זוכרים את הדיון על בית של תורה?עדיאל

אז ההנה הגר"מ מאיר מאזוז אחד מגדולי וגאוני הדור בתשובה לאחד השואלים (_אגב חרדי גמור ראש ישיבת כסא רחמים)

 

שמעתי בשם מרן רה"י שליט"א שלדעתו ההנהגה הנכונה היא לא כמקובל אצל רוב בני התורה ללמוד במשך כל היום, אלא הנכון שמלבד קביעות עיתים לתורה יש להקדיש זמן (כמחצית היום) לעיסוק (רצוי תורני) לצורך פרנסה.
האם שמועה זו נכונה?
ואם כן, האם זו רק הוראת שעה למי שהוצרך לפשוט יד אבל בלאו הכי ראוי לעסוק בתורה כל היום?
 

השואל:
חיים עטיה
תשובה: נכונה. מי שאינו זקוק לבריות שילמד כל היום.


 

הרב המשיב:
מרן ראש הישיבה, הגאון רבי מאיר מאזוז שליט"א
כמה מהאברכים אינם זקוקים לבריות?אביוס
זה שאלה שאני מסופק בהעדיאל

מה ההגדרה של נזקק לבריות

נזקק להוריו זה נחשב נזקק לבריות?אביוס

בעיני כן.

 

אני לא הייתי מסכימה למציאות כזו שבה בעלי יושב ולומד והורינו מפרנסים אותנו.

אם שנינו עומדים על הרגליים לבד, והוא רוצה לשבת וללמוד תורה-אני הראשונה שאתמוך.

ברור שמלגה של הכולל זה להזקק לבריותעיצה

מאיפה הכסף מגיע?

מה להזקק לבריות זה רק לעבור עם כוס פלסטיק בבית כנסת?

 

לא כל דבר צריך להסתבך ב"הגדרה" שלו...

הנחות ארנונה, אולפנות, וישיבות זה נזקק לבריות?אחותו
לא תמיד זה קל ללמוד כל היום..נונה

לפעמים העבודה עוזרת ללימוד.

הצורך בשילוב לא נובע רק אם הוא נזקק או לא, לפעמים זה מה שעוש את הלימוד הכי טוב.

זה בכלל לא בטוח מה שאתה אומר..~א.ל

יש אנשים, שבהדרכת הרב שלהם, יכולים לשבת וללמוד כל היום

וכך הוא מורה להם. וזה לא מצד ההזדקקות לבריות או לא, זה מצד היכולות שלהם

אז לפי הגישה שלך- אין מציאות כזו

אגב~א.ל

כשהרב עובדיה יוסף התחתן הוא היה בחור ישיבה עני

אני לא יודעת אם הוא נתמך במשהו כזה או אחר, אבל מאמינה שכן

אם לפי הגישה שלך כל היתמכות במשהו חיצוני היא הזדקקות לבריות ולכן אין עניין לשבת וללמוד

אז הרב עובדיה יוסף לא היה יוצא אחד מפוסקי ההלכות הגדולים שיש היום

 

 

את בטוחה שהרב עובדיה לא עבד כלל?אביוס

בכלום?

ואשתו-לא עבדה??

 

הם נסמכו על תרומות?

מילא, המלגה של הישיבה, אבל לכמה היא כבר מספיקה? בקושי לשכ"ד, וזה אם את גרה בדירה של הישיבה...

 

אני מסכימה שיש כאלה שיכולים לצאת גדולי עולם, אבל לעניות דעתי הם אולי 20% מכלל אלו שיושבים ולומדים, והגזמתי..

לפי הגמרא, 1/1000 אם אני זוכר נכוןמשה
ומנגד-אביוס

את יכולה להביא את הרמבם כדוגמא לגדול תורה בכל קנה מידה אפשרי שעבד והפתרנס למחייתו ועוד התעקש שלא להתפרנס מהתורה!!!

אני חושבת שיש התפסות קצת לעניינים לא שייכים...~א.ל

וקצת כעס סביב הנושא, ואולי ללא סיבה. לא אמרתי שפרנסה זה לא טוב(אגב אף פעם לא אמרתי דבר כזה..).רק אמרתי שיש אנשים (לא כולם) שיש להם יכולת לשבת וללמוד וכך רבם מורה להם. ולכן אולי יוצא שהם נתמכים במלגה של הכולל, זה אומר שהם נתמכים בבריות ולכן עליהם להפסיק? לא

 

 

 

אף אחד לא כועס,אביוס

ואני לא חושבת שהעניינים האלו לא שייכים, כיוון שאי הזדקקות לבריות, בד"כ, מחייבת עבודה.

 

והבעיה היא לא עם אלו המועטים שיושבים ולומדים ובאמת גודלים בתורה,

הבעיה היא עם שאר 80% שזה לא מקומם. (וסליחה שאני חורצת דין)

 

ואגב 20% שזה כן מתאים להם זו באמת הגזמה, בעצם זה פחות, אבל נגיד...

 

התפקיד של הישיבות הוא לא להשאיר את החבר'ה כדי שיהיו אברכים, להיפך, הוא לחזק אותם בתורה ובמצוות כדי שכשיצאו לצבא/עבודה/מה שלא יהיה-יהיו חזקים בקיום המצוות ולא ייכנעו לפיתויים שבחוץ-שכבר נהיו פיתויים מבפנים.

 

מי החליט מה תפקיד הישיבותחן.

מי שם אותך להחליט מה תפקיד הישיבות על סמך רב אחד את כבר בונה תיאוריה שכולם חייבים ללכת על פיה למרות שאני יכול להביא לך הרבה רבנים ואף מקורות מתקופות קדומות ביהדות אחרונים ואף ראשונים שחולקים על גישה זו( אגב רוב הראשונים לא מסכימים עם הרמב"ם בנוגע למושג השתדלות כגון רבנו בחיי הרמב"ן ועוד)

רבם מורה להם, זה סיפור אחראחותו

הלוואי שכולם היו מורים אישית לתלמידים שאכן יכולים לגדול להיות מלמדי תורה ולא רק לומדי תורה (שזו כמובן רמה אחרת).  לא אמרתי שכולם צריכים לצאת הר' עובדיה , גם מי שיצא אחכ מורה או רמ וכד' ( סימן שלמד ע"מ ללמד) זה מצוין.

אני בכלל לא הבעתי דעה אם כן או לאעיצה

זה שרב אומר שזה מותר זה לא אומר שזה לא נקרא "להזדקק לבריות". 

אולי אצלך זה נתפס ככה... (ואולי בצדק)

הרב עובדיה זה הדוגמה הכי גרועה לענייןאיזה טוב ה'!!!!

את גדולתו בתורה הוא רכש כשעבד בחנות ספרים. כל ספר חדש שהיה מגיע היה קורא וזוכר באופן פנומינלי. אח"כ היה משנן בע"פ וכך למד.

וואו, סיפור יפהאחותו
וואו מאיפה אתה יודע את כל זה?!?!אביוס
סיפור ששמעתי מזמןאיזה טוב ה'!!!!

חיפשתי אסמכתא ברב גוגל ולא מצאתי. הדבר הכי קרוב שמצאתי זה - 

 

http://www.02net.co.il/Site/Templates/inPage.asp?catID=1&subID=19&docID=7615

 

ושם הגירסה היא שונה - הרב לא עבד בחנות אלא שאל את הספרים ליממה מכיוון שלא היה לו כסף לקנות אותם וביממה זו קרא את כל הספר וזכר אותו.

 

מצטער אם עיוותתי את הסיפור.

גם הסיפור הנוכחי טוב אביוס
בוא נדייקעמית-טליה

זה היה כשהוא היה לא נשוי

ואביו היה מצטער על כך שהוא רק לומד אז הוא היה עובד בספריה מפני כיבוד הורים.

 

ואין לו זיכרון פנומנלי יש לו זיכרון צילומי, בודדים בעולם.

 

אני לא יודעת אם אחרי שהתחתן הוא היה עובד אבל הסיפור שסיפרת זה היה בצעירותו.

(למדתי את זה השנה)

בואו לט נעליל על הרב שנזקק לבריותאנונימי (פותח)

זה לא ערך לא לעבודזו עבירהלכל דבר להנות מיגיע כפיך זה ערך

ה' אמר את זה

"יגיע כפיך כי תאכל אשריך וטוב לך(תהילים)

מוטב שיפשוט נבלה בשוק ולא יזדקק לבריות (גמרא)

ויש עוד הרבה

 

ולא אנו ממש לא נגד לימוד ההפך הגמור בעלי בחור ישיבה שרק למד הרבה שנים ומתוך התורה שלו והאחריות והבנה של מכלול עבודת ה' שלו יצא להביא לנו אוכל

אבל תפקיד הבעל לפרנס זהו חלק מהבריאות הנפשית של הבית חלק מהשפע שה' החליט שהכי תקין שהוא יביא , ולא אשתו שמופקדת על צופיה הליכות ביתה,

ולכן כשיש צורך אז התורה שלו לצאת לעבוד ולנסות לשלב כמה שיותר בין השניים כמובן מתוך עולם זוגי ומשפחתי עשיר

לא אמרנו שנזקק לבריותעמית-טליה

יכולה להיות אישה עובדת כמה שנים, יכול להיות שבהתחלה הסתפקו במועט

ובהמשך כרב השתכר יפה.

 

אבל גם לא להעליל על הרב שעבד בלי לדעת בדיוק.

ורבנים שכאלה אומרים לתלמידים שלהם שהמסירות נפש על התורה

לעיתים גם כוללת חיים ללא מותרות.

אני מאמינה שהרב עובדיה חי ככה.

וגם החפץ חיים שיצא לעבוד, היה יוצא לעבוד אך ורק כדי להביא אוכל לביתו שום דבר מעבר.

כשרצה המלך לשכור את שירותיו הוא לא הסכים כי הוא היה עובד רק בשביל המעט שהיה צריך.

היום אנשים לא יוצאים לעבוד ככה, אנשים מעדיפים לעבוד 12 שעות וללמוד שעתיים.

וזה בסדר גמור, שוב

אנחנו לא בעד שכל החבר'ה שלנו תיהיה תלמידי חכמים אלא ההפך שיבנה כאן דור של אנשים עובדים עם יראת שמיים, אבל המעט שגם נשאר הרבה שנים וגם מוסר את נפשו על התורה

צריך לקבל עידוד ועזרה.

גם אם זה מבחינה כספית.כגון תרומות לישיבות וכדומה.

מלגה זה ממש לא נזקק לבריות, כמו שאדם עובד ומקבל שכר ואף גבוה על עבודתו ועמלו

כך גם לומד תורה צריך לקבל שכר על התמדתו ועמלו!

ומצב המלגות עלוב למדי.

 

שבט יששכר כולו היה יושב ולומד תורה והשבט שלידו (נדמה לי דן..לא זוכרת) היה מפרנסו.

זבולון...אחותו
רק אני מזדעזע מעצם הרעיון של חוסר עבודה?משה

עבודה לכשעצמה, שזהו ערך שניתן לראות אותו בהרבה מאוד ממקורותינו.

עד רמה של אישה שיש לה משרתת ו(אני לא באמת זוכר, אבל למדתי את זה לפני 8 שנים בערך)מחוייבת להלכה לעשות עבודות מסויימות לבעלה?

 

 

והרעיון הזה של עניות, של הסתפקות במועט וכו', ועל השלכותיו המזיקות ברמה הלאומית (חיים מקיצבאות), ועל זה שצריך הרבה מאוד כסף כדי להרים כל מיני דברים לאומיים שאנחנו זקוקים להם כאוויר לנשימה.

 

בחברה החרדית שם המציאו את השיטה הזו, תוכלו לראות קריסה כלכלית עקבית לאחר שדור הסבים (שעבדו, ובכסף מגרמניה מימנו את הבן/החתן האברך בד"כ) הלכו לעולמם ורכושם אזל זה מכבר.

 

וזה כבר מעבר לסכנה הרבה של תלות בגורמים חיצוניים, חלקם עויינים, רק בשביל קצת כסף (וניתן לראות למשל את שתיקת ראשי ישיבות ההסדר בסוגיית סרוב הפקודה, כשפרנסתם תלויה בגורמי הצבא המממנים את הישיבה שלהם).

אבל רגע... בדיון הזה לא היינו כבר?אחותו
על סמך רב אחדחן.

על סמך רב אחד מחקתם עשרות רבנים שסוברים אחרת ממנו וחוץ מזה השרשור פה נובע בחלקו הגדול מחוסר הבנה בערך של תורה ולימודה ומי שרוצה להבין יותר ערך של תורה יכול לעיין בנתיב התורה למהר"ל ובשמירת הלשון לחפץ חיים בפרקים על התורה ובאורות בהתורה ועוד.

נ.ב נראה לי שכדאי להפסיק לחפש רבנים שאומרים דבר אחד ולעשות מהם כותרות ולהתעלם משאר דבריהם.

בס"ד,תגובה לכל הדיון הזהאנונימי (פותח)

קודם כל יש לענ"ד זה קצת לא הוגן להביא דעה של צד אחד(הרב מזוז שליט"א) ומיד מי שעושה אחרת הוא במגננה. אם זה דיון אז הראוי הוא להגיד שישנם גם רבנים רבים וגדולים אחרים שפוסקים אחרת.

 

לגופו של עניין - יש להבדיל בין מקרים שונים.

 

בין אדם שלומד כאברך כל חייו(דבר הנפוץ בעיקר בציבור החרדי), לבין אדם הלומד כמה שנים על מנת לבנות את אישיותו התורנית ואת ביתו כבית של עבודת ה'.ואגב בד"כ אם האשה עובדת אזי שהם יכולים להחזיק ככה כמה שנים, וכאשר מרגיש האדם שבנה את עצמו ברמה מספקת, אזי הוא יצא לעבוד למחייתו וכמובן שיקבע עיתים לתורה.

 

כמו"כ עלי לציין שלצערנו אנחנו אכן רואים מיקרים של אנשים שבחרו רק במסלול הרגיל,בסופו התחתנו ומיד יצאו לעבודה שמהר מאוד הם לא נראו כמו אנשים שלמדו בישיבה, ורבים מאוד מהם מחפפים בהלכות רבות מאוד. לעומת אנשים שבחרו ללמוד עוד שנה שנתיים או שלוש בתחיל נישואיהם בכולל\ישיבה גבוהה, שבד"כ חייהם נראים אחרת לגמרי מבחינת היחס לתורה ומצוות.

אני מדגיש - לא כל המקרים הם כאלה, אבל מבחינת אחוזים צריך להיות עיוור כדי לא לראות את זה.

 

ויהי"ר שיטו כל עמ"י כולו שכם אחד לעובדו, איש איש בדרכיו וכולם לרצונו ברוך הוא.

ל-הקבוקאביוס

זה נכון ונפלא ועדיין, לא שווה מי שלומד שנתיים-שלוש כדי לךבנות את אישיותו וביתו לעבודת ה' לזה שיושב ולומד 10-12 שנה... (והוא לא הולך להיות רב גדול...)

 

חוצמזה, אני חושבת שהדיון במקורו הוא אחר-האם בית של תורה מחייב שבעלי יהיה אברך?  האם אפשר לומר שזה בית של תורה יותר מההוא כי הבעל אברך?

