מרגישה ביזבוז.לוחמת תמורות
בס"ד!
 
 
 
 
אני פשוט מרגישה בזבוז.
יש לי שכל, אני אגיד את זה, בסדר?!
 
יופי.
ואני לא עושה איתו כ-ל-ו-ם-!
אני כל הזמן חושבת- אם הייתי בן, היה לי כיף, פי מיליון!!!
 
אני רואה את אח שלי, איך שהוא לומד גמרא, ונהנה מכל רגע-
ואני גם רוצה!!!
 
אני רוצה לעשות משהו עם הראש!!!
מה תועיל לי מתמטיקה, מה יעזור לי כמיה?! זה כל כך לא משמעותי!! כל כך לא חשוב!!!
זה כל כך לא זה!!!
 
 
אני אוהבת ללמוד מתמטיקה למיניה. כנ"ל כימיה. כנ"ל המון דברים-
אבל אין מה לעשות עם זה!!!!!!!!!
 
 
אני אוציא תואר, ועוד תואר, ודוקטורט, ו- מה?!?!?!
 
 
אני פשוט מקנא בבנים. ממש מקנא.
 
 
זה לא ענין של לבוש או בגד ים, אני באמת רוצה ללמוד!!! אבל לא "לימוד בנות", בסדר?! לימוד אמיתי יותר.
 
 
חברה שלי |היחידה שאמרתי לה את זה| אמרה שאני יכולה ללמוד לבד- אבל למען ה', איך?! לא למדתי משנה כמו אח שלי, כמו אבא שלי או כמו סבא שלי. לא לימדו אותי ארמית, לא לימדו אותי כלום!!! שיעורי משנה באולפנא שלי הם לעג לרש, פשוט כך. מקריאים קהתי וכותבים במחברת בעברית פשוטה ונמוכה.
 
 
אתם מבינים? אני לא רוצה להיות אישה.
 
 
 
אני מקנאת בבנים. ממש מקנאת.
הם לא מבינים אפילו איזה כיף להם שנותנים להם כלים.
 
איך אני אלמד?
אני לא הולכת להתחפש לבן,
ולא להצטרף לשיעורים כשמסביב למושב שלי יש מחיצה, ואני מקלידה את מה שאני רוצה להגיד וזה מוצג על הסטנדר.
 
ואני לא יכולה לפנות אל אף אחד, מי יבין את זה?!
 
 
חוצמזה, תמיד אומרים שנשים לא מסוגלות ללמוד גמרא.
 
 
אבל אני כל-כך רוצה לצאת מזה!!!
 
 
 
גם תנ"ך אפשר ללמוד, אבל... אני לא רוצה ללמוד יבש, כזה... אני כבר לומדת לבד, וזה לא כמו ללמוד עם עוד אדם.
 
 
אני לא רוצה להישאר עם תואר. אני רוצה טוהר.
 
 
 
 
אין לי מושג איך ללמוד. מה ללמוד. עם מי ללמוד.
 
אני עדיין לא יודעת אם בכלל ללמוד.
 
 
 
אוף...
לו הייתי בן...
 
 
 
בכלל- אולי צודקים האומרים שלא טוב שאישה תלמד גמרא?!
מתייחסים אלינו לפעמים כמו חפץ נאה, כלי ולא יותר. מכונה לייצור ילדים. לא חשובות באמת.
 
 
מי שיגיב יגיב ככה "שמעת על רבּ נחמה?"
                    או  "תשבי ללמוד תנך, אלן תיקחי דבר שלא מתאים לך".
 
רב נחמה- היא סיפור מיוחד. אני לא מגיעה לכף הרגל שלה- לא במוח ולא בשום דבר אחר.
ותנ"ך- כמה אפשר, ועוד לבד?!
         אין בזה סערה... זה לימוד, אבל לא לימוד...
 
או שזה מה שאני יודעת, לפחות עכשיו...
 
ואם אני אצליח איכשהו ללמוד- אני בטוח לא אצליח...
 
 
 
ואין מה לעשות עם זה.
אני אשאר בת.
וארגיש מבוזבזת.
וואי אני גם תמיד אומרת את זה!!!!!! פשוט באסה!!!שואפת למעלה..!
גם אני!! בואי נלמד ביחד!!!!=) =)תל-אביבית
תקשיבי! לפני כמה שבתות היתה שאלה באיזה עלון והתשובה שלה היתה בגמרא, ואז אמרתי- טוב,
אני אפתח, למה לא? לא אסור...
וחיפשתי, וזה היה ממש הרגשה כזאת, שאני באמת משקיעה ומשקיעה (את עצמי) בלימוד..
וזה ממש מעניין ומאתגר כזה..
יש כל מיני מדרשות שלומדים בהן גמרא..
אבל בגילי, זה עדיין לא שייך..
אז, בכל מקרה אמרתי לאח שלי שבחופש כל יום אנחנו לומדים ביחד חצי דף גמרא...
נראה מה יצא...
תלמדי ספרים שמיועדים לנשים.אדם אחד
 
צדיקה!ב.ש.
קודם כל אשרייך!!
הקב"ה רואה כל דמעה ודמעה שלך על שאת כ"כ משתוקקת ללמוד תורה ואין באפשרותך (לכאורה...).
שום דבר לא נעלם ממנו!
הוא שמח שיש לו בת כזאת.
וגם אני הייתי שמח אם היית הבת שלי.
הקב"ה נתן לבני האדם בעולם שתי כוחות כוח החיים וכוח ההענקה של החינוך לעבודתו ית'.
הנשים נבראו עם ייעוד ברור.
להביא את החיים לעולם.
להביא עוד בנים צדיקים לעולם שיאירו בצדקתם את העולם ויתקנו עולם במלכות ש-ד-י.
בנוסף הן מעניקות לילדים את גידולם בחום ובאהבה על ידי אם אוהבת כך שיגדלו בצורה בריאה.
בזכות אותן נשים קיים עם ישראל מתחילתו ועד היום ובע"ה עוד ימשיכו.
זוהי המעלה שלהן.
הגברים לעומת זאת, באו להעניק משמעות של חינוך וגידול בדרך התורה והישר לדור הבא.
וכדי שהדור הבא לא ימשיך רק את עם ישראל אלא גם את דרכו של עם ישראל מאז שנעשינו לעם-באו הגברים.
מאידך, האדם צריך להתפרנס בכבוד בכדי שיוכל להביא טרף לביתו. כי לולא זה לא הגברים ולא הנשים יכולים להתקיים.
אמנם תפקיד זה ניתן לגברים, אולם בימינו האשה עשויה לתרום מאוד לענף המשפחה בעזרת עוד מקור פרנסה מצידה.
אז נכון. נכון לעכשיו אינך בשלב שאת מביאה את החיים וגידולם לעולם.
תרומתך זו תושג אי"ה בעיתו ובזמנו.
אולם עד אז יש לך תפקיד.
כעת את מכשירה את הקרקע בכדי שבע"ה תוכלי לסייע לבעלך בקיום הבית במשך שנים רבות.
נכון, זו לא השקעה לעכשיו.
אולם זו השקעה לטווח ארוך.
וכדי שבעתיד תוכלי להיות אם כשרה שומרת תורה ומצוות בישראל תוכלי לדאוג לזה כבר מעכשיו, וביתר קלות!
נכון תפקידך אינו ללמוד גמרא בצורה גורפת. אבל תוכלי לעשות הרבה דברים שהלוואי שגברים ילמדו ויידעו אותם.
-הלכה יומית. כן! אפילו משנה ברורה יומית יעניק לך המון. ודיני שבת מועילים תמיד. גם לטווח הקצר (הספר שמירת שבת כהילכתה).
-שמירת הלשון. אנחנו צריכים אנשים בדורנו שיעשו מה שהרבה לא עושים היום.
-לימוד אמונה. כן! מותר ומצווה לנשים ללמוד את הפרקים הראשונים של ספר המדע להרמב"ם. והלוואי שאנשים היו יודעים אותם. (ולבל נשכח את החיבור היקר של רבי יהודה הלוי-הכוזרי.)
וכמובן אמא שלך בטוח זקוקה לעזרה שלך ולחיוך שלך כל עוד את בבית לידה. וכל הלימודים שלך היום שווים ולו בשביל הנחת שאת עושה להורים שלך.
את צריכה להבין.
ליהודי יש תפקיד בחיים.
כל החיים.
יהודי זה עולם שלם.
את זה עולם שלם!!!
בהצחלה בהמשך עשיית תפקידך החשוב בחיים!
 
 
   
נשמה-זכוכית מגדלת
אם נולדת בת זה כנראה התפקיד שלך בעולם.. (זה נשמע מעצבן ,אבל זה נכון... )
המון המון בהצלחה
 
 
אולי נלמד ביחד|רציני|אורושקוש
אני אמנם לא ממש מרגישה כמוך אבל גם אני ממש רוצה ללמוד מעבר למה שאני לומדת כרגע..
נראלי ב.ש. צודק,שואפת למעלה..!
אבל זה לא סוטר את הרצון העז ללמוד ולהעמיק, בלי קשר ללימוד הלכות מעשיות (ואני ממש לא מזלזלת בזה!!)
תתחילי מספרים "פשוטים"פוטצקי
תתחילי מספרים "פשוטים" ותמשיכי ותתעלי לקשים יותר.
ואת יכולה ללמוד עם אח שלך, בשביל מה הוא נברא?? (או אבא..)
חוץ מזה שהיום יש מדרשות ושיעורים לנשים, ובטוח יש איזה אחת קרוב, ולומדים שם בד"כ רציני, למרות שזה תלוי איפה.
ויש גם שיעורים מעורבים, גם אם הרוב בנים אין מה להתבייש, את הרי באה ע"מ ללמוד.
נ.ב
תזכרי שיש ללמוד לשמה- לשם התורה והגדלת כוחה בעולם ולא רק בשביל השכל, לימוד אותו ניתן להשיג גם בלימודים "חיצוניים" כדוגמת כימיה, הסטוריה, ביולוגיה וכו' לימודים חשובים כשלעצמם- נפלאות הבורא!.

מה שכןReutot
ממש הכנסת אותי לאווירה חויתית של לימוד משמעותי...
 
מעכשיו אני מבינה את זה... ז"א את הכוח של לימוד התורה-- הגמרא!!!
 
תודה!!! כי זה נתן לי...=]
 
 
לדעתי, את צריכה להשלים עם זה שאת בת... ועם זה שיש לך פוטנציאל שכלי... ולהאמין שאים היית צריכה לממש  את עצמך ואת הפוטנציאל שלך בתור בן, ה' היה בורא אותך בן... (אני מקווה שאת מבינה אותי). ומשום שהוא ברא אותך בת ונתן לך  פוטנציאל... יש לך דרך מימוש בתור בת, כי ה' לא נותן לאנשים כשרון כדי לתסכל אותם....
לכן, אני מציעה לך:
 (1)לא להטריד את עצמך במחשבות של אילו הייתי בן... כי לא יפתור את הבעיה ולא יפטור אותך ממימוש הפוטנציאל!
  (2)לחפש (ולמצוא) דרך אחרת לממש את הפוטנציאל בדרך חיובית...
תוכלי להשתלם בלימודי תנ"ך יותר מעמיקים ורציניים... [אולי במכללות מסויימות הרמה יותר גבוהה, אני עדיין לא במינה בזה... אבל תוכלי למצוא לימודי תנ"ך יותר עיוניים במגזר החרדי שמעתי שיש שם רמה עיונית ממש גבוהה, שווה לך לבדוק]
 ואים את טובה במתמט' ובכימיה אולי תלכי לתחום הרפואה ושם תוכלי לעזור לאנשים... כמובן אים זה מעניין אותך.
 
מה שבטוח חייבת להיות לך אופציה בתור בת לממש את זה... ואל תוותרי על לימוד התורה!!!!
 
 
מקווה בשבילך!!!
 
 
- אולי עוד תהיי מרצה ללימוד גמרא לבנות!!!
                    
מי שבאמת רוצה יכולאנונימי (פותח)
אני גם אוהבת ללמוד. פעם הייתי לומדת גמרא וכו' אבל היום אני הרבה יותר מתחברת לתנ"ך. אז אני יושבת וכן לומדת תנך לעומק ויש פה המון לימוד מהפשט דרך המפרשים והגמרות ואברבנאל הנציב והמשך חכמה. וזה נותן המון ומתאים לבנות גם מי שלא יודעת ארמית..
שלום צדיקה!!מאמע צאדיקה
אשרייך לגמרי!! שאת רוצה להשתמש בשכל שהשם נתן לך- כדי לעבוד אותו!!!
 
לפני שאני אמשיך- אני רוצה לתת הערה על אמירה שלך- שנאמרה בתמימות אבל יכולה להיות מוקש...
את מקנאת בבנים. רוצה להיות כמוהם
יש פה צד של "קנאת סופרים תרבה חכמה" -וזה בסדר...
ועלול להיות פה צד של ריגשי נחיתות, של ללמוד כדי להוכיח לעולם\לעצמך\\ שגם את "שווה" שמו, שגם לך יש שכל- וזה לא טוב!!! זה לימוד מפניות זרות! זה רחוק מלבוא ללמוד על לב טהור ועלול להביא ללימוד מלא מירמור על התורה והחכמים...
אז אנעי חלילה לא מאשימה אותך בזה^^ -אבל אני מזהירה שתשמרי על עצמך, נשמה צדיקה!!
 
עכשיו -העיקר-
א. תמצאי את הספר "שקופים" של הרב ליאור אנגלמן.  (ספר מהמם!!! מומלץ לכולם!!) תקראי את הסיפור "רמז".
(את כבר תביני למה...)
 
ב. כל מקצועות המדע והחשיבה-
תחשבי שגם אותם ה' ברא בעולם. אם הוא לא היה מקיים את החכמה שלהם- הם לא היו קיימים
יש משו במתמטיקה, פיזיקה, כימיה וכו'  שזה חלק מהגילוי של חכמת השם בעולם!!!
את מוזמנת לעבו לפתח את הכיוון הזה...
 
ג. לימוד תורה.
את רוצה ללמוד גמרא- מותר לך. אשרייך על ההתנדבות. (כן- התנדבות!- וזו אמירה הלכתית...)
מאיפה להתחיל?
אני ממליצה על הפירוש של הרב שטיינזלץ. הוא ממש ברור ומסביר ומתרגם וידידותי לגמרי!
אני ממליצה שתקני כרך ממהדורת וילנא-שטינזלץ- שזה אומר הדפוס הרגיל ליד הביאור (ולא העימוד המיוחד שלו...)
איזה מסכתות? ברכות, תענית, מגילה, ראש השנה- סדרי זרעים או מועד. הם פשוטים יותר ממסכתות בסדרי נשים-נזיקין...
חברותא. עם עוד בת שרוצה (והיו פה כמה...) או מישי מהסביבה שלך. או אחיך.
מה שטוב בחברותא זה ההתחייבות ההדדית- שנותנת מסגרת קביעות
שיעורים- את יכולה לפתוח באינטרנט- יש כמה אתרים של ישיבות שמעלות שיעורים-  גם שיעורי גמרא- את יכולה לחפש שם.... גם מגוון- גם אחלה דברים!!
את יכולה לחפש גם מדרשה שלומדם שם גמרא... אני לא יודעת איך הם יסתדרו עם בת אולפנה -אבל תנסי...
(חוצמזה בכלל אני ממליצה לך אחרי האולפנה- ללכת למדרשה..)
 
שכוייחך לגמרי!
 
 
הלוואי וכל הבנים היו מרגישים ככה.אנונימי (פותח)
וואו את ממש צדיקה!!!!
 
בגדול אני מסכים עם כל מילה ש- ב.ש. כתב. רציתי רק לחדד את הנקודה ע"י דוגמה -
 
האם הפרפרים מקנאים בדבורים בגלל שהדבורים מפיקות דבש ואילו הם לא מפיקים כלום?
ולהיפך האם הדבורים מקנאים בפרפרים כי הם כל כך יפים ומקשטים את עולמו של הקב"ה?
 
לכל אחד יש את התפקיד שלו בעולם ותפקיד הנשים הוא להעביר את אהבת התורה שיוקדת בהן לבעליהן ובניהן ע"מ שהם ילמדו תורה.
 
אין זה פוטר את הנשם מלימוד תורה אלא יש לימוד המתאים לנשים ובהדרכה ראויה ומתוך ענווה נשים גם יכולות ללמוד גמרא. כיום רוב המסגרות העוסקות בזה עושות זאת ממניעים פמיניסטיים ורצון להוכיח שגם הן יכולות ללמוד כמו הגברים ואף יותר טוב, אבל ישנם גם מסגרות העושות זאת מתוך הענווה הראויה.
 
ישנם כמובן יחידות סגולה (ואולי את ביניהן) כמו הבתולה הקדושה מלודמיר ובנות רש"י היכולות להגיע ללימוד גמרא מעמיק ומשמעותי אך צריך תמיד לשים לב שהכל נובע מתוך אהבת ה' אמיתית ולא מתוך העצמה אישית.
 
איך יודעים? לדוגמה, באחת המכללות הדתיות להכשרת מורות ישנה מרצה לתלמוד שאינה מקפידה על כיסוי ראש כראוי. זוהי דוגמה למישהי שלימוד הגמרא אצלה לא נובע באמת מאהבת ה' אחרת היתה מקפידה על קלה כבחמורה.
 
וכבר נאמר בגמרא - "אם דומה הרב למלאך ה' צבקות תלמד תורה מפיהו"
 
מקווה שלא חפרתי יותר מדאי.
 
בהצלחה והלוואי שתמיד אהבת ה' תמשיך לבעור בך באותה עוצמה כמו עכשיו.
אז תלמדי גמרא!!אביה14
אני למדתי גמרא.

י
ש חוברות לתלמידים שמסבירות את הגמרא ברמה מתאימה גם לבנות.
את יכולה לקנות אותן וללמוד.
אולי נפתחמאדניקית
לימוד יומי
אפשר אפילו להחליט נגיד על החופש-
לשאול מי רוצה להצטרף 
ונקבע סדר שבו כל יום מישו/מישי אחראים להביא איזשהו קטע אמיתי של לימוד
אפילו לקבוע כל שבוע נושא (שקשור לפ"ש או משו כזה)
ומאיפה אנחנו רוצים ללמוד עליו-
ואז כל יום מי שצריך יעלה קטע-וכל אחד יעיר הערות על הקטע וככה נלמד יחד....
נשמע טוב או שאני חיה באשליות??? 
נשמע סבבה...ולאלישעעץ על מים
לפ מה שאני יודעת לנשים יש קצת בעיה בלימוד גמרא!!
אני נגד לימוד המוני לנשיםאלישע בן אבויה
בס"ד

כי יש יותר מדי כאלה שרוצות רק להראות שהן לא פחות טובות מגברים או משהו כזה. זה לא לעניין. כמו שאני לא אבקש ללדת בשביל להראות שאני טוב לא פחות מנשים (למי שראה בריאן כוכב עליון). אבל אם יש מישהי שרוצה ללמוד כי באמת מרגישה שזה חסר לה, אין לי בעיה. (למרות שהאידאל הוא גם לא ללמוד בשביל סיפוק רוחני, אלא פשוט כי צריך ללמוד. אבל יש גבול עד כמה אפשר לפסול דברים שהם לא אידאל, ואני לא אדרוש מנשים מה שאני (עדיין) לא דורש מעצמי.)
אני מוכן ללמוד אתך גמרא.אלישע בן אבויה
בס"ד

ובקשר ל'מכונה לייצור ילדים' - היא דבר מאוד חשוב. כששני ההורים עובדים הנוער נראה כמו שהוא נראה. אי אפשר לסמוך על בייביסיטר שתחנך את הילדים שלך..
כבר ראיתי בחצי רפרוף מה שאפשר לומר.יעקב רובין
 
אבל כדאי שיהיה הכל מרוכז בהודעה אחת.
 
א. די לרגשי הנחיתות.
ב. ילודה, זה משהו שאי אפשר להפוך אותו לתופעה טכנוקרטית.
    אבל בתור מי שרק שומע ולעולם לא יחווה אני אתן לזמן לעשות את שלו ואולי תחזרי
    לכאן רק בשביל להגיד שאת מודה שקצת הקצנת.
ג. בבקשה ממך חפשי את הספר של הלל צייטלין על גבול שני עולמות ותחפשי
   בתוכן שלו את העמודים על ערך אישה.
ד.  מדרשות קמו בשביל לענות על הצורך לימוד תורה, וחוץ מזה שלא הייתי מזלזל
     בלימודי תנ"ך עייני בדוגמא שהבאת שהצמיחה את דור מורי התנ"ך הרציניים של
     היום במגזר הדתי.
ה.  הציעו לך ספרים פשוטים, גם בנים מתחילים בקטן [סוד]
ו.  גמרא שטייזלץ מהדורה וילנא, מומלץ, יש גם עוד הצאה ידידותית - של קורן.
ז. אין לי מושג מה היחס בין הגיל הנוכחי שלך עד לזמן הרשמי של מדרשה/ש"ל.
   אבל באמת כבר הציעו בהמלך השרשור שתבררי על שיעורי תורה.
ח. די לרגשי הנחיתות. [כעת בא המקום שהייתי ממשיך במשפט הזה, אבל זה
    כבר ייחשב ספאם.]
ט. כבר היה מי שהסכים לעובדה שיש דברים שאולי עדיף שאנשים לא תלמדנה ויש
    דברים שנשים מוכרחות ללמוד, מאותה סיבה שאז הסכימו לבסיס בשיעור מסוים -
    הצורך רק גבר לשנות את היחסיות. [ולא, אני לא הולך לפרט כי זה סתם יוליד עוד
    תת ויכוח שכבר התנוצץ כאן.]
אחר כמה שעות שינה..יעקב רובין
 
יש לי עוד מה לומר אבל זה יהיה מועיל יותר אחרי שתקראי את מה שציינתי בסעיף ג'.
 
