יש לי שאלה, כל הבנות שהולכות עם חצאיות ארוכות -
למה לא מספיק ללכת עם חצאיות קצרות, שהם ע"פ ההלכה, וצנועות? [אבל לא ארוכות]
או יותר נכון - למה אתן הולכות ככה?
זה ממש ממש חשוב לי! תודה רבה!(:
[אני לא מדברת על אלה שהולכות ככה בשביל היופי או משו כזה..
]
יש הלכה ויש רוח ההלכה.
אני לא רבנית
אבל אני יודעת שבקטע של חצאית לפי ההלכה צריך 8 ס"מ מתחת לברך כשיושבים...אבל רוח ההלכה ומה שחז"ל אומרים שהחצאית צריכה להגיע עד לברך!!
שזה הכי רצוי!!
**חוצמיזה שלדעתי היום כולם הולכות עם חצאיות קצרות כי הם חושבות שזה יפה ואופנתי.
זה (לדעתי!) יפה לבנות מסוימות...לא לכול אחת.מה יש להתגאות ברגליים? (הרבה פעמים רגליים שמנות).
מי שרוצה להיות באמת צנועה ולפי ההלכה-כדאי ורצוי ללכת עם חצאית ארוכה!!
אמממ אני לא פוסקת או משו כזה לכן לא לקחת את הדברים שלי בתור "הלכה".
יש לי כמה סיבות : אחת היא שבעולם של היום רוב הבנים אינם שומרים נגיעה ובדר"כ הם לא נוגעים עם מישהי שהולכת עם חצאית ארוכה כי הם מתבישים......
דבר שני בשבילי ולי אישית זה עוזר להתחזק....
דבר שלישי אמא שלי לא אוהבת שאני לובשת חצאית קצרה....
דבר רביעי עלי אישית זה לא יפה......
|מפקפקת|
וצריך 15 ס"מ לא 8....
ואני..
|אני הולכת עם גרביים|
ולי מפריעה שרואים לי את הרגל...אני מרגישה יותר בנוח,יותר בצניעות..וכו'...
חצאיות שעוברות את הברך גם כשיושבים זאת הקלה של החפץ חיים וזהו.
ןגם זה- כשהולכים עם גרביים.
שאר הדעות -וזה הרבה- אומרות שצריך ללכת עם חצאיץ ארוכה.
חוץ מזה שברגליים יש משהו לא צנוע. אפילו לא בקטע של בנים- אני אישית פשוט מרגישה יותר צנועה ויותר בנוח כשאני הולכת עם חצאית ארוכה.
חוץ מזה שאני ממש אוהבת מראה דוסי, אז זה מוסיף...![]()
נראה לי שגיטרה התבלבלה והתכוונה לכתוב שלפי רוח ההלכה חצאית צריכה לכסות את כל הרגל... אבל רק נראה לי...
ובקשר לשאלה-
לפי מה שידוע לי, חצאית ארוכה זה פשוט הדעה המחמירה...
וכל אחת תלך לפי הרב שלה...
אז יש מצב שכתבו את זה כבר..
אבל... ביקרון.. יש דעות שככה זה צנוע והחצאיות הקצרות יותר לא צנועות!
זאת לא הסיבה שאני לובשת ארוך..אבל..
אני הולכת עם חצאית צנועה...אבל לא ארוכה...למה?!
א. אני נראית עם חצאית ארוכה כמו פלוצית(סלחו לי על הביטוי) ניסיתי כמה וכמה פעמים...
ב. תשכחו מזה שחצאית ארוכה זה יפה שטויות במיץ..זה דבר מכוער ברמות...רק שמלות ארוכות זה יפה וגם אז זה לא צריך להיות פלוצי עד כדי כך....
ג. זה דבר מציק...אני לא יכולה לסחוב את זה ...זה נראה שיש לך רגלים שפופות....
לא יפה לי חצאיות קצרות..
ארוך זה יותר נוח..(מכל מיני סיבות..)
היו לי עוד כמה אבל שכחתי- סורי..
הקטע של יפה או לא יפה זה טעם של כל אחת.
זה גם תולי בבת.
בקשר לצניעות- אחרי הברך גם בישיבה זה צנוע. נקודה.
לפי ההלכה:א. החצאית צריכה להגיע עד לטפח מעל לקרסול, שזה אומר בערך כף יד ממוצעת(אם אני לא טועה לגביי החישוב...)
זה למי שהולכת ללא גרביים(או עם קרסוליות...)
ב. חצאית קצרה צריכה להיות 15 סנטימטר מתחת לברך כדי שגם בישיבה הברכיים לא תתגלינה+גרביים מעל לברך!!!!
לי אישית חצאית קצרה לא נוחה והכי נוח זה חצאית ארוכה.
הערה שלי:בצניעות הכי כדאי להוסיף.(כמובן לא להראות נזירה או אשת טאליבן..אבל הבנתם ת'כונה...)
חייב גרבים?אף פעם לא שמעתי על זה...
מאיפה הקרצת את זה?? מקורות בבקשה
-דבר ראשון הבהרה: אני כן הולכת עם גרביים!
עכשיו,
גרביים זה לא הלכה זו ה-ח-מ-ר-ה! נקודה.
את העצם של הרגל
איך אתם לא הולכות כמו ברווז בחצאיות האלה???
הצרות האלה???
שמישהי תסביר לי?!
דוסית את מהמחמירות גברתי הצעירה!
~הסגרונית~...את לא יכולה להגיד שזה הלכה בזמן שזה החמרה.
-אני גם מחמירה כמוך..אבל זה לא אומר שכולם צריכים לנהוג כך,ברור שזה יותר טוב אבל יש הבדל בין הלכה לבין החמרה....|קיצונית רצינית|
רוב הרבנים באמת אומרים את מה שאת (עכשיו לפינת ההלכה) אומרת אבל לא כולם נגיד החפץ חיים אומר שמותר ללכת עם חצאית שבכל מצב לא רואים את הברך בלי גרביים!!!
תלכו איך שבא לכם!!! אין לי כוח להתווכח...
שזה היה נראלי יפה + זה מחמם ממש בחורף.. בקיץ ממש השתדלתי לא ללכת עם ארוך כי זה שיא החם..
ות..)
אבא שלי אמר לי שלספרדים (נראלי זה הש"ע) אסור שיראו לבנות את הרגלים עד הקרסול! לאשכנזים אני לא יודעת אבל נראלי שרק דיעה אחת אומרת שמותר שלא יראו את הברך בישיבה.
את בת? את צריכה לשמור על צניעות.נקודה.
^^^אפשר הסבר?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?
ותמיד אלו היו התוצאות-
לפי ההלכה שכולם מסכימים עליה אסור לראות את השוק...
אמממה, יש דעת יחיד של המשנה ברורה (החפץ חיים) שפעם השוק זה היה כינוי לירך(...) ולכן מותר חצאית קצרה שאין צורה שבה יראו את הברך כשלובשים אותה...
החפץ חיים לא נקרא מקל, זאת שיטתו ויש לדעה שלו משקל רציני...
(אבל ברור שעדיף ללכת לפי רוב הפוסקים וללבוש חצאית ארוכה.-הוספה שלי)
ואחרי שקראתם את מה שאאוץ' כתבה, וגם אם לא-
למה אנחנו רק מחפשים איפה להקל? יש דעה אחת שמקלה- וכל הדתיים-לאומיים הולכים לפיה! דווקא בדבר שכ"כ חשוב בדור שלנו והפריצות בו כ"כ גדולה, דווקא בו מקלים? למה לא להחמיר? וזה גם לא נקרא להחמיר- זה ללכת עפ"י רוב הדעות...
גם אני לא הולכת עם חצאיות ארוכות, אבל יש לי קצת, ואני בשאיפה...
בע"ה.
אם לא היה הר בעובדיה היה צריך להמציא אותו. לא כולם יכולים לחיות עם כל החומרות.
כשלא מספיקים לגלח רגליים...



כשכן מספיקים- אינבעיה עם חצאית קצרה שמכסה תברך...
א.זה לא מכובד שיראו לך את הרגל
ב.צניעות זה לא רק סנטימטרים,חצאית קצרה היא לא צנועה
ג.בנות ישראל מכל העדות היו תמיד הולכות בחצאיות ארוכות,לא סתם.
ד.נניח שיש מי שמקל,האם זה אומר שבגלל זה אנחנו צריכות ללכת בחצאית קצרה?
בס"ד
ויכולים להקל..
חוצמזה, אני כעיקרון הולכת עם 4\3 וארוך.. יפה לי שתיהן באמת.. אבל אני חושבת שארוך יותר יפה כזה וצנוע וקצר פשוט אסור..
כמה דברים:
א. צניעות. חצאית צנועה אמורה לכסות את הברך טוב בכל מצב וכדי שזה יכסה בישיבה - צריך חצאית יחסית ארוכה בעמידה.. ואני פשוט לא אוהבת ת'אורך הזה.. וזה גם המקלים.. בעיקרון לפי ההלכה ממש - חצאית אמורה לכסות את השוק.. כמו שאאוץ' כתבה..