זה הדיון, אם אינני טועה (וייתכן שאני טועה)

 

וזה מזכיר לי מישהו דיבר איתי והתלבט לגבי הצבא או ישיבה (הוא היה עמוק בצבא ומועיל מאוד!!!) וציטט אמירה כגון "יש מי שלומד תורה ויש מי שעושה תורה"

 

אז ברור שכדי לעשות צריך ללמוד, אך יש הרבה מאיתנו שהם אנשי מעשה ולא אנשי לימוד, הם לומדים כמה שנים ויוצאים לעשייה, רובם היו בהסדר או בכל ישיבה אחרת 5 שנים לפחות!! 

 

בית של תורה הוא זה שהקב"ה עומד לנגד עיני הדרים בו והם מוסרים את נפשם יום יום כדי לקיים את ציווייו (וזה מתחיל בדברים הכי קטנים-קושי לקום לתפילה בבוקר, שמירת טהרת המשפחה, כשרות, צניעות, שמירת העיניים, בניית בית לשכינה דרך בניית הזוגיות...)

 

ולאו דווקא בית שהאיש לומד בישיבה מהבוקר עד הערב, לפעמים דווקא הבית שבו האיש חוזר הביתה בערב ונוכח עם אשתו והילדים או לחלופין עובד כדי לממש את כוחות הנפש שלו וכדי לעזור לאשתו שלא תעמיס על עצמה בהריון קשה או כל מיני כאלה-הוא בית שהילדים קולטים בו תורה יותר מבית בו האברך לומד תורה והאשה קורעת את עצמה בפרנסה ובעבודות הבית.

 

* "אבל הוא מביא מלגה מהכולל" - המלגה הזו מספיקה בקושי לשכ"ד

* "אבל הוא בא לעזור לה בערב" - נכון, לא כולם, כמו שלא כולם עושים... (לא משנה מה, תמיד ישכאלה וכאלה)

 

בקיצור מה שאני רוצה לומר בכל זה- הקב"ה בוחן כליות ולב, ואל לנו להכנס למקום הזה של מי יותר ומי פחות...

 

^^^וואו, תודה אביוס, איזה הסבר נפלאאחותו
בס"ד,תגובתיאנונימי (פותח)

קודם כל אפתח במשפט האחרון שלך שהוא ללא ספק נכון "בקיצור מה שאני רוצה לומר בכל זה- הקב"ה בוחן כליות ולב, ואל לנו להכנס למקום הזה של מי יותר ומי פחות..."

 

לגבי הדיון הקודם שהיה - אין לי מושג מה הוא היה כיוון שאני חדש.כרגע אני מדבר על כאן.

 

בכ"מ, כשבגמרא הסתפקו מה גדול יותר - הלימוד או המעשה, קבעה הגמרא שהלימוד גדול יותר, אבל מכיוון שהוא מביא לידי מעשה. ובעלי התוספות אומרים(במסכת בבא קמא) בתוך דבריהם "שאם לא שלמד היאך קיים?" כלומר המטרה הסופית ללא ספק היא המעשה אבל המעשה הנכון והשלם לא יכול לבוא בלי לימוד קודם.(עד כדי כך שחז"ל פסקו שהלימוד הוא הגדול יותר - שגם יש לו ערך עצמי וגם מביא אל המעשה).

 

לכן, לענ"ד על מנת להגיע לבית של תורה, שגם לגבי ההגדרה שלו אני חותם על כל מילה שכתבת, אין ספק שחובה ללמוד תורה קודם, ולו מהסיבה הכי פשוטה שבלי לדעת הלכה א"א לקיים אותה, ומלבד זה גם לימוד האמונה והמוסר שמקדמים את האדם מוסרית(במוסר האמיתי של התורה), ולימודים שונים המביאים את האדם לקבע בליבו ובמוחו את האהבה והיראה, את עבודת ה'.

 

למעשה - אני חושב שנקודת המחלוקת בינינו( אם ישנה) היא אולי בנוגע לכמות הזמן שנדרשת לזה. אני בהחלט לא חושב שצריך 10 שנים ויותר בישיבה, אבל גם ברור לי מהיכרות עם אנשים סביבי, ממה שעיני רואות, שמסלול ההסדר הרגיל של 5 שנים אינו מספיק.ואם זה נשמע הזוי אסביר למה זה הרבה פחות - א.שנה וחצי נמצאים בצבא. ב.יש שתי תקופות התאקלמות שהם פחות אפקטיביות - תחילת שיעור א', והחזרה מהצבא. כך שמה שנשאר הוא לא כ"כ הרבה, והמציאות בשטח די מוכיחה את זה. לכן אני חושב שראוי ונכון למי שמעוניין(...) בבית של תורה - לפי איך שהגדרנו אותו) ללמוד עוד שנה או שנתיים, אולי אפילו שלוש, כדי לבסס את אישיותו התורנית,ולהקים את הבית מתוך עוצמה של תורה שטרייה בתוכו שתשפיע על תחילת הבית ומשם גם על ההמשך.

 

(בכ"מ, הערת אגב  - בשנים אלו, ובכלל בישיבה אני ממליץ [עפ"י דרכם של רבותיי] ללמוד הרבה הלכה, וודאי כל מה שנתקלים בו בד"כ בחיים, בסופו של דבר כשתתיתקל בשאלה הלכתית בחיים אם למדת מסכת ברכות רוב הסיכויים שהיא פחות תועיל לך מאשר לימוד קיצור שולחן ערוך).

 

שנזכה כולנו לעובדו בלבב שלם בעזרתו יתברך.

חשבתם פעם על זה+mp8

שלא כולם הם בדרגת התנאים- שייכלו לגדול בתורה בד בבד עם עיסוק בעבודת כפיים???

המציאות מוכיחה שאנשים העובדים לפרנסתם- לא צומחים מזה לגדלות בתורה, אם הם קובעים עיתים- זה דבר נפלא, אך בזה זה מתחיל ובזה זה נגמר.

 

ואני לא מדברת על קיום מצוות ויראת שמים שזה משהו אחר, חשוב לא פחות.

אבל- ידיעות נרחבות בתורה, בהלכה, במדרש וכו'- נקנות מהרבה שנות לימוד של תורה!!!!

(כמו כל תחום דעת אחר....)

פשוט, שאלו על בית של תורהאחותו

וזה דבר שונה מבית של תלמיד חכם.

זנ לא אותו דבר.

כל בית צריך לשאוף להיות בית של תורה.

לא כל בית צריך להיות או יכול להיות בית של תלמיד חכם

( כפי שכל בית צריך להיות בית יהודי מתורבת ולא כל אחד יכול להיות דוקטור למשהו...)

שזה מדהים ויפהאנונימי (פותח)
כתבתי את זה לישוחרר פולארד ששאל/ה: מה תגידו על זה?אנונימי (פותח)
אותו הרב הסביר את עצמו שעדיאלאחרונה

"אם המלגה מספיקה לו, שילמד כל היום".
 

אבל אם הוא צריך לבריות שיצא לעבוד

בבקשה תקראוLibi9999

לפני כמה שנים הייתי במקום של ייאוש.

התחתנתי צעירה ותמימה  עם אדם שפגע בי ורמס אותי יום־יום, מהרגע שנכנסנו לנישואים.

אחרי שנים של פחד והשפלה, הגיע רגע אחד מכריע – תקרית שבה הוא הרים עליי יד.

באותו יום קיבלתי החלטה: אני הולכת, ולא חוזרת.

ועשיתי את זה.

עזבתי עם הילדים שלי ויצאתי לדרך חדשה.

המשפחה תמכה בי, החברות והחברים עטפו אותי, וכולם היו גאים בי – אפילו בני משפחה שלו.

והכי חשוב: אני גאה בעצמי.

עברתי מהחושך אל האור.

הצלתי את עצמי – בזמן.

והצלתי את הילדים שלי.

היום אני במקום אחר לגמרי.

יש לי עסק פרטי, יש לי רישיון, ובעזרת השם יהיה לי גם בית משלי.

ועדיין, כמו לכל מי שעבר טראומה, יש תקופות של נפילות באנרגיה.

אולי זיכרונות, אולי פצעים שהודחקו.

לא מזמן, כשמצאתי את עצמי שוב במצב ירוד, עלו בי תמונות מהעבר:

איך אחרי מכות או יריקות לפנים הוא היה יוצא מהבית,

ואני נשארת לבד בחדר, בוכה,

עם הילדים הקטנים סביבי.

בלי למי לספר, בלי כתף להישען עליה.

ואז נזכרתי איך הייתי מגיעה לכאן, כותבת שרשור,

ואנשים זרים – טובים – היו מגיבים, מחזקים, מרימים אותי מהרצפה.

כי אז באמת לא היה לי עם מי לשתף.

כשקיבלתי את ההחלטה להתגרש, אנשים לא האמינו שאעשה את זה.

זה היה צעד אמיץ, כמעט בלתי נתפס.

והיום אני רוצה לומר תודה.

עברו כמה שנים, אבל תודה על האנושיות, על הטוב, על היד המושטת.

רק לומר: בסוף יש סוף טוב, גם אם הדרך קשה וכואבת.

יש אור גדול בדרך.

תהיי חזקה.

תאמיני בעצמך 

ווווווואאאו, איזו מלכה!!!!!!דיאט ספרייט

לא זוכרת אותך ובטח לא הייתי אז כאן בכלל.

אבל מה שכתבת ומה שעשית- וואו!

אישה מלכה!

תודה שנתת פה השראה לאומץ!

הלוואי שתצליחי בכל מכל כל!

זה נראה שהסיפור הזה מופיע כאן לראשונהשלג דאשתקד

כך שאף אחד לא היה כאן כדי לחזק...

(סליחה שאני מעלה את זה בזהירות, אבל יש סיכוי שאנחנו מתרגשים מיצירה לא מאוד משובחת של ai)

זה נראה אמיןמישהי נשואה
אבל אולי אני לא מומחית לבינה מלאכותית 
מקף עליון, מקף ארוך?יוני.ו.
וואלה מעורר חשד ..מישהי נשואה
עכשיו אני קוראת את זה אחרת
רק הראשוני והמובהקיוני.ו.

התוכן עצמו גם מעלה כמה חשדות. 

בבקשה, תבוא הכותבת ותבדה אותנו.

אלא אם כן היא סופרת במקצועהמישהי נשואה

אבל כן

קראתי שוב

ואכן יש מצב שזה בינה מלאכותית.


והסיכום: תהיי חזקה

תאמיני בעצמך.


קצת לא קשור לכל הטקסט הקודם.


אם המטרה היתה לחזק מישהי

אז למה רק בסוף?


כל הפוסט מדבר על להגיד תודה

ואז בסוף

תהיי חזקה

תאמיני בעצמך

אז למי דיברו ופנו בפוסט הזה?

לאלה שעזרו?

או למי שרוצה לעשות צעד?

את מעליבה את הסופרים במקצועםיוני.ו.
עבר עריכה על ידי יוני.ו. בתאריך ד' בטבת תשפ"ו 21:32

 

(ולעניין: שוב, אולי מבוסס על סיפור אמיתי, ונעזר בבינה מלאכותית, 

וכן כמו שאמר שם, דרושה זהירות. אבל גם מצידנו כסתם אנשים בעולם המשוגע הזה דרושה זהירות. ואצ"ל בפורום אנונימי וכו'.

תבוא הכותבת עם תגובתה והערותיה.)

וואלה עכשיו שמה לב לזהסטודנטית אלופה
ואני דווקא כן טובה ב-ai בדרך כלל.
את כנראה טובה לא רק ב-aiיוני.ו.

אלא בן אדם אמפתי באופן כללי, לכן זה מיד נגע בך.

אבל בתוכן הדברים יש סתירות 180 בין הרישא והסיפא.

האמת שלא הבנתי מ זה מקף עליון מקף ארוךדיאט ספרייט

מה זה?

ובכלל למה שאנשים ימציאו סיפור?

מה יצא להם מזה? 

סימנים מסגירים של a.iבחור עצוב
סימני פיסוק שבד"כ לא משתמשים בהם בכתיבה רגילה וa.i כן.


כמובן שיכול להיות שמדובר גם במישהי אמיתית שנתנה לai לשפץ לה את הכתיבה. 

תודה על ההתייחסותדיאט ספרייטאחרונה
אכן שאלה טובה: למה שימציאו סיפור?שלג דאשתקד
יש לי מחשבה כלשהי, אבל הייתי דמח קודם לשמוע רעיונות של אחרים
מחילה, היו כאן לאורך השנים כמה וכמה נשים מוכותהסטורי
שאנחנו בפורום עודדנו ללכת לטיפול, ולהצליח לעזוב את הבעל המכה.


אין לי מושג על הסיפור הספציפי, אבל הדיון הזה שאתם מנהלים כאן, עלול להחליש את הקוראת הסמויה שעכשיו מנסה לאזור כחות ולקום ולצאת.

מסכימה. בין אם מדובר במשתמשת אמיתיתדיאט ספרייט

ובין אם לא.

הכי חשוב שמי שקוראת תדע שנוכל להוות עבורה כאן מרחב ביטחון אישי ונשמח לתת לה כוחות. 

וואו איזו מדהימה ואמיצה את!!!סטודנטית אלופה

מאחלת לך רק טוב!!🫂❤️

וואו, בהצלחה רבההסטורי
עזרת הפורום שוב בעניין רכב 7 מקומותlizi

מישהו מכיר מניסיון ויודע להמליץ בין טיוטה היילנדר לבנם קיה סורנטו

שניהם חצי היברידיים, 7 מקומות

לשימוש עירוני


תודה 🙏 

אשכרה עברו 5 שנים מאז? לא יאומן. עברנו מגפה עולמיתדי שרוט

ומלחמת קיום מאז. יש צורך בעוד אחד כזה? פעם הייתי מצחיק.


 

יאללה בואו נצחק קצת על עצמנו. מקווה שאצליח להעלות חיוך - נשואים טריים

 

עוד אחד דחוף ממשלאחדשה
אמאל'ה הזמן טסססספשוט אני..

וכן, פעם היית מאוד מצחיק 😝

אבל גם היום ❤️

וואו אני ממש זוכרת את השרשור הזהנגמרו לי השמות
כמה צחקתי, זה באמת ענק! 😂
וואו זה לבכות 🤣🤣אונמר
איך עושים כזה? אם אני רוצה לעשות עליו מילים אחרות.מישהי נשואה
??
גם אני אשמח לדעת אחרי שאת מגלהלחוח
יש כל מיני תוכנות של כתוביותאפרסקהאחרונה
אחריות הורית לוקה בחסרלביטה

מה אפשר לעשות כשהאחריות ההורית של ההורה השני לוקה בחסר?

אסביר,

הוא איש טוב ואבא טוב.

לא משנה המצב בינינו, הוא לא רלוונטי.

מתייחסת רק להתנהגות שלו כהורה.


כשהילדים בבית איתו, יש כאוס.

הוא לא מחזיק. לא מקפיד על דברים שצריכים להיות בשגרה.

הכל מרגיש כמו אווירת עלא באב עלא.

חוזרת למגבות על הספה, בגדים מלוכלכים על הרצפה שני ס"מ מהסל, וילדים חצופים ומשתוללים שצריך פלוגה כדי להרגיע אותם.  


כשהילדים איתי, יש רוגע והרמוניה.

מקפידה איתם על חוקים, סדר, זמנים.

הכל ברוגע ושלווה. אין חיכוכים. כל אחד תופס את הפינה שלו ויש אווירה של קסם בבית.