יום נפלא.
אז לכי ללמוד. למה לקטר?אנונימי (פותח)
והנה כמה רעיונות לדברים ממש טובים שרק את יכולה לעשות- בתור אישה שבאמת וביושר לומדת תורה:
טוענת רבנית (שזה כמו עורכת דין בבתי דין רבניים, יכולה לייצג נשים במשפטי גירושין )
משיבה לשאלות של נידה (נראה לי שהיתה פעם כתבה במקור ראשון על המפעל הזה, נראה לי באחת המדרשות בגוש עציון)
 
חוצמזה- שלהיות דוקטור למשהו זה ממש מעולה. אבל פה אני נכנסת לדעה אישית...
מה הבעיה..רות014
את יכולה פשוט להתחיל ללמוד..
אם את לא רוצה גמרא כי זה מסובך..
קחי משנה..
ואם זה גם מסובך..
לא חסר ספרי אמונה וספרים לקרוא..
תאמיני לי שאת יכולה לבלות הרבה זמן.
אני לא יודעת איפה את גרה..
אבל יש הרבה שיעורים לבנות..
גם סתם שיעורים וגם בגמרא..
אם את צריכה עזרה באיך ללמוד גמרא..
או בסוגיות אני ממש ישמח לעזור לך..
פשוט קחי שוטנשטיין.עוזיה
ועזבי אותך מכולם.
תתחילי במסכת פשוטה - תענית, מגילה, ברכות או סוכה. אולי ראש השנה.
קחי גמרא שוטנשטיין (האלה הכחולות, עם ההסבר מול הדף) ותתחילי ללמוד. מבטיח לך שתצליחיע, ואת מוזמנת לשאול מה שאת רוצה בפורום 'ראש יהודי' - אני אשמח לענות שם על כל שאלה בגמרא שתהיה לך.
פשוט בעעעסה15
>>הסנה-בוער
בס"ד
סליחה, לא קראתי את כל התג', אני מקווה שאני לא חוזרת.
אני ממש מכירה את ההרגשה שלך, מן בזבוז נוראי של זמן. כי וואלה, אם לבנים יש זמן מיותר בנסיעה, הם פותחים להם איזו משנה, או גמרא, והנה, הם עושים מצווה תוך כדי. ולא נעים לומר את זה, אבל לבנים יש איזה משהו שתמיד ימלא להם את הזמן, ו-יש להם משהו שעומד לנגד העינים תמיד, ונותן איזה טעם נוסף לחיים. שלנו נראה שאין. 
ואני אגלה לך משהו? גם אם תלכי ללמוד עכשיו שיעור גמרא, זה לא יהיה אותו הדבר. כי אצליהם זה שונה. איך נאמר את זה? כי הם מצוּוים על זה.
אז אפשר לשבת ולבכות והתמרמר על זה, [ולכל אלו שאומרים שאלו רגשות נחיתות- אל תדון את חברך וכו']. אבל אפשר גם לקחת את עצמך בידיים ולחשוב: איך אני עכשיו מכניסה את התורה לחיים שלי, בתור משהו שבאמת יתפוס לכל החיים.
ואני לא אומרת שלא תלמדי גמרא. אבל אני אומרת שגם אם כן, תעשי את זה בתור משהו שיועיל לך בעבודת ה' שלך,בתור בת בחיים. 
למשל: -למה שלא תורידי מהאנטרנט, וממש לא חסר מאיפה (הר עציון, בית אל, מכון מאיר- יש מלא ישיבות שמעלות מאגר שיעורים ענקי לרשת), שיעורים? זה יכול להיות בגמרא, או בהשקפה, במחשבת, או בהלכה... ממש לא חסר! 
-אפשר גם לקבוע לימוד משותף עם חברה, שיהיה קבוע. אפשר עם כמה חברות.
-לארגן בסניף לימוד קבוע, או סתם שיעור חד פעמי.
הנק' שחשוב לי לחדד- אל תלמדי תורה כי "אני רוצה להיות כמו בן". תלמדי תורה [ותלמדי!] כי גם את יהודיה, והתורה היא גם שלך, וכי את רוצה אותה בחיים שלך.
"ברוך שעשני כרצונו". תזכרי את זה טוב-טוב.
אין מה לעשות עם לימודי חולzaynon
עוד כמה שנים תראי שאת או אחיך או בעלך לעתיד תגידו בדיוק הפוך, כמו שקורה להרבה בוגרי ישיבות. שאחרי כמה שנים של לימוד תורה ברמה כזאת או אחרת אומרים: לימוד תורה זה מצווה וחשוב וכו' אבל אין מה לעשות עם זה אם אתה לא רב.
בשביל להתפרנס צריך להשכיל בחוכמות העולם, עם זה יש מה לעשות.
כל הפיתוח הטכנולוגי של העולם בא מלימודי החול, ואת כותבת שאין מה לעשות עם זה?
בן אדם מעמיק הוא בן אדם מעמיק, ובן אדם לומד הוא בן אדם לומד. אז כמובן אם את רוצה להעמיק בתורה אז תלמדי. אבל אל תבטלי את החשיבות והענין שבלימודי החול, למרות שאני יודע שבתיכון זה לפעמים נראה חסר ערך.
ובענין הילודה, ביום שיהיה לך ילד/ה לא תביני איך בכלל יצאו לך מילים כאלה מהמקלדת.   
אין חכמה לאישה תיכנסו חשוב!!אנונימי (פותח)
בתלמוד הירושלמי (סוטה פ"ג ה"ד) מסופר על מטרונה אחת ששאלה את רבי אליעזר שאלה בקשר לחטא העגל. כל העבודות שבהן עבדו את העגל שוות לאיסור, אז מדוע מבואר שהעובדים נענשו בשלשה סוגי מיתה? השיב לה רבי אליעזר: "אין חכמתה של אשה אלא בפילכה (=בפלך).
כמין ראייה לכך שעסוקה של האשה צריך להיות בפלך, הביא רבי אליעזר פסוק בפרשת השבוע: דכתיב (לה, כה) וכל אשה חכמת לב בידיה טוו"... כלומר: תמשיכי להתחכם באותם נושאים בהם מוטל על האשה להתחכם, אך על תתחכמי בדברי תורה.
מאז ומקדם נמצאו נשים חכמניות, אשר ידעו ללמוד תורה, וספרים וסופרים ליקטו את רשימותיהם. לאור עובדה זו יש להבין האם התשובה הטבעית לאשה ששואלת דבר בתורה היא שאין חכמתה של אשה אלא בפלך?!
*****
בהקדמת הגאון רבי יוסף, בנו של בעל הסמ"ע (הנדפסת בתחילת טור חלק יו"ד) הוא מספר בהפלגה על גדלותה בתורה של אמו: "כידוע לכל תלמידי אמ"ו ז"ל, מאוכלי שולחנו, שתמיד אשר היו פוטרין השולחן בדברי תורה, הייתה אוזרת כגבר חלציה במשא ומתן בדברי תורה, ולפעמים אשר המציאה מדעתה איזה פשט מתוק מדבש, נופת תטופנה שפתותיה". הוא ממשיך לספר על אמו ואף מביא ממנה שני חידושים הלכה למעשה בדיני הדלקת נרות שבת.
ראה המגן אברהם את דבריה, דחה אותם להלכה, והמליץ עליהם באותו לשון "אין חכמה לאשה אלא בפלך"... (או"ח סי' רס"ג ס"ק י"ב)
החיד"א בשם הגדולים (אות ר' קונטרס אחרון ערך רבנית) מתייחס לכמה וכמה נשים חכמניות, וביניהם לאשתו של הסמ"ע, והוא מבאר שהביטוי "אין חכמה לאשה אלא בפלך" מתייחס לרוב הנשים אך לא לבודדות. ובלשונו הזהב: "היינו דרובא דרובא דנשי הכי הוו, ולמיעוטא דמיעוטא אפילו לרבי מאיר לא חיישינן". ולפי"ז אין סתירה בין הנשים החכמניות שבכל דור, ולבין הקביעה שככל אין לאשה להתחכם בדברי תורה.
*****
אמנם, בהמשך לשון הירושלמי מובא ביטוי חריף, אשר גם לפי דברי החיד"א עדיין קשה להולמם: ממשיך הירושלמי ומספר "אמרו לו הורקנוס בנו: בשביל שלא להשיבה דבר אחד מן התורה אבדת ממני שלש מאות כור מעשר בכל שנה". מבאר מהר"ב רנשבורג (בהגהותיו לסוטה כא: תוד"ה בן עזאי): שמנהגה של המטרונה היה להעביר מידי שנה מעשרות של שלוש מאות כור להוקרנוס בנו של רבי אליעזר. וכעת לאחר שדחאה רבי אליעזר אביו, פסקה מלתת לו.
השיב רבי אליעזר לבנו בחריפות: "ישרפו דברי תורה ואל ימסרו לנשים"!
אין ספק שהביטוי חריף ביותר, ואלו שמצדדים באיסור ללמד תורה לנשים גם בימינו הביאו את דבריו כסימוכין. אך מאמר זה לא עוסק בשאלה הלכתית זו, ולכן לא נרחיב בדיון כלל.
בספר 'אהבת אברהם' (סי' כ'), להרב אברהם מרדכי אלברט שליט"א מאשדוד, נדפס חידוש מכת"י של "חכם אחד ז"ל באמשטרדם בשנת תרצ"ד" (מתוך מה שנמצא באמתחת כתביו של הרה"ג רבי שמואל היילפרין זצ"ל, שהיה מושבו באמסטרדם, וכיהן ברבנות של שכונת 'זכרון מאיר' בבני ברק, שנתייסדה ע"י אחיו הרב יעקב ז"ל).
"תמיד היה קשה עלי" כותב אותו חכם אמסטרדמי עלום שם "איך אפשר לומר על דברי תורה שישרפו?"
"אולם מפענח החכם את תמיהתו "מצאתי בתוספות (סוטה כא: ד"ה בן עזאי אומר) שהייתה להם גרסה אחרת בירושלמי. לפי גרסה זו התלונן הורקנוס בפניו אביו על שהפסיד ממנו שלוש מאות כור מעשר בכל שנה, והשיבו רבי אליעזר כך: "ישרפו, ואל ימסרו דברי תורה לנשים". דהיינו שהמילה ישרפו מתייחסת לשלוש מאות כור, ולא לדברי תורה. שעדיף ששלוש מאות הכור ישרפו וילכו לאיבוד, ובלבד שלא למסור דברי תורה לנשים.
כל המעיין בלשון התוס' הנזכר, יגלה שהגרסה שלו היא כלשון הירושלמי "ישרפו דברי תורה". לפיכך יצא ה'אהבת אברהם' לתור אחר הדפוסים הראשונים שם אכן גילה שהגרסה היא כדברי החכם האמסטרדמי: "בעייני בש"ס דפוס ראשון, ואף בדפוס מאוחר כדפוס מהרא"י מענקיש מלעמבערג, ובספר סדר הדורות בערך רבי אליעזר, אכן מצאתי שם הגרסה כמו שהביא החכם הכותב ז"ל, אמר ליה ישרפו ולא ימסרו דברי תורה לנשים. ואם כן בדפוס ווילנא אולי "תיקנו" הנוסח עפ"י השוואת התוספות עם הירושלמי גופו, ובאו לתקן ונמצאו שורפין דברי תורה על חנם"...
וגם מרן פסק שאשה לא תלמד גמרא וכך נכתב גם בסוטה
אם את רוצה-לולי פופ
*אם את רוצה-לולי פופ
אצלינו באולפנא ביא' -יב' לומדים גמרא.
פשוט צעברי אלינו לאולפנא...
רעיון טוב לא??
ולכל מי שחשב שיש אין בזה שום בעיה שנות ילמדו גמרא.
כי אם אצלנו באולפנאלומדים זה אומר שהם בדקו את זה טוב.
 
