|רציני| מותר לבנות לתקוע בשופר ולהוציא לידי חובה?חני.
ברור! מישי' מאפושו'
הרי התורה דוגלת בפמניזם. כמו שכתוב, "חוכמת נשים בנתה ביתה" מכאן לומדים שנשים יכולות להיות מהנדסות בניין. ק"ו שהן יכולות לתקוע בשופר, שהיא מלאכה הרבה יותר קלה.
**קצת רצינות, לשם שינוי (מה לא עושים בשביל שינוי...)... "פרוייקט השטו"ת" השטות!! לא השו"ת. המקור של השם, הוא שהשרשורים בפורום היו אמורים להיות במתכונת של שאלות ותשובות או דיון בגמרא, או כל דבר בסגנון... אבל אין כאן מקום לאלות רציניות..... כאילו, יש מקום לשאלות, אבל התשובות בכללם אמורות להיות ציניות ואין ללמוד מהם הלכות..
שאלות רציניות נא להפנות ל"בראש יהודי" ושות'...**
אבל אולי הכוונה שהתקיעה בשופר באותו מקרה זהחני.
בס"ד
בשביל להזכיר על הפסקת עובדים? (במקרה של חו(כ)מת נשים בנתה ביתה)
** בשביל ה"לשם שינוי", העלתי בכוונה שאלה זו כדי שיפסיקו לעשות פה פורום של אימלים! ואני יודעת לתקוע בשופר מעולה.. לכן שאלתי.. 
ואולי הייתי צריכה לעשות ליד ה|רציני| קריצה..
חני.
ח"ו!11111
ח"ו!
שהרי קול באישה ערווה, שנאמר:
"יוֹנָתִי בְּחַגְוֵי הַסֶּלַע בְּסֵתֶר הַמַּדְרֵגָה הַרְאִינִי אֶת־מַרְאַיִךְ הַשְׁמִיעִינִי אֶת־קוֹלֵךְ כִּי־קוֹלֵךְ עָרֵב וּמַרְאֵיךְ נָאוֶה:"
ואין קול אלא שופר שנאמר:
"בְּרַעַשׁ וְרֹגֶז יְגַמֶּא־אָרֶץ וְלֹא־יַאֲמִין כִּי־קוֹל שׁוֹפָר"
הוו.. כמה התגעגעתי לשו"תים מעין אלה!!אוריה שמחה
|רווה נחת| המשיכו ילדים!
שלום! מ-ה נ-ש-מ-ע?חני.
אין לי מושגבעזרת ה'!!
*|רצינית|.. ועכשיו ברצינות.. לא נראה לי כי..ארי צלוב
בד"כ בכל הדברים האלה א' משום צניעות ב' משום זלזול בנות לא יכולות להוציא יד"ח
בנות לא יכולות להוציא יד"ח?מישי' מאפושו'
בטח שלא! כי
א. כותבים ידך.
ב. איסור נגיע.
אבל איסור זה רק משפר את המוטוריקה בעדינה, עם מקל, נוציא עוד נוציא את ידך מהכיס!! שהרי כתוב "כיתתו חרבותם לאתים וחניתותיהם למזמרות" ואין חרבותם כי אם כלי מלאכתם, ואין אתים אלא כלי גישה. מכאן שמשתמשות נשות ישראל בכל הזמנים במחבתותיהן ובמערוכיהן להרבצה לגברים.
מה עניין הרבצה במחבתות ומערוכים לכאן?11111
והרי דיברנו על התקיעה, שפירש רבינו מברטנורא (ב"ק ח' ו'):
"התוקע לחבירו - שמחבר אצבעותיו בפס ידו ומכה אותו באגרוף"
ועוד ציינו שמדובר על הוצאת ידי חובה, ולא ע"י כלי.
אוקי, שיכנעתני לגבי-חני.
בס"ד
קרן אייל. אך מה עם קרן איילה? (יש לה קרניים בכלל?) זה ל-א איסור נגיעה!
עניין הרבצה כאן, שמעניין זה לומדים על הנטיות מישי' מאפושו'
הפמניסטיות, גזרה שווה. בת שיכולה להוציא ידך, יכולה להוציא יד"ח.
אז את אומרת שזה עיקרון הדדיות?חני.
אני אומרת שזאת גזרה שווה. מישי' מאפושו'
כמו שהרי למדנו ושיננו בעבודות החופש, "פמניזם פמניזם אוי יו יו יו"="אולפניזם אולפניזם אוי יו יו יו" ומכן שהרי בת אולפנה משתווה לבן ישיבה, והרי בן ישיבה הוא כספר תורה (פמניסטי), מעאן אנו למדים: בת אולפנה/ פמניסטית יכולה להוציא יד"ח.
אוי! יש כאן בעיה!חני.
