יש חיה כזו??קחו עמכם דברים

אני בת 19,אחרי שירות לאומי. אני נמצאת פה בפורום,אבל בכינוי אחר.

בעקבות הרבה שיחות עם מגוון אנשים,ואחרי באמת בחינה מעמיקה של כל הקטע הזה של דייטים והכרויות וכו',הגעתי למסקנה שאולי מה שאני מחפשת באמת לא קיים.

לא יצאתי כמעט בכלל,כככה שאני לא כותבת את זה מנקודה של מרמור או ייאוש.

אני מתחברת להרבה מאוד דרכים ביהדות.מבחינתי,רבי נחמן הרים אותי בהרבה מאוד נקודות בחיי,הרב קוק רואה את המציאות מתוך עיניים מופלאות (אורות הקודש הוא ספר ענק...),והתניא פשוט מסביר את הנפש שלי בצורה הכי בהירה שאפשר.

אני רוצה בחור מבוגר ממני,בן תורה,שעשה/יעשה צבא,אבל לא ממלכתי בצורה קיצונית (אין מצב שהוא לא מסרב פקודה....).

עובד ה' אמיתי,שיודע מה הוא רוצה לעשות בחייו (גם אם הוא בשיעור ד',חשוב לי שידע מה הוא רוצה לעשות אחרי ההסדר).

כן הייתי רוצה גבר שילמד תורה בשנים הראשונות של הנישואין (עד כמה שניתן) אבל שיהיה עם תוכניות ללמוד מקצוע ולפרנס-כמובן תוך קביעת עיתים. גם אם הוא לומד עכשיו לימודי חול (אוניברסיטה,מקצוע וכו') אבל קובע עיתים-זה בסדר מבחינתי.

גבר יציב,בוגר,מכיל.יש לי קטע עם חוזרים בתשובה (לאו דווקא שבאו ממשפחות חילוניות,אפילו דתיים לייט וכו').אני מחפשת גבר שכן עבר תהליך נפשי עם עצמו,בירר את אמונתו והתקרב לה' (כמובן שזה לא חובה,אבל לי יש שריטה כזו שאני מעריכה יותר אנשים כאלה).

איש של נקודות טובות.

מראה חיצוני לא משנה לי בעיקרון.

 

וזה נראה לי כאילו אין לי סגנון,אין לי קו ישיר וברור.אין ישיבה שאני יכולה להצביע עליה ולהגיד "בחור משם אני רוצה".אין משהו מוחלט.

 

אז מה דעתכם,יותר מדי דרישות?

ובכלל,האם יש עניין להמעיט ככל הניתן בדרישות וכך להפתח למגוון רחב יותר של מדוייטים???

נשמע לי סביר ולא מוגזםאליסף ט

את לא צריכה להתרכז איזה ספרים הבחור לומד,לא צריך להיות משנה לך אם זה הרב קוק או רבי נחמן שמרים אותו,העיקר הרמה הרוחנית.

 

ובהחלט יש חבר'ה כמו שאת מתארת.

 

אין סיבה להתרכז בישיבה מסוימת ולהגיד משם אני רוצה.

ברור שאני לא נכנסת לו למה הוא לומד ואיך,אבל זה כןקחו עמכם דברים

עניין של סגנונות.לא דומה ברסלבר לקוקניק...

 

זה שאין ישיבה מסויימת שאני רואה שהחבר'ה בה מתאימים לי זה סוגשל תוקע,מכיוון שאני לא יודעת לאיזה כיוון לפנות כדי לחפש אותו...

יש חיה כזאתאממממ

יש כאלה שהם הולכים לאור תורתו של הרב אך לומדים את תורת רבי נחמן, יש אפילו הרבה כאלה, וכמה ישיבות כאלה.

תפקידנו לא להתמקד באיזה תורה הבחור לומד אלא ביר"ש והתאמה בסיסית מבחינת סגנון.

קשה היה לי לקרוא שכתבת "אורות הקודש ספר ענק". את חושבת שמתפקידנו לפתוח אורות הקודש? צריך קצת ענווה. זאת גם הסיבה שבסוף לא הלכתי למדרשה. אבל זאת כבר סוגייה אחרת. ואולי את בכלל לא פתחת אוה"ק ואני סתם.

יצא לי לשמוע שיעורים בהם הביאו מקורות מאורותקחו עמכם דברים

הקודש.

בהחלט נראה לי כאילו סתם התלהמת... אבל אשמח אם תסבירי לי מה הקשר לענווה.

אני יכולה להגיד שספר מסויים הוא "ענק" (למרות שבקריאה שניה של הודעתי השתמשתי בביטוי קצת...אממ... מחוספס.) וכוונתי לומר שהוא ממש חיזק אותי,הסביר לי כל מיני תופעות במציאות,וקידם אותי בעבודת ה'.

חח אני מתנצלתאממממ

פשוט יש קבוצה של בנות מסוימות במקום בו אני גרה שהלכו למדרשה מאוד לימודית וקשה היה לי לראות איך בחודש הראשון של המדרשה הם פתחו אורות הקודש להנאתם. והקשר לענווה הוא שצריך לדעת איזה ספר פותחים באיזה שלב, אורות הקודש הוא ספר מאוד קשה גבוה ועמוק (תשאלי כל בייניש) ואני לא חושבת (ולא רק אני אלא גם גדולים ממני) שבחורה בתחילת דרכה יכולה לפתוח אותו להנאתה. (אגב, בגלל זה יש בחורים שלא מוכנים לצאת עם בנות מדרשה- אבל אני לא רוצה לדבר על בררנות)

אבל את שמעת אותו בשיעורים ולא באת מהגישה שלהם (של "אני יודעת ואני יכולה") ואני סתם בגלל הרגישות שלי בעיניין קפצתי אז אני מתנצלת ברוב עם ועדה

זה בסדר גמור.אני לא מתיימרת להבין אותו לבד,מי אניקחו עמכם דברים

ומה אני.

ובחורים שלא מוכנים לצאת עם בנות מדרשה-שיבושם להם. לא כזה אני רוצה.

מצויין(:אממממ
קצת ענווה לבנות מדרשהבאמונה

ממש מזעזע לראות את היחס שלך לבנות מדרשה.

"בחורה בתחילת דרכה", איזה דרך בדיוק היא מתחילה? אמנם כעת היא מתחילה ללמוד תורה ברצינות ומבחירה. אבל זה לא סותר את זה שקודם לכן היא למדה תורה ב12 שנות לימוד ובעוד מסגרות ונחשפה למקורות תורניים.

למה "לשאול כל בייניש" מה הוא אומר על אורות הקודש? גם לא כל בייניש אפילו בשיעור ט' מבין את הספר, אבל  כאשר באים ללמוד בענווה מתוך ידיעה במוגבלות שלנו, אז תתפלאי אבל התורה שלנו ב"ה מתאימה לכל אחד.

