הבחור שהזלנו עליו דמעה, אך ה' אמר לא, בן מתוק שכזה אני רוצה הכי קרוב אלי...
"ותחת אשר קינא לאלוקיו" -
כך נאמר על פנחס.
רגע, מזה אלוקיו? למה לא כתוב 'קנא לאלוקים'?!
הרי אלוקים הוא של כולנו פה..
כדי להמחיש לנו שכל ציווי וציווי מעשרת הדיברות מופנה אל כל אחד ואחת מאיתנו באופן אישי.
פנחס ראה שכל 'גדולי הדור' לא עשו כלום כנגד מה שהתרחש. (מעשה הזנות שנעשה)
הוא היה יכול להגיד: 'וואלה מה אני קשור לפה?! אם כל האנשים החשובים בעם לא עושים כלום עם המצב,
למה שאני פתאום אקום ואעשה?!'
א"כ - אז למה באמת הוא לא אמר את זה?
אומר לנו הפסוק - פנסח קנא ל - "אלוקיו", פנחס התייחס לה' כאילו הוא רק האלוקים שלו.
כאילו ה' ציווה רק אותו בכל מצווה ומצווה, לכן הוא קם ועשה הוא את המעשה.
(חומת אש)
>> קודם כל, שכל אחד ואחת מאיתנו צריך לקיים את המצוות כאילו הם ניתנו אך ורק לו.
ז'תומרת כמו (להבדיל מיליון הבדלות) שכשהמורה מבקשת רק ממך משהו אתה תתייחס לזה יותר ברצינות מאשר כשהמורה מבקשת מכל הכיתה, כי ככל שהבקשה פחות אישית, היא פחות מחייבת.
ככה גם פה אתה צריך להתייחס לכל מצווה כאילו היא נתנה רק לך.
>> דבר שני שאפשר ללמוד זה שלא לחכות שמישהו אחר יפעל, אלא לפעול בעצמנו.
לדוגמא, כשאת רואה שחברה שלך נמצאת בבעיה\בדיכי, אל תחכי שמישהי אחרת תעזור לה, כי לא תמיד תהיה מישהי אחרת שתעשה את העבודה.
>> ודבר שלישי ואחרון שאפשר ללמוד מפה הוא לא להסתכל על מה שהאחרים עושים, אלא פשוט לעשות.
כלומר לא לחשוב שאם ***** לא עושה מצווה (נגיד לדוגמא, לא הולכת בצניעות) כזו או אחרת, גמאני לא אעשה את זה.
כי זה לא משנה מה אחרים עושים - אני צריכה לעשות מה שה' ציווה אותי לעשות, בלי להסתכל על האחרים.
אז רק עוד משהו שיא הפצפון >>
"לאזני משפחת האזני".
רש"י - זוהי משפחת אצבון.
איך למען ה' רש"י החליט שזו משפחת אצבון??
כאילו, מה הקשר בין האצבע לאוזן?!
הופה, תשמעו איזה יופי של וורט:
האצבע נבראה ארוכה ודקה כדי שכאשר נשמע דברים שלא צריך לשמוע (לשון הרע, קללות וכו'..) -
נכניס את באצבע לתוך האוזנים, וככה לא נשמע כלום...





