דיון.שיראל.

למדנו היום בכיתה את ההלכות האלה [מתוך הלכות תשובה לרמב"ם פרק ב'] :

 

ו  [ה] ושבח גדול לשב שיתוודה ברבים ויודיע פשעיו להם, ומגלה עבירות שבינו לבין חברו לאחרים, ואומר להם אומנם חטאתי לפלוני ועשיתי לו כך וכך, והריני היום שב וניחם.  וכל המתגאה ואינו מודיע, אלא מכסה פשעיו--אין תשובתו גמורה, שנאמר "מכסה פשעיו, לא יצליח" (משלי כח,יג).

 

ז  במה דברים אמורים, בעבירות שבין אדם לחברו.  אבל שבינו לבין המקום--אינו צריך לפרסם עצמו, ועזות פנים היא לו אם גילם:  אלא שב לפני האל ברוך הוא, ופורט חטאיו לפניו, ומתוודה עליהן בפני רבים, סתם.  וטובה היא לו שלא נתגלה עוונו, שנאמר "אשרי, נשוי פשע; כסוי חטאה" (תהילים לב,א). 

 

 

התפתח דיון סוער איך זה יכול להיות ורציתי לשתף פה,כי זה באמת תמוה.

איך על עברה כמו לדוג' גניבת מחק מחבירה - שזה ביני לבינה - טוב שאתוודה בקול,ואילו על עבירות שבין אדם למקום כמו לדוג' חילול שבת זו עזות פנים לגלות?

ואחדד זאת - בדר"כ רוב השיחות של החוזרים בתשובה מספרות על חטאים שהם עשו והחטאים הללו בפירוש הם בין אדם למקום,ובכל זאת זה סוג השיחות המחזק והמוצלח.

לעומת זאת - שמעתם פעם מישהו מספר על עבירות שבינו לבין חברו [חוץ מהלבנת פנים ברבים שחובה לבקש סליחה ברבים] ? ויותר מזה - גם אם מישהו יספר על דבר כזה - זה יחזק אתכם לא לעבור על עבירות כאלו? זה יעזור לו במשהו?

 

נשארנו בכיתה בסימן שאלה..

 

אז מה אתם אומרים? זה באמת מעניין אותי,ואשמח מאוד שתענו [חוץ מזה שזה יתרום קצת להעלאת רמת הפורום שמזמן לא היה בו דיון טוב..].

נראה פשוט:סוג'וק

שאם מדובר בסביבה הקרובה של השב ולא בהרצאות שלו ברחבי העולם - מה שלא מצוי בזמנים עברו כמובן, וכמו כן מדובר במציאות שהחוטא הוא היוצא דופן בחברה! (כמו שתמיד הרמבם מדבר על מציאות אידאלית וכמו שגם היה בזמנם מבחינה זו) וזה לא כמו בימינו שהשב הוא מיוחד והוא מחזק את כולם וכו'. מציאות די הפוכה..

במציאות ההיא ממילא גם האנשים מסביב (צדיקים בדר"כ כנ"ל) די מכירים אותו וחשוב שידעו שבדברים שנוגעים אליהם הוא שב. ומאידך לא יתן לו כלום אם יפרסם שהוא עוד יותר חוטא ממה שהכירו אותו...

לדעתיאנונימי (פותח)

טבעי שאם דיברת לשון הרע על חברה תלכי ותתוודאי לפני אותה חברה וככה עם כל אדם שיש לך בעיה איתו. לי זה עןזר!

אין לי ממש דעה (ונאי עוד אחשוב על זה),הסנה-בוער

אבל נק' שעלתה לי לראש, ואני לא יודעת אם זה קשור-

גם לדבר הרבה על החטא שהוא בין אדם למקום יכול להביא אותנו למן... סוג של השלמה מול כולם? כי כולם נופלים בזה וכו'?

נגיד פעם בחורה מן הסתם היתה מתביישת לומר שהיא לא התפללה, או מסתירה את זה שהיא קוראת משהו לא צנוע, וכו'. אבל היום בחורה תחייך בסלחנות ותאמר 'אוי שכחתי להתפלל', וגם אם היא תצטער על זה קצת- החברות שלה יתנו לה להרגיש 'לא נורא, זה קורה תשלימי אחר כך' וכו'.. 

במובן מסויים דווקא יותר קל לנו לחזור בתשובה מול אדם חי, בשר ודם. למה למשל הרבה פותחים פה שרשורי "אתם לא מבינים כמה קשה לי ב##"- ברור שכדי לקבל תמיכה לחזרה בתשובה- אבל גם באיזשהו מקום לחפש את ההזדהות עם הנפילה מול ה',  וזו גם סוג של התחמקות מלעמוד מול ה' עם החטא.

אנחנו  בד"כ נעדיף ללכת לאיזה רב או מדריך, לדבר איתנו על החטא שלנו, לבכות לו קצת- וזהו, לחזור בתשובה, מאשר ללכת להתבודד מול ה' כמה שעות ולחזור בתשובה...

(סליחה שזה מבולבל, זו לא דיעה חד משמעית אלא דברים שעולים לי פה בנושא בראש )

אולי דווקא כשמדברים הרבה על החטאים שלנו מול ה', אנחנו מאבדים את היופי שבצנעה שבקשר עם ה'. 

 

(שיראל, יש"כ על הדיון! בתקווה..)

תגובה משובחת.צחקן
אני שונא את כל השיחות האלה.צחקן

בע"ה.

זה להכניס את מי שלא נולד בגועל נפש לתוכו. אל תפרטו.

 

פעם יצאתי משיחה כזו; אחרי 'ה השתדלתי מראש לא להגיע לכאלה.

וואי, חשבתי פעם על הנק' הזאת,אחת מהשומרון

בס"ד

באמת הרבה יותר קל לספר על חטאים של בנ"א למקום מאשר של בנ"א לחבירו. וכשאנחנו למדנו את זה באמת יצא לי לחשוב על זה הרבה.

 

כמו שהסנה בוער כבר כתבה- כשאתה מספר על החטא- אתה קצת משלים איתו. לדיבור יש כח מטורף. וכשאתה אומר משהו- אתה הופך אותו למוחשי, קיים.

 

החטאים שבינך לבין ד' יתברך- רק אתה יכול לתקן אותם. ואתה צריך להתבייש בהם מאוד. לכן אין טעם שתספר עליהם. כי זה יתן חלילה לגיטימציה לחטא. גם אצלך וגם לחבריך- שאם עד אז מאוד התביישו בחטא כזה- עכשיו לא יתפדחו לספר אותו והוא לא יהיה כ"כ נורא כי "כולם חוטאים בזה.."

 

לעומת זאת, בין אדם לחברו- לא תמיד אדם ירצה לספר לחבירו על זה שאתמול הוא ממש לא התייחס יפה לחבר שלו. "מה הם יחשבו עליי? הם יפחדו שאני לא אתייחס גם אליהם יפה!!" וכדו'. לספר ולהודות בחטא- זה חלק מהתיקון.

"אוף, איזה לא נעים! אתמול דיברתי עם בת אחת, וממש צחקתי עליה!! נראלי העלבתי אותה.." זה הכרה בחטא. 

לפעמים גם יש נטיה לבריחה מחטאים של בנ"א לחבירו "בטח היא לא נעלבה.. סתם דמיינתי.. זה לא היה כזה מעליב!! חוצמזה, ששלשום גם היא העליבה אותי. וגם היא סולחת בקלות. אז אני לא צ'כה ללכת לפייס אותה.."

כשמספרים לחבר על פגיעה באדם אחר זה

1. הופך את החטא לקיים. מוחשי. א"א לברוח ממנו.

2. מוציא ממנו את המקסימום בשלבי התשובה: חרטה עמוקה. וידוי. וקבלה לעתיד. כי ברור שנחליט לא להתנהג ככה יותר- "אף אחד לא ירצה להיות חבר שלי אם אני אמשיך להתנהג ככה. וכבר סיפרתי להם איך התנהגתי אל ההוא"

3. מדרבן אותנו ללכת לפייס את החבר. בד"כ חברים משכנעים לעשות סולחה אם פגענו במישהו.

 

חשוב לזכור שהרמב"ם ידע טוב מאוד על מה הוא מדבר..

 

אני מקווה שהובנתי..

ובאמת- שכוייח על העלאת הדיון בכלל, והנושא הזה בכללי. כי זאת הלכה חשובה ולא מפורסמת, וכמו שאמרנו- אנשים נוטים לספר הרבה על חטאים שבין אדם למקום..

 

סליחה על האורך. וכל הכבוד למי שקרא!!

וואו,ממש תודה על התג'! מקסימות אחת אחת!שיראל.

אפשר להקפיץ כדי לקבל עוד תג'?

מה בקשת? להקפיץ את השרשור היעיל הזה? הסנה-בוער
מתוקית..! תודה!שיראל.אחרונה
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הספר:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

את יכולה להפסיק להספיםנקדימון

אף אחד לא רוצה פה לקרוא את מה שאת מציעה. אין לזה היענות.

אין כמעט אנשים חדשים שמצטרפים לפורומים אז מה שאת עושה זה פשוט לטמטם לנו את המוח.


 

אולי די כבר?!

נשמע סיפור מענייןקעלעברימבאראחרונה
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

אולי יעניין אותך