ב. אמא שלי לוממש אוהבת כשאני הולכת עם קצר..
ג. זה סתם יפה ונח. אני יכולה לשבת איך שבאלי. ממש כך.
וזהו נראלי(:
קשה הכומקרה להקפחד, אבל ב"ה מתגברים ומצליחים..
אגב - גם בנים כשהם רואים "דוסיות" - יענו בנות שהולכות עם חצאיות ארוכות - לא יתחילו איתן או ישרקו להן ברחוב או אנעף מה.. אבל בנות עם חצאיות קצרות אפילו שמכסות את הברך - זה כבר משהו אחר..
זה גם מראה שבנים מעריכים את הבנות עם החצאיות הארוכות. מכבדים אותן.
ואגב - זה מניסיון(:
גרביים-שאלנו ת'רב צוהר(הרב של האולפנא שלי..) והוא אמר שיש כאלה שמחמירים אבל לא צריך..וזה לא שאנחנו הולכות לפי מקלים זה שמי שהולכת הולכת לפי המחמירים..-וזה הבדל משמעותי!!!!
חצאית- יש הרבה דעות בעניין..כל אחת לפי הרב שלה...
לגבי הג. שלך...
זה לא בדיוק נכון..
עובדה - החרדיות היום (שהולכות יותר כמו הסבתות רבות של שתינו), לא הולכות עם ארוך-ארוך, אלא עם 7/8....
אם כי יש הרבה חרדיות שהולכות עם ארוך,אלו שלומדות את הלכות צניעות גם מקיימות אבל לא כולן מודעות.
קודם כל ברובן צריך להאבק ולמתוח אותן עוד ועוד כשיושבים כדי שהן יכסו את הברך ובכלל,כדי שלא יגלו דברים שאמורים להיות מכוסים וגם מאוד הגיוני שככל שזה יותר מכוסה בבגדים כך זה יותר צנוע. האם חצאית שחושפת יותר היא חצאית שיכולה להחשב צנועה יותר מזו המכסה?תמהני.
האם חצאית שחושפת יותר ועומדת בגדרי הצניעות היא חצאית מותרת ועדיפה יותר מחצאית שמכסה יותר? מותרת אולי, אבל עדיפה? אם רצוננו הוא להרבות בקדושה אז התשובה היא אחרת.(ואומרת את זה מי שפעם לבשה חצאיות קצרות)
בנים, כדאי מאוד שתכתבו את דעתכם בעניין כדי שנדע מה גם אתם חושבים על זה...
יש לי גם חצאיות ממש ממש ארוכות שמגיעות עד הרצפה, ויש לי כאלה שמכסות את הברך... זה לא בגלל מניעות או משו כזה... לדעתי ככה זה יפה..
למה כולם משתמשים בניק הזה כל הזמן? מה מפדך בלשאול את זה?
מבחינת ההלכה - אסור קצר,
מבחינת בנים - בנות :/ זה פשוט גורם נזק רוחני, התורה לא מצווה סתם דברים יש סיבה!
זה ממש מקשה על לעבוד את ה' (כן כן גם אם זה מתחת לברך לעומת מטאטא...(כל דבר בפרופרוציה אבל עדין) ) - תאכל'ס תאכל'ס תאכל'ס - זהתלוי ברמה הרוחנית של הבן-אדם.
קצר
צמוד
וצר
גדולי הפוסקים בדורות האחרונים יוצאים בתקנוני צניעות (בציבור החרדי לפחות) האומר ואומד את אורך החצאיות.
ומובא להלן:
אורך החצאית צריך להית בין 10 ל15 סנטים מתחת לברך ולא ילבש חצאיות המכונות חצאיות מטאטא על שום היותן מטאטות את המרצפות. על שום שלחצאיות אלו יש מראה רחובי ו'סחבקי' האומר אני פתוחה להצעות, בוא ספר לי מה קורה איתך. חצאיות ארוכות מטאטות את המי ומי אליהם..
וכן חצאיות קצרות אלו נוגדות את ההלכה המפורשת לבל יראה בשר הברך.
אי לכך עדיף ארוך לכל הדעות והמהדרין יהיה על אמצע השוק במקום בו מתחילה הרגל להשמין- מקום התחלת השריר..
בת ישראל----לבשי ארוך והמנעי מן הברוך...
