בסיעתא דשמייא!
אני מקווה שבעז"ה דברים שיוצאים מהלב - גם יכנסו ללב.
נכון בתפילה ביום כיפור אנחנו אומרים 'אשמנו, בגדנו, גזלנו' וכו'?
כאילו, למה לא אומרים 'אשמתי, בגדתי, גזלתי' וכו'?
וגם למה בעצם אנחנו מתוודים גם על עבירות שלא באמת עשינו?
וואלה, אתה יכול לבוא ולומר - למה לי להגיד 'גזלנו'?! אני אף פעם לא גזלתי.
מכירים את השיר "כולנו רקמה אנושית אחת חיה"..?

אז זה באמת ככה. כל עמ"י הוא בעצם גוף אחד.
ראיתם פעם עוד עם בעולם שכ"כ אכפת לו מכל אחד מהעם?!
רק אצלנו זה קורה.
גם האדם הכי הכי צדיק שיש לא יכול לעשות את זה.
איך?!
כי יש מצוות שמיועדות רק לחלק מעמ"י -
יש מצוות רק לכהנים, מצוות רק לגברים וכו'.
אז איך בעצם אנחנו יכולים לקיים תרי"ג מצוות?! >>
כל אחד מאיתנו מקיים כל מצווה בשביל כל עמ"י. אנחנו לא עושים מצוות רק בשבילנו, אלא אנחנו דואגים לכל האחים שלנו, ומקיימים מצוות גם בשבילם.
וגם אנחנו, הדתיים, עושים את המצוות גם בשביל האחים שלנו שלצערנו לא מקיימים אותן.
אז בעצם כשכל אחד מעמ"י מתפלל, הוא לא מתפלל רק בשביל עצמו, הוא מתפלל בשביל כל העם כולו.
אני לא מתפללת רק על עצמי, אני מתפללת בשביל כל אחד ואחד מהעם, מהאחים שלי,
גם בשביל מי שלצערנו לא הולך להתפלל, וגם בשביל כל הדורות שהיו בעבר.
רק כשאנחנו באים מתוך כלל ישראל, רק כשאנחנו מחוברים לכל הגוף הזה שנקרא 'עם ישראל' -
אנחנו יכולים לבוא ולבקש מהקב"ה לסלוח לנו.
למה?
כי מי אני הקטנה שאבקש סליחה ממלך מלכי המלכים?!
אין לי בת'כלס שום זכות לבקש רחמים מה', כי וואלה, באמת חטאתי.
אבל אם אני באה מתוך כלל עם ישראל - אני מבקשת מה' סליחה בתור הבת שלו, בשביל כל הילדים שלו -
אז יש יותר תוקף לבקשת הסליחה הזו.
ועוד משהו >>
לכל אחד מאיתנו לבד יש קצת מצוות -
אבל לכל עמ"י ביחד, בכל הדורות, יש מלא מלא מצוות.
בזכות המצוות האלו, אנחנו יכולים לבוא ולבקש רחמים מאבאל'ה שבשמים,
לבקש מאבאל'ה שיזכה את כ-ו-ל-נ-ו במשפט, כי כולנו יחד עומדים לפניו.
ז'תומרת שביום כיפור אנחנו מבקשים מאבאל'ה שבשמים סליחה גם בשם אחים שלנו, שלא עושים את זה, וגם בשמנו.
אחים שלי,
שנזכה בעז"ה באמת להרגיש חלק מכלל ישראל, ולהרגיש את הזכות הגדולה שלנו בלהיות יהודים.
שתהיה בע"ה שבת שלום ומבורכת, מלאה קדושה, צומועיל וגמר חתימה טובה.
א-מ-ן.
