שאלה עם תשובה נצרכת.בת מלך!

שלום אני כבר בערך שנה ב"תשובה" ואני מחפשת לעצמי רב,דרך מסוימת הייתי בברסלב בדתי לאומי בליטאי בחסידי ועכשיו אני מתקרבת לחב"ד לדרך הזאת אני מרגישה הכי קרובה כי זה חרדי וחסידי משולב. אני מאוד מתחברת לאורך חיים של חב"ד אבל יש משהו שמציק לי ועם כל התשובות שהביאו לי על הרבי שהוא מלך המשיח עוד לא הבנתי ואם אני יבין את זה אין ספק שזאת הדרך שלי.

אל תחשבו שאני סתם מנסה לעצבן כי אני באמת רוצה לדעת! אני יודעת שהרבי הוא צדיק גדול ואני מבינה שצדיקים נקראים חיים במיתתם אבל איך הוא יכול להיות המשיח?

 

תודה רבה!

רציתי להוסיףבת מלך!

שה שגם חב"ד דיי מודרנית ומאוד מקרבת בנוסף שהם חרדים (שזה מאוד חשוב לי) וחסידיים.

היי בת מלך,Avrechit

אני לא מאמינה שתוכלי לקבל תשובה לתהיותייך כאן בפורום.

בשביל להבין, יש ללמוד בעקביות ולעומק "דבר מלכות", כמו שאמרו כאן בשרשור שמתחת.

 

תשובה של פנימית מהשרשור למטה...חשבשבת

פרצי הרגשות (שהתפרשו אולי כזלזול וכד' פירוש לא מוצדק לטעמי) באים מתוך תחושת שייכות עמוקה לנושא.

 זו משפחה שעומדים ליד אביהם המכוסה וכל ילד רוצה להצילו בדרך שונה.אחד תרופה חדשנית,השני ניתוח, רופא מומחה,הרביעי בכלל רוצה לנתק את המכשירים. כמובן שאף אח לא ידבר בנחת או בשלווה כשהחלטות כה גורליות על הפרק.יהיו צעקות, יהיו עצבים-ככה זה כשאוהבים. נכון שהדבר לא משמח את האב,אבל זה מה שבוקע מהלב..

כך אנו, חסידים,ילדיו אובהיו של הרבי שליטא- צורבים עד עמקי נשמתינו את גורל מלכינו.

יתכן וצופה מן הצד יחשוב שהמשפחה השתגעה, שיפסיקו לריב וידברו בנחת, אולי כך באמת צריך להיות, אך כשכואב אז צועקים.

ילדיו שמוכנים ללכת עד סוף העולם ממש (ומטאפורית) לבצע את רצונו, שמוסרים דמם (כסף ודם ) עבורו,שיעשו הכל על מנת שיתגלה.

האמת, אין זה משנה כלל, כי אהבת כולם לרבי היא אחת, ולא כדאי למי שאינו ממש חש את כאב ההסתר והגילוי  להתחיל מזה. 

עלינו מוטל לעשות כל פעם עוד מעשה טוב ועדו אחד, להביא את המשיח,וכשיבא כבר נשמע ממנו מי צדק

אצטט מחבדפדיה.חיים שלמה
בפסק דין שהוגש לרבי בתשנ"ב על כך שהוא מלך המשיח נכתב שהרבי הוא בחזקת משיח.
גדר זה הוא לפי שהרבי נמצא מתאים לכל הסימנים שהרמב"ם מביא לזהותו של מלך המשיח (יעמוד מלך מבית דוד; הוגה בתורה; עוסק במצוות כדוד אביו; יכוף כל ישראל לילך בה ולחזק בידקה; ילחם מלחמות ה').
אמנם, לפי גדר זה נמצא שאין זה דבר ברור ומוחלט שדור זה יהיה זכאי ודוקא הרבי יגאל את עם ישראל, שהרי בר כוזיבא (למרות שהיה צדיק באמת וראוי להיות משיח, ורק הדור לא היה זכאי) היה בחזקת משיח אך לא גאל בפועל את עם ישראל. וכמו שמובן מהשם "חזקת משיח", שלפי ההלכה סומכים באופן מוחלט על החזקה (ועד ש"סוקלין על החזקות"), אך אין זה בלתי אפשרי שלאחר מעשה יתברר שאין המציאות היתה כפי החזקה.
בפסק דין שנכתב באלול תשנ"ח, נכתב שלרבי שליט"א יש דין נביא, מיוסד על רמב"ם הלכות יסודי התורה פרק ז' הלכה א' ועוד, והוא הודיע על עצמו בשיחת שבת פרשת שופטים ה'תנש"א שהוא נביא. ומאחר שמפורש בשיחותיו שהוא המלך המשיח, וכן עודד שירת יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד - הרי ברור שע"פ תורה חייבים להאמין לו גם לענין זה.
ולפי גדר זה נמצא שע"פ תורה מוכרח שדוקא הוא יהיה הגואל בפועל, שהרי התורה הבטיחה שלא יפול מדברי הנביא מאומה.


כל
קטגוריה: הרבי כמלך המשיח
וזה ממש באריכות למה הרבי דווקא משיחחיים שלמה

ערך זה זקוק לעריכה על מנת שיתאים לסגנון המקובל בחב"דפדיה!
סיבה: סיגנון תורני
אם אתם סבורים כי אין בדף בעיה, ניתן לציין זאת בדף השיחה שלו. אם התחלתם לטפל בערך, בבקשה הכניסו בו את תבנית בעבודה.

בפרק י"א בהלכות מלכים ברמב"ם, מונה הרמב"ם את סימני המשיח, ואחד מהם הוא יעמוד מלך מבית דוד.
תוכן עניינים [הסתרה]
1 מלך
1.1 הרבי כמלך הדור
2 מיוחס לבית דוד
2.1 שלשלת היחס של הרבי עד לדוד המלך
2.1.1 תקופת מלכי ישראל
2.1.2 תקופת נביאים
2.1.3 תקופת ריש גלותא (תקופת תנאים ואמוראים)
2.1.4 תקופת הגאונים
2.1.5 תקופת ראשונים ואחרונים
2.1.6 מאדמו"ר הזקן למהר"ל
2.1.7 תקופת נשיאי חב"ד
2.2 בן אחר בן
3 משיח מזרע שלמה
4 בן אחר בן
5 ראו גם
6 קישורים חיצונים
7 הערות שוליים
[עריכה] מלך

כאשר נאמר מלך, אין הכוונה למלך משוח, שהרי בזמן הגלות אין סנהדרין שתמנה מלך. אלא, הכוונה מנהיג היהדות, נשיא הדור - שהוא מלך. אותו נשיא הוא גם מיוחס לבית דוד (כ"נשיא" שבארץ ישראל ו"ראש גולה" שבבל), והוא הוא מלך המשיח.
אמנם לא בכל הדורות נמצאת מלכות זו בגלוי, אך זהו התנאי הראשון ל"בחזקת משיח" - שאותו יהודי יהיה בעל כח הנהגה על רבים מבני ישראל, ויהיה מבית דוד שאז הוא מלך בעצם.
בדורינו זה, נשיא הדור הוא הרבי שליט"א מליובאוויטש מלך המשיח, המולך על כל אחד ואחד מהדור, ומתייחס לכל אחד בפרטיות.
[עריכה] הרבי כמלך הדור
הרבי לאורך כל שנות נשיאותו כתב מכתבים כלליים אל בני ישראל בכל מקום שהם, מכתבים כלליים לנשי ובנות ישראל, וכן אל כל ילדי ישראל. כך גם מכתבים אל האדמו"רים. אל כל סוג מעם ישראל מתייחס הרבי שליט"א כנשיא הדור, מורה הוראות ונותן עצות בנוגע לעבודת ה', כמלך ממש המתייחס לכלאחד ואחד מבני ישראל.
הרבי דואג לכל עניין הקשור לעם ישראל העומד על הפרק, ונלחם למען עם ישראל לוחם מלחמות השם למען עם ישראל - שלימות התורה, שלימות העם ושלימות הארץ.
הרבי דואג לאלפי שלוחים, ובמשך שישים שנות נשיאותו שלח אלפי שלוחים לכל העולם, אשר דואגים לעם ישראל, למצבו הגשמי והרוחני.
[עריכה] מיוחס לבית דוד



הרבי מליובאוויטש, רבי מנחם מענדל שניאורסאהן המתייחס כצאצא ישיר של דוד המלך.
רבותינו נשיאינו העידו על עצמם כי הם מבית דוד, המיוחסים למהר"ל מפראג שהוא מיוחס לדוד המלך. אף הרבי מלך המשיח מעיד כי אביו הגאון המקובל רבי לוי יצחק שניאורסון זצ"ל מיוחס לבית דוד, ובכך נתבאר כיצד מתקיים בו הסימן של משיח "מלך מבית דוד".
[עריכה] שלשלת היחס של הרבי עד לדוד המלך
[עריכה] תקופת מלכי ישראל
א. דוד המלך. ב. שלמה המלך. ג. רחבעם המלך. ד. אביהו המלך. ה. אסא המלך. ו. יהושפט המלך. ז. יהורם המלך. ח. אחזיהו המלך. ט. יהואש המלך י. אמציהו המלך. יא. עוזיהו המלך. יב. יותם המלך. יג. אחז המלך. יד. חזקיהו המלך. טו. מנשה המלך. טז. אמון המלך יז. יאשיהו המלך. יח. יהויקים המלך. יט. יכניהו המלך. כ. השר שאלתיאל.
[עריכה] תקופת נביאים
כא. פדיה. כב. זרובבל. כג. משולם. כד. חנניה. כה. ברכיה. כו. חסדיה. כז. ישעיה. כח. עובדיה. כט. שכניה. ל. שמעיה. לא. נעריה.
[עריכה] תקופת ריש גלותא (תקופת תנאים ואמוראים)
לב. חזקיה ריש גלותא. לג. התנא נתן דצוציתא ריש גלותא. לד. ר' הונא ריש גלותא. לה. ר' עקוב ריש גלותא. לו. ר' נחום ריש גלותא. לז. ר' יוחנן ריש גלותא. לח. ר' שפט ריש גלותא. לט. ר' ענן ריש גלותא. מ. ר' הונא ריש גלותא. מא. ר' נתן ריש גלותא. מב. ר' נחמיה ריש גלותא. מג. ר' עוקבן דצוציתא ריש גלותא. מד. ר' אבא ריש גלותא. מה. ר' ספרא ריש גלותא. מו. מר זוטרא ריש גלותא. מז. רב כהנא ריש גלותא. מח. רב גוריא ריש גלותא. מט. מר בוסתנאי ריש גלותא. נ. רב יעקב ריש גלותא. נא. רב מגיס ריש גלותא. נב. רב נחמיה ריש גלותא. נג. רב אבדימא ריש גלותא. נד. רב פינחס ריש גלותא. נה. רב חצוב ריש גלותא.
[עריכה] תקופת הגאונים
נו. רב שמואל גאון. נז. רב יהודה גאון. נח. רב חנניה גאון. נט. רב שרירא גאון. ס. רב האי גאון.
[עריכה] תקופת ראשונים ואחרונים
סא. הרה"ג ר' יוסף מרומי. סב. הרה"ג ר' יחיאל. סג. הרה"ג ר' אברהם. סד. הרה"ג ר' עזריהו. סה. הרה"ג ר' יחזקאל. סו. הרה"ג ר' לעמיל. סז. הרה"ג ר' עזריהו. סח. הרה"ג ר' אליהו. סט. הרה"ג ר' יוסף. ע. הרה"ג ר' נחמן. עא. הרה"ג ר' קלמן קלונימוס. עב. הרה"ג ר' לייביש. עג. הרה"ג ר' אלעזר. עד. הרה"ג ר' ירחמיאל. עה. הרה"ג ר' אריה זאב. עו. הרה"ג ר' יעקב. עז. הרה"ג ר' בצלאל. עח. הרה"ג ר' יהודה ליוואי – המהר"ל הזקן. עט. הרה"ג ר' בצלאל. פ. הרה"ג ר' חיים מוורמייזא. פא. הרה"ג ר' בצלאל.
[עריכה] מאדמו"ר הזקן למהר"ל
פב. הרה"ג מרנא ורבנא יהודה ליוואי – המהר"ל מפראג. פג. הרה"ג ר' בצלאל חריף. פד. הרה"ג ר' שמואל. פה.הרה"ג ר' יהודה לייב. פו. הרה"ג ר' משה מפוזנא. פז. הרה"ג ר' שניאור זלמן. פח. הרה"ג ר' ברוך.
[עריכה] תקופת נשיאי חב"ד
פט. כ"ק אדמו"ר הזקן. צ. הרבנית דבורה לאה (בת אדמו"ר הזקן). צא. כ"ק אדמו"ר הצמח צדק. צב. רבי ברוך שלום שניאורסון (בן הצמח צדק). צג. רבי לוי יצחק שניאורסון (נכד הצמח צדק). צד. רבי ברוך שניאור זלמן שניאורסון (סב אדמו"ר שליט"א). צה. הרב המקובל רבי לוי יצחק שניאורסון (אב אדמו"ר שליט"א). צו. המלך המשיח – כ"ק אדמו"ר שליט"א.
וכבר העירו באיזהו מקומן שהרבי שליט"א הוא דור הצ"ו מדוד המלך, עליו נאמר הפסוק (ישעיה נה, ג): "הטו אזנכם ולכו אלי שמעו ותחי נפשכם ואכרתה לכם ברית עולם חסדי דוד הנאמנים" (- "כחסדי, רצה לומר: יהיה כמו החסדים הקיימים אשר הבטחתי לדוד שלא תופסק המלוכה מזרעו" - פירוש מצודת דוד על הפסוק), ו"חסדי דוד" בגימטריא צ"ו.
[עריכה]בן אחר בן
לכאורה לפי שושלת זו אין כאן יחוס בן אחר בן לדוד המלך, שהרי זהו דרך הרבנית דבורה לאה.
ידוע יחוסו של אדמו"ר הצמח צדק - בן אחר בן - לדוד המלך, סבו ר' נח (אבי הרב שלום שכנא), היה כינוי שם משפחתו אלטשולער כי היה צאצא[1] של הרב יחיאל הלל בן הרב דוד אלטשולער זצ"ל מק"ק יאברוב - בעל החיבור הידוע על התנ"ך "מצודת דוד" ו"מצודת ציון" (שהם מלוקטים בעיקר מתורת אביו, ולכן נקראים על שמו). ויש הטוענים שהמצודת דוד היה מיוחס לדוד המלך בן אחר בן.
[עריכה] משיח מזרע שלמה

