הגעתי למסקנה.אביה...

תגידו מה שתגידו, תתוכחו כמה שתתוכחו - אבל המסקנה נכונה.

 

לבני האדם (ההזויים) בסביבה שלנו יש הגדרות מסוימות ל"טוב" ו"רע" - 

 

 

 

הטוב - ה"דוס"

 

הרע - ה"כופר"

 

 

 

ואני בהחלט לא מסכימה עם זה!

גם אני מתו"ש
רק אוסיף...מתו"ש

בס"ד

 

בדר"כ לענ"ד: למי שכופר-רע, למי שדתי-פחות רע (נו טוב-טוב יותר).

אבל דוסים מצועצעים הפכו תצמם לטובים ותכופרים לרעים, בחיי שנתקלתי באנשים מדהימים כופרים ובאנשים זבל שמגדירים תצמם דוסים (לצערי נתקלתי לא בהרבה, אלא בהמון ! !

למתוקה שכזאת ולשאר כנסו~מישי~

קודם כל כופר בעצם הגדרתו לא יכול להיות טוב.
זה נכון זה שהוא לא מאמין בא-לוקים זה ל אומר שהוא לא אדם טוב מבחינת ההגדרות האונברסליות אבל בסופו של דבר אדם שלא מאמין בא'לוקים הוא אדם חסר והוא נמצא במצד מאוד מאוד מאוד... בעייתי. במקום לעשות את עבודתו האמיתית ולקדש שם שמיים הוא מחלל שם שמיים- אז אי אפשר להגיד עליו שהוא טוב וצריך להיזהר מאוד מאוד מהקו הזה כי אמנם בנתיים את חובת שהוא יכול להיות גם טוב אבל בכל זאת לא רוצה להיות כופרת בסוף אולי תגיעי למסקנה שבעצם אין בעיה להיות כופרת כל עוד את בן אדם טוב לדעתך.
ובאשר לדוס- דוס זו הגדרה שלנו, של בני אדם לכן היא לא ממש רלוונטית. הלא "אדם יראה לעיניים וה' יראה ללבב".

ממש נכון...-משה ר-

אנשים תופסים סטיגמות ולא יורדים מהם 

אנשים לא יודעים כלום מהחיים שלהם.אביה...

הם לא מכירים אף אחד מחוץ לבועה שלהם.

ועכשיו מה?אתם מלכלכים על ה"דוסים"-סקארבן

ועושים בדיוק את מה ש"אותם דוסים" עושים ל"כופרים"..

 

אז די כבר, די להכללות בכל דבר!

 

יכול להיות אדם עם כיפה וציצית והוא בעצם רוצח גנב אנס וכל מה שבאלכם, ויכול להיות אדם "חילוני" עם קעקועים פירסינג ומקלל (איך שמגדירים אנ/שים לא טובים בימינו.. שוב הכללות, לצערי=[) - והוא אדם נשמה וטוב ועוזר לכולם.

 

ויודעים מה?? יכול להיות גם הפוך!! כן, גם דתיים ו"דוסים" יכולים להיות נשמות טובות!!!

 

העולם מלא בסטיגמות, זה נכון, טובות ו-(לרוב)- רָעוֹת..

רוצים לשפר את העולם?? תעזרו לו להיגמר מהמנהג הזה לקטלג אנשים..

 

סוף פריקה

תגובה:אביה...

ומה עכשיו?! עכשיו "הדוסים" הם הטובים המסכנים שמוציאים אותם רע, נכון?!?!

 

 

ד"א, זה לא שאני בעד אחד מהצדדים!

ויותר מזה - אני מגדירה את עצמי יותר דוסית מאשר כופרת.

 

 

לא אבל מטבע הדבריםמאיר770

הדוסים פחות מרגישים ומתלוננים שרע להם לעומת האחרים שמרגישים ומתלוננים כמה דפוק להם!

זה הכל!

לא נראה לי שיש אנשים עד-כדי-כך קיצוניים...~הסגרונית~...

אני נקראת קיצונית [אבל קיצונית] בעניין הזה..[נכון אני פחות קיצונית מתחילת שנה אבל אני עדיין]...ולכן מהצד שלי אני לא חושבת שחושבים עד כדי כך...ושנית- אין מה לעשות, רוב האנשים רוצים להראות שהם הכי הכי אז אלא המכלילים אצל החילונים חושבים בדיוק ההפך ממה שכתבת וה"דוסים" המכלילים' חושבים כמסקנתך, אבל הרוב לא ככה! גמאת מכלילה..[לא מתכוונת לפגוע!]

 

לסיכום-אבודה!

כל דוס הוא אדם מעצמו ויש סיכוי שהוא רע ויש סיכוי שהוא טוב.....

כל הכופרים הם אנשים מבעד עצמם יש סיכוי שהם רעים ויש סיכוי כופרים....

ובכלל איך אתם מחשיבים מי דוס ומי לא דוס? (הרוב חיצוניות לא?)

דיייי להכללות ולסטיגמות

פתחת תיבת פנדורה.שיראל.אחרונה

אני לא חושבת שזו ההגדרה של "טוב ו"רע" בה' הידיעה..אבל אם ישאלו אותי מי הטוב ומי הרע מבין השניים יהיה לי ברור שזו התשובה.

 

למה את לא מסכימה עם זה? למה האנשים שחושבים ככה הזויים?

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך