סופגניה בלי ריבה- פסולה?פינג

 

היום אחותי הקטנה באה לאמא שלי בשיא התמימות ושאלה אם זה נכון מה שאח שלי אמר שסופגניה בלי ריבה היא פסולה..

 

דעתכם?

 

שבוע טוב!! חיוך גדול

אינה סופגנייה.11111

"החוטט בגדיש לעשות לו סכה אינה סכה"

מדוע והרי גם לפני כן היה שם סכך ודפנות? אלא שהמילוי הינו עקרוני,

בסוכה חובה שיהיה חלל לסוכה,

בסופגנייה חובה שיהיה מילוי ריבה.

והלא היא הלכה מפורשת!אלעזר300

איתא ברמב"ם הל' טומאת אוכלין פ"ד ה"ו: "פת סופגנין, משתערת כמות שהיא", משמע כמו שהיא בלא ריבתה. ועוד, הא דאיתא בסיפא "ואם יש בה חלל, ממעך את חללה" היינו שאף אם היה בה חלל ריבה אינו בכלל סופגנין כלל ואינו מצטרף לכזית סופגנייה של מצווה, והדברים ברורים.

שיר דוחה הלכהמ. שלום

והלא בשיר כתוב "סופגניות נאכל גם לרוב" ומי יאכל לרוב סופגניה בלי ריבה?

 

אלא נראה לי שמ"ש ברמב"ם הכי קאמר: "מסתערת כמו שהיא" והיינו מדין שומרי משקל (קלורי"ע בלע"ז) והיינו שגם בלי ריבה מסתערת על גוף האדם ומעלה את המשקל כאילו היה בה ריבה

 

אלא אי קשיא הכי קשיא מדוע תני פיסולא ולא הכשירא, דהול"ל "סופגניה בלי ריבה יזריק ריבה"

וצ"ל דפסולא דסופגניה בלי ריבה הוא דאורייתא דכתיב "הלעיטני נא מן האדום האדום הזה" ומ"ה תני פסולא

פסול!!tvrui
ישנה מחלוקת..טליה
לכל החוששים והמקלים בדבר..~בממוצע~

אכן צדקו חכמינו שפסקו כי חובה היא, ואין להקל בזה ראש.

ואולם, אבין ללב המקשים על טעם הריבה (בקשר לקלוריות אין בכלל ויכוח!),

ולכן, תיקנו חכמינו - הגאון הגדול, רבינו ראש הקויינדיטוריע- את התיקון שנקרא (כמה מפתיע)- מתקון. (מתכון) שבו מקילים ויש לאפשר סוגיי ריבה שונים שהותרו..

מה שלכאורה מחלל את פשט הפסוק "הלעיטיני מן האדום אדום הזה.."

אך יש להתיר כדי למנוע כפירה כללית נגד מצווה גדולה זו.

אמליץ בחום על "ריבת חלב" שהרי היא ההידור- גם בשמה וגם מעט בציבעה דומה מאוד לריבה המהודרת המקורית.

בתאבון, וחג שמייח!

סופגניה בלי ריבה זה חטא!!הרהור

אבל טעם החטא...אהה...

מתוק למדי-לא?

פסולה בהחלט!!אביה =)

יש לנהוג בה כשם שנוהגים בלביבה אפויה, או במצה בלי חורים, או באוזני המן ללא מילוי (רחמנא לצלן!)

שש זכירותאנונימי (פותח)

הבעיה אינה הלבוש ואינה הדיבור ואינה ההתנהגות אלה הזכרון או יותר מדויק חוסר הזכרון שהוא נקרא שכחה . כי כשלא  עושים טוב שוכחים מה זה טוב ומכאן הדרך פתוחה לעשות רע ח"ש

ואאו זו שאלה קשה!דוסית גאה!

צריך לעשות שאלת רב!!!

פסולה בהחלטRollOfLife

על סופגניה עם ריבה אסור לדרוך, שנאמר "לא תעמוד על דם רעך", ו"הסופגיה היא חברתו הטובה של האדם".

מכך, שעל סופגניה ללא ריבה מותר לדרוך.

לדרוך על סופגניה הוא בל תשחית, דבר שאסור לכל הדיעות. אבל, אם הטעם הוא טעם פיגולים זה לא נחשב מאכל ולכן מותר בבל- תשחית.

בעצם הכנת הסופגניה בלי ריבה, אנו פוגעים בטעמה הטוב, ואף מתירים בה בל- תשחית!

מסקנות:

-סופגניה בלי ריבה פסולה בהחלט.