ברור הדבר כי משיח צריך להיות ממלכי דוד, וכלשון הרמב"ם[2]: "ואם יעמוד מלך מבית דוד, עוסק בתורה כדוד אביו" כו'.
עם זאת, יש ספק האם זקוק מלך ממלכי דוד, להיות גם מזרע שלמה המלך. יש אומרים כי דווקא מי שהוא מזרע שלמה יכול להיות מלך ממלכי בית דוד, וכן כתב הרמב״ם בהקדמתו לפרק חלק וז״ל ומכלל יסוד זה שאין מלך לישראל אלא מבית דוד ומזרע שלמה בלבד, וכל הכופר במשפחה זאת כפר בה' ית' ובדברי נביאיו.
אך יש אומרים כי על פי ההלכה אין משיח צריך להיות מיוחס בן אחר בן לדוד המלך, אלא העיקר שהוא יהיה מזרע דוד, והראיה לזה, מרבי יהודה הנשיא שנאמר עליו[3] בחייו כי ראוי הוא למלוך על כס מלך המשיח ולגאול את עם ישראל, וכלשון הגמרא "אי מן חייא כגון רבי יהודה הנשיא". ופירש רש"י "אם משיח מאותן שחיים עכשיו, וודאי היינו רבינו הקדוש דסובל תחלואים, וחסיד גמור הוה כדאמרינן בב"מ. ואם היה מאותן שמתו כבר היה דניאל איש חמודות שנדון ביסורים בגוב אריות וחסיד גמור היה. והאי כגון לאו דווקא." עכ"ל רש"י. כלומר: האי "כגון" אינו "דווקא" כגון - דוגמא, אלא וודאי היינו רבי הקדוש. והוא לא היה בן אחר בן.
והמעתיק את פירוש הרמב״ם למשנה כתב[4] בזה״ל: וזה החיבור הגדול הנקרא שישה סדרי משנה חיברו רבינו הקדוש אשר שמו המיוחד לו רבי יהודה הנשיא שהוא מבית דוד לא מזרע שלמה כדאיתא בכתובות[5] רבי אתיא משפטיה - בן דוד - בן אביטל - אשת דוד. ע״כ. ומכאן לכאורה נראה, שהמלך המשיח אינו צריך להיות מזרעו של שלמה המלך, שאם כן, איך היה יכול להיות רבי יהודה הנשיא משיח, שהרי לא היה מזרע שלמה.
ואכן שאלה זו נידונת באחרונים[6], איך יכול להיות רבי הקדוש מלך אם לא היה מזרע שלמה. על עצם הנשיאות לא קשה, שהרי כתב הירושלמי[7] ומובא בתוס'[8] דכל מה שרבינו הקדוש אתי מבית דוד הוא מצד האם, אבל מצד האב אתי מבנימין, אלא שראש גולה הם מזכרים, ונשיאים הם אף מנקבות. הקושיא היא רק על המלוכה, שהרי הבחירה וההבטחה ניתנה רק לשבט יהודה כדכתיב לא יסור שבט מיהודה וכו' עד כי יבא שלה, וכמבואר ברמב״ם[9] דמלך משאר שבטים לא תתקיים מלכותו, וכנאמר לירבעם על ידי אחיה השילוני אך לא כל הימים.
[עריכה] בן אחר בן

ברמב"ם כתוב שהמשיח צריך להיות ממלכי דוד,[10]: ""ואם יעמוד מלך מבית דוד, עוסק בתורה כדוד אביו"" כו'. הפוסקים מסתפקים, האם כדי להיות ממלכי בית דוד צריך להיות דווקא בן אחר בן או לא.
ישנן ראיות שונות שמשיח צריך להיות בן אחר בן דווקא.
א) מבואר בפוסקים[11] דבמלכי בית דוד הירושה היא דרך בנים, כיון דהמלכות היא בעצם לדוד, מה שאין כן במלכי ישראל, דאחר שירש הבן פקע כח האב. חזינו דאין זה מדיני ירושה גרידא, אלא דהוי מדיני הבטחה לדוד דלא יסור המלכות ממנו, וכברכת בת שבע[12] לדוד יחי המלך לעולם[13]
ב) בנבואות על הכרתת בית המלכות לשלשת מלכי ישראל, והם ירבעם[14], בעשא[15] ואחאב[16] נאמר והכרתי לפלוני משתין בקיר, ופירשו במצודות דמיירי בזכרים שמשתינים בקיר מה שאין כן הנקבה דמשתינה בארץ, ופירש האברבנאל[17] דהיינו הבטחה שלא ישאר לו בן יורש המלכות ואי תימא דבן בת הוי מחזיר מלכות בית אביו ליושנה, מאי מועיל השחתת זכרים, הא אכתי איכא נקיבות?
ואכן עתליה בת אחאב[18] היתה אשת יהורם מלך יהודה[19] והיא אם אחזיהו מלך יהודה[20] ואחרי שנהרגה על ידי יהוידע כ״ג [21] מלך יואש בן אחזיהו[22] וכל המלכים במלכות יהודה עד לצדקיהו היו בן אחר בן מיואש. יוצא דאחזיהו הוא בן בת אחאב, יואש הוא בן בן בת אחאב, וכל שאר מלכי יהודה הם בני אחאב מנוקבתא ואין זה סתירה להנאמר והכרתי את בית אחאב[23] ולא להנאמר ונתתי את בית אחאב כבית ירבעם בן נבט[24] אשר בבית ירבעם נאמר וביערתי אחרי בית ירבעם כאשר יבאר הגלל עד תומו,[25] ולא נתקיימה במלכי יהודה, אלא במלכות בית אחאב משום דהוו מנוקבתא. ואם כן לכאורה גם לא נוכל לומר דיוחזר המלכות לבית דוד על ידי שימלוך איש מבני בתו.[26]
ג) וכן משמע במנחת חינוך[27] שכתב כיון דיהיה מזרע שלמה דור אחר דור, אם כן המלכות ירושה לו מעת שפסקה מלכות ואין צריך משיחה".
[
מקווה שקצת עזרתי(:

הרבי בעצמו אומר שהוא המלך המשיח ואנחנו מפרסמים זאתבן ציון גגולה
זהו המנהיג שבורא עולם בחר ומינה לאחד אותנובן ציון גגולה

ב"ה

 

רק  נשאר מצדנו לקבל את פניו לשמוע להוראותיו שהרי הוא שליח ה'  ומיד אנו נגאלים

הנה לינקים למחקרים שעשו לא חבדניקים על הנושאבן ציון גגולה
מחקרים: האם הרבי אומר שהוא המלך המשיח בשיחותיו?בן ציון גגולה

ב"ה

 
מחקרים שונים מחוץ לחב"ד העוסקים בשאלה האם הרבי אמר שהוא מלך המשיח?
א. רב מהציבור הדתי לאומי - שעשה מחקר של 8 שנים בנושא על פי הרמב"ם והשיחות של הרבי והוציא ספר שאומר שהרבי אומר שהוא מלך מהמשיח וכן כך על פי ההלכה
http://www.chabad.info/index.php?url=article_he&id=46303
וכן בכנס בבת ים של גאולה ומשיח ביחד עם ברוך מרזל
וחבר כנסת של האיחוד הלאומי - ביאר את הנושא בהרחבה
http://www.chabad.info/index.php?url=article_he&id=47172
ופירט את הדברים בהרחבה בעלון ''מעייני הישועה
http://www.chabad.info/index.php?url=article_he&id=52302
ב. וכן עוד מחקר חדש [יש לציין שהתכתבתי עם כותב המאמר לאחר שפרסם אותו והוא לא ידע שהרבי נביא ולכן דברי הרבי הם וודאיים ולא תקווה או אפשרות ולכן מסקנתו של בהתאם]
במגזין ´תכלת - כתב-עת למחשבה ישראלית´ התפרסמה כתבה ארוכה ומקיפה שעסקה באמונת חסידי חב"ד כי הרבי הוא מלך המשיח ? לנוכח סערת הרוחות שמוסיפה לעורר האמונה המשיחית בחב"ד, מתבקשת תשובה לשאלה קריטית אחת: האם סבר הרבי מליובאוויטש עצמו כי הוא אכן המלך המשיח?  למרות התעקשותו של הזרם המשיחי בחב"ד שהרבי אמנם האמין בכך, הצליחו החוגים המתונים יותר בתנועה לטעת בקרב הציבור הרחב את הרושם שמנהיגם מעולם לא הציג עצמו באופן כזה, או, לכל היותר, ש"לא אישר ולא הכחיש" את הטענות בדבר משיחיותו ? אלא שהרושם הזה אינו עולה בקנה אחד עם המציאות. הראיות החד־משמעיות שאציג להלן מלמדות כי רממ"ש אכן האמין, ואף עודד את חסידיו להאמין, שהוא המשיח העתיד להתגלות קבל עם ועדה ולהביא את הגאולה השלמה אל העולם
וההמשך במקור המצורף :
http://www.techelet.org.il/article.php?id=448
ג.מחקר שקובע כי בעל התניא עסק בגאולה והרבי אמר שהוא מלך המשיח
http://www.chabad.info/index.php?url=article_he&id=52216 

הבבא סאלי אמר - מה אכפת?מושיקו

אז שאלו אותו מה הוא אומר על כך שאומרים שהרבי הוא משיח, אז ענה יש מישהו יותר מתאים? אז מה אכפת לכם?

 

את אומרת שאת מאמינה שהרבי צדיק גדול, מנהיג דגול, אז למה הוא לא יכול להיות משיח?

וזה היה כשהרבי היה בחייו? או אחרי?אחותו
שוב.חיים שלמה

אם הבבא סאלי היה אומר שהרבי חי וקיים ושהוא משיח הדור היית מתייחסת לזה?! אושהיית מתייחסת לזה כמו שאת מתייחסת לרב עובדיה...

ובוא נגיד שהבבא סאלי אמר על הרבי שהוא משיח לפני שהרבי התכסה מעיננו האם לזה היית מאמינה (שהרבי משיח) או מתייחסת לזה?

אז אני יגלה לך שלא היית מאמינה והיית ממשיכה להקשות ולשאול שאלות.

זה שהבבא סאלי אמר על הרבי שהוא ראוי להיות משיח,פה את צריכה לשאול ולהקשות ולא לתרץ מתי הוא אמר את זה...כי שערי תרוצים לא ינעלו ולא ננעלו.

חנוכה שמח(:

למה אתה חושב כךAvrechit
עבר עריכה על ידי מושיקו בתאריך כ"ה כסלו תשע"א 12:23

למה "בוא נגיד" ו"בוא נגיד" - תגיד!

 

דוגרי: איזה רב לא חב"די אמר שהרבי הוא המשיח אחרי ג' תמוז

 

למה אתה חושב שאחותו היתה ממשיכה להקשות אילו הרב מרדכי אליהו למשל היה אומר את זה?

הרי כל הקושיה היא איך זה שהדבר ממשיך גם כיום, ואם אני מבינה נכון - אז אחותו אפילו לא שואלת על האמונה שהרבי הוא המשיח, אלא על כך שהאמונה היא שזה בגופו הגשמי ממש.

תודה , אברכית, ועוד משהואחותו

לא הבנתי איך אתה "קורא מחשבות".

וגם מה אתה חושב שאני חושבת על הר עובדיה?

כלומר , מה זה המשפט הזה: "..היית מתייחסת לזה , או שהיית מתייחסת לזה כמו שאת מתייחסת לרב עובדיה..." .איך אני מתייחסת לרב עובדיה? אה?

