תגדו,טוזי
אני היחידה ששונאת לתת את הבית לשבת אחרי שניקיתי אותו?!?!?
 
אני מרגישה ממש ממש רע עם העניין אבל אחרי שבשבת אחת נתנו את הבית שלנו ממש בשמחה וגם די נקי ל לזוג עם ילדים ממש לא בא לי להשאיר נקי, בשביל מה?! החדרים היו נקיים ממש ושאר הבית נקי ניקיון רגיל.

חזרנו במוצ"ש ופשוט רציתי לבכות! השירותים היו יותר גרועים משירותי בנים בבי"ס יסודי! על השידה בחדר הייתה עוגית שוקולד, על בסיס המיטה והשטיח היו חתיכות בייגלה ובסלון (שעם זה אני יכולה להתמודד בגבורה) היו חתיכות עוגת שמרים על הריצפה...
 
אנחנו אף פעם לא אוכלים בחדרים ובטח שלא אוכל חמץ וכל הבית שלי היה מגעיל! מעולם לא ראיתי אותו כל כך ג'יפה.
 
אמנם אני יודעת שזה מצב ממש קיצוני אבל זה ממש הרס לי את החשק!
 
שתבינו, אנחנו בדרך כלל משאירים בית נקי ומצוחצח (זה גם כיף לחזור במוצ"ש לבית נקי ומסודר) עם מיחם, תה, קפה, עוגיות וכל טוב ממש מכל הלב...
 
אנחנו נותנים בשמחהאלעד
חוץ מחדר השינה שלנו, ומשאירים הוראות מדוייקות בקשר לכל מה שהם צריכים לדעת
(שעון שבת, מיחם, אוכל, מפתח וכד')
ובד"כ אין נזקים..
זה ממש לא בסדר להחזיר לכם כך את הביתבילי
אני די בהלם. איך אין להם בושה?
 
ברוב הפעמים נראה לי שאנשים יותר מקפידים.
 
אבל את בהחלט יכולה לעשות סייגים, נניח לתת רק לזוג עם תינוק ולא עם ילדים
שיכולים ללכלך. זכותך זה הבית שלך. וברור שאחרי מקרה כזה יהיה לך קשה לתת אותו שוב.
ברור שזה קיצוניטוזי
נתנו את הבית מלא פעמים וכמעט תמיד מחזירים אותו במצב מצויין ואפילו עם פתק נחמד, אבל אותה שבת פשוט הרסה לי את כל החשק לתת את הבית
 
אני פשוט צריכה לזכור שזה חד פעמי...
 
אישית אני לא כל כך אוהבת להתארח אצל משפחות שלא בבית כי אני אוהבת את הניקיון שלי ואי אפשר לדעת איזה סדר וניקיון יהיה בדירה שנקבל. כשאני חושבת על זה ככה זה מדרבן אותי להשאיר נקי ומסודר למרות הכל...
אפשר להגיד למשפחה המארחת.יהודיה מא"י
תשמעו, אני מוכנה לתת את הבית, אבל בתנאי שאתם דואגים להוא יחזור אלי נקי, פשוט פעם נתנו וכשחזרנו במוצאי שבת היה ג'יפה. זה בטח יעזור. (אנחנו שמענו דבר כזה...)
ובפתק אפשר לכתוב שאתם מבקשים לא לאכול בחדרים.
רעיון טובאמא ל-5
והמשפחה המארחת תעשה את השיקול- איזה משפחה לשלוח ולאן.
 
באותו עניין
חברתי שאלה אותי אם אוכל לתת את הדירה כשאנחנו לא בחג.
אמרתי בשמחה , למי?
לאחותי, בת-זוגתה והילד שלהם.
כן, שמעתם טוב.
איך הייתם מגיבים?
כמו שבטח את הגבת:+mp8
בפה פעור ואפס מילים......
היא לא התבלבלה?אמא קטנה
או שאת שמעת לא נכון?
העזת לשאול אות האם שמעת נכון,או שהשארת את זה כך?
טוב,יש כאלה אנשים מוזרים,אבל מעניין לראות שהם באים לשבת...ועוד צריכים דירה,ואל נוסעים חזרה הביתה...
בפה פעור!שחריתוש
הייתי צריכה לקרוא שלוש פעמיים לבדוק שקראתי נכון...
ואני חושבת שהייתי מתחמקת מלתת את הדירה...
בהתחלה התבלבלתי ואמרתי שאשאל את בעליאמא ל-5
הכי קל.
אח"כ הסברתי שזה לא מהדברים המקובלים עפ"י תורתנו האהובה ולכן לא אוכל לארח אותם  בביתי.
בלשון המעטה
היא הבינה.
כל הכבוד על התגובה!+mp8
צריך לזה הרבה אומץ!!
מההההה???ז'וז'ואית
לקח לי רגע להבין....
וואי....
הזוי!!
ולמרות הכל נראה לי שהייתי נותנת את הבית.
המצווה היא מצוות הכנסת אורחים וגמילות חסדים. אני את שלי עשיתי. מה שהם יחליטו לעשות בניהם- זה כבר תלוי בהם (או בהן...) וזה לא בשליטתי.
 
אמנם, יפריע לי שכאילו "יחללו" את הבית, שאנחנו משתדלים בכל מאודנו לשמור בו על טהרה, ופתאום יגיעו אנשים וינהגו בצורה לא ראויה (אני עדינה..) בבית מלא ספרי קודש, תמונות עם פסוקים וכו'.
 
אבל אני חושבת על אברהם אבינו הצדיק, שהכניס אליו הביתה את כל סוגי הטומאה!!! הוא היה המארח מס' 1 בתורה, והאיש עם הכי הרבה גמילות חסדים והכנסת אורחים. אמר לריבונו של עולם "חכה רגע, מגיעים אורחים". איזה אורחים?? גויים, עובדי עבודה זרה, אשר אינם מכירים בה'!!
אז אולי בכ"ז יש במצווה הזו קצת יותר ממה שאנחנו מבינים...
 
מה כן הייתי משתדלת לעשות? נראה לי, אם הייתי מוצאת את המילים הנכונות, הייתי אומרת למארחת שבשמחה,והבית יעמוד לרשותן ושירגישו בנוח, אבל אם היא תוכל להעביר להן את המסר בצורה עדינה שזה בית של תורה, והיינו שמחים אם באותה שבת ישתדלו לכבד אותנו ולנהוג לפי מנהג המקום...
נראה לי שכולם יבינו את המסר...
 
אולי זו שאלה לרב... מעניין מה יש לרבנים להגיד על זה...
 
 
 
זהו, גמרת לקשקש?אנונימי (פותח)
אברהם אבינו אירח גויים, כי זה מה שהיה, הוא גם דאג להפוך את הגויים ליהודים, אברהם מגייר את הגברים ושרה מגיירת את הנשים.
כאן מדובר בתופעה שגורמת הרס וחורבן לעם ישראל. תופעה שגורמת למחלוקות בעם, ומפני החרדה, כרגיל, מפני "קרע בעם", הסיטרא אחרא מנצח. אני כלל לא הייתי מהססת. גם הייתי אומרת לשכנה, שאיני מבינה למה היא מארחת תועבה כזו.
סליחה, חנהא!נווה מדבר
יש דרך לומר דברים!!!
 
דרך ארץ קדמה לתורה!
 
זוזואית הביעה את דעתה וזו זכותה (זכותך גם להגיב לה, אבל תלוי באיזו דרך).
חוץ מזה היא כתבה בסוף דבריה שזו שאלה אולי לרב.
או קיי, אני מתנצלת. הענין הוא, שעייפתיאנונימי (פותח)
מן הסובלנות היתרה של "הציונות הדתית", מבלוף "אחדות ישראל" ו"אהבת חינם" לכל שונא ישראל חינם. הנצרות (בתיאוריה) הזו עולה לנו ביוקר. זו היא המשענת העיקרית של המדינה שהשמאל בנה, לכל פשעיה.
מכל מקום, לסובלנות הזו אין שום בסיס בתורת ישראל, וגם לא על פי בית הלל. אלה עברו כבר את כל הגבולות. חבל על הילדה, חבל על עם ישראל.
חנהא יקרהז'וז'ואית
 
באמת הייתי שמחה אילו היית מגיבה בצורה יותר ראויה, ובלי הזלזול על עם ישראל בכלל ועל הציונות הדתית בפרט.
בכ"א- שלחתי את השאלה הנ"ל למס' רבנים. בל"נ אעדכן בפורום את תשובתם.
אני מוסיפה לפה קטע מאת הרב ה. וילנר על אהבת חינם, לתשומת ליבך. (בכוונה לא ספציפית על הכנסת אורחים, כיוון שזה דיון בפני עצמו, אלא על התגובה הקשה שלך) :
 
"אחת מאבני היסוד בעבודת המדות היא אהבת חינם, וכפי שהיטיבו להגדיר זאת חז"ל אהבת חינם, שלא תהיה אהבה התלויה בדבר, אלא אהבה בשל היותו חברך או יהודי הנברא בצלם. מצוה זו כוללת כמה וכמה מצוות כפי שתיאר הרמב"ם בספר המצוות [שורש ב] כגון גמילות חסדים, מצוות הלוואה, לשלם לשכיר בזמנו, ביקור חולים, שמחת חתן וכלה, מצוות צדקה וחי אחיך עמך, והלכת בדרכיו מה הוא רחום אף אתה רחום, וכל שאר המצוות שבין אדם לחברו. וכן כוללת כמה וכמה עבירות כגון גזל, גניבה, הונאה, לשון הרע רכילות, לא תיקום לא תיטור, לא תשנא את אחיך בלבבך, וכל שאר מצוות לא תעשה שנוגעות לעניינים שבין אדם לחברו.