בס"ד
בחיפושיי הנרחבים בתנ"ך מצאתי לפתע שביחזקאל כתוב סיבה נוספת (מתוך הרבה. כמובן) להזכירנו דברי הנביאים שנמשלו לתקיעת שופר: ''ושמע השומע את קול השופר ולא נזהר…(יחזקאל לג).
האם גם הנביאה דבורה נמשלה לשופר? אם לא.. גוועלד! לא אוכל לזכות את הרבים!
^ סיבה נוספת לתקיעת שופרחני.
דבורה בוודאות נמשלה לשופר..ארי צלוב
הרי היא אמרה בשירתה "ותיבב מבעד לחלון" ודבורה פירשה שזה היה 100 קולות של תקיעת שופר
ואפי' כהוחכה היא תקעה לתוך אוזנו (או מצחו ) של סיסרא ורק בזכותה ישראל ניצלו
אז בוודאות יש שכר גדול לכל התוקע!!
*לכל התוקעת!!
שיראל.
אבל..חני.
בס"ד
אני יודעת שיש סיבה לקיעת שופר שהיא להזכירנו מעמד הר סיני שנאמר בו: ''וקול השופר חזק מאוד''- ונקבל עלינו ''נעשה ונשמע'' כמו אבותינו במעמד קבלת התורה.
אולי זה לא מחייב את הדור שלנו? ואם את הדור שלנו, אולי לא מחייב את דור הבנות? הרי אומרים בכל יום "שלא עשני אשה".. אולי הם מברכים על זה שהם ב"ה גברים והם יכולים לתקוע בשופר?
*תקיעת |מקפיץ סמוי|חני.
*|מקפיצה סמויה|ארי צלוב
די. קרציה.חני.אחרונה
נשים לא חייבות בתקיעת שופר דאורייתאאלישע בן אבויה
בס"ד
זה למקרה שמישהו פה חשב שהן יכולות להוציא. אז הן לא.
את השטויו"ת אפשר להמשיך אחרי שמודעים לזה.
תודה. עד שנחדש את הפורום כבתחילהמישי' מאפושו'
נזדקק להסברים כאלה...
ומי שעוד בטעות חושב. פרוייקט השטו"ת! לא השו"ת!!!!!
לכבוד החשובים שכאן, שאלה קשה באה לפיתחי-שדמות בחולות
הרמב"ם כתב שיש לשלב פעילות גופנית למען בריאות הגוף והנפש,
מהו ענף הספורט המומלץ ליושבי מחשב / מושב נסיעה.
העונה להגדרות הצניעות ?
פילאטיס מכשירים לנשיםפ.א.
לפי פריינטה הדרשןדורין השמיני
אפשר פילאטיס ולא זומבה
גם לגברים וגם לנשיםשדמות בחולות
כמובן.
ואם יש משהו מותאם לזוגות כרעיון לחיזוק בית של תורה ואמת - זה יהיה נהדר
הרעיון הטוב ביותר במחשב הוא הליכוןשמיניסט באמ"ש
לזוג, הליכון זוגי
נמכר ב3000 ש''ח להליכון ו4900 לזוג
בריכהelicoאחרונה
האם להגיד הלל כל יום(פירוט למטה)שמיניסט באמ"ש
הרי כל יום אנו צריכים להודות שכ"מ ביבי שליט"א יצא למבצע נגד מ"ה איראן ימ"ש
הרי לכאורה נראה לענ"ד שצריך להגיד הלל כל יום, שהרי כל יום אנחנו ניצלים מחדש מאותה אימה שהייתה יכולה להרוג בנו רבים וטובים
בין כה וכה אנו דשים את ההלל,אז מה הבעיה להוסיף?שמיניסט באמ"ש
אבל אז מה יעשו בתפילהדורין השמיניאחרונה
של הרב מרדכי אליהו לקום כל יום ותיקין זה קשה
למי שלא מעודכן בעולם הישיבותדורין השמיני
יש שאלה שממש עולה בזמן הזה בכול עולם הישיבות (התיכוניות) ומה שמתחתיהם
האם כשסופרים ספירת הגומר סופרים גם ימי חופש או לא
על כן הגעתי אל כבוד תורתכם על מנת שתדונו בשאלתי ותענו לי תשובה המניחה את הדעת
מה הדיןקעלעברימבאר
לִכְאוֹרֶה לאדורין השמיני
כיוון שזה טבעי שבשמינית נהיים בני שמונה עשרה על כן הם קרויים שמיניסטים
אבל האם שמיניסט שעשהדורין השמיני
בגרויות חורף פטור מלספור
כשם שמי שעושה פסח שניקעלעברימבאר
ומה עם השמיניסט שלא עשהשלג דאשתקד
כנראה שלא כי זה כמו פסח שנידורין השמיני
האם סופרים שמונה שמיניות בספירת הגומר?קעלעברימבאר
