הילת האדם והתפילין |
|
אנשים רבים דיווחו בעבר, כי בהביטם באדם כלשהו הם רואים סביבו הילה זוהרת, בצבעים המשתנים מאדם לאדם. אולם איש מהם לא יכל להוכיח זאת, ומשום כך עולם המדע התייחס לעניין בביטול. יחס כזה היה מנת חלקם גם של ראשוני המדענים שהחלו לחקור את קיומה של ההילה: ניקולה טסלה מארה"ב, הראה בשנת 1888 שכאשר גוף האדם נחשף לשדה אלקטרומגנטי במתח ובתדר גבוה, נוצרת סביבו הילה זוהרת; והמהנדס רוברטו לנדל דה-מורה מברזיל, המציא בשנת 1904 "מכונה ביו אלקטרו-גרפית" שהפיקה תצלומים של הילה סביב בני אדם. אך תגליותיהם לא זכו להתייחסות רצינית בקהילה המדעית. רק באמצע המאה ה-20 החל מסתמן שינוי בקרב חלק מאנשי המדע. ב-1939 גילו בני הזוג סמיון וואלנטינה קירליאן כי כאשר הם משתמשים בזרם חשמלי בעל תדר גבוה בעת צילום, מתקבלת תמונת המצולם כאשר הוא מוקף בהילה עדינה. כתוצאה מתגלית זו פיתח קירליאן את המכשיר הקולט את תנודות הקרניים האולטרה-סגולות, מכשיר שנקרא על שמו - מצלמה קירליאנית.
התגלית עוררה עניין רב אצל מדענים ברחבי העולם. ביו-פיזיקאים וביו-כימאים מהמעבדה לביופיזיקה באוניברסיטה הלאומים באלמה-אטה שבקזחסטן, שם פעל קירליאן, בדקו במחקרים שנמשכו שנים רבות, בעזרת מיקרוסקופ-אלקטרונים, את שדה האנרגיה הנראה בתצלומים של קירליאן וכינו אותו "גוף הפלסמה הביולוגי" (הפלסמה הוא גז מיונן שגרעיני האטומים שלו הופרדו מכל האלקטרונים שסביבם). המדען הסובייטי פרופ' ו. מ. איניושין מאותה אוניברסיטה סיכם את תוצאות מחקריו במילים: "זוהי אנרגיה ביולוגית האופיינית לכל אורגניזם חי. וקרוי ביופלסמה". במילים פשוטות יותר השתמשה הפסיכולוגית ד"ר תלמה מוס מאוניברסיטת קליפורניה. לדעת ד"ר מוס ההילה היא "אנרגיה רוחנית הנפלטת מגוף חי". ואילו החוקר האמריקני ד"ר קנדל ג'ונסון התבטא כי "זה יכול לתת לנו אפשרות להביט אל תוך הצד הבלתי חומרי של החיים". לאחרונה הגיעו החוקרים להבנה עמוקה יותר של התופעה, והחוקר הגרמני פיטר מנדל הוכיח כי גוף האדם מכיל בתוכו ומסביבו שדות אנרגיה שאינם נראים לעין הרגילה, אך ניתן לצלמם באמצעות מכשירי צילום מיוחדים. הוא עקב במשך שנים רבות אחרי סוגי השינויים במראה ובצבע ההילות, וניתח את הקשר שבין צורות ההילה לחוסר איזון אנרגטי ברמות שונות ובאברים שונים. מנדל מצא התאמה מוחלטת בין הפרעות בהילה לבין מחלות שונות. ויותר מכך, התברר כי מחלה מראה את ביטויה בהילה לפני שהיא מתגלית בגוף עצמו. הפרעה בריאותית מתגלה בצורת כתמים כהים או מנומרים בתוך שדה ההילה. כיום מקובל להשתמש לצילומי הילה ב"עמדת וידאו לצילומי הילה". זוהי מערכת ביופידבק משוכללת הכוללת מחשב, מצלמת וידאו וחיישן. מניחים את כף היד על החיישן הדוגם נתונים שונים כגון: אנרגיה אלקטרו-מגנטית המשתחררת מכל אצבע, חום, לחות, מוליכות ועוד.החיישן מעביר את הנתונים למחשב המתרגם אותם על פי התדרים שלהם לצבע, והתוצאה נראית על מסך: תמונת המצלום כשסביבו הילה, בצבע המשתנה מאדם לאדם. מפתח המערכת, החוקר האמריקני ג'יי קוגינס ריכז בקליפורניה כמאתיים איש ואישה 'רואי הילות' ובדק אם אמנם יש התאמה בין צבעי ההילה המתקבלים על ידי המערכת לבין צבעי ההילה המדווחים על ידי 'רואי ההילות'. ב-86% מהנבדקים הייתה התאמה! יש לציין כי בהתחשב בעובדה שיש צבעי ביניים המקבלים שמות שונים, כגון צבע כתום עז, היכול להקרא אצל אדם אחר בשם אדום בהיר, הרי שאחוז זה גבוה במיוחד. פענוח הצבעים והבנת משמעותם מתבססים כיום בעיקר על מחקרים של הפסיכיאטר השוויצרי ד"ר מקס לושר. דירוג הצבעים הוא בסדר עולה, מהחומרי ביותר לרוחני ביותר: אדום בהיר, צהוב, ירוק, כחול, לבן. כלומר, הילת אדם בצבע אדום כדם, מצביעה על היות אדם זה חומרני מאוד ונמוך מבחינה רוחנית, ואילו הילה בצבעים הגבוהים מצביעה על היותו רוחני ונעלה. בין צבע לצבע קיימים גם צבעי ביניים. והנה, בהרצאה שהתקיימה בפני ציבור אקדמאי במלון פרדייז בבאר שבע, הזכרתי בדבריי את דברי המקובלים אודות המבנה המיוחד של התפילין. אותם בתים-שחורים מרובעים ידועים, שבתוכם כתובות ארבע פרשיות מהתורה בכתב יד באצעות דיו מיוחד, על גבי קלף העשוי מבהמה טהורה דווקא. מבנה מיוחד זה, אומרים חכמי הקבלה, כאשר קושרים אותו ברצועותיו המיוחדות על המקום התפוח שבזרוע ומכוונים אותו כנגד הלב, ועל הראש במקום המהווה שער כניסה אל המוח, הרי באותה שעה מוקרנת הארה מיוחדת אל תוככי נשמת האדם. הארה זו, שבמונחים מודרניים תיקרא אנרגיה חיובית גבוהה, מוקרנת בפרט אל הרוח ששוכנת בלב ומופקדת על הרגשות, ואל הנשמה ששוכנת במוח ומופקדת על החשיבה, והן על איכות ורמת הרגשות. וכמו כן יוצרת הארה זו חומת מגן רוחנית סביב האדם, כאשר כל זה אינו אלא רק חלק מהמעלות הנפלאות להן זוכה מניח התפילין מידיי יום ומקיים בכך את מצוות בוראו.