וכתב כתב בתנא דבי אליהו

כך אמר להם הקב"ה לישראל בני, מה אני מבקש מכם הא איני מבקש אלא שתהיו אוהבים זה לזה ותהיו מכבדים זה את זה.

וכפי שקיימת אהבת חינם, כך יש להתרחק משנאת חינם, והגדירו זאת חז"ל 'חינם' אף שלרוב היא נעשית מחמת מעשה או פגיעה שאירעה לאדם, ללמדך, שלמרות כל מעשה או פגיעה שהאדם חש בה, עדיין חינם הוא בכדי לפגוע בצלמו של הקב"ה, ועדיין נקראת היא שנאת חינם."

 

בתקווה לביהמ"ק השלישי בקרוב בעז"ה!!!

 

 

לא אחזור כאן על משנתי בת כמעט יובל שניםאנונימי (פותח)
שכל האירועים בארץ ישראל רק מחזקים אותה. אומר בקיצור - אהבת-החינם שלכם לשונאי חינם ולעוכרי ישראל עלתה לנו בחייהם של רבבות יהודים, ועדיין אין רואים את קץ הזוועה. אהבת החינם שלכם כבר היתה מזמן לשנאת-חינם, גם אם אינכם מודעים לכך. הגיבוי שאתם נותנים למהרסינו ומחריבינו, שונאינו חינם, מונע את הקמת בית שלישי.
לא הבנתי כלוםנמרוד
כן לתת את הדירה או לא לתת?
מי זה "אתם"?veredd
אפשר בבקשה להבין? מי זה אנחנו שגרמנו לכ"כ הרבה מוות?
סתם מעניין אותי, לראות אם גם אני בין האשמים...
סתם משהו, בתורה הקדושה שלנו מובא הקטע של "הנעלבין ואינם עולבין" ,אז לא הייתי נותנת את זה לנוצרים בכזאת קלות.
אני חושבת שבמקרה כזה זה לגיטימי לא לרצות לארח, אבל גם לגיטימי לרצות לעשות הכנסת אורחים לנפש יהודית. כל אחת שתשאל רב או שתפעל לפי מה שחשוב ונראה לה לנכון.
נעים זמירות ישראלאנונימי (פותח)

תהלים פרק קט

 

(א) לַמְנַצֵּחַ לְדָוִד מִזְמוֹר אֱלֹהֵי תְהִלָּתִי אַל תֶּחֱרַשׁ:

(ב) כִּי פִי רָשָׁע וּפִי מִרְמָה עָלַי פָּתָחוּ דִּבְּרוּ אִתִּי לְשׁוֹן שָׁקֶר:

(ג) וְדִבְרֵי שִׂנְאָה סְבָבוּנִי וַיִּלָּחֲמוּנִי חִנָּם:

(ד) תַּחַת אַהֲבָתִי יִשְׂטְנוּנִי וַאֲנִי תְפִלָּה:

(ה) וַיָּשִׂימוּ עָלַי רָעָה תַּחַת טוֹבָה וְשִׂנְאָה תַּחַת אַהֲבָתִי:

(ו) הַפְקֵד עָלָיו רָשָׁע וְשָׂטָן יַעֲמֹד עַל יְמִינוֹ:

(ז) בְּהִשָּׁפְטוֹ יֵצֵא רָשָׁע וּתְפִלָּתוֹ תִּהְיֶה לַחֲטָאָה:

(ח) יִהְיוּ יָמָיו מְעַטִּים פְּקֻדָּתוֹ יִקַּח אַחֵר:

(ט) יִהְיוּ בָנָיו יְתוֹמִים וְאִשְׁתּוֹ אַלְמָנָה:

(י) וְנוֹעַ יָנוּעוּ בָנָיו וְשִׁאֵלוּ וְדָרְשׁוּ מֵחָרְבוֹתֵיהֶם:

(יא) יְנַקֵּשׁ נוֹשֶׁה לְכָל אֲשֶׁר לוֹ וְיָבֹזּוּ זָרִים יְגִיעוֹ:

(יב) אַל יְהִי לוֹ מֹשֵׁךְ חָסֶד וְאַל יְהִי חוֹנֵן לִיתוֹמָיו:

(יג) יְהִי אַחֲרִיתוֹ לְהַכְרִית בְּדוֹר אַחֵר יִמַּח שְׁמָם:

(יד) יִזָּכֵר עֲוֹן אֲבֹתָיו אֶל יְקֹוָק וְחַטַּאת אִמּוֹ אַל תִּמָּח:

(טו) יִהְיוּ נֶגֶד יְקֹוָק תָּמִיד וְיַכְרֵת מֵאֶרֶץ זִכְרָם:

(טז) יַעַן אֲשֶׁר לֹא זָכַר עֲשׂוֹת חָסֶד וַיִּרְדֹּף אִישׁ עָנִי וְאֶבְיוֹן וְנִכְאֵה לֵבָב לְמוֹתֵת:

(יז) וַיֶּאֱהַב קְלָלָה וַתְּבוֹאֵהוּ וְלֹא חָפֵץ בִּבְרָכָה וַתִּרְחַק מִמֶּנּוּ:

(יח) וַיִּלְבַּשׁ קְלָלָה כְּמַדּוֹ וַתָּבֹא כַמַּיִם בְּקִרְבּוֹ וְכַשֶּׁמֶן בְּעַצְמוֹתָיו:

(יט) תְּהִי לוֹ כְּבֶגֶד יַעְטֶה וּלְמֵזַח תָּמִיד יַחְגְּרֶהָ:

(כ) זֹאת פְּעֻלַּת שֹׂטְנַי מֵאֵת יְקֹוָק וְהַדֹּבְרִים רָע עַל נַפְשִׁי:

(כא) וְאַתָּה יְקֹוִק אֲדֹנָי עֲשֵׂה אִתִּי לְמַעַן שְׁמֶךָ כִּי טוֹב חַסְדְּךָ הַצִּילֵנִי:

(כב) כִּי עָנִי וְאֶבְיוֹן אָנֹכִי וְלִבִּי חָלַל בְּקִרְבִּי:

(כג) כְּצֵל כִּנְטוֹתוֹ נֶהֱלָכְתִּי נִנְעַרְתִּי כָּאַרְבֶּה:

(כד) בִּרְכַּי כָּשְׁלוּ מִצּוֹם וּבְשָׂרִי כָּחַשׁ מִשָּׁמֶן:

(כה) וַאֲנִי הָיִיתִי חֶרְפָּה לָהֶם יִרְאוּנִי יְנִיעוּן רֹאשָׁם:

(כו) עָזְרֵנִי יְקֹוָק אֱלֹהָי הוֹשִׁיעֵנִי כְחַסְדֶּךָ:

(כז) וְיֵדְעוּ כִּי יָדְךָ זֹּאת אַתָּה יְקֹוָק עֲשִׂיתָהּ:

(כח) יְקַלְלוּ הֵמָּה וְאַתָּה תְבָרֵךְ קָמוּ וַיֵּבֹשׁוּ וְעַבְדְּךָ יִשְׂמָח:

(כט) יִלְבְּשׁוּ שׂוֹטְנַי כְּלִמָּה וְיַעֲטוּ כַמְעִיל בָּשְׁתָּם:

(ל) אוֹדֶה יְקֹוָק מְאֹד בְּפִי וּבְתוֹךְ רַבִּים אֲהַלְלֶנּוּ:

כִּי יַעֲמֹד לִימִין אֶבְיוֹן לְהוֹשִׁיעַ מִשֹּׁפְטֵי נַפְשׁוֹ:

 

 

תשובת הרב אליעזר מלמד שליט"א:ז'וז'ואית
 
להלן שאלתי (המורחבת משאלות הרלוונטיות אלי):
 

כבוד הרב שלום.

