פחד מלימוד הנושא הזה מחומם

ב"ה אני מתקדם התחלתי ללמוד משניות בזמן הפנוי, ועוד מעט (עוד כמה מסכתות אני כרגע בביצה) אני גומר את מועד ועובר לסדר נשים,

קצת קשה לי להבין, איך בחורים בגיל שלנו יכולים ללמוד על נושאים כאלה, יבום שכיבה ערוה אונס מפתה וכו וכו'...

במיוחד אם המידע היחיד על נושאים אלה הם מ-קללות של חברים, ודיבורים שלהם וטיפ טיפה הסברים של הרמ"ים..

בכלל איך את כל הסיפוריים התנכ"ים אפשר להסביר לילדים \ בחורים בלי לתת רקע כללי - מתוך הכוונה של קדושה - ושמהגע היחיד שלהם בנושא הוא מחיצוניים!

איך מסבירים לילד קטן את סיפור דוד, אמנון, יהודה, אפילו האבות כתוב עליהם וישכב את - ...  לא רוצה להישמע חו"ח כופר בוטה או משהו- אבל זה נשמע טקסט 'מיני' שאם היו נותנים לרבנים בימינו לכתוב אותו - סיכויים נמוכים שהיו מכניסים... גם אני בהגיון הפשוט - קשה להבין!

 

סליחה עם יש טיפה בוטות, באמת =( זה קשה לי!

מקפיצה!!אנונימי (פותח)
אני חושבת -סקארבן

שאיפשהו יש גם דבר מיוחד בזה שלומדים גם דברים כאלא ולא מתייחסים אליהם כמו ילדים בכיתה ו' - וואו, בנות- בנים, מין וכו'.., |מחקה בגילגיול עיניים טון ילדותי מתלהב| , כי תכלס- הרי אנשים יודעים את זה, זה לא נושאים שצריך (לפחות לדעתי!) להטיל עליהם וטו...צריך לדבר עליהם, לדעת אותם- כמובן לא באופן הבוטה של קללות וכו',  אבל לדעת.. (וגם לדבר על זה בצניעות ולא בבוטות!)

 

כתבת- "איך מסבירים לילד קטן את סיפור דוד,... " -מי אמר שצריך להסביר?? ילד קטן לא צריך להיחשף לכמות המידע שמבוגר יודע, לא צריך ממש להסביר לו בפרטי פרטים. זה כמו שפעם היה את הקטע של החסידה שמביאה ילדים?.. ילדים צריכים להשאר תמימים, עד כמה שאפשר, אבל הם לא צריכים להיות מטומטמים.

אפשר להסביר בצורה עדינה, או.. תראה- אני לא ממש יודעת- צריך לשאול מישו על זה..|מתנצל|

 

בכל אופן- מותר לדבר על זה, וזה בסדר ללמוד את זה, אבל צריך לקחת את כל הנושא בצורה שונה ממה שאתה מבין את זה כרגע, לא לראות את הנושאים של "יבום שכיבה ערוה אונס מפתה וכו וכו' ... " (ציטוט שלך)  בתור "טקסט 'מיני'  " (שוב ציטוט) אלא בתור לימוד שילמד אותך לחיים, (וכמובן- בעירבון מוגבל, אם כרגע הנושא הזה לא שייך אלייך אין טעם שתחפור בו ותעמיק שלא לצורך! אפשר ללמוד, אבל בכללי ולא כל משנה עם מיליוני פירושים וכו'..)

 

בהצלחה!

*|מחקה בגילגול עיניים...סקארבן
אני מציע לפתוח הגדה של פסח, או יחזקאלמשה

ו ואעבור עלייך ואראך, מתבוססת בדמייך; ואומר לך בדמייך חיי, ואומר לך בדמייך חיי.  ז רבבה, כצמח השדה נתתיך, ותרבי ותגדלי, ותבואי בעדי עדיים:  שדיים נכונו ושיערך צימח, ואת עירום ועריה (יחזקאל ט"ז)

 

http://www.mechon-mamre.org/i/t/k/k1216.htm

 

(מחכה לקבל מייל על ביטוי שצריך להיחסם)

סדר נשים במשנהנועמיק

מדבר בעיקר על הצדדים המשפטיים שבין איש ואשתו,ההתחיבויות בחתונה,גירושין,לילדים וכדומה.וגם במסכת יבמות שעוסקת קצת בנושאים שבינו לבינה,הכל מנוסח בניסוחים משפטיים עניניים.

 

כשמסבירים לילדים קטנים,אפשר להסביר להם על פי מה שהם תופסים ומבינים בקשר בין איש לאשתו.אם התפיסה שלהם היא שהם "התחתנו" ככה צריך להסביר.אם התפיסה היא גרים באותו חדר,אז אפשר להסביר שהם גרים יחד.במשך הזמן,הילדים יגדלו,וההסבר הקודם לא יספק אותם(כי הוא מלא סתירות.איך אפשר "להתחתן" עם מישהו בלי להתחתן איתו?),והם יבינו שיש איזה היבט ביחסי איש-אישה שהם לא מבינים שמתבטא בתורה ע"י מילים מסוימות.אם הכל תקין,הילדים ישאלו את הוריהם והם יסבירו להם.

 

אם לא הכל תקין,ויש חשש שילד יחשף לנושאים כאלה לא מתוך קדושה,כדאי להורים "להקדים רפואה למכה"ולחשוף את בנם\ביתם מיזמתם.

 

נכתב בתורה גם על הנושאים האלה-כדי ללמד אותנו שגם בנושאים האלה יש לתורה הרב מה ללמד אותנו.גם בזה יש הרבה קדושה.כשיעקב רוצה להתחתן עם רחל,הוא כל כך קדוש,שהוא לא מבין מה יש להתביש,ומבקש מלבן בלשון ברורה.

 

תשמע.אלעזר300

מה פתאום בוטות, זה דבר שבאמת צריך לשאול.

 

העיקרון הכללי הוא שאין בעיה עקרונית בעיסוק בנושאים האלה, אלא שבאים מהם לקלות ראש ו/או הרהורי עבירה. מכאן, בלימוד תורה, כשמוכח ויש היכר לכך שעוסקים בנושא בצורה עניינית בלבד וטרודים בלימוד אין מניעה ללמוד.

יש נקודה שלא לסמוך על עצמך כ"כ בקלות בעיניים עצומות שלא תגיע לקלות ראש. עצה של הגמרא היא לעסוק בנושאי הלימוד האלו בקבוצות של יותר משלושה.

[אני אישית אולי יכול לתת איזו עצה, כשאתה לומד עניינים רגישים כאלה אל תנסה לדמיין אותם ויזואלית (כמו שהרבה פעמים רגילים בנושאים אחרים לעשות), אלא תדבר ב"מילים באוויר". זה לא אפשרי בכל נושא בענייני עריות, אמנם..]

 

אני לא יודע בן כמה אתה; כדי ללכת בקו שהצגתי צריך איזו בגרות, ויתכן שאם אתה צעיר במיוחד באמת עדיף להשאיר את סדר נשים למועד מאוחר יותר.

 

בכל מקרה, שיהיה לך בהצלחה.

בברכה,

אלעזר

הבעייה הדורות האחרונים (כנראה חלק מירידת הדורות)-משה ר-

שהפכנו כל דבר לגס ולא למיד.. כשלומדים תורה צריך להתייחס לזה בכובד ראש ולא להוריד את זה לרמה של הרחוב חז"ל דווקא בגלל גדלותם דיברו על כל הנושאים שלנו הם נראים ה' ישמור, בצורה של ליבון סוגיה ופשטנות מבלי להתייחס להגשמת הדברים.... אנחנו נמצאים בדורות חלשים מבחינה רוחנית ככה שכל דבר נראה לנו תמוהה ולא מובן איך גדולי עולם עשו מה שעשו??? (מקרה דוד ובת שבע) שאע"פ שחז"ל אומרים שכל האומר דוד חטא אינו אלא טועה זה עדיין לא נתפס עצם המעשה... ועוד שמייחסים את זה לאחד מגדולי האומה היהודית....

די מסכים עם קודמי...הסטלן הקטן

לעצמיך צריך ללמוד את זה בצורה בוגרת וענינית...ולילדים צריל לצנזר ולהעביר את זה בצורה עדינה ועם השנים הם יגדלו ויבינו שהרי כבא אמרו חכמינו:"כשתגדל  תבין,וכשתבין תדע שגדלת..." ודי לחכימא....

חחח אהבתי ת'דיון הזה... ןיש פה צדק..שירונת 2

המורה של חברה שלי הסבירה על האישה השונמית ודוד המלך אז... ילדה אחת שאלה למה לא הביאו לו גבר?! תבינו ת'עוצמה של השאלה....  קיצר אני בדעה שצריך לתת לנוער בסיס מנימלי...זה לא לענייו לזרוק אותם לים..

אין בעיה להסביר את זה לילדים...talr123

פשוט אומרים שהיא הייתה כמו אישתו, וזה אסור כי יש לה בעל אחר! ובקשר ללימוד- אם אתה בנאדם בוגר, אז לא תהיה לך בעיה..

אם אתה לא מסוגל עדיין נפשית ללמוד- אל תלמד!נועוש=]]!!

בס"ד

זה רק כשאתה בוגר באמת ומבין שזה לא צחוקים ושטויות וזה.. ואתה לומד רק מקדושה אמיתית--- אתה יכול ללמוד את זה..!!

יש תשובה מאוד יפה של אדמו"ר הצ"צ על הענייןחשבשבת

בזמן פרוץ תנועת ההשכלה הם הציעו לערוך את התנ"ך ולהוריד ממנו את כל הסיפורים שהם לא לעניין.

 

וזה מה שאדמו"ר "הצמח צדק" ענה לדבר הצעה זו :

 (המודגש זה עיקר התשובה והשאר זה הרחבת העניין) שיהיה בהצלחה!!!

 

הצעה. לקוטים מתנ"ך יכילו הפרשיות הנאות לדרוש וללמד בם לילדים צעירי הימים ובזולת הפרשיות שאינם כ"כ הכרחי' או שאינם כ"כ הגונות להדרש לפני נערים וקטנים, כמו מעשה ראובן ובלהה, יהודה ותמר אשר על תרגומם היו שאלות גם בימי חכמי התלמוד.

 

מענה. איך יעלה בלבנו לדלג פרשיות בתורת משה עבד ה' ולומר בשכל אנושי שאינם כ"כ הכרחי' או שאינם כ"כ הגונות להדרש וללמוד עם נערים, כי מאחר שכל הפרשיות והפסוקים והתיבות נאמרו מפי הקב"ה למשה ומשה אומר וכותב כדאי' בפ"ק דב"ב (דט"ו ע"א).

והאומר שאף פסוק א' או תיבה א' לא מפי הקב"ה יצא כ"א מפי משה רבינו בעצמו נדון כאומר אין תורה מן השמים, וכמ"ש הרמב"ם בפי' המשניות במס' סנהדרין פ' חלק בי"ג עקרים ביסוד השמיני היות התורה מן השמים והוא שנאמין כי כל התורה הזאת הנתונה ע"י מרע"ה שהיא כולה מפי הגבורה כלומר שהגיעה אליו כולה מאת השי"ת כו' וכי הוא הי' כמו סופר שקורין לו והוא כותב כו', ואין הפרש בין ובני חם כוש ומצרים (בראשית י' פ"ו) ושם אשתו מהיטבאל (שם ל"ו פ' ל"ט) ותמנע היתה פלגש (שם ל"ו פ' יב) ובין אנכי הוי' אלקיך (שמות כ' פ"ב) ושמע ישראל (דברים ו' פ"ד) כי הכל מפי הגבורה והכל תורת ה' תמימה וטהורה וקדושה. וזה שאומר שכמו אלה הפסוקים והספורים משה ספרם מדעתו הנה הוא אצל חכמינו ונביאנו כופר ומגלה פנים יותר מכל הכופרים לפי שחשב שיש התורה לב וקליפה ושאלה דברי הימים והספורים אין תועלת בהם ושהם מאת מרע"ה וזהו"ע אין תורה מן השמים אמרו חז"ל הוא המאמין שכל התורה היא מפי הקב"ה חוץ מפסוק זה שלא אמרו הקב"ה אלא משה מפי עצמו, וזהו כי דבר ה' בזה (במדבר טו פ' לא) אלא כל דבור ודבור מן התורה יש בהן חכמות ופלאים למי שמבין אותם עכ"ל והאריך בזה.

א"כ מאחר שביאר הרמב"ם שאין הפרש בין פסוק ובני חם ובין פסוק אנכי ה' אלקיך הכל תורת ה' תמימה מפי הקב"ה א"כ איך אפ"ל לדלג ח"ו פסוק מן התורה שלא ללמדו לילדים וכש"כ לעשות ליקוט ולשנות הסדר שכתב מרע"ה מפי השי"ת וכמו"כ בכל הנביאים וכתובים שהם דברי השי"ת ע"י עבדיו הנביאים ג"כ חלילה מלדלג. וכן מוכח בגמ' בתענית (פ"א ד"ט ע"א) גבי ינוקא דר"ל שלמדו עמו התנ"ך כסדר מדאמר אי חות מטי להאי פסוקא כו'.

ואין לך פסוק או תיבה א' או אפי' אות א' בתורה שאינו רומז לחכמות ופלאים מה שלא נתגלה לנו ואפי' לשום חכם בעולם וכמ"ש לא ידע אנוש ערכה (איוב כ"ח ג') ולכן ארז"ל בפרקי אבות הלומד מחבירו פרק א' או אפילו אות א' צריך לנהוג בו כבוד, וכמבואר בחכמי התלמוד או חכמי המדרש שלמדו מפסוק א' או מתיבה א' דברים גדולים בין בדיני התורה בין בעניני מוסר ודרך ארץ, וגם החכמים האחרונים חברו ע"ז חבורים מחוכמים.

והרלב"ג בספרו לימד דעת את העם התועליות אשר הוציא אף מספורי מעשיות שבתורה כאמרו בספרו ברוב המקומות התועלת הא' הוא במדות כו' התועלת הב' כו' התועלת הג' כו', וכ"ה ברוב הפרשיות רובן ככולן ממש והם עניני הטבת המדות ומוסרים, וארז"ל בויקרא רבה (פי"ט) בפי' מ"ש שחורות כעורב דקאי על פרשיותי' של תורה אע"פ שנראים שחורות וכעורות לאומרן ברבים כגון הלכות זיבה ונגעים ויולדות אמר הקב"ה הן עריבות עלי שנאמר וערבה לה' מנחת יהודה וגו' (במלאכי ג).

ואין לדמות זה למה שהזכירו בגמרא (מגילה דכ"א ע"א) לענין שאין מתרגמין איזה פסוקים שבתורה כמעשה ראובן ובלהה (בפ' וישלח ל"ב כ"ב) שבאמת אין זה דמיון כלל לדבר הלימוד בבתי הספר, כי שם אמר על התרגום בעת קריאת התורה בצבור בבית הכנסת ששומעים ע"ה שלא למדו תורה וישמעו הדברים רק דרך שמיעה בעלמא וספור וחשו חכמים לכבוד האבות הקדושים כדפרש"י במגילה (שם דכ"ה ע"א) אבל ללמדן דרך לימוד הלא המלמד יסביר ויפרש הדברים כדפרש"י (הנבחר אז בקאמיסי' ללמדו עם הילדים) שפירש דרך נאות וכבוד כפי דרשות חכמים (בשבת דנ"ה ע"א).

וראי' ברורה שהרי אונקלוס בתרגומו הנאמן ושארי המתרגמין תרגמו כל אלו אף שעיקר התרגום הוא להבין לאנשים הפשוטים, ובע"כ צריך להודות שדרך לימוד כסדרן אין בו שום ספק דאין לדלג אף פסוק א' בשום מקום בתורה ח"ו.

ואם ידלג הנער מללמוד מעשה ראובן ובלהה הנה בבואן אח"כ ללמוד בתוכחות יעקב לראובן בפ' ויחי כי עלית משכבי אביך וגו' לא יבין הדברים כלל, וביותר לדלג באמצע פרשה הלא ידוע שהתורה כולה נדרשת בסמוכים לעד לעולם עשויים באמת וישר וכל אלו חובה והכרח

להקבע בלב ושכל הילדים עת לימודן בתחלה בבתי הספר, וביו"ד פי' רמ"ה סעי' ו' שחייב האדם ללמוד לבנו תושב"כ כולה בלא שיור כו'.

גם בפאלאזשעניע82 שיצא מחדש על לימוד בבתי הספר לעברים אשר להממשלה בפאראגראף83 כתוב לומר שהנערים המתקבלים בריאזראד84 הא' ילמדו כל ספרים הראשונים מתורת משה, ומהמשניות מסכת שבת, ובמדריגה הב' ילמדו תשלום חמשה חומשי תורה וס' יהושע שופטים שמואל ומלכים, ומנביאים אחרונים ס' ישעי' וירמי', ומכתובים ס' תלים משלי ומגלת אסתר, ומהמשניות מס' ברכות סדר מועד ס' נזיקין ס' קדשים, ומהגמרא מסכת ביצה סוכה ופסחים ושבת, ועוד הרבה סימנים מהשו"ע או"ח (והוא כפי הנסדר אז בקאמיסי') הרי חייבו ידיעת כל הספרים מתנ"ך וממשנה וגמרא בלי שום הזכרה מדילוג איזו דברים בהן ח"ו.

השאלה האמיתית היא:להלה!

למה יש סדר נשים, ולא סדר גברים?

למה תמיד האישה היא הזאת שצריך ללמוד אותה, צריך לקנות אותה היא התלויה בגבר?!

חח תכלס..סקארבן

למרות שגם לבנים לא חסר מוּזרוּיוֹת ותיסבוכים

חחח talr123 לא הבנתאותי היא בת 18!!!!!!!שירונת 2אחרונה
מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירותאחרונה

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילהאחרונה
מדהים!
שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

בדידותהרשפון הנודד

למה אפשר לחוש בדידות ברמה כמעט משתקת והאם זה אמיתי ומה אפשר לעשות עם זה?

לכן לנוער יש תנועות נוער. מפגשים, פעילויותפ.א.
כן אבל זה מרגיש לי קצת בריחה משום מההרשפון הנודד
בריחה? אשמח שתסבירפ.א.

אתה מרגיש בדידות כי אין לך חברים? מה עם חברים לכיתה בלימודים?

אתה לא חבר בתנועת נוער? 

זה לא זההרשפון הנודדאחרונה

זה הנקודה יש לי חברים אבל אני לא רוצה לבנות את הקשר שלי רק בשביל להרגיש שיש לי חברים ואני לא בודד...(מוזמן להסתכל בשרשור החדש על ללכת לסניף מעורב שאתה לא כל כך מאמין בזה אבל צריך בסוף חברה..)

...הרמוניה

א- אדם בסופו של דבר מול עצמו גם כשהוא עם חברים וגם כשהוא לבד... האם אתה מהווה חברה טובה לעצמך? 

מעניין לך עם עצמך? האם אתה חבר טוב לעצמך (רגשית)?

תכנס פנימה. בכל אחד יש עושר פנימי וזה תענוג לגלות אותו.

ב- נסה לשים לב לזה שאתה אף פעם לא באמת לבד, תמיד מושגח בידי מישהו שאוהב אותך אהבת עולם...

אולי יעניין אותך