הנה הלכה מוזרה:
'אף מי שאינו נזהר מפת של כותים, בעשרת ימי תשובה צריך ליזהר'.
לא מבין. משחקים פה תופסת עם הקב"ה? אם אתה רוצה להזהר - אז תזהר כל השנה.
לא רוצה, אז כלום. מה? רק כשיש דין אתה משתדל יותר? זו ממש צביעות!...
ועוד הכי מוזר פה שזה בשם ההלכה! יענו חכמים אומרים לך - 'תשחק אותה ילד טוב עכשיו'...
כשהייתי ילד צעיר ראיתי אדם מתאמן בקפיצה לגובה, וואו.
הוא רץ - ואז מרים את כל כולו מעל המוט. בואנה, מגניב ביותר.
אבל תגיד, אתה הולך לעשות את זה מחר ברחוב?! בשביל מה זה?!...
מה התשובה? הבחור הזה רוצה להראות לעצמו עד איפה הוא י-כ-ו-ל להגיע.
נכון, מחר הוא לא הולך להשתמש בזה, וגם לא בעוד עשר שנים, מסתבר...
אבל כן - עכשיו, אחרי הקפיצה - הוא יודע שיש בו כוחות להגיע לגובה של 2.36 מטר.
בדיוק ככה גם אנחנו. יש לנו 'עשרת ימי תשובה',
בהם אנחנו רוצים להראות לעצמינו שבאמת אנחנו יכולים גם מעבר למה שנראה...
זה העניין ב - 'חומרות הזמניות'.
לקחת את הכוחות שלנו, להוציא אותם זמנית אל הפועל -
בכדי שנדע בודוואות > יש בנו בתוכו כוחות מעבר למה שנראה...
אז כן. יש עניין עכשיו דוקא לקחת חומרות או קבלות - זמניות. ל - 10 ימים.
בכמה ימים האלה אקום יותר מוקדם - בכמה ימים האלה אלך יותר צנועה -
בכמה ימים האלה אשתדל מאוד שלא לכעוס -
אשתדל מאוד שלא ל... - השלימו את החסר כל אחד ואחת לפני ההרגשה שלו...
נכון. אמנם זה זמני - אבל דוקא משום שזה זמני -
הזמני מראה לנו את הקבוע, בפנים. את הנסתר שנמצא שם באמת.
אגב, זהירות! עד עכשיו דברנו על קבלות 'זמניות' בלבד.
רגע, ומה לגבי הקבלות התמידיות לשנה הבאה?...
אז הנה, חייבים לדעת ת'יסוד הבא, תלחצו פה -
אגב, יש פה עוד שני קטעים יפים לכבוד ראש השנה >
וואו, הקטע הבא הוא אחד היפים, בעז"ה יהיה -
'מתקלחים רק כשמלוכלכים', קיצור יהיה משהו בטוב טעם וריח... 
וואו, עוד מעט שנה חדשה. בתפילה שכולנו נכתב לחיים טובים ומתוקים.
אגב, אגב, שאלתם את עצמכם למה הכפילות? למה גם מתוקה וגם טובה?
לפעמים יש דבר טוב, שהוא ממש לא מתוק. מאוד לא. כמו ניתוח...
לפעמים יש דבר מתוק, שהוא ממש לא טוב. מאוד לא. כמו סוכריה...
אז שומעים? שנזכהיבעז"ה לשנה טובה ומתוקה.
מתוקה, הכי מתוקה שאפשר,
אבל גם טובה, הכי טובה שאפשר...