 

רציתי לשאול את הרב מס' שאלות בנוגע לאירוח בשבת:

 

ידועה מצוות הכנסת אורחים וגמילות חסדים. אנחנו משתדלים לתת את ביתנו לאורחים בשבתות שאנו לא נמצאים, וכמובן לארח כשאנו כן נמצאים.

השאלה שלי היא כזו: האם יש מקום לארח באותו בית או באותו חדר, זוג אשר אינם שומרי תורה ומצוות ואינם נשואים, אך חיים יחד?

ושאלתי השניה- האם יש מקום לארח בביתנו (לבקשת חברים, בשבת שאנו לא לא נמצאים) זוג עם נטיות הפוכות (אישה עם בת זוגתה) הבאות להתארח בשבת דתית?

האם זה מעניינו להתעסק עם מה קורה בין אנשים אשר אינם שומרים תורה ומצוות, וע"י זה להחליט אם לארחם או לא, או שאנו צריכים לשאוף לקיים את מצוות הכנסת אורחים בהידור (כמו אברהם אבינו) וע"י כך אולי נזכה לקרבם לתורה וליהדות לאחר שחוו שבת רוחנית ונכונה?

והאם זה שיקול מבחינתנו- שאם לא ניתן להם מקום ללון בו בשבת, הם יאלצו לחלל שבת ולשוב לביתם בשבת?

 

אשמח לתשובת הרב.

 

תודה רבה!

 

תשובת הרב:

 

אם המטרה לקרבם למצוות, מותר לארח אותם. אבל מטעמי נימוס או חברות, אסור.

אשתדל להביא את תשובות הרבנים האחרים בהקדם.ז'וז'ואית
החטא היחיד שדוד המלך מזכיר בפרק הזהאלי6
שעשו הרשעים 'ימח שמם', הוא-
יַעַן אֲשֶׁר לֹא זָכַר עֲשׂוֹת חָסֶד וַיִּרְדֹּף אִישׁ עָנִי וְאֶבְיוֹן וְנִכְאֵה לֵבָב לְמוֹתֵת:
נראה קצת רחוק מסוג החטאים שאת מאשימה את עם ישראל בהם כגורמים לריחוק הבית השלישי.
סליחה על הבוטות, אבל נראה לי שהיחס של המארחת כלפי ה'לסביות' יותר קרוב לחסד מאשר היחס של המגיבה שלפני לאמירה שקדמה לה...
אהבתי את הגישה שלך.אבא שמואל
לאמא ל-5 אני לא מבינה את התגובות שלכםאנונימי (פותח)
מה קורה לכם? הסכמת לתת את הבית שלך. כל הכבוד! מה אכפת לך מי ישן בו או משתמש בו? הן רוצות לעשות שבת לא? את משגיחת הלכה? ואם זה היה זוג נשוי שלא שומר נידה? גם את זה היית  בודקת מראש? מה עם שנאת חינם?.? אני בהחלט הייתי נותנת את ביתי ולא אכפת לי למי. זאת זכות גדולה לתת בית למצוות שבת.
לא נכון!אנונימי (פותח)
זה בהחלט בעיה לתת את הבית לזוג שלא שומר וגם ל"זוג" המתואר מעלה.
אין שום קשר לשנאת חינם, אני לא שונאת אותם.
אני אוהבת את בורא עולם שהם מתעלמים ממצוותיו.
 
 
מסכימה עם תמר עדןs83
ואם הם היו מחללים שבת בביתך גם היית מסכימה?
(תחשבי על חילול ה' שזה היה יוצר כלפי השכנים שלך לראות שתפאום נכבה/נדלק אור בבית)
סליחה שאני אומר לך,ד.
("אמא ל5"), כוונת בוודאי לטובה בהבאת "סיפור" זה.
אך לדעתי - יש רמה מסויימת ומטה של לכלוך וטינופת שאין מקום להביאה כאן (ובכלל.  היכן שזה לא ממש חיוני כדי לעזור למישהו בלא להזיק לאחרים).
ולתת את הביתתהילולה
לזוג נשוי חילונים שבאים להתארח?! (הוא בן של משפחה מקסימה מהיישוב שלי)
נתתי פעם וכל השבת כאב לי שמחללים שבת (כנראה...) בתוך הבית שלי
רציתי לבקש מהם שלא יחללו שבת אבל לא העזתי
מה הייתם עושים, כי אולי הם יבקשו מאיתנו שוב
הייתי מבקשת בצורה יפה.ז'וז'ואית
אפילו לא מהזוג, אלא מהמארחים שלו, אם יוכלו לבקש מהם לכבד את המקום ולא לחלל בו שבת...
אנחנו דוקא מנקים לכבוד זה שמגיעים...אחותו
וככה גם אם אני נוסעת אני מרוויחה בית נקי כשאני חוזרת. לא זכור לי בלאגן או לכלוך כשנתתי את הבית. אולי פעם אחת סידרו את המשחקים של הילדים לא במקום.
כשאנחנו משתמשים בבית של שכנים אנחנו מאד מקפידים לנקות אחרינו (שטיפה+ שירותים!) ואף יותר נקי ממה שקבלנו, ותמיד להשאיר מתנה סמלית על השולחן. ( יין, שוקולד , בקבוקים ריחניים וכיד הדמיון הטובה ,) לעיתים קרובות מדובר על לא יותר מ10 ש"ח אבל הרבה חום ואהבה, והעיקר- לעטוף מליון דולר! ואז כשהחברים מארחים אצלנו נוצרת אצלם מחויבות קטנה כלפינו שגם הם יחזירו מסודר.
 
זו לא בושה להגיד מראש ולבקש שיחזור הכל נקי, זו לא בושה להעיר ( יפה) אם קבלת לא נקי
והעיקר- נסיון אחד רע לא מעיד על הכלל,נדירים האנשים שאינם נזהרים בבתיהם של זרים, הכלל בדרך כלל מאד מקפיד לשמור על רכוש חברו. אגב, לאותה המשפחה אתם לא חייבים לתת שוב אלא אם כן הם מודעים למה שהיה ומבטיחים שלא יקרה שוב
לא נעיםmor_1116
זה באמת מרגיז!
אני חושבת שכדי שתפני קודם לזוג שנתת להם לארח, אני לא רואה סיבה לא להגיד בצורה יפה, שזה לא היה לכם נעים,בדרך נעם אפשר לומר הרבה דברים.
וזה גם ישחרר אותך.
באמת התנהגות לא נעימה, אבל זה רק ניסיון מאת ה' יתברך!
אז לפחות עכשיו הבית נקי לפסח שנה הבאה  בע"ה {ח"ח  סתם}
 
אבל בהחלט מהיום,לפני שאת נותנת, תזרקי כמה מילים,זכרי זה ביתך, ואת עושה טובה לאנשים בשמחה, ויש לך את הזכות לבקש שישמרו לך עליו, לא לעשות הרצאה של מטלות,אך לזרוק כמה מילים!
ואני חושבת שחדר השינה שלך ושל ובעלך לא צריך להיות מקום לאירוח זה מקום מאוד פרטי לשניכם, ואין סיבה לתת אותו...
 
ישר כוח גדול!
ברכת ה' יתברך
תחשבי מה קורה כשרוצים לארח ואין חדר שינה לתת לאורחימפ
זה יכול לתקוע ובגדול! מי שלא איסטניס כל כך, עדיף שיתן חדר שינה, אחרת הרבה פעמים אין טעם בכלל לתת את הדירה - לא לכל אחד נוח לישון כזוג בתנאי פנימייה...
תלוי מדוע רוצים לארח...Curiousאחרונה
אם זה לא לרגל שמחה משפחתית - אם אין מקום - לא מארחים. ואם זה משפחה קרובה,  עם קצת רצון טוב אפשר להצטופף (יש שקי שינה) .
ואם זו שמחה משפחתית - אפשר לבקש (ולכבד לחלוטין אם אומרים לא) גם חדרים בודדים בדירות אחרות.
מי שרוצה לתת דירה - שיתן. (וזכותו לסייג לפי מה שנאמר כאן)
אבל לא ייתכן לשדר לאנשים שהם "חייבים" לתת את הדירות שלהם - הם ממש לא...
 
