-שאלה-מרב14
למדתם בהסטוריה על תנועת ההשכלה?
מי שלא, אז תנועת ההשכלה האמינה שדבר שאי אפשר להבין לפי השכל והחושים לא קיים או לא נכון.
אבל זה הפוך כמעט לגמרי מהתורה, שמתבססת על אמונה. "האמונה מתחילה איפה שהשכל נגמר"
לא נראלכם לפעמים שעבדו עלינו? שסתם המציאו תירוצים מוזרים לדברים שאנחנו לא מבינים בתורה? 
ניסיתי להבין ולא כ"כ הבנתי...הדריכני
אם בא לך תסבירי שוב..
אם לא - בטוח שיש הרבה חכמים אחרים שיבינו! =)
למה ממש הבנתי!!!סתם אחת!
אבל אני לא חושבת שזה תרוציםם..זה פשוט עובדה שאנחנו מרגישים דברים שיש מעבר לשכל ,את לא חושבת?!..
ודבקה אני ממש מאמינה בזה שאיפה שהשכל ניגמר מתחילה האמונה..כי אמונה זה להאמין שמשהו הוא משהו...ואין עינין להאמין אם זה מוחשי אין במה להאמין..אופפ ניראה לי לא התנסחתי טוב אבל לא משנה.
לא נראלי וגם-מ.מ.
זה הזוי מה שאת אומרת...
שהתורה אין לה איך להוכיח וממציאה סיבות ולאדם יש...
קחי את הראיה, אני רואה אז יש, נכון? -אז זהו שלא...
מה אם זה השתקפות? תעתוע?
התורה אומרת תמיד אמת, מכוונת גם כשהאדם טועה...
 
וגם שמעתי משהו חזק-
מדוע צריך מוסר אלוקי, הרי הרבה מהדברים בתורה אפשר גם להוכיח מהשכל של בנ"א אז למה התורה מביאה לנו דבר כזה סתם...
אז אנשים יכולים להגיע למוסר סתם אבל מוסר של בנ"א אינו תמיד נכון והוא גם כפוף לנוחות...
עזבי את הנאצים שהם גם דוגמא, קחי אותנו...
צדקה או הלוואה מה נראה יותר חשוב?
לרוב בנ"א נראה שצדקה, אבל לא התורה אומרת הלוואה...
ויש בזה הגיון שהלוואה באה קודם כי היא אשכרה מרימה את הבנ"א
ולא יוצרת לו תלות תמידית בי...
אבל בתור בנ"א אני יעדיף לתת צדקה כי כיף להרגיש שצריך אותי, שנתמכים בי..
 
התורה מביאה לנו את האמת בפשטות ולפעמים גם לא מביאה לנו סיבות בכוונה כדי שיהיה לנו בחירה... כי מה העניין להאמין במה שאני מסכים והוכחתי?
חחחחחחחארי צלוב
אמונה זה להאמין במשהו גם בלי השכל (ככה הרמב"ם אומר- שגם אם מביאים לך את הקושיות הכי חזקות שאין עליהם תשובה אז תחזור לאמונה התמימה שלא קשורה בכלום) ולכן לא הגיוני שעבדו עלינו  כי זה פשוט מציאות!!
ומה שאנחנו לא מבינים זה בגלל שהתורה נכתבה ע"י הקב"ה שהוא מעל ההיגיון האנושי אז זה טבעי(!) שלא תמיד נבין!!
ה', יהדות וכדו' - זה שיא (!) השכל.אח..
אמת לאמיתה.
 
מעמד הר סיני, זה הבסיס לאמונה שלנו.
וזה - היה במציאות בהיסטוריה.
מוכח שכלית.
 
לא, לא עבדו עלי. אישית, בדקתי את זה.
ו - מוזמנת גם את לבדוק את הדברים.
 
 
----
 
(פעם היה לי משהו כמו המשפט שצטטת בחתימה...)
נכון. היה לי ת'משפט הזה פעם בחתימה, ו...ת'אמת - זו הסיבה שהורדתי אותו.
כי...אחרי שחשבתי, לא היה ברור לי שהוא כ"כ נכון.
למה? כי...יהדות, זה דבר מבוסס.
אני לא מאמין באלוקים כי...אני מאמין בו. סתם. בלי הוכחות. אם כך - כל ערבייה בשוק מאמינה יותר ממני בה' שהרי היא שולחת את כל בניה להיות "שהידים" מוקרבים לה', כי...כך ה' אמר [לפחות לטענתה] ו...זהו. עושים. תשאלי אותה מאיפה היא יודעת שכך ה' אמר?
היא תגיד לך - מה זאת אומרת - ככה חונכתי. תשאלי אותה , מי אמר שהדרך הזו נכונה?
היא תגמגם ו...לא תענה לך כנראה. למה? כי אין לה תשובה.
הרמב"ם , בהלכה הראשונה [!] ב"יד החזקה" [ספר ההלכות של הרמב"ם] כותב -
"יסוד היסודות ועמוד החכמות, לידע שיש שם מצוי ראשון" לידע פירושו - לידע ממש שיש ה'.
ע"י השכל. הרציונאליות. המדע. המחשבה. כך גם התורה אומרת לנו -
"וידעת היום והשבות אל לבבך כי ה' הוא האלוקים" - שימי לב, בשני המקורות שהבאנו - לא כתוב "להאמין" , "והאמנת" - אלא "וידעת". יש ענין לחקור את היהדות. יש חובה כזו.
אם מוצאים שהיא שקר, למה לחיות בה? ישר מפה ללכת ו...לחיות בסאטלה!
אלא - שכל היהדות מתבססת על אמת. מאיפה לנו? כי...אנו בודקים.
בשביל זה קבלנו שכל. בשביל לבדוק מה היא דרך האמת
לבדוק...
האם יש אלוקים?
האם התורה אמת?
האם יש לנו מטרה בעולם?
האם יש עולם הבא?
האם יש שכר ועונש?
האם יש רק ה' אחד?
האם הוא משגיח תמיד על כולם?
ועוד...
אם התשובה לאלה ולעוד שאלות - כן. אחרי שחקרנו ובדקנו שזו אכן האמת -
אפשר ע"י זה להתקרב לה' וללמוד מהיהדות. [בנתיים, עד החקירה מסתמכים על המסורת]
אדם יהודי אמיתי ומושלם באמונתו - זה לא אדם ש"מאמין בה'" אלא אדם ש...יודע את ה'.
ממש יודע. ידיעה שכלית ברורה. זו הסיבה לשלול את "היכן שנגמר השכל מתחילה האמונה" - משום, שאמונה בה', כולה חייבת להגיע ע"י השכל. ע"י כוח המחשבה שבאדם.
 
אבל...עם כל זאת - השכל של האדם - מוגבל.
ז"א לדוגמא  שאני יגיד לך שה' היה כל הזמן - את תביני מה אני אומר?
הרי...אצלינו אין כזה
מושג של "אינסוף". אנחנו מוגבלים בתוך בועה של "זמן" ו - "מקום". לכן - כאן, אני צריך להאמין אמונה עיורת ש...יש כזה מושג אינסוף. אלא שאני לא מבין אותו. כי - השכל שלי מוגבל.
או...שה' נמצא בכל מקום. אצלי יש מוגבלות של "להמצא בכל מקום" - לכן אני את המושג הזה לא יכול להבין ו...מאמין שהוא קיים. [אבל , אני יודע שה' הוא על המושג הזה - ידיעה של ממש , ע"י חקירת השכל] - כאן, ממילא מתאים המשפט "היכן שנגמר השכל מתחילה האמונה" - אבל, כאמור, זה משפט ש [בגדול] על היהדות בפרטיות הוא לא אמיתי. שהרי - אנחנו לא צריכים להאמין בה' , אלא לדעת אותו ע"י השכל.
[זאת ועוד שבכוזרי הוא מוכיח את [חלק] מיהדות ברמה של ידיעת המוחש = התגלות.]

אם כבר את קוראת את זה - מאוד, אבל מאוד מומלץ -
ידיעת ה'. למה? כי...
זו דרך חיים הרבה יותר אמיתית ומהנה [!!] שמקרבת אל ה'.
 
הרבה בהצלחה.
מקוה שהובנתי. יישר כח על הרצון לדעת.
שבוע מבורך וכל טוב!
 
