איך לומדים למבחנים?noga14

שמונה שנים לא למדתי כמעט למבחנים ועכשיו אני תקועה,שבוע הבא יש לי מבחן באנגלית ואין לי מושג איך לומדים באנגלית ומתמטיקה. ואני לא כזאת שאשב ואקרא את החומר,אני לא יודעת (ולא רוצה) לחרוש.איך לומדים קצר ולעניין?(וזוכרים הכל במבחן)

שרשור נעוץ מעלייך הסנה-בוער
איך לומדים?אילה שלוחה

 

אנגלית - תלוי מה לומדים אצלכם (מה הדרישות של המורה...)

האפשרויות שאני מכירה: מילים שצריך לדעת (לפעמים להכתבה, לפעמים רק פירושים), סיפורים באנגלית - צריך לדעת מה קרה בסיפור, ולדעת לכתוב מילים מרכזיות בסיפור. דקדוק - את זה אין ברררה.... פשוט ללמוד את הכללים ולתרגל

 

מתמטיקה -

בד"כ במתמטיקה יש שני דברים - ידע תאורטי (כללים, נוסחאות, דרכים לפתרון תרגיל מסויים) ותרגול.

איך לומדים?

בהתחלה עוברים על הכללים שיש, משננים נוסחאות בע"פ אם צריך וכו'

בכל דבר שאת לומדת כדאי להסתכל על תרגיל לדוגמא (הרבה פעמים יש בספר ואם לא תחפשי במחברת שלך או של החברה).

אח"כ תנסי לפתור בעצמך תרגיל הכי דומה שאת יכולה (למשל אם בתרגיל המקורי יש x בריבוע תחפשי תרגיל דווקא עם x בריבוע ולא עם 2x בריבוע - הכי הכי דומה שיש!!)

תנסי לפתור לבד ואם תתקעי תחזרי לתרגיל לדוגמא שלך ותראי מה הם עוש בשלב הזה. אם גם זה קשה לך עדיף שתנסי לפתור בעצמך את התרגיל לדוגמא ובכל פעם שתתקעי תסתכלי.

כשתגמרי תרגיל אחד תקחי תרגיל טיפה יותר קשה (ברוב הספרים שאני מכירה התרגילים מסודרים ברמת קושי עולה - מהקל לקשה). אם תראי שזה קל מדי תדלגי הרבה, אם תראי שזה בינוני תדלגי קצת ואם היה לך מ-מ-ש קשה תקחי את אחד התרגילים הקרובים.

 

משפטים בגאומטריה: שיטה מעולה של חברה שלי:

תקחי את המשפט ותנסי להוכיח אותו בעזרת משפטים אחרים שאת יודעת. הצלחת - מעולה! בד"כ את גם תזכרי אותו. לא הצלחת - לא נורא! אם ניסית מספיק זמן את תזכרי אותו אפילו יותר טוב.... ב"הצלחה!!

 

שיטה נוספת לנוסחאות ומשפטים - שיטת הפתקים:

כותבים על פתקים קטנים את כל הנוסחאות שצריך, ומכניסים לכיס או למקום נגיש אחר. (למשקיענים: כדאי ממש לצבוע את הפתקים או להוסיף איורון קטן בפינה - זה ממש עוזר לזכור אותם!!)

בכל זמן פנוי (תחנת אוטובוס, תור במכולת וכו') את מוזמנת לפתוח ולשנן...

השיטה גם מעולה לזכירת פירושים של מילים באנגלית. למשוכללים שביננו אפשר לכתוב בצד אחד של הפתק את המילה באנגלית ובצד השני את הפירוש בעברית. אפשר גם לכתוב על שני פתקים שונים ולהפוך את זה למשחק הזכרון או משהו... גם כאן כדאי לצבוע את הרקע באותו צבע (או לשים איור דומה בצד) כדי להקל על הזכירה.

 

[הכותבת היא מורה למתמטיקה]

 

 

וכמובן - כמו שכבר כתבו לך יש שרשור נעוץ בראש הפורום על איך לומדים למבחנים. שיהיה ב"הצלחה!!

הבהרה קטנה:noga14

הבעיה העיקרי היא בגאומטריה,אני יודעת את המשפטים אבל אני לא יודעת להוכיח (או שאני לא יודעת איך מוכיחים או שאני מקצרת מדי כי יש דברים שנראים לי מובנים ושאין צורך לכתוב).ואנגלית,הדקדוקי-אני יודעת את הכללים אבל לא יודעת לכתוב נכון.אשמח לעזרה.ואני שוב מדגישה-אני לא יודעת איך אפשר לשבת יותר מחצי שעה (או אפילו פחות) מול תרגילים או משפטים באנגלית ולא להרדם.

מחרתיים המבחן, מישהו מוכן לעזור לי?noga14

ולא מצאתי למעלה אף דרך שתתאים לי.

גיאו-הסנה-בועראחרונה

שבי ותוכיחי את המשפטים, ככה הם יכנסו טוב יותר לראש. (אל תאמרי לי שאת זוכרת אותם. אני לא מתכוונת למשפט עצמו כמילים, אני מתכוונת למשמעות וכו'). ותרגול תרגול תרגול. אין מה לעשות. ככה זה מתמטיקה |מרגיש מורה|.

בתור אחת שגם לא מסוגלת לשבת וללמוד- אין קיצורי דרך. אם זה קשה לך (כמוני ) פשוט תושיבי חברה ושהיא תכריח אותך ללמוד... או שתתני לעצמך פרסים/עונשים על נגיד כל שעה לימוד..

 

אנגלית- כנ"ל- תרגול. לשבת ולכתוב חיבורים- כדאי לתת למישהו שמבין לתקן לך, וללמוד מהטעויות. לקרוא ספרים, זה ממש משפר.

 

אני ממש מבינה אותך, גם אני לא מסוגלת לשבת ללמוד הרבה, אבל פשוט לומדים לאט לאט להכריח את עצמך.

מישהי מכירה?נחשוב על משהו
קורס דולות לנערות?
בפועל צריך לחוות לידה כדי להיות דולהל"לאחרונה
יש במעלה לבונה אם את רוצה
לימודי הדרכת או ליווי הורים/משפחותאנונימי (פותח)

לימודי הדרכת או ליווי הורים/משפחותמי-יודע

היי, מי מכיר מקומות שאפשר לעשות בהם לימודי הדרכת הורים או דברים דומים?


עדיפות ללימוד בזום אבל גם שילוב של פרונטלי יום-יומיים בשבוע אפשרי..


מי שיש לו נסיון בתור מישהו שלמד דברים כאלה או שיצא לו להעזר באנשים מהתחום אשמח לשמוע


תודה רבה מראש לעונים

עבודה אונליין מהבית 9נטע ברזני

דרושים לעבודה בהזנת נתונים והזנת תוכן (קלדנות) מהבית❗

(ללא השקעה) וללא ניסיון!

ניתן להגיע לסכומים של 3000-11,800₪ בחודש!! בזמנכם הפנוי במהלך היום! לקבלת פרטים וליצירת קשר איתי

👇👇👇 ניתן לשלוח לנו הודעה בוואטספ 050-6158874 נטע👇

זמינות מיידית!

מישהי פה למדה קורס qa?דובדובה
ויכולה לתת לי קצת מידע?
מטלה אחרונה ללימודים - צריך את עזרתכם (!)דני_אלבז

היי חברים חסרים לי עוד 10 משתתפים / משתתפות לסיים את המטלה האחרונה לתואר - אשמח אם תוכלו לענות על שאלון קצר של 3 דק🤞🏻https://forms.gle/Nu5tr2T8jxppDMNd6

תגובה

קורס מבוא לסטטיסטיקה והסתברות למדעיםאנונימי (פותח)

שלום, מי שלקח את הקורס הזה : האם הוא קורס קשה? כמה זמן כדאי להשקיע בללמוד אותו? אני עשיתי 3 יחידות במתמטיקה, האם זה ישפיע על הקושי בקורס? תודה.