-חפרתי ;)

אין פה מחלוקות בכלל!!!ד"ר אריק

בס"ד

"האוכל סופגניה ללא ריבתה כאילו לא אכל סופגניה"-הלכות חנוכה פרק י"ט פסוק ב'.

ועוד הוסיפו ואמרו חז"ל :

"האוכל סופגניה בלי ריבתה חייב בסקילת 14 קילו סופגניות טמאות"

( סופגניות טמאות=סופגניות בלי ריבה.)

אומנם הוסיפו חז"ל ואמרו, שכן, לא חייב בריבת תות והקלו בכל מיני מילוים אחרים! אבל חייב שיהיה מילוי!

זה מדיאוריתא!

אגב, החכם חנוכה אומר:" שמי שחושש בבטנו (כביכול, יחלה שמה יכול סופגניה עם מילוי) יש המקלים לו לאכול ריבה בלי סוכרין, שמה יאמר שמצוות החנוכה גורמים לו לחלות, ושמה יוציא שם רע על חג החנוכה הקדוש, ושמה יגרור אחריו עוד אנשים, ובכך יגרום לדבר עברה גדול מאוד"

ואם אני לא טועה רבי סופגן אמר ודרש שמי שיקל עצמו באכילת סופגניה בלי מילוי יחייב עצמו בדין "אכילת סופגניה" מה שאומר שהוא יצטרך לאכול לפחות 15 סופגניות עם ריבה רגילה עד לצאת הכוכבים! ובכך "יחפר" על חטאו. ואם לא יעשה כן, יצטרך בסקילת בסופגניות בלי ריבה לא פחות מ14 קילו...

 

(אז מה אתם אומרים! אני מוכנה לחנוכה?)

פסולה!!!!חנוצ'י

ואסורה באכילה עד שיכניס הריבה לתוכה ולמהדרין ריבת חלב!

שכנעתי פעם משהו שרימון בלי תרי"ג גרגירים פסול לר"המיכאל סעדה
אסורה באכילה, ויש מקילים.talr123

הכלל הוא- אם מצא בה טעם (ש)לפגם- לא יאכלנה.

מחילה מכבוד תורתך--פשיטא-

אבל אין שום צד להתיר!!!  אא"כ הסופגניה מצופה בשוקולד וכדומה...

מה נסגר?אנונימי (פותח)
עבר עריכה על ידי 11111 בתאריך י"ג כסלו תשע"א 19:22

אין היתר לבזות תלמידי חכמים, גם בפורום זה!

 

אנשים אין להם כח לקום מהמרבץ שלהם ולהזריק קצת ריבה לסופגניה? נראה לכם שהמכבים היו כאלה עצלנים, חאלאס עם הזלזול במצוות.

שונאת ריבה אדומה בסוגפגניה!!!!!!!מרים*

מי אוהב עם ריבת חלב ? מי אוהב עם קרמל? הטעם דומה..

ומה תאמרו..מרים*

על אחינו יוצאי אמריקה שנוהגים לאכול סופגניות עם חור -בלעז' דונאצ' ??? איך יתכן שהם שוגין??ח"ו והם עודם חלק מקהלנו..

ממריםגולי =]

הרי ודאי שהם טועים כי כבר הסכימו פה כולם פה אחד מילוי הוא חובה!! והרי חור אינו נחשב מילוי ראוי!! אך בשעת הדחק כשאין עומדת לרשותו סופגנייה בהכשר למהדרין (משמע ממולאת בריבה) יכול לצאת ידי חובה בסופגניה מחוררת ורצוי שישלים מצווה זו בידורה בשאר ימי החג

ברור שלא **תהילולה*
לכבוד השואלאנונימי (פותח)אחרונה

כבוד השואל

ינוחו ברכות על ראשך ששאלה טובה שאלת בני

וכבר יגע מוחם של הראשונים בשאלתך ואם אנו בני אדם הם כמלאכים ואם הם כבני אדם אנו כחמורים וכו..

אולם בקשר לשאלתך מסתברא שמה ששנינו ש"דלמא דדמא דידך סומק טפי,דלמא דמא דחברך סומק טפי" אינו נלמד כאן משום שכל הסופגניות אדומות באותה מידה

ולכן נ"ל שאין היתר להחליף הסופגניות עם הריבה באחרות

משום מנהג ישראל דין הוא.

יתברך השואל בכל מילי דטובא

ולא ידח ממנו נדח.כולו אומר כבוד ונזכה לחזות בנועם ד' ולבקר בהיכלו.אמן

לכבוד החשובים שכאן, שאלה קשה באה לפיתחי-שדמות בחולות

הרמב"ם כתב שיש לשלב פעילות גופנית למען בריאות הגוף והנפש,

מהו ענף הספורט המומלץ ליושבי מחשב / מושב נסיעה.