באותה הרצאה נכח ד"ר אריק נווה - מבכירי הפיזיקאים בארץ ומרצה חשוב בתחומו, וכששמע את הדברים החליט לבדוק אותם בכלים מדעיים. הוא קיבץ 11 אנשי אקדמיה נכבדים, כולם יהודים שאינם דתיים, ובקשם להשתתף עימו במחקר צילומי הילה - תחילה בצילום ללא תפילין, ואחר כך בצילום עם תפילין. לדעת העוסקים בחקר ההילות, המסקנה הבלתי נמנעת היא שהתפילין אכן מרוממות את רמתו הרוחנית של האדם, ואף מספקות לנו הגנה חזקה מפני אנרגיות חיצוניות שליליות. מאז מרחיב ד"ר נוה את מחקרו ומשתף עמו עוד רבים, ובכולם מושגת התוצאה המרשימה: הילה גבוהה וחזקה יותר. והרי התמונות לפניכם: |
![]() |
|
בסיכומם של דברים נמצא כי האדם המרכין ראשו בפני בוראו אשר חפץ רק בטובת האדם, ומתייחס בענווה להוראות התורה גם כאשר הבנתו אינה יורדת לסוף פנימיותם, מועיל ומטיב לעצמו לא רק לאחר עזיבתו את העולם, אלא גם כאן, בעולם הזה. יצויין, שמחקרי ההילה הוכיחו כי גם בעת הגייה בפה בלימוד תורה וכן לאחר העלייה מטבילה במקווה, מתרוממת הארתו הרוחנית של האדם. אכן, הדברים מרשימים. אך לאמיתו של דבר, הקורא אפילו רק את הדברים שהובאו לעיל, אודות מעט מן הטמון בתפילין, מבין שהאמת עמוקה הרבה יותר עד אין קץ. שהרי עדיין לא הזכרנו את סוד תכני הפרשיות - המחולקות בתפילין של ראש בארבע תאים, ובתפילין של יד בתא אחד, והקבלת התכנים לתחומי הפיקוד של ארבעת חלקי המוח ועוד.. |
השפעת התפילין על הילת האדםחסיד ה'
אשרכים ישראלהללי נפשי
יחאוואואוא...הדרולה!!
חזק!דוסית גאה!
"ועמך כולם צדיקים"
נלקח מהספר "מהפך"חסיד ה'
קרן עור -מחומםאחרונה
אולי עכשיו אפשר להבין את הפירוש של רש"י - קרן אור - היה לו הילה בפנים שמקרינה אור חזק,
מרוב הקדושה, בן-אדם יכל לראות את זה בעניים ממשיות!
מחפשים בני נוער לכתבהדבדב
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך
האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?
הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירותאחרונה
בדיוק כמו בחיים האזרחיים
הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.
ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר
חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
אני חדשההרהמורניק
סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!
משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
הפצות!!יהודי חסידי
ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.
הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.
בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf
יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.
כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
אשמח לתגובות....
וואודומיה תהילהאחרונה
שלוםטאטע מלך העולם
יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.
ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?
רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...
תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!
זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini
אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.
כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.
האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?
האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?
או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?
העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.
מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה? (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)
אולי לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי?
אמממטאטע מלך העולם
זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...
אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם
הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...
בד"כ זה כן סותריהודי חסידי
אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?
לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.
אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם
זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...
אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...
עכשיו מבינים קצת יותר??
כן...יהודי חסידי
אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...
חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך.
וואי תודה!טאטע מלך העולם
אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??
ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה
אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...
כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...
בקיצור מורכב ביותר...
בדידותהרשפון הנודד
למה אפשר לחוש בדידות ברמה כמעט משתקת והאם זה אמיתי ומה אפשר לעשות עם זה?
לכן לנוער יש תנועות נוער. מפגשים, פעילויותפ.א.
כן אבל זה מרגיש לי קצת בריחה משום מההרשפון הנודד
בריחה? אשמח שתסבירפ.א.
אתה מרגיש בדידות כי אין לך חברים? מה עם חברים לכיתה בלימודים?
אתה לא חבר בתנועת נוער?
זה לא זההרשפון הנודדאחרונה
זה הנקודה יש לי חברים אבל אני לא רוצה לבנות את הקשר שלי רק בשביל להרגיש שיש לי חברים ואני לא בודד...(מוזמן להסתכל בשרשור החדש על ללכת לסניף מעורב שאתה לא כל כך מאמין בזה אבל צריך בסוף חברה..)
...הרמוניה
א- אדם בסופו של דבר מול עצמו גם כשהוא עם חברים וגם כשהוא לבד... האם אתה מהווה חברה טובה לעצמך?
מעניין לך עם עצמך? האם אתה חבר טוב לעצמך (רגשית)?
תכנס פנימה. בכל אחד יש עושר פנימי וזה תענוג לגלות אותו.
ב- נסה לשים לב לזה שאתה אף פעם לא באמת לבד, תמיד מושגח בידי מישהו שאוהב אותך אהבת עולם...


