו לבחוץ שבראש הסניף שלך עומד רב, ובכל מיני החלטות גם נעזרים בו...
הרב של הקהילה הוא הרב של הסניף |מושך בכתפיים|,שיראל.
והוא מתערב בכל הדברים המשמעותיים.
אני חושבת שזה טוב וחשוב.
אצלינו...עץ על מים
בערך הרב של היישוב אבל לא יותר מדי....כילו בקטנה...
אצלינו בסניףנשוב לכל יישוב
זה הרב של היישוב אבל הוא ממש מעורב, בכל מה שקורה.
 
חג שמח!
לא שאלתי אפ יש, שאלתי אם זה טוב הסנה-בוער
זה מצוין!דוסית גאה!
1. זה מראה לחניכים שכל מה שעושים צריך להיות כפוף לדעת תורה,
 
2. זה פותר הרבה בעיות הלכתיות שמתעוררות!
מה אתם אומרים על זה-?הסנה-בוער
רב לסניף?
יונתן אוריך 
 

זה לא מכבר, החליטה ועידת בני עקיבא הכ"ב, למנות מלווה רוחני לכל סניף ברחבי הארץ. בועידה שלקחה חלק בישיבת הר-עציון, אלון-שבות, החליטו המשתתפים כי "לכל סניף יהיה מלווה רוחני ההולך בדרך התנועה וכפוף לרבניה". מאז, החל פולמוס פנימי בתוך התנועה ביחס לקבלת ההחלטה, כאשר נודע כי גורמים בתוך התנועה מבקשים לאכוף את החלטת הועידה ולאמת את ביצועה בפועל.

המציאות עד היום, העמידה כל סניף בפני עצמו. בדרך כלל, סניפים הנחשבים "חזקים" יותר, מצאו לנכון לשתף רב קהילתי בהחלטות צוות ההדרכה. כמו כן, מידת מעורבותו של הרב נבחנה בכל סניף וסניף בפני עצמו: סניפים מסויימים קיבלו את הרב לכל ישיבות הצוותים, בהתייעצות צמודה מא' ועד ת'; סניפים אחרים רק "קיבלו את מרותו" בשאלות הלכתיות, כדמות מוסמכת שתפסוק עבור צוות ההדרכה בנושאים שעל סדר היום.

דומני כי החלטת הועידה היא צעד נוסף המעיד על התחרדותה של התנועה. קרוב לשמונים שנה, החלטה שכזו כלל לא עמדה כלל על הפרק. הסניפים הסתדרו מצויין ללא "ליווי רוחני", כאשר צוותי ההדרכה התייעצו עם הרבנים המקובלים עליהם, או ביררו את הנהגותיהם מספרי ההלכה השונים. עצם ההחלטה וכוונת האכיפה שלה - מעוררים איבה רבה מצד מדריכים וחניכים רבים, המתנגדים להלך הרוח הזה. "בני עקיבא", כך אמר לי מדריך ממרכז הארץ, "צריכה לזכור שהיא איננה ישיבה תיכונית ולא ישיבה גבוהה; הסניפים כפופים לרכזים, שהם ממילא מושפעים ממרכז התנועה המלווה רוחנית ע"י הרב דרוקמן ורבנים נוספים. יש כאן חומרא חדשה שאיננה מתקבלת על הדעת".

מעבר לביקורת הקשה על תהליך ההתחרדות הפנימי בתוך בני-עקיבא, ייתכן ומדובר בסה"כ בהשלכה של תהליך התחרדות רחב יותר שעובר על הציונות הדתית. התרבותם של "שו"תים" שונים באינטרנט וב-SMS, מעידים על חוסר אחריות וחוסר יכולת לקבלת החלטות עצמאית. במקום ללמוד הלכה, במקום להיכנס לעובי הקורה בשאלות הלכתיות שעל סדר היום, אנשים מעדיפים לשחק אותה "ראש קטן" ולהעביר הודעת טקסט לרב. זו לא רק זילות ההלכה, זה פיתוח תלות מוחלטת בהוראת הרב. ליותר ויותר אנשים בציונות הדתית כיום, אין שום יכולת הכרעה עצמית. על כגון זה, שמעתי ממורי ורבי יהודה עמיטל שליט"א, ראש ישיבת הר-עציון: "על הרב לחנך את תלמידיו לכך שיוכלו לקבל בעצמם הכרעות משמעותיות". לחנך להכרעה ולא לזרוק להם תשובה באוויר.

צוותי ההדרכה הרבים המתנגדים להחלטה זו (ואני מודע לכך שיש לא מעט כאלה), חייבים לעמוד על שלהם. במובן הפשוט, מדובר בחוסר קבלה של החלטת הועידה. לעניות דעתי, זהו צעד מחייב עבור סניפים מסויימים, שהכנסת מלווה רוחני עשויה לגרור שינוי דראסטי בסניף - וחניכים רבים ימצאו עצמם מחוץ למסגרת.

מעבר לזה, ראוי לאותם צוותים ומדריכים להשמיע קולם ברבים. אני מדבר על עשייה תקשורתית, הסברה פנים-סניפית ויצירת קשר עם רכזים ואנשים בתוך המערכת. ייתכן ואם גם הפעם יחרישו, בועידה הבאה תחזינה עינינו בהחלטות קיצוניות הרבה יותר - אותן כבר יהיה קשה לטאטא מתחת לשטיח.


^^^ אי אפשר לנפנף את זה ככה.שיראל.
זה דיון דגול ומסובך-האם בנ"ע [והציונות הדתית] 'מתחרדת' או ב"ה 'מתחזקת'.
אני דוגלת ב'מתחזקת' וחושבת שההחלטה נכונה וטובה.
בת'כלס,אני לא רואה חניך שיצא מהסניף בגלל שהוסיפו 'רב סניף',אא"כ הוא חניך שממילא היה די תלוש ומתנדנד,ככה שממילא במוקדם או במאוחר היה יוצא מהסניף באותה הצורה.
יונתן אוריך מוערך עלי על הרבה דברים,צחקן
בעז"ה.
(ח"ח שם שם: ומתוך שבא לידי שבחו בא לידי גנותו..)
הוא כיום כתב גל"צ. כתב סיכומים במחש"י או בתנ"ך ב"דעת"  (אם אינני טועה..) שמשמשים רבים. אבל הוא איש "ציונות דתית ראלית" ברמה זו או אחרת, אז לקחת את דבריו בשיקול דעת.
 
(אשמח מאוד אם הוא יכחיש דברים אלו, או יסביר את דעתו. ניכר כי הוא הולך אחר הרב עמיטל שזה לא כ"כ מסתדר עם מה שכתבתי למעלה..)
 
בכל מקרה, ראוי ונכון שיהיה רב סניף לשאולת הלכתיות וחינוכיות. סניף לא שונה מבית ספר- הוא גוף מחנך, ולכן צריך מישהו שמבין יותר מהמדריכים בדרך חינוכית. באותה מידה זה גם יכול להיות אדם עם יראת שמים וידע בפסיכלוגיה יהודית, אבל רב בעקרון אמור להיות גם זה וגם זה.
 
 
הנקודה שהיא מעלה היא חשובה, אבל להפך: ההחלטה המשמעותית היא לקחת רב...
עם גל הפריצות שהיתה בסניפנוזה אני היועץ
הייתי ממליצה בהחלט לשים רב
בריח.
 
 
 
 
 
 
 
(רב לסניף? לא שמעתי על זה.)
לענ"דהרועה
חובה שיהיה רב.
אסור שחניכים ירגישו שהרב איתם 24 7, צריך שיהיה ברור שיש רב ושמדי פעם יש איתו ישיבות ושאליו הולכים עם שאלות.
אני ממש מזמן העלתי את דעתי שיתרום יותר זוג שיאמץ את הסניף אבל אני לא אפתח את זה שוב, אז סקלו אותי .
צריך...מרב14
שיהיה מישו שיחליט על ענינים של דת וכזה...
צריך שהוא יבין את המצב של הסניף וכשהקומונרית בהתלבטות, שהוא יכריע.
 
אצלנו הרב של היישוב הוא גם רב של הסניף.
מה?!שרון אבורביע
בחיים לא שמעתי על זה.. לא הבנתי מה תפקידו של רב בסניף?
לענות על שאלות שעולות...כפ"ד בנשמה
לבדוק אם המדריכים שבאים טובים...וכו..
אצלינונושי104
אין רב מוגדר לסניף, אם יש שאלה או משהו אפשר לשאול את הרב של הישוב,
ואני לא חושבת שהוא אמור להיות מעורב יותר מדי בסניף, בשביל זה יש קומונר\ית...
אז אצלינו זה לא רלוונטישרון אבורביע
שיהיה לסניפים הדוסים...זה נחמד..
דווקא אצלכם זה הכי רלוונטי.קינמון
דווקא הסניפים הפחות דוסים הם אלו שיש אצלם הכי הרבה בעיות הלכתיות עדינות ומורכבות, שצריכות דעת תורה. רב סניף זה בעיקר לצוות. לא לחניכים. שהצוות ידע איך לנהוג ע"פ דעת תורה ולאו דווקא ע"פ נטיית ליבו.
 
לא לא לא...שרון אבורביע
קודם כל שכל המדריכים יהיו דתיים ...הסניף שלנו אשכרה סניף מצוקה
.חוץ מזה זה יעשה לחניכים אנטי לבוא, וברגע שיהיה רב אז הם יקללו את האמ-אמא שלו ויסקלו אותו באבנים...
את מקרבת את החניכים לתורה או את התורה לחניכים?צחקן
לא הבנתי את ההבדל...שרון אבורביע
הרב לא נמצא בקשר אישי עם החניכים. ממש לא.אוהבת את אבא
בס"ד לק"י

אין קשר ישיר בניהם. לכן הם לא יסקלו אותו באבנים.
אבל סניף צריך מסגרת תורנית גם שרב עומד בראשו.
זה מחייב.

אבלשרון אבורביעאחרונה
לסניף שלנו אין מסגרת בכלל...זה נראה לי מיותר.
 כמובן שלסניפים אחרים נורמאלים יותר עם ילדים שגדלו במשפחות טובות אז זה טוב וסבבה
ברור שצריך רב לסניף!קינמון
בסניף יש כ"כ הרבה שאלות הלכתיות, צריך שהיה קו מנחה אחד. ודעת תורה.
זה גם טוב להרגיל את החניכים ל"עשה לך רב" ולאמונת חכמים. ז"א לא להחביא את רב הסניף, לתת לו במה בשבת אירגון, לפרסם מדי פעם את השו"ת שלו וכו'
בתור אחת שהיתה מדריכה וקומונרית, לא מבינה איך אפשר לקיים סניף מבחינה דתית בלי רב (פשוט כל שנה הרב של הקומו' הופך להיות רב הסניף..)
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך