סקר מה דעתםכם/ן אם אפשר לקרוא לזה ככה....??עץ על מים
תקשיבו תגידו מה דעתכם על הנושא הבא:

האם צריך לכפות על תללמידים נגיד לעשות דברים שהם לא מגישים אתם שלמים בנושא הדתי וכו'...
למשל ילדה ביצפר דתי מרגישה שאם היא מתפללת שמו"ע אז זה גורם לה לעבור עבירות שאסורות בתפילה כלומר היא לא מתפללת לפי ההלכה..
האם מותר להכריח אותה להתפלל???

או למשל בענייני צביעות בנות שהולכות לא צנועות ביום יום כאלו נגיד מכנסיים חולצה קצרה וכאלה ברחוב ובכל מקום...
האם למסגרות הם צכות לבוא איך שדורשים מהם זה צביעות כן/לא....
מקווה שתבינו..וזה סתאם היה דוג' תענו גם בכללי זה מעניין!
*מרגישים...עץ על מים
אוקי ,סתם אחת
לדעתי אי אפשר להכריח מישהי להתפלל כי זה פשוט לא שווה כלום ! וזה רק גורם לה להתמרד ולשנוא את התפילה.
אבל בעינייני צניעות זה שונה, כשמישהי מגיעה לבית ספר דתי היא צריכה לדעת שהמסגרת הדתית מחייבת אותה להתלבש ע"פ ההלכה,, אני מכירה מישהי שרק בגלל צביעות היא הולכת עם חצאיות, כי היא מרגישה צבועה שבבוקר היא הולכת בצורה אחת ואח"כ בצורה אחרת..
                                        מקווה שלא חפרתי
אז ככה...lior3
בעניין התפילה אני חושבת שלא צריך להכריח זה צריך לבוא מהבת עצמה...בסוף מתבגרים ומבינים שהתפילה היא בשבילך ...
בעניין הצניעות בכללי-
אני חושבת שאם בת באה למקום שהיא יודעת ששמים בו דגש על צניעות אז אין קטע לעשות דווקא... אם זאת אולפנא שלא שמה דגש על צניעות אז מין הסתם היא לא כופה את עצמה יותר מידי על הבנות... כאילו בנות באות לאולפנא דתית הן צריכות להתלבש בהתאם...
 
ובקשר לאחר הצהריים -
שוב, תלוי באולפנא יש אולפנות שמראש יודעות שהן מקבות סוג של בנות שאחר הצהריים ילך ככה ואז לא כופים ...אבל אם את באולפנא שדורשת רמה יותר גבוהה אז אין קטע לעשות דווקא (אני חוזרת על עצמי.. חח)
 
אני חושבת-נאוה-
שלגביי צניעות, למשל, אין קשר לצביעות.
כשהולכים לבית ספר או כל מקום עם מסגרת, צריך להתלבש בהתאם לנהלים.
למשל: את לא תראי ( בד"כ ) ראש ממשלה בפיג'מה. עוד דוגמא:  מלצרית- ביום יום היא תלך איך שבא לה אבל כשהיא בעבודה היא צריכה להתלבש אחרת - זה לא נקרא צביעות.
ככה גם בבית ספר צריך להתלבש כראוי.
 
בבית ספר יש גם את עניין החינוך- אני לא יודעת אם זה הנושא שעליו התכוונת לדבר,
אבל בית הספר יכול להגיד לתלמידים איך מותר להתלבש ואיך אסור כאשר הם בתוך המסגרת, גם בגלל מה שכתבתי למעלה וגם כדי לחנך אותם. ( אני לא אומרת שאיך שמלמדים אותך ללכת בבית ספר ככה את תלכי בבית,זה לא תמיד עובד ככה).
 
לגביי תפילה, לדעתי אי אפשר להכריח בן אדם להתפלל אבל אפשר לחנך אותו לזה.
כמו שאתה מחנך ילד לשבת בכיתה וללמוד, ככה אתה יכול לחנך ילד שיש זמן שבו מתפללים.
אם לא היו מקדישים לזה זמן ולא היו מחנכים בבתי ספר להתפלל, אני לא יודעת כמה מאיתנו באמת היו מתפללים כל יום. אז אני חושבת שלהכריח - ממש לא! אבל אי אפשר להגיד " מי שרוצה יתפלל ומי שלא , לא" אתה בבית ספר אז תעשה מה שאומרים לך- זה חלק מהמסגרת.
 
( חוצמזה, לדעתי, בית הספר לא יכול להיות אחראי על מה שהילד עושה אחרי הלימודים אבל הוא יכול להשפיע עליו)
 
מקווה שלזה התכוונת ושענית לך.
שבוע טוב!
 
 
 
 
 
זה לאו דווקא בנושאים האלה..עץ על מים
בכללי!!

וזה לא בשבילי זה סתאם כזה מתוך סקרנות לשאול סקר ובשביל עוד משו!
להכריח...אנונימי (פותח)
לפי דעתי בנושא התפילה..- כן צריך להגיד לבנות שהן חייבות להתפלל פשוט כי נראה לי שבנות באולפנה הן די בוגרות שכשהן מתפללות כבר, הן ישתדלו להתכוון.. דבר שני- ככה זה באמת מכניס למודעות של תפילה- שצריך להתפלל כל יום, כי, כמו שכבר אמרו כאן- אם לא היו מחייבים את רובנו, רובנו לא היינו מתפללים...
וחץ מזה אני חושבת שצריך כמובן  להסביר מה התפילה שלנו עושה- שהתפילה זה האמונה, להראות את הזכות שיש לי להתפלל למלך מלכי המלכים, וכו...
וכל האלה שמתעצבנות על זה שמחייבים אותן- אני לא מבינה- כואב לכן להתפלל?!?
כל נושא לגופו-נאוה-
 לתפילה  ולצניעות מתייחסים אחרת, למשל.
יש לך עוד דוגמאות? יותר קל לדבר ספציפית.
כן זה באמת אישי אצל כל אחד..שמחה ואמונה
אבל בגדול.. אני לא בעד להכריח ולתת את החופש..
אני יודעת אישית עלי ואני רואה את זה על הרבה הרבה הרבה חברות שלי שאם היו סוגרים אותן.. הן היו פורצות גבולות ובקיצוניות..
לעומת אני רואה כאלו שסגרו אותן וחבל עליהן..
אבל שוב.. כל מקרה לגופו..
מכנסיים וחלצה קצרה..חח..talr123
אצלנו בביצפר הכללי צניעות לבנות היו מכנסיים מתחת לברך (אסור טייץ..) וחולצת תלבושת באיזה גזרה וצבע שבא לך.. (ז"א- חולצה חלקה שמודפס עליה סמל ביה"ס עם שרוולים קצרים/שלושתרבעי/ארוכים.. כל עוד קוראים לזב חולצה- אז סבבה, בכיף..) סתם הצחיק אותי הקטע הזה....
ברור שמותר!!אחת מהשומרון
בס"ד
בקשר לבגדים- לענ"ד, חד משמעית שמותר למוסד כלשהו לקבוע איך יראו הבאים בשעריו. כי זה מאוד משפיעה על האווירה הכללית. (אין בהצהרה זו, הסכמה עם הדרך החינוכית הנ"ל).
כמו שלבית משפט יש תלבושת מסוימת,  ובכנסת מעיפים מי שלא בא כראוי (גם אם אתה סתם אזרח פשוט..).
 
תפילות וכו'- יש דברים שחשובים. כמו אם אפחת לא הייתה באה לקבלת שבת- התפילה היתה מזעזעת. ואם באות מלא בנות- זה עוצמתי ומהמם. אז ברור שיש לזה השפעה סביבתית. ואפשר אולי לכפות כדי שלרוב יהיה טוב. אבל אני חושבת שזאת שיטה חינוכית גרועה!! 
 
תשובות שלי -מיטל
כשבת (או כל אדם אחר) באה למסגרת מסויימת היא צריכה לדעת לעמוד במסגרת..
 