באסה!danron
לנו זה קרה פעם אחת ומאז אנחנו משאירים את הבית רק לחברים שאפשר לסמוך עליהם...
קודם כל, לפני הכל- זו אחריות המארחים!!ז'וז'ואית
איך מארח שלוקח לכם בית לשבת, לא בא לבדוק במוצ"ש מה מצב הבית???
נכון, האורחים היו ממש לא בסדר (בלשון המעטה), אבל האחריות היא על מי שביקש את הבית לכתחילה!
אני חושבת שכדאי להבהיר את זה למארחים, כי כנראה זה לא מספיק ברור.
בצורה יפה כמובן, אך שלא משאירה מקום לספק, בעיקר אם מתארחים ילדים בבית!
חוצמיזה- שתמיד אפשר להשאיר פתק נחמד לאורחים של ברוכים הבאים ותהנו בשבת וכו', ולמטה להוסיף- רק בבקשה- לא לאכול בחדרים.
 
בטח חזרתי פה על דברים של אנשים, לא קראתי הכל... זה ממש עצבן אותי מה שכתבת!!!!
השארנו פעם את הבית לשכנים לרגל שמחה משפחתיתאנונימי (פותח)
בבית עומדים כלי קרמיקה שעשתה אמי בידיה ולא באבניים, כל אחד אכסמפלר יחיד בעולם. אני שמה אותם במקומות בטוחים, ואף מוסיפה לאבטחתם, לפני שאני מוסרת את הבית. סוכן ביטוח שרשם את תכולת הבית, שאל אם לרשום גם את הכלים האלה, ואמרתי לו, שלא - אין להם מחיר.
הפעם מצאנו שכד ממש מושלם נעלם ואיננו. הסתבר שמישהו רצה לבדוק אותו מקרוב, לקחו בידו, הפיל, הכד נשבר והושלך לזבל. אנו, כשקורה דבר כזה (מעצבן), אוספים את כל השברים ומדביקים, אך, כאן לא נשאר זכר.. השכנים נתנו בתמורה מין מפת שבת קטנה, שמיד העברתי הלאה, איני זוכרת למי, ובלבד שלא תזכיר לי את הכד שאבד ואיננו.
אם על כד אחד, כך, אז תארו לכם חורבן חבל ארץ. לא נשכח ולא נסלח.
אני ממש מבינה אותך בפעם הבאהאנונימי (פותח)
א)תבררי בדיוק למי את נותנת את הדירה ותבהירי בלי שום בושה שחשוב לך מאוד שישאר נקי.
ב)את לא חייבת לתת אם זה מעבר לכוחותייך,יש אנשים פחות נקיים,שלא מפריע להםלתת.שיתנו הם ."הרבה שלוחים יש לו למקום"
ג)גם אני עברתי פעם חויה דומה ומאז אני נותנת רק לזוגות בלי ילדים או שאני מבהירה בלשון שאינה משתמעת לשתי פנים ובעדינות,באיזה מצב אני מעוניינת לקבל את ביתי חזרה.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
ד)אל תחששי לומר את דרישותייך ,זכרי אם תהיי על אנושית ותמחלי יותר מידי על הרגשותייך בסוףתהיי אל אנושית ולא תרצי לתת את ביתך בשום אופן.בהצלחה!
חוצפה ממשתהילולה
מזל שהבית שלי פיצפון ויש בו רק את המיטה שלנו ושל התינוק כך שתמיד באים זוג פלוס תינוק מקסימום...
יהיה לי מאוד קשה לתת את הבית למשפחה ממש...
אבל זאת מידה שאני צריכה לעבוד עליה, שהרי הכל של הקב"ה, כולל הדירה הזאת
 
אם את נקייה ומסודרת כמוני (נראה לי שכן) פשוט תכתבי פתק כמו שאמרו
שום דבר לא נתפס כחוצפה, מניסיון הפוך (שלי ולבעלי נתנו את החדר ילדים לישון בו במיטת קומותיים...)
תקראי את הסיפור על האסיר המשוחרר בספר על ר' אריהאנונימי (פותח)
מכירה את הסיפור...Curious
ר' אריה הקפיד לא לרדת מהכנסת אורחים, אבל אני בטוחה שהוא לגמרי לא היה מתנגד לנסות להגן על הרכוש מפני הגנב - וייתכן שאפילו כן עשה זאת - לצערי אין את מי לשאול....
 
גם בביתר עיליתששון חיים
משפחה נתנה את הדירה לשבת שבוע שעבר וקיבלה אותו שרוף זהירות אנשים לא אחראים הם מדליקים נרות היכן שבא להם במקרה הזה הם הידליקו נרות שבת ליד חלון שיש לו וילון רוח קלה גרמה לשריפה נזק של ב 100000 ש"ח ברגע של פזיזות
 
לתת את הבית לשבתלירון אבני
הי , אני ממש מבינה לליבך וחשבתי שאני האסטניסטית היחידה שקשה לה לתת את הבית אבל שני דברים אני לא מבינה 1. איך אלו שביקשו ממך את הדירה לא טרחו לעבור אחרי האורחים" הנקיים" שלהם ולהחזיר את הבית כפי שהם קיבלו 2.אני היית טורחת להגיד לזאת שביקשה ממני את הדירה שככה  קיבלת אותה בחזרה  שתתביש לה .
 לדעתי יש גבול לעניין ותדעי שלפני שאני מוסרת את ביתי היקר והמסודר אני טורחת להגיד שאני מבקשת שיחזור ככה.
 ושכנותי למדו להכיר זאת. עמדי על שלך זה הבית שלך .
לתת את הבית ,לא בכל מחירלירון אבני
הי , אני ממש מבינה לליבך וחשבתי שאני האסטניסטית היחידה שקשה לה לתת את הבית אבל שני דברים אני לא מבינה 1. איך אלו שביקשו ממך את הדירה לא טרחו לעבור אחרי האורחים" הנקיים" שלהם ולהחזיר את הבית כפי שהם קיבלו 2.אני היית טורחת להגיד לזאת שביקשה ממני את הדירה שככה  קיבלת אותה בחזרה  שתתביש לה .
 לדעתי יש גבול לעניין ותדעי שלפני שאני מוסרת את ביתי היקר והמסודר אני טורחת להגיד שאני מבקשת שיחזור ככה.
 ושכנותי למדו להכיר זאת. עמדי על שלך זה הבית שלך .
נזכרתי במשהותהילולה
פעם התארחנ שבתו בדירה כלשהי  וכשפתחתי את הדלת לצאת, פתאום אני רואה את התוכי הירוק (והכנראה יקר להפליא) שלהם חולף מעליי ועף מלא שמחה לעבר חיים חדשים של חופש...כאשר הוא מותיר אחריו את בת זוגתו ההמומה (נשואים... ושומרי תורה ומצוות אל תדאגו-ז'וז'אית זה בשבילך !!!).
כל השבת חשבנו שהוא יחזור כשהבטן קצת תקרקר, אך התוכון הירקרק לא שב באותה שבת ומעולם...
השארנו פתק ממש מתנצל עם קצת כסף (כל מה שמצאנו בארנק) לבעלי הדירה, וביקשנו מהמארחים להוסיף התנצלויות נוספות וברחנו...(לא לפני שניחמנו את התוכונית העגונה)
לימים התברר שבני הזוג בכלל לא נטרו לנו טינה שהרי הם ידעו שהכלוב פתוח, והתוכים מסתובבים להם בבית (מתוך אידיאולוגיה) ולא חשבו לרגע להאשים אותנו בכך, אה והוא בכלל לא היה יקר...
סתם נזכרתי פתאום   
קצת לחזק אותך...אנונימי (פותח)
הזדעזעתי לקרוא איך אנשים מתייחסים לרכוש לא להם

פשוט לא להאמין...

אבל יש מישור אחר לדעתי, פנימי יותר 

האמת שזה די קל לתת את הבית לשבת אם תקבל אותו בדיוק אותו דבר בחזרה.

הלכת לשבת, חזרת, השאירו לך נקי ופתק תודה, ואת/ה מרגיש/ה מינימום כמו ר' אריה לוין...

אבל לפעמים הכנסת אורחים זו מצווה קשה... כמו המקרה שקרה לך

אולי זה ניסיון: שלא נוח לך וקשה ומגעיל לך - את מוותרת על המצווה?

צריך לשים לב טוב, שזה לא קשור אל האורחים כפויי הטובה בכלל: הם לא בסדר. 
אני מדבר במישור של הברור הפנימי.
מול הקב"ה

את חושבת שלאברהם ושרה היה קל לקבל אורחים?
כולם היו כמו המלאכים?