ונגיד שהייתי ממשיכה להקשות... ( לא בטוחה בכלל... לא כל כך נתקלתי בזה לפני שהרבי נפטר, אז אני לא יכולה לדעת מה הייתי עושה אילו, למרות שאתה כנראה כן יודע מה הייתי עושה אילו...)

אין לי שום בעיה עם זה שחזקיהו המלך היה בחזקת משיח, ובכ"ז היום הוא חזקיה המלך ע"ה זי"ע.

אין לי שום בעיה עם אליהו הנביר שהכתוב מעיד עליו שעלה בסערה השמיימה.

אין לי בעיה עם שמואל הנביא , שמסופר שקבל את נשמתו של משה רבנו ע"ה ( ע"ה, אגב...)

 

כן יש לי בעיה עם הגשמיות של הגוף. כולנו יודעים וגם מאמינים בכך שהנפש היא הנשארת. אם אי אפשר להסביר את עניין הגוף, זו זכותך לא להסביר, אבל לעשות השלכות של "מה היה אילו" תשאיר את זה לנביאים.

תשובה בשרשור לידמושיקו
איך אני יודע?חיים שלמה

אז ככה..אני לא נביא ולא בן של נביא... העניין הוא שרוב הציבור שלכם (הדת''ל) לא מתייחסים לפסקים ודברותיו של הרב עובדיה,אלא אם כן זה מתאים לשיטתכם. ואין כאן המקום להאריך במחלוקת שהיתה בין הרב עובדיה לרב אליהו זצ''ל.

ולמה אני חשבתי שגם לפני ג' תמוז לא היית מאמינה שהרבי הוא המשיח?! אז ככה לא צריך להיות בעלי זיכרון טובים בכדי לזכור כמה מהציבור שלכם האמין שהרבי משיח עוד לפני שהוא התכסה...סביר להניח ושוב סביר,שאת היית הולכת לפי הרוב ולא היית חושבת כמוני למשל,שהרבי הוא המשיח.

הרבי מלובביץ' שעליו הרב אליהו זצ''ל אמר שהוא למעלה ממלאך ואומרים שבסתר הוא האמין שהרבי משיח גם לפני ג' תמוז וגם אחרי. (וזה ע''פ מקורות מהימנים) הוא לא פסק בגלוי כך מפני שזה היה יכול לגרום למשבר מנהיגות אצל הדת''ל.

אחותו..יהיה מאוד קשה להסביר לך מושגים שלפני מה  זה 'משיח' או 'חי וקיים'..קודם כל תלמדי מושגים בחסידות מה זה בכלל רבי? מה הפרוש של חסידות חב''ד? רק אחרי שתביני את השורש של הדברים אין לי ספק שאת תביני ותלמדי טוב טוב את המקורות למה דווקא משיח בגוף גשמי נמצא פה.

בהצלחה.

-אנונימי (פותח)

קראתי שלפני ג' תמוז הרב מרדכי אליהו זצ"ל רצה לומר ולפרסם שהרבי משיח, אך הרבי אמר לו לא לפרסם.

לדעתי בגלל שאם היה מפרסם כולם היו נוהרים אחריו ומאמינים ואז זה לא היה עבודה של העם והרי המלכת מלך צריכה לבוא מהעם.

הבדל גדול מאד הוא ביןאחותו

לא ללכת על פי פסיקותיו לבין לא "מתייחסים לדבריו" כפי הנימה המזלזלת שלך...

לא נראה לי שיש רב אחד בציבור שלנו ש" לא מתייחס" לדבריו  או פסקיו של הרב עובדיה. אבל חולק עליו. וזה דבר מותר בהחלט.

לגמרי במקרה , אני עוסקת בתחום בו הייתי חייבת ללמוד את שיטתו של הרב עובדיה , למדתי ב"ציבור שלנו " כפי המכונה בפיך ( וסליחה אם תלמידי החכמים שלנו לא מספקים לך את הסחורה...) ושום נימת זלזול לא נשמעה בדבריהם! וכל פסק ופסק של הר' עובדיה נלמד בכובד ראש ומתוך הערכה לפוסק הגאון הזה. אז ציבור שלא חיית בו, אל נא תחרוץ לו דינים. תודה.

ומי בכלל ניסה לחלוק אם היה בחזקת משיל או לא? אם זה מסתדר עם הנלמד מן הכתובים, אין לי שום ענין להתנגד לזה.

 

אתה פשוט פוסק דין , ושמץ של הוצאת שם רע בפיך , לפני שבכלל בררת.

וחסידות, לשמחתך או שלא- דווקא למדתי לא מעט...

מממ... ויותר מזה, קשר משפחתי הדוק מאד עם ראשי שתי חסידויות לא קטנות, עזרו לי להכיר...

 

 

טוב, אני מעדיפה לסיים בזה את הדיון איתך, כי למקום טוב , זה לא מביא אותי.

הבדל גדול בהחלט הוא לא ללכת לפי פסיקותיו לביןאחותו

" לא מתייחסים לדבריו" כפי מה שאתה אומר. למען האמת אני עוסקת בתחום שבו הייתי צריכה ללמוד הרבה מאד מפסיקותיו של הר' עובדיה, למדתי מ "הציבור שלנו"( וסליחה אם הרבנים שלנו לא מספקים לך מספיק את הסחורה...) וכבר בשרשור השני חשבת שאני "שמן ללא פתילה ( או אולי זה היה הפוך, פתילה ללא שמן) ואני חייבת לציין שכל פסק ופסק של הר' עובדיה נלמד שם בכובד ראש רציני בהחלט עםם התייחסות כבדת משקל לדבריו. האם זה אומר שאני הולכת לפי פסקיו? זה משהו אחר.... שמץ של הוצאת שם רע יש בניגון הדברים שאותם אתה כותב " אלא אם כן זה מתאים לשיטתכם, " נכון... אנחנו "קופצים" בניחותא מרב לרב לפי הנוחות שלנו... 

אין לי שום בעיה לחשוב שהרבי היה בחזקת משיח, בכלל. ואם הר אליהו היה רוצה שאחשוב כך כנראה היה מפרסם זאת. וגם אם לא פרסם זאת, אין זה מפריע לי כלל להסכים להאמין לזה.

ולא נראה לי שזה היה גורם למשבר מנהיגות, אבל זה כבר פרשנויות של העבר.

 

לגבי לימוד חסידות , שכבר טרחת להביע דעתך בשרשור השני , איני יודעת אם לצערך או שלא, דווקא למדתי לא מעט...