בס"ד
ולמה לא ללכת עם מכנסיים צנועות?
אבל כמעט ואין מכנסיים כאלה, וגם אם יש אסור לשבת איתם...
בכולופן מי שרוצה שה' יתן לו חיים יחד עם בריאות פרנסה אושר וכו' שתחמיר ויוסיף בעניינים האלה,
ומי שרוצה חיים בצימצום ובדוחק מבחינה גשמית (ורוחנית)תצמצם בצניעות ותקצר את החצאית, ותמעיט במידות, ותקצץ את השרוולים וכו'...
שמחפשות!
זה שבנות דוסות לובשות חצאית ארוכה ממש וצמודה זה לא אומר שזה צנוע...כי רואים את כל מבנה הרגלים...
וגם אם זה חצאית שמטאטא את הרצפה זה לא צנוע כי זה מושך "צומי"...לפי דעתי זה יותר גרוע מחצאית לפי ההלכה בדיוק (לא מחמירים)
להיות שיש בזה משהו אבל, [זה כמו שאני לא ילך עם חצאית ג'ינס-אבל זה..]
מצטערת,באמת באמת סליחה אבל במחילה מכבודכם חצאית מטאטא ת'ריצפה יותר צנועה מהחצאית הקצרה ![שרוב החרדיות הולכות..-לא מכלילה!] (אפילו שאלתי את אבא שלי על כך..[הוא רב!]..)
שאלה- מה אכפת לי איך בנים רוצים שיהיו לנו חצאיות??שלא יסתכלו וזהו!!!(בן בן) אני הולכת כמו שצריך- ז"א לפי ההלכה בדיוק..וזה לא אומר שאני צריכה להוסיף עוד כמה ס"מ...
סתם
אבל בעיקרון יש שאומרים שאם המכנס לא מראה ת'צורה של הרגל(הווי אומר: משו מאוד, מאוד, מאוד!!ר-ח-ב!!)
אז מותר, אממה?? חששו שמא בנות יתחילו להצר(ככה?! לעשות אותם יותר צרות..)ולהדגיש יותר ת'צורה של הרגל ולכן רוב הפוסקים אומרים שעדיף ממש להתרחק מזה..אה.. ועוד משו.. בכללי צריך להתרחק מכל דבר שעלול לגרום לך לחטוא, ללכת לא צנוע וכד'..
ואוו.. בחיים לא כתבתי כזה הרבה
)חח..
ערב מקסים לנו
)
תשובה הלכתית: מהפסוק למדים "שוק באישה ערווה" שאסור שהאישה תראה את השוק
המחלוקת מתחילה בכך שהמשנה ברורה (החפץ חיים) פירש ששוק זה הירך שלנו
אבל כמדומה לי הוא הראשון שכתב זאת
והשאר כלום אסרו ממה שמוגדר השוק בימנו (חצאית ארוכה)
להלכה: אי אפשר להתעלם מהמשנה ברורה ומי שמקלה יש לה על מה לסמוך,
וההולכת לפי רוב ככול הפוסקים הולכת לפי הדין (זה שונה ממחמיר) כי כך כולם פסקו
הסברים: פשוט זה מושך את העין (הקב"ה ברא משיכה בין המינים- כדאי שיהיה אהבה בין איש לאשתו)
ואת זה צריך לשמור רק בין בעלה ואישה אבל לצערנו המצב השתנה היום והכול נשאר פרוץ
רק לציין שפעם נשים לא היו מדברות עם גברים מסיבות של צניעות (תראו מה קורה היום...)
היום יש פוסקים מכובדים(הרב שרלו, ורבנים צבאיים מסיבות הגיוניות) שמתירים ללחוץ יד לא לשם חיבה
(לא שאני מזלזל ח"ו- אלא מראה איך המציאות השתנתה בלי הכיר)
ברור לי שפעם היתה יותר צניעות (כשרש"י מסביר מה זה צנועות ומה זה לא , צנועות שמוציאות רק עין אחת, ורמב"ם שאישה יוצאת פעם בחודש), שלא יהיה ספק ברור שהמציאות השתנתה... (ולכן ההלכה השתנתה בהתאם- אבל לא לגמרי הכללים נשארו)
למה החרדים: רובם הקילו בזה כי לשיטתם זה יותר צנוע כי חצאית ארוכה זה מושך את העין ואצלם זה נורמה בלת תעבור, (הם טוענים שכמו ששמלת חתונה מושכת את העיניים כך גם חצאית ארוכה) וסתם לידיעה כללית חרדית שתשנה ותלבש חצאית ארוכה תחשב באמת לא צנועה- כך בטוח יסתכלו עליה...
כך קיבלתי את התשובה מבחור ישיבה חרדי כשהתעניינתי לשאול
דעת הבנים: אנחנו(חרד"ל) יודעים שמי שהולכת עם חצאית ארוכה היא רצינית, וזאתי שהולכת עם חצאית קצרה מחפשת את הקולות, ולעומת זאת בחור "פחות רציני" מבחינה הלכתית מן הסתם יעדיף חצאית קצרה, כי היא מתאימה לו (איך שאומרים דוס רוצה דוסית...)
ולי לפחות מאוד מפריע חצאית קצרה כי זה מושך את העין ולא נעים לי להיות להיות ליד מי שהולכת עם קצר.
כי לעניות דעתי את ההסתכלות הזאת היא צריכה לשמור לבעלה ולא לכל פרוצים מסביב(הרי את לא יודעת מי מסתכל עלייך...)
האופנה אשמה:ולצערי פעם האופנה הדתית הלכה עם חצאיות ארוכות(כי זה היה במודה), אבל בזמן האחרון הן התחילו לחקות את הסביבה(החוצניקית, התלאביבית ואמריקניזציה) ואיתה החצאיות התחילו להתקצר כל פעם במ"מ, מי שמה לב...
(אנחנו- הבנים האיכותיים)
עכשיו נשאר לכן הבנות להחליט באיזה צד אתן... (האופנה או השמרנות...)
בהצלחה
היום יש פוסקים מכובדים(הרב שרלו, ורבנים צבאיים מסיבות הגיוניות) שמתירים ללחוץ יד לא לשם חיבה
(לא שאני מזלזל ח"ו- אלא מראה איך המציאות השתנתה בלי הכיר)
הרב אבינר אומר שאסור לתת יד בשום מצב.. ויש לכבד את שומרי התורה והמצוות למרות שזה יכול לפגוע.
זה היה נראלי בשו"ת של עולם קטן והרב ענה שם שאסור.
כמה דברים:
א. שימו לב שברסלבריות לדוגמא, כן הולכות עם ארוך.
ב. המראה של בנות דוסיות (חצאית ארוכה, פשטות, וזה) עדיף פי אלף על מראה של חרדית עם חצאית שלושת-רבעי. בלי קשר- ברור שעדיף שלא יראו את הרגל.
ובטעות מקודם כתבתי בניק של 'בחור מעם'...
החרדים מחנכים שעדיף ארוך אבל לא כל הבנות עומדות בנסיון.מי שאמר לך את זה לא יודע על מה הוא מדבר. בנות עם חצאיות ארוכות בציבור החרדי זוכות להרבה הערכה
כי זה מושך את העין...
הם מחנכים לשבע שמניות...לא לארוך..[למיטב ידעתי מדודי הנפלאים..]
מתוקה עשי לי טובה...לפני שאת שופטת אנשים אחרים בכזאתי החלטיות כדאי מאוד שתשפטי את עצמך...
אולי אני טועה ואת צודקת...יש המון סוגי חרידים..
וזה שהם לובשות חצאיות שבע שמניות זה אומר שהם לא עומדות בנסיון- תשקלי מילים שוב בבקשה..את לא המזכירה של הקב"ה..
ולשרשור עצמו-
מפריע לך?את לא חייבת להתלבש ככה..אבל זאת בחירה שלהם..
ובבקשה לא לשפוט אף אחת...כמו שאמרתי מקודם..אתם לא מזכירות של הקב"ה...
ויש לי שאלה רטורית
מי שהחצאית שלה יותר קצרה מכם היא פחות צדיקה ממכם?
לגבי החרדים
השתדלתי שלא לכתוב שזה לחץ של הנשים שמעדיפות קצר (החרדיות) כי אני לא יודע איך לכתוב את זה כי כמות הזרמים שיש בעולם החרדי כפול ומכופל מהציבור שלנו, ולכן יש הרבה דעות
אבל אין ספק רוב הנשים החרדיות לובשות קצר(נראה לי שאפשר לכתוב שרוב הליטאיות) בין בגלל שזה האופנה שלהם, ומי שלא תלך כך תדחה מהחברה החרדית שלה
וכן כך גם בפיאה נוכרית, לא שתדחה אלא הן יזלזלו בה (אני מתכוון לאיזור שרובו המוחלט לובשת פיאה),
וזאת למרות שכיסוי ראש מלא לכל הדעות עדיף, (חוץ מהחב"דניקיות- שהרבי אמר...לקרב... וגם בגלל הקריבה לגויים...)