היו ערבים שהשתחוו לעבודה זרה.
לפעמים אברהם ושרה בטח סתם רצו  לשבת ולדבר, בלי אורחים בלי לרוץ ובלי לסדר אחרי ובלי להיות נחמדים 

אבל הם החזיקו אוהל עם 4 כיווני אוויר

במקום זה:"מהרי לושי"

אין מנה חמה ולא עוף טוב ולא מקרר

אל הבקר רץ אברהם

ולפעמים האורחים באים עם "יציאות" ועם "וורטים" של עבודה זרה
חלק בילגנו דיברו לא יפה סיפרו בדיחות לא מתאימות שאר ירקות

אני מניח שזה לא תמיד היה קל לאברהם ולשרה
אולי אפילו רוב הפעמים

לא סתם אנחנו נקראים "עם אלוקי אברהם" - יכול להיות שזה היה הניסיון  שלך:

האם בפעם הבאה שיבקשו  תתני בעין טובה? האם תסכימי בכלל?

אין ספק שזה נסיון לא קל 

בהצלחה רבה

יש הבדל...Curious
כאשר קורה לך משהו בדיעבד (הם מצאו דירה מלוכלכת) איך אתה מגיב (נסיון וכו')
לבין כשאתה מכניס את עצמך לדבר כזה מראש בדם קר.
לכן, לפני שהיא נותנת פעם הבאה (וד"א זכותה לא לתת - היא לא חייבת שום דבר לאף אחד) מותר לה לשאול למי היא נותנת, מותר לה לעמוד על זה שישאירו את הדירה במצב טוב (אם לא האורחים - אז אלה ששלחו אותם).
כי אם קורה לנו משהו לא נעים בחיים (עם כל הכבוד לעמידה בנסיון) - זה בא ללמד אותנו משהו ולא לגרום לנו לספוג ולספוג, ולכן לדעתי ממש לא רק זכותה, אבל חובתה לעמוד על זה שאם היא נותנת בית - האחריות של מי שקיבל אותו (המשפחה שפנתה אליה וביקשה את הדירה) להחזיר במצב טוב.
וכך גם המשפחות המתארחות יקלטו שזו לא הפקרות - הדירה סה"כ אינה שלהם.
אלרגיות למזון אצל ילדים - מה קורה בגינת משחקיםאריק מהדרום
עבר עריכה על ידי מנהל בתאריך ג' בתמוז תשפ"ו 14:05

כשאין צורך לערוך אז אין צורך לערוךאריק מהדרוםאחרונה
הסרטון הזה טוב יותר בלי ספויילרים.
נופש לטיפול זוגי ורגשי משולבכי אני אני
מישהו מכיר מקום לנופש שנותן קבלה על טיפול זוגי או נפשי? רוצים מקום נחמד עם בריכה וכל השאר פחות משנה.. אם יש אופציה לבוא עם ילדים עדיף כי כרגע אין ביביסיטר..
למה ללכת עקום .העני ממעש
למה עקום? לא מסתירים את הרצון לנצל מימון שזכאיםפ.א.

אליו לטובת יציאה לחופשה משפחתית 
 

בדיוק כמו הכנסים השנתיים של לשכת רואי חשבון ולשכת עורכי הדין באילת, ועוד גופים מרכזיים במשק - נופש שנתי משפחתי, שממומן בחלקו כהוצאה מוכרת של השתלמות מקצועית מוכרת למס.  

לא עקום..כי אני אני
חלק מהטיפול שאנחנו צריכים כרגע לשיקום שלנו זה נופש ביחד ומאד זורם לנו מקום שנותן באותה חבילה גם איזשהו טיפול שגם הצבא מכיר בו כמו סדנא זוגית, ספא וכו ולכן נשמח לשמוע😀
אם כך אז חוזר ביהעני ממעשאחרונה
חיבוקחדווית

יש לי חברה סופר סופר קרובה,

חברת נפש כמו שאומרים..עברנו הכללל ביחד..

ברגיל היינו מתחבקות חיבוק ארוך (יכול להיות כמה דקות) מלא משמעות ,צורה לבטא את האהבה ואת הקשר העמוק ומשמעותי, מתוך אהבה נקיה.

עכשיו אני מתחתנת עם הבחור שלי.

ואני לא יודעת מה לעשות.

האם זה סבבה שאני ככה מתחבקת איתה באמת מתוך אהבה כנה ואמיתי? האם זה משהו שאוכל לעשות גם אחרי החתונה. הרי למרות שיש לי את האיש שלי אני עדיין רוצה את החיבוק דווקה שלה, כמו שאני עדיין רוצה תחיבוק של אמא
מה אתם אומרים על זה

פשוט לעדכן את האיש שלי ואז זה סבבה??

מה אתם ממליצים, הכל זה יכול פשוט להמשך כרגיל?
וגם בכללי איך מנהלים חברות כלכך קרובה אחרי החתונה 

 

משהו לא מסתדרפשוט אני..

לפני שבוע העלית פוסט על כך שחברה טובה שלך מתחתנת, ולך זה קשה כי את עדיין רווקה.

ועכשיו תוך מספר ימים את כבר מתחתנת בעצמך...? 

היא לא כתבה שהיא מתחתנתזיויק
אלא שאלה מה יהיה אחרי שתתחתן מתישהו
''עכשיו אני מתחתנת''פשוט אני..
שאלה טובהמחפש אהבה
ואלה יפה שאתם עוקבים ושמים לבחדווית

תכלס השאלה הקודמת היתה לחברה שלי שרצתה לשאול... (חסום לה משום מה)

אם לא היית מתייחסת לזה כעניין זה לא היה חייב להיותפתית שלג

אבל אם באמת את מתייחסת לזה כמשהו גדול שיכול להשפיע על הזוגיות שלך- אז כנראה זה באמת עניין שצריך לפתור. קודם מול עצמך, ואח"כ מולו.

בגדול בעיה בהגדרה זה לאSeven

הרי זה לא אסור..

אבל כן נשמע לי מוזר שאת זקוקה לחיבוק ארוך מחברה כדי להרגיש את האהבה המיוחדת והנקייה בינכן...

בד"כ נשים מבטאות רגש באמפתיה בלהכיל אחת את השניה פחות יצא לי לחבק חברה שעות ברגיל (לא מדברת על מקרה קיצון נניח שמישהי מאבדת אדם יקר ואז נותנים לה חיבוק ארוך אלא כהרגל בינכן של חיבוקים ארוכים)

כן נשמע לי יותר נכון לשמור כאלה דברים לבעלך ובהמשך לילדים...בהצלחה

??חתול זמני

אין בזה משהו אסור מבחינה הלכתית

גם מבחינה רגשית לא רואה את הבעיה בזה

איני יכול לדמיין לעצמי מצב שבו משהו כזה היה מפריע לי (או לכל מי שאני מכיר) לכן איני רואה מה יש לעדכן כאן

 

וחתונה אינה סיבה לחתוך את כל קשרייך החברתיים, בחורך היקר אינו תמנון עם יכולת למלא את כל עולמך וצרכייך הרגשיים (ואני מניח שגם הוא אינו רוצה בכך)

לא רואה שום בעיה, חוץ מעצם השאלה.רקלתשוהנאחרונה

למה שתחשבי שזה יהיה בעיה?...

המלצות לצימרחושבת בקופסא

מקווה שזה מתאים לשאול פה ויהיו מספיק תשובות.

יכול להיות שעדיף לשאול בהו"ל.


אנחנו רוצים לצאת לצימר זוגי מהתקציב שנשאר לנו מהמילואים וכנראה נוסיף קצת.

מחפשים צימר חדר אחד לזוג, עם ברכה פרטית (באמת פרטית, שלא רואים אותנו ואנחנו לא רואים אחרים)

עם ארוחת בוקר יהיה נחמד אבל לא חובה.

תקציב של סביבות 1,000 שקל לילה, (נחמד אם יהיה בפחות) שני לילות בסוף אוגוסט כנראה (אני מקווה שלא יהיה עמוס או יקר מידי בזמן הזה, אין לנו כל כך אפשרות אחרת)


אזור בארץ: לא ירושלים או המרכז ממש, ולא צפון רחוק ודרום רחוק. אולי בשולי המרכז?

אנחנו מתניידים באוטובוסים.

עדיפות אם יש אטרקציות, מסלולים ודברים מעניינים לעשות באזור שאפשר להגיע אליהם באוטובוס.


אשמח לעזרה כי ממש לא מבינה בזה.

מומלץ ממש ממשכנפי נשרים

צימר במחסיה, עלה לנו 1000 לסופש

כל המתחם מגודר ורק שלכם יש בריכה וגקוזי פרטיים ומטבחון נוח.

אפשר להוסיף 200 ולהישאר גם מוצש עד ראשון בבוקר

תודה רבהחושבת בקופסא

אפשר להגיע בתחב"צ?

מחיפוש מהיר ראיתי שיש לפחות 4-5 צימרים ביישוב הזה. התכוונת למשהו ספציפי?


