דיני סוכה
מידות הסוכה
גובה:
מקסימום עשרים אמה* (6.9 מטרים)
מנמום עשרה טפחים* (80 סנטימטר).
סוכה גבוהה מעשרים אמה* או נמוכה מעשרה טפחים* - פסולה.
אורך / רוחב:
אורך מנמלי שבעה טפחים*, וכן רוחבה שבעה טפחים*.
פחות משבעה על שבעה - הסוכה פסולה.
רחבה פחות משבעה טפחים, אפילו ארוכה הרבה - פסולה,
עד שיהיו לפחות שבעה טפחים באורך ולפחות שבעה טפחים ברוחב.
באורך הסוכה וברוחבה - יש שיעור מנמום, כלומר שבעה טפחים לפחות,
אבל אין שיעור מקסימום.
לכן, עשה סוכתו אפילו מאה אמות או יותר - כשרה, ובלבד שיסככנה כהלכה.
סוכה ישנה
סוכה שלא נעשית לשם מצוות החג - כשרה, ובלבד שנעשית לצל.
ואם נבנתה שלושים יום לפני החג או יותר ושלא לשם החג - זו סוכה ישנה ופסולה.
כדי להכשירה צריך לחדש בה דבר (בסכך) עכשיו, לשם מצוות סוכה.
סוכה שאינה שלי
יוצאים בסוכה שאולה.
ולכן, מי שלא עשה סוכה - יכול לצאת ידי חובתו בסוכתו של חברו.
אבל אין יוצאים בסוכה גזולה.
ולכן אין להעמיד סוכה ברשות הרבים במקום שמצויים בו עוברים ושבים,
לפי שזה כגוזל את הקרקע השייכת לכל אנשי העיר והמדינה.
דפנות הסוכה
הסוכה צריכה 3 (בתנאים מסוימים 5.2) דפנות יציבות שאינן נעות ברוח מצויה.
הדפנות יכולות להיבנות מכל חומר כולל ברזל ביטון וכדו' למעט שעטנז.
הסכך
הסכך יכול להיות אך ורק מן הצומח שלו נעשה בו שימוש ככלי.
למשל: ענפי עץ, פסי עץ, קני סוף, מחצלות סכך שנעשו לצורך סיכוך.
עצים או מחצלות שנעשה בהם שימוש פוסלים את הסוכה
למשל: עצים שפורקו ממיטה או מחצלת שנעשתה לישיבה או לשכיבה.
עצי הסוכה, בין הסכך ובין הדפנות, אסורים בהנאה כל שמונת ימי החג,
ולכן אסור אפילו ליטול מהם קיסם לחצוץ שיניו.
---
הלכות ארבעת המינים
ארבעה מינים מהודרים
מיוחדת היא מצוות ארבעת המינים שבחג בעניין זה שצריכים הידור, והידורם הוא
מעיקר המצווה. שכתוב: "זה א-לי ואנווהו" (שמות טו), ודרשו חכמים: "התנאה
לפניו במצוות". כלומר, כל דבר שבמצווה שעושים לשמו של הקדוש ברוך הוא צריך
להיות מן הנאה ומן המובחר; אף על פי כן חזרה תורה וכתבה במצווה זו "פרי עץ
הדר" (ויקרא כג). ואמרו חכמים, ש"הדר" זה שנאמר כאן, לא לעניין אתרוג בלבד
נאמר אלא על כל ארבעת המינים נאמר, שכולם צריכים להיות מהודרים, והידורם
הוא מעיקר מצוותם.
ועיקר הידור כתוב בתורה אצל אתרוג. אמר חכם אחד: לפי שהוא כנגד הלב, אשר
ממנו תוצאות חיים. כאשר הלב נקי ומהודר - הרי ממילא הגוף, העיניים והשפתיים
(הרמוזים בשאר המינים) מהודרים אף הם.
איזהו "הדר" שבאתרוג?
כל שהוא נקי ביותר ואין בו כתמים כל שהם, חשוב מהודר ביותר.
שיש בו בליטות ושקיעות הרבה ואינו חלק כלימון.
שהעוקץ שבתחתיתו משוקע קצת ונכנס בבשר האתרוג.
שתהא צורתו כצורת מגדל, היינו רחב למטה לצד העוקץ ומתקצר והולך לצד
הפיטם.
שתהא השושנתא שעל הפיטם שלמה מכל צדדיה, וכל הפיטם מכוון באמצעו של
האתרוג למעלה וכנגד העוקץ שלמטה.
איזהו "הדר" שבלולב?
שיהיה לח וירוק מראשו לסופו, בלי יובש כלל.