(מי שאומר ארוך בציבור החרדי בדר"כ החרדים הספרדים-או זרמים שיחסית חדשים)
השינויים הללו קריטים בעולם החרדי כמו שקראתי בספר על המגיד מקוזניץ שאמר "קשר של עניבה זה קשר של רשעים" (שזה נאמר על בחור שהחליט לשים עניבה במקום שכולם לא שמים)
כי אצלם זה ידוע שמי שמשנה משהו... הוא בדרך למטה....
לגבי הרב אבינר: ידוע שהרב אבינר מאוד מחמיר בנושא צניעות (לבוש, דייטים...) ומאוד קרוב בנושא הזה לציבור החרדי, למרות שלי אישית קשה מאוד הפסיקה של הרב שרלו, ואני לא פוסק כך, אבל באתי לתת דוגמה שהנורמה שלנו השתנתה מאוד בדורנו אבל הכללים נשארו (המחלוקת כמה זה עוגמת נפש לאישה שלא לוחצים לה יד...)
ולגבי הרבנים הצבאיים פעם למדתי את הנושא והבנתי (תחשבו שרב צבאי מגיע לביקור משפחה שכולה
בנה נהרג והיא מתקרבת לרב לחיבוק תמיכה...מה הוא יבעט בה ויגיד לה שיקצי)
לצערי הרב יותר קשה לי למצוא דוגמה הגיונית לפסיקה של הרב שרלו
לגבי השאלה הרטורית
מי שהחצאית שלה יותר קצרה מכם היא פחות צדיקה ממכם?
תשובה חד משמעית כן בנושא הזה
אבל בשאר הנושאים כנראה שלא
אבל בדר"כ מי שהולכת עם ארוך היא נחשבת יותר מקפידה (ואת זה אפשר ללמוד מהחרדים שמי שלובש חליפה ומגבעת בדר"כ לא יעשה עברות ברשות הרבים- ובבקשה לא לתת לי דוגמאות סותרות בנושא "ואהבת לרעך כמוך", לא תלבין פני חברו ברבים" וכו' כי הם פוסקים אחרת בנושא וכל מקרה לגופו (לדוגמה הרב שרלו מתיר לחיצת יד בגלל
לא תלבין...)
לגבי הברסלביות: לא הייתי מגדיר אותן כחרדיות בתחום הלבוש וההתנהגות שלהן.
אימותינו הקדושות מעולם לא לבשו חצאיות "עד הברך". זו המצאה מקולקלת של הדורות האחרונים.
הרב צבי יהודה אומר, שכל ההלכות שדנות ב"כמה מותר לחשוף" מקורן בתרבות הפרוצה של הדורות האחרונים, שבה כל אחת מנסה לחשוף את עצמה כמה שיותר, ולכן ההלכה באה וקובעת שיעורי מינימום. אבל בחורה צנועה לא מחפשת את המינימום שבמינימום אלא פשוט מכסה את עצמה כמו שצריך.
וחוץ מזה, כמעט כל הפוסקים קבעו שחובה לכסות את כל הרגל עד הקרסול. "עד הברך" זה רק לדעת פוסק אחד.
איפה הלימוד זכות על עם ישראל?
שאלו את הרב שמואל מה צריך להיות אורך חצאית...........
הוא ענה(בשו"ת) חצאית קצרה :מתחת לברך בצורה שלא רואים את הברכיים בכל מצב... וצריך גרביים.
חצאית ארוכה שמכסה את הקרסול לא צריך גרביים......
לדעתי חצאית שרואים את השוק היא לא צנועה ובגלל זה אני הולכת עם חצאיות ארוכות או מגפיים וחצאית קצרה אבל שעוקפת את הברך ולא רואים את הרגליים....
תלוי מה אתם נוהגים...ועם מה את מרגישה נוח וצנועה...
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com
האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?
בדיוק כמו בחיים האזרחיים
הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.
ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר
אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא
ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.
הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.
בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf
יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.
כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
אשמח לתגובות....
אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"
הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.
ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?
רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...
תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!
אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.
כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.
האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?
האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?
או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?
העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.
מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה? (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)
אולי לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי?
זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...
הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...
אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?
לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.
זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...
אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...
עכשיו מבינים קצת יותר??
אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...
חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך.
אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??
אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...
כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...
בקיצור מורכב ביותר...