העונה להגדרות הצניעות ?

פילאטיס מכשירים לנשיםפ.א.
לפי פריינטה הדרשןדורין השמיני

אפשר פילאטיס ולא זומבה

גם לגברים וגם לנשיםשדמות בחולות

כמובן.

 

ואם יש משהו מותאם לזוגות כרעיון לחיזוק בית של תורה ואמת - זה יהיה נהדר

הרעיון הטוב ביותר במחשב הוא הליכוןשמיניסט באמ"ש

לזוג, הליכון זוגי

נמכר ב3000 ש''ח להליכון ו4900 לזוג

בריכהelicoאחרונה
האם להגיד הלל כל יום(פירוט למטה)שמיניסט באמ"ש

הרי כל יום אנו צריכים להודות שכ"מ ביבי שליט"א יצא למבצע נגד מ"ה איראן ימ"ש

הרי לכאורה נראה לענ"ד שצריך להגיד הלל כל יום, שהרי כל יום אנחנו ניצלים מחדש מאותה אימה שהייתה יכולה להרוג בנו רבים וטובים

ואכן אנחנו אומרים מודיםאנונימי (2)
3 פעמים ביום בכל יום, ועוד כהנה וכהנה תודות, שירות והללים.


הלל המיוחד אומרים רק בזמן המיוחד כדי שלא נהיה דשים את ההלל בעקבינו ונמצא שכרינו בהפסדנו

בין כה וכה אנו דשים את ההלל,אז מה הבעיה להוסיף?שמיניסט באמ"ש
אבל אז מה יעשו בתפילהדורין השמיניאחרונה

של הרב מרדכי אליהו לקום כל יום ותיקין זה קשה

למי שלא מעודכן בעולם הישיבותדורין השמיני

יש שאלה שממש עולה בזמן הזה בכול עולם הישיבות (התיכוניות) ומה שמתחתיהם

האם כשסופרים ספירת הגומר סופרים גם ימי חופש או לא 

על כן הגעתי אל כבוד תורתכם על מנת שתדונו בשאלתי ותענו לי תשובה המניחה את הדעת

מה הדיןקעלעברימבאר
של שמיניסט שנהיה בן 18 במהלך ספירת הגומר? האם הופקע מכלל תלמיד ומפסיק לספור בברכה?
לִכְאוֹרֶה לאדורין השמיני

 כיוון שזה טבעי שבשמינית נהיים בני שמונה עשרה על כן הם קרויים שמיניסטים

אבל האם שמיניסט שעשהדורין השמיני

בגרויות חורף פטור מלספור  

כשם שמי שעושה פסח שניקעלעברימבאר
סופר מהראשון, כך מי שעושה מועד ב סופר ממועד א
ומה עם השמיניסט שלא עשהשלג דאשתקד
אפילו בגרויות קיץ? יספור עד מועד ג? או שאצל שמיניסט כזה החופש התחיל מספטמבר של 6 שנים לפני כן...
כנראה שלא כי זה כמו פסח שנידורין השמיני
האם סופרים שמונה שמיניות בספירת הגומר?קעלעברימבאר
או שהשמינית שנה הזאת היא שמינית שבשמינית שבגאו"ה (ישיבה גאונית הונללו)? 
אין גוזרים גזרות שהציבור לא יכול לעמוד בהםדורין השמיני

והרי אם כשסופרים ספירה אחת מתבלבלים קל וחומר בשתיים

וגם שמצינו בדוד המלך שכאן זה עדיין ספירת העומר ואין מערבין ספירה בספירה

וכי מתבלבלים מאי הוי?125690
אם טועים בספירה ומוסיפים ימים, ראוי להם שיתווספו ואם מורידים ימים, למעליותא הוא
שמיניסטים לא סופרים125690
הלימודים בשמינית נגמרים מוקדם יותר (החופש בפועל שלי התחיל היום)
יא עוקץדורין השמיני

אנחנו נשארים אחרי היסודי

אבל כשאתה סופר ספירת העומר אתה מכוון גם על הגומר

יכול להיות שכיוון שישדורין השמיני

בזמן הזה גם ככה אווירת סופא דקורסא ואם היית פוטר את החופשים היית יכול גם לפטור הכל 

על כן צריך לספור הכל

הרמוניהאחרונה

אתם שטוניקים גאוניים

..מפוצלשת(:

@אני))))

זוכרת תמקום הזה???