עד שהוא נכנס הביתה.

הילדים פשוט מריחים את הפשרנות שלו לדעתי.

על הכל הוא מוותר.

מעניש, ומוותר. מאיים. לא מקיים שיח.

עכשיו, כמובן שאני לא מושלמת. אבל מפה ועד הורה שהילדים איתו בכאוס מוחלט יש פער רציני.


פרקטית, להיות הורה 24/7 מבחינתי לא אופציונלי.

אני גם ככה איתם המון שעות לבד. באהבה ושמחה.

ויש לי כמובן דברים שאני מחויבת אליהם מול עצמי.

מעבר לעובדה שאם אתמסר ככה, בוודאות אשחק עד היסוד.


ניסיתי לומר לו, לרמוז, לבקש על דברים ספציפיים.

עדיין הכל נותר על כנו.

מה כן אפשר לעשות? 

מבינה אבלמקלדתי פתח

מה שמתואר לא מבטא חוסר אחריות הורית. לא נשמע שמדובר במשהו מסכן את הילד או חוסר דרגה למשהו בסיסי. בגדים על הרצפה ומגבות מפוזרות? זה אומר שקילח אותם/דאג שיתקלחו?

זה מעצבן בטירוף, אני יודעת וגם אצלינו ככה. אבל לא מעיד על כלום.

לגבי גבולות, גם כאן זה נתון לדיון, אבל לא נשמע משהו אקוטי או חריג. 

יש משהו שמפריע לי ואשמח לשתףאנונימית:)

בעלי ואני ב"ה בזוגיות מהממת ואוהבת באמת.

היום קרה משהו שמפריע לי ואני מתלבטת אם אני מגזימה או שזה באמת מציק. בעלי סטודנט והלך ללמוד למבחן שלו עם מישהי מהלימודים, כדי שתשלים לו חומר שהפסיד במהלך החודשים האחרונים במילואים. זה עורר בי פתאום רגשות של קנאות מה הוא יישב עם בחורה לבד והיא תסביר לו? מה ואם הם יצחקו פתאום וכו... אני קנאית בהגזמה או שמה?

חחחח תודה

אם הם יהיו כמה שעות ביחדפשוט אני..

אז מן הסתם הם יצחקו, ידברו, יקשקשו... 

 

אם הוא לא לומד הוראה והוא לא מתכוון לעבוד בישיבה,

אז זה לא כל-כך שונה מאינספור פגישות שיהיו לו גם בעבודה.

 

(אני יודע שלא עניתי לשאלה שלך, רק הרחבתי אותה...)

טעיתי. הבנתי לא נכוןיעל מהדרום
אם זה מפריע לך-אז זה מפריע לך!*אשתו של בעלי*

אין נכון או לא נכון.

לאחת זה יפריע-וזה בסדר.

ולאחרת זה לא יפריע-וגם זה בסדר.

אבל אם זה מפריע לך,פשוט תגידי לו.

תשתפי אותו בתחושות שלך.

מסכימה...לומדת כעת
רק לא כדאי לעשות מזה עניין גדול מדישלג דאשתקד
כי זה בעצמו יכניס רעיונות, בפרט אם אתם באמת נשואים טריים.. 
אפשר להבין אותך. תחושות של זוג טרי טריאלישבע999

אצלה בבית או במקום ציבורי, כמו בספריה?


זה  טבעי שדברים כאלה מעוררים מחשבות ורגשות, במיוחד כשאתם זוג טרי והקשר עוד בבנייה והתגבשות. זה ממש לא משהו לחוש עליו אשמה או לחשוב שאת "מגזימה".


אבל כיוון שההקשר הוא נטו לימודים ולא בילוי חברתי נניח של קולגות מהעבודה ,  לצורך השלמת חומר חיוני שהוא הפסיד עקב המילואים – זוהי מטרה פרקטית, ברורה ומקצועית. זה לא "בילוי" או "יציאה".


אם הם אכן ישבו בספריה - זו התנהלות שגרתית ונורמלית של חבורות סטודנטים.  

אם בפעם הזו נפגשו בבית שלה, לגיטימי לבקש שלהבא ישבו במקום ציבורי  

כל הטעויות הלא פרקטיות התחילו ממטרה פרקטיתשוקו.
פרקטית מי שרוצה לשמור על עצמו על ביתו ועל הזוגיות יתרחק מאוד מאוד


גרוע והתחושה שלך נכונהזיויק
לדעתי זה שונה מעבודה מקצועית
אתה משתמש במילים קשותשלג דאשתקד

יש הרבה חברויות בלימודים ובעבודה שלא מתפתחות למקומות שהפנטזיות של כבודו הולכיהם אליהם.

זה לא הופך את זה לטוב או לרע, אלא בעיקר שצריך לדעת לשים דברים בפרופורציות ולהבא להציב גבולות (נניח, שבפעם הבאה ייפגשו אצלכם בבית, או שייפגש עם אחר/ת).

מחשבה פסימית מיידית או תגובה קיצונית יכולים להזיק מאוד, בין אם החשש מוצדק ובין אם לא.

זה באמת מורכבהסטורי

השאלה אם יש לו ברירה.

לי לא היה מפריע, אם מפריע לך תגידי לו בצורהאור123456
מכובדת ואני מקווה שהוא יכבד 
קשה לתת גבולות ברוריםהעני ממעש

אבל כמה נקודות ציון

א האם יש איסור ייחוד. אם כן אז זה פשוט אסור .

ב האם חד פעמי/ פעמים בודדות/ סדרה של שיעורים

ג האם יש רעשי רקע שיגבירו צניעות או שיגבירו קלות דעת

ד מה הסגנון של הסטודנטית המדוברת


הצלחה רבה 

אני ממש מבינה למה זה מפריעיעל מהדרום

לק"י


לא קשור לאם סומכים על בן הזוג או לא.


ובעיני, אם לך זה מפריע, הכי לגיטימי שתבקשי ממנו ללמוד עם גבר.

אולי לא הייתי באה בדרישה, אלא מבקשת ומקווה שייענה לי.

בעיניי אם הכרחימאמינה-בטוב

עדיף ללמוד בזום ביחד ולא פיזית ועוד יותר עדיף ללמוד עם גבר..

זה די פשוט ובסיסי

אפשרתהילה 3>

שיפריע לך

כדאי לשתף בזה❤️

אפשר להזמין ללמוד אצלכם אם אין אופציה טובה יותר עם מי להשלים..  או שילמדו בזום.

החשש מובןנפשי תערוג

יחד עם זאת, ראוי לסמוך עליו

ואם ממש קשה (לאו דווקא קשה לסמוך אלא קשה הסיטואציה)

אפשר להזמין אותה ללמוד אצלכם

 

 

אני לא אוהב להגיב לדברים כאלו מהסיבההמצפה לישועה

שצריל זהירות גדולה ב"לתת עצות" שחלילה לא יפגע בצורה כלשהי בשלום והאהבה בין איש לאישתו.

אז כל המטרה היא רק לתיקון ולכוונה טובה.

גמו שכתבו זה חייב להיות ברור שהגבולות ההלכתיים חייבים להישאר אחרת אין לזה שום היצר בלי קשר לנישואין בכלל.

והדבר השני והקריטי זו לא הנהגה טובה אני מאמין שהוא עושה את זה בתום לב וגם אותה סטודנטית שעוזרת לו.

אבל זה לא מומלץ כלל וכלל גם כשאין  שום ייחוד ומבחינת הלכתית יבשה הכל נעשה לפי ההלכה.

מהסיבה שזה יוצר קירבה בטח אם משובר במשהו של כמה פעמים.אי אפשר להיות לא אנושיים אי אפשר לשבת עם אדם ולא קצת לצחוק איתו להביע נחמדות וזה לא דבר רע אבל בהקשר הזה זה עלול חלילה להגיע למקומות שליילים ואיני מדבר מדמיונות אלא מסיםורים ששמעתי ומתלמידי חכמים מאוד מתונים ומחוברים לחיים שגם הם אומרים את הדברים הללו.