גם קשר משפחתי הדוק למדי עם ראשי שתי חסידויות לא קטנות , די עוזר לי להכיר וללמוד...

ואם כל כך קשה לך להסביר לי מה זה משיח חי וקיים, בבקשה, תתחיל מלהסביר לי מה זה "רבי" נראה לי שלא אופתע...

 

טוב, נראה לי שאפסיק להגיב לדבריך הצורמים לאוזני  כי למקום טוב, זה לא מביא אותי.יש כאן כמה שרוח הפצת החסידות בגרונם ובעלי סבלנות רבה יותר ופחות יהירות על מנת להסביר.

כל טוב.

זה היה לפני ג' תמוז, אבלמושיקו

למרות שאני מאמין שהרבי חי, בשום מקום לא כתוב שהמשיח חייב להיות אדם חי, זה גמ' מפורשת, "אמר רב: אם משיח מן החיים זה רבינו הקדש ואם מן המתים זה דניאל איש חמודות" (תרגום גמ' סנהדרין דף צ"ח עמוד ב')

מעניין, את זה לא הכרתי ואם כך:אחותו

אז מה עניין לומר שהרבי חי אם ממילא משיח לא חייב להיות מן החיים?

מעניין, ולא הכרתי, אבל אם כך,אחותו

מה רואה חסידות חבד חשיבות גדולה כל כך להגיד דוקא שהרבי היום חי ממש , כלומר שבדורנו המשיח הוא מן החיים ולא מן המתים? ( נראה לי שענית על זה בשרשור השני וקצת "פספסתי " שם בדרך את ההסבר מדוע דורנו הוא הדור בו חייב לבוא החיים הנצחיים ומשום כך גם המשיח בעל חיים נצחיים -משהו כזה, נכון? אבל לא לגמרי הבנתי)

 

ותודה שאתה עונה עם הרבה סבלנות.

הבנת נכוןמושיקו
מוסיפה-אנונימי (פותח)

משום מה אנשים שומעים משיח- נרתעים.

את יודעת מה זה בכלל משיח?

מי נרתע?אחותו
למה להרתע?אחותו

ואם את רוצה להסביר לי יותר- בבקשה!

מצטער.חיים שלמה
מצטער שככה הבנת אותי...
אני נחשף להרבה ויכוחים על מהותה של חב״ד ועל מושגים כמו משיח בגוף גשמי או חי וקיים.. עם רוב האנשים שהתווכחתי היתה דווקא הבנה ובאמת שכל אחד ניסה להבין את השני טוב מחברו.
משום מה נראה שפה הדיון לא יוביל לשום דבר וזאת מפני שאם היית לומדת חסידות (ולא חסידות גור או בעלז) אני מדבר על חסידות חב״ד שתלמדי אותה לעומקה לפני כל המחלוקת על מי משיח ומי חי בכלל..
קודם כל ואני מדבר לכולם!!! תלמדו חסידות תלמדו איך בחב״ד לומדים מה זה רבי איך לומדים ע״פ שיחותיו של הרבי ת הרמב״ם שמסביר מה ופוסק מה הם ההגדרות של מלך המשיח ומה הם סימניו וכו׳ וכו׳.
אחותו אולי דברי נשמעו יותר מידי מתריסים ועצבניים... אבל לא עלייך אני צועק אני צועק על כך שאנשים שואלים שאלות לפני שהם קראו או למדו על הנושא הזה.. ואחר כך לא פלא שמויכוחים כדוגמת אלו לא יוצא כלום פשוט כך!!!
תודה רבהבת מלך!
עבר עריכה על ידי מושיקו בתאריך כ"ו כסלו תשע"א 08:06

באמת תודה על כל התשובות אבל נראה לי שאני פשוט אשאל רבנית חב"דניקית וה' כבר יעזור ויראה לי ואת הדרך הנכונה באמת לעבוד אותו..אמן

 

חג חנוכה שמח!חיוך

דרך יפה להתחמקמושיקו

להטיל את האחריות על השני, תלמד חסידות תלמד משיח..

במקום: תלמדיאחותו

בבקשה: תלַמֱד, אני אשמח לשמוע  אם תוסיף לי ידע.

לשם כך הפורום נמצא.

לא כל אחת ואחד מאיתנו נגישים במקום , בזמן ובעומס החיים לצאת מן הבית ללמוד בשיעורים קבועים.

 

ולא ממש לא חשבתי שאני צריכה להשליך מחסידות גור או בעלז לחסידות חב"ד.... גם בזה יש לי מיעוט שבמיעוט של הבנה... ( ודוקא את החסידויות האלו אני לא מכירה יותר מדי לעומק, ומה שהכרתי... היה לי לא קל ...)

להוסיף ידע?חיים שלמהאחרונה

אז בכבוד,כנסי בבקשה לאתר חב''ד אינפו,ושם תראי בצד ויקיפדיה עם כל הערכים של חב''ד,ומוסבר שם טוב טוב מה שעניין אותך.

פה זה מאוד קשה להסביר כי צריך הרבה הרבה הרבה זמןןןןןן שאין אותו לכולם,זה דברים שלא לומדים מכמה שורות ומילים מתומצתות.

שם אני מקווה שתמצאי את עצמך מקבלת את התשובות לשאלותיך.

הצלחה רבה.

ספרים לישיבה חסידיתישיבת שפע

שלום וברכה,

מחפשים תרומה של ספרי קודש לבית מדרש בישיבת שפע מקור חיים בירושלים- ישיבה תיכונית בניחוח חסידי מיסודו וברוחו של הרב עדין אבן ישראל שטיינזלץ זצ"ל.

מחפשים בעיקר ספרי חסידות והלכה, אך כל ספר יתקבל בברכה.

ניתן ליצור קשר במייל oyagel@yeshivatshefa.org.il

תזכו למצוות

חבדניקים מתגייסים לצבא כמו דתיים לאומייםתמימלה..?
או לא מתגייסים כמו חרדים?
לא זה ולא זהתות"ח!

הם מתגייסים (לא יודע בדיוק כמה אחוזי הגיוס שם, אבל הם לא כמו החרדים, זה בטוח), אבל לעומת הדתיים-לאומיים שמתייחסים לצבא כחלק מהתחייה הלאומית של עם ישראל, כחלק מהגאולה, החב"דניקים מתייחסים אל זה בצורה פרגמטית, שצריך צבא באופן טכני כדי להגן על העם (כך לפחות ידוע לי). אגב, זו תפיסה שדומה גם לתפיסה החילונית את הצבא. הויכוח העקרוני הזה הוא לא רק לגבי הצבא, אלא לגבי כל מוסדות המדינה וכו'.

אממתמימלה..?