עוד פעיל?קעלעברימבאר
שבירכת אותי ביומולדתאני:)))))
ישןן
וואי נכוןןמפוצלשת(:
איזו תקופהאני:)))))

פעם היינו חברות;)

נכון ואז נטשת אותי😪מפוצלשת(:
בואי, אנחנו יודעים מי באמת נטשה..אני:)))))
סתם.. אבל מסיבות טובות לפחות🤭מפוצלשת(:
זה כן.אני:)))))
לא בא לי לדבר בפורום הזה
העלאה באוב אסורה מהתורהזיויק
כן, אבל יש לעיין אם גם העלאה באוב דיגיטלי125690
האמת דנו בזה במשפחהאני הנני כאינני

מצד מה שהיה בטקס המשואות השנה, שהעלו באוב את חיטמן וכו'.

מה היה שםדורין השמיניאחרונה

 בשביל הלא מעודכנים

תרצו שנעיר פה את הפורום הזה?שדמות בחולות

יש לכם ממנו זכרונות טובים?

 

יש שרשורים שחקוקים לכם עמוק עמוק בראש?

 

תשתפו אותי (החדשה שבא לה להכנס ל"חבורה")

אני ארצה למרות שלא הייתי פהקעלעברימבאר
כנ"ל125690
...שדמות בחולותאחרונה

@משה תספר לנו מה היה פה ואיך מעירים פה ת'עניינים?

 

נשאלה שאלהשמיניסט באמ"ש
האם אדם המשחק כדור מים ונתן מכה תוך כדי ריחוף בפחות מג טפחים והכניס, נחשב שער או אינו נחשב שער?
למה שלא יחשב?אניוהוא
הוא לא במים ואם לא במים אז לא נחשבשמיניסט באמ"שאחרונה
הניגון הוא בשהרגלים יצאו מחוץ למים
שאלה רבתיקופת חיסכון

אם אתה יושב לך על חוף הים, ולפתע פתאום אתה רואה לא פחות ולא יותר- את אבו מאזן טובע! כן, בהחלט שווה! אבל כעת עומדות בפניך שתי אפשרויות, או להציל אותו או לשבת על פסק זמן ובירה. מה היית בוחר גולדסטאר או מכבי?

הייתי הולך לעזור לואניוהואאחרונה
לוודא שהוא טובע לגמרי.
שאלהשמיניסט באמ"ש
אם עברתי בשבת מרשות היחיד אחת לאחרת ע"י שיגור ולא עברתי ברשות הרבים שבאמצע, האם הוצאתי מרשות לרשות?
לא125690

זאת מחלוקת ר' מאיר וחכמים אבל להלכה, אם אתה מעביר חפץ מרשות היחיד לרשות היחיד שלא דרך רשות הרבים אתה פטור, אני לא רואה סיבה שזה יהיה שונה במקרה הזה.

יותר מעניין לשאול מה הדין במקרה של שיגור למרחק של יותר מד' אמות ברשות הרבים עם משהו שיש בו כדי הוצאה ביד

מה הדין בשיגור מרשות היחיד לרשות היחיד שרחוקההוד444
יותר מאלפיים אמה?
בעיקרון השאלה היא איך מתבצע השיגור125690

אם החלקיקים של האדם עוברים באוויר ומתחברים מחדש בנקודה אחרת (ע"ע צ'רלי בממלכת השוקולד) נראה שזה אסור. אם זה לא כולל מעבר בשטח שבין המקומות אני חושב שזה מותר. כמובן שבמקרה כזה יהיה מותר למשתגר ללכת רק ד' אמות מהמקום שאליו הוא שוגר.

אני חושב שברשות היחיד השאלה לא רלוונטית, אני לא זוכר בדיוק את הכללים אבל נראה לי שלפחות לרוב, המדידה של אלפיים אמה מתחילה מקצה רה"י, אם זה נכון, מה שכתבתי נכון רק כשמדובר על רה"ר

אוקי מגניבהוד444
מה הדין במנהרת קוונטים?ימח שם עראפת
או במנהרת הזמן?
עברת ברה'ר מעל י' טפחים או מתחת לי טפחים?אניוהוא
מסתומא אם הוא נזרק,ימח שם עראפתאחרונה

זה היה מעל עשרה טפחים, כי דרך בני אדם כשהם זורקים זה מגובה החזה בדרך כלל, ובהנחה שאנחנו לא עוסקים כאן בילדון אלא בבחור, יש לשער שהוא זרק מעל עשרה טפחים.

אולי יעניין אותך