שאלה הלכתיתאבגדה

האם יש ממש בדברי האומרים כי בשבת אסור :

 

לחפור-משום חופר

לחרוש-משום חורש

להצטרף לוויכוח-משום צד(צד בוויכוח)

להצחיק-משום קורע

ויש עוד כמה שאינני זוכר

 

וקשה לי-והרי רבים מאוד החוטאים בזה-וכיצד נתעלמה הלכה מישראל?

ונראה לומר שמותרים הם-אבל גם זה קשה מן המלאכות הלז.

 ונראה בעיני שכדי למנוע מכשלה גדולה בישראל-כדאי למצוא היתר לאלו ולא יהיה איסור גדול כזה נפוץ בעמנו כ"כ.

אשמח לשמוע תשובות בעניין.

 

תודה

נראה לי שבאיסור "חופר"+mp8

זוהי גזירה שאין הציבור יכול לעמוד בה,

ובפרט בדורינו אנו, דור יתום,  שרבו החופרים והתעצמו החפירות, וטמאה הותרה בציבור ואכמ"ל.

אם היה מדובר רק בגזירה מדרבנןאכן תירוצך היה מועילאבגדה

אבל מלאכות אלו הריהן מדאורייתא

תשובהאחיסמך

לגבי חופר הרי ידוע שמלאכת החפירה האסורה היא תולדה של מלאכת חורש ולכן אם נתיר חרישה יהיה ברור שמותר גם חפירה ובאמת שניהם דבר אחד הם שהרי החרישה ידועה כמלאכה חפרנית חופר

 וכעת לגבי חרישה (שכולה בספק האם מותרת בשבת כי הרי זו הכנה מקודש למבחן שהוא חולין גמור) מלאכת החרישה האסורה היא פעולה שמאפשרת זריעת זרעים באדמה כדי שהזרעים יהפכו לפירות והרי במלאכת החרישה שכת"ר הזכיר לעיל היא מלאכה שלא מתקימת כי הזרעים שניזרעים נישכחים מהר מאוד (לפעמים אפילו מהר מידי) וכבר נפוץ המנהג שעל אף שחרשו החורשים בדימעה וביזע לא קצרו ברינה כל כי אם אספו את השככה מסדות אחרים בתקווה לפרי כל שהוא ולכן יש להתיר מלאכה זו משתי סיבות שהן אחת

א. מלאכה שאינה מתקימת

ב. לא דומה לאיסור המקורי כיוון שאין פירות

ויש האומרים שיש עוד סיבה והיא מלאכה שאינה צריכה

                                                                      עכד"ק 

א' ו-ב' הם היינו הךאבגדה

ואם אכן כך הדבר -וחורשים בדמעה ואין כאן אפילו רווח עתידי-הרי חילול שבת גדול הוא שנא':

"ושמחת ביום השבת לקדשו"-והוא מצוות עונג שבת,וכמו שכבר שורר המשורר-"המתאבלים בו אחור נסוגים".

והטעם הנוסף שהבאת בשם הי"א-פטור אבל אסור,ועוד שאיני יודע אם הלכה כמותו אם לאו.

פלא גדולאבא שמואל

איך נתעלם מכם.

אמנם כך כתוב בספרים.

 

אך בבית סבא נהגו לאומרו בנ"א והוא: "השמחים בו שמחה משיגים", ויש מקומות בהם כופלים "המתענגים בו ענג משיגים".

 

ויפה כתב אחיסמך.

ועוד יש, שחרישה כזו עבורם תענוג גדול. (והמקום ירחם עליהם..) והראיה שהם נכשלים פעם אחר פעם במבחן רק על מנת לחרוש שוב.

יש כאלו שהחרישה בשבילם היא עונג שבת ממשnoga14

כמוני,אני אוהבת ללמוד.

על אלה כבר אמר הפסוקמ. שלום

גם אויל מחריש - חכם יחשב

הפשוט ביותרnoga14

הוא לשאול את רב הפורים באדר הקרוב,הוא בוודאי ימצא תשובה טובה.

איסור דייטים בשבת- תולדה של בורררחלקה
ועוד כמה באותו ענייןלולה=]

בס"ד

 כל אלה באמת אסורים?

אסור לסמוך על חברים בשבת משום- בונה

אסור למסור דרישת שלום משום- דש

אסור לצהול ולרקוד משום- מרקד

אסור לחשוב מחשבות קונספירציות משום- קושר

אסור להקל משום- מתיר

אסור לייפות את עצמך משום- מחתך

אסור להכעיס משום- מבעיר

אסור להצחיק אדם יותר מידי משום- קורע

 

איך יודעים שהחלילן מהמלין לא היה בשבת.אנונימי (פותח)

כי אסור לחלל בשבת זה חילול שבת.

חח..אביב

חמודים אתם..

 

אני בעד הפתרון הנ"ל, לשאול את רב הפורים, ועד אז יש להקל...

חח..קרעתם אותי!!!!!!!דוסית גאה!
לולה- ממש אהבתי ת'חתימה שלךאורה*
עוד משו חזק..שבלולון

למה אסור להסתכל על בנים בשבת? משם איסור בורר..

תגובה לאיסור דייטיםאיטר יד ימינו

הייתי בשבת פו"פ עם הרב יוני לביא

(בתור עובד)

הוא העלה ת'שאלה הזאת

ואז הוא אמר שרק אם יש ת'שלושה תנאים של בורר אז מותר

 

זה היה הדבר תורה אחרי קבלת שבת

אוכל ביד ומיד?אלעזר300

נשמע שוביניסטי משהו.

לגבי צדמ. שלום

אם הוא צד בוויכוח ולא בכלי המיועד לצידה (כגון רשת וכד') - הרי זה בשינוי, ובכלל כשמתווכחים מקיימים "גדול לא תעשה שבתורה שדוחה כבוד הבריות" ומותר למהדרין

 

ועדיין יש לצדד לכאן ולכאן, ולכל צד שנפנה יצוץ עוד צד (בוויכוח, אלא במה?)

איסור אכילה מופרזת בשבת- משום טוחן..אביה14
ועוד יש לומר,אלעזר300

שאם אינו מחולי-הנפש המתווכחים עם עצמם הרי זו מלאכה שעשאוה שניים ופטורים.

אלא שעדיין יש להימנע מוויכוחים בשבת,אלעזר300

משום סותר.

מובאים להלן איסורים נוספים אשר יש לשים עליהן הדעת:טליה

אסור ללמוד למבחן - משום  -  חורש
אסור לאחר לחבר בשמירה- משום  - טוחן
אסור לסמוך על חבר- משום  - בונה
אסור לנטות לדעה מסויימת בויכוח כי אז אתה - צד  - בויכוח
אסור למסור דרישת שלום משום... דש
אסור לצהול ולרקוד משום   -  מרקד
אסור לחשוב מחשבות קונספירציה משום -  קושר
אסור להקל משום  - מתיר
אסור ליפות את אחיך משום  - מחתך
אסור להכעיס משום  - מבעיר
אסור להצחיק אדם יותר מדי משום  - קורע 

כן אוכל ביד ומידאיטר יד ימינו

אוכל מתוך פסולת יעני

להסתכל רק על הדברים הטובים בכל בחורה

ביד ולא בכלי יעני

לא לעשות פוזות לבוא איך שאתה בלי כלים מיותרים

ומיד זה שאם אתה מוצא מש'ו לא למרוח את זה יותר מידי

 

זה היה הדבר תורה של יוני לביא בשבת פו"פ

זאת הייתה שבת אחת המצחיקות

 

אחת בררה עלי ואז שאמרתי לה שאני בן 18

כל השולחן שלה נש/פך מצחוק

 

היא אמרה לי שהיא יכולה להיות מורה שלי

אסור לספר בדיחה לבלונדיניות-אביה =)

משום מכין מקודש לחול...

סיכום+הקפצהאבגדה

1.לחפור-משום חופר

2.לחרוש-משום חורש

3.להצטרף לוויכוח-משום צד(צד בוויכוח)---

אם הוא צד בוויכוח ולא בכלי המיועד לצידה (כגון רשת וכד') - הרי זה בשינוי, ובכלל כשמתווכחים מקיימים "גדול לא תעשה שבתורה שדוחה כבוד הבריות" ומותר למהדרין

התירוץ התקבל!!

אבל למולו באה טענה חדשה משום סותר-ובכך נסתר ההיתר.

4.אסור לסמוך על חברים בשבת משום- בונה

5.אסור למסור דרישת שלום משום- דש

6.אסור לצהול ולרקוד משום- מרקד

7.אסור לחשוב מחשבות קונספירציות משום- קושר

8.אסור להקל משום- מתיר

9.אסור לייפות את עצמך משום- מחתך

10.אסור להכעיס משום- מבעיר

11.אסור להצחיק אדם יותר מידי משום- קורע

וכנאמר,את ההלכה הפסוקה נשמע מרב פורים.noga14

מי המתנדב?

למסור ד"ש משום דשהכולטובה=]אחרונה
לכבוד החשובים שכאן, שאלה קשה באה לפיתחי-שדמות בחולות

הרמב"ם כתב שיש לשלב פעילות גופנית למען בריאות הגוף והנפש,

מהו ענף הספורט המומלץ ליושבי מחשב / מושב נסיעה.

העונה להגדרות הצניעות ?

פילאטיס מכשירים לנשיםפ.א.
לפי פריינטה הדרשןדורין השמיני

אפשר פילאטיס ולא זומבה

גם לגברים וגם לנשיםשדמות בחולות

כמובן.

 

ואם יש משהו מותאם לזוגות כרעיון לחיזוק בית של תורה ואמת - זה יהיה נהדר

הרעיון הטוב ביותר במחשב הוא הליכוןשמיניסט באמ"ש

לזוג, הליכון זוגי

נמכר ב3000 ש''ח להליכון ו4900 לזוג

בריכהelicoאחרונה
האם להגיד הלל כל יום(פירוט למטה)שמיניסט באמ"ש

הרי כל יום אנו צריכים להודות שכ"מ ביבי שליט"א יצא למבצע נגד מ"ה איראן ימ"ש

הרי לכאורה נראה לענ"ד שצריך להגיד הלל כל יום, שהרי כל יום אנחנו ניצלים מחדש מאותה אימה שהייתה יכולה להרוג בנו רבים וטובים

ואכן אנחנו אומרים מודיםאנונימי (2)
3 פעמים ביום בכל יום, ועוד כהנה וכהנה תודות, שירות והללים.


הלל המיוחד אומרים רק בזמן המיוחד כדי שלא נהיה דשים את ההלל בעקבינו ונמצא שכרינו בהפסדנו

בין כה וכה אנו דשים את ההלל,אז מה הבעיה להוסיף?שמיניסט באמ"ש
אבל אז מה יעשו בתפילהדורין השמיניאחרונה

של הרב מרדכי אליהו לקום כל יום ותיקין זה קשה

למי שלא מעודכן בעולם הישיבותדורין השמיני

יש שאלה שממש עולה בזמן הזה בכול עולם הישיבות (התיכוניות) ומה שמתחתיהם

האם כשסופרים ספירת הגומר סופרים גם ימי חופש או לא 

על כן הגעתי אל כבוד תורתכם על מנת שתדונו בשאלתי ותענו לי תשובה המניחה את הדעת

מה הדיןקעלעברימבאר
של שמיניסט שנהיה בן 18 במהלך ספירת הגומר? האם הופקע מכלל תלמיד ומפסיק לספור בברכה?
לִכְאוֹרֶה לאדורין השמיני

 כיוון שזה טבעי שבשמינית נהיים בני שמונה עשרה על כן הם קרויים שמיניסטים

אבל האם שמיניסט שעשהדורין השמיני

בגרויות חורף פטור מלספור  

כשם שמי שעושה פסח שניקעלעברימבאר
סופר מהראשון, כך מי שעושה מועד ב סופר ממועד א
ומה עם השמיניסט שלא עשהשלג דאשתקד
אפילו בגרויות קיץ? יספור עד מועד ג? או שאצל שמיניסט כזה החופש התחיל מספטמבר של 6 שנים לפני כן...
כנראה שלא כי זה כמו פסח שנידורין השמיני
האם סופרים שמונה שמיניות בספירת הגומר?קעלעברימבאר
או שהשמינית שנה הזאת היא שמינית שבשמינית שבגאו"ה (ישיבה גאונית הונללו)? 
אין גוזרים גזרות שהציבור לא יכול לעמוד בהםדורין השמיני

והרי אם כשסופרים ספירה אחת מתבלבלים קל וחומר בשתיים

וגם שמצינו בדוד המלך שכאן זה עדיין ספירת העומר ואין מערבין ספירה בספירה

וכי מתבלבלים מאי הוי?125690
אם טועים בספירה ומוסיפים ימים, ראוי להם שיתווספו ואם מורידים ימים, למעליותא הוא
שמיניסטים לא סופרים125690
הלימודים בשמינית נגמרים מוקדם יותר (החופש בפועל שלי התחיל היום)
יא עוקץדורין השמיני

אנחנו נשארים אחרי היסודי

אבל כשאתה סופר ספירת העומר אתה מכוון גם על הגומר

יכול להיות שכיוון שישדורין השמיני

בזמן הזה גם ככה אווירת סופא דקורסא ואם היית פוטר את החופשים היית יכול גם לפטור הכל 

על כן צריך לספור הכל

הרמוניהאחרונה

אתם שטוניקים גאוניים

..מפוצלשת(:

@אני))))

זוכרת תמקום הזה???