וזאת אומרת שאם הם דתיים ודורשים תפילה וצניעות נניח
 
אז לגבי תפילה - אי אפשר להכריח, כי תפילה זה משו שאמור לבוא מהלב.. אבל מה שכן - אפשר להכריח אותה להיות בשקט או משו ולכבד ת'מעמד..
 
ולגבי לבוש- אפשר צריך להכריח בנות פחות צנועות לבוא יור בצניעות.. כי הן חלק ממסגרת ואם אלה הכללים אז זה בכלל לא משנה איזה בגדים יש להן בארון. כשהן בחרו ללכת למסגרת הזאת הן ידעו טוב מאוד מה הכללים והסכימו להם.. לכן אין בעיה.
נגד להכריח להתפלל !Breathing Fire
שמכריחים בת להתפללו היא לא ממש רוצה זה גורם לה עוד יותר לא לרצות להתפלל אפשר להגיד לא להכריח !
זה מזה תלוי אצל כל בתאביהש
יש בת שאם כבר היא מתפללת אז היא תעשה את זה בכוונה ויש בת שאם יכריחו אותה היא תהיה אנטי
 
ולגבי צניעות ברור שלהכריח
אחרת אין גבול למה שבנות יכולות ללבוש...
וואלה?1 אחלה נושא-כנסי יקירתיחסיד ה'
תגידי לאותו בחור/בחורה/בחורים/בחורות וכו'.

קיצור תגידי להם שיראו את הסרט הזה:

http://beta1.shofar-tv.com/player.php?id=326

זה סרט שמראה על המלחמה הקריבה לבוא-סרט מחזק מחזק מחזק ורק מראה עד כמה האנטישמיות בעולם היא כל כך גדולה!!


תאמיני לי שאותו/ה האחד/ת ירוץ לעשות מצוות כל יום.

מקווה שעזרתי
זה מאוד תלוי..אני חושבת על זה הרבה..אורושקוש
לדעתי לפני שמכריחים צריך לדבר על זה ולהסביר..
אחרת זה סתם גורם לאנטי.וזה מאבד את כל הרעיון של החינוך..
אם היה לי כוח להמשיך הייתי ממשיכה לחפור...-יש לכם מזל!
תפילה - לפי ההלכה יש מצבים שבהם אסור להתפללאלישע בן אבויה
בס"ד

אבל אם כל העניין זה שלא מתכוונים בתפילה, או אפילו אם יש הרהורי עבירה (כל עוד הם לא הרהורי עבודה זרה) לפי ההלכה חייבים להתפלל. ברור שצריך להכריח. נעים להכיר - חינוך.
אני חושבת שכפייה זה לא מועיל !!תן חיוך!
זה קפץ!..תן חיוך!
שוב קפץ!!..סליחה!!..תן חיוך!
אצלנו באולפנא יש ממש כפייה דתית עד כדי כך שהמנהלת(הרבנית) שלנו אמרה לבנות לבוא עם חצאית ארוכה
(שכמובן הן שמות מיתחת חצאית קצרצרה..)
ואני חושבת שזה לא הדרך..וגם בתפילה בבוקר יש מורות "ששומרות" אלינו ונמצאות בזמן התפילה וגם המנהלת(הרבנית)! וכל פעם שאיזה מורה עוברת או המנהלת(הרבנית) מיד כולם משתתקות.. ולא יודעת זה מעצבן אותי שגם ככה בנות לא יכולות להתפלל כמו שצריך וגם המורות כאילו "משיגיחות" עלינו..
אני חושבת שזה צריך לבוא בצורה של הבנה והסבר כי ככה בסופו של דבר זה יבוא מעצמם.. 
 