אשמח לעוד תגובות

עוקבתרוני 1234
אני אשמח להמלצות גם למקומות שלא צריך תחב"צ, בכל רחבי הארץ.
לא מאוד בקי, אבל ברחבי יו"ש יש המוןהסטורי
אולי צימרבוס שומרון באלון מורה יכול להתאים.

(לא הייתי שם, רק ראיתי פרסומים)

נראה לי פחות הכיווןחושבת בקופסא

אנחנו כנראה יותר מידי עירוניים בשביל זה, אין ברכה פרטית, וגם לא נראה שיש אופציות מה לעשות באזור מסביב.

אבל תודה, אשמח לעוד תגובות. 

ממליצה בחום על צימרים נוף החאן בכפר אוריהנגמרו לי השמות

הנה הקישור: נוף החאן, צימר בכפר אוריה | Weekend


היינו אומנם עם שלושת הילדים ולא רק זוג, אבל גם לזוג זה שווה בהחלט לדעתי.

אני זוכרת שהמחיר היה נמוך יחסית למקומות אחרים ויכול להיות שדווקא כן יתקרב לתקציב (לא יודעת לגבי אוגוסט).

הבעלים של הצימר מקסימים.

יש שם בריכה שווה שפרטית בשעות מסוימות שאתם שם (בעל הצימר מסביר הכל כאשר מגיעים. בגדול כאשר זוג או משפחה רוצים להיות בבריכה ויש במתחם עוד זוגות אחרים אז או מחלקים מראש שעות ואז יש לכם שעות רק שלכם.

או נכנסים בלי לקבוע כאשר פנוי ואז סוגרים את הדלת של הבריכה עם הווילון וכך זה סימן לאחרים שתפוס ולא נכנסים )

יש גם ג'קוזי גדול בנוסף. גם בחלק מהצימרים בפנים וגם ליד הבריכה עם מפתח ודלת וכנ"ל כאשר זה מתחלק לזמנים שהם רק שלכם).

זה באיזור צרעה ואשתאול, נוף מדהים, הרבה מסלולים. יש גם סניף איקאה קרוב אם שייך

ומרכז של חנויות אוכל וכו' באיזור (לא בכפר אוריה עצמו אבל קרוב).

לא יודעת לגבי תחב"צ.

אנחנו נהנינו מאוד וממליצה


תהנו המון

איזה כיף ❤️

שמעתי על צימר הראל בשבי דרוםפצלושון

700 ללילה

נראה מאד יפה

טוב, אז וויתרנו על הבריכהחושבת בקופסאאחרונה

כרגע מחפשים צימר באזור באר שבע או דימונה בלי בריכה, במחיר של עד 1,200 לשני לילות.

(גילינו שאפשר להזמין ברכה פרטית בנפרד מהצימר באזור. זה חוסך המון כסף)

אשמח להמלצות בכיוון.

מישהי חייבת לי כסף ולא נעים לי להזכיר להפשוט אני..
עבר עריכה על ידי פשוט אני.. בתאריך כ"ב בסיוון תשפ"ו 19:59

אבל עם חוסר נעימות לא הולכים למכולת, לכן הזכרתי למדינת ישראל בכל זאת...


 

 

 


 

כן חברים,

לפעמים מומלץ למלא דוחות להחזר מס 😀

יש עוד הטבה לניצול בעניין זיכוי מס רווחי הוןזמירות

בטופס 1301, בנספח שממלאים על השקעות בשוק ההון לפי טפסי 867, יש אפשרות לסמן שההכנסה היא מרכוש שהיה בבעלותך שנה לפני הנישואין - וזה כולל מניות או תיק השקעות.

ואז לייחס לבן הזוג חישוב בנפרד או לבת הזוג חישוב בנפרד על הרווחים בשוק ההון. 

 

כך שאם מי מבני הזוג נכנס לנישואים עם הון מסויים, ואפשר להוכיח את מקור ההון, אם פקיד השומה יבקש הוכחות - אפשר לנצל הטבת מס זו בפקודת מס הכנסה. 

מישהו מבין טוב בליסינג?חזקה בעורף

אנחנו מתניידים בשני רכבים. בעלי מקבל מהעבודה רכב+דלקן של 7 מקומות, שלרוב נמצא אצלו. ויש לנו רכב פרטי שלנו (5 מקומות שלרוב נמצא אצלי) עד עכשיו הרכב הפרטי שלנו היו רכבים זולים ודי מתפרקים, לא כ"כ השקענו ברכב כי הוא שימוש בעיקר אותי לעבודה (ממש קרוב לבית) ובהקפצות של הילדים (שוב, לרוב נסיעות ממש קצרות)


עכשיו ב"ה כבר תקופה שהרכב 7 מקומות לא מספיק לנו❤️ אז הרכב הפרטי הופך להיות גם להרבה נסיעות (לשבתות ולטיולים) הרכב הנוכחי כבר מתפרק וכבר תקופה שאנחנו מחפשים רכב ממש טוב שיחזיק מעמד לאורך זמן. הקצבנו עד 50,000 אבל לא מוצאים משהו שמספק אותנו מבחינת הנתונים של הרכב😬


התחלנו קצת להתלבט אולי כדאי לנו להשקיע בליסינג. מצד אחד מרגיש לי קצת כמו לזרוק כל חודש כסף לפח. מצד שני, נותן לנו שקט נפשי עם הרכב (קצת זקוקים לזה)


אבל בסופו של דבר, לא באמת מבינים בליסינג עד הסוף…

נשמח לשמוע איך זה עובד. יתרונות וחסרונות.

למה צריך להתייחס כשרוצים להתחיל? על מה לשים דגש? מאמינה שאנשי מכירות של הליסינג יידעו ל"סובב" אותנו טוב, כדי להרוויח, אז רוצים לבוא כמה שיותר מוכנים מראש.


תודה לעוזרים🙏🏻

לא בדיוק מה ששאלתפשוט אני..

אבל אני מכיר אדם שהקים עסק למציאת רכבים יד 2, לפי תקציב וצרכים. הוא בעצמו מחפש את הרכב, בודק אותו, עושה משא ומתן עבורך על המחיר וכו'.

נעזרתי בו כבר פעמיים, וזה אחרי שהגעתי אליו דרך אח שלי שרכש דרכו. השירות עולה 3,300 ש''ח.


 

לדעתי, רק על מציאת תקלות שבאף מכון מורשה לא בודקים, הוא לגמרי שווה את המחיר. במיוחד אם אתם כמוני לא מבינים ברכבים .. והוא גם מילואימניק אז בכלל כיף. 

 

אני לא מכיר אותו אישית ואין לי שום אינטרס...

גם אנחנו נעזרנו במישהו כזהבארץ אהבתי

לנו זה עלה 2000 אם אני זוכרת נכון (אבל היה לפני כמה שנים, אולי העלה את המחיר מאז).

ממליץ גם על ארי ויילר1223334444
זה בדיוק הבנאדם 🤩פשוט אני..
גם אני ממליץ עליו, בחום רבדוד100
+972 54-532-0036
הוא נותן שירות בכל רחבי הארץ?רוני 1234
תודה! נחשוב גם על זה.חזקה בעורף
נשמע שזה לא נכון לכם ליסינגזיויק
תודה על התגובה. יכול לפרט למה?חזקה בעורף
כי הרצון שלכם זה ברכב טובזיויק
זו לא סיבה מספיקה לליסינג עם כל הכבוד..
ליסינג אף פעם לא יהיה משתלם לאדם הפרטינפשי תערוג

עלות של ליסנג פרטי הבסיסי יהיה כ2000 שח לחודש בהתחייבות ל3 שנים.

עם סכום כסף כניסה ויציאה

כך שתשלמו כמעט 60-70% מערך של רכב חדש

אבל בסוף התקופה לא תשארו עם רכב


בליסנג תפעולי זה יעלה כמעט פי 2 כל חודש

כן, חברות הליסינג תמיד מצחיקות אותיפשוט אני..
''ירידת הערך - עלינו''.

נו בטח עליכם, רק שאני צריך לשלם פי 2 מירידת הערך בשביל שזה יהיה עליכם... 

ליסינג זה דרך בעיקר לקנות את ההתחמקות מה"דרעק"משה

לכן עכשיו הלוביסטים של הליסינג נלחמים בתוכנית של מירי רכב (לא שגיאת כתיב) להפחית את כמות הטסטים למכוניות יחסית חדשות מפעם בשנה לפעם בשנתיים. בסוף ה"לחם והחלב" שלהם זה  אנשים ששונאי תחזוקה של מכונית.

אולי ישתלם לכם רק להשכיר רכב לטיולים ושבתותרוני 1234אחרונה
אני מניחה שזה רק פעם בכמה חודשים
מה זה אומר אם קשה לי ממש?נגמרו לי השמות

ומה זה אומר עלינו כזוג?

ומה אם פשוט נמאס לי מכל הריבים האלה?

או מכל הריחוק הזה?

או מכל הקושי הזה?

 

יצא לי להתבונן בחג השבועות האחרון במגילת רות,

ובקריאה הזו קפצו לי לעין המילים "ודבקה בה".

לפני הרי מתואר שגם עורפה וגם רות הלכו עם נעמי

אבל נתקלו שוב ושוב באתגר או סירוב או שימת המציאות כפי שהיא על כל קשייה ומורכבויותיה שהציבה בפניהן נעמי - ובעוד עורפה בחרה לחזור אחורה, על רות כתוב: "ודבקה בה".

ובעצם התבוננות על זה הביאה אותי לחשוב שדבקות מובילה לחיים, דבקות יוצרת חיים.

הרי בזכות אותה הדבקות נוצר אפילו המשיח שלנו! חיים. גאולה. בזכות הדבקות הזו. בזכות הלא לוותר הזה.

 

וגם במקום אחר בספר בראשית ששם נאמר "ודבק באשתו והיו לבשר אחד" - ורש"י מפרש בילדים, ופירושים אחרים מפרשים גם באחד ממש באיחוד הנשמתי והגופני והכולל כולו. כלומר יש כאן עוד דבקות שמובילה לחיים. גם להמשך החיים (ילדים) וגם לאיכות החיים עצמם ושמחת החיים שזה הביחד והאחדות של הזוג.

 

וגם בתפילה ששם נאמר: "ודבקנו במצוותיך" ואנו לומדים על התורה הקדושה ש"עץ *חיים* היא למחזיקים בה ותומכיה מאושר". וגם אם העץ מתנדנד ברוח - אנחנו מחזיקים. דבקים. בתורה. במצוות. באתגרים שהחיים מזמנים לנו.

 

ועוד מקור שעלה לי בהקשר הזה הוא "ואתם הדבקים בה' אלוקיכם *חיים* כולכם היום" - שוב דבקות שמובילה לחיים!

 

זה פשוט מדהים.

כמה הדבקות מובילה לחיים

כמה להמשיך, לדבוק, להתמיד, לא לוותר יכול להוביל אותנו לחיים.

לדבוק בטוב כמובן.

* ודבקה בה - לדבוק בטוב. רות ראתה בנעמי את הטוב ודבקה בטוב הזה. "באשר תלכי אלך ובאשר תליני אלין עמך עמי ואלוקייך אלוקיי" - זה הטוב. ה' אלוקי ישראל ולהיות חלק מעם ישראל ולהיות עם חמותי הטובה - זה הטוב עבורי ובו אני דבקה.

* ודבק באשתו - לדבוק בטוב שבאשתי. לדבוק בטוב שבבעלי. לדבוק באשתי עצמה. לא לוותר עליה. לדבוק באישי עצמו. לא לוותר עליו. 

לדבוק ולהתכוונן אליה ולהשקיע בה כמה שאני רק יכול. לדבוק ולהתכוונן אליו ולהשקיע בו כל מה שאני יכולה.

* ואתם הדבקים בה' אלוקיכם - לדבוק כמובן בקב"ה שבידו הכל וממנו הכל ומקור כל החיים וכל הטובה וכל הברכה.

* ודבקנו במצוותיך - לדבוק בטוב שבמצוות ובתורה. יש טוב ויש רע ובחרת בחיים - לבחור בטוב.

 

ואפשר ללמוד מזה גם על הזוגיות שלנו ועל ההורות שלנו - ולזכור שמעבר לזה שכל דבר בעולם הזה צריך אנרגיה כדי להתקיים, צריך עבודה כדי להתקיים ולקרות,

יש עוד משהו מאוד מאוד חשוב:

הטוב הגדול יותר, השלם יותר, האמיתי יותר והשורשי והעמוק יותר – כל אלה באים *רק* אחרי ההשקעה. רק אחרי הדבקות. רק אחרי שעובר זמן של השקעה מתמשכת ומרוכזת.

 

למשל,

לא דומה אהבה לתינוק בן יום

לאהבה לילד בן שנתיים

לאהבה לאותו הילד בן 10

 

ככל שהילד גדל,

ככל שנשקיע בו יותר - יותר נאהב אותו.

כמובן שמהתחלה אנו אוהבים אותו.

אבל אי אפשר להשוות את האהבה שהייתה לנו בלב כשרק ראינו אותו לראשונה, לאהבה שיש לנו בלב כשהוא פתאום קורא "אמא", "אבא", לאהבה שיש לנו בלב שהוא כבר משחק עם האח הקטן, מחבק אותנו וכותב לנו ברכה ואנחנו משחנשי"ם איתו ומגלים בו עולם שלם ואישיות שלמה שלא הכרנו! ואז האהבה מתעצמת אפילו עוד יותר!

 

אותו רעיון גם עם בני זוג,

בהתחלה יכולה להיות אהבה, חיבה, התרגשות וכו'

ופוטנציאל הצמיחה של האהבה עצמה הוא עצום

אחרי שנה עוד יותר

אחרי 10 שנים עוד יותר

ואחרי 20 ו30 שנים עוד יותר.

 

וגם אם קשה לנו עכשיו -

הרי אם נלך אחורה למקומות שחווינו קשיים בחיים הרבה פעמים נוכל לראות שאם לא היינו חווים את כל הקשיים האלה, את כל המשברים והרע שעברנו - לא היינו באותו מקום שאנחנו עכשיו. וכל אחד ואחת ומה שזה אומר עבורם.

כך גם אם אנו עוברים עכשיו קשיים בזוגיות שלנו - נוכל להגיע דווקא מהם ומתוכם גם לכמויות של *טוב* גדול אפילו עוד יותר בינינו. 

כמה שזה נשמע מופרך, לפעמים רק מהמשברים אפשר לצמוח ולהעמיק בעוצמה הכי חזקה שיש,

לפעמים דווקא מהרע אפשר לחוות את הטוב יותר בשלמות ויותר בחוזקה ועוצמה.

 

וזה נכון לכל תחום בחיים - אדם שעובר ומתגבר על מכשולים וקשיים - לרוב יכול לצאת הרבה יותר מחוזק, עם הרבה יותר כוחות ותעצומות נפש שגילה על עצמו, הרבה יותר לעזור גם לאחרים, הרבה יותר לפתח את השריר של הנתינה וגם של הקבלה, לפתח ולהרחיב עוד את כוחות הנפש שלו, וגם לחוות את הטוב הרבה יותר בעוצמה כאשר הוא מגיע.

 

אז דווקא אחרי ריב או אתגר או קושי זוגי - אם נצליח לעבור דרכו, בתוכו וממנו נכון -

או אז נוכל גם לגלות את הטוב העמוק יותר, הגדול יותר,

מה שלא היינו זוכים לו אם היינו נשברים באמצע!

מה שלא היינו זוכים לו אם היינו מרימים ידיים בקושי הראשון או השני או השלישי.

אז אם יש קשיים ואנחנו חושבים אולי להרים ידיים?

רגע!

לומר לעצמנו - רגע, בעצם עדיין אין לנו מושג עוד כמה טוב נוכל לקבל מהקשר הזה ואחד מהשנייה עוד יום, עוד חודש, עוד שנה ועוד 20 שנים.  

אז ננסה לאפשר לעצמנו את אותה השקעה והתמדה, את אותה דבקות, את אותו לימוד, וב"ה לזכות לטוב עמוק וחזק עוד יותר.

 

ובעצם אם חושבים על זה אז גם בהורות, גם בזוגיות, גם במיניות, גם בכל מערכת יחסים עם המשפחה, גם בעבודה, וגם בהכל - המתמיד זוכה! לגמרי זוכה ❤️

וזה הזכיר לי גםנגמרו לי השמות

קטע שכתבתי בעבר שמדבר בדיוק על המקום הזה, של כל הטוב שמגיע דווקא אחרי שדבקים, דווקא אחרי שעוברים אתגרים בחיים, אז רוצה לצרף גם אותו לכאן:

 

אשתי, תודה שחיכית.

היום חגגתי איתך ועם המשפחה המדהימה שבנינו יום הולדת 80.

 

זה משהו לחגוג יום הולדת 80.

לא בא ברגל...

 

וחשבתי קצת. או בעצם הרבה.

ומתוך כל המחשבות שלי על חיי, את יודעת איזו מחשבה קפצה כל הזמן בראש ועלתה על כולנה?

המחשבה עלייך.

המחשבה על כך שחיכית לי.

את חיכית.

 

חשבתי על כל אותם הצמתים בחיים שלנו, מגיל 20+ ועד היום.

וואו, 60 שנים, זה פשוט לא להאמין!