לקרוא בקלות, בפשטות ובכיף תוך 60 יום.ofirefi
עבר עריכה על ידי ofirefi בתאריך א' בסיון תשפ"ג 23:38

לקרוא בקלות, בפשטות ובכיף תוך 60 יום.

 

חדוה בר

 

 

עובד כמו קסם תודה על הפירסוםאנונימי (2)אחרונה
שאלה בפיזיקה,אשמח להכוונה בהקשר של נוסחאות,תודה!אנונימי (פותח)

אני הרבה זמן לא בחומר הזה,אני77

אבל לפי מה שאני זוכר וההבנה שלי בפיזיקה, השלבים הם כדלהלן:

(אני לא זוכר את הפרטים של הנוסחאות עצמן, אבל יודע בגדול איזה נוסחאות יש, וכתבתי.

אל תסמוך/כי עלי בעיניים עצומות, אבל אני חושב שמה שכתבתי נכון.)

 

א. בשלב הראשון, צריך לתרגם את היחס בין המהירות לבין אנרגיית התנועה של האגוז, על פי המשקל שלו. יש לזה נוסחה בסגנון של מהירות*מסה=אנרגיה.

בשלב השני, צריך לפרק את אנרגיית התנועה הזו לוקטורים - על הציר המקביל לרצפה, ועל הציר הניצב לרצפה.

(זה שלב די פשוט - זה חישוב הניצבים במשולש ישר זווית ושוה שוקיים)

בשלב השלישי, צריך לחשב את האנרגיה שמקבל הקוף הזורק על פי הנוסחה שאומרת משהו כמו: תנועה1*מסה1=תנועה2*מסה2

(כמובן, מתחשבים כאן רק באנרגיה שעל הציר המקביל לרצפה. האנרגיה שבציר הניצב לרצפה לא רלוונטית)

בשלב הרביעי צריך לחשב את המהירות של הקוף, לפי האנרגיה שהוא קיבל והמסה שלו.

 

(יכול להיות גם שבמקום לתרגם ממהירות לאנרגיה ואז שוב מאנרגיה למהירות אפשר לעבוד רק עם המהירות וזה עדין נחשב תקין. זה אמור להיות הגיוני, אבל אני לא יודע בוודאות ולא יודע מה הדרישות ממכם.)

 

ב. בשלב הראשון, נחשב על פי כח המשיכה את התאוצה של הכדור כלפי מטה (על פי המסה שלו). (יש נוסחה לחישוב כח הכבידה על גוף, ויש נוחסה ליחס בין כח לבין תאוצה על פי מסה)

בשלב השני, נחשב על פי התאוצה והמהירות ההתחלתית (הוקטור של המהירות כלפי מעלה) את הזמן שבו הכדור יחזור לגובה ההתחלתי שלו. (עושים מהתאוצה והמהירות משוואה ריבועית).

עכשיו אנחנו יודעים כמה זמן הכדור היה באוויר. בציר המקביל לרצפה אין שום תאוצה, ולכן מספיק לקחת את המהירות ההתחלתית בציר זה ולחשב:  זמן*מהירות=דרך . זה המרחק שהיה בין הקופים.

 

ג. אנחנו כבר יודעים את המהירות של הקוף מימין, ואת משך הזמן שהכדור היה באוויר. צריך פשוט לחשב כמה הקוף הספיק להתרחק במשך הזמן הזה ולהוסיף לתוצאה של סעיף ב'.

 

ד. אני חושב שהתשובה פשוט צריכה להיות שהמהירות היא בדיוק כמו של הקוף מימין, רק בכיוון השני. וזה בגלל שאם מתחשבים רק בציר אחד, אז האנרגיה שקוף א' קיבל בזריקת הכדור, היא בדיוק האנרגיה שהכדור העביר לקוף שתפס אותו. ומכיון שהמסה של הקוף הראשון והשני היא אותה מסה -המהירות תהיה אותה מהירות.

יש גם את הדרך הארוכה לעשות את זה, ותוכל/י להסיק אותה מהשלבים הקודמים.