 
בצפייה לישועה!
זה מאדדדד תלוי באיזה גיל!הדריכני
ויסלחו לי כל החיינוקיות.. לדעתי עד גיל 13-14 הכפיות האלה משתרשות בילד ---> מה שמרשים לו הוא מקבל V וזה מעשה ראוי מה שלא מרשים לו הוא מסמן X לא לעשות בפעם הבאה...
ואני רואה על עצמי! דברים שחינכו אותי בגיל קטן, הדברים הכי פשוטים וקטנים! לא לטרוק את הדלת, לסדר את השולחן בסוף הארוחה, אפילו דברים עוד יותר שטותיים - אבא שלי היה שונא את המילה "חזיר" הוא טען שזה חיה טמאה ומגעילה  (טוב נו - הוא לא אמר מגעילה!) , אפשר לומר בצורם לי לשמוע את זה עכשיו.. חח.. דברים שלגמרי לא הייתי רגילה אליהם.. אני עכשיו לא מסוגלת לראות אחרת, אם נטרקה לי בטעות הדלת אני אומרת סליחה לעצמי כשאני בחדר מדרגות  ודברים שעכשיו מעירים לי, אז בסדר - אני שומעת, בכלל לא בטוח שאני מיישמת! מה - לא חייב לעשות את זה, זה לא כ-ז-ה קריטי! אין מה לעשות! המערכת השיפוטית שלנו מתחילה לפעול לפני סימון ה-X וה-V..
 
לבנות גדולות - צניעות אפשר לכפות עליהן בזמן שהן נמצאות במוסד, הן באות למקום מסויים - שיכבדו אותו ויישמו את הכללים, לא יכולות - שילכו למקום במוצא חן בעיניהן! ועוד מה שצניעות זה דבר שמאד משפיע ועובר בין הבנות, לדעתי זה פשוט לא אחראי לא לכפות כללי צניעות! מה שכן - בדקויות הקטנות, לא נראלי שיש טעם לכפות - עדיף באמת פשוט להסביר שזה יבוא מהשורש..
תפילה - לדעתי, לכפות עליהן להיות בשקט - ברור! להסביר להן כמה זה חשוב וכו' שיקבלו חשק.. ואם הן לא מתפללות, לפחות שמו"ע של שחרית וק"ש וכו' רק מה שהן חייבות בזה, השאר - שיבוא להן בכייף ומרצון...
 
יצא ארוך מידי.. סורי!  
 
יש לנו ויכוח עם המורה שלנו על זה כל יום...קשקושה קטנה
בס"ד
 
זה תלוי אם זה פנימיה או ביה"ס רגיל..
בקשר לתפילה- אם זה פנימיה וכולם מתפללות ביחד(בשבת למשל..) אז אני חושבת שצריך כן לחייב אבל אם נגיד בכיתה אני לא חושבת שאפשר לחייב להתפלל כל בת זה הקש שלה עם הקב"ה וא"א להכריח בת להתפלל אם היא לא רוצה.  זה כמו להכריח להגיד משהו שלא רוצים וזה יותר גרוע כי היא מבקשת ומודה לה' זה לא סתם להגיד אז אני לא חושבת שמותר להכריח.
 
בבגדים אני חושבת שאפשר להגיד לבת איך להתלבש כי זה הכללים של המקום וצריך ללכת לפיהם.
אני כבר מזמן לא תיכוניסט,עוזיהאחרונה
אבל אני יכול לספר לך, שבתור תיכוניסט התנגדתי (לא נחרצות, אבל בכ"ז), ולאחר שסיימתי את התיכון שיניתי את דעתי.
 
במוסד דתי יש דברים שהם מעבר לעבודת ה' האישית, והם מסגרת. תפילה וקוד לבוש כלשהו הם חלק מהמסגרת של המוסד, לא קשר לעבודת ה' האישית.
 
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הספר:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

את יכולה להפסיק להספיםנקדימון

אף אחד לא רוצה פה לקרוא את מה שאת מציעה. אין לזה היענות.

אין כמעט אנשים חדשים שמצטרפים לפורומים אז מה שאת עושה זה פשוט לטמטם לנו את המוח.


 

אולי די כבר?!

נשמע סיפור מענייןקעלעברימבאראחרונה
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

אולי יעניין אותך