זה מעבר להרגשה האישית זו הנהגה לא נכונה...

העולם היום הפך להיות מכיל וכל דבר כמו מה שכתבתי נשמע שמפגש בים איש לאישה הוא מלא ביצרים ותאוות.

אבל זו בכלל לא הכוונה שלי.

אנחנו בני אדם בריאים עם רגשות וכל פגישה מסוג כזו היא סוג של חוויה וחוויה היא דבר מקרב.

וזה לא משנה עבודה לימודעם וכד' צריל שיהיו גבולות ברורים

בסגנון הדיבור והתוכן.גם במקום של עבודה זה לא דבר נכון שאיש או אישה ידברו על אה ועל דא או יצחקו אחד עם השני...

זו האמת וזו דרכה של תורה

ברור לי שהרבה מאיתנו לא עושים את זה ממקום רע פשוט העולם הפך להיות מכיל כביכול ונותן לגיטמציה לערבוב הזה.

*אני ממש לא חושב שצריך שלא יהיה שום מפגש בין נשים לגברים.

אבל אני כן מתנגד שבתוך המפגשים האלו יכנסו ערכים,אמונות,תחביבים, חווית וכד' בין גברים לנשים(אא"כ המטרה שלהם להכיר ולהתחתן).

ודרך אגב אני בטוח שהוא ממש צדיק וטוב וממש אוהב את אשתו ובכלל לא חושב על הנ"ל.

אבל כמו שכתבתי זה לא דבר טוב ונכון.


הדרך הכי טובה לדעת אם זה תקיןמישהי נשואה

לשאול אותו

אם הפוך הוא היה מסכים שתשבי עם סטודנט

חזק שלךזיויק
לא הייתי עושה את זהשלג דאשתקד

זה בהחלט יצירתי, אבל אם מדובר בזוג צעיר, עדיף כמה שפחות להתבחבש בזה. כל העיסוק בזה רק מעלה רעיונות ויוצר טינות., ולצערי מדברים שאני מכיר, אנשים (בעיקר נשים!!!) מצטלקים מזה מאוד קשה, ונישואים מאוד יפים יכולים להיהרס על ידי שיחות על "אהה נהנית לגבר איתה", "מה יש לה שאין לי", "וואלה בטח בדקה וחצי שיש לך בערב אתה בטח מגשים איתה פנטזיות". זה פשוט חבל ומסוכן (גם אם זה לא גורם ח"ו לגירושין, זה גורם לפירוד בלב וטינות וכאב).

שפשוט תגיד לו שלהבא אם רוצים אז או עם גבר או בבית שלהם כשהיא נמצאת.

אמנם להתבחבש בזהמישהי נשואה

יכול ליצור יותר מידי התעסקות בעניין

אם זה באמת לא עניין גדול

אז שלא ייפגש עם הסטודנטית.

זה יכולה להיות שיחה קצרה

שאשתו פשוט תגיד לו

תשמע זה מפריע לי....

אני ממש אשמח אם תמצא סטודנט ללמוד איתו במקומה.

אם זה מקובל על בעלה אז הכל סבבה



שוב כל אחד והסטנדרטים שלו

אני מכירה מישהו שכן למד עם סטודנטיות כי לא היתה ברירה בפקולטה הספציפית שבה הוא למד

אולי לא היו מספיק סטודנטים...

הוא אשר אמרתישלג דאשתקד

פשוט להגעד לא, או לתת גבולות כלשהם שמקובלים עליה.

אבל חהתחיל לדון איתו איך הוא היה מרגיש ומה דעתו אם וכאשר ולמה ושמה, זה מתכון למשבר בזוגיות.

כן מה שאני הצעתי מכיל התנצחותמישהי נשואה
קודם כל זה מאד טבעי שככה תרגישיאליפ
למרות שסביר שכלום לא קרה וגם לא יקרה אני בהחלט מבין למה את חוששת. אני חושב שנכון שתבקשי שלכתחילה ימצא סטודנט זכר או לכל הפחות יצרף עוד סטודנט ללימוד משותף.
זה תלויוהנה חלום

יכול להיות שאני שטחי ופרימיטיבי אבל אגיד לך בכנות:

אם היא בחורה יפה - יש לך על מה להיות מוטרד.

אם היא מכוערת, אין מה לדאוג.

לא נכון, ממש לא נכוןהסטורי
אדם ששומר על עצמו, ישמור בכל מקרה וישיבה משותפת סביב עניין משותף לאורך שעות, עלולה ליצור קירוב דעת. זה טבע העולם.
יופי זה גם עניין של טעם אישייעל מהדרוםאחרונה

לק"י


ואני גם לא מסכימה איתך.

ערב נשים - המלצותתתטליולה

מחפשת המלצה לסדנה לערב נשים בקהילה❤️

לא סדנה יקרה! לא קשירת מטפחות.


תודה!!

אני אוהבת סדנאות יצירה קלותיעל מהדרום
לק"י


מניחה שיש במגוון מחירים, ואולי אפשר להכין ערכות ולהכין בלי הדרכה.


הכיף מבחינתי בזה שאפשר לפטפט תוך כדי.

מה זה יקרה?לאחדשה

כמה אתן מוכנות להשקיע פר משתתפת?
ואם לא דחוף לכן מפעילה מבחוץ אפשר סדנת DIY פשוטה יש מלא אופציות

איזה איזור בארץ?סוף טוב

עיצוב שוקולד לפרלינים

ציור בקפה


יש לי המלצות..

ערכות של צביעהמקלדתי פתחאחרונה

תלוי מי הקבוצה, כל אחת לוקחת הביתה או משהו שיוצר קולז

לרב זה על קנווס, עם מדבקה צובעים ומסירחם את המדבקה אז יוצא לכולן יפה ..

אפשר להזמין דברים ספציפיים.


מחפשת רעיון למשהו כיף בחצי האחרון של חנוכהמתייעצת גירושין

בא לי לטוס או לעשות משהו ממש כיף אבל אין לי כרגע ויזה

יש מקום שאפשר לטוס אליו, בלי?

מה עוד אפשר לעשות גם לבד וגם זוגי בחנוכה?

יש לי רצף כייפי של ימים שאני יכולה לעשות בהם מה בא לי 👸

כל רעיון יתקבל בברכה, אני כבר אשקול.

למדינות באירופה, אין צורך בויזה. וממש קל עם כשרותאלישבע999

במדינות הגדולות

וגם קרוב מבחינת משך הטיסה.

יש גם את דובאי - לא הייתי שם עדיין ולא יודעת להמליץ 🙃

גם שם יש שפע של מסעדות כשרות

(חפשי בגוגל "מטיילים בכיפה"  אתר מעולה לתכנון נופש לדתיים) 

אילת;)ברגוע
אם את אוהבת את הקטעמשה

לכי לאיזו גבעה  או מקום דומה. מעניין אותך?

התכוונת שאין לך דרכון?פשוט אני..

אם אין לך דרכון, אז את יכולה לטוס מקסימום לאילת

או לעשות דרכון זמני בנתב"ג, אבל הוא עולה המון ובתוקף רק לחצי שנה.

 

אם יש לך דרכון, אז אפשר לטוס להמון מדינות גם בלי ויזה:

למדינות האיחוד האירופי ושנגן - פשוט עולים על טיסה עם דרכון ישראלי.

כנ"ל לאיחוד האמירויות.

לבריטניה וארצות הברית - צריך להוציא אישור ESTA מהאינטרנט, תהליך של כמה דקות ועוד יום-יומיים לקבלת תשובה. עדיף לעשות אותו ולקבל תשובה חיובית *לפני* רכישת הכרטיסים כדי למנוע עוגמת נפש.

וואו תודה היה כיף נורא, נהנינו מאדדמתייעצת גירושין
תשתפי אותנו מה עשית והיה כזה כייף?אלישבע999אחרונה
נר איש וביתו ✨🏡נגמרו לי השמות

נר איש וביתו

דווקא בחג הזה, חג החנוכה, כשאנחנו מוצאים עצמינו מארחים או מתארחים,

מוקפים בסביבת המון אנשים, משפחה, חברים

דווקא אז חשוב שנזכור את הבסיס שלנו.

שנר איש וביתו.

"ואישתו היא ביתו"

איש ואישתו.

בבית.

פנימה.

כשטוב לנו יחד - מי יכול עלינו

רק מהתנועה *הזו*, מבפנים - החוצה - רק כך נוכל להתעלות.

נתרכז בביתנו פנימה.

נמצא את הכמה רגעים בין לבין, ניצור אותם, ניזום אותם, 

נעלה אותם לראש סדרי העדיפויות, מעל הכל.

גם במחיר "ביטול" מפגש משפחתי כזה או אחר,

גם במחיר אחר.

כמה שנצטרך.

עד שנרגיש שאנו מלאים.

וממילא בהתמלאות ובטוב שלנו - נוכל להיות עוד יותר בטוב ועוד יותר להשפיע גם החוצה.

 

נר ה' נשמת אדם

ה', הקב"ה -

אתה שאמרת שתמחה את שמך מעל המים כדי להשכין שלום בין איש לאשתו

שימכר ספר תורה ובלבד שיהיה שלום בית בין איש לאישתו

ששמך שלום וכמה חשוב השלום. ובראש ובראשונה בין איש לאשתו.

 

נשמת אדם -

נשמה שנתת בי טהורה היא.

ונשמה שנתת באשתי טהורה היא.

ונשמה שנתת בבעלי טהורה היא.

טהורים הם.

כוונותיה של אישתי טהורות הן, נשמתה טהורה היא, גם אם בטעות פגעה בי.

כוונותיו של בעלי טהורות הן, נשמתו טהורה היא, גם אם בטעות פגע בי.
 

וכל עוד הנר דולק אפשר עוד לתקן

כוונותיהם טהורות.

וגם אם מעשיהם לעיתים לא מיטיבים - נלמדם איך.

נלמד גם אנחנו יחד.

נלבן. נברר. נתקרב.

נגדל מזה. נתעצם.

 

נזכור שמי שאמר "ו*כל* זה אינו שווה לי" - היה המן הרשע,

בעוד מרדכי היהודי מלמדנו כי הוא "רצוי *לרוב* אחיו".

והרוב טוב.

ולא צריך לחפש את ה"כל".

נדבק ברוב. ברוב הטוב.

נגדיל אותו.

נמשיך ללמוד אחד את השנייה.

נמשיך ללמוד את עצמינו.

"מוסיף והולך"

נמשיך להוסיף לטוב הזה, כל פעם עוד ועוד

עוד תובנה,

עוד קירבה,

עוד אהבה,

עוד כלים,

עוד תקשורת,

עוד גדילה זוגית ואישית.

 

8 נרות 

8 - מעל הטבע.

נס.

ימים של ניסים, הלל והודיה.

*מעל* הטבע.

וה' מוחה שמו *מעל* המים כדי להשכין שלום בין איש לאישתו

וגם אנחנו, נתבונן *מעל*.

נתבונן ב*מבט על* על הסיטואציה הזוגית שלנו

מה היה שם?

היינו בריב? ריב נוראי? ריחוק איום? מצאתי את עצמי חווה קושי עצום? תסכול עמוק וחוסר אונים?

ואם אני מסתכל/ת במבט על, מה אני רואה?

מה *בעלי* הרגיש וחשב שם?

מה *אשתי* הרגישה וחוותה שם?

 

"לא טוב היות האדם לבדו" -

לא טוב לו לאדם כאשר הוא לבוד, דבוק, גב אל גב

"אעשה לו עזר כנגדו" -

כנגד, מול, מציאות של פנים מול פנים.

מציאות שרואים גם את ה"פנים" - אראה את הפנים של בעלי, אראה גם את הבפנים של בעלי, את הנשמה שלו - וזו תהיה מציאות מתוקנת שתוכל לקרב עוד ביננו.

מציאות בה אראה את הפנים של אשתי, את הבפנים שלה, את הנשמה שלה - היא מציאות מתוקנת שתוכל לקרב עוד ביננו.

 

המבט על הזה,

מעל,

יכול ליצור גם אצלנו מעל הטבע.

מעל הטבע האנושי שלנו.

להתגבר.

להתגדל.

להרחיב את כוחות הנפש שלנו.

לעלות מעלה מעלה.

להביט גם מעלה. לקב"ה. שהכל מאיתו. והוא משרה שכינתו ביננו.

ללמוד ממנו ולהביט גם אנחנו מעל הסיטואציה, מעל הפגיעות שלנו, 

לנסות לראות *גם* את הצד השני (גם ולא רק, לא לבטל את עצמינו חלילה, לא להתכחש לרגשות שלנו חלילה, אלא להיפך - להכיר בהם. לתת להם מקום. להבין אותם. לעומק.

ובהמשך נוכל גם לתווך ולתקשר זאת *נכון* לבן/בת זוגנו)

לנסות לראות מה עובר ועבר שם במחשבתו, ברגשותיו, בנשמתו?

 

ולעיתם דווקא *מתוך הקושי*, מתוך הקושי הכי הכי עצום אפילו -

מ-קץ

עת צרה היא ליעקב ו*ממנה* יוושע -

וגם אם הכי חשוך וקשה - עלות השחר עוד תגיע. וקרובה מאין כמותה.

ודווקא מתוך החושך הכי גדול - נדליק את האור. 

בלב שלנו.

בלב של החצי השני שלנו.

נראה גם את האור שבו/בה.

את כל הטוב שבו/בה.

נבין מתוך עוצמות הכאב במבט על מה היה כאן בעצם,

מה הוביל לכך,

מה אני הכי הייתי צריך שם?

מה אשתי הכי הייתה צריכה שם?

 

לכן נזכור -

כשאנחנו במשבר - זו הזדמנות נדירה ועמוקה בשבילנו לתקן.
לתקן את עצמנו.
לתקן את החיים שלנו.
לתקן מה ששבור לנו בחיים האלה.

כשאנחנו נמצאים במשבר -
יש לנו גם הזדמנות נדירה להיות "משבירים לעצמנו"
כמו יוסף הצדיק, שהיה המשביר במצרים,
בזכותו לכל העם היה מזון ויכולת קיום ל7 שנים שלמות.

גם אנחנו -
אם נשכיל להבין מה המשבר הזה שאנו חווים אומר לנו?
מה הוא אומר עלינו?
מה הוא אומר על המקום שאנו נמצאים בחיים?
מה בו כואב לנו הכי הרבה?
מה הוא גורם לנו לחשוב, להרגיש ולרצות הכי הרבה?
אם נענה לעצמנו על כל אלה -
נוכל לזכות ולהיות המשבירים של עצמנו.
לגרום לנו להיות ניזונים יותר,
להיות חיים יותר,
להיות שלמים יותר
להיות מרוצים יותר.

כשאנחנו נמצאים במשבר - 
ניתן לנו "שובר" במתנה.
כן,
לפעמים
המשבר הוא מתנה.
כי בלעדיו לא היינו עוצרים רגע להסתכל בחיים שלנו.
לראות איפה כואב, איפה קשה,
איפה רע,
מה צריך לתקן,
מה לא הולך אפילו שניסינו בכוח זמן רב,
מה דרוש תיקון לשבר הזה.

קיבלנו שובר חינם להזדמנות חד פעמית להפוך את החיים שלנו למשהו טוב יותר.

 

כשיש משבר,
אפשר לקחת את המשבר הזה,
להתעלם, לכאוב ולבכות ולא באמת לשנות משהו בחיים שלנו.

אבל אפשר גם אחרת.

אפשר גם לתקן את השבור.
אפשר גם לזכות בשובר מתנה להתבוננות מעמיקה על החיים שלנו.
אפשר גם ללמוד ממנו ובזכותו להיות המשבירים הראשיים של עצמנו.
"המשביר לצרכן"
וה"צרכן" הזה הוא אני. לי אני צריך להיות המשביר.

 

נר החיים

הנר שמסמל את החיים, "נר ה' נשמת אדם",

והטומאה - מסמלת היא את היעדר החיים.

"טמא" משורש א.ט.ם - אטום - היעדר חיים.

ביצית שיכלה להיות מופרית אך לא הופרתה - תגיע הוסת ותהיה כאן מציאות של היעדר חיים = טומאה.

תינוק שיצא לאוויר העולם וכבר איננו בתוך גופה של אימו - יש כאן מציאות של היעדר חיים בתוך הגוף = טומאה.

אדם שהתקרב למת, נגע במת - יש כאן מציאות של היעדר חיים = טומאה.

הטומאה היא היעדר החיים.

וכאשר אני עם אשתי/בעלי אני רואה חיים.

"ראה חיים עם האישה אשר אהבת"

איתה, ורק איתה אני אראה חיים.

איתו, ורק איתו אני אראה חיים.

ואם חלילה אפזול הצידה ולא אהיה בבלעדיות ונאמנות לאשתי/לבעלי - כאן יש טומאה. כאן יש היעדר חיים. כאן אראה מר. 

כאן היוונים רוצים להשכיחם מחוקי תורתך, לטמא את הקדוש לנו, להכניס עבודה זרה בליבנו.

נתחזק בחיים.

בשלמות.

בשלום.

בבלעדיות.

"ראה חיים עם האישה אשר אהבת" - נשואים טריים

 

רק איתה, עם אשתך, אתה יכול לראות *חיים*

 

רק לה, לאשתך, תשמור את האהבה שלך.

רק עבורה, עבור אשתך תהיה הגיבור שלה.

תהיה גבר. וגיבור. שלה. ועבורה.

לא לחפש להיות גיבור של אישה רנדומלית, אלא של אשתך.

לא לחפש לעזור ולסייע על חשבון הבית פנימה.

להשקיע את כל הטוב הענק הזה שבך – באשתך.

להסתכל *לה* בעיניים

לשמח *אותה*

להצחיק אותה

לפלרטט איתה

לכתוב לה מכתבים או הודעות משמחות במהלך היום

לשלוח לה אימוג'ים אוהבים

לראות מה קשה *לה*, מה אתה יכול לעשות עבורה? במה אתה יכול לעזור לה?

לראות עוד את כל הטוב הגדול הזה *בה*, במי שכרתת איתה ברית עולם.

 

אין לך דבר יותר יפה ושלם ואהוב ומדהים מהאהבה הזו בינך לבין אשתך.

אין שום דבר שיכול להתחרות בזה.

זה *באמת* הדבר הכי יפה ומדהים שקיים בעולם.

כמה יופי וטוב אתם יכולים לחוות!

אילו עוצמות של קירבה ואהבה ואושר יש בכוחכם לחוות! מרגש ומפעים עד כמה!

כמה היופי והטוב הזה יעשו לך טוב, לאשתך טוב, לילדים שלכם טוב, לקב"ה נחת גדולה, לעולם כולו טוב עצום.

 

-----------

 

"שמעי בת וראי והטי אוזנך" ושכחי כל עבודה זרה שבלב וכל גבר זר שאינו בעלך

והטי אוזנך וליבך לאישך שלך.

תהיי האישה שלו, ורק שלו.

שמרי את יופייך, את צחוקך, את ליבך רק לו.

ראי חיים ואהבה יחד איתו

כל כבודך בת מלך – רכזי פנימה, פנימה אל תוך ביתך, פנימה אל אישך.

השקיעי את כל הטוב הזה שנקרא את – בו.

להביט בו בעיניים

לשמח אותו

לצחוק איתו

להעריך ולתמוך בו

לאהוב אותו.

אין לך דבר יותר יפה ושלם ואהוב ומדהים מהאהבה הזו בינך לבין אישך.

אין שום דבר שיכול להתחרות בזה.

זה *באמת* הדבר הכי יפה ומדהים שקיים בעולם.

כמה יופי וטוב אתם יכולים לחוות!

אילו עוצמות של קירבה ואהבה ואושר יש בכוחכם לחוות! מרגש ומפעים עד כמה!

כמה היופי והטוב הזה יעשו לך טוב, לבעלך טוב, לילדים שלכם טוב, לקב"ה נחת גדולה, לעולם כולו טוב עצום.

אם מישהו רוצה גרסה מקוצרת פשוט אני..

הטקסט מדגיש את רעיון “נר איש וביתו”: חנוכה הוא זמן לחזור לבסיס הזוגי – איש ואשתו, פנימה אל הבית והקשר. מתוך חיזוק השלום, הקרבה והתקשורת בבית, ניתן להשפיע גם החוצה. הוא קורא לראות את בן/בת הזוג במבט על, מתוך הכרה בטוהר הנשמה והכוונות, גם כשיש פגיעה או משבר, ולזכור שדווקא הקושי הוא הזדמנות לצמיחה, תיקון והעמקת האהבה.

 

עוד מודגשת החשיבות של בלעדיות, נאמנות והשקעה רגשית בקשר הזוגי: לראות חיים רק עם בן/בת הזוג, להשקיע בהם את כל הטוב, החיבה, העזרה והשמחה, ולא לפזר את הכוחות החוצה. אהבה זוגית מתוקנת מביאה טוב לשני בני הזוג, לילדים, ולעולם כולו – והיא האור האמיתי שנדליק, במיוחד בימי חנוכה.

 

(GPT)

יש את הגרסה של די שרוטדי שרוט
נר איש וביתו - תדליקו אחד את השני.
במשמעות החיובית של המילה זו אחלה גירסה נגמרו לי השמות
תודהנפשי תערוג
לצערי אני לא מצליח לקרוא את הגרסה הארוכה
מנפלאות הAIנגמרו לי השמות
ממש במקום להעסיק קצרנית... 😅
ואני רק אגיד ששווה לקרוא את הגרסה הארוכה...בארץ אהבתי

קיצור זה טוב בשביל להבין על מה כתבת. אבל זה לא מעביר את התוכן באמת.

וכתבת כל כך מהמם וחזק שהיה לי שווה לקרוא הכל...❤️❤️

תודה רבה יקרה ❤️ ממש משמח לשמוע ב"ה 🙏נגמרו לי השמותאחרונה

אני באמת חושבת שללב ולהבעה של כל אדם ישנה חשיבות ולא תמיד ניתן להעבירה בהכרח בקיצור או בתימצות או בבינה מלאכותית, 

וכי יש מקום לזרימה, לעומק, למהות ולכוונת הלב שבאים מתוך האדם כפי שהם באותו רגע.

וגם מבינה לגמרי מהצד השני שקשה לקרוא אורך ולא אפשרי פעמים רבות מבחינת זמן, פניות, כוח וכו'

לכן בהחלט טוב שכל אחד יעשה כפי ראות עיניו והעדפותיו


 

ושוב תודה יקרה על הפידבק והמילים הטובות, מחמם את הלב לשמוע שהדברים נגעו בך 🙏❤️

תודה על הגירסה המקוצרתהעני ממעש
(התודה לפשוט אני ולצ'אט גיפיטו😅)נגמרו לי השמות

אולי יעניין אותך