ואני לא חושבת שהבנות שראית פתחו את הספר מהגישה שאותה תיארת

 

 

 

זה כל בחור הסדרניק נורמאלי!!"ה' הוא המלך"

כמעט כל החברים שלי שהלכו לישבות הסדר זה הראש שלהם.

מוזר,חברות שלי שמחפשות כזה בחור ויוצאות עםקחו עמכם דברים

הסדרניקים נוחלות מפלות על ימין ועל שמאל...

מה את מגדירה 'מפלה'?משה
אביא לך כמה דוגמאות בע"הקחו עמכם דברים

בנות שיצאו עם בחורים מאוד טובים (על הניר) והגיעו לשלם מתקדם מאוד ביחסים (כמעט אירוסין) וברגע האחרון הבחור מספר להן שאין לו מושג מה הוא רוצה לעשות בחייו,והיא פשוט צריכה לשבת ולהתמודד עם זה שהגבר שמולה לא רואה דברים לטווח רחוק.וזה אחרי שהם דיברנו על העתיד שלהם,והוא היה נראה די סגור על עצמו.כן,זו עוגמת נפש.

 

בחור שהציעו לו בחורה ממש טובה ורק בגלל שהיא לא ראית כמו הפנטזיות שלו הוא לא יצא איתה.

 

בחור שפסל מישהי על רקע העובדה שהיא לא שמרה נגיעה מגיל 7 (מקצינה כמובן....) ולא הייתה דוסית החלומות שלו.העיקר הוא עכשיו,ומה המגמה!!

 

בחור שיודע לדקלם דפי גמרא בצורה מפליאה ממש,אבל אין לו טיפת ענווה או מודעות לזה שצריך לעבוד על המידות.

 

 

דיברתי כאן על מקרים ממקרים שונים,וכל מקרה שונה מחברו.הבאתי רק את ה"תכלס",מה קרה בסוף,אבל כמובן שזה כלל עוד דברים מסביב.

ומין הסתם,שיש גם בנות כאלה.

אני פשוט רואה את העניין מהצד הנשי,וחווה חברות שלי שפשוט מרומות על ידי ביניישים שלכאורה נחשבים עילוים,דוסים וכו'.

התופעה של "אין מושג מה לעשות בחיים" נפוצה במערבמשה

לא רק בציבור הדתי.

בעולם הגדול זה לגיטימי להיות בן 25-26 ולא לדעת מה יעשה אחרי שיגמור את הצבא, או איזה מקצוע מתאים לו.

בעולם הדתי, הישיבה היא פיתרון מצויין. תמיד אפשר להישאר עוד "זמן" או שנה בישיבה גם בלי לחשוב אם זה מתאים בהמשך או לא.

 

הילדותיות היא בעיה מאוד נפוצה שקיימת בכל העולם, אמנם פחות נפוצה אצל בנות דתיות.

 

 

וכמו שהסברתי בליל שבת לכמה רווקות - אין בייניש כמו החלומות שלכן. לכל אחד יש את העניינים שלו והבעיות שלו בעולם.

וגם ללא בינישים יש את המעלות והחסרונות שלהם.

למען האמת,בעולם הגדול נפוצים עוד כמהקחו עמכם דברים

דברים שממש לא נפוצים ואל מקובלים בציבור שלנו,כך שטענת העולם הגדול לא מדברת אליי.

בעולם הגדול לא מקובל להתחתן בגילאים בהם מתחתנים במגזר הדתי,אז מה?

גבר שיוצא ונפגש צריך לדעת איך הוא מתכוון לפרנס בית,נקודה.

אבל למה בכזאת קיצוניות?בתאל1

לא נראה לי שיש בן אדם שיודע במה הוא הולך לעבוד בעתיד הרחוק...

קודם שידע לאן מקבלים אותו בשנה הקרובה.

וזה בכלל לא מראה על בחור שלא סגור על עצמו...

אנחנו יכולים להבטיח הרבה דברים - אבל מה לעשות שלא הכל בידיים האנושיות שלנו...

אז לדעת איך הוא הולך לפרנס בית- תחכי שתתחתני איתו ואז תדעי.

מוכרת הדרישה הזאת...מלמעלה אלוקים

ואני בהחלט מקווה שיש חיה כזאת מכל צדדי המחיצה...

אומר משהו שאולי הוא לא נכון,אבל מנקודת מבטיקחו עמכם דברים

אני רואה את זה בצורה מאוד ברורה.

לרוב,בנות יותר "פתוחות" לעולם מבנים,שנמצאים בעולם הישיבות/צבא,ועד שהם מתבגרים ומבינים מה הם רוצים לעשות עם חייהם.... הזמן עובר,והבנות מתייבשות.

צאי מנקודת הנחהעין הקורא

שכל סוג או סגנון שאת מחפשת קיים.

 

אנחנו מאוד אוהבים לחשוב שאנחנו נורא מיוחדים,

ואין עוד שילוב כמונו בעולם.

או דומה למה שאנחנו חושבים.

זה גם נכון.

אבל יש דברים קרובים.

יש המון דברים קרובים.

הרבה יותר ממה שאת חושבת.

 

דוקא זה שאין לך סגנון זה מאוד מרגיע.

זה משאיר אותך פתוח להמון דברים.

אם היה לך סגנון או דעות מוחלטות - היה לך הרבה יותר קשה.

 

י

מצד שני,זה גם מאוד גורם להתפזר.קחו עמכם דברים
נכון מאוד!עין הקורא

אבל, זה נובע מקצת קצת, תסלחי לי שאני אומר -

גאווה.

 

אל תכעסי עלי, תאמיני לי שלקח לי הרבה זמן להגיע למסקנה הזאת.

 

זו מין מחשבה כזו:

"אני גם כזה, וגם כזה, וכזה, וגם קצת כזה, ויש לי גם זה וזה וזה...

אני לא יכול להתחתן עם מישהי שהיא רק כזאת וכזאת,

כי אז יעלם חלק גדול וחשוב מהאישיות שלי,

ואני לא מוכן להסגר ככה רק בשביל להתחתן...'

 

אז כמה דברים:

א. בסוף מגיע שלב, שבו מוכנים לעשות כל דבר בשביל להתחתן,

    וזה כולל גם להסגר קצת,

    אז למה לחכות לגיל 45 בשביל זה?

ב. לא מפסידים כלום מחתונה. אתה נסגר קצת מפה,

    ונפתח קצת מפה...  זוהי דרך העולם.

    בחורה אחרי שרות לא מתענינת באותם דברים שהתענינה

    בכיתה ח', ולאשה נשואה יש תחומי ענין אחרים לגמרי מבחורה רווקה...

    אין לך שום דרך לדעת איזה עולם רוחני יהיה לך

    עם הבחור שאיתו תחליטי להתחתן, גם אם יהיה נדמה לך שכן

    בשלב זה או אחר.

ג.  לצערי, מי שנשאר רווק כדי לא להסתגר או להפסיד את

    העולם המופלא שצופנים לו חיי הרווקות -

    מגלה לחרדתו שהעולם הזה נעלם בלי קשר לזה שהוא

    מתחתן או לא. יש לזה כמה סיבות:

    א. החבר'ה מסביב כן מתחתנים. (כן, אפילו בביצה!)

    ב. הרווק עצמו לא עושה עם הפתיחות המדהימה יותר מדי,

        כיוון שהוא רווק, ואין לו בשביל מה או מי... 

 

כתבתי בלשון זכר, כי הרבה מזה למדתי על עצמי,

אבל נראה לי שאת תביני...

אמממ.... מסכימה עם חלק ממה שכתבת...קחו עמכם דברים

א.ברור,בע"ה מקווה לא להגיע לשלב הזה.

ב. כתבתי את מה שכתבתי לא מהכיוון הזה של נסגרים אחרי החתונה,אלא פשוט כי אני הרבה זרמים,השקפות ומחשבות ביחד.ואני לא יכולה להגיד (לדוגמא,ובהכללה והערכה גסה מאוד)  בגלל שאני כך וכך וכך,הבחורים של ישיבת רמת גן (נניח) מתאים לי,או הבחורים של מרכז הרב.

ברור לי שנסגרים,ובונים יותר ביחד.וכך צריך להיות בע"ה יתברך.

ג.אני לא חושבת שחיי הרווקות צופנים בתוכם איזשהו קסם מיוחד (למרות שאני לא סובלת מחיי כרגע) ואני כן רוצה את הביחד הזה (אבל לא ברמות של נואשות כמו בסעיף א').

 

ואם למדת את כל זה על עצמך,קבל ח"ח.

לגיטימי לגמרי- אבל לא לענייןברוךש

האמת שלא הגדרת הרבה, אבל אפילו אם היית מגדירה דברים רבים, זה לא היה משנה. 

אני מסכים איתך, אין ישיבה שתתאים לך. ולכן אני ממליץ בחום שלא תתחתני עם ישיבה, אלא עם בחור. 

 

תבואי עם כל מה שיש לך. אל תוותרי על מאומה ממך. אבל רק ממה שבאמת את, ותני לכל דבר את המקום שאת באמת נותנת לו, ולא רק חולמת או רוצה לעשות. תהיי את בצורה הכי טובה שאת יכולה. 

וחפשי בחור שיתאים דווקא לזה, ואף יאהב את מה שהוא פוגש בך. 

 

איפה לחפש? 

לא יודע. תנסי בכל מקום שנראה שיש שם סיכוי טוב, אבל אל תפלי על ישיבה, אלא כל מקרה לגופו, תקשיבי לכל הצעה ברצינות, תבררי עם את צריכה או רוצה, ותבררי דווקא את הדברים שחשובים לך. 

תני לאנשים הנכונים להכיר לך אנשים, ותעשי כל רמה של השתדלות בשביל לקבל הצעות מאתימות (לא טובות, אלא מתאימות). 

ואז תתפללי בסבלנות. 

 

מעבר לזה, אין שום צרוך להוציא לעז על אף אחד, לשפוט אף אחד, או לדבר על הנהגותיו של שום אדם שנפגשת איתו. כל אחד הוא עולם ובמלואו, ואני מעדיף להשאיר את הכליות והלב לבוחן כליו ולב. את כל העניין בזה של לדון אנשים, תשאירי לדן יחידי, ובמקום זאת, להתמקד אך ורק במציאת חתן- שמתאים לך- על מה שמרכיב אותך. 

לוקח זמן? את לא פוגשת בחורים מתאימים?

ברוכים הבאים למועדון, תעשי השתדלות, ובעז"ה תזכי במהרה ממש. 

 

שיהיה לך המון המון הצלחה!!!

^^ לקחת לי את המילים מהפה.יעלי_א

אני גם קצת מסתבכת בלהגדיר לאיזה סוג של ישיבה אני מתחברת. 

אבל לא מתחתנים עם ישיבה, אלא עם בחור- אז זה לא משנה..

יכול להיות שרוב בחורי ישיבת ר"ג הם רחפניים (לדוג')- אבל כל אחד בדרגתו. (:

 

 

הוא בדיוק אמר שאין מה להכליל!אלירז

אז קצת מוזר לכתוב את מה שכתבת על ר"ג...

מה גם שזו סטיגמה ממש לא נכונה!

כנראה שלא הסברתי את עצמי טוב..יעלי_א

הדוג' של ישיבת ר"ג היתה רק כדי להמחיש את הסכמתי לדברי ברוך.

רציתי להגיד שגם אם יש אופי מסויים לישיבה, לכל תלמיד יש רמה אחרת של שייכות להגדרה.

לא היתה כאן כוונה להכליל, ואני לא באמת חושבת שזו הגדרת ישיבת ר"ג.

אני ממש מזדהה איתך...מרים*

גם אני מרגישה די אותו דבר..מחוברת לחסידות..ליקוטי מוהר"ן, תניא..וכמובן אורות......ומה לעשות שבעולמינו כיום שהולכים לשדכנית ולא רק דוקא שדכנית אלא גם כל אחד שאיכשהו קשור לשידוכים..חוץ מלדעת מי אני הוא שואל איזה סגנון את, מאיזה ישיבה את מחפשת????? אז מצד אחד אומרים שמחפשים חתן ולא ישיבה..ומצד שני מה לעשות שכנראה הביינישים נמצאים בישיבות ואז אני צריכה לדעת מאיזה ישיבה אני רוצה..מסובך...

בבקשה שמישהו יענה על מה שכתבתי אתמול ב1:31מרים*
מסכימה איתך מאוד,אבל לא לזו הייתה כוונתי.קחו עמכם דברים
תודה על הדברים שכתבת...אילה שלוחה
ווא מילים כדורבנות..חלקלקה
אייי. זה נכון.אוריאללל
יש חיה כזו.הקולה טובה

אני קוראת את ההודעה שלך וחושבת על 3 אנשים כאלו שאני מכירה. (רק מה לעשות- נשואים..)

 

יש משהו טוב בלהיות מבוררת עם עצמי ולדעת מה אני מחפשת, אבל צריך לדעת לחפש את מה שבאמת חשוב, את מה שתהיה לו משמעות לטווח הארוך.

כל דבר שמפריע לך- תנסי לחשוב, מה המשמעות שתהיה לזה עוד שנה? עוד 10 שנים? עוד 20 שנים? 

כי לדוג'- את כותבת שמפריע לך מישהו שלא בטוח לגבי העתיד שלו (תופעה רווחת בקרב בינישים) תתפלאי, אבל ברגע שהם מתחתנים, ופתאום אין להם ברירה והם חייבים לחשוב לטווח ארוך- הם מוצאים מהר מאד את ההתאפסות שלהם.

 

נכון שקשה לי לחשוב על ישיבה ספציפית. אבל יש המון ישיבות שתוכלי למצוא בהן מישהו כזה.

יחסית את לא מתארת פה מישהו מורכב במיוחד.

שיהיה ב"הצלחה!

אומנם את צודקת,אבל אני ממש לא מתכוונת להתחתן עםקחו עמכם דברים

מישהו על ריק,ובתקווה שכשכאשר נתחתן הוא יסגר על עצמו,ואולי בע"ה זה יהיה מתאים לי.

את רוצה מה שכל בחורה טובה רוצה..חלקלקה
כסף..אנונימי (פותח)

או במילים יפות "בטחון כלכלי".

 

רציתי להציע לך מישהו מקסים.

קצת יותר גבוה ממך..

עוזר להרבה אנשים..

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

כספומט.

ממש,אבל ממש לא נכון.ואפילו דיי מזלזל מצידךקחו עמכם דברים

להגיד עליי דבר כזה בלי להכיר אותי בכלל.

אני בעיקר מחפשת עובד ה'.כן,צריך לבנות חומה כלכליתקחו עמכם דברים

כדי לבנות בית,משפחה,ילדים וכו'.

אבל אני ממש,ממש לא סוג של מסחטת כסף מגברים.

יש לי את כל הנתונים להרוויח כסף בעצמי,ואני לא אתחתן עם מישהו רק בשביל המטרה הזו.

^^^ תכלס, התבהמנוברוךש

על משקל "האנשה".

טוב לדעת.אני,למזלי,צריכה אחדקחו עמכם דברים
ובעז"ה תמצאי אותו בקרוב ממש, בהצלחה!!!ברוךשאחרונה
ציירת תמונה מאוד יפה של בעלך לעתידיהודית פוגל

מתוך היכרות מעמיקה עם עוד אלפי בנות כמוך, כולן רוצות בדיוק אותו דבר. וזה בסדר כמובן. אין שום חידוש במה שאת רוצה בבן זוג. מה שעליך לעשות הוא כמובן להתפלל הרבה ובבוא הצעה רצינית עם צורך להתפשר - כמו בכל הצעה - לעשות חשבון נפש אמיתי ולראות על מה מתוך הרשימה לעייל את יכולה לוותר. אבל מצד שני, אולי והלואי שיבוא מישהוא עם כל הנתונים שאת רוצה והשלום והשמחה על כולנו. בהצלחה

מכיוון שאינני ראוי להיות הגאון של הדור,חסדי הים

אני חייב להתחתן עם אשה שתהיה מוכנה לגדל את גאון הדור הבא.

"יִבְחַר לָנוּ אֶת נַחֲלָתֵנוּ אֶת גְּאוֹן יַעֲקֹב אֲשֶׁר אָהֵב סֶלָה".

מה הקשר?!הסטורי
חחחחחחח הסטורי אני מדמיין אותך על פי הודעותיךצדיק יסוד עלום

עם וריד נפוח במצח אדום מזעם 💢

פותח האשכול הוא משהו בין טרול לרחפן (ואני נשמר במילותיי)

לא אדום מזעםהסטורי
יותר סקרן, חוויה אנתרופולוגית לנסות להבין את הראש של חסדי.


(לגופם של דברים, הוא לא טרול, גם לא 'רחפן' במובן הפשוט של המושג. אולי כן 'רחפן', במובן שהוא עוסק בדברים מאוד גדולים ורעיונות נשגבים, בלי מספיק 'בסיס ארצי לנאצלות'. מה שיוצר אצלו פער עצום בין האידאות ליכולת לממש אותן בעולם).

אני הייתי מדבר אפילו יותר בחריפות ממךצדיק יסוד עלום
אבל צריך לכבד ומי אנו בלא נימוסינו?
נכון. אבל האם מפני כך נעזוב את האמתחסדי הים

והאידיאות.

"כָּל זֹאת בָּאַתְנוּ וְלֹא שְׁכַחֲנוּךָ וְלֹא שִׁקַּרְנוּ בִּבְרִיתֶךָ. לֹא נָסוֹג אָחוֹר לִבֵּנוּ וַתֵּט אֲשֻׁרֵינוּ מִנִּי אָרְחֶךָ".

האם עם ישראל בגלות שהיה גוף מת עם תורת אמת הנטועה בתוכו, עזב את האידיאות?

לא. עסקנו באמת והרחבנו אותה בציצים ופרחים עד ש-ה' ברחמיו ריחם עלינו . "יְחַיֵּנוּ מִיֹּמָיִם בַּיּוֹם הַשְּׁלִישִׁי יְקִמֵנוּ וְנִחְיֶה לְפָנָיו".

אולי אני בינתיים סריס עץ יבש אבל אני לא יעזוב לעולם את ה' ולימוד תורתו, עד שה' ירחם עלי.

ממש לא לעזובהסטורי
עבר עריכה על ידי הסטורי בתאריך ב' בטבת תשפ"ו 20:22

עבר עריכה על ידי הסטורי בתאריך ב' בטבת תשפ"ו 20:22

אבל להתאמץ למצוא איך מקיימים אותם בפועל בארץ, בלי דמיונות שווא. איך מקיימים בארץ הזאת, לא באיזה עולם של ענני כבוד דמיוניים.

 

המצווה שלך היא לשאת אשה ולפרות ולרבות. כשיוולדו לך בעז"ה בנים המצווה עליך ללמד אותם תורה ולחנך אותם לקיום מצוות. האם הם יצאו גדולי הדור או קטני הדור - לא צריך לעכב אותך או לבלבל אותך כשאתה מחפש אשה מציאותית, 

"בהדי כבשי דרחמנא למה לך - מאי דמפקדת עלייך למעבד!!!"

מסכים כל כך עם ההודעה הזוארץ השוקולד

והסיומת כה מתאימה ומתבקשת

כי זה ממש משמעות מדרש חז"ל של מקור הציטוט 

בגמרא שם כתוב מפורש שחזקיהוחסדי היםאחרונה

השתדל לשאת אשה הגונה, בתו של ישעיהו, כדי שיצאו ממנו בנים כשרים.

"כַּלָּה קִשֻּׁרֶיהָ"חסדי הים
עד כמה שאני יודע, תקופת הגאונים הסתיימה ממזמן…נייקיי

איפה שהוא לפני כ 1000 שנים…

הסתיימה עם ירידת קרנה של יהדות בבל והעברת מרכז הכובד למערב

כדאי לפתוח שותי"ם של המאות השניםחסדי הים

האחרונות ולראות מה הם מכנים את חכמי דורם.

על כל פנים, בפסוק בפתיחת השרשור, כמובן רמזתי להחיית ישיבת הגאונים בארץ ישראל.

ישאלו אותך בשמים למה לא הייתקעלעברימבאר
חסדי הים, לא למה לא היית גאון או אבא של גאון (כמו הסיפור על רבי זושא).


כל אדם והתפקיד שלו בעולם. אחד המרבה ואחד הממעיט ובלבד שיכוון לבו לשמים. אני בריה וחברי בריה

אנא לא ר' זושא ידענא אלא מתניתא ידענא:חסדי הים
"לפיכך יהיו אומרים כל אחד ואחד, מתי יגיעו מעשיי למעשה אברהם יצחק ויעקב" (תנא דבי אליהו פרשה כג)
זה שכל אחד צריך לשאול, זה אומר שבהכרחadvfb

כולם צריכים להגיע למעשי האבות?

 

ואם נדייק הכתוב מתקמד במעשים, זה לא בכדי.

הכתוב לא מדבר על המדרגה הרוחנית של האדם.

 

 

אני לא מבין בדרגות רוחניות. אני רקחסדי הים

יודע ש'הברית מנוחה' כותב שאפשר להגיע למדרגות רוחניות יותר גדולים מהדורות הקודמים.

במיוחד בזמן הגאולה, כמו שהרב קוק מאריך בכמה מקומות.

ומי אמר,שאתה לא יכול וראויקעלעברימבאר
להיות בעל דרגה רוחנית גבוהה?
מסכים עם הרישאadvfb
מעשיך כמו אברהם זה לא חייב להיותקעלעברימבאר
כמו גדול הדור. כתוב כמו האבות, לא כמו משה
הכח הזה נטוע בנו מכח האבות להגיעחסדי הים

לדרגתם.

הם הורישו לנו את כח המידות והמעשים שלהם.

(כמעט כולנו לא צאצאים של משה, וגם יש להאריך ברוחב ובעומק שמשה לא הוריש את כוחותיו לדורות הבאים.)

לדעת הרמב"ם זה לא נכוןארץ השוקולד

אחת המחלוקות בין החסידות לרמב"ם.

"הלכה ב

אל יעבור במחשבתך דבר זה שאומרים טפשי אומה"ע ורוב גולמי בני ישראל, שהקב"ה גוזר על האדם מתחלת ברייתו להיות צדיק או רשע. אין הדבר כן  אלא כל אדם ראוי לו להיות צדיק כמשה רבינו, או רשע כירבעם, או חכם או סכל, או רחמן או אכזרי, או כילי או שוע, וכן שאר כל הדעות. ואין לו מי שיכפהו, ולא גוזר עליו, ולא מי שמושכו לאחד משני הדרכים  אלא הוא מעצמו ומדעתו נוטה לאי זו דרך שירצה. הוא שירמיהו אמר: מפי עליון לא תצא הרעות והטוב כלומר: אין הבורא גוזר על האדם להיות טוב ולא להיות רע. וכיון שכן הוא  נמצא זה החוטא הוא הפסיד את עצמו, ולפיכך ראוי לו לבכות ולקונן על חטאיו ועל מה שעשה לנפשו וגמלה רעה. הוא שכתוב אחריו: מה יתאונן אדם חי וגו'? גבר על חטאיו. וחזר ואמר הואיל ורשותנו בידינו, ומדעתנו עשינו כל הרעות  ראוי לנו לחזור בתשובה ולעזוב רשענו  שהרשות עתה בידינו, הוא שכתוב אחריו: נחפשה דרכינו ונחקורה ונשובה עד ה'."

(הלכות תשובה, פרק ה הלכה ב, העתקתי מאתר דעת)

התכוונתי שכל אדם יכול להיות שיא הצדקות, אבלקעלעברימבאר

יש הרבה סוגים של צדקות : ת"ח, חסיד, עניו, ירא חטא, רגשן, שכלתן, הכל לפי תכונותיו של האדם.

 

המקובלים כמובן סוברים שלכל אדם יש סוג נשמה שונה, הרמבם סובר שלא, אבל נראה שכם יסכים שאדם ילמד במקום שליבו חפץ וינסה למקסמם את הכשרונות שלו ולא לנסות להיות מישהו אחר.


 

גם החסידות סוברת שעל עמי הארצות להתקדם כמה שיותר ברוחניות.


 

מה שרבי זושא התכוון זה שישאלו אותו בשמים למה לא מקסם ומימש ומיצה את הכשרונות הרוחניים  והייחודיות של זושא, ולא של משה רבינו. אין הכוונה להטיף לבינוניות.

 

וכמובן אחד המרבה והממעיט שאמרתי זה אם אדם אין לו זמן ללמוד תורה הרבה, או שתפקידו בעולם הוא לעסוק בעיקר בדברים אחרים (גם אח של הרמבם עסק בעעקר בסחורה ופחות בתורה, בהנחיית הרמבם עצמו).

 

כמובן אם אדם מתבטל ולא עוסק בתורה הרבה, במילא אין כאן "ובלבד שיכון ליבו לשמים" כי הרי יכל ללמוד הרבה ולא למד. סימן שהוא לא באמת מתכוון. אבל מי שרוצה ללמוד הרבה אבל רואה שתפקידו וכשרונותיו בעולם זה לעשות משהו אחר בעולם וללמוד רק שעה ביום, או שמנסה בכל המאמץ ועדיין רואה שקשה, על זה נאמר "יכוון ליבו חשמים".

 

בחירה חפשית היא על מעשינו. אבל לא כל אדם יכול לבחור לזכור את השס במבחן סיכה גם אם יתאמץ מאוד. וגם על קצב ההתקדמות אין לנו בחירה, כלומר גם אם מאוד ארצה לא אצליח ללמוד את כל השס תוך יום. על זה נאמר "ובלבד שיכוון ליבו" כלומר מי שרוצה ללמוד את כל השס ומתקדם בקצב שמתאים לו - נחשב כבר כאילו סיים את כל השס (בתנאי שימשיך ללמוד בהתמדה) - כי אדם נמצא איפה שהוא רוצה להיות. עיין על משמעות הרצון (ובלבד שהרצון רציני ולא רמאות) באורות התשובה ובאורות הקודש.

 

כמובן אם אדם "רוצה" ללמוד את כל השס אבל לא לומד למרות שיכול, אז הוא לא באמת רוצה ברצינות

..שפלות רוח

רק תיזהר לא להפיל את הילד בדרך עם הלחץ של התפקיד.

וגם עד כמה שזכור לי "נחית דרגא ונסיב איתתא" וגם שאישה עולה(או נשארת ברמתה) ואינה יורדת, בעוד הגבר יורד. ולכן ידידי וכו

לא ?

"בְּחַבְלֵי אָדָם אֶמְשְׁכֵם בַּעֲבֹתוֹת אַהֲבָהחסדי הים
וָאֶהְיֶה לָהֶם כִּמְרִימֵי עֹל עַל לְחֵיהֶם וְאַט אֵלָיו אוֹכִיל".
אם אתה אדם שמקשיב לאנשיםadvfb

כדאי לך להקשיב לכל האנשים שאומרים לך לרדת מהעץ.

אולי הם טועים, אבל כדאי להקשיב לקול הזה ולקחת אותו ברצינות. אולי הוא אומר משהו, אולי לא.

..צדיק יסוד עלום
עבר עריכה על ידי צדיק יסוד עלום בתאריך ב' בטבת תשפ"ו 13:48

לא חשוב

לרדת מעץ החיים?חסדי הים
"וְעֵץ הַחַיִּים בְּתוֹךְ הַגָּן". "עֵץ חַיִּים הִיא לַמַּחֲזִיקִים בָּהּ וְתֹמְכֶיהָ מְאֻשָּׁר". "פְּרִי צַדִּיק עֵץ חַיִּים. "וְעֵץ חַיִּים תַּאֲוָה בָאָה". "מַרְפֵּא לָשׁוֹן עֵץ חַיִּים".
לא, מעץ הדעת טוב ורעadvfb
"מסטרא דעץ הדעת טוב ורע דקשיר לון ביצר הטוב למהויחסדי הים
עזר בהדייהו".
מסכים עם הכותרתפשוט אני..
עם ההמשך פחות
הוריו של מר שושני דחפו אותו להיות גדול הדוראריק מהדרום
זה לא הפך את שושני להיות מאושר יותר, בספק אם הפך את הוריו.
לא דברתי על לדחוף. התכוונתי שאני ואשתי לעתידחסדי הים

נבנה בית מלא תורה וקדושה וניתן לו את מרב הכלים להיות גאון הדור, ואם הוא ירצה ויזכה הוא יהיה.

זה לא שנגיד לו תהיה גאון הדור.

"בַּיּוֹם הַהוּא יִהְיֶה צֶמַח ה' לִצְבִי וּלְכָבוֹד וּפְרִי הָאָרֶץ לְגָאוֹן וּלְתִפְאֶרֶת לִפְלֵיטַת יִשְׂרָאֵל".

רב' חסדי, אתה איש חמוד.די שרוט
אולי. אבל חסר לי החמודה...חסדי הים

"אוֹצָר 'נֶחְמָד' וָשֶׁמֶן בִּנְוֵה חָכָם".

בבחינת חמודה גנוזהנוגע, לא נוגע
'בְגִנְזֵי בְּרֹמִים'חסדי הים
אשריך..נוגע, לא נוגע

שתזכה בעז"ה בקרוב ממש שיתרונן ליבך בנוות ביתך ותתרונן תורתך תחת קורתך



יש לי בכלל סיכוי?מה כבר ביקשתי

אני יודע שהשאלה בכותרת קצת חריפה מדי אז אסביר...

לא יודע אם זה שייך לפה או לאר"מ אז כותב בשניהם.

עברו כמעט חודשיים מאז שהיא חתכה אותי. (לא יצאתי מאז מסיבה טכנית שקצת מנעה ממני להיפגש, ואני מרגיש שאולי זה קצת הזיק לי שאותה גברת ישבה לי במוח כל הזמן הזה ומצד שני גם עלו לי הרבה תובנות לגביה שלא חשבתי עליהם קודם אז אולי כן היתה מזה גם תועלת...לא משנה, זה לא העיקר. וגם סרו המניעות אז בעז"ה ממשיך.).

הנקודה היא שאני מרגיש שאני אולי קצת רגיש מדי. בכללי בחיים. ובדייטים זה מתפרץ במאתיים אחוז. כבר כתבתי על זה פה פעם אבל אז זה היה בהקשר של פרידות. עכשיו אני מתכוון בהקשר של אישיות.

זה היה הקשר הארוך יחסית הראשון שלי. יצאתי עם כמה בחורות לפניה ועם אף אחת לא התקדמתי באמת וגם תכלס לא היה כל כך שייך. כבר שראיתי את הפרטים שלה בהצעה הרגשתי שזה משהו אחר. וזה באמת היה. הבעיה הגדולה היא שלא הצלחתי באמת לקדם את הקשר. בכל רעיון שעלה לי חששתי שזה ילחיץ אותה, שהיא לא תגיב לזה טוב וכאלה. מפה לשם היא הרגישה שאני לא מוביל מספיק ועל זה (לפחות ככה אמרה) חתכה. היתה לנו שיחה ארוכה מאוד לפני שהיא קיבלה את ההחלטה, והמסר העיקרי שקיבלתי שם הוא "אתה באמת אדם טוב. באמת. לא פגשתי הרבה בחורים כאלה וגם אומרים שזה די נדיר אצל גברים. באמת התנהלת מדהים במהלך כל הקשר. הרגשתי שיש מי שרואה אותי ואכפת לו ממני. גם עוד לא פגשתי מישהו שמבין אותי ככה. יש לך לב כל כך טוב, וזאת אחת ה-תכונות החשובות לי. לכן ממש קשה לי לוותר על זה. באמת רציתי שזה יצליח. אתה מה שאני מחפשת. אבל אני מרגישה שזה לא מה שאני צריכה בחיים. אני צריכה מישהו חזק, יציב, שאני אוכל לסמוך עליו. ומבחינת הרגישות אני מרגישה שאנחנו קצת דומים מדי. וזה לא מה שאני צריכה לפחות בשלב הזה של החיים...".

מה שאני שמעתי זה "היית יכול ממש להצליח בתור בחורה. אתה לא גברי, אתה לא מסוגל לספק לאישה את מה שהיא צריכה בחיים, אתה רגיש מדי, מי שאמור לבכות בבית זה לא אתה זו אני, אין לך ביטחון עצמי, אתה לא החלטי, ובקיצור- בתור חברות היינו יכולות להסתדר יופי, אבל בתור בעל? תשכח מזה."

וכאן אני שואל כבר חודשיים ולא מצליח לקבל תשובה- למה אני אמור לצפות? מאז שאני זוכר את עצמי זה מי שאני. רגיש, מתחשב, אכפתי, דואג, שמח בלשמח מישהו אחר, מתכלב בשביל שמי שאני אוהב יהיה בנוח, וכו. אני לא מחפש מישהי גברית ושנחליף תפקידים. יש בי את הרצון הגברי הבסיסי הזה של לספק משענת, להוביל, להיות הקול השפוי. אבל בפועל זה לא מתבטא. בפועל היא נפגשת מיד עם הלב הטוב שלי, זה משמח אותה שיש גברים כאלה בעולם, ובזה מסתכמת התועלת שלה מהקשר. ואני? אני רק מאבד עוד את מעט הביטחון העצמי שנשאר לי. מי תוכל לראות אותי מעבר? ומי תוכל לאהוב את התכונות האלה באמת? יש מישהי שתשמח בזה שאני לפעמים לוקח דברים ללב והם משפיעים עלי? שאני חווה את העולם בצורה יותר עמוקה? שהלב שלי לא מסוגל לשמוע מישהו ובמיוחד מישהי שמחמיא לי בלי שיעלו לי דמעות?

זה קצת מייאש כל העסק הזה ובמיוחד הכנות שבה היא אמרה שאני אשכרה מה שהיא מחפשת ולמרות זאת החליטה לסיים את זה...

חייב להסכיםשפלות רוח
עם לחפש אישה יותר רגישה ממנו
ראיתי עכשיו זוג בדייטהפי

הבחורה כמעט מתעלפת מקור

והבחור מדבר על מטבע ביטקון או משו כזה..

הבנת מה אני אומר?

אחי , היא בעולמות עליונים

ביטקוייןמשה

זה באמת מקום לרחף בו.

כמה קשה לומר קר לי?בחור עצוב
בנות תמיד צודקות ובנים תמיד טיפשים וחסרי תשומת לבצדיק יסוד עלום
יותר קשה מלאכול סרטים אחר כך שהוא לא שם לב אלייךיוני.ו.

מה שבטוח.

ושאף אחד לא שם לב אלייך, ולכן את חותכת מעוד אחד ועוד אחד למרות שהייתם יכולים להיות מאוד מתאימים.

תאמיני לי תלמדי הרבה יותר על הבחור אם תחליטי להגיד שקר לך ולבחון את התגובה שלו, מאשר להחליט לבחון אם הוא שם לב שקר לך בכלל מלחתכילה.

בכלל הגישה הזאת היא פוטינציאל להיות כדור שלג מתגלגל לחיי זוגיות מתסכלים.

הוא נדרש לעבוד על עצמו לשים לב יותר לדברים שמפריעים לה בדיוק באותה מידה שהיא נדרשת לעבוד על עצמה להרחיב את תחומי הביטוי וההבעה שלה מולו.

ברור שהיא צריכה להגידהפי
לא ציפיתי שידע לבד
הצעתי לכמה בחורות את המעיל שליבחור עצוב
כולן סירבו. אולי הגיע הזמן לכבס אותו. 
נראה לי שזה בסיסי להיות רגיש למזג האווירadvfb
כדאי שיהיה תשומת לב מצידוארץ השוקולד

אבל אם היא לא יודעת לומר שקר לה זה גם בעיה.

 

ולגבי עצם המקרה, אולי גם לה היה מעניין ממש שהיא לא שמה לב לקור.

חחחח לא נראליהפי

אני צוחקת כי עכשיו שעה אני אומרת לחברה די קר לי בואי לאוטוו כבר

פתאום דוכן של תכשיטים סייל כל הדוכן

מה לא ניקח????


והיא כולה עלק קר לך

הורידה לי את החשק לא לקחתי .

סתם פשוט היה יש ים אנשים


קיצר יש משהו שמעניין לך פחות קר

אבל בדייטים לי ספציפית קפוא

ואני חופרת לבחור שקר לי!

הוא לא יכול לפספס את זה

אז תקבעו מראש במקום סגורבחור עצוב
ואי אני חושבתהפי

שהתסכול הכי גדול שלי בדייט היה שנכנסו למסעדה ואז גילנו שאנחנו בטעות בחלק החיצוני שלה אומנם מקורה אבל חיצוני היה שם קור בלתי נסבל.


שזה קטע זה יחסי  כי עם גברים קפוא לי רצח

ועם חברות שלי חם לי כל הזמן המזגן על חום דולק 

אז אפשר לעבורבחור עצוב

זו לא בושה לומר לבחור שקר לך ותשמחי לעבור.

בסוף המטרה שלו שיהיה לך הכי נוח בעולם כדי שתוכלי להביא את כל כולך לפגישה( וגם להיפך כמובן).


אני אישית הייתי שמח אם מישהו תאמר לי מה יגרום לה להרגיש טוב יותר. 

ברור שאמרתיהפי
סוף טוב הכל טוב?בחור עצוב

יש כאלו שמתפדחות לומר וסתם סובלות. 

אפשר להגיד בטל ומבוטלהפי
לא הבנתיבחור עצוב
קורה לי הרבה בשרשור הזה
מסכיםארץ השוקולדאחרונה
אולי זה דייט בין הראשוניםמישהי נשואה

והיא עדיין התפדחה להגיד

אני מקווה שבהמשך היא תגיד שקר לה

את ההרצאות בנושא כלכלה שהיית נושא בפני😂יעל מהדרום
אשה היא לא יועץ השקעותבחור עצוב
אשה היא אכן לא יועץ השקעותאריק מהדרום
אבל אתה הולך לאחד את ההון שלך וההון שלה להון אחד.


זה נושא מספיק חשוב כדי שלפחות תהיה לכם ראיה משותפת לגבי איך נכון להשקיע.


המצב שבו צד אחד משקיע כראות עיניו בכל מיני השקעות וצד שני כלל לא מעורב זה המצב הנפוץ אבל הוא מאוד לא בריא בעיקר בעיתות משבר שבו צד אחד יקבל תרעומת על ההשקעות הגרועות שלו.


וגם איך בן אדם משקיע אומר הרבה מאוד על הנפש של בן האדם ועל איך הוא רואה את העתיד שלו ושל משפחתו.

זה לא אומר שצריך לאכול לה את הראש על זה בפגישותבחור עצוב
ולגמרי אין לי בעיה לקחת אחריות על הצד הכספי בקשר. לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכל. 
אכן לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכלאריק מהדרום
אבל בנושא הספציפי הזה זה מאוד חשוב לעבוד יחד כי ישנן החלטות מאוד גורליות.


אם מישהו אחד אחראי על שטיפת כלים, זריקת זבל או ספונג'ה זה לא נורא כל כך אם הפרטנר לא יהיה לו מושג בנושא.


אבל בנושאים כמו ניהול ההון המשפחתי וחינוך הילדים זה מאוד קריטי ששני ההורים יהיו אחראים ביחד.


וזאת כי שני בני הזוג מוציאים ומכניסים (בדרך כלל) ואם לשניהם יש מטרה לחסוך להון עצמי לבית או לחתונות ובר מצוות לצורך העניין לא הגיוני שאחד מבני הזוג על דעת עצמו יחליט להוציא יום אחד הכל על ביטקוין כי הוא ראה טיקטוק ששכנע אותו זה הדבר הנכון.

חחח גדולהפי
הרהורים בעקבות שירשורים: למי לדעתכם יש יותר סיכוי?יוני.ו.

ולמה

 

1. "לא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "זאת הסיבה שהפכתי להיות פריק/ית ומוזר/ה" >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"

 

2. "אני פריק/ית ומוזר/ה" >> "זאת הסיבה שלא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"
 

נגיד שאלו שני סוגי האנשים. שניהם לא אידיאלים, אבל כנראה יותר נפוצים מהסוג האידיאלי, אז תנסו להתייחס אליהם, ולא לשבור לסוג שלישי. אם תקלטו את הלך הדברים תגלו שיש הרבה פחות מקום לקטנוניות.

 

(חסכתי את הניסיון לעדן/ פוליטיקלי קורקט למינהם)

מסכים ומחזקאביעד מילוא

אבל זו התבוננות חיצונית  צריך לשבור את הסטיגמות

אתה מה זה צודקadvfb

גם בהתחלה זה עלה לי, אבל אולי זה רק עניין של ניסוח.

אם מדברים על שורש העניין אפשר למצוא בדילמה הזו עקרון שהוא אמיתי ולא חיצוני.

לא הבנתיהרמוניה

למה שיהיה הבדל אם לשניהם המסקנה השווה היא- "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה" ?

לראשון יש יותר סיכויadvfb

הוא מגדיר את עצמו כנורמלי חוץ מהעובדה שהוא לא מצליח במערכות יחסים, לכן הוא יכול לבודד את חוסר ההצלחה בתחום הזוגי ולהבין שזה לא צובע את כל האישיות שלו. ככה הבטחון העצמי עולה וכך גם המסוגלות שלו לפתור את הבעיה עולה.

 

בסוג השני יש בעיה בהגדרת הזהות האישית והערך העצמי. הטיפול הוא בהכרח שורשי. 

תלוי ביחס בין כמה שהוא חושב שהוא פריק ומוזרנוגע, לא נוגעאחרונה

לבין כמה שהוא באמת

שדכנים לחוצניקים ודומיהםTachyon

האם מישהו מכיר שדכנים לחוצניקים או בכללי אנשים שיכולים מצד אחד להיות מאוד דוסים ומצד שני מאוד פתוחים לעולם? 

אתה יכול לפנות אלי במסר (לא בשיחה אישית) ואתן לךחסדי הים
מספר של שדכנית שעוסקת בזה.
אשמח גםראומה1
התחתנתי לתוך קהילה של חוצניקים רווקיםתמיד בבטחה

אז מוזמנים לפנות ואני אנסה לעזור

פניתי ראומה1
תודה רבה! אם יש עוד איזה שדכנים מאזור בית שמש?Tachyonאחרונה
שוב נר בלי ביתאנונימיכלשהו

כל משב רוח מכבה אותו. נשארה רק פיסת שעווה חסרת צורה.

בעז"ה שנה הבאה 'נר לבי בית'חסדי הים

לפעמים רק צריך להחליף כמה אותיות בראש, כמו הדוגמה המפורסמת 'מחשבה-בשמחה'.

בעז"ה בקרוב ממש!

היום זה עדיין "זאת חנוכה" וההשפעה עדיין קיימתנפש חיה.

אפשר עדיין להתפלל ולבקש ליד החנוכיה אפילו שהיא כבויה

 

 

בע"ה

לשנה הבאה נר איש וביתו

מתוך בריאות ושמחה#

רק לומרנגמרו לי השמותאחרונה

שהתפללתי עליך לישועה שלמה ב"ה.

ניכר שאתה עובר קושי מאוד גדול, תקופה ממושכת

מקווה שאתה מוצא גם בחיים האמיתיים כתובת מיטיבה שתעזור לך ותלווה אותך דרך קושי זה

חזק ואמץ

ב"ה שתראה אור גדול במהרה ממש

"קווה אל ה'

חזק ויאמץ ליבך

וקווה אל ה'"

איך עוברים את הפגישה השנייה?אביעד מילוא

יצאתי עם בחורות מקסימות אבל אף פעם לא עברנו את הפגישה השנייה (נחתך תמיד על רקע שהן לא היו בשלות לשידוכים ונכנסו לזה מתוך לחץ חברתי)

💁🏻‍♂️אבטיח ברזילאי

ענית תשובה מאוד מרגיעה בסיפא, פשוט תצא עם בנות שלא נדחקו לפני בשלות לדייטים.


אם זה גורף אז או שמאגר ההצעות שלך מזעזע או שיש סיבה אחקת וזה היה רק התירוץ. זה לא נורמטיבי סטטיסטית שעם כל הבנות לא עוברים מאותה הסיבה את הדייט השני.

נוטה לחשוב שזו לא רק "חוסר בשלות" מצידן, ושאם תהיה איתך אווירה נעימה וכיפית הן ימשיכו

זה לא שאין איתי אווירה נעימהאביעד מילוא

אני לומד מטעויות ומשתפר ומבין איך לעשות דברים פעם אחת התעלמנו מהטריגרים ובפעם אחרת זה צץ משום מקום

מחזק אותךאבטיח ברזילאי

קשה הזיווג כקריעת ים סוף

ההשתדלות היא לא רק לוגיסטית אלא גם להשתפר בתדר, ללמוד מטעויות וצעירויות, לקרוא את הבחורה, לרצות להיות נעים...

בהצלחה

יוצאים עם בחורות בשלות יותר…מבולבלת מאדדדד
אולי כדאי גם לחפש בחורות גדולות יותר
^^^ארץ השוקולד

ואם ההצעות ברובם הגיעו מאותו מקום/שדכן/שדכנית כדאי לשתף אותם ולהבין מהם איך להתמודד עם זה.

בהצלחה

כפי שכבר אמרובחור עצוב

לצאת עם בשלות יותר.

כדאי רק לוודא עם עצמך \שיחה עם חבר שבאמת זו הסיבה וזו לא גרסה מנומסת שלהן ל"זה לא אתה, זו אני". 

משקיעים יותרהפי
ומנגד משדרים נחת נעימות
אולי לבדוק בעדינות את הנקודה הזאת בבירוריםadvfb

אתה מדבר עם החברה שלה ושואל אם יוצא לה לדבר על הרצון לבנות בית וזה משהו שמעסיק אותה.. תוהה לעצמי איך לשאול את זה בדיוק. נשמע לי לגיטימי לשאול.

אם יצאת עם כמה בנות, ואף פעם לא הגעת לפגישה שנייה-לגיטימי?אחרונה

אולי לא נכון להפנות את האצבע כלפי חוסר הבשלות שלהן, אלא כלפי הגורם האחר בעסק?

אולי כדאי לברר עם מי ששידך, שינסה לברר אם יש משהו ספציפי וקיצוני בהתנהגות שלך שמרתיע.

לבנותמישהי 1
אני מנסה לשדך כמה שרק אני יכולה ואם יש לי עצה בשבילכן היא שהתמונה שאתן מעבירות תהיה הכי וואו שיש
את מתעלמת מהשאלות שלי. ולא בפעם הראשונהלאצעיר

כמה מתוך הזוכות האלו התחתנו בשנות ה30 לחייהם? ובאיזה הפרש?

פי כמה וכמה כמות יש הפוך?


לגבי בעיות - יש ב2 הצדדים. לא על זה מדובר. בגילאי 30+ לא מדובר על בעיות, מדובר על *טבע*. זו עובדת חיים שהפוריות של האישה נחלשת מוקדם יותר. זה מה יש.


אני כבר באמת לא רואה טעם בהמשך הדיון הזה. אני מביא עובדות ומציאות ואת חולמת לשנות את כל העולם לחלומות שלך.


מאחל לך שתמצאי את הנכון לך ובעיקר שלא תתני לשטויות כמו פער גילאים מוגזם *בעיניך* לתקוע אותך. 

אולי יעניין אותך