אבל בחבד הכל סובב סביב השליחות של האדם, אז אולי בטוחים שזו השליחות של הבחורים בגיל הזה...

אני יודעת שבתי ספר של חבד וכאלו לא נחשבים חרדיים אלא ממלכתידתי כי הרבי רצה שאנשים שלא שולחים את הילדים שלהם לחרדי-ישלחו לחבד ויקבלו חינוך מספיק חרדי ומספיק ממלכתי... אז ישיבות חבדניקיות זה כמו הסדר או כמו ישיבות חרדיות?

נכון, את צודקתתות"ח!

חשבתי על זה, התלבטתי אם לכתוב את זה. חלק מהמידד של השירות בצה"ל בחב"ד זה המידד של השליחות, שכדי לקדש את שם ה' בעולם ולגרום לשם שלו להיות אהוב בעולם, הם הולכים לצבא (לא יודע בוודאות אם זה השיקול שלהם, אבל זה בהחלט הגיוני). אבל בסופו של דבר אצלם זה רק כלי כדי להגן/לקדש את שם ה' בעולם. מבחינת התפיסה החבדי"ת אין ערך עצמי (ערך מקודש) לצבא. לא כ"כ הבנתי את השאלה שלך בסוף.

נ.ב אינני חב"דניק והדברים נכתבו לפי ראות עיניי. עדיף שתשאלי חב"דניק שיסביר לך את תפיסתם.

תודהתמימלה..?
השאלה היתהבישיבות חרדיות אסור להתגייס, בהסדר חלק מהישיבה זה הצבא, איפה חבד ממוקמות על הרף של אסור עד חובה?
בשמחהתות"ח!

אה, עכשיו הבנתי. לא יודע. מניח שבאמצע (יש אפשרות אך לא חובה)

איפשהו באמצעפונקציה

יש ישיבות שהמקובל בהן הוא לעשות פטור (כמו הישיבה בכפר חבד) ויש כאלה שיש להן הסכמים עם הצבא על שירות אחרי שנת לימודים ב770 ורצוי גם חתונה (כמו הישיבה בקרית גת)

שתיהן ישיבות גדולות עם לא מעט תלמידים.

אבל חייבת להדגיש שבסופו של דבר זו תהיה הבחירה האישית של הבחור לכאן או לכאן וזה לא משנה איפה הוא לומד.

באף ישיבה אין איסור מפורש ללכת לצבא (אלא רק מינימום דחיית שירות עד אחרי החתונה) אבל גם אין יותר מידי עידוד לצבא.

רעיונית זו מה שהבחור רוצהפונקציה

לדוגמא במשפחה שלי חלק עשו פטור משירות וחלק שירתו.

אחת הבעיות המרכזיות שגורמות להמון בחורים להוציא פטור זה שהצבא עושה להם בעיות עם שנת הלימודים ב770 אחרי 3 שנים בישיבה גדולה ואף בחור לא רוצה להיות עריק ולהסתבך.


התוצאה היא שחלק מהבחורים עושים פטור וחלק חותמים על הסכם מסויים שדוחה להם את השירות לאחרי החתונה.


לרוב מי שעשה פטור כבר לא יעשה צבא, אם כי יש כאלה שמבטלים אותו (לפעמים אפילו בגיל 30+ ואז הם מתגייסים לפיקוד העורף, הרבנות או כל מיני דברים בסגנון).

ממ מענייןתמימלה..?אחרונה

תודה

מחפש ספרים חב"דים על תפילהred panda

היי,

במסגרת מאמר שאני עושה על תפילה וכוונותיה , מחפש  שמות של ספרים חב"דיים על עניין התפילה וכוונותיה (מה לכוון וכו'). ברמת הידע שלי, למדתי בעיקר את ספר התניא ועוד מספר קונטרסים קטנים.

תודה!

ספרים לישיבה חסידיתישיבת שפע

שלום וברכה,

מחפשים תרומה של ספרי קודש לבית מדרש בישיבת שפע מקור חיים בירושלים- ישיבה תיכונית בניחוח חסידי מיסודו וברוחו של הרב עדין אבן ישראל שטיינזלץ זצ"ל.

מחפשים בעיקר ספרי חסידות והלכה, אך כל ספר יתקבל בברכה.

ניתן ליצור קשר במייל oyagel@yeshivatshefa.org.il

תזכו למצוות

דיוק כל אות במילים "כי ה' לצד הזה", כמו "לך לשלום"hamedinai

תקציר:


האדמו"ר מלובביץ׳ (חב"ד) לנתניהו -


"תצטרך להיאבק עם 119 אנשים, בוודאי לא תתרשם מזה כיוון שהקדוש ברוך הוא לצד הזה״.


דיוק המילים "לצד הזה" ולא "בצד הזה", דומה מאוד למה שבתלמוד מדייקים שצריך להגיד "לך לשלום" ולא "לך בשלום".


הסבר בדרך אפשר ב2 אופנים 👇


לדייק בכל אות. צוטט בשם הרבי "כיוון שהקב"ה בצד הזה". משמיעת הקלטת שומעים ברור שהרבי אמר "כיוון שהקב"ה לצד הזה", עם אות למ"ד, לא אות בי"ת.

https://x.com/OrwellTruth1984/status/1759284144620667267


מה זה משנה? בתלמוד מדייקים שצריך להגיד "לך לשלום" ולא "לך בשלום".


הסבר #1: אולי כי למ"ד זה לשון לימוד, צריך ללמוד ולהתקדם.


נכון בהקשר לשלום, למרות שבהשקפה הראשונה נראה כאילו אם עושים פשרה משיגים שלום, הנה כאשר לומדים את הנושא לעומק, מגלים שזה נכון רק בהקשר לאויב ידידותי ומתחשב, המריבות שבתוכנו. כאשר מדובר בהקשר לאויב האכזרי החיצוני זה הפוך: כל כניעה אליו רק מרחיקה את השלום.


נכון גם בהקשר ל"צד הזה". צריך ללמוד את הצד, האם הוא באמת הצד שאפשר להגיד עליו "הקדוש ברוך לצד הזה". יש "ידידים" במרכאות שטוענים שהם בצד הזה, אבל הנכון הוא שהם באמצע. כמה באמצע? תלוי מה עמדתנו, כי אם אנחנו נסכים לעמוד עם רגל אחת ביבשה ורגל אחת בים, טענת שונאי ציון ועוכרי ישראל תהיה שזה לא מספיק, ועמדת ה"ידידים" האלו תהיה שצריך להתפשר. זה למה עמדת ישראל צריכה להיות מה שיותר ימינה, שאז גם אם תהיה פשרה, היא תהיה יותר רחוקה מהים.