 

חשבתי על איך בכל צומת יכולת לבחור - להאמין בי, להאמין בנו

או לא להאמין.

לבחור

אם להישאר

או להיפרד

אם לקחת את עסקת החבילה, הלא פשוטה בכלל לפעמים, שקוראים לה "אני",

או פשוט לוותר על הכל, לקום וללכת.

 

ואת, אשתי היקרה, תמיד בחרת, וחזרת ובחרת בי.

את בחרת בנו.

כל פעם מחדש.

את בחרת לחכות.

 

את ידעת והיית כל כך חכמה כבר אז,

את ידעת מבפנים, שזה יגיע,

שאנחנו נעבור את זה.

וגם את זה, וגם את המכשול ההוא שחשבנו שזהו הגענו לסוף ולעולם לא נצליח להתגבר? גם אז היה בתוכך את הקול הפנימי שאמר לך לא לוותר,

שאמר לך להילחם

שאמר לך לחכות.

 

זמן.

כמה כמה שהוא משאב חשוב.

ומי כמוני בגיל 80 יודע זאת

כמה הזמן הוא המרפא הכי גדול

כמה הזמן הוא הקוסם הכי גדול 

כמה הזמן הוא המאפשר הכי גדול

כמובן שהקב"ה! אבל בורא העולם שברא את הזמן וגילם בתוכו כ"כ הרבה אוצרות,

שמי היה חולם לאן הם יובילו אותי, אותנו?

 

ומה היה קורה אם לא היית מחכה לי?

ומה היה קורה אם לא היית, היינו, נותנים לזמן לעזור לנו ולרפא בנו דברים?

ומה היה קורה אם לא היינו בוחרים לעבוד?

ומה היה קורה אם היינו נפרדים?

בצומת ההיא? וההיא? ובמשבר הגדול ההוא?

 

אני אפילו לא רוצה לחשוב על זה.

על מה הייתי יכול לפספס

על חיים שלמים ומתוקים וטובים איתך יקרה שלי

על המשפחה המדהימה שבנינו

על כל האוצרות הללו שעכשיו מביטים בנו בעיניים נוצצות

ושרים לנו שירים

ומחברים לנו ברכות

וכולם חוזרים על דבר אחד - אתם הדוגמא שלנו לזוגיות טובה סבא וסבתא!

אתם!

 

אנחנו יקרה שלי! אנחנו! שמעת?

אנחנו, הזוג שעבר והתמודד ונילחם וקם ונפל

ושוב נפל

ושוב קם

ושוב 

ושוב

 

אנחנו מודל להערצה!

ממנו שואבים!

 

והאמת? אני מבין אותם.

תראי יקרה שלי מה יצא מאיתנו!

תראי כמה אהבה יש בינינו

כמה עוצמות

כמה חוויות

כמה טוב. טוב צרוף. טוב שלם. חיים שלמים.

כמה נהיינו אחד, במלוא מובן המילה.

 

ואיזה מזל שחיכית לי

ואיזה מזל שהאמנת בי

ואיזה מזל שלא וויתרת

ואיזה מזל שגרמת גם לי לא לוותר

ואיזה מזל שלקחת את כל הפניות הנכונות בדרך

ואיזה מזל שהשכלת להבין שזו *דרך*,

ושגם כשאנחנו למטה, הכי הכי למטה -

אנחנו עדיין בדרך!

וכמה בהמשכה השמים צלולים

והשמש מאירה

והחיים מחייכים

וכמה טוב ואור ושפע וברכה יש מעבר לפינה, 

במורד הגבעה,

בהמשך הדרך הזו.

 

ואת, שחיכית,

וידעת

והאמנת

ובחרת

ואהבת

ללא תנאים 

לך אני עומד היום ומוקיר תודה ונושק לראשך על שהבאת לי את החיים המתוקים והנפלאים הללו לצידך ויחד איתך.

תודה.

את לא יודעת עד כמה תודה.

תודה שחיכית.

(רציתי לכתוב ישר ולא הספקתינגמרו לי השמות

בעקבות בלת"ם שמיד צץ,

אז חוזרת עכשיו רק לציין הבהרה:

@oo היקרה רק למען הסר ספק היה חשוב לי לכתוב שאת הקטע הנ"ל רציתי לכתוב כבר מחג השבועות שאז חשבתי על הדברים ופשוט חיכיתי לזמן פנוי לנסח ולכתוב אותו.

וכמובן שאין באמור שום התייחסות ספציפית למקרה ספציפי כזה או אחר או שום ביטול חלילה לדברים שנאמרו בשרשור אחר.

אלא רק התבוננות אישית שעלתה לי מקריאה במגילה וכל מה שפירטתי כאן. 

ואם יש מקרים שיתחברו וזה יהיה מתאים להם - מצוין, ואם יש מקרים אחרים שלא יתחברו או שלא יהיה שייך אליהם - זה גם כמובן בסדר גמור ואין הדברים מתיימרים להתאים לכל המצבים ולכל האנשים ולכל המקרים באשר הם כמובן, אלא רק לאלה שכן ).

ובכלל רוצה להודות לך גם כאן על הדיון המכבד, המפרה, המדייק והמחכים שם 🙏❤

כבר זמן רב כאן בפורומים אפשר ללמוד ממך המון מתוך המודעות הגדולה שלך, העבודה העצמית מעוררת ההערכה שלך, הגמישות המחשבתית שלך, החתירה למען מיקסום האושר בכל התחומים בחיים ועוד

🔴 מצב מלחמה 🔴 - תוספת קטנה לעכשיונגמרו לי השמות

יש משפט חשוב של דוקטור ויקטור פרנקל (ועוד רבים וטובים) שחשוב רגע להנכיח לעצמנו עכשיו:

 

כל התנהגות/תגובה בלתי נורמלית במצב/במציאות בלתי נורמלית - היא נורמלית.

 

אז מצאת את עצמך / את אשתך / את אישך / את הילד ברגרסיה בתחום מסוים?

אתם נורמליים.

זו המציאות שלא נורמלית.

 

אז לוקח לך שוב שנה לעשות פעולה פשוטה?

הכל עמום, מבולבל, לא מרוכז?

את נורמלית. אתה נורמלי.

 

פתאום בוכה כאילו בלי סיבה הנראית לעין?

כל פעולה הכי קטנה נראית כמו הר?

התחלת דיאטה בדיוק לאחרונה ומאתמול מחפשת רק מתוק ומנחם?

הסבלנות מתקצרת לפתיל קצרצר או אפילו בלתי נראה?

לא מבינה את עצמך?

שואל מה נסגר איתי?!

תוהה לעצמך או אפילו מבקרת את עצמך: מה זה מה קורה איתי?!

את נורמלית. אתה נורמלי.

 

ומה יעזור גם לנו וגם לזוגיות שלנו עכשיו?

בעיקר חמלה.

הבנה.

לגיטימציה לאנושיות שלנו.

המון חמלה ואהבה.

לעצמי. לאשתי. לאישי.

לקחת נשימה עמוקה

ועוד אחת

להוריד סטנדרטים כרגע במה שאפשר

ובעיקר לזכור שגם אני וגם בעלי/אשתי - אנושיים.

ועוברים, שוב, בתוך מציאות מוטרפת.

ולנסות למצוא עוגנים גם כעת

ולנסות לחזק את עצמינו ולהתמלא ממה שעוזר

לנו, ולזוגיות שלנו.

 

בשורות טובות ב"ה 🩵🙏

מאוד יפה ומרגש.נחלתאחרונה
מכירים את די סיטי במישור אדומים?ברגוע

האם יש שם חנויות במחירים טובים?

מחפשים בעיקר ספה ומיטת ילדים, אולי גם שולחן אוכל ותנורים

הייתי שם לפני שנה, זה היה בעיקר בית קברות לעסקיםפשוט אני..

אבל במג'יק קאס העברנו הרבה שעות מאוד מהנות

תודהברגוע
ואולם שמחות של ארועים חרדייםמשה

זה חור עולם. חוץ מברכב אין דרך להגיע לשם וגם אין סיבה.

אם אתם מהאיזורנפשי תערוג

שווה אולי לקפוץ

לנסוע ספיישל אני חושב שבירושלים יהיה יותר מבחר ובמנעד מחירים גדול יותר

תודה, יש לך המלצה על חנות מסויימת בירושלים?ברגוע
לא.נפשי תערוגאחרונה

אבל לפני שרצים לחנויות

90% מהחנויות ממציגות את הדברים שלהם באינטרנט


מציע לעשות את השוואת המחירים באינטרנט ורק אחרי שנסגרים על משהו ספציפי לנסוע לראות אותו פיזית

אולי יעניין אותך