וד"א- עשולנו את זה באולפנא בקבות בקשה של בנות תבקשי אולי זב יעזור
חסידות -מרווה לצמא!מים קרים על נפש עייפהאנונימי (פותח)
ב"ה
יו איך שאני מבינה אותך!!!!!
בול באותה סירה שטתי, עד שפגשתי "במקרה" (נו, להפוך אותיות) באי מדהים שופע פרי..חסידות. בהתחלה חשבתי, נחמד אך בסיסי.זה בשבילי? אך ככל שהתעמקתי, וסבבתי באי, אין ספק שהוא המקום העמוק ביותר!
אגב, אימו של האדמור הזקן, בעל התניא, גם חשקה נפשה ולמדה בסתר (כי אז לא היה מקובל.. ) ותראי מי יצא ממנה!
כך שאין ספק שזה רצון שיכול להניב המון טוב!
כמובן, שאם את ממלא כרסך בטוב, באור ולא במין מאצואיזם.
אגב, ללמוד גמרא גם לבד אך במיוחד עם חברה זה לא ביג דיל. יש שטיינלץ ושוטנשטיין. אבל אם תלמדי תניא, ותגלי בה המון קישורים לגמרא, לדעתי זה יענה על צמאונך.
ואם עדין חשקה נפשך- יש גמרא און ליין, שיעורים מדהימים באינטרנט של הדף היומי.
נו, מסודרת!
בהצלחה!!
לפני חצי שנה הרגשתי בדיוק כמוךלולה=]
ולמדתי באמת גמרא. ישבתי עם אח שלי ולמדתי.לאולפנה הגעתי עם מסכת תענית כזאת גדולה ויפה, ומילון ארמי עברי. הרגשתי בעננים, באמת שיש בזה משהו מיוחד.
למדתי מסכת אחת על בוריה עם אח שלי, ואז הפסקתי. ההתהלבות הראשונה עברה, וראיתי שזה באמת טיפה מסובך לבנות... למדתי לבדי דברים אחרים פשוטים ומועלים הרבה הרבה יותר.
 
 
אני חושבת שהגמרא נראת לנו מעניית ומיוחדת כי בעיקרון, 'אסור לנו ללמוד אותה',  ובאמת יש בה משהו מיוחד ומענייין, אבל יש דברים שבאמת פשוט יותר ללמוד ולהבין וישעזרו לך בחיים. אני לא אומרת שגמרא לא תעזור, אבל אם את מרגישה ביזבוז, תנסי לחשוב גם על ספרים אחרים. יש מלא.
 
 
ללמוד להיות אישהמוריה בשמחה
לוחמת יקרה, קודם כל ישר כוח על הכמיהה למי תורה , יהי רצון שתזכי לשמוח בצמא הגדול שיש לך ולא להתבאס ממנו.
ב"ה שאת אישה- כי אם לא היית בת הרצון הגדול הזה שזועק ממך לא היה קיים, הוא היה מכוסה בשכבות של יצר הרע שהופך את לימוד התורה של בנים לעמל ממש (ככה זה שאתה חייב משהוא ולא בוחר בו).
ב"ה שאת אישה- כי הלימוד שלך תמיד יהיה אחר משל בנים- עם טעם מתוק של רגש וחיים, כי בנשמתך את מתחברת לתורה אחרת.
אז בבקשה תשמחי בכל לימוד שלך! ותזכרי שכל לימוד או אמירה של תורה, גם תהילים הוא הוספת אור בעולם ובך.
ובנימה אישית- זכיתי ללמוד בחיי הרבה תורה (ויהי רצון ואזכה להמשיך) גם גמרא (אני טוענת רבנית), ולכל אחד מאיתנו יש חלק בתורה שהוא יותר מתחבר אליו, הגמרא כמו כל התורה שלנו היא גדולה ויש כמה דרכי לימוד שלה- בקיאות, עיון, שיטה טוניסאית וכו' וכך גם בתנ"ך ואפילו בלימוד משנה, וכמובן שמי שלומדים איתו ואיך שלומדים משנה גם הוא את כל הלימוד.
תבררי עם עצמך מה הרצון האמיתי שלך ולאיפה את מתחברת יותר, לא מתוך מי שאת לא אלא מתוך מי שאת כן!
ותזכרי שגם עם טעמת עומק אחד יש עוד עומקים רבים שלא...
נ.ב: מבירור שערכתי לפני שלמדתי טוענות רבניות מותר לנשים ללמוד גמרא וידועות אפילו כמה נשים שלימדו גמרה בישיבות כמו בתו של רש"י והרבנית ברזני, אבל לא טוב שתלמדנה משנה- ואל תשאלי אותי איך לומדים משנה באולפנות גם אני שאלתי ואמרו לי שזה מה שמשרד החינוך מחייב.
 
 
אז תלמדי!golani
אין שום איסור עד כמה שידוע לי.
תשרף תורה ולא תנתן לנשים!!!!!!!!!!!!!!!משהו טוב
בנות יקרות אל תכנסו לזה זה יביא עליכם אסון, בנות צריכות לדאוג לבנים לומדי התורה ולא ללמוד בעצמם.
^^^ יודע כמה מסוכן לכתוב ת'משפט ככה?...אח..
יודע למה אחי?
קודם כל, כי כתבת אותו בכותרת ועוד עם "!!!!!!!!!!!!!!!!!"...
עוד יותר, כי לא נתתה לו הסבר.
 
