מדריך | מעבר מקיץ לחורף-כל ההלכות, וההסברים כנסו!חסיד ה'

בעזרת ה',נכתוב פה מדריך קצר למעבר מקיץ לחורף
על כל ההלכות והעניינים שנובעים מכך.



מיום שמיני עצרת - כלומר שמחת תורה,
עושים תיקון הנקרא תיקון הגשם, תיקון הגשם אומר בעצם,
שמעתה והלאה אנחנו צריכים להזכיר "גבורות גשמים" בברכת מחייה המתים.

כלומר, בברכת מחייה המתים מתחילים לאמר כך:
"אתה גיבור לעולם ה', מחייה מתים אתה רב להושיע,
משיב הרוח מוריד הגשם, מכלכל חיים בחסד וכו'... "

ועכשיו נבאר מה קורה אם האדם התבלבל או שכח:
והינה ציטוט מהילקוט יוסף:
בימות הגשמים אם לא אמר משיב הרוח ומוריד הגשם, אלא המשיך לומר מוריד הטל,
1. אם נזכר באמצע הברכה, טוב שיחזור לומר מוריד הגשם וימשיך משם הלאה.
2. ואם כבראמר ברוך אתה ה' מחיה המתים, ימשיך אתה קדוש וכו',
ולא יפסיק לומר ''משיב הרוח ומוריד הגשם'' בין ברכה לברכה.
3. ואם הזכיר שם ה' אינו רשאי לומר למדני חוקיך ולחזור מאתה גבור,
אלא יסיים מחיה המתים, וימשיך כסדר. והכלל הוא שאם הזכיר שם ה' שוב אינו חוזר.

===========================

מיום ז' בחודש מרחשוון, צריכים להתחיל לאמר:
"ותן טל ומטר" - בברכת "מברך השנים".

כלומר, בברכת השנים:
הספרדים משנים בכלל את כל הנוסח ואומרים:
"ברך עלינו ... ותן טל ומטר ... "
והאשכזנים רק מוסיפים את המילים:
"....ותן טל ומטר לברכה..."

והסיבה שעושים את ההפרש זמן הזה, בין הזכרת טל ומטר,
לבין בקשת טל ומטר הוא שבזמן בית המקדש.
שהיו עולים לרגל בשמחת תורה, היו האנשים צריכים לחזור לבתיהם,
וזמן ההליכה לבתיהם היה 15 יום, ולכן אנחנו לא מבקשים על הגשם,
כדי שח"ו לא היה יורד עליהם גשם בזמן חזרתם לביתם,
וזה היה גורם להם לא לעלות לבית המקדש לשנה הבאה.

ועכשיו נבאר מה קורה אם האדם התבלבל או שכח:
לאדם ששכח אם אמר ברך עלינו, יש כמה תחנות תיקון והם:
1. אם עדיין לא סיים את הברכה, יחזור ויאמר מההתחלה ברך עלינו.
2. ואם כבר אמר ברוך אתה ה' מברך השנים,
לפני שיתחיל ברכת "תקע בשופר.." יאמר שם "ותן טל ומטר לברכה", וימשיך "תקע בשופר..".
3. ואם לא נזכר וכבר התחיל ברכת "תקע בשופר...", ימשיך קדימה,
עד שידיע לברכת "שמע קולינו ...", ולפני שיאמר "כי אתה שומע תפילת כל פה" יאמר שם "ותן טל ומטר לברכה".
4. ואם שכח לאמר ב"שמע קולינו..", והתחיל כבר לאמר "ברוך אתה ה'", יאמר מייד
"למדני חוקיך", ויאמר "ותן טל ומטר לברכה", ויאמר "כי אתה שומע תפילת כל פה" ויסיים את את ברכת "שמע קולינו".
5. ואם כבר אמר: "ברוך אתה ה' שומע תפילה", יאמר לפני ברכת "רצה.."
"ותן טל ומטר לברכה" וימשיך ל"רצה..".
6. ואם כבר התחיל "רצה .." חוזר חזרה ל"ברך עלינו" וממשיך את כל הברכות משם והלאה.
7. ואם כבר סיים ואמר את הפסוק האחורן של התפילה:
"יהיו לרצון אמרי פי והגיון לבי לפניך ה' צורי וגואלי" - אפילו שלא הספיק לעקור את רגליו,
חוזר לתחילת התפילה..


=======================

אני מקווה שהכל מובן, ואם יש לכם שאלות או הערות,
אתם מוזמנים להגיב

 

נ.ב.

יש פה השקעה עצומה,

אנא ממכם הקפיצו את האשכול למעלה כדי שעוד כמה צדיקים וצדיקות יזכו לקרוא את המדריך הזה דוס

תודה רבה רבה ויישר כח עצום!!שיראל.
הקפצהחסיד ה'
תודה!!! תזכה למצוות!מישי אחת...

זה אותו דבר לגבי ספרדים?

בארורחסיד ה'
ואוו..משיקיען...=]הדרולה!!
שכוייעח!ב.ש.
תוספת קטנהאורי הולנדראחרונה

בעניין ספק אם שכח, תוך 30 יום צריך לחזור. לאחר 30 יום, כבר אמר 90 פעמים ולכן חזקה עליו שלא טעה ולכן לא חוזר. כידוע, תוך 30 יום לא אומרים ותן טל ומטר 90 פעמים בגלל שבתות, ובכל זאת ניתן להקל אחרי 30 יום. ודומה לכך מי שספק אם שכח מוריד הטל בקיץ ואמר משיב הרוח במקום, עד 30 יום חוזר ואחר כך לא בגלל שכבר אמר 90 פעמים. וקראתי שבגלל שתוך 30 יום אומרים יותר מ-90 פעמים בגלל שבתות (מוסף) אז ניתן לבקל אחרי 90 פעמים ולא צריך 30 יום.

חורף בריא...

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירותאחרונה

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילהאחרונה
מדהים!
שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

בדידותהרשפון הנודד

למה אפשר לחוש בדידות ברמה כמעט משתקת והאם זה אמיתי ומה אפשר לעשות עם זה?

לכן לנוער יש תנועות נוער. מפגשים, פעילויותפ.א.
כן אבל זה מרגיש לי קצת בריחה משום מההרשפון הנודד
בריחה? אשמח שתסבירפ.א.

אתה מרגיש בדידות כי אין לך חברים? מה עם חברים לכיתה בלימודים?

אתה לא חבר בתנועת נוער? 

זה לא זההרשפון הנודדאחרונה

זה הנקודה יש לי חברים אבל אני לא רוצה לבנות את הקשר שלי רק בשביל להרגיש שיש לי חברים ואני לא בודד...(מוזמן להסתכל בשרשור החדש על ללכת לסניף מעורב שאתה לא כל כך מאמין בזה אבל צריך בסוף חברה..)

...הרמוניה

א- אדם בסופו של דבר מול עצמו גם כשהוא עם חברים וגם כשהוא לבד... האם אתה מהווה חברה טובה לעצמך? 

מעניין לך עם עצמך? האם אתה חבר טוב לעצמך (רגשית)?

תכנס פנימה. בכל אחד יש עושר פנימי וזה תענוג לגלות אותו.

ב- נסה לשים לב לזה שאתה אף פעם לא באמת לבד, תמיד מושגח בידי מישהו שאוהב אותך אהבת עולם...

אולי יעניין אותך