שיהיה יפה במבנהו ובגידולו, זקוף וישר כשרביט, בלי עקמומיות וכפיפות כלל, לא
לצדדים ולא לפנים או לאחור.
שלא יהיה נקטם בראשו אפילו כלשהו.
שהתיומת העליונה והתיומות הסמוכות לה לא יהיו פתוחות כלל אלא שלמות לגמרי
עד חודן.
שלא יהיו העלים פרודים זה מזה כלל אלא שוכבים זה על גבי זה ונראים כגוף אחד,
ורק בשעת הנענועים הם מתפרדים.
שחודו של הלולב יהא רק מתיומת אחת היוצאת משדרתו.
שמספר עליו הוא שישים ושמונה כמניין 'לולב', ולא פחות משישים - כמניין
האותיות שבברכת כוהנים.
איזהו "הדר" שבהדסים?
שיהיו כל העלים לחים וירוקים, באין יובש כלל.
שיהיו העלים משולשים בכל קן וקן, ולא יהיה אחד נמוך ואחד גבוה.
שיהיו הקנים סמוכים זה לזה, עד שראשי העלים מן הקן שלמטה יגיעו לעוקצי
העלים מן הקן שעל גביו, וכך באורך של שלשה טפחים - עד ראשו של ההדס.
שלא יהיו העלים גדולים מדי ולא קטנים מדי, אלא קרוב לשיעור של צפורן אגודל של
אדם בינוני.
שראשי העלים זקופים ושוכבים על הקנה לכסותו.
שלא יהיה הקנה קטום בראשו כלל, והעלים יהיו שלמים ולא קטומים בראשיהם.
שלא יהיו ענבי ההדס מרובים מן העלים.
שלא יהיו גדלים בדים קטנים בין העלים ברוב שיעור ההדס, דהיינו ביותר מטפח
ומחצה מאורכו של ההדס.
שיהיה ארוך קצת יותר משיעורו.
איזהו "הדר" שבערבות?
כל שהקנה של הערבה אדום, והעלה שלה צר וארוך, וראש העלה חלק ולא פגום
כפגימות שבמסור.
שלא יהא נקטם ראש הקנה, וגם העלה העליון הוא שלם בראשו.
שיהיו העלים ירוקים ולחים, בלי יובש כלל.
שתהא הערבה שלמה בכל עליה.
ואם מוצא ליקח ערבה הגדלה על שפת נחל דווקא, גם זה עניין שבהידור.
צד הידור שהוא שווה בכל ארבעת המינים: שלא יהא בעצים שגדלו שם חשש של
הרכבה של עץ ממין אחר, ושלא גדלו בעציצים שלא היו נקובים בתחתיתם ומחוברים
אל הקרקע.
פסולי המינים
אף על פי שההידור בארבעת המינים הוא מתנאי המצווה, לא כל תנאי ההידור שנמנו
למעלה מעכבים. אלא יש מהם שמעכבים, ואם חסרו תנאים אלה - פסולים; ויש
שאינם מעכבים, ואפילו חסרו - עדיין לא יצאו מהידורם, וכשרים.
ואלה עיקרי הדברים שפוסלים בארבעת המינים:
יבש שאינו מוציא שום לחות - פסול בכל ארבעת המינים, שאינו הדר כלל. ועוד,
שהיבש הרי הוא כמת, וכתוב "לא המתים יהללו י-ה" (תהלים קטו). אבל יבשים
כלשהו - כשרים.
גזול - פסול בכולם, שהרי היא מצווה הבאה בעברה, והכתוב אומר: "אני ה' אוהב
משפט שונא גזל בעולה" (ישעיהו סא).
קטום ראשם - פסול בכולם.
ואלה הפסולים המיוחדים לאתרוג בלבד:
אתרוג של ערלה או של שאר איסורי אכילה, קטן מכביצה, נקב עד חדרי הזרע אף
אם אינו חסר, חסר אפילו משהו מגופו של אתרוג, נסדק, נקלף עורו ונחסר משהו
בגוף האתרוג, עלו בו אבעבועות בשניים או בשלושה מקומות, ועל חוטמו - אפילו
בכלשהו, נשתנה מראהו (לחום או לשחור), ניטל הפיטם או העוקץ, אתרוג העגול
ככדור, אתרוג שלא נגמר בישולו ועדיין ירוק כעשבי השדה, אתרוג הכבוש, התפוח
והסרוח - פסול.