מצרפת ניסיון שלי לחישוב,לדעתך זה תוצאות הגיוניות?אנונימי (פותח)

לא לגמרי הבנתי מה עשית שםאני77
עבר עריכה על ידי אני77 בתאריך כ"ז באייר תשפ"ג 00:36

יכול להיות שבגלל שאני לא מונח בחומר אז אני לא מבין פשוט איזה משתנה שכתבת אמור לייצג את מה בדיוק.

(אני גם לא זוכר איך בדיוק המשוואות הפיזיקליות אמורות להיראות... חוץ מהמשוואה של שימור האנרגיה, שזה שוויון פשוט.

אני סיימתי את הבגרות שלי לפני עשר שנים, ולא נגעתי בחומר הזה מאז.)

 

התוצאה של סעיף א' יצאה לי 0.282, כמו לך. (עשיתי את הדרך הקצרה, בלי להתעסק עם אנרגיה.)

ואם ראיתי נכון, אז בסעיף ב' יצא לך פחות מסעיף ג', אבל זה לא הגיוני, כי הקופים אמורים להתרחק, לא להתקרב.

ואמנם את ב' מסובך לי לעשות כי אני לא זוכר את המשוואות של כח המשיכה וכו', סעיף ג' לא דורש כל כך ידיעה בפיזיקה אלא מתמטיקה פשוטה, ואם הבנתי נכון שבסעיף ב' יצא לך 2.5 מטר, אז אני חושב שבסעיף ג' אמור לצאת 3 מ'. (החישוב פשוט - המהירות של הכדור (בציר המקביל לקרקע כמובן), היא פי חמש מהמהירות שהקוף מימין מקבל. ולכן ברגע שהקוף משמאל מקבל את הכדור, הקוף מימין הספיק בינתיים להתרחק מרחק בגודל חמישית מהמרחק שהכדור עשה.)

תודה!אנונימי (פותח)
בכיף. האמת שנהניתי מזהאני77
שאלהאנונימי (פותח)

מעניין לדעת: למדת את החומר הזה בתיכון? לצערי בתיכון שהייתי בו לא היה תחום מדעי בכלל..סתם מעניין לידע כללי (:

כן. עשיתי 5 יח' בפיזיקהאני77

אני מבין שאת עושה את זה כחלק מקורס כלשהו?

כןאנונימי (פותח)

כן, קורס מבוא של פיזיקה . רציתי ללמוד את התחום בפעם הראשונה,וזה לא קל בכלל..

ואת בטוחה שמהרחק המקורי בין הקופים הוא 2.5 ?אני77

כי ניסיתי עכשיו את הבינה מלאכותית (סתם מסקרנות) והוא נתן לי תשובה אחרת. לא הצלחתי להבין מה בדיוק הוא עשה שם, ויכול להיות שהוא הבין משהו לא נכון (קורה הרבה ל AI למיניהם), ככה שא"א לגמרי לסמוך עליו, אבל במקומך נראה לי הייתי בודק שוב...

תשובהאנונימי (פותח)

האמת שניסיתי שוב פעם את השאלה ויצא משהו אחר.  מצרפת את הניסיון חישוב :  (בינה מלאכותית? איזה תשובה הוא נתן? באיזה אתר מדובר? תודה!

רובי הבוטאני77

הוא ענה שהמרחק המקורי בין הקופים היה כ - 0.132 מטר. אבל יש לציין שאת סעיף ג' הוא פתר לא נכון, ואחרי שתיקנתי אותו על טעות אחת הוא עשה טעות אחרת, ואחרי שניסיתי שוב הוא החזיר לי את התשובה הלקונית של - "אני מצטער, אבל אני כרגע עסוק ולומד איך להשתפר. בקרוב אחזור לפעילות."

 

מה שאומר שלא תמיד אפשר לסמוך עליו...

 

הייתי מנסה לפתור בעצמי, אבל זה יהיה לי ממש ללמוד מחדש חישוב של מיקום כפונק' של מהירות ותאוצה וכל העסק...

המשךאנונימי (פותח)

הבנתי,בכל מקרה אני אנסה לפתור שוב ולראות אם תצא לי אותה תשובה.

תודה  (:

אם זה עדיין רלבנטי...ספק

א. כיוון שבציר ה-x אין כוחות חיצוניים שפועלים על המערכת, התנע חייב להישמר (כלומר, להיות בסה"כ 0). (בציר ה-Y יש גרביטציה והמומנטום שעובר לרצפה אז שם זה לא תופס). 

p=mv

המשקל של האגוז הוא 2 ק"ג והמהירות שלו בציר ה-x  היא 2 כפול cos(45) כלומר, התנע של האגוז בציר ה-x הוא: 

p=4*cos(45)

מסת הקוף היא 10 ק"ג וכאמור, התנע אמור להיות שווה (אבל בכיוונים מנוגדים) 0 בסה"כ ולכן: 

p=4*cos(45)=10*v ובסה"כ: v=0.4*cos(45)

 

ב. הרעיון הוא כזה: בנקודה הכי גבוה, המהירות של האגוז בציר ה-y תהיה 0. כיוון שאנחנו יודעים את התאוצה של כדוה"א ואת המהירות ההתחלתית, אנחנו יכולים לחשב את הזמן שלוקח לאגוז להגיע לשיא הגובה: 

vt=v0+gt. 

vt=0 לפי הדרישה שכתבנו למעלה, v0=2*cos(45)  ו-g=-10 (המינוס הוא בגלל שהכח מושך למטה והמהירות היא בכיוון מעלה. 

אז: 

cos(45)*2=10*t

כלומר, t=0.2*cos(45)

כיוון שחישבנו רק את הזמן שלוקח לאגוז לעלות לשיא הגובה, נכפיל אותו ב-2 כדי לקבל את הזמן שלוקח לו להגיע לקוף השני, כלומר: t=0.4cos(45)

 

אז המהירות בציר ה-x ידועה: vx=2*cos(45) 

הזמן ידוע: t=0.4*cos(45) 

ונשאר לנו לחשב: x=vt שהוא יוצא 0.4

 

ג. ברגע שהקוף השני תפס את הכדור, הוא עדיין לא זז. את מהירות הקוף הראשון כבר חישבנו וגם את הזמן שלוקח לאגוז להגיע לקוף השני חישבנו אז שוב: 

x=x0+vt כש-x0 הוא המרחק ההתחלתי בין הקופים שחישבנו בסעיף הקודם (0.4), t =0.4*cos(45) והמהירות של הקוף הראשון היא: 0.4*cos(45)

חישוב פשוט מראה שהקוף זז 0.08 כך שהמרחק בין הקופים באותו זמן היה 0.48. 

 

ד. כפי שציינו בסעיף א', התנע במערכת בציר ה-x חייב להישמר ולהיות 0 - כלומר, הקוף השני ינוע באותה מהירות בה נע הקוף הראשון רק בכיוון הפוך (כלומר, סימן הפוך). 

 

הערה:ספק
עבר עריכה על ידי ספק בתאריך ב' בסיון תשפ"ג 09:40

אפשר לפתור את זה גם משיקולי אנרגיה ולא מממשוואות התנועה - ואז מציבים במשוואה שהאנרגיה הקינטית בציר ה-y מתפאסת והופכת כולה לאנרגיה פוטנציאלית וכך למצוא את הגובה. 

כמובן שהתשובה תהיה זהה. 

 

כמו כן, כיוון ש: cos(45)=sin(45) אז כתבתי תמיד cos כשבמקרה הכללי זה לא תמיד נכון. 

האמת שאני אישית במקרים של 45 מעלות,אני77

פשוט מפרק ביחס של 1 לשורש 2. זה מקרה קלאסי של פיתגורס, לא רואה צורך להשתמש בטריגונומטריה

ברור, אבל יותר קל לכתוב cos בפורום מאשר לסמן שורש.ספק

וזה תמיד פיתגורס על צירים קרטזיים - גם אם זה לא 45 מעלות. 

 

אמתאני77אחרונה

אולי יעניין אותך