הסבר #2: ההבדל בין "לך בשלום" ו"לך לשלום", זה שהאות למד הקדמית משמעותה להתקדם לכוון, לא לעמוד במקום אחד. "תלמידי חכמים מרבים שלום בעולם", ביחד עם זה נאמר עליהם "ילכו מחיל ⁵אל חיל". לא להסתפק עם "שלום" שלא עושים לנו שואה רחמנא ליצלן ולהגיד שאם אפשר לחגוג יום עצמאות, זו כבר "ראשית צמיחת גאולתנו", כי בהשוואה למה שהיה בימי הביניים זה מצב מזהיר. גם אם המצב מזהיר, צריך להתקדם שיהיה עוד יותר "מחיל אך חיל", אחרת זה לא שלום.


אותו דבר גם עם "לצד הזה". גם אם זה כבר הצד הנכון, ובלשון התלמוד הובא בספר תניא קדישא בתחילתו

ספריית ליובאוויטש

"ואפילו כל העולם כולו אומרים לך צדיק אתה..", צריך להתקדם עוד ועוד "לצד הזה", כי צדיק זה מלשון "צד", להתקדם עוד ועוד בכוון להיות צדיק, "ילכו מחיל אל חיל".

מבקשת עזרה במזוןiskabelka1

שלום ,. אני אם יחידנית - רווקה , מגדלת ילד בן 7 לבדי . אחרי שאימא נפטרה מסרטן אני נשארתי לבדי בעולם הזה . אין לי משפחה ואין לי קרובים .

עשיתי ילד בטיפולי פוריות , , כדי שיהיה לי בשביל מי לחיות .

כיום הוא לומד בכיתה ב' בבית ספר דתי ,ירא שמיים ! צדיק אמיתי !

לילד אין אבא - לכן  אין מזונות .  נתקלתי בקשיים מאוד גדולים ת בגלל חובות ., גרה ברמלה  . מבקשת עזרה במזון , מצרכים בסיסים כמו קונפלקס , ממרח שוקולד, ביצים , חמאה, שמן ,פסטה חלב,,ירקות . לא נעים בכלל לבקש עזרה, אבל בלי שאלות ,רק מהנתינה מהלב ..... בבקשה אשמח אם תושיטו יד של עזרה .🙏

תפני לבית חב"ד ברמלהבת.
אני פניתי אליהם ברמלה - לא קיבלתי מהם שום מענהiskabelka1
נסי לפנות לארגון כולל חבדפונקציה
איך השיחה של הרבי על צמאה לך נפשי עזרה לי להבין...hamedinai

המכשול הכי מרכזי להגיע לשלום - מחנות הפליטים.


75 שנה שהם "פליטים" , דבר שאין לו אח וריע בהיסטוריה.


כל קיומו של עם ישראל הוא פלא ונס על-טבעי, ובאותה מידה גם שנאת ישראל אין לה הסבר הגיוני.


מחנות הפליטים מתוחזקות במיוחד בכדי לשמר את ההתנגדות לקיומה של המדינה היהודית בארץ ישראל.


ביחד עם זה, מחנות פליטים אלו גורמים לנו להיזכר שאנחנו יהודים עם היסטוריה של אלפי שנים שחזרנו לארצנו.


אחרת נשאלת השאלה: באיזו זכות מגיע יליד רוסיה שיש לה ארץ הכי גדולה בעולם, מעולם לא דיבר עברית, כותב משמאל לימין, בא עם נשק בידיים מול הטוענים שהם צאצאים של פליטי 48.


אולי יש פה מסר מן השמים:


וְהָעֹלָה עַל רוּחֲכֶם הָיוֹ לֹא תִהְיֶה אֲשֶׁר אַתֶּם אֹמְרִים נִהְיֶה כַגּוֹיִם כְּמִשְׁפְּחוֹת הָאֲרָצוֹת.. חַי אָנִי נְאֻם אֲ-דֹנָי ה' אִם לֹא בְּיָד חֲזָקָה וּבִזְרוֹעַ נְטוּיָה... אֶמְלוֹךְ עֲלֵיכֶם (יחזקאל כ לב).


לכן אם נחזור בתשובה ייבטל הצורך של מחנות פליטים אלו, כי כבר גמרו והשלימו את תפקידם וייעודם.


כי כל הסיבה לקיומם הלא-טבעי היה בכדי לעורר אותנו שלא נתחמק מהשאלה #באיזו_זכות ולמה הארץ שייכת לנו.


סימוכין:


הביאור הידוע על הניגון "צמאה לך נפשי.. אך טי דורין.."

האזינו: כשהרבי שר והסביר את הניגון `צמאה לך נפשי` ● מיוחד


שכל תפקידו של היצר הרע רק להעלות את האדם למדרגה יותר נעלית, ואם כן כאשר האדם השלים את המשימה, מתבטל הצורך של היצר הרע.


זה היה משיחת פורים ה'תשח"י (1958).


והפלא ופלא, בתלמוד (סוכה נב ב) מובא קשר בין היצר הרע לישמעאלים:


"ארבעה מתחרט עליהן הקב"ה שבראם, ואלו הן: גלות, כשדים, וישמעאלים, ויצר הרע".

זה באמת הזוי ברמה ששומעים רק משרופים.מי האיש? הח"ח!אחרונה

ראיתי כבר בזמנו את העלונים שמתארים איך יבוא המשיח ואז משבר האקלים ייעלם כהרף עין (ועוד נגזרה מכך מסקנה שאין מה להיות מוטרדים).
לחשוב שמחנות הפליטים הרעילים והמסוכנים - והעמוסים אנשים מלאי שיטנה ומשטמה לישראל - משמשים כאיזה מטה זעם הולוגרפי תיאולוגי, זה בערך אותו ההיגיון.

אגב, העלונים ההם הופיעו למיטב זכרוני עוד כשבחיים היתה חיותו, אבל גם אם אני טועה בכרונולוגיה הזו אזי מכל מקום הם הופיעו כשהמשיחיזם שלאחר המוות עוד היה בשיאו.

מובן שכל התפיסה הזו נשענת על ימי ההאדרה המטורללת למבצע "סופה במדבר" (שחרור כוויית מהפלישה העירקית) ותום הקומוניזם במדינות הסובייטיות-לשעבר, שיצרו שבתאות ברורה ומובהקת.

מחפש ספר בנרותיונה ב

אני מחפש את הספר "שערי לימוד החסידות" של הרב מיכאל חנוך גולומב

גם יד שניה

מישהו יודע היכן ניתן להשיג?

אולי יעניין אותך