עוד פעיל?קעלעברימבאר
שבירכת אותי ביומולדתאני:)))))
ישןן
וואי נכוןןמפוצלשת(:
איזו תקופהאני:)))))

פעם היינו חברות;)

נכון ואז נטשת אותי😪מפוצלשת(:
בואי, אנחנו יודעים מי באמת נטשה..אני:)))))
סתם.. אבל מסיבות טובות לפחות🤭מפוצלשת(:
זה כן.אני:)))))
לא בא לי לדבר בפורום הזה
העלאה באוב אסורה מהתורהזיויק
כן, אבל יש לעיין אם גם העלאה באוב דיגיטלי125690
האמת דנו בזה במשפחהאני הנני כאינני

מצד מה שהיה בטקס המשואות השנה, שהעלו באוב את חיטמן וכו'.

מה היה שםדורין השמיניאחרונה

 בשביל הלא מעודכנים

תרצו שנעיר פה את הפורום הזה?שדמות בחולות

יש לכם ממנו זכרונות טובים?

 

יש שרשורים שחקוקים לכם עמוק עמוק בראש?

 

תשתפו אותי (החדשה שבא לה להכנס ל"חבורה")

אני ארצה למרות שלא הייתי פהקעלעברימבאר
כנ"ל125690
...שדמות בחולותאחרונה

@משה תספר לנו מה היה פה ואיך מעירים פה ת'עניינים?

 

נשאלה שאלהשמיניסט באמ"ש
האם אדם המשחק כדור מים ונתן מכה תוך כדי ריחוף בפחות מג טפחים והכניס, נחשב שער או אינו נחשב שער?
למה שלא יחשב?אניוהוא
הוא לא במים ואם לא במים אז לא נחשבשמיניסט באמ"שאחרונה
הניגון הוא בשהרגלים יצאו מחוץ למים
שאלה רבתיקופת חיסכון

אם אתה יושב לך על חוף הים, ולפתע פתאום אתה רואה לא פחות ולא יותר- את אבו מאזן טובע! כן, בהחלט שווה! אבל כעת עומדות בפניך שתי אפשרויות, או להציל אותו או לשבת על פסק זמן ובירה. מה היית בוחר גולדסטאר או מכבי?

הייתי הולך לעזור לואניוהואאחרונה
לוודא שהוא טובע לגמרי.
שאלהשמיניסט באמ"ש
אם עברתי בשבת מרשות היחיד אחת לאחרת ע"י שיגור ולא עברתי ברשות הרבים שבאמצע, האם הוצאתי מרשות לרשות?
לא125690

זאת מחלוקת ר' מאיר וחכמים אבל להלכה, אם אתה מעביר חפץ מרשות היחיד לרשות היחיד שלא דרך רשות הרבים אתה פטור, אני לא רואה סיבה שזה יהיה שונה במקרה הזה.

יותר מעניין לשאול מה הדין במקרה של שיגור למרחק של יותר מד' אמות ברשות הרבים עם משהו שיש בו כדי הוצאה ביד

מה הדין בשיגור מרשות היחיד לרשות היחיד שרחוקההוד444
יותר מאלפיים אמה?
בעיקרון השאלה היא איך מתבצע השיגור125690

אם החלקיקים של האדם עוברים באוויר ומתחברים מחדש בנקודה אחרת (ע"ע צ'רלי בממלכת השוקולד) נראה שזה אסור. אם זה לא כולל מעבר בשטח שבין המקומות אני חושב שזה מותר. כמובן שבמקרה כזה יהיה מותר למשתגר ללכת רק ד' אמות מהמקום שאליו הוא שוגר.

אני חושב שברשות היחיד השאלה לא רלוונטית, אני לא זוכר בדיוק את הכללים אבל נראה לי שלפחות לרוב, המדידה של אלפיים אמה מתחילה מקצה רה"י, אם זה נכון, מה שכתבתי נכון רק כשמדובר על רה"ר

אוקי מגניבהוד444
מה הדין במנהרת קוונטים?ימח שם עראפת
או במנהרת הזמן?
עברת ברה'ר מעל י' טפחים או מתחת לי טפחים?אניוהוא
מסתומא אם הוא נזרק,ימח שם עראפתאחרונה

זה היה מעל עשרה טפחים, כי דרך בני אדם כשהם זורקים זה מגובה החזה בדרך כלל, ובהנחה שאנחנו לא עוסקים כאן בילדון אלא בבחור, יש לשער שהוא זרק מעל עשרה טפחים.

אולי יעניין אותך