 
 
וואיי.. כמה פעמים אנחנו שואלים את זה.רננה=)
אישית, אותי זה ממש הטריד המון שנים. אני בנאדם מאוד מאוד שכלי, והתחושה הזאת שאולי מחרטטים אותי עלתה לי לראש.
אז קודם כל, זה טבעי. אין מה להבהל. אני לא אוכל לענות לך עכשיו תשובה חד משמעית שוואלה, 100 אחוז מהיהדות
 
נכון. ותכללס יש מלא מקומות ממש מעצבנים ששואלים שם שאלות ואין תשובות, או שהתשובות נמעות מחורטטות, רק
 
כדי לסתום לנו את הפה. אבל את יודעת? גם אם זה ככה, זה לא משנה. את לא מקיימת את התורה בגלל שהפסיק הזה נכון או
 
לא נכון. היהדות, בבסיסה, היא נכונה. אז גם אם אנחנו עושים לפעמים דברים שעומדים בניגוד להיגיון, ואת הנקודה הזאת אנחנו
 
לא מבינים, זה חלק ממכלול מדהים שנקרא יהדות. אז נכון, זה דורש קצת תפיסה של "עצימת עיניים" לפעמים, אבל צריך לזכור
 
שבסופו של דבר אנחנו אלה עם העיניים הפקוחות.. 

אני אוהבת את הדרך שאת שואלת.. זה כל כך אמיתי =)
תודה על התשובות... ולמי שלא הבין (וגם למי שהבין)מרב14
למי שלא הבין-
כל דבר בתורה  שלא מתחבר לנו עם השכל פותרים ב"אמונה תמימה" - להאמין בתמימות שהכל נכון, לחיות בסרט 
שכל מה שאומרים לך נכון!!!
ככה לפחות אני מרגישה.
 
אח..-
קודם כל, כל השאלות האלה שכתבת, לא על כולם אני בטוחה שהתשובה היא כן, וזה חלק מהעניין...
וגם, מה שאמרת שהשכל של האדם מוגבל, לזה בדיוק אני מתכוונת.
מאיפה לך שהשכל מוגבל? זה גם נשמע סוג של תירוץ.
 
רננה -
למה היהדות זה מכלול מדהים? אני אף פעם לא הרגשתי ככה.
 
ו...אוף אני לא ממש יודעת מה אני חושבת על כל התורה, היהדות וכו'....
בואי נחשוב יחד איך זה שהשכל מוגבל!דניאלה .ד.
תגידי את יודעת את שפת הציפורים? נגיד ואת יודעת את שפת הציפורים אז יודעת מה מה קיים בסוף הגלקסיה? אם בכלל יש לזה סוף לפי ההבנה שלנו?
חוקרים ומדענים מחוננים לא יודעים את כל הדברים במשך מאות שנים של תחקירים העוברים מדור לדור אז איך אפשר לומר שהשכל שלנו לא מוגבל?!
 
אם אדם לא יכול ליצור בריאה או אדם כמותו זה אומר שהוא מוגבל, תראי לי אדם שהצליח לברוא אדם או חיה...
ב"הצלחה!
טוב, נכון, השכל מוגבל.מרב14
-קפץ-מרב14
אבל ההבדל הוא שהדברים שאמרת הם דברים שהשכל לא מסוגל לעשות, אבל זה יותר מובן למה אנחנו לא מבינים. אבל זה קצת פחות מובן למה אנחנו לא מבינים למה זה מטמטם לאכול בשר וחלב ביחד וכאלה...
כנסו- השקעתי לכתוב ארוך... ;)צוויג^^אחרונה
את כל הדברים האלה כמו בשר וחלב אנחנו בעצם עושים אותם לאו דווקא מאמונה תמימה כמו שאמרת "חיים בסרט" אלא בגלל שהאמונה שלנו מבוססת והיא מאד מאד מבוססת על השכל -לפי הרמב"ם למשל,ועוד הרבה אחרים... ספרי מחשבת ישראל
 
נגיד, הרס"ג בספר אמונות ודעות ממש מסביר איך עובד השכל, מאיפה אנחנו יודעים דברים ,בעצם את העקרונות של הידיעה ואיך זה מסתדר עם האמונה שלנו- בעצם עד כמה דווקא היא מבוססת מבחינה שכלית כי ליהדות יש את המקור הוודאי והמבוסס ביותר- הנבואה וההתגלות שעוברת במסורת שזה מאד יכול לענות על כל הטענות השכליות שהבאת!
 
למשל, הוא מסביר שם איך סותרים את הטענה הזאתי של תנועת ההשכלה כי הם לא מאמינים שיש בורא כי מה שהם לא רואים בחושים-לא קיים שהרי לפי טענתם הם אומרים שהעולם קדמון (היה מאז ומעולם) וגם את הקדמוניות של העולם א"א להוכיח או להרגיש בחושים..סתירה במקורות המידע שלהם = טענה חסרת שחר...
 
אני לא ממש יודעת אותו לעומק או בע"פ וגם יש עוד המון ספרים אבל שלא תחשבי שהיהדות סתם הלכה כשה בעדר באמונה מופרכת אלא רבנים ענקיים מוכיחים את האמונה שלנו ודווקא בצורה שכלית!
פססט, אז ככה:אח..
קודם כל, את חייבת רוגע. בטח הראש שלך מבולבל כי את לא יודעת מה את רוצה מעצמך, כלומר איך את מגיעה בכלל, מתחילה בכלל, מאמינה בכלל וכו'...
 
 
אמרת מאיפה לי שהכל מוגבל? זה נשמע תירוץ סתם?
אז כמו שהיא ענתה לך. ואם תרצי עוד דוגמא:
עצם זה שאת לא יודעת מה קורה עכשיו בארצות הברית = השכל שלך מוגבל.
קיצור, מסקנא, 'השכל מוגבל', זה אמת, ולא סתם תירוץ.
 
 
הלאה, להמשך ----
 
 
קודם כל, כל השאלות האלה שכתבת, לא על כולם אני בטוחה שהתשובה היא כן, וזה חלק מהעניין...
בשביל זה אנחנו לומדים. מוזמנת לבדוק את הדברים. אבל וואחד לבדוק. בשכל. תלמדי אותם, ואז, אם תמצאי משהו שם שסותר את היהדות - וואלה, תקראי לי שאני גם אוכל לברוח אם היהדות זה לא אמת...
 
 
למה היהדות זה מכלול מדהים? אני אף פעם לא הרגשתי ככה.
קשה מאוד להרגיש אם השכל שלנו עדיין מבולבל. תבררי, תשמעי דעות של היהדות, תבחני מה הבסיס שלה, ואז שתראי שזה אמת, יהיה לך הרבה יותר קל להתחבר לקב"ה בשכל.
 
 
 
מוזמנת לשאול ת'כלס ת'שאלות שיש שם.
תבררי. אחרת? אחרת את אף פעם לא תדעי ת'אמת.
 
אם יש שאלה או להרחיב על משהו, בשמחה.
שבת שלום ומבורכת לכל עם ישראל!
 
 
כמה דברים:-נאוה-
דבר ראשון: מומלץ לקרוא קצת מחשבת ישראל ( לא זוכרת כרגע באיזה מהספרים)
מדברים שם בין היתר על האמונה בקב"ה וכו...למשל, יש שם נושא שעוסק בהוכחת המצאות ה' בעולם.
יש שם דוגמאות שאם תרצי אני אפרט ואאריך עליהם שממש מסבירות איך אפשר להאמין בקיומו של דבר שהוא לא מוחשי.
 
דבר שני: נגיד שאת חושדת במישהי שהיא גנבה לך משהו, והיא אומרת שהיא לא גנבה,
אין לאף אחת מכן דרך להוכיח ומה שנשאר לך זה להאמין או לא להאמין- אין כאן יותר מידי שכל אלא אמונה!
 
מקווה שהבנתי את השאלה נכון ועזרתי
 
 
לדעתי..talr123
אמונה זה לא ידיעה. באמונה את צריכה להרגיש שאת יודעת שיש אלוקים. זה לא חכמה להאמין במשהו מוכח, אחרת זה לא אמונה, זה ידיעה!! מקווה שהובנתי..=]
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך