מרטיבה בלילה בלי סוף-מה עושים??פלוסי

החמודה שלנו כבר בת 3 ו-3 חודשים. נגמלה כבר מזמן מטיטולים. אבל חזרה להרטיב בלילה באופן (כמעט) קבוע.... אפשר לספור על יד אחת את הפעמים שלא ברח לה בלילה פיפי בחודשים האחרונים.

 

מה עושים???

חשבנו שזה בגלל הקור אז הלבשנו פיג'מה עבה + גרביים, סגרנו חלון ומה לא? ועדיין בורח...

אנחנו מקפידים שכמעט ולא תשתה במהלך הערב וכמובן לא מוותרים על פיפי לפני השינה... ועדיין בורח...

להעיר בלילה לא רלוונטי כי היא מתנגדת בתוקף ובוכה בהיסטריה ולא רוצה לקום, וגם כואב הלב להעיר אותה כשהיא ככה...

בהתחלה ניסינו להתעלם או להגיד "לא נורא..." ניסינו גם לצ'פר עם מדבקות שוות בכל יום שקמה יבשה! כמה כאלו כבר יש?  היום כבר קשה לנו לחייך לה בבוקר, ולזרום עם זה... הריחות!! המקלחות בבקרים בשיא הלחץ!!! והכביסות!!! אויש, כמה כביסות!? גמרו אותנו...

 

מבחינה רפואית לא מטפלים בבעית הרטבה לפני גיל 6, כך הבנתי. יש למישהו רעיון????

 

גם לה עצמה מאוד קשה עם זה, היא בוכה כשזה קורה וכואב לי הלב....

 

חייבת לציין שבמהלך היום, גם חזר לברוח לה, אבל לעיתים נדירות הרבה יותר, ולדעתי זה מעצלנות ללכת לשירותים...או שאולי לא, אני כבר  לא יודעת...

 

זקוקה לעצות ותובנות, אשמח לשמוע! כמעט נואשנו...

שולחת חיבוק גדול!!אני ירושלמית

עברנו את זה עם אחד הבנים שלנו, שהרטיב עד גיל חמש... בערך מהגיל הזה ההרטבות הלכו והתמעטו, עד שב"ה כיום בגיל שש ורבע זה כמעט לא קורה.

 

ב"ה זה עבר בלי טיפול רק עם סבלנות ואמונה בה' שיעזור לנו להיות סבלניים, ובילד, שהוא לא עושה את זה כמניפולציה רגשית או משהו מעין זה...

 

מאד מאד התאפקתי לא להחזיר לו את הטיטול ללילה, וב"ה, זה בסוף עבר...

 

חיבוק גדול בשבילך זה לא קל!

 

אבל אם תקחי בחשבון מראש שזה מה שהולך לקרות אולי זה קצת יעזור לך עם ההרגשה, לא הרגשה ש: 'שוב הרטיבה' אלא הרגשה: 'הנה היא הרטיבה... כמו שידענו שעלול לקרות...' (זה הבדל דק, אבל אישית זה עוזר לי צורת חשיבה כזאת...), וקחי בחשבון שאת מעמידה כל יום בבוקר מכונה לפיג'מה והמצעים של הילדה.. לא נחמד, לא נורא!

 

כמובן סדין ניילון מתחת לסדין עשוי למזער נזקים...

 

שה' יתן לכם כוח להתמדדות הזאת שדורשת הרבה סבלנות! ושהיא תגמל מהרה!פרח

עצה פשוטהצפתי טרי

שתלך לישון עם טיטול

כן כן בלי להתבייש...

מצטרף לירושלמית (כמובן חוץ מהחלק של החיבוק...)איזה טוב ה'!!!!

אבל הערה קטנה -

 

כמדומני שאם היא ניגמלה לחלוטין ואז חזרה להרטיב זה שונה ממצב שהיא לא ניגמלה וייתכן שצריך לבדוק את זה בכל זאת עם אנשי מקצוע.

תודה אבל...פלוסי

להחזיר את הטיטול - אין מצב לא יקרה! היא באמת נגמלה מזמן... והיא כבר גדולה לטיטולים...

 

ניסינו לחשוב אולי עובר עליה משהו (נפשי) אבל לא מצאנו משהו מהותי... אמא שצריכה ללדת בעוד כמה חודשים לא נראה לי סיבה למסיבה...

 

ותודה על החיבוקים ירושלמית! אשריכם שהצלחתם לעמוד בזה כ"כ הרבה זמן... איזו סבלנות צריך... הלוואי ונמצא פתרון או שזה ייפסק מאליו.

 

אגב-אחד מאחיי הרטיב עד גיל מאוד מאוחר.... והורי ניסו הכל... זה היה מאוד קשה! כך שלא תמיד זה נפסק בגיל צעיר... בעסה לחשוב שזה יכול להימשך... מסכנה!

 

נקווה לטוב, אשמח לשמוע עוד...

 

ניסיתם להסביר לה?יהודיה מא"י

פשוט להסביר לה לפני שהיא הולכת לישון שתעירו אותה בלילה לעשות פיפי כדי שהמיטה שלה תשאר יבשה? הרי בטח גם לה לא נעים להרטיב בלילה.

חוץ מזה שאימא שצריכה ללדת זאת בהחלט סיבה למסיבה...

בטח שניסינו להסביר, ולא פעם אחת ועדיין מנסים...פלוסי

עושה רושם שהיא מבינה מאוד וגם רוצה מאוד לקום יבשה, היא הרי תמיד מבטיחה!

 

זה פשוט לא מצליח לה מאיזושהיא סיבה, ברור לי שזה לא דווקא.

 

אמא שצריכה ללדת רק בעוד 3 חודשים זה נראה לך סיבה למסיבה?? היא אומנם מבינה מה זה אומר ומצפה לזה אבל בכיוון החיובי בלבד... אין שינויי התנהגות לרעה אחרים במהלך היום...

נשמע לי שעובר עליה משהו וצריך להיות יותר רגישים.ציפי כהן

לדעתי דבר כזה מדליק איזו נורה שאומרת שעובר עליה משהו.

בדקתם וזה נהדר. אולי לא שמתם לב מספיק למה שיכול להפריע לה?

אולי צריך לחשוב יותר מהעיניים שלה, להתבונן על העולם מהזוית שלה (כמה שניתן) ולנסות להבין מה גרם לשינוי הזה?

 

אני מציעה עניין שיכול בהחלט בהחלט להפריע לה:

 

אמא שהולכת ללדת זו שמחה גדולה מאוד. במיוחד שהיא יודעת מזה ומצפה לזה בכליון עיניים. (עוד שלושה חודשים?? בשביל ילדה קטנה לחכות לזה זה נצח!!!!) היא בטח מחכה ומחכה ומחכה ומחכה ומחכה ומחכה..... ובטח מדברים על זה בבית ומכינים דברים ומתכוננים ומתרגלים לאמירות בסגנון- "כשיהיה התינוק/ת יהיה..." ובכלל באופן כללי זה דבר מדובר בבית.

היא מצפה לזה בודאי בשמחה!

ויחד עם השמחה יש לה חששות ופחדים גדולים.

מה יקרה למעמד שלי בבית? מה אמא תגיד לי אחרי שיהיה תינוק? האם אמא תתיחס אלי? האם התינוק יהיה חמוד? אולי הוא יבכה הרבה? אולי הוא יקח לי את כל הצעצועים? ואם הוא לא ירצה להיות חבר שלי? את מי אמא תאהב יותר?....

יש מליון שאלות שצצות לילד בעקבות נושא כזה. אני מניחה שהיא שמחה ויחד עם זה גם מבולבלת ורוצה הסברים על מה שהולך לקרות ועל השינוי שהמשפחה הולכת לעבור.

 

אני חושבת שדיבור פתוח איתה יכול מאוד לעזור.

לחשוב על כל הנקודות שיכולות להציק לה סביב זה. לחשוב על תשובות נעימות ומקבלות.

להסביר לה שאת תמיד אוהבת אותה, גם כשהתינוק ייוולד.

שהתינוק יהיה אח שלה ובעזרת ה'- אחרי שהוא יגדל- הם יהיו חברים (ויקח המווווון זמן עד שזה יקרה...)

וגם להסביר שיקח המווון זמן עד שאמא תלד. (גם בשביל אמא עוד 3 חודשים זה המוווון זמן...)

 

תגידי לי מה את חושבת.

וכמובן- הרבה סבלנות והמון הצלחה!! לא פשוט בכלל.

 

אם בררתם רפואית (בדרך כלל זה לא לפעמים יכול להיות)ד.

שאין בעיה ולא נראה לכם שיש איזו תעוקה נפשית בבית או בגן (לברר עם הגננת גם בגן, אם לא עברה משהו, לא מציק מישהו, לא מפחדת ממשהו); כלומר, אם נטו רק זה (החשד, כמובן, בגלל שזה הפסיק וחזר) - אז להניח לזה לגמרי, לענ"ד ומנסיוני.   אז מה? חס ושלום שקשה לחייך בבקר. תגידי, ב"ה, יש לי ילדה מתוקה. תסתכלי על הפנים שלה, אל תריחי. מקלחת בנחת - הולך בזריזות. בלחץ - ההיפך. תכיני כבר מהערב בגדים חליפיים. בלי להגיד לה. תשמחי שיש מכונת כביסה ולא מכבסים בידיים. לפני לא הרבה שנים עוד כיבסו חיתולי בד של כל הילדים...

זה שהיא בוכה מזה - זה גרוע. לדעתי - שיקוף של יחסך לנושא..  תגידי לה מראש: מעכשיו - לא נורא. אנחנו מקוים שבעז"ה די מהר זה יעבור, כי יותר נעים לקום יבשה ושלא מרטיבים הרבה בגדים, אבל בינתיים - לא אסון. יש הרבה ילדים שזה קורה להם.זה לא כ"כ נעים, הם משתדלים ללכת לשירותים בערב, אחר כך הם מרגישים כשהם צריכים גם בלילה והולכים לבד בשינה, ובסוף - זה כבר לא קורה.

אם תגידי כך - התוית לה דרך, תקוה, השתדלות; ויחד עם זה, לקבל את עצמה בטוב. ילדה בגיל זה לא אמורה להרגיש כ"כ נורא מזה אם ההורים משדרים רגיעה.

להשתדל שתלך בערב פעמיים-שלש לשירותים. להשתדל שתשתה מוקדם יותר, אבל לא למנוע שתיה אם היא רוצה - רק לעמוד על כך שתלך שוב פעם זמן מה אחרי ששתתה.      בשום אופן לא להעיר באמצע הלילה. אף אחד לא אוהב שעושים לא כך - גם ילדים (זה נכון שיש כאלה שבעצם ממשיכים לישון תוך שלוקחים אותם, אך יש כאלה שזה ממש נורא בשבילם. שתרטיב, אז מה? יותר טוב מלהעיר אותה. יגיע גיל שהיא תסכים להתעורר בלי הרבה בעיות אם לא זכרה ללכת לפני השינה).

ביום, להגיד מדי פעם, בנחת וכבדרך אגב, שתלך לשירותים. לא לשאול, להגיד..

בהצלחה.

בגוף ההודעה צריך להיות: "שעושים לו" כמובן.ד.
טוב לבדוק תולעים אצל ילד שהרטבות חזרואחותו

במיוחד אצל בנות.

הן יוצאות בלילה, מגרות את האזור וגורמות להטלת שתן.

בעיה מאד נפוצה!

איך מזהים תולעים? פשוט רואים את זה?פלוסי

או שצריך רופא? ב"ה אין לי ניסיון בזה. האמת היא שהיא נוגעת שם די הרבה במהלך היום, אבל תמיד קישרתי את זה לצורך ללכת לשירותים.

 

בלילה, אם היא מתעוררת- ממש אפשר לראותאחותו

אם לא- עושים בדיקות צואה (הפניה מרופא) אבל צריך לדעת שכדי לשלול תולעים יש לערוך 3 בדיקות צואה שונות מיציאות של בקר, כי הן לא תמיד מפיעות בצואה...

מה קורה אםקיפי.

אתם לוקחים אותה בלילה עוד פעם לשירותים, מתוך שינה?

(נגיד באזור 11, או מתי שאתם הולכים לישון)

 

אצלנו זה פתר את הבעיה. בהתחלה חשבתי שזה לא טוב להרגיל אותה לזה, אבל בסוף התיייאשתי ואמרתי שאם זה עוזר אז לא אכפת לי. מה, עדיף שתרטיב עוד כמה שנים?

והקפדנו על זה כמה חודשים אם אני לא טועה, עד שזה עבר לבד, ב"ה!

לא לסקול אותי...veredd

אני משתמשת בתחתוני גמילה של האגיס ללילה. הקטנצ'יק בן 3, והגמילה ביום ב"ה עברה חלק לפני כחודש וחצי, אבל בלילה עוד קשה לו לפעמים. הפספוס היה לו מאוד קשה, וגם לי (קשה לגמול בהריון...) אז החלטתי שאני מעדיפה ככה.  מה שאנחנו עושים- אנחנו מקימים אותו בסביבות 11 לעשות פיפי, הוא בד"כ בסדר גמור עם זה, ולפעמים בכלל לא מעירים אותו, הוא פשוט עושה כשהוא חצי רדום. הוא לרוב מתעורר יבש לגמרי, וזה מאוד משמח את כולם לבינתיים, עד שיש הצלחה של 100%- מעדיפה מאוד את השיטה הזאת. ההרטבות האלה נראות לי כאילו הם הורסות לכולם את כל היום. 

אגב, התחתונים האלה...פרח לב הזהבאחרונה

זה חתיכת הוצאה. גם אני רוצה להתחיל עם זה לילדה שלי אבל זה בערך חצי מהמשכורת שלי...

יש אולי אפשרות להשיג אותם בפחות? אולי דרך קופ"ח?

מנסיון ארוך עם ילדה מרטיבה מגיל 3.5 ועד6אנונימי (פותח)

אץ ממליצה מאוד על תחתונים של האגיס - פותר את העצבים והכעס. והרעיון הוא להתייחס בשיוויון נפש ולא לכעוס...

כמובן גם סדין גומי , שוב להמעיט חיכוכים.

לא מומלץ להעיר בלילה. הילד צריך להתרגל לישון או להתעורר מעצמו ולא שיעירו אותו - מוריד את האחריות מהילד להורה.

הלכנו בגיל 5 לתכנית של דר' שגיא . מאוד מומלץ. גם הבת שלנו היתה יבשה ואז התחילה להרטיב - רק בלילה. בטיפול מחזירים שליטה. במידה ויש חשש לסיבה פסיכולוגית אפשר לטפל במקביל. העיקר - השליטה של הילד על המצב- כי גם לילדים לא נעים המצב של החוסר אונים.

 

דרךאגב - מתנות , כוכבים וכו' חיזוקים חיוביים מאוד עוזרים (בשיטה של דר' שגיא זה חלק גדול מהענין .

מנסיון ארוך עם ילדה מרטיבה מגיל 3.5 ועד6אנונימי (פותח)

אץ ממליצה מאוד על תחתונים של האגיס - פותר את העצבים והכעס. והרעיון הוא להתייחס בשיוויון נפש ולא לכעוס...

כמובן גם סדין גומי , שוב להמעיט חיכוכים.

לא מומלץ להעיר בלילה. הילד צריך להתרגל לישון או להתעורר מעצמו ולא שיעירו אותו - מוריד את האחריות מהילד להורה.

הלכנו בגיל 5 לתכנית של דר' שגיא . מאוד מומלץ. גם הבת שלנו היתה יבשה ואז התחילה להרטיב - רק בלילה. בטיפול מחזירים שליטה. במידה ויש חשש לסיבה פסיכולוגית אפשר לטפל במקביל. העיקר - השליטה של הילד על המצב- כי גם לילדים לא נעים המצב של החוסר אונים.

 

דרךאגב - מתנות , כוכבים וכו' חיזוקים חיוביים מאוד עוזרים (בשיטה של דר' שגיא זה חלק גדול מהענין .

מרטיבה בלילה בלי סוףאנונימי (פותח)

מנסיוני האישי, ממרטיבה עד גיל  13

ילדים כמנו זקוקים להמון ממש המון תשומת לב אהבה בלי גבול המון חיבוקים מילים טובות ויפות עם חיוכים ושמחה .

לא לשכוח שאסור לומר שיש סרחון   וכן לומר שזה  לא נורא

לקנות פיג'מות יפות וסדינים חדשים ויפים

ובע'זה זה יחלוף כאילו לא היה

 

ברור שיש לזה כל מיני סיבות כל ילד(ה) עם המצב שלוץ

היא עדיין קטנטונת!אנונימי (פותח)

בגיל שלש ילדים רבים עדיין לא נגמלים בלילה.

האם ההתיחסות שלכם אינה קצת מעבר לסביר?

תחתוני גמילה פותרים את ביית הסדינים, הריח וכו'. מקלחת קלה בבוקר מספיקה בהחלט.

הלחץ. שלכם מוסיף ללחץ שלה - וילדה לחוצה נוטה יותר להטבה!

אז כשמחפשים מה קרה לה ולמה היא לחוצה - אולי ההתיחסות הקצת מוקצנת שלכם תורמת ללחץ?

גם אם לא כעסתם עליה אבל היא רואה וחשה את הלחץ וחוסר האונים שלכם ומגיבה כמו ילדה בגילה - בחוסר אונים ובחוסר שליטה משלה.

מניעת שתיה אינה מומלצת משום שהיא נתפסת על ידי הילד כעונש. והיא אינה ראויה לעונש!

 

קחו את הזמן, הביאו בחשבון שזה נורמאלי לחלוטין ויתכן שיקח לה זמן מה - חודשים או שנים, עד שתתיבש בלילה. (גם אם הילדה של השכנה נגמלה בגיל שנה וחצי והיתה יבשה אפילו בלילה!!!).

 

אל תהפכו תופעה נורמאלית - לבעיה, ואל תתנו לילדה כל כך קטנה כבר להתמודד עם תחושת כישלון, רגשי אשמה ועוד.

היא עדיין קטנטונת!אנונימי (פותח)

בגיל שלש ילדים רבים עדיין לא נגמלים בלילה.

האם ההתיחסות שלכם אינה קצת מעבר לסביר?

תחתוני גמילה פותרים את ביית הסדינים, הריח וכו'. מקלחת קלה בבוקר מספיקה בהחלט.

הלחץ. שלכם מוסיף ללחץ שלה - וילדה לחוצה נוטה יותר להטבה!

אז כשמחפשים מה קרה לה ולמה היא לחוצה - אולי ההתיחסות הקצת מוקצנת שלכם תורמת ללחץ?

גם אם לא כעסתם עליה אבל היא רואה וחשה את הלחץ וחוסר האונים שלכם ומגיבה כמו ילדה בגילה - בחוסר אונים ובחוסר שליטה משלה.

מניעת שתיה אינה מומלצת משום שהיא נתפסת על ידי הילד כעונש. והיא אינה ראויה לעונש!

 

קחו את הזמן, הביאו בחשבון שזה נורמאלי לחלוטין ויתכן שיקח לה זמן מה - חודשים או שנים, עד שתתיבש בלילה. (גם אם הילדה של השכנה נגמלה בגיל שנה וחצי והיתה יבשה אפילו בלילה!!!).

 

אל תהפכו תופעה נורמאלית - לבעיה, ואל תתנו לילדה כל כך קטנה כבר להתמודד עם תחושת כישלון, רגשי אשמה ועוד.

היא עדיין קטנטונת!אנונימי (פותח)

בגיל שלש ילדים רבים עדיין לא נגמלים בלילה.

האם ההתיחסות שלכם אינה קצת מעבר לסביר?

תחתוני גמילה פותרים את ביית הסדינים, הריח וכו'. מקלחת קלה בבוקר מספיקה בהחלט.

הלחץ. שלכם מוסיף ללחץ שלה - וילדה לחוצה נוטה יותר להטבה!

אז כשמחפשים מה קרה לה ולמה היא לחוצה - אולי ההתיחסות הקצת מוקצנת שלכם תורמת ללחץ?

גם אם לא כעסתם עליה אבל היא רואה וחשה את הלחץ וחוסר האונים שלכם ומגיבה כמו ילדה בגילה - בחוסר אונים ובחוסר שליטה משלה.

מניעת שתיה אינה מומלצת משום שהיא נתפסת על ידי הילד כעונש. והיא אינה ראויה לעונש!

 

קחו את הזמן, הביאו בחשבון שזה נורמאלי לחלוטין ויתכן שיקח לה זמן מה - חודשים או שנים, עד שתתיבש בלילה. (גם אם הילדה של השכנה נגמלה בגיל שנה וחצי והיתה יבשה אפילו בלילה!!!).

 

אל תהפכו תופעה נורמאלית - לבעיה, ואל תתנו לילדה כל כך קטנה כבר להתמודד עם תחושת כישלון, רגשי אשמה ועוד.

 

בקופת חולים לא מטפלים בגיל כזה - כי זה עדיין בטווח הנורמה! אמל ילדים רבים שהרטיבו בגיל שלש נראית החלמה עצמונית עד גיל שש.

כביסהלימורשרה

אני שולחת לכם ולה הרבה חיזוקים וברכת אורך רוח (אני אמא לילדה שהרטיבה עד גיל 8)

חשוב להתייעץ עם רופא כדי לשלול בעיה רפואית. רק שתדעי.

 

לגבי כביסה: כל בוקר הכנסתי את הבגדים הרטובים עם הסדין ועם השמיכה שעטופה עדיין בציפה למכונה (לא הפרדתי את הפוך מהציפה שלו), לכביסה עדינה-זו תכנית הכביסה הכי קצרה שלי. כמובן שאני מתכוונת לפוך סינטטי.

זה כשהילדה התעוררה.

כששלחתי את כולם ואת עצמי ללימודים, תליתי את הבגדים והסדין על החבל, ואת השמיכה העטופה שמתי על המעקה של המדרגות בבית. מכיון שמדובר בכמה קומות, יש תחלופה תמידית של אויר, ועד הערב השמיכה היתה יבשה לגמרי.

 

בהצלחה! לא קרה כלום אם ילדה עדיין מרטיבה! זה אפילו גיל מוקדם לגמילה מהלילה, אז אתם יכולים קצת להירגע.

 

ועוד משהו: אם לוקחים טיטול, לא מחזירים! אתם מאד צודקים בזה!

 

תתייחסו בענייניות להרטבה: מה קרה? רטוב? בואי נשים במכונת הכביסה. אין צורך במילות עידוד (כי זה מרמז שיש מה לעודד....). כך אני עשיתי.

המון חום, אהבה וסבלנותעדידפ

קרה גם לנו.לאחת הבנות שלי חזר לברוח כל לילה במשך שלוש שנים ואז איפשהו בגיל 6 זה נפסק לבד מעצמו. לפעמים כל הניסיון הוא בשבילינו לראות כמה כוח נתינה ואהבת חינם יש בנו לילדים. אכן שום פיתרון לא הועיל וכל תסכול וחוסר קבלה אמיתית של המצב רק החריפו אותו. אל תשכחי שאכן זה מאד מתסכל לילד שכבר נגמל. המון כוחות! ותקני מכונת כביסה עם תוכנית מהירה(של חצי שעה) עם המון מרכך.....

הרטיבות נובעת אולי בגלל סכרת נעורים?!....מקווה שלאאנונימי (פותח)
בגיל הזה זה הכי נורמלי בעולםיוקטנה

לא להיכנס לסרטים לפני גיל 7 חושף שיניים

הייתי מנסה לקחת אותה לפיפי נוסף ממש לפני שאתם נכנסים לישון. אמנם את מציינת שקשה לה עם זה, אבל יש להניח שאחרי כמה לילות היא תתרגל לטקס, לא? נשיקה

וכאמור - גיל שלוש? ארבע? חמש? וגם שש ושבע (למרבה הצער והניג'וס, לפעמים)? נורמלי... לגמרי!

בתנו בגיל 3 ו- 3 חודשים גם עשתה לנו את הסרט הזה..אנונימי (פותח)

היא הבת השלישית, לפניה אף אחד לא עשה זאת.

אצלנו, ברגע שנגמלים מטיטול, אין דבר כזה טיטול בלילה! לדעתי זוהי טעות חמורה. זה מבלבל את הילד! הוא צריך להתחיל לזכור מתי יש טיטול ומתי אין? 

בכל אופן היא נגמלה מטיטול בגיל שנתיים וחצי, מאד יפה, גם בלילות, ופתאם היא החליטה שהיא חוזרת לפספס.. 

ניסינו להתמודד בכל מיני דרכים כולל צ'ופרים וכו', אך זה לא עזר, הדרך היחידה שעזרה היתה שפשוט לא הראנו כלל אכזבה כשזה קרה, אלא מאד חיזקנו במילים כשזה לא קרה. 

כמובן שכל ילד הוא עולם, וצריך לנסות להבין כל ילד ע"פ תכונותיו, אבל מנסיון עם ילדים, אני יודעת שכל הילדים, בלי יוצא מן הכלל, צמאים לתשומת לב ולחיזוקים מהוריהם.

בהצלחה!

אם את בלחץ, מן הסתם גם היא תיכנס ללחץ מיותר.אנונימי (פותח)

אז פשוט להרפות!

להבין שזה טיבעי מאוד שלילד בן 3 בורח, ושאמא שלו צריכה להיערך בהתאם.

תחתון הטיטול יכול לעשות את העבודה מצוין עד שהגברת שלכם תצליח בעיתה ובזמנה להפסיק להרטיב.

 

וכדי להרגיע אותך--

יש לי אח ואחות שהרטיבו והרטיבו והרטיבו---  ויום אחד זה הפסיק!

אמא שלי היא אישה מכילה ומאוד נעימה,  עם הגדול היא עוד רצה לרופאים ויועצים ובבאבות ומאמות ומה שרק עולה על דעתך, ובסוף היא החליטה שזהו זה, כשיגיע הזמן הוא יפסיק- וכמו בסיפורים, אחרי כמה שנים בגיל 12  הוא הפסיק לגמרי.

עם אחותי היא כבר לא נלחצה, עשתה את הבדיקות הבסיסיות, קיבלה בהבנה ובעדינות, המשיכה כאילו לא כלום ובגיל 14 יום אחד זה הפסיק, והיום זה כבר שייך להיסטוריה.

ושניהם אנשים  מיוחדים בעלי שכל טוב, לב טוב, מראה טוב ובית טוב- ב"ה.

לא הייתי נותנת לסבולפרח לב הזהב

עד גיל 12 ו14 כשאפשר לטפל במרפאת הרטבה.

היי...אנונימי (פותח)

קודם כל, אני יציג את עצמי, כי מידי פעם כשקופצים לי שירשורים אני קוראת... אבל אף פעם אני לא מגיבה... כך שאתם לא מכירים אותי..

 

אז רציתי לומר לך, שאני ילדה בכתה ח'...

וב"ה כשהייתי ילדה לאחר שניגמלתי לא היו לי הרטבות לילה....

אבל אז הן התחילו לחזור כל הזמן בתקופות, מידי פעם הן היו חוזרות לאיזה שבועיים, ואז המצב היה חוזר לקדמותו...

וזה בהחלט הציק לי, כי הרגשתי מבויישת גם מעצמי- אחרי הכל אני כבר ילדה גדולה... לא מדובר פה על ילדה בת 3 או 6... ודבר שני- התביישתי כמובן גם מאחיי הרבים.... כי כשזה קורה קשה מאוד להסתיר את זה כך שאף אחד לא ישים לב מלבד אימי המסכנה שנאלצה לכבס את כמויות הפיג'מות והמצעים...

או בקיצור- זה ממש הציק לי ולא ידעתי איך לצאת מזה.. (שלא נדבר גם על התירוצים למה לא ללכת לישון אצל חברות)

 

אז- מה שעשינו, זה שלפני משהו כמו חצי שנה אמא שלי לקחה אותי לרופאת- ילדים, סיפרנו לה שיש לי את הבעיה הזאתי (חייבת לומר שלקח לאמא שלי זמן לשכנע אותי... כי עדיין התביישתי ממנה למרות שהיא לא מכירה אותי.... אבל מאוד רציתי גם להיפטר מזה), והיא בדקה אותי קצת בחנה את הבטן שלי וכו'... ולבסוף הורתה לנו ללכת לבדיקות- דם.. ואכן הלכנו, ובבדיקות התברר שיש לי איזשהו "חידק" (לא יודעת מה זה בדיוק אז לא יודעת איך להגדיר את זה..) , בכל אופן- הביאו לי מרשם לתרופה שהיה עלי לקחת אותה במשך שבוע שלוש פעמים ביום... אני לקחתי אותה בצורת כדורים, אך אני יודעת שיש אותה גם בצורת סירופ כי הציעו לי לקחת סירופ כי לא ממש ידעתי לבלוע כדורים..

 

לאחר שבוע הלכנו שוב לבדיקות, ואכן ה"חיידק" הזה נעלם, ואיתו גם ההרטבות....

אז אני חושבת בסה"כ שזה היה שווה את זה.

 

ממש מצטערת שחפרתי כ"כ..... ולא יודעת אם זה בכלל עוזר לך כי באמת יכול להיות שכמו שכתבת עוד לא מטפלים בגיל כזה בקופ"ח...

 

אבל שתדעי- שמעתי שיש שיטה, אומנם יקרה מאוד, אבל שמעתי שהיא עוזרת...

הולכים למישהו ימיוחד, אומרים לו על הבעיה, הוא מביא לך סוג של פעמון, ששמים ליד המיטה. וברגע שהפעמון מזהה טיפת רטיבות הוא מצלצל ומעיר.... אולי גם השיטה הזאתי לא עוזרת לך אבל גם סוג של טיפול...

 

וו- ניזכרתי שהרופאה בקופ"ח ביקשה ממני גם שכשאני תוך כדי שינה חולמת על מים שאני מהר יכריח את עצמי להתעורר.... ומצאתי שזה די עובד. זה יכול לעזור לך אולי...

נגיד שפתאום אני רואה בחלום נהר, אז אני מכריחה את עצמיל להתעורר, לפעמים מצאתי שאכן הייתי צריכה לשרותים באותו הרגע... תנסי.

 

 

ב"הצלחה! ממש מצטערת על כל החפירות האלה... מעריצה אותך אם קראת הכל.. =]

תנסי..אודי4

נסי למשך תקופה ותראי את היעילות.

 

http://www.inn.co.il/Articles/Article.aspx/8474

 

בהצלחה

רק אהבה וסבלנותאנונימי (פותח)

אני זוכרת את עצמי מתעורתת בלילה רטובה, מחליפה סדין ופיג'מה וזורקת הכל בתמימותי לארגז הכביסה...

היא מסכנה רק אם את חושבת כך! כמו שכתבו לך כבר - בלי רחמים ועם המון סבלנות ואהבה. להתפלל בלילה לפני השינה שמחר היא תקום יבשה, ואם זה לא קרה - להתפלל שוב בלילה הבא!

אמא בהיריון זאת כן סיבה, אבל אל תחפשי את הסיבות, כי במקרה הזה למשל הפסקת ההיריון היא ברוך ה' לא אפשרות.

גם אם צריך לרחוץ בבוקר וגם אם יש יותר כביסה - רק באהבה אמיתית. בעוד כמה שנים תסתכלי אחורה ולא תאמיני.

הייתי מחזירה לה את הטיטול ללילהיהודית פוגל

עם הסבר והבעת תקוה שעוד קצת - בקיץ - היא תסתדר.אין סכנה שהיא
"תתמכר" לטיטול או שהטיטול יעכב את הבשלת השלפוחית שלה שבזה בעצם טמונה היכולת להכיל את השתן של כל הלילה עד הבוקר. שימי לה את הטיטול בצורה דיסקרטית, למדי אותה להפטר ממנו בבוקר, וכך יבוא השלום על כולכם.

מחפשים קהילהאבא פגום

אנחנו הורים ל 7 ילדים גרים היום בשכירות ברמלה, בגרעין התורני ומחפשים להשתקע במקום עם קהילה תורנית אבל לא לוחצת. בגלל שאני עובד בבני ברק, מחפשים מקום שמצד אחד המחירים עדיין שפויים ומצד שני לא רחוק מידי מהעבודה. חשוב לנו קהילה תורנית שמשקיעה בילדים ונוער.

נשמח מאד להמלצות ☺️

ילגים מפרק א וצוואהיל 000

לא מצאתי פורום מתאים מקווה שפה אפשרי

שלום  בעלי נפטר יש לו ילדים קודמים

לנו משותפים

הכל היה בסדר לא ראיתי את זה בא

סעדתי את בעלי בזמן שילדיו קודמו בעבודות


אימא שלהם הילה חכמה הגיע חטפח בו בבית חוליל לגבות טת הילדים מול המשפחה שלא תראה שלא באים

ואני לא יכלתי לעבוד

כי גם לא רציתי בעלי קודם להכל


מבעל חזק שלא היה חולה  אף פעם לא ראיתי אותו שוכב עם חום או משהו דומה לא כדורים כלום

עובד פיזית קשה כל חייו

לא יכולה לפרט הכל

שמר הכל בפנים עד שהגיע למחלה ומהר הלך

ילדיו רצו מידע על כל  דבר

על עורך דין שמטפל אפלו אני ובעלי לא התענינו

לא הבנתי מה ילד שבקושי רואה את אבא שלו מתענין בקצבה

מאשים אותי שאני יודעל אל כל המידע

אין לי תו ירודה לא נותנים מידע  גם לאישה

אבל הם בשלהם


עכשיו הכל מובן הכינו את הקרקע

ילד שכל חייו לא הספיק לו מה שנתן רצה עוד

עגשיו מרגיש שיכול להכניס לי

אני לא בתחרות


הם יושבים מולי ומחלקים  את הבית

החלק שהם לא הבינו שאטאמטית הבית נאשם על שמםץ מי שמדריך אותם מהמשפחה לא מבין ולא אמר להם

הם אמרו לא נוציא אותך מהבית


לא בטוב לב,בהתנשאות

פה שתקתי


שאני רצתי עליו בעלי עבד ואני נלחמתי לקנות אותו כן מפרנבס עיקרי

כי לא היה שעות בבית וכל עול הבית היה עלי עד שהתמוטטתי בעבודה


ועבדתי פחות

לא היה לו עזרה משום צד

המשפחה שלו ידעה על מצבו הקשה

ולא באו לבקר פעם אחת

לא יצאו לקפה או שהבאו אליהם

רק רצו שנפכש במסעדה פעם בחודשים

 אבל הוא לא יכח רצו לעשות וי

התנהגו אלי לא מכבד בבית חולים

קראו לי בשמה של,גרושתו


ולא אמרתי כלום

בעלי גוסס והם אבים איתי מולו

שתקתי

אבל הילדים שלו איתם יד ביד

אז גם אני שינתי את גישתי ואהיה בקשר עם משםלתן גם לי יש,ילדים

אימא שלהם השחקנית הראשית פה

הראתה לי שהיא איתי

ותקעה לי סכין בגב חיממה את הילדים שלא מבינים הרבה

על התערבות בכל נישא


לקחה את הפיקוד על משפחת בעלי לא ידעתי שהיא כל יום מדווחת עלי היתה מגיעה כאלו לעזור

ומדווחת הכל לא הבנתי למה המשפחה שלו לא מתיחסת

אלי

אני איתו בכל הטיפול והם  לא מתיחסים אלי רק לגרושתן אפלו קוראים לי בשם שלה


בשבעה היא לא יכלה לראות שברים חברים של בעלי הכל  רצתה לדעץ להתערב


 היום הילגים שלו מתנהגים אלי כאלו זהו

הוא מת את כלום

רוצים את חלקם לא  מוותרים על כלום


אני לא גרה בבית ויש להם פה זכות


הכי כאב לי שהם התנתקו מאחים שלהם

ובקשר טוב עם המחה שלא ביקרה את האבא כי הם בדיור כמוהם

לא הבנתי איך אני הרעה פה

מה עושים אין לי עורך דין כל מי שהגעתי אליו לא היה בטוח במצב

חיבת עורך דין שיתן לי בטחון

אין פה מיילוינים אבל יש לי ילדים קטנים ואני לא בריאה מצבי לא ממד טוב נםשי פיזי


מצטערת לשמוע על בעלך ועל המורכבותנעמי28אחרונה

תפני לעורך דין.


לחוק לא אכפת מרגשות ומי מסכסך.

אם מגיע להם, מגיע להם, מה ששלך יהיה שלך בעזרת עורך דין טוב שישיג לך אותם.

פרסום הנסחן120

שלום וברכה,

חשוב לי מאוד לשתף בנס עצום שנעשה לנו.

לביתי הקטנה חולשת שריר בעין הגורמת לפזילה, לאחרונה הפזילה החמירה ונוירולוג מומחה הפנה אותנו לבדיקת הדמיה של המוח בהרדמה.

הילדים הם האוצר הגדול ביותר שלי והתפללתי לבורא עולם שיעזור לי לחזק את הביטחון והאמונה ולהילחם בפחד ובחששות שהרי הכל מאיתו יתברך מאבא מלך העולם.

ב"ה הבדיקה חזרה תקינה וקיבלנו את התוצאות מבלי להמתין את כל זמן ההמתנה המקובל.

"הודו לה'כי טוב כי לעולם חסדו" תודה רבה ריבונו של עולם,

כמה חשובה ויקרה הבריאות , כלום לא מובן מאליו .

בתפילה  לבשורות טובות ישועות וחיזוק הביטחון והאמונה והקשר התמידי לריבונו של עולם והבנה והכרה בכל הטוב שבורא עולם עושה איתנו.

עבודה סמינריונית על ליקויי למידהEva

שלום רב,

שמי חוה.


 

אני בהחלט מבינה שהפורום הזה לא בנוי לשליחה של שאלוני מחקר, אך אני לא יודעת לאן עוד אפשר לפנות.


 

אני והשותף שלי לכתיבת עבודה סמינריונית מפצים את השאלון מחקר שלנו כדי לסיים בהצלחה את לימודי התואר הראשון באוניברסיטה הפתוחה.

אנחנו מחפשים אנשים עם ליקויי למידה אשר מתבטאים בדיסלקציה או בדיסגרפיה או בדיסקלקוליה, אשר מילאו להם 18.  


 

אנחנו צריכים עוד 21 תשובות של אנשים עם ליקויי למידה לשאלון שלנו, אשר בוחן את ההשפעה של לקות למידה על תפיסת מערכות יחסים מקוונות (משפחתיים / חברתיים / תעסוקתיים) שנוצרו ברשתות חברתיות ובדידות חברתית.


 

האם יש בקרבתכם אנשים שיש להם ליקויי למידה ומעוניינים להשתתף במחקר או שאתם עצמכם עם ליקויי למידה שפירטתי בשורה למעלה?

אולי אתם מכירים מקומות לאן אפשר להפיץ את השאלון שלנו?


 

אם כן, אנחנו נשמח לכל עזרה אפשרית.


 

השאלון אנונימי וקל. אנחנו נתנו זמן מענה עליו עד 30 דקות, כך שלא צריך למהר לשום מקום ולהילחץ מהגבלת זמן.


 

קישור לשאלון: השפעה של לקות למידה על תפיסת מערכות יחסים מקוונות (משפחתיים / חברתיים / תעסוקתיים) שנוצרו ברשתות חברתיות ובדידות חברתית


 

תודה רבה לכם בכל מקרה.


 

יום טוב ונעים לכולם.

 

עוד הרבה ועוד קצת בבת אחתEvaאחרונה

אנחנו צריכים עוד 20 תשובות מאנשים שיש להם לקויות למידה המתבטאות בדיסלקציה, בדיסגרפיה או בדיסקלקוליה!


תעזרו לנו לסיים בהצלחה את תואר ראשון.


תודה רבה. יום טוב.

השבת אבידה - כלבי האסקי סיבירייהודיה מא"י
שני כלבי האסקי סיבירי נמצאו בהר כביר ביום שישי האחרון (חוה"מ פסח)

מי שיש לו רעיון למי הכלבים שייכים שיפנה אלי בבקשה באישי

אמהות לבנים עם אטופיק- יש תקווה לשרוול קצר בקיץ?שיח סוד

עד היום לבש ארוך בקיץ,

מסכן שכל החברים בגן עם קצר מרענן - הוא חם לו עם ארוך.

אבל כשהוא עם קצר בשרוול/במכנס הוא מתחיל לגרד כי זה נגיש…

עם השנים למדנו יותר להתנהל עם האטופיק ועכשיו ההתפרצות במצב סבבה

מפחדת לקנות לו מלאי של קצר ולהתבאס (מה שקרה קיץ אחד שפשוט מלא כסף הלך לחולצות שלא השתמש…)

לא יודעת להגיד כי כל החורף סתיו לבש ארוך


בקיצור, באיזה גיל כבר יכלתם לשים להם קצר בקיץ? אם בכלל…

משהו אחד- במזגנים בקיץ לא כזה חם....יעל מהדרום
לק"י

לילדים שלי היה, אבל לא זוכרת שגירדו הרבה.


ומציעה לך לשאול בפורום הו"ל, שהרבה יותר פעיל.

ואפשר לקפל לו את השרוולים ולבדוק איך זהיעל מהדרוםאחרונה
לק"י

אם העור בסדר והוא לא מגרד, לקנות לו גם קצר.

משפחה תורנית מחפשת יישוב קטן, קהילתיbula

עם קליטה פתוחה ודירות להשכרה

אשמח לרעיונות

באיזה אזור?פתית שלגאחרונה
מעון/משפחתון תורני מומלץ בהדר גניםאושי 9
בננו הבכור יהיה בספטמבר הקרוב בין שנה ותשעה חודשים. אנחנו אמורים לעבור להדר גנים, פ"ת. יש למישהו המלצות על מעון/משפחתון תורני ואיכותי?   הרף המינימלי, שתהיה למקום כשרות בשרית למהדרין. 
יש ברחוב בגין מעון חסידימתיכון ועד מעוןאחרונה
שנראה לי די מוצלח, המינוס העיקרי זה שיש בו המון ילדים, מנהלת ממש משקיענית ואכפתית

אולי יעניין אותך