אין גוזרים גזרות שהציבור לא יכול לעמוד בהםדורין השמיני
והרי אם כשסופרים ספירה אחת מתבלבלים קל וחומר בשתיים
וגם שמצינו בדוד המלך שכאן זה עדיין ספירת העומר ואין מערבין ספירה בספירה
וכי מתבלבלים מאי הוי?125690
שמיניסטים לא סופרים125690
יא עוקץדורין השמיני
אנחנו נשארים אחרי היסודי
אבל כשאתה סופר ספירת העומר אתה מכוון גם על הגומר
יכול להיות שכיוון שישדורין השמיני
בזמן הזה גם ככה אווירת סופא דקורסא ואם היית פוטר את החופשים היית יכול גם לפטור הכל
על כן צריך לספור הכל
הרמוניהאחרונה
אתם שטוניקים גאוניים
עוד פעיל?קעלעברימבאר
שבירכת אותי ביומולדתאני:)))))
וואי נכוןןמפוצלשת(:
איזו תקופהאני:)))))
פעם היינו חברות;)
נכון ואז נטשת אותי😪מפוצלשת(:
בואי, אנחנו יודעים מי באמת נטשה..אני:)))))
סתם.. אבל מסיבות טובות לפחות🤭מפוצלשת(:
זה כן.אני:)))))
העלאה באוב אסורה מהתורהזיויק
כן, אבל יש לעיין אם גם העלאה באוב דיגיטלי125690
האמת דנו בזה במשפחהאני הנני כאינני
מצד מה שהיה בטקס המשואות השנה, שהעלו באוב את חיטמן וכו'.
מה היה שםדורין השמיניאחרונה
בשביל הלא מעודכנים
תרצו שנעיר פה את הפורום הזה?שדמות בחולות
יש לכם ממנו זכרונות טובים?
יש שרשורים שחקוקים לכם עמוק עמוק בראש?
תשתפו אותי (החדשה שבא לה להכנס ל"חבורה")
אני ארצה למרות שלא הייתי פהקעלעברימבאר
כנ"ל125690
...שדמות בחולותאחרונה
@משה תספר לנו מה היה פה ואיך מעירים פה ת'עניינים?
נשאלה שאלהשמיניסט באמ"ש
למה שלא יחשב?אניוהוא
הוא לא במים ואם לא במים אז לא נחשבשמיניסט באמ"שאחרונה
שאלה רבתיקופת חיסכון
אם אתה יושב לך על חוף הים, ולפתע פתאום אתה רואה לא פחות ולא יותר- את אבו מאזן טובע! כן, בהחלט שווה! אבל כעת עומדות בפניך שתי אפשרויות, או להציל אותו או לשבת על פסק זמן ובירה. מה היית בוחר גולדסטאר או מכבי?
פסקזמןלא סתם מישהי
הייתי הולך לעזור לואניוהואאחרונה
שאלהשמיניסט באמ"ש
לא125690
זאת מחלוקת ר' מאיר וחכמים אבל להלכה, אם אתה מעביר חפץ מרשות היחיד לרשות היחיד שלא דרך רשות הרבים אתה פטור, אני לא רואה סיבה שזה יהיה שונה במקרה הזה.
יותר מעניין לשאול מה הדין במקרה של שיגור למרחק של יותר מד' אמות ברשות הרבים עם משהו שיש בו כדי הוצאה ביד
מה הדין בשיגור מרשות היחיד לרשות היחיד שרחוקההוד444
בעיקרון השאלה היא איך מתבצע השיגור125690
אם החלקיקים של האדם עוברים באוויר ומתחברים מחדש בנקודה אחרת (ע"ע צ'רלי בממלכת השוקולד) נראה שזה אסור. אם זה לא כולל מעבר בשטח שבין המקומות אני חושב שזה מותר. כמובן שבמקרה כזה יהיה מותר למשתגר ללכת רק ד' אמות מהמקום שאליו הוא שוגר.
אני חושב שברשות היחיד השאלה לא רלוונטית, אני לא זוכר בדיוק את הכללים אבל נראה לי שלפחות לרוב, המדידה של אלפיים אמה מתחילה מקצה רה"י, אם זה נכון, מה שכתבתי נכון רק כשמדובר על רה"ר
אוקי מגניבהוד444
מה הדין במנהרת קוונטים?ימח שם עראפת
עברת ברה'ר מעל י' טפחים או מתחת לי טפחים?אניוהוא
מסתומא אם הוא נזרק,ימח שם עראפתאחרונה
זה היה מעל עשרה טפחים, כי דרך בני אדם כשהם זורקים זה מגובה החזה בדרך כלל, ובהנחה שאנחנו לא עוסקים כאן בילדון אלא בבחור, יש לשער שהוא זרק מעל עשרה טפחים.