ואלה הפסולים המיוחדים ללולב:
קצרה שדרתו מארבעה טפחים, נקטם ראשו, נפרצו רוב עליו ואינם שוכבים על
שדרתו של לולב, נחלקה התיומת העליונה ברובה או אפילו במיעוטה ונראית
כשתיים, נסדקה השדרה ונראית כשני לולבים, קוצים בשדרה, עקום לפנים או
לצדדים, כפופה שדרתו בראשה.
ואלו הפסולים המיוחדים להדס.
הדס השוטה, ששלושת העלים אינם יוצאים בשווה ברוב שיעור גודלו, קצר משלושה
טפחים, נשרו עליו ברוב שיעורו או בחציו, היו ענביו מרובים מעליו והענבים אדומים
או שחורים, אבל ירוקים - כשר.
ואלו הפסולים בערבה:
קנה קצר משלושה טפחים, נקטם ראשה בקנה, עליה פגומים כמסור, עליה עגולים
ואפילו אם הם חלקים, נידלדלו רוב העלים ותלויים למטה, נסדקו ונחלקו העלים או
שנשרו רוב העלים.
וכשם שלולב הגזול פסול, וכן שאר המינים אם הם גזולים - פסולים, כך הלולב וכל
שאר ארבעת המינים השאולים - אין יוצאים בהם ידי חובה. ואסור לברך על אתרוג
של חברו אלא אם נותנו לו דרך מתנה ולא דרך השאלה. ואפילו נותנו על מנת להחזיר
קרויה מתנה, ובלבד שלא יאמר לו "הריני משאיל לך לולבי". במה הדברים -
אמורים? ביום טוב ראשון, ובחוץ לארץ - גם ביום טוב שני, אבל בשאר ימי החג
ד' מינים השאולים כשרים, ואדם יוצא בהם ידי חובתו. וכן מקלים בשאר הימים גם
בהרבה משאר הפסולים.
---
מן המקורות - חג הסוכות
ויקרא כג,לג
וידבר 'ה, אל משה לאמר.
דבר אל בני ישראל, לאמר: בחמשה עשר יום לחדש השביעי הזה, חג
הסכות שבעת ימים לה'.
ביום הראשון, מקרא קדש; כל מלאכת עבדה, לא תעשו.
שבעת ימים, תקריבו אשה לה'; ביום השמיני מקרא קדש יהיה לכם
והקרבתם אשה לה', עצרת הוא - כל מלאכת עבדה, לא תעשו.
'אלה מועדי ה', אשר תקראו אתם מקראי קדש: להקריב אשה לה,
עלה ומנחה זבח ונסכים - דבר יום ביומו.
מלבד, שבתת ה'; ומלבד מתנותיכם ומלבד כל נדריכם ומלבד כל
נדבתיכם, אשר תתנו לה'.
אך בחמשה עשר יום לחדש השביעי, באספכם את תבואת הארץ, תחגו את
חג ה', שבעת ימים; ביום הראשון שבתון, וביום השמיני שבתון.
ולקחתם לכם ביום הראשון, פרי עץ הדר כפת תמרים, וענף עץ עבת,
וערבי נחל; ושמחתם לפני ה' אלהיכם, שבעת ימים.
וחגתם אתו חג לה', שבעת ימים בשנה: חקת עולם לדרתיכם, בחדש
השביעי תחגו אתו.
בסכת תשבו, שבעת ימים; כל האזרח בישראל, ישבו בסכת.
למען, ידעו דרתיכם, כי בסכות הושבתי את בני ישראל, בהוציאי
אותם מארץ מצרים: אני, ה' אלהיכם.
וידבר משה, את מעדי ה', אל בני, ישראל.
דברים טז,יג
חג הסכת תעשה לך, שבעת ימים, באספך, מגרנך ומיקבך.
ושמחת, בחגך: אתה ובנך ובתך, ועבדך ואמתך, והלוי והגר והיתום
והאלמנה, אשר בשעריך.
שבעת ימים תחג לה' אלהיך, במקום אשר יבחר ה': כי יברכך
ה' אלהיך, בכל תבואתך ובכל מעשה ידיך, והיית, אך שמח.
שלוש פעמים בשנה יראה כל זכורך את פני ה' אלהיך, במקום אשר
יבחר, בחג המצות ובחג השבעות, ובחג הסכות; ולא יראה את פני
ה', ריקם.
איש, כמתנת ידו, כברכת ה' אלהיך, אשר נתן לך.
דברים לא,י
ויצו משה, אותם לאמר: מקץ שבע שנים, במעד שנת השמטה - בחג
הסכות.
בבוא כל ישראל לראות את פני ה' אלהיך, במקום אשר יבחר - תקרא
את התורה הזאת נגד כל ישראל, באזניהם.
הקהל את העם, האנשים והנשים והטף, וגרך, אשר בשעריך - למען
ישמעו ולמען ילמדו, ויראו את ה' אלהיכם, ושמרו לעשות, את כל
דברי התורה הזאת.
ובניהם אשר לא ידעו, ישמעו ולמדו, ליראה, את ה' אלהיכם - כל
הימים אשר אתם חיים על האדמה, אשר אתם עברים את הירדן שמה
לרשתה.
~!~ חג סוכות שמח לכולם, דביר ~!~
"שלומית בונה סוכה..." | דיני חג סוכות|חסיד ה'
תודה רבה.כפ"ד בנשמה
מותר לתפור בחג? נשמח גם לפירוט כזה של ההלכות..
מקפיצה...למרות שלא קראתי..=]איל!לי
^^חסיד ה'
הופהסוסת פרא
נראלי שאסור..מישי' מאפושו'
כאילו, אסור לסרוג... (אסור לסרוג!! אסור לסרוג!! אתן מבינים????? אסור!!!!!!....) אז הגיוני שגם אסור לתפור..
*אתם....מישי' מאפושו'
*מבינות..;)שיראל.
יישר כוח!יעל =)
מה עם הלכות לגבי נשים?
לולה=]
פטורותאלישע בן אבויה
בס"ד
אם הן רוצות - הן יכולות. לפי האשכנזים הן מברכות, לפי הספרדים לא.
מהכל? ישיבה בסוכה? 4 מינים?לולה=]
בס"ד
אין שום התייחסות לנשים חוץ מ- "פטורות"?
וואלקם טו דה יהדות
הסנה-בוער
חחחחמשקפופרית
וכן,זאת מצווה שהזמן גרמא.
^^^ עיצבנת אותי..!שיראל.
ויעלה - ביחס לסוכות אנחנו פטורות,כי זו מצוות עשה שהזמן גרמא.
ת'כלס אנחנו צריכות/יכולות [כמו שאלישע כתב - תלוי בעדה] ליטול לולב פעם אחת בחג,אבל זהו.אני שנ"ש שכחתי ליטול,אז גם את זה לא עשיתי..
למה? זו האמת.הסנה-בוער
מה הנשים עושות בסוכות חוץ מלבשל?
[ולהגיש לבנים הואמללים שכל הלילה ישנו בסוכה וצריך להגיש להם עד לשם, וכמובן שהם לא יכולים לבוא הביתה לקחת את האוכל לבד.. ולטפל בקטנים שלא יפריעו לגדולים ללמוד בסוכה.. ולהסתכל על הבנים רוקדים עם הספר תורה בשמחת תורה.. ו- ו--
]
סליחה שאני מציגה את זה ככה, אבל את רואה צד נשי בסוכות?
ברוב החגים אין צד נשימשקפופרית
לצערינו,חוץ מבישולים...
נו באמת אתם במעלה יותר גבוה אז תלכו לבשל ותנו לנוהרועה
להתעלות גם.. 
וברצינות, יש כמה הסברים ללמה זה ככה, אני לא חושב שיש טעם לפרט.
אם זה חשוב למישהו אני אוכל לנסות לשלוח לו סקירה בערך של הגישות כלפי הנשים.
הי! אנחנו מצות ב"ושמחת בחגך.." אז יאללה, תנו חיוך!אחת מהשומרון
אהבתי!!! מצטרפת.קדימה, כולם, חיוכים!!!
לולה=]
נממ..זה היה נשמע שאמרת ליעלה ברוכה הבאה ליהדותשיראל.
על זה שהיא שאלה "אין שום התייחסות לנשים חוץ מ- "פטורות"?
וזה היה מעצבן..כאילו את מתייחסת ליהדות בתור מפלה ולא מתייחסת לנשים,רק מעיפה אותן בריפרוף שפה של 'פטורות'..
יש צורך להבהיראלישע בן אבויה
בס"ד
שהכוונה הייתה לתשעה מטרים וששים ס"מ, ולא ששה מטרים ותשעים ס"מ (אצל כולם זה הפוך, או רק אצלי?)
נראה לי שבגודל מינימום ראוי להשתדל לצאת גם לפי החזו"א (גובה - שמונים ושמונה ס"מ; אורך ורוחב: ששים ואחד ס"מ וששה מיל')
חח אני עם נשים לא מתעסק, חחחחחסיד ה'
סתם סתם, תשובה---פה.....................חסיד ה'
החייבים והפטורים מישיבה בסוכה
המשנה במסכת סוכה אומרת (פ"ב מ"ח):
ויש לשאול, מדוע עשה כן הרי תינוק פטור מסוכה? אלא היו לה עוד ילדים קטנים ועשה כן כדי לחנכם במצוות.
ילדים קטנים - קטן הצריך לאימו - פטור מהסוכה. קטן חריף בן שש או שבע - י"א שחייב בסוכה. כיום ב"ה הילדים הקטנים פקחים מאד בטרם הגיעם לגיל שש או שבע - והם חייבים בסוכה מדין חינוך.
נשים ועבדים..talr123
מקסימה ההשוואה.... למה לפרט כל כך? מספיק לכתוב רק עבדים.. הנשים יבינו לבד![]()
...חסיד ה'
זה עוד ציטוט סימפטיהרועה
זכור לי מאיפשהו ציטוט בערך כזה "הילדים העבדים הנשים והפגומים מלידה" אם זה חשוב לך אני אחפש.. 
אפשר להסתפק בפחות בשעת הדחקהרועה
וקשה לי להאמין שמישהו יקרא בפורום וילך לבנות כזאת סוכה לכיף.
מה אתן בוכות?noga14
בכל חג יש את החלק של הבנים והחלק של הבנות.מה החלק שלנו? תשאלו רב. ותפסיקו להתבכיין (למען האמת,לספרדיות יש באמת למה להתבכיין אבל לאשכנזיות ממש לא)
ממש אין לי בעיה עם זה....talr123
סתם זה הצחיק אותי
..
דווקא מגיע לבנים לשבת בסוכה... כל הבנות יישנו להםבמזגן ויסתכלו על הבנים האומללים שישנים בסוכה![]()
חחחחמשקפופרית
דווקא בגלל שאין עלינו חיוב אנחנו יכולות להיות שם מרצונינו החופשי, ובנוסף כל אחת יכולה לבחור לעצמה את המינון הנכון של העניין.
ויש לנו את הקטע הזה רוב החגים!
נכון מקסים?
נראלי שקצת סתרתי את עצמי (על דברים שכתבתי לעיל) אבל כי רק עכשיו חשבתי על זה.
להיפך.גדול המצווה ועושה משאינו מצווה ועושהnoga14
להבת-כוח
גדול המצווה ועושה משאינו מצווה ועושה- מכיוון שהיצר לא לעשות כשאתה חייב הוא יותר גדול מאדם שמבחירתו החופשית יכול לעשות ויכול גם לא לעשות.
זה דיי הגיוני..
אבל כן יש עניין לבנות להדר על עצמן, בדברים המותרים כמובן.
אופס..משקפופרית
עיותתי לגמרי את המקרה
.
אוי,פדיחה...
ציטט הפוך לגמרי.golani
עם פתחתם ת'דיון תקשיבו משו חבר'ה....עץ על מים
רק אצלינו זה שבגלל שאנחנו אשכנזים אז הבנות לא יושבות בסוכה בכל זאת! הספרדיות מזה רוצות ואין להם מצווה ואנחנו לא רוצות...כל שנה אני בורחת מהסוכה בגלל כל היתושים שבאים לאוכל וזה בעעע!!!
וכן נשים פטורות זה מצוות עשה שהזמן גרמא!!!! (נראלי שהגעתם למסקנה הזאת בלעדי
..)
השנה קנינו מזגן לסוכה...-פשיטא-אחרונה
(מהמזגנים שעושים רעש...)
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com
הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך
האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?
הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות
בדיוק כמו בחיים האזרחיים
הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.
ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר
..יהודי חסידיאחרונה
אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא
הפצות!!יהודי חסידי
ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.
הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.
בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf
יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.
כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
אשמח לתגובות....
וואודומיה תהילה
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי
וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
...יהודי חסידי
....יהודי חסידי
...יהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה
אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"
הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
מחפשים בני נוער לכתבהדבדב
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
אני חדשההרהמורניק
סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!
משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
שלוםטאטע מלך העולם
יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.
ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?
רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...
תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!
זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini
אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.
כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.
האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?
האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?
או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?
העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.
מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה? (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)
אולי לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי?
אמממטאטע מלך העולם
זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...
אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם
הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...
בד"כ זה כן סותריהודי חסידי
אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?
לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.
אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם
זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...
אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...
עכשיו מבינים קצת יותר??
כן...יהודי חסידי
אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...
חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך.
וואי תודה!טאטע מלך העולם
אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??
ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה
אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...
כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...
בקיצור מורכב ביותר...