עכשיו מה? אתה מביא וואחד משפט שחכמים אמרו -
בלי הסבר?!..
על זה בדיוק נאמר "חכמים הזהרו בדבריכם".
אפשר לצאת מכזה משפט לדרך רעה. כי הרי על פניו, בלי ללמוד מה המשפט
באמת אומר לעומק, זה נראה שחכמים מזלזלים באשה וכדו'.
 
קיצור - לא הייתי מצטט כ-ז-ה משפט בכותרת.
במיוחד, אבל במיוחד שאין לו הסבר מפורט וכדו'.
 
 
מי שראה ת'משפט וקצת לא הבין מה הוא אומר,
אז מומלץ ללכת ללמוד אותו לעומק. אני מדגיש: לא להסיק מסקנות לפני הלמידה.
 
 
 
אגב, בנות צריכה לדאוג לתורה. גם ללמוד הרבה תורה. [הלכה, אמונה, מחשבה וכדו']
וזה מתבטא, גם, ע"י עזרה ללמודי התורה.
לגבי גמרא? שכל אחד יעשה מה שרבותיו אומרים לו. כמובן שזה יהיו רבנים מוסמכים,
יראי שמיים עם ידע וכו'.
 
 
 
 
כל טוב.
בשורות טובות.
תלמדי!אנונימי (פותח)
במיוחד בדור שלנו גם לנשעם מותר ללמוד גמרא,גם דורות קודמים מספר נשים למדו!
 
בהצלחה!
לבדוק לעומקאנונימי (פותח)
בס"ד
 
את צריכה לבדוק מניין מגיע התשוקה הזו, האם את עובדת את ה' במצוות המוטלות עלייך ויש לך תשוקה טהורה לדבוק בו
 
בדברים נוספים או שמה את מחפפת במה שאת מצווה והדבר בא ממקום לא טהור.
 
בכל מקרה יש הרבה לימודים מעמקים שמוטל על האשה ללמוד לפני שהיא מגיעה לגמרא: אמונה בגדלות (רמב"ם, כוזרי,
 
מהר"ל, הרב זצ"ל) תנ"ך בגדלות ועמקות, הלכה (ש"ע, מ"ב, קצוש"ע, ילקי"ו, מקור חיים, שו"ת עשה לך רב (הרב חיים דוד
 
הלוי) פניני הלכה (מלמד), שו"ת שאלת שלמה (אבינר).
 
 
ממש מעורר רחמים..נ.מ.ל
בואי תחליפי אותי..
וגם לך זה יעבור....
תתחתני- תלמדי גמרא עם בעלך !אתחלתא דגאולה
אתמול למדתי גמרא עם בעלי,
וגם היום אני הולכת ללמוד איתו !
 
זה כל כך כיף, וגם אני עדיין ממלאת את תפקיד האישה בישראל !
 
(ולא רק בגלל זה מתחתנים, אבל אני נהנית מכל העולמות !)
תגובהאמהונת
תגובה ללוחמת תמורותאמהונתאחרונה
(אני בעלה של אמהונת)
 אני מאד מבין את המצוקה שלך אבל את צריכה  להבין, ש "האם רק לגמרא צריך שכל" ?  ולכל שאר מקצועות התורה לא צריך לעמול עם השכל ? האם ללמוד אמונה לא צריך שכל ? אני רוצה לגלות לך שכן וגם לא פחות מגמרא ! הגמרא אומרת "דבר קטן הויות דאביי ורבא (גמרא) ודבר גדול מעשה מרכבה(אמונה)" בכל סוגיות עין יעקב (האגדתות שבגמ') אפשר לעמול ימים ולילות עם השכל להעמיק ולהרחיב..
לימודי הלכה עם הפוסקים  (שאת לא פטורה מזה) בעומק צריך לעמול עם השכל! משניות עם המפרשים צריך ללמוד ברצינות ! וכמובן עם השכל ! כל המחלוקות שיש שם צריך להבין מה יסודם,לתרץ קושיות.. זה בהחלט עבודה שמצריכה הרבה שכל.. ללמוד תנ"ך בעומק וברצינות צריך הרבה שכל ! ללמוד על עבודת המדות ללמוד על חינוך ובנית הבית להעמיק בחסידות (כמובן לפי נטית הלב לזה)
 
ובקיצור יש הרבה מה לעשות ולא חסר מה לעשות עם השכל. זה לא נכון לתלות את כל משקל השכל בגמ'.. התורה היא דבר ה' המתגלה אלינו והוא מתגלה באופנים שונים בתורה (ביהדות הכוונה), ובכל מקצוע ומקצוע בתורה הקב"ה מתגלה ובגלל זה לא צריך להרגיש פספוס אם לא לומדים מקצוע אחד בתורה, כי אותו הקב"ה שמתגלה בגמ' הוא אותו הקבה שמתגלה גם בכל מקצוע ומקצוע וכמובן המטרה היא דבקות בה' התגלות ה' בתוכינו ולא "חמור נושא ספרים" זו לא המטרה.
 
ולכן  את צריכה הדרכה מרב מוסמך או איש חינוך מוסמך שיאיר את דרכך בתורה ויכוין אותך בדרכי למוד שמתאים לך ולא שמתאים לפלוני אלא לפי נטיות ליבך וכשרונותיך
ובעזר ה' גם השכל יבוא לידי ביטוי וגם כוחות אחרים. בהצלחה!          
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הספר:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

את יכולה להפסיק להספיםנקדימון

אף אחד לא רוצה פה לקרוא את מה שאת מציעה. אין לזה היענות.

אין כמעט אנשים חדשים שמצטרפים לפורומים אז מה שאת עושה זה פשוט לטמטם לנו את המוח.


 

אולי די כבר?!

נשמע סיפור מענייןקעלעברימבאראחרונה
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

אולי יעניין אותך